On 2.73 se yleinen ja 5l kasi kiertämässä kardaania th200 r4. Oikein sielun silmin tuntuu miten vaihteistossa on hyvät välitykset ,ei mikään ultra pitkä' 1 vaihde ja perään heti sopiva 2 ja 3 on hyvä ja ylivaihde tuntuu juuri hyvältä mutta ehdottomasti liian harva on perävälitys 2.73. Paras vääntöä momentti ilmoittaa internetti olevan 346nm 1600rpm. Onko 100kmh ja 1600rpm oikea haettu välitys vai tiheämpi? nyt 100kmh on 1416 rpm ja kun vastamäki alkaa vaihtuu 3 liian herkästi puhumattakaan että ajelee jossain 85kmh nopeuksia. Moottori on kiva ja sopiva ja välityksen tihennyksellä varmuudella jopa pirteyden tunnetta tulee nyt hitusen turhan arvokkaaseen nopeuden nousuun. Minkään valtakunnan virityksiä koneeseen ei tehdä muuta kuin k&n suodatin ja yli-ilma pumppu laitteisto poisteaan tarpeettomana ja autotehtaan huijauksena ja eipä sillä ole saaste määrään mitään vaikutustakaan. Muuten vaan hyvässä kunnossa pidetään ja jaetaan hiukan 10-13 l sataselle vievää autoa. Mutta se perävälityksen fiksu arvo olisi mikä sillä tämä nykyinen ei ole millään mittapuulla oikea on varmuudella koettu. Hetkittäin tuntuu että ei des paljoa tarttisi olla tuota 47kmh 3 vaihdeta paljoakaan pidempi mutta on se hitaasti pyörivä v8 ääni kesällä matkavauhdissa vaan hienompi ja ei kolmosella tule paljon ajettua. Kompromissiä ja sen kokemusperäisesti kokeneet kertokoon. 4 vaihde on muuten 70,6 kmh 1000rpm varmaan iha kiva jos olisi 12l kone.
Perävälityksen tuumintaa jenkki farkussa
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Olen vaihtanut 1991 5.0 th700 capriceen 2.56-->3.42 väiltyksen. Sama ongelma oli minullakin 10 vuotta sitten.
Ehdottomasti kannattaa. Jaksaa kulkea loiviin vastamäkiin ylivaihteella eikä pudota heti 3 :sta. Auto lähtee kiihtymään paikaltaan paljon "kevyemmin" pintakaasullakin.
Kierrokset kasvaa matka-ajossa niin vähän, että kulutus on käytännössä sama kuin ennenkin. Kuitenkin kone (nokka-akseli) pääsee jo vetoalueelle.
Suosittelen vielä yhtä pykälää tiuhempaa eli 3.73:1 välitystä perään. Ylivaihde pudottaa kyllä kierrokset riittävän alas maantiellä.
Minulla on toisessa autossa 3,55:1 välitys ja 3 vaihdetta automaatissa. Silläkin ajaa maantiellä vielä hyvin.
Nuo kakkosella alkavat perät on suunniteltu 55 mailin vauhtiin mahdollisimman pienellä kulutuksella loikkari päällä tasaiselle ja suoralle maantielle. Aavikolle. Ne ei ole millään mittarilla Suomessa hyviä. - Anonyymi
TH200 R4 ja TH 700 R4 laatikoita ei voi suoraan vertailla kun on eri välityssuhteet laatikossa. En nyt luinko overdrive palstalta ne arvot. Capriseissa on ilmeisesti useissa 2.73 välitys ja luettua taas varmaankin overdrive palstalta että periin 2.73 ei mene kuin 3.08 perävälitys joka voikin jo olla sopiva välitys tihennys. Miten hankala on uuden välityksen teko ns ammattimieheltä irralliseen perään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)1108256- 392529
- 1212243
- 221909
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais151654- 111489
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa161442"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla141389- 151272
Kristityt "pyhät"
Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.121183