Sain melkosen tällin peräpäähäni ja kipu oli aivan valtava aluksi mutta asettui sitten pikkuhiljaa. Verta ei mistään tullut esille eikä ulkoisia ruhjeita. Oletan että häntäluu kärsi eniten kivun laadun vuoksi. Murtuma tai poikki? En mennyt lääkäriin enkä muuhunkaan hoitoon. Nyt tulee mieleen että olisiko pitänyt kuitenkin ja mitä seurauksia tai vaivoja saattaa tulla myöhemmin jossain vaiheessa hoitamattomuuden takia.
Suoli ja rakko toimivat ainakin toistaiseksi normaalisti.
Osaako joku antaa ohjetta?
Häntäluun murtuma
3
149
Vastaukset
- Anonyymi
Olen ollut aika nuori, pieni, kun häntäluuni murtui.
Lääkärissäkin sitä käytiin näyttämässä.
Sille ei kuitenkaan tehty mitään, vaan aika paransi.
Muistan, että kipua oli pitkään, ja alkuun pelkkä istuminenkin oli tosi kivuliasta, tyynyn päällä oli istuttava.
Ajan myötä helpotti, eikä siitä jäänyt mitään pysyvää haittaa.- Anonyymi
Kuinka murtumasi todettiin, otettiinko röntgenkuvat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka murtumasi todettiin, otettiinko röntgenkuvat?
Nyt aika paha kysymys.
Siitä on todellakin pitkä aika ( 40 vuotta ), en edes muista muuta kuin että lääkäri laittoi sormensa peräaukkoon ja tunnusteli.
Röntgeniä en muista, tehtiinkö.
En tiedä, kuinka tänä päivänä todettaisiin mahdollinen murtuma. Ja olisiko minkä verran hyötyä, jos murtuma todettaisiin, koska sille ei voi oikein tehdä mitään hoidollisesti.
Paitsi ehkä sitten, jos se olisi murtunut aivan muussiksi, mutta sen varmasti huomaisi, luultavasti edes käveleminen ei onnistuisi siinä vaiheessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.755023Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.163403Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242710Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581760- 471576
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941342
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2351243Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711025IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54912