Vai ei Paavali (muka) sanonut? Entä Jeesus? ( Osa -B)

Anonyymi-ap

Vai ei Paavali (muka) sanonut? Entä Jeesus? ( Osa -B)

Suomi24 Kristinusko: evlut, helluntailaisuus, lestadiolaisuus, etc


• Vai etteikö Paavali sanonut?
• Suoraan?
• Yhtään tiettyä asiaa?
• Eikö Jeesus (muka) itse väittänyt olevansa Jumalan Poika?
• Eikö Pyhä Henki toiminut, sanonut mitään?


1) Satukertomuksia ja hämäräkirjoituksia!
----------------------------------------------

Jos meidän pitäisi uskoa ja seurata seuraavanlaisia huijari-ilmiöitä, niin? Pitäisi unohtaa UT:n sisältö - suurelta osin? Tässä julkinen postaus 01.11.2022.

• Anonyymi-ap 2022-11-01 23:33:23
• "Paavali ei missään kohtaa Raamattua sano suoraan yhtä tiettyä asiaa. Hän ei koskaan totea sitä. Myöskään Jumala ei sano sitä pojastaan. Eikä Jeesus itsekään väitä mitään sellaista. Edes Pyhä Henki ei sitä sano. No mitä sitten? "

• LÄHDE: Aloitus : https://keskustelu.suomi24.fi/t/17619495/raamatun-tarkeimpia-kysymyksia
------------------------------------------------------

Koettelua, kommentointia:

Tuo Aloitus oli ja on niin mehukasta fiktiota ja silmänkääntötemppua, ettei ihme, että se synnyttää yhä uusia spekulaatioita ja koettelua!

Tuollaisen kirjoituksen postaaja näyttää olevan täysin "pihalla" siitä mitä Raamattu- UT sisältää! No, ehkä hän on eksynyt siihen "pimeään viidakkoon", jota kehuu? Mihin? Raamattua koskevien "käännösvirheiden" sekamelskaan? Hän ei enää erota "metsää puilta" eikä "puita metsän seassa"? Hän on kadottanut ytimen, punaisen langan, Jumalan ja Jeesuksenkin, kai?

Niin voi käydä? Kun tarpeeksi ujuttautuu johonkin, silmiin tulee sokeutta. Suhteellisuustaju hämärtyy, katoaakin! On eräs viisas sanonta:
• "Kun katsot kuiluun, myös kuilu katsoo sinuun. Ole varuillasi ettei kuilu niele sinua!"

Tämän ansan tiedostavat mm. rikostutkijat. Heidän on jatkuvasti pidettävä pää kylmänä ja jalat maassa, ettei rikosten pimeä maailma sumuta ja vedä alas kuiluun!

Aloitus jatkuu:

58

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Vai ei Paavali (muka) sanonut? Entä Jeesus? (OSA - B)



      2) Paavali sanoi suoraan, paljonkin tiettyjä asioita!
      __________________________________________

      On siis 100 % julkisesti kirjoitettua valhetta, etteikö muka Paavali sanonut suoraan! Tiettyjä asioita, detaljeissa.

      Hän toteaa ja toistaa LUKUISIA täsmäasioita. Kertoo niistä sekä Apostolien Teoissa, että myös kirjeissään (= 13) eri tahoille.

      Jokainen Raamattunsa edes vähänkin tunteva on voinut todeta apostoli Paavalin runsaat opetukset ja ohjeet! On siis aivan uskomaton julkinen väite (valhe) ettei "Paavali sanonut...." ( Vain lukenut ne tietää!)

      Tässä tilanteessa ei ole edes tarpeen muistuttaa ihmisiä Paavalin sanoista ja opetuksista. Selvistä asioista ei tarvitse vääntää mallia rautalangasta! Avatkoon kukin itse UT:n ja lukekoon!



      3) Etteikö Jumala, Jeesus, Pyhä Henki sanoneet mitään?
      --------------------------------------------------------------------

      Lainaus:

      • "Myöskään Jumala ei sano sitä pojastaan. Eikä Jeesus itsekään väitä mitään sellaista. Edes Pyhä Henki ei sitä sano."


      Kommenttia:

      Tuollaisenväitteen julkinen kirjoitus on niin "paksua pötyä" - että onneksi sen valheellisuuden huomaa Sokea Reettakin!
      Kyllä Jeesus lausui! Hän väitti, paljonkin! Ja Jumala itsekin oli foorumilla, ja Pyhä Henki! Jumala kaikissa ulottuvuuksissaan. Yksi Jumala, mutta julkitullut kolmella ilmaantumisen tasolla.

      • "Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni ja
      • - Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt". (Luukas 3:21-22)

      • " Ja tapahtui, kuin kaikki kansa kastettiin, ja Jesus myös oli kastettu, ja hän rukoili, niin taivas aukeni,
      • - Ja Pyhä Henki tuli alas ruumiillisella muodolla hänen päällensä niinkuin kyyhkyinen, ja ääni tuli taivaasta, joka sanoi: sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä mielistyin. " ( Luukas 3:21-22, 1776 käännös)

      Luettavaksi:

      Matt. 3:13-17; Mark. 1:9-11, Luukas 3.21-22, Matt 17:5, Markus 9:7, Luukas 9:35, 2 Piet 1:17-18

      Jumala iloitsee niistä, jotka Sanaa arvostavat!
      -------------------------------------------------------

      Jos pitäisi tässä toistaa se KAIKKI, mitä UT opettaa Jumalasta, Jeesuksesta Kristuksesta Jumalan Pojasta, Pyhästä Hengestä ( jonka Jeesus lupasi, ja joka lupaus täyttyi 1. helluntaipäivänä) pitäisi kirjoittaa tässä koko Uusi Testamentti!
      Niin ei tarvitse!

      Kiitos olkoon Jumalalle, että vielä löytyy niitä totisia ja nöyriä uskovia, jotka eivät rupea deletoimaan sitä mitä on Kirjoitettu! Jotka eivät rupea repostelemaan Raamatun Sanaa!

      - Jotka kunnioittavat Raamatun Sanaa ja opetuksia. Ymmärtävät, että Jumala uskoi sen opetukset, ja mahdollisine puutteineenkin se kyllä kelpaa! Raamatun ajan ihmiset kun eivät olleet mitään helppoheikkejä, eivät bisneskristillisyyden hapattamia "korva-syyhy-opettajia"! He tekivät tehtävänsä Jumalan kunnioituksessa, Herran pelossa - pisteitä ja pilkkuja myöten!

      • "Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
      • - sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta. " ( 2 Piet 1:19-21)

      (Tätä edellinen, OSA -A)


      • keskustelu.suomi24.fi/t/17620988/raamattuasiaa--oliko---onko----jeesus-jumalan-poika------(-osa-a)

      • Anonyymi

        Se, että jotakuta kutsutaan Jumalan Pojaksi, ei tee hänestä Jumalaa.

        Et pystynyt esittämään ainoatakaan raamatunkohta, jossa Matteus, Markus tai Paavali sanoisi Jeesusta suoraan Jumalaksi. Et myöskään sellaista, että Jeesus kutsuisi itseään Jumalaksi etkä sellaista, jossa Isä Jumala kutsuisi Jeesusta Jumalaksi.

        Sinusta vaan tuntuu siltä, että että he olisivat kutsuneet, koska sinulle on niin vakuuteltu mutta et näköjään ole itse vaivautunut lukemaan sitä Raamattuasi ja tutkimaan onko asia totta.

        Tiedoksi vielä, että Paavali ei kirjoittanut apostolien tekoja. Joku muu kirjoitti. Tämä tarkoittaa sitä, että se joku muu väittää Paavalin tehneen sitä sun tätä, ei itse Paavali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että jotakuta kutsutaan Jumalan Pojaksi, ei tee hänestä Jumalaa.

        Et pystynyt esittämään ainoatakaan raamatunkohta, jossa Matteus, Markus tai Paavali sanoisi Jeesusta suoraan Jumalaksi. Et myöskään sellaista, että Jeesus kutsuisi itseään Jumalaksi etkä sellaista, jossa Isä Jumala kutsuisi Jeesusta Jumalaksi.

        Sinusta vaan tuntuu siltä, että että he olisivat kutsuneet, koska sinulle on niin vakuuteltu mutta et näköjään ole itse vaivautunut lukemaan sitä Raamattuasi ja tutkimaan onko asia totta.

        Tiedoksi vielä, että Paavali ei kirjoittanut apostolien tekoja. Joku muu kirjoitti. Tämä tarkoittaa sitä, että se joku muu väittää Paavalin tehneen sitä sun tätä, ei itse Paavali.

        Olipa sekava postaus? Tuollaista sillisalaaattia.
        No, saahan sitä koettaa kumota Raamatun Sanaa, mutta se on kuin koettaisi
        pienellä lusikalla tyhjentää valtameren vesiä!

        Onnea yritykseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa sekava postaus? Tuollaista sillisalaaattia.
        No, saahan sitä koettaa kumota Raamatun Sanaa, mutta se on kuin koettaisi
        pienellä lusikalla tyhjentää valtameren vesiä!

        Onnea yritykseen!

        Tiedän, että koska et kykene kumoamaan väitteitä, menet henkilökohtaisuuksiin. Ei ole nimittäin ensimmäinen kerta. Näinhän se tällä palstalla tapahtui. Kun argumentit loppuvat kesken mennään henkilökohtaisuuksiin. Seuraavaksi onkin vuorossa haukkuminen. Jatka vain valitsemallasi polulla.

        Mutta mitä Jeesus siihen sanoisi?


    • Anonyymi

      Älkää hyvät ihmiset menkö aloittajan oppeja uskomaan.

      Raamatun mukaan ei jumalia saa luoda lisää eikä kaikkea uskoa Raamatun mukaan.

      Pelkkä Raamatun kirjain ei ole elävä jumala.
      Vaan Raamatun jumala Joh. 1- 21 on epäjumala, pelkin kirjaimin luotu jumala.

      • Anonyymi

        Sorry? Aloittajalla ei ole mitään uutta oppia!
        Vaan se vanha Raamatun osoittama asia!

        Jumalia ei olla luomassa lisää!

        Raamattu, sekä VT että UT osoittavat selkeästi jumaluuden!

        Autuas se, joka uskoo!

        Kuvitteletko että kukaan uskoisi sellaista satua, että yli 2000 vuotta ympäri maaiilman levinnyt ja uskottu - Johanneksen evankeliumi - Sinun nettiväitteelläsi katoaisi?

        Siis tämä feikki:
        "Vaan Raamatun jumala Joh. 1- 21 on epäjumala, pelkin kirjaimin luotu jumala."

        No, voihan sitä yrittää?

        Koeta ensin vaikka tyhjentää valtameriä omalla pikku ämpärilläsi!
        Jos se onnistuu ? -- niin koeta seuraavaksi kumota Jumalan aivoituksesta lähetettyä Sanaa!

        Kerro ihmeessä jos onnistuit?


    • Anonyymi

      "Älkää hyvät ihmiset menkö aloittajan oppeja uskomaan."

      Aloittaja ei kerää faneja eikä tarvitsekaan!

      Aloittajan asia on vain korottaa Raamatun selkeitä sanoja, ja kehottaa Uskomaan Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan. Ja Kaikkivaltiaaseen Jumalaan ja Pyhään Henkeen, niinkuin ne SELVÄSTI esitetetään UT:ssa!

      Amen!

      Seuratkoon kukin uskollisesti Herraa! Niinkuin aloittaja on siunatuksi nähnyt, liki puoli vuosisataa!

      Ylistetty olkoon Hän!

      • Anonyymi

        Anonyymi
        2022-11-10 14:31:38
        >>kehottaa Uskomaan Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan. Ja Kaikkivaltiaaseen Jumalaan ja Pyhään Henkeen, niinkuin ne SELVÄSTI esitetetään UT:ssa!>>

        Tuossa kommentissa Aloittaja korottaa Raamatun kirjaimista kerättyä ja koottuja erilaisia Sanoja, johon uskominen on epäjumalaan uskomista.

        Aloittaja ei kykene millään oppejaan todistamaan totuudeksi ja eikä pysty millään puolustamaan valheitaan totuudeksi.


      • Anonyymi

        Kuinka paljon korottaa se Jeesusta, että sinä valehtelet aloitus toisensa perään toisesta aloittajasta asioita ja laitat hänen suuhunsa asioita, joita hän ei ole sanonut/kirjoittanut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        2022-11-10 14:31:38
        >>kehottaa Uskomaan Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan. Ja Kaikkivaltiaaseen Jumalaan ja Pyhään Henkeen, niinkuin ne SELVÄSTI esitetetään UT:ssa!>>

        Tuossa kommentissa Aloittaja korottaa Raamatun kirjaimista kerättyä ja koottuja erilaisia Sanoja, johon uskominen on epäjumalaan uskomista.

        Aloittaja ei kykene millään oppejaan todistamaan totuudeksi ja eikä pysty millään puolustamaan valheitaan totuudeksi.

        Aloittajan ei tarvitse todistaa todeksi sitä, mitä RAAMATTU ja UT opettaa!

        Jos joku väittää Raamatun Sanaa valheeksi, on itse valheen isän sokaisema ja pimittämä!

        Ylistetty olkoon Herra:

        "Jeesus sanoi: Minä olen Tie ja Totuus ja Elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Joh 14:6

        Pysykää Herrassa te Herran Jeesuksen lampaat, kuten aloittaja on pysynyt yli puolivuosisataa!

        Jeesus Hyvä Paimen on uskollinen! Hän tuntee omansa, ja Hänen omansa seuraavat Paimentaan! Joh 10:27-30


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon korottaa se Jeesusta, että sinä valehtelet aloitus toisensa perään toisesta aloittajasta asioita ja laitat hänen suuhunsa asioita, joita hän ei ole sanonut/kirjoittanut

        Tämä IhmeMies, joka kehuu julkisessa netissä ...

        Hänen KAIKKI tekstinsä on arkistossa. HÄnen omat sanansa. Eivät aloittajan keksintöä.

        Toki se voi harmittaa? Mut kannattais ENSIN ajatella mitä postailee, ettei tarviis sitten harmitella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon korottaa se Jeesusta, että sinä valehtelet aloitus toisensa perään toisesta aloittajasta asioita ja laitat hänen suuhunsa asioita, joita hän ei ole sanonut/kirjoittanut

        Tässä vielä update sen IhmeMiehen omista teksteistä.
        Hänen omistaaan (ei aloittajan keksimistä..)

        Anonyymi 2022-11-03 16:23:12 (= Alla olevat lauseet samasta kommenttikirjoituksesta)

        • "Kun olen oppinut tuntemaan Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on niin.."

        • "Minä ymmärrän Jumalan ihan täysin. Hänessä ei ole minulle mitään mysteeriä eikä epäselvää."

        • "Mitä enemmän olen oppinut tuntemaa Jumalaa sellaisena kuin hän todellisuudessa on.."

        • " En haluaisikaan enää uskoa niin kuin uskoin muutamia vuosia sitten silloin kun uskoin niin kuin kristityt keskimäärin edelleenkin uskovat."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan ei tarvitse todistaa todeksi sitä, mitä RAAMATTU ja UT opettaa!

        Jos joku väittää Raamatun Sanaa valheeksi, on itse valheen isän sokaisema ja pimittämä!

        Ylistetty olkoon Herra:

        "Jeesus sanoi: Minä olen Tie ja Totuus ja Elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Joh 14:6

        Pysykää Herrassa te Herran Jeesuksen lampaat, kuten aloittaja on pysynyt yli puolivuosisataa!

        Jeesus Hyvä Paimen on uskollinen! Hän tuntee omansa, ja Hänen omansa seuraavat Paimentaan! Joh 10:27-30

        "Jos joku väittää Raamatun Sanaa valheeksi, on itse valheen isän sokaisema ja pimittämä!"

        Sehän onkin tämän ketjun aloittaja, joka valehtelee kertomastaan henkilöstä, että tämä olisi muka väittänyt Raamatun sanaa valheeksi. Asia on nimittäin niin, että kirjoittaja, josta hän puhuu, nimen omaan kertoo Raamatun sanasta juuri sellaisena kuin se on, mitään siitä muuttamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä IhmeMies, joka kehuu julkisessa netissä ...

        Hänen KAIKKI tekstinsä on arkistossa. HÄnen omat sanansa. Eivät aloittajan keksintöä.

        Toki se voi harmittaa? Mut kannattais ENSIN ajatella mitä postailee, ettei tarviis sitten harmitella!

        Olen lukenut. Vääristelet hänen sanojaan. Etkä ole pystynyt niitä kumoamaan vaikka sen pitäisi olla hyvin helppoa ihan vain pelkillä Raamatun lauseilla.

        Hmmmm.... pistää todella miettimään motiivejasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä vielä update sen IhmeMiehen omista teksteistä.
        Hänen omistaaan (ei aloittajan keksimistä..)

        Anonyymi 2022-11-03 16:23:12 (= Alla olevat lauseet samasta kommenttikirjoituksesta)

        • "Kun olen oppinut tuntemaan Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on niin.."

        • "Minä ymmärrän Jumalan ihan täysin. Hänessä ei ole minulle mitään mysteeriä eikä epäselvää."

        • "Mitä enemmän olen oppinut tuntemaa Jumalaa sellaisena kuin hän todellisuudessa on.."

        • " En haluaisikaan enää uskoa niin kuin uskoin muutamia vuosia sitten silloin kun uskoin niin kuin kristityt keskimäärin edelleenkin uskovat."

        Mikä ihmeen update? Eihän tuossa ole mitään uutta päivitettynä. Et siis osaa kieltä, et edes englantia. Miten kuvittelet olevasi vakuuttava kirjoittamaan kritiikkiä hänestä kun et osaa edes kieliä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut. Vääristelet hänen sanojaan. Etkä ole pystynyt niitä kumoamaan vaikka sen pitäisi olla hyvin helppoa ihan vain pelkillä Raamatun lauseilla.

        Hmmmm.... pistää todella miettimään motiivejasi.

        Turhaan mietit? Se ei ole sun päänsärky. Sulla ei aloittajaaan mitään valtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan mietit? Se ei ole sun päänsärky. Sulla ei aloittajaaan mitään valtaa.

        Iltamenu Psalmin 103 sanoin..


        Kiitä Herraa, minun sieluni,

        ja kaikki, mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä.

        Kiitä Herraa, minun sieluni,

        äläkä unhota, mitä hyvää hän on

        sinulle tehnyt,


        hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi

        ja parantaa kaikki sinun sairautesi,

        joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta

        ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,

        joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään,

        niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan.

        (jatkuu..)



        (------)


        Mutta Herran armo pysyy

        iankaikkisesta iankaikkiseen

        niille, jotka häntä pelkäävät,

        ja hänen vanhurskautensa lasten lapsille,

        niille, jotka pitävät hänen liittonsa

        ja muistavat hänen käskynsä ja noudattavat niitä.


        Herra on pystyttänyt istuimensa taivaisiin,

        ja hänen kuninkuutensa hallitsee kaikkia.

        Kiittäkää Herraa, te hänen enkelinsä,

        te väkevät sankarit, jotka hänen käskynsä täytätte,

        kun kuulette hänen sanansa äänen.


        Kiittäkää Herraa, kaikki hänen sotaväkensä,

        te hänen palvelijansa, jotka hänen tahtonsa teette.

        Kiittäkää Herraa, kaikki hänen tekonsa,

        hänen valtakuntansa kaikissa paikoissa.

        Kiitä, minun sieluni, Herraa.

        Amen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan mietit? Se ei ole sun päänsärky. Sulla ei aloittajaaan mitään valtaa.

        Miksi pitäisi olla jotakin valtaa? Olet vain tyhjänpuhuja.


    • Anonyymi

      2. Korinttilaiskirje 1:3-4


      "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala, joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat."

    • Anonyymi

      2 Korinttolaiskire 13:13

      "Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne."

      terveisin: Paavali

      • Anonyymi

        Anonyymi
        2022-11-10 14:51:07
        2 Korinttolaiskire 13:13


        voi kauheeta mitä satua löytyy Raamatun eri kirjaimista koottuna tuohonkin jakeeseen.

        Aivan yhtä ja samaa epäjumalaoppia, jota aloittaja täällä kehtaa julistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        2022-11-10 14:51:07
        2 Korinttolaiskire 13:13


        voi kauheeta mitä satua löytyy Raamatun eri kirjaimista koottuna tuohonkin jakeeseen.

        Aivan yhtä ja samaa epäjumalaoppia, jota aloittaja täällä kehtaa julistaa.

        Oletpas sinä parka kovin pimeässä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        2022-11-10 14:51:07
        2 Korinttolaiskire 13:13


        voi kauheeta mitä satua löytyy Raamatun eri kirjaimista koottuna tuohonkin jakeeseen.

        Aivan yhtä ja samaa epäjumalaoppia, jota aloittaja täällä kehtaa julistaa.

        Voi kauheeta? Miksi sitten luet? Voit saada tartunnan!!!

        smile :))


    • Anonyymi

      Aloittaja on pimeä.

      • Anonyymi

        No miten pimeää voi nähdä? Eihän pimeässä voi nähdä mitään?

        Oliapa tosi hassu satukertomus....


    • Anonyymi

      2 Korinttolaiskire 13:13

      "Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne."

      terveisin: Paavali

      • Anonyymi

        Anonyymi
        2022-11-10 20:46:18
        UUSI

        2 Korinttolaiskire 13:13


        tuossa on yksi nenästävedetyn kristinuskovan kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        2022-11-10 20:46:18
        UUSI

        2 Korinttolaiskire 13:13


        tuossa on yksi nenästävedetyn kristinuskovan kommentti.

        2. Korinttilaiskirje 1:3-4


        "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala, joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat."


    • Anonyymi

      Tämä on katkeran vanhanpiian puhetta. Kullinkipiän...

    • Anonyymi

      Ja kun asiaa oikein tarkasti ajattelee niin
      mitä väliä.

    • Anonyymi

      Ketjujen aloittelusi on sairasta. Jos kerran parjaamasi henkilön sanat ovat valhetta, niin miksi jaksat jauhaa aloitus kaupalla jonkun tyhjänjauhajan perään? Kai sen jo kaikki näkevät mikä hän on...ihan jo sen hänen ketjunsa perusteella, jos siis hän puhuu sitä itteään. Kirjoittelusi on sairasta. Päähänpinttymä.

      Ihan oikeasti! Hanki apua!

      • Anonyymi

        Vai silleen?

        Ei nyt sentään. Jos tarkotat tämän ja muiden - ilmeisesti saman - aloittajan alotuksia, ne ovat sekä laadullisesti että asiapuolelta parhimpiin kuuluvia tällä palstalla! Niin terävää asiaa ja jämäkkää sisältöä, että tämän tapaisia voi nousta vain terveiltä tyypeiltä:...

        Ja näkeehän sen muuten, että aloittaja lienee kirjoittanut muutakin - kun nettipalstan juttuja!

        Jotenka - jos joku tarttee apua, niin sellaiset, jotka ei edes kestä lukea??


      • Anonyymi

        Kuules sekoilijia?
        Unohdit muutaman relevantin asian?

        1) Et ole tämän palstan päällepäsmäri.

        2) Sinä et päätä, montako aloitusta joku kirjoittaa!

        3) Sinä et ole lääkäri. Vain laillistetut lääkärit saavat tehdä diagnooseja, eivätkä ne tee sitä nettipalstoilla!

        Eli? Unohtuiko se, että tällä palstalla S24 noudattaa oikeuksien linjaa?

        Aloittaja harjoittaa yhdenvertaista

        mielipiteen -, sanan - ja uskonnonvapautta.

        Sinulta ei kysytä lupaa sisi kirjoituksiin. Eikä sinulle vastata "miksi" joku "jauhaa" samasta asiasta.

        Joten? Palaa lainmukaisiin ja Suomi24 sääntöjen mukaisiin raameihin.


        JK. Lukemisen pakkoa ei ole! Jos aloittajan kirjoitukset eivät "maistu" - niin kierrä kaukaa!!


      • Anonyymi

        Kuules piruilja! Hankipas itse apua!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai silleen?

        Ei nyt sentään. Jos tarkotat tämän ja muiden - ilmeisesti saman - aloittajan alotuksia, ne ovat sekä laadullisesti että asiapuolelta parhimpiin kuuluvia tällä palstalla! Niin terävää asiaa ja jämäkkää sisältöä, että tämän tapaisia voi nousta vain terveiltä tyypeiltä:...

        Ja näkeehän sen muuten, että aloittaja lienee kirjoittanut muutakin - kun nettipalstan juttuja!

        Jotenka - jos joku tarttee apua, niin sellaiset, jotka ei edes kestä lukea??

        Jos uhittelee tekevänsä jotakin muttei teekkään sitä, se on epäonnistunutta ja huonolaatuista kirjoittamista. Kun tämä toistuu aloituksesta toiseen, se on jo valehtelua. Ainuttakaan Raamatun lausetta hän ei ole esittänyt kumotakseen parjaamansa ihmisen väitteitä.

        Hänen toimintansa menee jo vainoamisen puolelle. Lieneeköhän hän ollut koulukiusattu tai työpaikkakiusattu, joka nyt purkaa pahaa oloaan palstalla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules sekoilijia?
        Unohdit muutaman relevantin asian?

        1) Et ole tämän palstan päällepäsmäri.

        2) Sinä et päätä, montako aloitusta joku kirjoittaa!

        3) Sinä et ole lääkäri. Vain laillistetut lääkärit saavat tehdä diagnooseja, eivätkä ne tee sitä nettipalstoilla!

        Eli? Unohtuiko se, että tällä palstalla S24 noudattaa oikeuksien linjaa?

        Aloittaja harjoittaa yhdenvertaista

        mielipiteen -, sanan - ja uskonnonvapautta.

        Sinulta ei kysytä lupaa sisi kirjoituksiin. Eikä sinulle vastata "miksi" joku "jauhaa" samasta asiasta.

        Joten? Palaa lainmukaisiin ja Suomi24 sääntöjen mukaisiin raameihin.


        JK. Lukemisen pakkoa ei ole! Jos aloittajan kirjoitukset eivät "maistu" - niin kierrä kaukaa!!

        "Eli? Unohtuiko se, että tällä palstalla S24 noudattaa oikeuksien linjaa?"

        Kuuluuko niihin oikeuksiin toisen aloittajan parjaaminen ja vainoaminen aloitus toisensa perään? Sinusta pitäisi tehdä ilmoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos uhittelee tekevänsä jotakin muttei teekkään sitä, se on epäonnistunutta ja huonolaatuista kirjoittamista. Kun tämä toistuu aloituksesta toiseen, se on jo valehtelua. Ainuttakaan Raamatun lausetta hän ei ole esittänyt kumotakseen parjaamansa ihmisen väitteitä.

        Hänen toimintansa menee jo vainoamisen puolelle. Lieneeköhän hän ollut koulukiusattu tai työpaikkakiusattu, joka nyt purkaa pahaa oloaan palstalla...

        Nyt meni taas metsään!
        Sinä nyt näytät vainoavan Aloittajaa? Kyllä.
        Oletko stalkkeri?

        Luultavasti tämä "jumalan ihan täysin tunteva" tyyppi ei tarvitse ulkopuolisia holhoojia?
        (Paitsi jos on holhouksen alainen?)

        Hän on kirjoittanut. Okei. Hän vastaa teksteistään.

        Hänen kirjoituksiaan on kritisoitu, kommentoitu!

        Jos ei kestä julkista kritiikkiä, on viisasta ettei esitä julkisesti mitä tahansa?

        Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eli? Unohtuiko se, että tällä palstalla S24 noudattaa oikeuksien linjaa?"

        Kuuluuko niihin oikeuksiin toisen aloittajan parjaaminen ja vainoaminen aloitus toisensa perään? Sinusta pitäisi tehdä ilmoitus.

        Tällä palstalla jokaisen kirjoittajan oikeuksiin kuuluu
        kommentoida, esittää ERIÄVIÄ mielipiteitä, krsiikkiä.

        Asiasta ja aiheesta, jonka Toinen Kirjoittaja on julkistanut.

        Sellainen ei täytä vainoamisen tunnusmerkistöjä.

        Suomi24 kyllä hoitaa hommansa, eikä ole sääntöä, montako kommenttia ja kirjoitusta tietystä aiheesta voi tehdä.

        Kukaan palstalainen ei voi olla mikään "kontrollifriikki". Ei ole kompetenssia sellaiseen.

        Joten?

        Kirjoita taikka älä?

        Lue taikka ole lukematta.

        Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos uhittelee tekevänsä jotakin muttei teekkään sitä, se on epäonnistunutta ja huonolaatuista kirjoittamista. Kun tämä toistuu aloituksesta toiseen, se on jo valehtelua. Ainuttakaan Raamatun lausetta hän ei ole esittänyt kumotakseen parjaamansa ihmisen väitteitä.

        Hänen toimintansa menee jo vainoamisen puolelle. Lieneeköhän hän ollut koulukiusattu tai työpaikkakiusattu, joka nyt purkaa pahaa oloaan palstalla...

        Sorry? Aloittaja kirjoittaa asiasta ja aiheesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meni taas metsään!
        Sinä nyt näytät vainoavan Aloittajaa? Kyllä.
        Oletko stalkkeri?

        Luultavasti tämä "jumalan ihan täysin tunteva" tyyppi ei tarvitse ulkopuolisia holhoojia?
        (Paitsi jos on holhouksen alainen?)

        Hän on kirjoittanut. Okei. Hän vastaa teksteistään.

        Hänen kirjoituksiaan on kritisoitu, kommentoitu!

        Jos ei kestä julkista kritiikkiä, on viisasta ettei esitä julkisesti mitä tahansa?

        Piste.

        Sinä et näköjään kestä julkista kritiikkiä. Toimi ohjeesi mukaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla jokaisen kirjoittajan oikeuksiin kuuluu
        kommentoida, esittää ERIÄVIÄ mielipiteitä, krsiikkiä.

        Asiasta ja aiheesta, jonka Toinen Kirjoittaja on julkistanut.

        Sellainen ei täytä vainoamisen tunnusmerkistöjä.

        Suomi24 kyllä hoitaa hommansa, eikä ole sääntöä, montako kommenttia ja kirjoitusta tietystä aiheesta voi tehdä.

        Kukaan palstalainen ei voi olla mikään "kontrollifriikki". Ei ole kompetenssia sellaiseen.

        Joten?

        Kirjoita taikka älä?

        Lue taikka ole lukematta.

        Piste.

        Vaikka sinä oletkin kontrollifriikki sen suhteen mikä saa olla oikea tulkinta Raamatusta?!?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et näköjään kestä julkista kritiikkiä. Toimi ohjeesi mukaan!

        Aloittaja kestää. Se on nähty ja tiedetään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sinä oletkin kontrollifriikki sen suhteen mikä saa olla oikea tulkinta Raamatusta?!?!

        Ei pidä olla liian herkkähipiäinen? Kun JOKU tuo esille kirjoituksia, ja esittelee itseään jopa
        * "Jumalan ihan täysin tuntevana" tyyppinä. - Mitä siitä?

        Hän on ottanut riskejä, nostanut ITSE itsensä julkiseen ARVIOINTIIN: Siis juuri esittämiensä sanojen ASIOIDEN syystä.

        Oli tuhat ja sata eri kirjoitusta taannoin, koskien Päivi Räsästä. Oliko se vainoa? Täälläkin Räsästä hutkittiin mennen tullen kuin vierasta sikaa.

        On asioita, joissa on sekä subjektiivinen että objektiivinen näkökanta.

        • _ Subjektiivinen "tunne" - että minua parkaa nyt vainotaan Suomi24 palstalla? Ketä?
        (Anonyymiä kirjoittajaa...)

        • Objektiiviinen näkökulma ( = ulkopuolisen tahona) taas tarkoittaa, ettei anonyymillä kirjoittajalla ei ole lainsuojaa.

        Vain oikeaan OIKEAAN henkilöön (nimellä) voidaan soveltaa mm. RL24:8-9 § säädöksiä. Taikka vainoamiseen liittyviä seikkoja. Aloittaja ei ole vainonnut jotakin tunnistettua henkilöä. Kirjoitusten arvostelu on luvallista!

        Eli? Mitä nettikirjoitteluun ( anonyymiin) tulee, niin ei löydy ulkopuolista "apua".

        Viranomaisilla ei ole aikaa ja resursseja ryhtyä tutkimaan sellaista, jos "joku mielensäpahoittaja" tekee valitusvirsiä. Pitää kestää sanojensa vastuu.

        Tuore esimerkki.

        Pääministerin kesällisiin seikkailuhin liittyen JSN: lle tehtiin noi 30 valitusta. Valittajat inisivät, että heidän yksityisyyttään oli medioissa loukattu! JSN:n päätökset? Kannattaa tutustua.

        He toivat ITSE itsensä julkisuuteen. Yksityisyyden käsite ei ollut enää fakta.

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/46c4b120-1386-4742-aa93-7c528823bce3


        Iltalehteä koskeneet neljä kantelua käsiteltiin kahdessa ratkaisussa. Molemmat ratkaisut olivat vapauttavia. Yksi ratkaisuista koski bilevideon julkaisua. JSN katsoi, että julkaisu ei loukannut yksityisyyden suojaa.


        Siis? Jos on liian herkkähipiäinen, kannattaa AINA etukäteen harkita MITÄ kirjoittaa`?
        Ei auta enää itku markkinoilla, kun on ITSE nostanut kuin lööppiainestakin?

        Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sinä oletkin kontrollifriikki sen suhteen mikä saa olla oikea tulkinta Raamatusta?!?!

        Aloittaja kirjoittaa miten kirjoittaa.

        Jokainen toinen saa myös kirjoittaa miten kirjoittaa.

        Ei ole mitään sääntöä eikä lakia että olisi vain
        Yksi yhteinen mileipide.

        Eikö näin yksinkertainen asia ole selvä?

        Jos et kestä aloittajan mielipiteitä, Raamatusta esitettyä Sanaa,

        olet VÄÄRÄSSÄ paikassa.

        Kannattaa omien hermojensa säästämiseksi jättää lukematta Aloittajan tekstit.

        Kaikki eivät kestä tervettä oppia ja asiaa.

        Sitä varten on korva-syyhy-opettajat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja kirjoittaa miten kirjoittaa.

        Jokainen toinen saa myös kirjoittaa miten kirjoittaa.

        Ei ole mitään sääntöä eikä lakia että olisi vain
        Yksi yhteinen mileipide.

        Eikö näin yksinkertainen asia ole selvä?

        Jos et kestä aloittajan mielipiteitä, Raamatusta esitettyä Sanaa,

        olet VÄÄRÄSSÄ paikassa.

        Kannattaa omien hermojensa säästämiseksi jättää lukematta Aloittajan tekstit.

        Kaikki eivät kestä tervettä oppia ja asiaa.

        Sitä varten on korva-syyhy-opettajat!

        Nythän se vain ei mene noin kuin kirjoitat !

        Ne, jotka arvostelevat aloittajan toimintaa, ne aloittaja ja hänen lakeijansa pyrkivät hiljentämään haukkumalla ja mustamaalaamalla !

        Eli aloittajalla ja hänen lakeijoillaan on ihan eri säännöt itselleen ja sitten aivan erilaiset muille !

        Mutta näinhän se tahtoo aina olla näiden raakojen ja ylpeiden ja paisuneiden kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä olla liian herkkähipiäinen? Kun JOKU tuo esille kirjoituksia, ja esittelee itseään jopa
        * "Jumalan ihan täysin tuntevana" tyyppinä. - Mitä siitä?

        Hän on ottanut riskejä, nostanut ITSE itsensä julkiseen ARVIOINTIIN: Siis juuri esittämiensä sanojen ASIOIDEN syystä.

        Oli tuhat ja sata eri kirjoitusta taannoin, koskien Päivi Räsästä. Oliko se vainoa? Täälläkin Räsästä hutkittiin mennen tullen kuin vierasta sikaa.

        On asioita, joissa on sekä subjektiivinen että objektiivinen näkökanta.

        • _ Subjektiivinen "tunne" - että minua parkaa nyt vainotaan Suomi24 palstalla? Ketä?
        (Anonyymiä kirjoittajaa...)

        • Objektiiviinen näkökulma ( = ulkopuolisen tahona) taas tarkoittaa, ettei anonyymillä kirjoittajalla ei ole lainsuojaa.

        Vain oikeaan OIKEAAN henkilöön (nimellä) voidaan soveltaa mm. RL24:8-9 § säädöksiä. Taikka vainoamiseen liittyviä seikkoja. Aloittaja ei ole vainonnut jotakin tunnistettua henkilöä. Kirjoitusten arvostelu on luvallista!

        Eli? Mitä nettikirjoitteluun ( anonyymiin) tulee, niin ei löydy ulkopuolista "apua".

        Viranomaisilla ei ole aikaa ja resursseja ryhtyä tutkimaan sellaista, jos "joku mielensäpahoittaja" tekee valitusvirsiä. Pitää kestää sanojensa vastuu.

        Tuore esimerkki.

        Pääministerin kesällisiin seikkailuhin liittyen JSN: lle tehtiin noi 30 valitusta. Valittajat inisivät, että heidän yksityisyyttään oli medioissa loukattu! JSN:n päätökset? Kannattaa tutustua.

        He toivat ITSE itsensä julkisuuteen. Yksityisyyden käsite ei ollut enää fakta.

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/46c4b120-1386-4742-aa93-7c528823bce3


        Iltalehteä koskeneet neljä kantelua käsiteltiin kahdessa ratkaisussa. Molemmat ratkaisut olivat vapauttavia. Yksi ratkaisuista koski bilevideon julkaisua. JSN katsoi, että julkaisu ei loukannut yksityisyyden suojaa.


        Siis? Jos on liian herkkähipiäinen, kannattaa AINA etukäteen harkita MITÄ kirjoittaa`?
        Ei auta enää itku markkinoilla, kun on ITSE nostanut kuin lööppiainestakin?

        Piste.

        "Hän on ottanut riskejä, nostanut ITSE itsensä julkiseen ARVIOINTIIN: Siis juuri esittämiensä sanojen ASIOIDEN syystä."

        Näinpä käyttää käyneen sinullekin. Koitapa kestää nyt sitten se kritiikki ilman jatkuvaa parkumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla jokaisen kirjoittajan oikeuksiin kuuluu
        kommentoida, esittää ERIÄVIÄ mielipiteitä, krsiikkiä.

        Asiasta ja aiheesta, jonka Toinen Kirjoittaja on julkistanut.

        Sellainen ei täytä vainoamisen tunnusmerkistöjä.

        Suomi24 kyllä hoitaa hommansa, eikä ole sääntöä, montako kommenttia ja kirjoitusta tietystä aiheesta voi tehdä.

        Kukaan palstalainen ei voi olla mikään "kontrollifriikki". Ei ole kompetenssia sellaiseen.

        Joten?

        Kirjoita taikka älä?

        Lue taikka ole lukematta.

        Piste.

        Piste piste piste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry? Aloittaja kirjoittaa asiasta ja aiheesta!

        Aihe on oikea. Hänen kirjoituksensa on kuitenkin subjektiivista asioiden vääristelyä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näin se menee. Ja monet joutuu sen kantapään kautta oppimaan.
        Ettei pidä postailla harkisematta mitä vain?


    • Anonyymi

      Jos väittää, ettei Paavali sanonu tarkkaan... on jääny kyllä Uusi Testamentti lukematta, ja pahasti!

      • Anonyymi

        No siitä vain sitten lainaamaan Paavalin sanoja, joissa hän sanoo: "Jeesus on Jumala". Jos se noin varma asia on niin esimerkkejähän pitäisi löytyä satoja, onhan Jeesuksen Jumaluus yksi kristinuskon kulmakiviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siitä vain sitten lainaamaan Paavalin sanoja, joissa hän sanoo: "Jeesus on Jumala". Jos se noin varma asia on niin esimerkkejähän pitäisi löytyä satoja, onhan Jeesuksen Jumaluus yksi kristinuskon kulmakiviä.

        Sinunhan se pitäisi tietää? Kun oot se spesiaalimies. Tee töitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinunhan se pitäisi tietää? Kun oot se spesiaalimies. Tee töitä!

        Ei tarvi. Minä en väittänyt, että Paavali olisi sanonut Jeesusta Jumalaksi. Minä sanoin, että hän ei sanonut. Sellaista on aika vaikea todistaa raamatunlainauksilla, mitä ei ole tapahtunut. Haluatko, että lainaan tähän koko Paavalin tuotannon?


    • Anonyymi

      Sepä se!

      Kun lähes suurin osa UT:n sisältöä (evankeliumien jälkeen) on Paavalin kirjeitä!

    • Anonyymi

      Kyllä Paavali todeallakin kirjoitti paljon, ihan täsmätietoa ja asiaa!

    • Anonyymi

      Paavali sanoi?

      Tän palstan tyypit sanoi.

      Mitä?

      Sitä saatte piakkoin lukea.


      Nestistä?
      Mistäs muualtakaan te lukisitte.
      NettiJumala kertoo!

    • Anonyymi

      Kyllä nyt on tylsää kun tään ketjun tuittupää ei oo kiukuttelemassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      252
      2127
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      2016
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      97
      1730
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      114
      1542
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1171
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1160
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      1008
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      999
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      983
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      906
    Aihe