Kengien hinnat

Anonyymi-ap

Kengät maksaa tuplasti nykyään mitä ennen. Katselin tänään hintoja niin ei oikein saa 50 eurolla hyviä talvikengiä jotka kestää 3 talvee. 80-100 euroa joutuu maksamaan joten ostin 80 euron kengät. Ennen sai 40 eurolla hyvät kengät.

53

149

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sama homma kun kattonu ukkeleiden talvinilkkureita niin hintaa on.

    • Anonyymi

      Niin se oli cittarissakin eli hintaluokka oli 85-99 € .
      Juuri tuon vuoksi ostakin kengät aina sesongin ulkopuolella eli keväällä
      talvikenkien hajaparit maksoivat 35 € ja tuo riittää pariksi talveksi.
      Ensi kesäksi on syksyllä ostetut kangaskengät ja Tsarin loppuunmyynnistä
      adidas-lenkkarit. Molemmat lähes ilmaiseksi.
      Ei ole pakko lentää tuulispäänä trendien perässä.

      • Anonyymi

        Noin teen minäkin. Keväällä ostan tulevalle talvelle talvikengät ja syksyllä tulevalle kesälle kesäkengät. Kengät saa ei aivan ilmaiseksi, mutta likimain. 100 euroo maksavat talvikengät saa keväällä 30-40 eurolla ja välillä halvemmallakin.

        En kyllä ymmärrä sellaisia joilla rahasta on tiukkaa, niin pitää kaikki ostaa juuri silloin, kun kaikki on kalleimmillaan.


    • Anonyymi

      SUOMI TAKAISIN

      • Anonyymi

        Ei kuule kannata, jos suomalainen ei osaa taivuttaa edes kenkä-sanaa. - Nm. Kenkien ...


    • Anonyymi

      Onneksi en tarvitse uusia kengiä! Nykyiset käytössä olevat ostin töissä ollessani 80-luvun lopulla. Olen huoltanut ne aina keväisin. Puolivarsi kengien vetoketjut eivät enää toimi mutta puolivarsi kenkät pysyvät jaloissa ilmankin.
      Onneksi niitä ei tarvitse mennessä taimaaseen.

      • Anonyymi

        Vaikka itse sana ei taivu hyvin niin kenkien pohjat taipuvat kuitenkin.


    • Anonyymi

      Kenkiä kanssa on monenlaisia ni itse en enään kelpuuta talvikenkiä missä muovipohja kun saakelin liukkaat. Noilla kengillä sitten kaadutte takaraivo edellä se on morjes. Telot ittes kunnolla ja yrität tapaturmavakuutuksesta korvausta ni eipä ihme jos vakuutus ei oikeen korvaa elikä järkeä saa myös käyttää kun valitsee kenkiä. Toki nastoja voi käyttää.

    • Anonyymi

      Kengät pitää ostaa ensi viikolla itselle myös. Kesä lenkkareilla olen kulkenut tämän vuoden.

      • Anonyymi

        Kyllä talvikenkä kestää lukuisia vuosia kun sen säännöllisesti rasvaa pitäen nahan
        pehmeänä ja vettä hylkivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä talvikenkä kestää lukuisia vuosia kun sen säännöllisesti rasvaa pitäen nahan
        pehmeänä ja vettä hylkivänä.

        Entä jos niillä kävelee, on pohjat puhki kuluneet jos puolivälissä talvea, kiitos ohuen kulutuspohjan ja terävän hiekoitushiekan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos niillä kävelee, on pohjat puhki kuluneet jos puolivälissä talvea, kiitos ohuen kulutuspohjan ja terävän hiekoitushiekan.

        Eikä onnistu kantalappu suutarissa lattapohjaan.


    • Anonyymi

      Ostin Tokmannilta pari vuotta sitten 16,90€ maksaneet lämminvuoriset talvisaappaat, tosi hyvät ja lämpimät. Ovat kestäneet hyvin ja vielä menee tulevan talven, ehkä seuraavankin.
      Minulla on myös juhlavat talvikengät, ne vaimoni osti kenkäkaupan alennusmyynnistä 10 vuotta sitten, vielä ihan hyvät, maksoivat silloin muutaman euron, kun hän osti muovikassillisen kenkiä 40€ ja siihen muovikassiin sopi aika monet parit.
      Ei kenkiä tarvitse jatkuvasti ostella, ne kestää hyvällä hoidolla pitkään!

      • Anonyymi

        Varsinkin jos niillä ei kävele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin jos niillä ei kävele.

        Kävelen näillä Tokmannilta 16,90€ ostetuilla lämminvuorisilla talvisaappailla joka päivä useamman kilometrin, kun ulkoilutan koiraa, sekä ulkoilen muutenkin. Mielestäni hyvä ostos, jos kolmas talvi lähdössä niiden kanssa.
        Käytin niitä juhlaviakin talvikenkiä tänään, kun kävin yhdessä tilaisuudessa. Käytän niitäkin pari kertaa viikossa.
        Kohtuullisessa käytössä kengät kestää hyvin!


    • Anonyymi

      Ei ole muutunut sitten 2012, eli et ole ostanut kenkiä muutamaan kymmeneen vuoteen. 80e sai 2012 esim. Kuoman-tilakengät, ja hinta taitaa olla edelleen vastaavaa, joilla kävelee pitkiäkin matkoja (ei kannata ostaa talvi-niitä, koska pikkukivi hajottaa niiden ohuen pohjan hetkessä), vaikkeivät erityisen mukavat, mutta homma toimii ongelmitta, että ei valittamista tohon hintaan.

      Hyviä lenkkareita kävelyyn ei ole ollut myynnissä tällä vuosituhannella Suomessa normaalissa putiikissa, tai jossain isommassakaan.

      Kävelykengät on yleensä aivan surkeat kävelyyn; joskus sillä nimellä asiallisia, mutta yleisesti, niitä ei kannata ostaa. Prismasta saa kelvollisia ja esim. Itä-keskuksen Prisman vieressä on kauppa, josta saa hyviäkin kenkiä ja muutakin vaatekappaletta saattaa löytyä.
      Netistä ei kannata ostaa, koska niiden koot on mitä on, mallit jne., ja sovitettava ja käveltävä putiikissa muutenkin, ja tarkkailtava kengän ominaisuuksia, jotka oppii kokemuksen kautta paremmin ja paremmin.

      • Anonyymi

        Mutta Tsarin loppuunmyynnistä sai todella halvalla vaatteita sekä kenkiä.
        Alennukset olivat likimain 90 % ja se sopii hyvin kuluttajan kukkarolle.


      • Anonyymi

        Suurin ongelma nykypäivän kengissä on halvalla tehdyt ontot bulkkipohjat, jotka eivät kestä ja jotka ovat jaloille epäterveelliset.


    • Anonyymi

      Itse ostin takavuosina halvalla puolustusvoimien huutokaupassa iso satsin armeijan saappaita ja maihareita halvalla. Ne riittävät hyvin loppuelämän ajaksi.

    • Anonyymi

      Voitin pitkävedosta eilen ja yön NHL kierrokselta yli 600 euroa. Aion ostaa kengät ensi viikolla. En osta huonoja kengiä ja niitten pitää kestää 3 vuotta ainakin joten kyllä ne satasen maksaa.

      • Anonyymi

        Miksi te ostatte kengiä, kun minä ostan kenkiä? Minun kengät maksoivat paljon mutta kestävät pitkkään. Kenkiä kannattaa olla useat, eri keleille sopivia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi te ostatte kengiä, kun minä ostan kenkiä? Minun kengät maksoivat paljon mutta kestävät pitkkään. Kenkiä kannattaa olla useat, eri keleille sopivia.

        En suostu ostamaan eri pari kenkiä, vaan ostan kengät, mitkä ovat saman
        kokoiset, väriset ja laatuiset. Lisäksi molempiin jalkoihini sopivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi te ostatte kengiä, kun minä ostan kenkiä? Minun kengät maksoivat paljon mutta kestävät pitkkään. Kenkiä kannattaa olla useat, eri keleille sopivia.

        Siis kenkäsi!


    • Anonyymi

      Itse ukkelina niin talvinilkkurit olis tähtäimessä ja vetoketju sivussa ni tuli mieleen jos vetoketjuun tulee häkkiä prkl korjaus maksaa.

      • Anonyymi

        Kuljeskelen korjaamattomilla.
        Lämminvuoriset on ostettu joskus 90-luvulla. En muista milloin vetoketjut halvaantuivat.
        Tunnen itseni nuoreksi koska jalkineen jalkoihin laittaminen ja poisottaminen tapahtuu nuorison tyylillä.


    • Anonyymi

      Ostakaa ne kuomat niin ei mene vetoketjut tms rikki, kun niitä ei ole.
      Kuoman talvisaappaat, niillä kävelee vaikka kuinka kauan.

      • Anonyymi

        Mulla jotkut Camel talvikengät, mitkä on jo taivaan vanhat ja kovat kopukat
        kuin turvakengät, mutta kestäneet tajuttoman kauan eikä tunnu kuluvan.
        Kun vain muistaa hoitaa ja rasvata niitä usein, niin pitää vettä ja loskaa.


      • Anonyymi

        Laatuun kannattaa panostaa ettei aina sain halvalla. Onhan se vaatteissakin että mitä materiaalia on.Eri vaatteita ettei aina samaa käytä.


    • Anonyymi

      Ostin työkengät nettikaupasta edullisesti, tuttu valmistaja ja lestit tiedossa, että käy varmasti minun jalalle. Ei maksaneet mahdottomia. Valmistajalla hyvä takuu, jos pohjat menee tai vetoketju, ei maksa mitään, kun lähettää takuuseen palautuskoodilla postin kautta, jos takuuta tarvitsee käyttää.
      Kenkiä ei muutenkaan kovin usein tarvitse ostella, juhlakenkiä minulla useammat, niitä tuskin tarvitsee uusia ostella minun elämän aikana.
      Tokmannin lämminvuorisilla talvisaappailla kävelee hyvin talvella koiran kanssa lenkit ja käyn postilaatikolla. Maksoivat alle 20€ ja hyvin kestää!

      • Anonyymi

        Noin itsekki ajattelen että työkengät kunnolliset ja sitten kelpuuttaa talvikengät 20eur joita käyttää kun koiruutta ulkoiluttaa niin mitäs sen väliä vaikka 2 vuotta kestäis 10eur vuosi.


    • Anonyymi

      Ihmeellistä, ei kukaan ole vielä vinkunut, että ei ole varaa ostaa
      kenkääkään. kun sossu ei ole antanut riittävästi rahaa siihen
      toiseen kenkään. Olishan se kiva kävellä samannäköisillä.

    • Anonyymi

      Halvat 20-30 euron kengät kestää ehkä yhden talven jos tuuri käy. Itse jouduin ostaa joka vuosi uudet kun ei ne vaan kestä. Satasella voi just saada kengät jotka kestää pari kolme talvee.

      • Anonyymi

        Tulevat halvemmiksi varsinkin jos ostaa kunnon kengät mitkä on alessa.


      • Anonyymi

        Miten ihmeessä ei muka kestä??? Tänäänkin minulla oli ne Tokmannilta alle 20€ ostetut lämminvuoriset talvisaappaat, kun olin maanmittaustoimituksessa luottamustoimien vuoksi paikalla, pari talvea olen niillä jo kävellyt ja koiraa ulkoiluttanut joka päivä.
        Ostin 50€ alennusmyynnistä tunnetun suomalaisen valmistajan vuorelliset työsaappaat, niilläkin on tullut jo 5 vuotta saapasteltua metsässä taimikoissa. Ei ole kallista!
        Ostin aikoinaan Ruotsin armeijan ylijäämää maastokengät, oli tosi kestävät, mutta niistä piti perhesovun vuoksi luopua, vaimon mielestä NIIN kauhean näköiset, että valitti, ettei voi liikkua minun kanssa samaan aikaa missään, jos minulle ne kengät jaloissa :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihmeessä ei muka kestä??? Tänäänkin minulla oli ne Tokmannilta alle 20€ ostetut lämminvuoriset talvisaappaat, kun olin maanmittaustoimituksessa luottamustoimien vuoksi paikalla, pari talvea olen niillä jo kävellyt ja koiraa ulkoiluttanut joka päivä.
        Ostin 50€ alennusmyynnistä tunnetun suomalaisen valmistajan vuorelliset työsaappaat, niilläkin on tullut jo 5 vuotta saapasteltua metsässä taimikoissa. Ei ole kallista!
        Ostin aikoinaan Ruotsin armeijan ylijäämää maastokengät, oli tosi kestävät, mutta niistä piti perhesovun vuoksi luopua, vaimon mielestä NIIN kauhean näköiset, että valitti, ettei voi liikkua minun kanssa samaan aikaa missään, jos minulle ne kengät jaloissa :D

        Voi reppanoita, jotka joutuvat patsastelemaan vuoret saappaissaan. Suomalaisella on vuorilliset saappaat. Vuoret kuuluvat Himalajalle.

        Itse olen kävellyt muutaman vuoden, kesät ja talvet, parin kympin kumppareilla, joihin mahtuu kahdet villasukat. Helppo sujauttaa jalkaan kädellä auttamatta. Pohjiin laitoin nastat. Hurjan rumat ja ikävä olisi niillä lompsutella kadulla, mutta pihatöihin ne kelpaavat hyvin. Saumat kestävät. Ilmeisesti joskus kuluvat puhki. Sitten ostan samanlaiset, jos vielä löydän. Tokmannilta.


    • Anonyymi

      Minulla on kotimaassa tehdyt komeat nahkasaappaat. Maksoin niisä 75€ eräkaupassa koska olivat poistossa... niillä kelpaa mennä.

    • Anonyymi

      Tori.fissä on kenkiä jopa 10 eurolla. Joskus kannattaa ostaa käytetty tuote.

    • Anonyymi

      Tietää hyvää kenkien myyjille

    • Anonyymi

      Jos jossain myydään kunnollisia kenkiä yleisimmät koot on heti loppu. Roska säilyy ja myydään alessa ja sitä roskaa on 95% kengistä, eikä kunnollista edes myydä suomessa kuin joskus vahingossa.

      • Anonyymi

        Uskomatonta kuinka paljon panostetaan autoihin, mutta kengät on pelkkää halpaa virheellisesti suunniteltua bulkkia. Pohjista yleensä selvästi puuttuu päälipuoli ja tilalla joku pahviläpyskä.


    • Anonyymi

      Isot saappaat kestää

    • Anonyymi

      Köyhä kävelee ja huonoilla kengillä niin on kulkuvälineet entiset.

      • Anonyymi

        Oletko koskaan kuullut sanontaa: köyhän ei kannata ostaa halpaa. Ja siis huonoa. Vaikka virkkeesi on huonosti muotoiltu, niiin se on totta sillä lailla, että huonoilla kengillä kävelemällä jalkaterveys kärsii. Ts. jaloista tulee "entiset".


      • Anonyymi

        Kyllä hyviä kenkiä myydään edullisesti, jos vähänkin viitsii katsoa tarjouksia, eikä mene ostelemaan hetken huumassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan kuullut sanontaa: köyhän ei kannata ostaa halpaa. Ja siis huonoa. Vaikka virkkeesi on huonosti muotoiltu, niiin se on totta sillä lailla, että huonoilla kengillä kävelemällä jalkaterveys kärsii. Ts. jaloista tulee "entiset".

        On se joka hommassa niin että laatua tarvii olla ettei aina halpa ja halpa. Jotkut talvikengät jos on kunnolliset niin voi kestää monta vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se joka hommassa niin että laatua tarvii olla ettei aina halpa ja halpa. Jotkut talvikengät jos on kunnolliset niin voi kestää monta vuotta.

        Aina ei tarvitse ostaa laatua kalliilla! Tarjouksista voi ostaa hyvinkin edullisesti. Ja ei kaikki halpiskaupoissa myytävä ole välttämättä huonoa. Olen ostanut kahdetkin lämminvuoriset talvisaappaat alle 20€ ja ne ovat kestäneet vuosia. ensimmäiset ostin yhdestä outlet myymälästä, ne kestivät lähes viisi vuotta, kun vuoret menivät rikki, saappaat ovat vielä täysin ehjät muuten, käytän niitä kalareissuilla vielä. Toiset ostin Tokmannilta 16,90€ ja nyt kolmas talvi lähdössä niillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan kuullut sanontaa: köyhän ei kannata ostaa halpaa. Ja siis huonoa. Vaikka virkkeesi on huonosti muotoiltu, niiin se on totta sillä lailla, että huonoilla kengillä kävelemällä jalkaterveys kärsii. Ts. jaloista tulee "entiset".

        Köyhän kannattaa ostaa käytetyt laatukengät kirppikseltä tai tori piste fistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina ei tarvitse ostaa laatua kalliilla! Tarjouksista voi ostaa hyvinkin edullisesti. Ja ei kaikki halpiskaupoissa myytävä ole välttämättä huonoa. Olen ostanut kahdetkin lämminvuoriset talvisaappaat alle 20€ ja ne ovat kestäneet vuosia. ensimmäiset ostin yhdestä outlet myymälästä, ne kestivät lähes viisi vuotta, kun vuoret menivät rikki, saappaat ovat vielä täysin ehjät muuten, käytän niitä kalareissuilla vielä. Toiset ostin Tokmannilta 16,90€ ja nyt kolmas talvi lähdössä niillä.

        Ei vuoret, hyvä ystävä, vaan vuorit. Surettaa, miten ihmisten kielitajua on pilattu. Usein en osta kaupasta, jonka mainoksessa ei osata kirjoittaa suomea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vuoret, hyvä ystävä, vaan vuorit. Surettaa, miten ihmisten kielitajua on pilattu. Usein en osta kaupasta, jonka mainoksessa ei osata kirjoittaa suomea.

        Näsis taas iski, mutta ymmärsit kuitenkin asian!


    • Anonyymi

      Ostin armeijan M75 maiharit vuosia sitten kirpputorilta 20 eurolla. Olivat kuin uudet ja ovat edelleen hyvät. Lankkaa vain usein. Ei ole mitään vuoria mutta on lämpimät kun on oikea sukka ja menee talvella sohjopaskassa ja lumihangessa.
      Sitten ostin käytettynä samaa mallia olevat saappaat. Tässä kävi tuuri kun tilasin käytetyt 20 eurolla niin sain käyttämättömät. Oliko sitten varastosta loppu kun korvaava pitää lähettää. On käynyt ennenkin niin että olen tilannut halvemmat ja joskus kysytty että loppu on että kelpaako tämä joka on kolme kertaa kalliimpi.

      Sitten sain työpaikalta muistaakseni sieviläiset oikein lämpimät talvimaiharit 10 vuotta sitten. Ei ole töissä kauheasti tarvinnut kun lämpimässä ollaan mutta oikein hyvät kun ottaa ne käyttöön ne aina talvella.

      Laadukkaita kenkiä kyllä saa halvalla tai jopa ilmaiseksi. Noita tokmannin huonoja ei kannata ostaa että jos on pakko ostaa kengät niin menee kunnon liikkeeseen ja maksaa kaksi kolme kertaa enemmän niin säästää.

      • Anonyymi

        Itse pidin Sievin karvavuorattuja turvasaappaita vuosikausia kunnes ne kuluivat sisäpuolelta siten, että välipohjan kiinnitysniitit alkoivat painaa jalkapohjaan. En ymmärtänyt tätä ennen kuin kysyin tehtaalta. Takuuaika oli mennyt umpeen melkein 20 vuotta aikaisemmin.
        Ikävä puoli oli PU-pohjien kovettuminen kovemmassa pakkasessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe