Raamatun (käännösvirheiden?) kauppamiehet likkeellä!

Anonyymi-ap

Kuten kautta (kristikunnan) historian, liikenteessä ovat aina olleet sellaiset tyypit, joiden motiivit on koettaa romuttaa ihmisten uskoa, ja /tai koettaa estää ihmisiä uskomasta Jumalaaan, Jeesukseen, Pyhän Hengen voimaan!

Näitä on nähty; historia kertoo ihan jo 100-200 jKr alkaen!
Ei siis mikään uutuusasia, että sellaisten yritystä näkyy myös täällä? Joku nosti itsensä niin korkealle korokkeelle, että kirjoitti:
Anonyymi 2022-11-03 16:23:12 (= Alla olevat lauseet samasta kommenttikirjoituksesta)
• "Kun olen oppinut tuntemaan Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on niin.."
• "Minä ymmärrän Jumalan ihan täysin. Hänessä ei ole minulle mitään mysteeriä eikä epäselvää."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17622209/se-loytyi--mies-joka-quottuntee-jumalan-ihan-taysinquot----tottako

Ja - tyyppi esiintyy jonakin KieliSpesialistina, Raamatun Extraosaajana?


Kärpäsestä härkänen!
______________________
No, Mitä ajatella sellaisesta, kun korotetaan itseä "Raamatun Käännösten Spesialisteina!

Vertaus:

Sellainen tyyppi on kuin ikkunan pesijä, jolla on Iso Ikkuna edessään!

Hän ei huomaa sitä Isoa Ikkunaa ?

Hän huomaa vain kärpäsen kakkoja ikkunassa?
Hän sihtaa niitä kärpäsen kakkoja, mustia pisteitä lasissa, ja - ja- kadottaa suhteellisuustajun?

Lopuksi hän lausuu: Ei ole Mitään Isoa Ikkunaa!
On vain mustia kärpäsen kakkoja... löysin niitä tosi paljon?

- Se, joka tilasi Ikkunan Pesun - lausui:
- Kuules nyt viisastelija? Tässä on edelleen ISO ikkuna, eikä vain näkemiäsi kärpäsen kakkoja.
- Mene matkoisi. Jos et osaa erottaa Isoa Lasi-ikkunaa ja kärpäsen kakkoja toisistaan, et ole sopiva hommaan!
- Kun hankit oikeat silmälasit, taikka peset nämä nykyiset, kykenet erottamaan Isot Asiat, ja pienet asiat.

- Kärpäsen kakat eivät ole uhka Isolle Ikkunalle!
- Kaikissa ikkunoissa voi olla kärpäsen kakkoja, mutta eivät ne silti ole Pelkkiä kärpäsen kakkoja!
--------------------------------------------------------------

Siis? Raamattu ei ole mikään pelkkä kärpäsen kakkoja vilisevä kirja. Se ei ole pelkkiä käännösvirheitä.


Kukaan normitason ihminen ei rupea tekemään "kärpäsestä härkästä"!
Vuosisatojen ajan ovat suomalaiset löytäneet uskon Jumalaan ja Jeesukseen suomalaisten käännösten puitteissa.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "No, Mitä ajatella sellaisesta, kun korotetaan itseä "Raamatun Käännösten Spesialisteina!"

      No jos tuo mainitsemasi tyyppi olisi edes korottanut itseään mutta kun ei. Hän ei korottanut itseään vaan sinä vain väität niin. Täällä on ennen sinun tänne tuloasi kirjoitettu paljonkin Raamatun alkukielien tulkinnoista ja erilaisista käännöksistä mutta ennen sinua kukaan ei ole noin tökerösti esiintynyt palstalla kuin sinä.

      Keskustelu on ollut siunattua ja pidettyä. Vastineet ovat olleet asiallisia ja perusteluita on heitelty puolin ja toisin ja opittu siinä uutta. Sinä et ole tarjonnut ainuttakaan asiallista perustelua Raamatusta esitettyihin väitteisiin. Rupeaa jo näyttämään siltä, ettet edes kykene niitä antamaankaan. Jos kykenisit, olisit tehnyt sen jo. Sen sijaan tuot vain itseäsi esille.

      Paljon on kirjoiteltu heprean ja kreikan kielen tutkimuksesta ja kirjoitetaan jatkossakin... Maailma kun ei pyöri sinun ympärilläsi.

      Jumala siunatkoon heitä, joilla on iloa ja intoa tuoda meille uutta valoa Raamatun ajalta.

      • Anonyymi

        Oletpas sinä kiukkuinen? Mikä niin mättää?


    • Anonyymi

      .." Maailma kun ei pyöri sinun ympärilläsi."


      Ei se pyöri kenenkään ihmisen ympärillä.
      Ei sinun eikä minun, ei kenenkään (onneksi):


      Eikä edes pahuuden ja paholaisen ympärillä.

      Vaan`?
      Kaikki pyörii HÄnen hallinnassaan, joka sanoi:

      "Minä olen A ja O ensimmäinen ja viimeinen. Alku ja loppu:" ( Ilm 22:13)

      Autuaat ne, jotka Hänen asioissaan pyörivät!

      Amen!

    • Anonyymi

      Näitä Raamatun käännösten kaupparatsuja on!
      Tällainen kehuskelija, joka näyttäs olevan liki "jumalan veroinen"!´
      Ainakin omasta mielestään?

      Se olisi ihan lööppijuttu , jos joku OIKEASTI olisi niin suuri ja pätevä, että tuntis Jumalankin ihan sellaisena kuin hän oikeasti on?

      Mutta? Sadut satuina, harhat harhoina?



      Nyt astui parrasvaloihin vieläkin erikoisempi mies? Mies joka on
      • "oppinut tuntemaan Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on.."
      • "ymmärtää Jumalan ihan täysin"

      Tässä hänen omat sanansa; kirjoituksensa, löytyvät ketjussa: Raamattuasiaa:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17620988/raamattuasiaa--oliko---onko----jees

      Anonyymi 2022-11-03 16:23:12 (= Alla olevat lauseet samasta kommenttikirjoituksesta)

      • "Kun olen oppinut tuntemaan Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on niin.."

      • "Minä ymmärrän Jumalan ihan täysin. Hänessä ei ole minulle mitään mysteeriä eikä epäselvää."

      • "Mitä enemmän olen oppinut tuntemaa Jumalaa sellaisena kuin hän todellisuudessa on.."

      • " En haluaisikaan enää uskoa niin kuin uskoin muutamia vuosia sitten silloin kun uskoin niin kuin kristityt keskimäärin edelleenkin uskovat."

      • Anonyymi

        Kunpa minullakin olisi noin hyvä suhde Jumalaan kuin tuolla tyypillä. Hän on sinut Jumalan kanssa. Ilmeisesti sinulle outo asia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunpa minullakin olisi noin hyvä suhde Jumalaan kuin tuolla tyypillä. Hän on sinut Jumalan kanssa. Ilmeisesti sinulle outo asia?

        Joka satuja uskoo, niin saduissa ollaan jopa jumalia itse?
        Ja antikritus sitten tulee ja julistaa olevansa jumala...

        Satujen kuuntelijat ottaa sen täydestä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka satuja uskoo, niin saduissa ollaan jopa jumalia itse?
        Ja antikritus sitten tulee ja julistaa olevansa jumala...

        Satujen kuuntelijat ottaa sen täydestä...

        Tekstinsä on kyllä minusta ihan uskottavaa. Oletko häntä vastaan, koska hän ei usko sinun maailmankuvaasi?


    • Anonyymi

      Eiköhän ne villitsevät hengen pidä yhteyttä helluntailailaisiin.

      • Anonyymi

        Paha henki ottaa ensimmäiseksi haltuunsa ihmisen äänielimet ja julistaa ja kuuluttaa saamaansa voittoa ihmisestä.


    • Anonyymi

      Jos pitäisi löytää usko Jumalaan ja Jeesukseen näiden Raamatun-Käännös-Experttien
      sekavista esityksistä - jopas menisi vaikeaksi!

      Esitykset kuin sillisalaattia: näin ja noin ja silleen ja tälleen!

      Kiitos Jumalan: Hän toimii aina niin että jopa lapsikin ymmärtää asiat.
      Ja oikeastaan he parhaiten!

      Mutta? Mikä näiden käännösvirhe-markkinamiesten ydinasia on?

      He edustavat paholaisen kirjeopiston ikivanhaa protokollaa:

      KUN ihmisille syötetään epäilyksiä, heitä horjutetaan joka lajin (muka) modernilla tiedolla -- mitä siitä poikii?

      - Kylvetty epäily alkaa nakertaa. Raittiissa uskossa oleva alkaa epäillä:

      - Voi minua parkaa! Minulla on vanhanaikainen usko? - Onkohan se edes oikea?
      - Minun pitösii varmaan alkaa tutkia ne sadat ja sadat virheet -- ja opetella "alkukieliä" että uskoni Jalostuisi Modernin Tieteen Tutkimuksen tasolle...

      Ja näin ja näin ja näin?

      Kyllä nämä paholaisen kirjeopiston agentit on nähty. Kavalat juonet.

      Surkuteltavaa on, että he itse LUULEVAT olevansa Jumalan asialla?
      He luulevat, että kun toimivat reformaattoreina, ja mainostavat itseään KorkeastiOppineina - kielitaitoexpertteinäkin -- niin - niin`?

      Ihmiset kumarttuisivat heidän edessään ja sanoisivat:

      - Oi sinä kaikkiviisas konsultti!

      Kiitos Jumalalle, että monet tosiuskovat ova hereillä eivätkä anna itseään naruttaa!

      Uskonasian ja Jumalan voi löytää vaikkapa lukemalla Vanhaa Raamatun käännöstä 1776....

      Siunausta ja Uskon Vahvistusta Teille totiset Jeesuksen lampaat..

      Joh 10.: 27-30

      • Anonyymi

        Kaikki eivät ole kielellisesti lahjakkaita lukemaan eikä kaikki osaa kieliä. Kaikkia ei voi miellyttää. Siksi nämäkin Raamatun muutokset kirjoitetaan tulevaisuudessa Raamatun tekstiin niin, että lapsien lisäksi sinunkin kaltaisesi ymmärtäisivät ne.

        Sellaisen pilkkaaminen, mitä ei itse tajua, ei ole mikään motiivi, jonka Jumala hyväksyisi synnin perustelemiseksi.

        Kaltaisiasi edistyksen vastustajia on aina ollut kirkkokunnissa. He tuntevat olonsa uhatuiksi ja turvattomiksi, kun joku koskee johonkin heille niin tuttuun ja turvalliseen. Sitten he puolustautuvat tajuamatta, että he sotivat uusinta totuutta vastaan.

        Mitä Raamatun käännöksiä sinä luet? Luetko UT2020-käännöstä? Se on monista Pyhä ja monista inhokki.


    • Anonyymi

      1Moos.8:21 Biblia (1776) Ja Herra haisti lepytyshajun, ja sanoi sydämessänsä en minä silleen enää maata kiroo ihmisten tähden: vaikka inmisen sydämen aivoitus on paha hamasta lapsuudsesta: ja en minä silleen enää lyö kaikkia kuin elävät, niinkuin minä tehnyt olen. 1Moos.9:11-17. Jes.54:9-10

    • Anonyymi

      Nämä Raamatun käännösvirheiden agentit koettavat pönkittää uskottavuuttaan sepittämällä keissejä? Tällainenkin?


      Anonyymi 2022-11-07 12:03:53

      "Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa. Olin työssä, jossa matkustellaan ympäri maailmaa ja vastasin yli 10 miljoonan euron budjetista vuosittain. Nyt olen hyvällä eläkkeellä."

      Koettelua:

      • Mitkään "korkeakoulututkinnot" vaikka olisi sata erilaista? - ei tee syntisestä ihmisestä mitään raamattuexperttiä!

      • Eikä mikään matkustelu ympäri maailmaa kehitä välttämättä uskoa?

      • Eikä vastuu yli 10 mljoonan euron vuosibudjetista ole mikään pätevyystae Jumalan valtakunnan talouteen!

      • Eikä hyvä eläke ole mikään etu palvella Jumalan valtakunnassa... (päinvastoin)


      Eli mitä tällaiset itsestä "kerskaamiset" ovat? Niitä oli jo apostolien aikana!

      Lue 1 Kor 1:19-31

      "Mutta joka kerskaa (ylpeilee) hänen kerskauksenaan olkoon Herra." ( 2. Kor 10:17)

      Herran silmissä tuollaiset itsensä kehumiset ovat syntiä. Ja ihmisten edessä ne ovat oksettavaa tasoa. Ne ovat "lihan mukaan kerskaamista" = hapatusta, joka inhottaa! ( 2 Kor 11:18, 1 Kor 5:6)

      Paavali, jos kuka olisi voinut kerskata itsestään? Mutta sen hän näki typeryydeksi ja ala-arvoiseksi.

      Viisaana ja hengellisenä hän lausuu: (2. kor 12. luvussa )

      • " Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani." ( 2 Kor 11:30, 11:18-30)

      • "Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä...." (Gala 6:14)


      Ylistetty olkoon Herra, joka on täydellisen viisauden lähde!
      Hänelle kunnia ja kiitos aina ja ikuisesti!

      • Anonyymi

        Nyt siis pilkkaat jo ulkopuolisiakin. Eikö sinulla on häpyä? Nyt on viimeistään selvää, että haukkumisesi johtuu kateudesta. Olet kateellinen hyvin tienaaville uskovaisille, joista Jumala on pitänyt hyvää huolta. Olet kateellinen korkeammin koulutetuille ties mistä syystä, ja sille, että Jumala rakastaa heitäkin.

        Nyt kun motiivisi selvisi, ei sanoillasi ole kauheasti painoarvoa. Painoarvoa täällä on Jumalan sanalla ja sen julistamisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt siis pilkkaat jo ulkopuolisiakin. Eikö sinulla on häpyä? Nyt on viimeistään selvää, että haukkumisesi johtuu kateudesta. Olet kateellinen hyvin tienaaville uskovaisille, joista Jumala on pitänyt hyvää huolta. Olet kateellinen korkeammin koulutetuille ties mistä syystä, ja sille, että Jumala rakastaa heitäkin.

        Nyt kun motiivisi selvisi, ei sanoillasi ole kauheasti painoarvoa. Painoarvoa täällä on Jumalan sanalla ja sen julistamisella.

        Sorry - nyt meni pahasti metsään arvuuttelu!

        Aloittajan ei tarvitse olla kateellinen!! Kaikki eivät vain ala "kerskaamaan" osaamisestaan, koulutuksistaan, tietotaidoistaan, ja Jumalan hyvästä huolenpidosta... (faktoja)

        Vai luuletko ettei korkeasti koulutettuja ole muitakin kuin ne jotka "itseään markkinoivat" joilla ei tervettä häpyä? Kyllä. Mutta koulutuksen, meriitin ja ansioiden hevosilla ei ratsasteta "Herran Valtakunnan asioissa"!

        Ja luuletko ettei hyvin tienaavia ole muitakin kuin sellaiset itsensä kehujat jotka mainostavat yli 10 miljoonan euron vuosibudjettia? (Josko oli vaikkapa 1 miljoona taikka vähemmän!!) Oksettava on kehua yli 10 miljoonan asioista. Hävettävää.

        Pontti on se, että joka kunnioittaa ja tottelee Jumalan Sanaa ja opetuksia

        EI RUPEA itsesään ja omista ansioista YLPEILEMÄÄN?
        (Etkö ole lukenut UT:sta?)

        Ja KUN joku sellaiseen syntiin ( = itsestä kerskaamiseen; ylpeyteen) julkisesti ryhtyy,

        on ansainnut "koettelun" ja nuhteet.

        Piste.

        Ja - sellaisen itsestä-kerskailijan kirjoituksilla on painoarvoa - tasan 0 %.


        JK: Itsestä kerskaaminen ei ole "jumalan sanan julistamista"....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry - nyt meni pahasti metsään arvuuttelu!

        Aloittajan ei tarvitse olla kateellinen!! Kaikki eivät vain ala "kerskaamaan" osaamisestaan, koulutuksistaan, tietotaidoistaan, ja Jumalan hyvästä huolenpidosta... (faktoja)

        Vai luuletko ettei korkeasti koulutettuja ole muitakin kuin ne jotka "itseään markkinoivat" joilla ei tervettä häpyä? Kyllä. Mutta koulutuksen, meriitin ja ansioiden hevosilla ei ratsasteta "Herran Valtakunnan asioissa"!

        Ja luuletko ettei hyvin tienaavia ole muitakin kuin sellaiset itsensä kehujat jotka mainostavat yli 10 miljoonan euron vuosibudjettia? (Josko oli vaikkapa 1 miljoona taikka vähemmän!!) Oksettava on kehua yli 10 miljoonan asioista. Hävettävää.

        Pontti on se, että joka kunnioittaa ja tottelee Jumalan Sanaa ja opetuksia

        EI RUPEA itsesään ja omista ansioista YLPEILEMÄÄN?
        (Etkö ole lukenut UT:sta?)

        Ja KUN joku sellaiseen syntiin ( = itsestä kerskaamiseen; ylpeyteen) julkisesti ryhtyy,

        on ansainnut "koettelun" ja nuhteet.

        Piste.

        Ja - sellaisen itsestä-kerskailijan kirjoituksilla on painoarvoa - tasan 0 %.


        JK: Itsestä kerskaaminen ei ole "jumalan sanan julistamista"....

        Ei minua kiinnosta jonkun 10 miljoonien budjetit. Totesin vain, että sekoitat ihmiset toisiinsa ja valehtelemisesi senkun jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry - nyt meni pahasti metsään arvuuttelu!

        Aloittajan ei tarvitse olla kateellinen!! Kaikki eivät vain ala "kerskaamaan" osaamisestaan, koulutuksistaan, tietotaidoistaan, ja Jumalan hyvästä huolenpidosta... (faktoja)

        Vai luuletko ettei korkeasti koulutettuja ole muitakin kuin ne jotka "itseään markkinoivat" joilla ei tervettä häpyä? Kyllä. Mutta koulutuksen, meriitin ja ansioiden hevosilla ei ratsasteta "Herran Valtakunnan asioissa"!

        Ja luuletko ettei hyvin tienaavia ole muitakin kuin sellaiset itsensä kehujat jotka mainostavat yli 10 miljoonan euron vuosibudjettia? (Josko oli vaikkapa 1 miljoona taikka vähemmän!!) Oksettava on kehua yli 10 miljoonan asioista. Hävettävää.

        Pontti on se, että joka kunnioittaa ja tottelee Jumalan Sanaa ja opetuksia

        EI RUPEA itsesään ja omista ansioista YLPEILEMÄÄN?
        (Etkö ole lukenut UT:sta?)

        Ja KUN joku sellaiseen syntiin ( = itsestä kerskaamiseen; ylpeyteen) julkisesti ryhtyy,

        on ansainnut "koettelun" ja nuhteet.

        Piste.

        Ja - sellaisen itsestä-kerskailijan kirjoituksilla on painoarvoa - tasan 0 %.


        JK: Itsestä kerskaaminen ei ole "jumalan sanan julistamista"....

        "Ja KUN joku sellaiseen syntiin ( = itsestä kerskaamiseen; ylpeyteen) julkisesti ryhtyy,

        on ansainnut "koettelun" ja nuhteet."

        Näyttää pahasti siltä, että sinä et ole pystynyt koettelemaan yhtään mitään. Ainuttakaan hänen väitettään et ole koetellut Raamatun sanaa vasten.


    • Anonyymi

      Antikristus kuvataan itsensä korottajaksi yli kaiken.

      • Anonyymi

        Niin on. Ja tällaista antikristillistä aatetta ja näyttöä täälläkin näkyy!

        Repostellaan Raamatun sanaa, ja moititaan "käännösvirheistä" ja sitten kehutaan että osataan alkukieliä ja vaikka mitä!

        Ja kun koetetaaan sumuttaa ihmisiä, keksitään jos jonkilaisia itsensä-korottamiesen-keissejä!

        Että sitä ja tätä korkeakoulututkintoa! (Missä ja mitä?)
        Että on seilattu ympäri maailmaa. (Missä ja mistä syistä?)
        Että on vastattu yli 10 miljoonan euron budjeteista . (Millaisista, rehellisistä vaiko pimeistä...?)

        Että on sitä ja tätä...

        Oikein yököttävää hapatusta,!

        Ei ihme että vanha sananlasku sanoo: Oma kehu haisee!

        Ja sitten ne fanit suuttuvat, kun sanotaan suoraan eikä kaunistella, eikä kumarreta tuollaista itsekehun ja ylpeyden syntiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. Ja tällaista antikristillistä aatetta ja näyttöä täälläkin näkyy!

        Repostellaan Raamatun sanaa, ja moititaan "käännösvirheistä" ja sitten kehutaan että osataan alkukieliä ja vaikka mitä!

        Ja kun koetetaaan sumuttaa ihmisiä, keksitään jos jonkilaisia itsensä-korottamiesen-keissejä!

        Että sitä ja tätä korkeakoulututkintoa! (Missä ja mitä?)
        Että on seilattu ympäri maailmaa. (Missä ja mistä syistä?)
        Että on vastattu yli 10 miljoonan euron budjeteista . (Millaisista, rehellisistä vaiko pimeistä...?)

        Että on sitä ja tätä...

        Oikein yököttävää hapatusta,!

        Ei ihme että vanha sananlasku sanoo: Oma kehu haisee!

        Ja sitten ne fanit suuttuvat, kun sanotaan suoraan eikä kaunistella, eikä kumarreta tuollaista itsekehun ja ylpeyden syntiä!

        Sellaiset jotka kehuvat itseään ja ylpeilevät sillä ja tällä jutulla...
        Eivät liene lukeneet millään kielellä olevaa Raamatun Sanaa?
        Saati että olisivat kieliasioiden experttejä?


        " Näin sanoo Herra: Älköön viisas kerskatko viisaudestansa,
        älköön väkevä kerskatko väkevyydestänsä,
        älköönkä rikas kerskatko rikkaudestansa,

        vaan...."

        Jeremia 9: 23 ---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. Ja tällaista antikristillistä aatetta ja näyttöä täälläkin näkyy!

        Repostellaan Raamatun sanaa, ja moititaan "käännösvirheistä" ja sitten kehutaan että osataan alkukieliä ja vaikka mitä!

        Ja kun koetetaaan sumuttaa ihmisiä, keksitään jos jonkilaisia itsensä-korottamiesen-keissejä!

        Että sitä ja tätä korkeakoulututkintoa! (Missä ja mitä?)
        Että on seilattu ympäri maailmaa. (Missä ja mistä syistä?)
        Että on vastattu yli 10 miljoonan euron budjeteista . (Millaisista, rehellisistä vaiko pimeistä...?)

        Että on sitä ja tätä...

        Oikein yököttävää hapatusta,!

        Ei ihme että vanha sananlasku sanoo: Oma kehu haisee!

        Ja sitten ne fanit suuttuvat, kun sanotaan suoraan eikä kaunistella, eikä kumarreta tuollaista itsekehun ja ylpeyden syntiä!

        Ei kannata lähteä keksimään pyörää uudelleen. Raamattu selittää ihan selkeästi mitä antikristus tarkoittaa:

        “Maailmaan on lähtenyt monia eksyttäjiä, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, lihaan tulleeksi. Sellainen on antikristus, eksyttäjä.” (2. Johanneksen kirje 7, FinRK)

        “Kuka on valehtelija, ellei se, joka kieltää, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, ja hän kieltää Isän ja Pojan.” (1. Johanneksen kirje 2:22, FinRK)

        Eihän hän ole kieltänyt sitä, että Jeesus on messias eli voideltu, ja Jumalan poika. Eikä hän ole kieltänyt Isä Jumalaakaan.

        Antikristillisyys ja sen aate ovat näiden Raamatun jakeiden mukaista toimintaa, jossa kielletään, että Jeeus on voideltu Jumalan poika ja kielletään Isä Jumala.

        Sinun korvasyyhyysi tsekeksimilläsi termeilläsi ei ole Jumalan silmissä mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaiset jotka kehuvat itseään ja ylpeilevät sillä ja tällä jutulla...
        Eivät liene lukeneet millään kielellä olevaa Raamatun Sanaa?
        Saati että olisivat kieliasioiden experttejä?


        " Näin sanoo Herra: Älköön viisas kerskatko viisaudestansa,
        älköön väkevä kerskatko väkevyydestänsä,
        älköönkä rikas kerskatko rikkaudestansa,

        vaan...."

        Jeremia 9: 23 ---

        Toi on jo häpeällistä...että esiinnyt täällä useina eri anonyymeinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on jo häpeällistä...että esiinnyt täällä useina eri anonyymeinä.

        Eihän täällä näytä olevankaan muita kuin pelkkiä anonyymejä?
        Vai haamujako ehkä?

        :smil :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata lähteä keksimään pyörää uudelleen. Raamattu selittää ihan selkeästi mitä antikristus tarkoittaa:

        “Maailmaan on lähtenyt monia eksyttäjiä, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, lihaan tulleeksi. Sellainen on antikristus, eksyttäjä.” (2. Johanneksen kirje 7, FinRK)

        “Kuka on valehtelija, ellei se, joka kieltää, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, ja hän kieltää Isän ja Pojan.” (1. Johanneksen kirje 2:22, FinRK)

        Eihän hän ole kieltänyt sitä, että Jeesus on messias eli voideltu, ja Jumalan poika. Eikä hän ole kieltänyt Isä Jumalaakaan.

        Antikristillisyys ja sen aate ovat näiden Raamatun jakeiden mukaista toimintaa, jossa kielletään, että Jeeus on voideltu Jumalan poika ja kielletään Isä Jumala.

        Sinun korvasyyhyysi tsekeksimilläsi termeilläsi ei ole Jumalan silmissä mitään merkitystä.

        Kas vain? Mitä tarkoittaa " tsekeksimilläsi"?
        Onko se salakieltä???


    • Anonyymi

      >>>>"otsikkoon > käännösvirheiden"<<<<

      "Sinun sanasi on kokonansa totuus ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet
      pysyvät iankaikkisesti" Ps. 119: 160

      • Anonyymi

        Näin sanoo Sana.
        Kun joku luottaa Jumalaan, Jumala kyllä hänet noteeraa, vaikkei osaisi edes mitään kirjoitettua kieltä tavata.


    • Anonyymi

      Ei mitään uutta auringon alla!

    • Anonyymi

      Kiitetty olkoon Herra siitä, että miljoonat suomalaiset ovat löytäneet uskon, Jumalan ja Jeesuksen suomenkielisten Raamattujen sanojen avulla.

      Tärkeimmtä asiat eivät ole "käännösvirheet" van

      Isä JUmala, Jeesus Kristus Jumalan Poika ja Pyhä Henki joa kirkastaa Kristusta, ja opettaa Sanan syvyyksiä. (Joh 14:26)

    • Anonyymi

      Käännösvirheet ovat luonnollisia. Usko on sitten tosi heikoissa kantimissa, jos se ei käännösvirhettä kestä. Kumpaa silloin oikeastaan palvotaan - Jumalaa vai ihmisen kirjoittamaa ja kokoamaa kirjaa nimeltä raamattu?

    • Anonyymi

      Miten alkuseurakunta sai oikean oppinsa?
      Ei ollut Raamattua, jonka käännösvirheistä olisi voinut pönkittää uskonnollisuuttaan.
      Vauvakastetut kehuskelevat, että heillä on oikea oppi, kun he osaavat Kreikan kieltä.
      Silti he ovat jumalattomia!

      • Anonyymi

        Uudestikasteutt haluavat raistaka lapsia.
        He ovat jumalttomia. Ylläpitokin joutui eristämään tuon pedon täältä


    • Anonyymi

      1Moos.3:21 Biblia (1776) Ja Herra Jumala teki Adamille ja hänen emännällensä nahoista hameet, ja puetti heidän yllensä.

    • Anonyymi

      1Moos.37:31-33 Biblia (1776) Niin he ottivat Josephin hameen ja tappoivat kauriin ja tahrasivat hameen vereen, Ja lähettivät sen kirjavan hameen, ja antoivat kantaa isällensä, ja sanoivat: tämän me löysimme: tunnustele, jos tämä on poikas hame taikka ei? Ja hän tunsi sen, ja sanoi: tämä on minun poikani hame, paha peto on hänet syönyt: raadellen on Joseph revelty.

    • Anonyymi

      Raamattu puhuu yhdestä kasteesta, Ef.4:5, uuden liiton sinettinä,
      mikä on ihan sama kaste kaiken ikäisille ihmisille. vauvasta vaariin asti.

      Ei ole erilaisia kasteita eri ikäisille ihmisille.

    • Anonyymi

      Aamukaste ei paljon maksa. Valvokaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miten niinkin monella Raamatun sanan tulkintaa harrastavalla ja sen mukaan elämään pyrkivällä seurakunnalla ja järjestöllä on niinkin huono ja valikoiva luetun ymmärtäminen ja sen tulkinta uskonnon kontekstissa.

      Ne kohdat jotka Raamatussa vaikuttavat mieleisiltä ja käyttökelpoisilta arkeen otetaan kovinkin kirjaimellisesti.
      Ja ne kohdat jotka eivät, laitetaan kuvainnollisen merkityksen tarpeessa tulkittavaan lokeroon ja ei niitä niin tosissaan elämässä ja uskossa tarvitse ottaa.

      Esimerkiksi vanhan testamentin väkivaltainen puoli on jätetty aikalailla sille kuvainnollisen tulkinnan ja merkityksen, että ei niin tosissaan otettavan tulkinnan puolelle.

      Vai onko yhteiskunnan lainsäädäntö, yleinen humanistinen ihmiskäsitys ja sosiaalinen kehitys ajanut moisesta kaksituhatvuotisesta ryönästä ohi ?

      • Anonyymi

        Typeriä kysymyksiä.
        Vastaa itse.


    • Anonyymi

      Toisille uskonasia on bisnestä, toisille vallankäytön areena. Ja joillekin se on kunninanhimon areena? Pitää kehua itseään jonakin ihmetyyppinä, joka tuntee Raamatun tie kuinka monilla alkukielillä .... Pötyä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      262
      2481
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      91
      1977
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1596
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      157
      1417
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1244
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1185
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe