Kirkko kaatuu - seurakunta nousee

Anonyymi-ap

Tätä profetiaa on esiintynyt jo muutamia vuosia. Se on mennyt toteutusta kohti yhä lisääntyvällä vauhdilla. Tänä vuonna ihmisiä eroaa kirkosta arviolta 55 000 järkiinsä tullutta ihmistä.
Profetoin, että vuonna 2025 kansankirkkoon kuuluu väestöstä alle 50% . Seuratkaa.

66

422

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja tässä yhteydessä seurakunnalla tarkoitetaan oikeita ihmisiä eikä mitään hurahtaneita.
      Uskonnot ovat katoavaa kansanperinnettä. Ihmettelen että ovat säilyneet savannilta tänne asti.

• Anonyymi

Oma katsomuksesi vaikuttaa umpiahdasmieliseltä ja sivistymättömältä. Edustaako edistyksesi sittenkin enemmän taantumusta, vaikka mainostat epätoivolla päinvastaista? Sehän olisi tyypillistä.

Savannit mielessä peruutellaan kohti Yhtä Uskonnonvastaista Totuutta. Ymmärtämättä mistä tullaan ja minne ollaan menossa, mikä on omaa ja mitä on toiseus.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ja liittymään weijon omaan kirkkoon, jossa weijo on päällikkö ja muut alamaisia?
        Ei kiitos, en liity enää yhteenkään lahkoon tai kirkkoon tai porukkaan, olkoon vaikka vpk.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja liittymään weijon omaan kirkkoon, jossa weijo on päällikkö ja muut alamaisia?
        Ei kiitos, en liity enää yhteenkään lahkoon tai kirkkoon tai porukkaan, olkoon vaikka vpk.

Liity uskonnottomien totuuslahkoon, jossa vihataan muita katsomuksia.

• Anonyymi

En tiedä, helluntaikirkosta onko se ottanut vihkimisoikeuden, jos on niin tällä menolla se tietää pian sakkomaksuihin, kieltäytyessään homo/lesbovihkimisestä. Rahauhrausta riittää kun pitäytyy Raamatun sanan opissa, eikä antaudu eksyttämään.

• Anonyymi

Mikäs pakko on maksaa laittomia ja perusteettomia sakkoja, syyttömällä on oikeus kiistää.

• Anonyymi

Naisilta turvat tukkoon sitten vaan samaan hintaan seurakunnissa. Hävytöntä eksytystä ovat naissaarnaajat tai yleensä suunsa avaajat.

• Anonyymi

Raamatun sanan opissahan valkaistut haudatkin pysyvät, kun eivät vaan homoja vihki. Tärkein vaatimus, jolla armo ansaitaan.

• Anonyymi

Aloituksen profetia toteutukoon. Näin toivomme, ja voimme sitä rukoilla.

• Anonyymi

Tänä vuonna on eronnut vasta päälle
        20 000 että tuskin tulee 1,5 kk 35 000 eron loppukiriä, että profetian arvio menee pieleen ja ei profetiat voi sisältää mitään arvioita, mitäs ennalta ilmoitettua sellaiset höperyydet on, jotka ei toteudu, ne on väärää profetia, joita antaa väärä profeetta, jota ei tule kuunnella.

• Anonyymi
      • Anonyymi

"Se, joka itseään suosittaa, sen suositus ei ole pätevä."
        Kun/jos Weijo alkaa "parantaa sairaita, ja herättää kuolleita .." niin sitten Turkulaisia saattaa kiinnostaa, mutta lahkot, jotka julistaa pään uskoa, "ota vastaan", vaikka Raamatussa on kirjoitettu, että "kukaan ei voi ottaa vastaan, ellei sitä Taivaasta anneta."
        Ja "kukaan ei voi tulla Minun tykö, ellei Isä ensin vedä" sitä ihmistä tulemaan.

Eli ratkaisut voi heittää romukoppaan, emme me voi mitään ratkaista Jeesuksen puoleen. koska Pistis usko on Jumalan teko, ei sitä voi ihmispäätöksellä Jumalalta väkisin ottaa.

• Anonyymi

On johdonmukaista.

• Anonyymi

Ajatuksetona pupuntoistelua. Kirkko(kin) on seurakunta.

Nyt seurakunta hyökkäilee seurakuntaa vastaan. Mitä siitä seuraa, Raamatun ja Jeesuksen mukaan? Joko tuhatvuotinen sota alkaa, vai pitäisikö vähän miettiä...?

• Anonyymi

Ei Raamattu opettaa, että kirkko olisi seurakunta.

• Anonyymi

Diabolos pitänee näistä "profetioista". Kristityt erilleen ja seurakunnat hajalle.

Millainen seurakunta on Diaboloksen seurakunta?

• Anonyymi
      • Anonyymi

Eihän kukaan väittänekään, etteikö kirkko olisi menossa kohti loppuaan. Eikä voida väittää sitäkään, mitä aloitus ennusti, että vuonna 2025 on kirkossa jäseniä Suomessa 50% kansasta. Ei tämä tarvitse yliluonnolliseksi puettua ennustamista.

• Anonyymi

Aloituksen profetia saattaa olla alimitoitetussa aikataulussa. Arvelen että suomalaisista kuuluu kirkkoon alle 50% jo ennen vuoden 2025 alkua.

• Anonyymi

Joka pävä kirkosta eroaa yli 100 ihmistä.

• Anonyymi

Eikö kaikkien mielestä olekaan hyvä asuia, että vääryyttä täynnä oleva kirkko kaatuu?

• Anonyymi

Profetiassa on alimitoitettu aikamäärä. Tämän huomasi joku muukin.
      2024 vuoden lopussa kirkkoon kuuluu enää alle 50% suomalaisista.

• Anonyymi

Sanna Marinille on julistettu evankeliumi. Jos hän tulee uskoon, koska ei kuulu kirkkoon, niin monet eroavat kirkosta.
      Puhe pääministerille:
      https://youtu.be/LR2mGNCHu4I

• Anonyymi

Ei ole herätystä näkyvissä ! Naiset vaan hääräilevät pastoreina Raamatun vastaisesti, homo ja lesboliitot ovat laajalti hyväksyttäviä. Jumalan antama sapatti arkipäiväistetään usealta taholta.

1234567---

• Anonyymi

Kirkko rakennuksella ei suurtakaan merkitystä ole vaikka kaatuisi. Kristukseen uskominen jä hänen tunnustaminen herrakseen on se pääasia. Niinkuin kaikissa seurakunnissa.

• Anonyymi

Ehkä menee niin pakanoiden ajat täyttyvät ja pyhälle vuorelle rakennetaan herran temppeli tämä voisi sanoa turmion iljetys poistetaan sieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä menee niin pakanoiden ajat täyttyvät ja pyhälle vuorelle rakennetaan herran temppeli tämä voisi sanoa turmion iljetys poistetaan sieltä.

Tämä vielä paikalliseen kirkkoon laitettiin jotain pönkkiä. Haluaisin minäkin nähdä herran temppelin pyhällä vuorella. Nuo on epätoivoisia korjausyrityksiä.

• Anonyymi

Surffaten tekee löytöjä,
      https://jeesus-on-herra.com/tietoa-meista/

• Anonyymi

Saamme tulla Jeesuksen luo kaikkine synteinemme ja virheinemme, mutta emme saa jäädä synteihimme. 1 Joh. 1:5-9.
      Missään vaiheessa emme tarvitse kirkkoa. Kukaan ihminen ei tarvitse sitä. Jeesus antaa syntimme anteeksi ja johdattaa meidät Taivaan kotiin.

• Anonyymi

Matteus 10

34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;

36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.

-------------

Johannes 16

1 "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.

2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.

3 Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.

------------

Matteus 21

11 Niin kansa sanoi: "Tämä on se profeetta, Jeesus, Galilean Nasaretista".

12 Ja Jeesus meni pyhäkköön; ja hän ajoi ulos kaikki, jotka myivät ja ostivat pyhäkössä, ja kaatoi kumoon rahanvaihtajain pöydät ja kyyhkysten myyjäin istuimet.

13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."

14 Ja hänen tykönsä pyhäkössä tuli sokeita ja rampoja, ja hän paransi heidät.

15 Mutta kun ylipapit ja kirjanoppineet näkivät ne ihmeet, joita hän teki, ja lapset, jotka huusivat pyhäkössä ja sanoivat: "Hoosianna Daavidin pojalle", niin he närkästyivät

16 ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

-----------

Markus 11

15 Ja he tulivat Jerusalemiin. Ja hän meni pyhäkköön ja rupesi ajamaan ulos niitä, jotka myivät ja ostivat pyhäkössä, ja kaatoi kumoon rahanvaihtajain pöydät ja kyyhkysten myyjäin istuimet,

16 eikä sallinut kenenkään kantaa mitään astiaa pyhäkön kautta.

17 Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi'? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."

18 Ja ylipapit ja kirjanoppineet kuulivat sen ja miettivät, kuinka saisivat hänet surmatuksi; sillä he pelkäsivät häntä, koska kaikki kansa oli hämmästyksissään hänen opetuksestansa.

---------

Johannes 2

14 Niin hän tapasi pyhäkössä ne, jotka myivät härkiä ja lampaita ja kyyhkysiä, ja rahanvaihtajat istumassa.

--------------

15 Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja kaasi vaihtajain rahat maahan ja työnsi heidän pöytänsä kumoon.

--------

16 Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi."

17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".

• Anonyymi

http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/sivu10.htm

http://www.jouko-piho.fi/

28.12.2015

Nimimerkin ”Sisar Turusta” keväällä 2010 saama sanoma

Suomen ev.lut. kirkko on kulkenut pois minun kuninkuuteni alaisuudesta. Sitä hallitsee nyt uusi kolmiyhteinen jumala: humanismi, vääränlainen tasa-arvo ja tiede. Sen johtajat ovat nostaneet itsensä isiksi minun paikalleni.

Olen siirtänyt kirkon lampunjalan paikoiltaan. Kirkon pyhässä paikassa seisoo nyt turmeluksen iljetys.

-----------

28.12.2015

Nimimerkin ”Sisar Turusta” 8.11.2010 saama sanoma

Luukato. Suomen kirkossa on nyt paha etenevä osteoporoosi. Sen koko tukiranka ja luusto on tuhoutumassa. Sen vielä terveille soluille tehdään elinsiirto Jeesuksen Kristuksen elävään ruumiiseen.

Näin sanoo Herra: ”En minä ole tullut vanhaksi ja voimattomaksi tekemään suuria tekoja. Olen lähettänyt enkelini toimimaan keskuudessanne minun valtuutukseni mukanaan. Hän kokoaa nyt viljaa minun aittoihini.”

-------------

17.11.2015

Hanna Castrenin saama ilmestys 1910- tai 1920 -luvulla

Hanna Castren sai ilmestyksen Jeesukselta Suomen herätyksestä. Herätys tulee koskettamaan merkittävällä tavalla luterilaista kirkkoa. Jeesus oli sanonut Hannalle:

’’Kestää aikansa ennen kuin tulee se viimeinen herätys, joka tulee olemaan tämän pohjoisen maan viimeinen toivo. Kaikkien siunauksien aallot tulevat ja menevät ja lopulta sinun kansasi täällä Suomenniemellä on kansa, joka kahlaa synnissä, jumalattomuudessa ja ateismissa. Minulla on hyvät ajatukset sinun kansaasi kohtaan ja minä kerron sinulle kuinka tämä viimeinen siunaus tulee Suomenniemellä.’’

Kirje Ensio Lehtoselle

Jumala on näyttänyt minulle, että hänellä on viimeisinä päivinä Suomessa 70 Suomen kirkon luterilaista pappia, jotka hän tulee täyttämään Pyhällä Hengellään ja Tulellaan. 70 pappia, jotka tulevat mullistamaan hengellisen maantiedon Suomenniemellä. 70 luterilaista pappia, jotka ovat ennen kaikkea Kristuksen pappeja ja tahtovat viedä sen Tulen minkä se saavat taivaasta ylitse kaikkien kirkkokuntien ja liikerajojen.

Kysymyksessä on Suomen viimeinen herääminen. Mutta nämä 70 pappia tarvitsevat sitä, että löytyy 6 tai 7 kristittyä,

jotka vihkivät itsensä rukoustaisteluun ja rukoustyöllänsä tulevat nostattamaan Jumalan tahtoa palvellen nämä 70 pappia niin, että he pystyvät irtautumaan kahleista, jotka sitovat heitä luopumukseen, kirkkotaisteluihin ja tällaiseen niin, että heistä tulee vain Herrastansa riippuvaisia pappeja. '

Kahleet ovat kovat, mutta nuo 6 tai 7 kristittyä Suomenniemellä, heillä on kädessänsä avaimet, joilla he avaavat rukoustyöllänsä nämä kahleet.

Kun rukoilemme henkikastetta 70 Suomen papille, siinä on se rako, jonka kautta Jumala pääsee toimimaan. Ei pitäisi vain pitää rukouskokouksia, vaan kun nämä päivät ovat käsillä, kristittyjen Suomessa tulee oppia rukoilemaan niin kuin haaksirikkoon joutuneet rukoilevat, jotka käsittävät, ellemme saa laivaa, joka tulee lähelle tätä kalliota, niin tähän me kuolemme ja meri meidät vetää mukanaan.

• Anonyymi

Vuonna 1906 tullut profetia

Julkaistu Kanadan suomalaisten helluntailaisten Todistaja-lehdessä

"Viimeisinä päivinä tulee helluntaiherätyksessä tapahtumaan kolme asiaa:

Tulee olemaan liikaa voiman korostamista, mieluummin kuin vanhurskauden.

Tulee olemaan liikaa Jumalan ylistyksen korostamista, Hänen, jota he eivät enää rukoile.

Tulee olemaan liikaa Hengen lahjojen korostamista, mieluummin kuin Kristuksen herrauden."

------------

http://www.wwnet.fi/users/veijone/1997.htm

HELLUNTAIHERÄTYKSEN KIELLETTY PROFETIA

Tauno W. Rantala, Suomen Helluntaiherätyksen pitkäaikainen työntekijä, Helsingin Siion seurakunnan evankelista sai 1996/97 seuraavan profetian, jonka sen saaja ymmärsi olevan helluntaiherätyksen johtavilla paikoilla oleville, mutta jota helluntaiherätyksen lehti Ristin Voitto ei hyväksynyt julkaistavaksi lehdessään (!):

Te minun aseenkantajat ja johtavilla paikoilla olevat; jotka johdatte minun verelläni ostettua laumaa. Teidän tulee panna pois elämästänne se, joka on ollut teille lankeemukseksi pois vanhurskauden tieltä.

Tehkää parannus; ylpeydestä ja inhimillisestä korskamielestä. Lopettakaa toinen toisenne lyöminen, alas painaminen ja kadehtiminen. Myös puhutte pahaa toisistanne ja vitsailette minun sanaani käyttäen. Levitätte valheellista tietoa toisistanne painaaksenne toista alas. On sellaisia, jotka herkuttelevat irstaiden televisio-ohjelmien edessä näin ruokkien aistillista ihmistä.

Myös minä näen keskuudessanne salasynneissä eläjiä, vallan ja taloudellisen edun tavoittelijoita.

Miksi köyhdytätte minun seurakuntiani suurten velkataakkojen kanssa ja näin teette seurakunnistani kykenemättömiä evankelioimaan, kun varat menevät muualle.

Te ette huomioi vähäosaisia vaan varakkaita te arvostatte.

Heittäkää yltänne pois farisealaiskaapu ja pukeutukaa veljelliseen rakkauteen. Antakaa toisillenne sydämestänne anteeksi, sopikaa riidat ja erimielisyydet ja hyljätkää se elämästänne, jonka tiedätte olevan vastoin minun sanaani.

• Anonyymi

Taisto Mäen näky v.1994

Julkaistu Kipinä-lehdessä 4/1994
      NÄKY

Tilanteet kansojen keskellä Jumalan armosta näin visuaalisen näyn, joka sisälsi myös profeetallisia sanomia.

Sanomia, jotka koskettavat niin uskovaisia, kuin myös kaikkia muitakin ihmisiä. Jumalalla on paljon sanottavaa tämän päivän ihmisille.

Eteeni ilmestyi alue, jossa näkyi Eurooppaa ja vähän Aasiaa sekä Afrikkaa. Aina Pohjoismaista näkyen itään, pohjoista Venäjää, sieltä mennen Lähi-Idän läheltä Pohjois-Afrikkaan päättyen Marokon pohjoisosaan lännessä.
      Se oli kuin kartta väreissä ja hyvin luonnollisen näköinen.

Katsellessani tuota huomasin, että siinä tapahtui liikehdintää. Liikehdintä oli kuin meren aallot, jotka menivät ylös ja alas. Se oli kuin myrsky. Ymmärsin, että Euroopan yllä oli sekaannuksen verho, joka aiheutti levottomuutta.

Ei ole täysin selvää, mitä oli tapahtunut, mutta jokin tapahtuma oli tuon saanut aikaan niin, että väkivallan aallot levisivät ja voimistuivat.

Tämä levisi myös Pohjoismaihin. Norja, Ruotsi ja Suomi olivat kohta myrskyn keskellä. Kotimaani Suomi Kuulin kuin äänen, joka kehotti "Huomioi tämä" tai niin kuin Raamatussa sanotaan "Katso". Tämän näkemäni alueen ylle ilmestyi käsi, joka piti suurennuslasin kaltaista lasia. Katseeni kiinnitettiin tuon kautta Suomeen, maahan, joka on kotimaani. Yllättäen huomasin olevani suomalaisten ihmisten keskellä, ja näin perheiden sisälle. Ihmiset olivat pelon vallassa.

Näin kuinka ihmiset itkivät pelosta ja voimattomuudestaan. Jotkut suunnittelivat koko maanosasta karkuun lähtöä.

Tilanteet olivat käyneet käsittämättömiksi ihmisten silmissä. Tunsin itsenikin tässä tilassa pelokkaaksi ja kyselin: mitä tämä on ja miksi?

Jumalalla oli tähän loppujen lopuksi yksinkertainen vastaus: - Penseys. Kansakunta on penseä. Välinpitämätön ja penseä.

Niskoittelu Hänen (Jumalan) edessä. Ulkokultaisuus, pintakristillisyys, tekopyhyys, joka on vallannut hyvin pitkälle uskovat kristityt.

Kristillisiin seurakuntiin on pesiytynyt paksu pöly, jonka on aiheuttanut kuivuus hengellisessä mielessä. Kaikki kaavamaisuus ja kuollut kristillisyys on estänyt Jumalan Pyhän Hengen ilmestymistä ja leviämistä.

Herra haluaa olla SUURI keskellämme.

Ei kukaan ihminen, vaan vain Jeesus Kristus Pyhän Henkensä kautta.

Näin sanoo Herra! - Minä haluan puhdistaa seurakunnan, kaikki. Voi teitä, joidenka silmät ovat sokeat tuon pölyn tähden! Minä joudun särkemään teidät, sanoo Herra! Särkemään, että te näkisitte totuuden ja tekisitte parannuksen.
      Sillä minä olen totuus!

Vapautus ja apu ei tule idästä, lännestä, pohjoisesta tai etelästä, vaan korkeudesta levitettyjen käsien kautta! Sanoo Herra.

Minä haluan omani itselleni. Keitä te olette, jotka käytätte nimeäni; mutta olette lihoneet kuin siat maallisella omaisuudella. Te, jotka käytätte hyväksi puhtaita palvelijoita ja rakennatte itsellenne epäjumalan omaisuudella. Paljon on epäjumalia tullut teille.

Missä on rakkauteni? sanoo Herra. Te ette ole auttaneet särjettyjä!
      Te ette ole auttaneet köyhiä ja vähäisiä! Te ette ole antaneet omastanne minun tahtoni mukaan!

Sanoo Herra! Katso, keskellänne on niitä, jotka apua tarvitsevat. Tehkää parannus ja minä teen kaiken uudeksi.

Mutta jos ette, niin minä itken teitä!

Jumalan armo - Pyhän Hengen tuli

Katseeni "nostettiin" tämän jälkeen koko Suomen ylle. Muita maita en nähnyt, en edes Venäjää tai Ruotsia. Yhtäkkiä Suomessa alkoi ilmestyä pieniä tulen liekkejä. Nämä liekit lisääntyivät ja levisivät, kunnes niistä muodostui suuri roihu, joka peitti lähes koko Suomen. Tuo tuli ei ollut tuhoja tekevää, vaan se oli VALTAVA PYHÄN HENGEN TULI.

- Tulee aika, jolloin kansa kääntyy Jumalan puoleen. Kaiken sekaannuksen, pelon ja myrskyn keskellä alkaa Pyhän Hengen tuli palaa suurella väkevyydellä ja rakkaudella! Vanha, mutta voimallinen aika tulee, jolloin minä (siis Herra)
      osoitan väkevän voimani, että vain minä olen ainoa Herra. Tämä on rakkauteni ja armoni osoitus.

Armo armon aikakauden viimeisillä hetkillä. Amen.

Tämä oli näky, jonka näin ja sain. Ja muista, että vain Jeesus Kristus on ainoa Herra ja Hänellä on kaikki vastaus meille kaikille.

Jumalan armosta

Tapani Mäki

• Anonyymi

Hoosea 5

1 Kuulkaa tämä, te papit, tarkatkaa, Israelin heimo, ja ottakaa korviinne, kuninkaan huone: teille on tämä tuomio; sillä te olette olleet paula Mispalle, verkko, joka on levitetty Taaborille.

2 Luopiot ovat syvälle vajonneet turmiontekoon, mutta minä olen kuritus heille kaikille.

3 Minä tunnen Efraimin, eikä Israel ole minulta kätkössä; sillä nyt sinä, Efraim, olet haureutta harjoittanut, Israel on saastuttanut itsensä.

4 Heidän tekonsa eivät salli heidän kääntyä Jumalansa puoleen, sillä haureuden henki on heidän sisimmässänsä eivätkä he tunne Herraa.

5 Israelin ylpeys syyttää häntä vasten silmiä, ja Israel ja Efraim kompastuvat syntivelkaansa; myös Juuda kompastuu heidän kanssansa.

6 Lampainensa ja raavainensa he tulevat, etsiäksensä Herraa, mutta eivät löydä: hän on vetäytynyt heistä pois.

7 He ovat olleet uskottomat Herralle, sillä he ovat synnyttäneet vieraita lapsia. Nyt uudenkuun juhla syö heidät ja heidän peltonsa.

8 Puhaltakaa pasunaan Gibeassa, vaskitorveen Raamassa, nostakaa sotahuuto Beet-Aavenissa. Ovat jo sinun kintereilläsi, Benjamin!

9 Efraim on tuleva autioksi kurituksen päivänä. Israelin heimokuntia vastaan minä ilmoitan, mikä totta on.

10 Juudan ruhtinaat ovat tulleet rajan siirtäjäin kaltaisiksi. Minä vuodatan heidän päällensä vihani niinkuin vedet.

11 Sorrettu on Efraim, loukattu hänen oikeutensa, sillä hän tahtoi vaeltaa ihmiskäskyjen mukaan.

12 Minä olen Efraimille kuin koi ja Juudan heimolle kuin mätä.

13 Mutta kun Efraim näki sairautensa ja Juuda paiseensa, meni Efraim Assuriin, lähetti sanan sotaiselle kuninkaalle; mutta tämä ei voinut teitä parantaa, ei tehdä terveeksi teidän paisettanne.

14 Sillä minä olen Efraimille kuin leijona, Juudan heimolle kuin nuori jalopeura: minä, minä raatelen, menen ja kannan pois, eikä pelastajaa ole.

15 Minä menen takaisin paikoilleni, kunnes he ovat syystänsä kärsineet ja etsivät minun kasvojani: ahdistuksessansa he minua etsivät.

-----------

Hesekiel 16

52 Niinpä kanna myös sinä häpeäsi, kun olet hankkinut moisen hyvityksen sisarillesi: sinun syntiesi takia, kun olet menetellyt vielä kauhistavammin kuin he, ovat he vanhurskaampia kuin sinä. Häpeä sinäkin ja kanna häpeäsi, kun olet saanut sisaresi näyttämään vanhurskailta.

53 Ja minä tahdon kääntää heidän kohtalonsa: Sodoman ja hänen tyttäriensä kohtalon sekä Samarian ja hänen tyttäriensä kohtalon; ja minä tahdon kääntää sinun kohtalosi, sinun, joka olet heidän keskellänsä,

54 että kantaisit häpeäsi ja olisit häpeissäsi kaikesta, mitä teit, kun lohdutit heidät.

55 Sinun sisaresi-Sodoma tyttärineen saa palata entisellensä, ja Samaria tyttärineen saa palata entisellensä. Ja sinä tyttärinesi saat palata entisellesi.

56 Eikö ollut sisaresi Sodoma huhupuheena sinun suussasi sinun ylpeytesi aikana,

57 ennenkuin sinun oma pahuutesi paljastui, silloin kun jouduit Aramin tyttärien ja kaikkien heidän ympärillään asuvaisten, filistealaisten tyttärien, häväistäväksi, jotka joka taholta pilkkaavat sinua?

58 Sinä saat kantaa iljetyksesi ja kauhistuksesi, sanoo Herra.

59 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Minä olen tehnyt sinulle sen mukaan, kuin sinä olet tehnyt, kun olet pitänyt valan halpana ja rikkonut liiton.

60 Mutta minä muistan liittoni, jonka tein sinun kanssasi sinun nuoruutesi päivinä, ja minä teen sinun kanssasi iankaikkisen liiton.

61 Ja sinä muistat vaelluksesi ja häpeät, kun otat vastaan sisaresi, ne, jotka ovat sinua isommat, ynnä ne, jotka ovat sinua pienemmät, ja minä annan heidät sinulle tyttäriksi; mutta en sinun liittosi voimasta.

62 Ja minä teen liittoni sinun kanssasi, ja sinä tulet tietämään, että minä olen Herra.

63 Niin sinä muistat ja häpeät etkä voi häpeäsi tähden suutasi avata, kun minä annan sinulle anteeksi kaikki, mitä sinä tehnyt olet; sanoo Herra, Herra."

------------

Joh. 10:16

Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen

• Anonyymi

En seuraa. Suomen EV.lut kirkko on alennuksen tilassa, mutta Herra tulee
      ojentamaan sen kovan kurituksen jälkeen. Herra, armahda!

• Anonyymi

"Minulla on myös muita lampaita" tarkoittaa, että Jeesuksella on seuraajia muistakin kansoista kuin vain juutalaisista. Siinä ei ole kyse uskonsuunnista.

• Anonyymi

Aloitusprofetia on uskottavaa.

• Anonyymi

Rukoilemme kirkkoon kuuluville viisautta erota harhaopistaan.

• Anonyymi

Minulla on harha että kalliomoskeija täytyisi hävittää ja rakentaa sinne tämä herran temppeli. Miten pyhällä vuorella voi tuollainen olla. Sinne on kirjoitettu että jumalalla ei ole poikaa. Eikö sen puolesta pitäisi kiivalla.

• Anonyymi

En sinua tunne mutta ehkä sinä omassa seurakuntarakennuksessa koet joitain elämyksiä tai muuten suhtaudut rakastavasti siihen. Ikävä sinun asenteesi on veljiäsi kohtaan. On teistä hihhuleista kokemusta ennestään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En sinua tunne mutta ehkä sinä omassa seurakuntarakennuksessa koet joitain elämyksiä tai muuten suhtaudut rakastavasti siihen. Ikävä sinun asenteesi on veljiäsi kohtaan. On teistä hihhuleista kokemusta ennestään.

Tarkoitan tuolla hihuloinilla jatkuvaa musisointia ja muuta metelöintiä aina kitarat rämisee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitan tuolla hihuloinilla jatkuvaa musisointia ja muuta metelöintiä aina kitarat rämisee.

Helluntailaiset ja jehovalaiset ja monet muut opit tulleet usa:sta raamatussa on siitä kun tuotiin väärää tulta herran leiriin.

• Anonyymi

Johannes 3

1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.

2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."

3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"

10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!

---------------

25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.

26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".

27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

28 Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.

-------------

Juudaksen kirje 1

17 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,

18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan".

19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.

----------

1. kirje Timoteukselle 6

3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,

4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,

5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.

-----------

Matt. 23:15

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Matt. 23:25

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!

Matt. 23:26

Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!

-------------

Luuk. 6:42

Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.

------------

Johanneksen ilmestys 18

1 Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.

2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.

3 Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."

4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.

-----------

Heprealaiskirje 13

12 Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.

13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;

14 sillä ei meillä ole täällä pysyväistä kaupunkia, vaan tulevaista me etsimme.

• Anonyymi

1900-luvun alussa saama profetia lopun ajoista

Pelastusarmeijan perustajan William Boothin (1829-1912) Jumalalta
      elämänsä loppuhetkissä saama profetia siitä, millainen on
      maailma, ja ns. kristikunnan hengellinen tila “päivää ennen
      Jeesuksen tulemusta”. Tässä ilmestyksessä on kuusi pääkohtaa, jotka
      sisältävät mm. seuraavat asiat:

“1. Silloin on politiikka ilman Jumalaa. Tulee päivä, jolloin koko
      läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että
      kukaan ei missään hallitsevissa tasoissa enää pelkää Jumalaa. Uusi
      sukupolvi poliittisia johtajia hallitsee Eurooppaa, sukupolvi joka
      ei pienessäkään määrässä pelkää enää Jumalaa.

2. Silloin on taivas ilman helvettiä. Tulee päivä, jolloin
      tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää
      täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetian
      mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn. Kuulijat määräävät, mitä
      saarnatuoleista julistetaan. Ja silloin yleinen määräys
      saarnatuoleille on tämä: ”Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa
      taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi
      rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä.”

3. Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen
      tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että
      anteeksisaamista synnistä ei voi olla ilman, että tehdään
      parannusta synnistä.

4. Päivä ennen Jeesuksen tuloa on täynnä pelastusiloa ihmisillä,
      jotka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä.

5. On paljon uskontoa, ilman Pyhää Henkeä 2.Tim. 3:5. Juuda
      18,19.

6. Kristikunta ilman Kristusta. Kristus ei ole siellä, missä “VERI
      JA TULI” eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja
      teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta.“

-------------

Enkelin sanoma Urho Kyllöselle syyskuussa 1992

Helsingin Siion-seurakunnan saarnaaja Urho Kyllönen sai vakavan sanoman enkelin kautta: Urho oli palaamassa puhujamatkalta Pohjanmaalta syyskuisena iltana 1992 kotiinsa Helsinkiin, kun ennen Hämeenlinnaa, Kalvolan tienhaaran kohdalla, välähti kirkas valo taivaalla.

Valo lähestyi Urhon autoa, ja pian hän huomasi, että hyvin kookas, useita metrejä korkea, kirkas enkeli laskeutui paljastettu miekka kädessään aivan auton viereen. Urho pysäköi pelokkaana tien laitaan.

Enkelillä oli viesti, joka kuului seuraavasti: ”Tuomiot, tuomiot, tuomiot ovat tulossa; aikaa ei enää anneta.

Minä olen tuhlaamalla tuhlannut armoa Suomen kansan kohdalla, mutta sen sijaan, että Suomen kansa olisi tehnyt parannuksen, se on häväissyt ja pilkannut minun pyhää nimeäni.

Sen synnin ja jumalattomuuden tähden, mikä rehottaa jopa seurakunnan keskellä, tuomiot ovat tulossa. Minä tulen, ja minä tulen pian.”

Enkeli poistui, ja Urho istui pitkään pelokkaana autossaan ennen kuin sai jatketuksi matkaa Helsinkiin.

---------

Alpo Purasen näky v. 2005

Kirjoitin tämän hengellisen näyn noin kymmenen vuotta sitten. En uskaltanut sitä silloin julkaista, koska pelkäsin sanoman ankaruutta. Nyt kun astumme harppauksin kohti Babyloniaa, rohkaisen mieleni ja julkaisen mitä silloin näin.

Valkopukuinen sanoi minulle: "Nouse sielu, nouse. Avaa silmäsi ja näe. Nouse yläpuolelle Sodoman ja Gomorran torien. Sieluja myydään ja ostetaan. Elämän kultainen malja on häväisty, maahan tallataan heikkojen henki. Ihminen, ei sinulla ole arvoa - on vain henkesi ja sielusi saldo.

Hallitusmiehet väsyvät ja nääntyvät, paha on päässyt irti eikä ole ketään, jolla olisi voima sanoa SEIS!

Nouse sielu, nouse ja astu valoon.

Sodomaan valmistetaan temppeli ja Gomorraan alttari. Ahneuden uhrit uhrataan ja savu nousee Jumalan tykö.

Ensimmäinen voi-huuto on tullut. Autuas on se, joka näkee, eikä anna pimeyden vallata sieluaan. Maasta sinut luotiin ja sinulle annettiin valta hallita sitä. Hyvä ja paha asetettiin eteesi ja sinä sait valita. Pahan valitsit.

Maa itkee ja valittaa. Sen kauniit vaatteet on turmeltu. Meri huokaa raskaasti ja sen asukkaat menehtyvät.

Sodomaan kylvettiin turmelus. Gomorran savuista sikiää vitsaus.

Jumala itkee lapsiaan. Paluuta ei enää ole.

Kedon eläimet, niistä pienimmät, valmistetaan kantamaan vitsaukset, eikä pakopaikkaa ole.

Tuskaan nääntyy autettava ja kipuun auttaja. Ahneuden alttarilla tämä valmistettiin.

Sodomaan valmistettiin temppeli ja Gomorraan alttari, eikä pelastajaa ole.

Näin sanoo valkopukuinen: "Kauniin maan minä annoin asuttavaksi, hyvän ja pahantiedon valittavaksi. Ihminen, sinä halusit tietää mitä paha on. Se näytti niin suloiselta. Valtaa hallita halusit. Nyt on aikasi täyttymässä. Tuomiolle asetetaan pienet ja suuret hallitsijat. Kauhunhuudot kaikuvat: "Vuoret kaatukaa päällemme, kätkekää meidät Kaikkivaltiaan vihalta.”

• Anonyymi

Ap. t. 26:14

ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'

-------------

1. Piet. 4:17

Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?

-----------

Jer. 7:16

Mutta sinä älä rukoile tämän kansan puolesta, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta äläkä niillä minua ahdista; sillä en minä sinua kuule.

Jer. 11:14

Mutta sinä älä rukoile tämän kansan puolesta, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta, sillä en minä kuule, kun he minua avuksi huutavat onnettomuutensa tähden.

Jer. 14:11

Ja Herra sanoi minulle: "Älä rukoile tämän kansan puolesta, sen hyväksi.

• Anonyymi

Hyvin on toiminut aloituksen profetia.
      Kirkosta eroaa ihmisiä yhä lisääntyvällä vauhdilla.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Luukkaan evankeliumissa on se että jeesus tuli tuomaan eripuraa. Ja sitten heittämään tulta. Mulla on ollut eripuraa ja tultakin on heitetty aina välillä. Sanotaan lapsikasteen kiroukseksi tätä vauvana kastamista niin että senkin olen saanut. Jännää mitä vielä tulee.

• Anonyymi

Heitä pois uskomuksesi vauvakasteesta. Eihän se ole millään lailla kaste.

• Anonyymi

Luuk. 16:10

Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä.

-----------

2. Mooseksen kirja 17

1 Sitten kaikki israelilaisten seurakunta lähti liikkeelle Siinin erämaasta ja matkusti levähdyspaikasta toiseen Herran käskyn mukaan. Ja he leiriytyivät Refidimiin; siellä ei ollut vettä kansan juoda.

2 Niin kansa riiteli Moosesta vastaan ja sanoi: "Antakaa meille vettä juoda!" Mooses vastasi heille: "Miksi riitelette minua vastaan? Miksi kiusaatte Herraa?"

3 Mutta kansalla oli siellä jano, ja he napisivat yhä Moosesta vastaan ja sanoivat: "Minkätähden olet tuonut meidät Egyptistä, antaaksesi meidän ja meidän lastemme ja karjamme kuolla janoon?"

4 Niin Mooses huusi Herraa ja sanoi: "Mitä minä teen tälle kansalle? Ei paljon puutu, että he kivittävät minut."

5 Herra vastasi Moosekselle: "Mene kansan edellä ja ota mukaasi muutamia Israelin vanhimpia. Ja ota käteesi sauva, jolla löit Niilivirtaa, ja mene.

6 Katso, minä seison siellä sinun edessäsi kalliolla Hoorebin luona; lyö kallioon, ja siitä on vuotava vettä, niin että kansa saa juoda." Ja Mooses teki niin Israelin vanhimpain nähden.

7 Ja hän antoi sille paikalle nimen Massa ja Meriba sentähden, että israelilaiset siellä riitelivät ja kiusasivat Herraa, sanoen: "Onko Herra meidän keskellämme vai ei?"

8 Sitten tulivat amalekilaiset ja taistelivat Israelia vastaan Refidimissä.

9 Niin Mooses sanoi Joosualle: "Valitse meille miehiä, mene ja taistele huomenna amalekilaisia vastaan. Minä asetun vuoren huipulle, Jumalan sauva kädessäni."

10 Ja Joosua teki, niinkuin Mooses oli hänelle sanonut, ja taisteli amalekilaisia vastaan. Mutta Mooses, Aaron ja Huur nousivat vuoren huipulle.

11 Ja niin kauan kuin Mooses piti kätensä ylhäällä, oli Israel voitolla; mutta kun hän antoi kätensä vaipua, olivat amalekilaiset voitolla.

12 Mutta kun Mooseksen kädet väsyivät, ottivat he kiven ja asettivat sen hänen allensa, ja hän istui sille, ja Aaron ja Huur kannattivat hänen käsiänsä kumpikin puoleltansa. Näin hänen kätensä kestivät vahvoina auringon laskuun asti.

13 Ja Joosua voitti amalekilaiset ja heidän sotaväkensä miekan terällä.

14 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita tämä kirjaan muistoksi ja teroita se Joosuan mieleen: Minä pyyhin pois amalekilaisten muiston taivaan alta".

15 Ja Mooses rakensi alttarin ja pani sille nimeksi: "Herra on minun lippuni".

16 Ja hän sanoi: "Minä nostan käteni Herran istuinta kohden: Herra sotii amalekilaisia vastaan sukupolvesta sukupolveen".

-----------

4. Mooseksen kirja 14

1 Silloin koko kansa alkoi huutaa ja parkua, ja kansa itki sen yön.

2 Ja kaikki israelilaiset napisivat Moosesta ja Aaronia vastaan, ja koko kansa sanoi heille: "Jospa olisimme kuolleet Egyptin maahan tai tähän erämaahan! Jospa olisimme kuolleet!

3 Ja miksi viekään Herra meitä tuohon maahan, jossa me kaadumme miekkaan ja vaimomme ja lapsemme joutuvat vihollisen saaliiksi! Eikö meidän olisi parempi palata Egyptiin?"

4 Ja he puhuivat toinen toiselleen: "Valitkaamme johtaja ja palatkaamme Egyptiin".

5 Silloin Mooses ja Aaron lankesivat kasvoilleen Israelin kansan koko seurakunnan eteen.

6 Mutta Joosua, Nuunin poika, ja Kaaleb, Jefunnen poika, jotka olivat olleet mukana maata vakoilemassa, repäisivät vaatteensa

7 ja puhuivat kaikelle israelilaisten seurakunnalle näin: "Maa, jota kävimme vakoilemassa, on ylen ihana maa.

8 Jos Herra on meille suosiollinen, niin hän vie meidät siihen maahan ja antaa sen meille, maan, joka vuotaa maitoa ja mettä.

9 Älkää vain kapinoiko Herraa vastaan älkääkä peljätkö sen maan kansaa, sillä heitä ei ole meille kuin suupalaksi. Heidän varjelijansa on väistynyt heistä, mutta meidän kanssamme on Herra. Älkää te heitä peljätkö."

10 Silloin koko seurakunta vaati heitä kivitettäviksi, mutta Herran kirkkaus ilmestyi kaikille israelilaisille ilmestysmajassa.

11 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kuinka kauan tämä kansa pitää minua pilkkanaan eikä usko minuun, huolimatta kaikista tunnusteoista, jotka minä olen tehnyt sen keskuudessa?

12 Minä tuhoan sen rutolla ja hävitän sen perinjuurin, mutta sinusta minä teen suuremman ja väkevämmän kansan, kuin se on."

13 Mutta Mooses sanoi Herralle: "Ovathan egyptiläiset kuulleet, että sinä voimallasi olet vienyt tämän kansan heidän keskeltä

14 Ja he ovat puhuneet siitä sen maan asukkaille; hekin siis ovat kuulleet, että sinä, Herra, olet tämän kansan keskellä, sinä Herra, joka olet sille ilmestynyt silmästä silmään, ja että sinun pilvesi pysyy heidän päällänsä ja että sinä kuljet heidän edellänsä pilvenpatsaassa päivin ja tulenpatsaassa öin.

15 Mutta jos sinä nyt surmaat tämän kansan, niinkuin yhden miehen, niin kansat, jotka saavat kuulla sitä kerrottavan sinusta, sanovat näin:

16 'Koska Herra ei kyennyt viemään tätä kansaa siihen maahan, jonka hän oli heille valalla vannoen luvannut, tappoi hän heidät erämaahan

• Anonyymi

17 Osoittautukoon nyt sinun suuri voimasi, Herra, niinkuin olet puhunut sanoen:

18 'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

19 Anna siis anteeksi tämän kansan pahat teot suuressa armossasi, niinkuin sinä ennenkin olet anteeksi antanut tälle kansalle, Egyptistä tänne saakka."

20 Ja Herra vastasi: "Minä annan anteeksi, niinkuin sinä olet anonut.

21 Mutta niin totta kuin minä elän, ja niin totta kuin Herran kirkkaus on täyttävä kaiken maan:

22 ei kukaan niistä miehistä, jotka ovat nähneet minun kirkkauteni ja minun tunnustekoni, jotka minä olen tehnyt Egyptissä ja tässä erämaassa, mutta kuitenkin nyt jo kymmenen kertaa ovat minua kiusanneet eivätkä ole kuulleet minun ääntäni,

23 ei yksikään heistä ole näkevä sitä maata, jonka minä valalla vannoen lupasin heidän isillensä; ei yksikään minun pilkkaajistani ole sitä näkevä.

24 Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.

25 Mutta koska amalekilaiset ja kanaanilaiset asuvat laaksoissa, niin kääntykää huomenna toisaanne päin ja painukaa erämaahan, Kaislameren tietä."

26 Ja Herra puhui Moosekselle ja Aaronille sanoen:

27 "Kuinka kauan tämä häijy joukko napisee minua vastaan? Minä olen kuullut, kuinka israelilaiset napisevat minua vastaan.

28 Sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, aivan niinkuin te olette minulle puhuneet, niin minä teille teen.

29 Tähän erämaahan kaatuvat teidän ruumiinne, teidän kaikkien, jotka olette katselmuksessa olleet, niin monta kuin teitä on kaksikymmenvuotisia ja sitä vanhempia, jotka olette napisseet minua vastaan.

30 Totisesti, te ette pääse siihen maahan, jonka minä olen kättä kohottaen luvannut antaa teille asumasijaksi, ei kukaan teistä, paitsi Kaaleb, Jefunnen poika, ja Joosua, Nuunin poika.

31 Mutta teidän lapsenne, joiden sanoitte joutuvan vihollisen saaliiksi, heidät minä vien sinne, ja he saavat tulla tuntemaan sen maan, jota te halveksitte.

32 Mutta teidän ruumiinne kaatuvat tähän erämaahan,

33 ja teidän lastenne täytyy harhailla paimentolaisina tässä erämaassa neljäkymmentä vuotta ja kärsiä teidän uskottomuutenne tähden, kunnes teidän ruumiinne ovat maatuneet tähän erämaahan.

34 Niinkuin te neljäkymmentä päivää vakoilitte maata, niin saatte nyt, päivä vuodeksi luettuna, neljäkymmentä vuotta kärsiä pahoista teoistanne ja tulla tuntemaan, mitä se on, että minä käännyn teistä pois.

35 Minä, Herra, olen puhunut. Totisesti, niin minä teen tälle häijylle kansalle, joka on käynyt kapinoimaan minua vastaan: he hukkuvat tähän erämaahan, tänne he kuolevat."

36 Mutta ne miehet, jotka Mooses oli lähettänyt maata vakoilemaan ja jotka palattuaan olivat saattaneet koko kansan napisemaan häntä vastaan, saattamalla sen maan pahaan huutoon,

37 ne miehet, jotka olivat saattaneet sen maan pahaan huutoon, kuolivat äkkikuolemalla Herran edessä.

38 Mutta Joosua, Nuunin poika, ja Kaaleb, Jefunnen poika, jäivät eloon niistä miehistä, jotka olivat käyneet maata vakoilemassa.

39 Ja Mooses puhui tämän kaikille israelilaisille. Niin kansa tuli kovin murheelliseksi.

40 Ja he nousivat varhain seuraavana aamuna lähteäkseen ylös vuoristoon ja sanoivat: "Katso, tässä me olemme; me lähdemme siihen paikkaan, josta Herra on puhunut, sillä me olemme syntiä tehneet".

41 Mutta Mooses sanoi: "Minkätähden te nyt käytte rikkomaan Herran käskyä? Ei se onnistu.

42 Älkää lähtekö sinne, sillä Herra ei ole teidän keskellänne; älkää lähtekö, etteivät vihollisenne voittaisi teitä.

43 Sillä amalekilaiset ja kanaanilaiset ovat siellä teitä vastassa, ja niin te kaadutte miekkaan; sillä te olette kääntyneet pois Herrasta, eikä Herra ole teidän kanssa

44 Yhtäkaikki he lähtivät uppiniskaisuudessaan kulkemaan ylös vuoristoon; mutta ei Herran liitonarkki eikä Mooseskaan siirtynyt leiristä.

45 Silloin amalekilaiset ja kanaanilaiset, jotka siinä vuoristossa asuivat, syöksyivät alas ja voittivat heidät ja hajottivat heidät, ajaen heitä aina Hormaan asti. 15:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

17 Osoittautukoon nyt sinun suuri voimasi, Herra, niinkuin olet puhunut sanoen:

18 'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

19 Anna siis anteeksi tämän kansan pahat teot suuressa armossasi, niinkuin sinä ennenkin olet anteeksi antanut tälle kansalle, Egyptistä tänne saakka."

20 Ja Herra vastasi: "Minä annan anteeksi, niinkuin sinä olet anonut.

21 Mutta niin totta kuin minä elän, ja niin totta kuin Herran kirkkaus on täyttävä kaiken maan:

22 ei kukaan niistä miehistä, jotka ovat nähneet minun kirkkauteni ja minun tunnustekoni, jotka minä olen tehnyt Egyptissä ja tässä erämaassa, mutta kuitenkin nyt jo kymmenen kertaa ovat minua kiusanneet eivätkä ole kuulleet minun ääntäni,

23 ei yksikään heistä ole näkevä sitä maata, jonka minä valalla vannoen lupasin heidän isillensä; ei yksikään minun pilkkaajistani ole sitä näkevä.

24 Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.

25 Mutta koska amalekilaiset ja kanaanilaiset asuvat laaksoissa, niin kääntykää huomenna toisaanne päin ja painukaa erämaahan, Kaislameren tietä."

26 Ja Herra puhui Moosekselle ja Aaronille sanoen:

27 "Kuinka kauan tämä häijy joukko napisee minua vastaan? Minä olen kuullut, kuinka israelilaiset napisevat minua vastaan.

28 Sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, aivan niinkuin te olette minulle puhuneet, niin minä teille teen.

29 Tähän erämaahan kaatuvat teidän ruumiinne, teidän kaikkien, jotka olette katselmuksessa olleet, niin monta kuin teitä on kaksikymmenvuotisia ja sitä vanhempia, jotka olette napisseet minua vastaan.

30 Totisesti, te ette pääse siihen maahan, jonka minä olen kättä kohottaen luvannut antaa teille asumasijaksi, ei kukaan teistä, paitsi Kaaleb, Jefunnen poika, ja Joosua, Nuunin poika.

31 Mutta teidän lapsenne, joiden sanoitte joutuvan vihollisen saaliiksi, heidät minä vien sinne, ja he saavat tulla tuntemaan sen maan, jota te halveksitte.

32 Mutta teidän ruumiinne kaatuvat tähän erämaahan,

33 ja teidän lastenne täytyy harhailla paimentolaisina tässä erämaassa neljäkymmentä vuotta ja kärsiä teidän uskottomuutenne tähden, kunnes teidän ruumiinne ovat maatuneet tähän erämaahan.

34 Niinkuin te neljäkymmentä päivää vakoilitte maata, niin saatte nyt, päivä vuodeksi luettuna, neljäkymmentä vuotta kärsiä pahoista teoistanne ja tulla tuntemaan, mitä se on, että minä käännyn teistä pois.

35 Minä, Herra, olen puhunut. Totisesti, niin minä teen tälle häijylle kansalle, joka on käynyt kapinoimaan minua vastaan: he hukkuvat tähän erämaahan, tänne he kuolevat."

36 Mutta ne miehet, jotka Mooses oli lähettänyt maata vakoilemaan ja jotka palattuaan olivat saattaneet koko kansan napisemaan häntä vastaan, saattamalla sen maan pahaan huutoon,

37 ne miehet, jotka olivat saattaneet sen maan pahaan huutoon, kuolivat äkkikuolemalla Herran edessä.

38 Mutta Joosua, Nuunin poika, ja Kaaleb, Jefunnen poika, jäivät eloon niistä miehistä, jotka olivat käyneet maata vakoilemassa.

39 Ja Mooses puhui tämän kaikille israelilaisille. Niin kansa tuli kovin murheelliseksi.

40 Ja he nousivat varhain seuraavana aamuna lähteäkseen ylös vuoristoon ja sanoivat: "Katso, tässä me olemme; me lähdemme siihen paikkaan, josta Herra on puhunut, sillä me olemme syntiä tehneet".

41 Mutta Mooses sanoi: "Minkätähden te nyt käytte rikkomaan Herran käskyä? Ei se onnistu.

42 Älkää lähtekö sinne, sillä Herra ei ole teidän keskellänne; älkää lähtekö, etteivät vihollisenne voittaisi teitä.

43 Sillä amalekilaiset ja kanaanilaiset ovat siellä teitä vastassa, ja niin te kaadutte miekkaan; sillä te olette kääntyneet pois Herrasta, eikä Herra ole teidän kanssa

44 Yhtäkaikki he lähtivät uppiniskaisuudessaan kulkemaan ylös vuoristoon; mutta ei Herran liitonarkki eikä Mooseskaan siirtynyt leiristä.

45 Silloin amalekilaiset ja kanaanilaiset, jotka siinä vuoristossa asuivat, syöksyivät alas ja voittivat heidät ja hajottivat heidät, ajaen heitä aina Hormaan asti. 15:

5. Moos. 20:3

ja sanokoon heille: 'Kuule, Israel! Te ryhdytte nyt taisteluun vihollisianne vastaan. Älkää arkailko, älkää peljätkö älkääkä hätääntykö, älkää säikähtykö heitä;

Joos. 10:25

Silloin Joosua sanoi heille: "Älkää peljätkö älkääkä arkailko, vaan olkaa lujat ja rohkeat, sillä näin on Herra tekevä kaikille teidän vihollisillenne, joita vastaan te joudutte sotimaan".

2. Aik. 20:15

ja hän sanoi: "Kuunnelkaa, kaikki te Juudan miehet ja Jerusalemin asukkaat ja sinä kuningas Joosafat. Näin sanoo teille Herra: Älkää peljätkö älkääkä arkailko tätä suurta joukkoa, sillä sota ei ole teidän, vaan Jumalan.

2. Aik. 20:17

Mutta silloin ei ole teidän asianne taistella. Astukaa esiin, seisokaa ja katsokaa, kuinka Herra pelastaa teidät, Juuda ja Jerusalem. Älkää peljätkö älkääkä arkailko; menkää huomenna heitä vastaan, ja Herra on oleva teidän kanssanne."

2. Aik. 32:7

"Olkaa lujat ja rohkeat, älkää peljätkö älkääkä arkailko Assurin kuningasta ja kaikkea joukkoa, joka on hänen kanssansa; sillä se, joka on meidän kanssamme, on suurempi kuin se, joka on hänen kanssansa.

• Anonyymi

Kristillisissä puheissa on tähän saakka esitetty lupausten kanssa samanaikaisesti synninteon tekemistä jatkossakin, Uskonnollisilla piireillä se on jämähtänyttä. Tänään tilanne on mitä silmä nähdä voi.

• Anonyymi

1. Samuelin kirja 21

1 Ja Daavid tuli pappi Ahimelekin luo Noobiin. Mutta Ahimelek tuli vavisten Daavidia vastaan ja kysyi häneltä: "Miksi sinä tulet yksin, eikä ole ketään sinun kanssasi?"

2 Daavid vastasi pappi Ahimelekille: "Kuningas on käskenyt minut asialle ja sanoi minulle: 'Älköön kukaan saako tietää mitään siitä asiasta, jolle minä sinut lähetän, ja siitä käskystä, jonka minä olen sinulle antanut'. Ja palvelijat minä olen määrännyt siihen ja siihen paikkaan.

3 Anna nyt minulle, mitä sinulla on, viisi leipää, tahi mitä muuta löytyy."

4 Pappi vastasi Daavidille ja sanoi: "Tavallista leipää minulla ei ole; ainoastaan pyhää leipää on, jos vain palvelijat ovat karttaneet naisia".

5 Daavid vastasi papille ja sanoi hänelle: "Totisesti olivat naiset eristettyinä meistä niinkuin ennenkin, milloin minä olen retkelle lähtenyt; ovatpa palvelijain reputkin aina olleet pyhät, vaikka retki on ollutkin tavallinen retki. Sitä enemmän leipä repuissa nyt pysyy pyhänä."

6 Niin pappi antoi hänelle pyhää leipää; sillä siellä ei ollut muuta leipää kuin näkyleipiä, jotka oli siirretty pois Herran edestä, että sinne samana päivänä, jona ne oli otettu pois, pantaisiin tuoreet leivät.

7 Mutta siellä oli sinä päivänä eristettynä Herran edessä eräs Saulin palvelija, nimeltä Dooeg, edomilainen, Saulin paimenten päämies.

8 Ja Daavid kysyi vielä Ahimelekiltä: "Eikö sinulla ole täällä yhtään keihästä tai miekkaa? Sillä minä en ottanut mukaani, en miekkaani enkä muita aseitani, koska kuninkaan asia oli niin kiireellinen."

9 Pappi vastasi: "On, sen filistealaisen Goljatin miekka, jonka sinä surmasit Tammilaaksossa; katso, se on vaippaan käärittynä tuolla kasukan takana. Jos tahdot ottaa itsellesi sen, niin ota; sillä muuta kuin se ei täällä ole." Daavid sanoi: "Ei ole toista sen vertaista; anna se minulle".
      10 Sitten Daavid nousi ja pakeni sinä päivänä Saulia ja tuli Aakiin, Gatin kuninkaan, luo.

11 Mutta Aakiin palvelijat sanoivat hänelle: "Eikö tämä ole Daavid, sen maan kuningas? Eivätkö he karkeloiden virittäneet hänelle tätä laulua: 'Saul voitti tuhat, mutta Daavid kymmenentuhatta'?"

12 Daavid pani mieleensä nämä sanat ja pelkäsi suuresti Aakista, Gatin kuningasta.

13 Niin hän tekeytyi mielipuoleksi heidän silmiensä edessä ja raivosi heidän käsissään ja piirusteli portin oviin ja valutti sylkeä partaansa.

14 Silloin Aakis sanoi palvelijoilleen: "Näettehän, että mies on hullu. Miksi toitte hänet minun luokseni?

15 Puuttuuko minulta hulluja, kun toitte tämän hulluttelemaan minun eteeni? Tällainenko saisi tulla minun hoviini?"

--------------

1. Samuelin kirja 25

21 Mutta Daavid oli sanonut: "Mitään saamatta minä olen suojellut kaikkea, mitä tällä miehellä oli erämaassa, niin ettei mitään ole hävinnyt kaikesta, mitä hänellä oli. Hän on palkinnut minulle hyvän pahalla.

22 Jumala rangaiskoon Daavidin vihamiehiä nyt ja vasta: totisesti, minä en jätä kaikesta hänen väestänsä huomenaamuksi henkiin yhtään miehenpuolta."

23 Mutta kun Abigail näki Daavidin, laskeutui hän kiiruusti aasin selästä maahan, lankesi kasvoilleen Daavidin eteen ja kumartui maahan.

24 Ja kun hän oli langennut hänen jalkainsa juureen, sanoi hän: "Minun on syy, herrani. Mutta salli palvelijattaresi puhua sinulle ja kuule palvelijattaresi sanoja.

25 Älköön herrani välittäkö mitään tuosta kelvottomasta miehestä, Naabalista, sillä nimi on miestä myöten. Naabal on hänen nimensä, ja houkkamainen hän on. Mutta minä, sinun palvelijattaresi, en ole nähnyt niitä miehiä, jotka sinä, herrani, lähetit.

26 Ja nyt, herrani, niin totta kuin Herra elää ja niin totta kuin sinä itse elät, jonka Herra on estänyt joutumasta verivelan alaiseksi ja auttamasta itseäsi omalla kädelläsi: käyköön nyt sinun vihamiehillesi ja kaikille, jotka hankkivat onnettomuutta minun herralleni, niinkuin Naabalille.

27 Ja nyt annettakoon tämä tervehdyslahja, jonka palvelijattaresi on herralleni tuonut, niille miehille, jotka seuraavat herraani.

28 Anna palvelijattaresi rikkomus anteeksi. Sillä Herra on rakentava minun herralleni pysyväisen huoneen, koska minun herrani käy Herran sotia; eikä mitään pahaa löydetä sinussa koko elinaikanasi.

29 Ja jos joku nousee vainoamaan sinua ja väijymään sinun henkeäsi, niin herrani henki on tallella elävien kukkarossa Herran, sinun Jumalasi, tykönä; mutta sinun vihollistesi hengen hän lingolla linkoaa pois.

• Anonyymi

30 Ja kun Herra tekee minun herralleni kaiken hyvän, josta hän on sinulle puhunut, ja määrää sinut Israelin ruhtinaaksi,

31 niin ei sinua kaada eikä herrani tuntoa vaivaa se, että olisit aiheettomasti vuodattanut verta ja että herrani olisi itse auttanut itseänsä. Mutta kun Herra on tekevä hyvää minun herralleni, niin muista palvelijatartasi."

32 Niin Daavid sanoi Abigailille: "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, joka tänä päivänä lähetti sinut minua vastaan.

33 Ja siunattu olkoon sinun ymmärtäväisyytesi, ja siunattu ole sinä itse, joka tänä päivänä estit minut joutumasta verivelan alaiseksi ja auttamasta itseäni omalla kädelläni.

34 Mutta niin totta kuin Herra, Israelin Jumala, elää, hän, joka on pidättänyt minut tekemästä sinulle pahaa: jollet sinä joutuin olisi tullut minua vastaan, niin totisesti ei Naabalin väestä olisi huomenna aamun valjetessa ollut jäljellä yhtään miehenpuolta."

35 Sitten Daavid otti häneltä, mitä hän oli hänelle tuonut, ja sanoi hänelle: "Mene rauhassa kotiisi. Katso, minä olen kuullut sinua ja tehnyt sinulle mieliksi."

---------------

1. Sam. 24:5

(24:6) Mutta sen jälkeen Daavidin omatunto soimasi häntä siitä, että hän oli leikannut Saulin viitan lievettä.

2. Sam. 24:10

Mutta Daavidin omatunto soimasi häntä, sittenkuin hän oli laskenut kansan, ja Daavid sanoi Herralle: "Minä olen tehnyt suuren synnin tehdessäni tämän; mutta anna nyt, Herra, anteeksi palvelijasi rikos, sillä minä olen menetellyt ylen tyhmästi".

---------

1. Aikakirja 11

16 Mutta Daavid oli silloin vuorilinnassa, ja filistealaisten vartiosto oli Beetlehemissä.

17 Ja Daavidin rupesi tekemään mieli vettä, ja hän sanoi: "Jospa joku toisi minulle vettä juodakseni Beetlehemin kaivosta, joka on portin edustalla!"

18 Silloin murtautuivat nämä kolme filistealaisten leirin läpi ja ammensivat vettä Beetlehemin kaivosta portin edustalta, kantoivat ja toivat sen Daavidille. Mutta Daavid ei tahtonut sitä juoda, vaan vuodatti sen juomauhriksi Herralle

19 ja sanoi: "Pois se! Jumala varjelkoon minut sitä tekemästä. Joisinko minä näiden miesten verta, heidän henkeänsä, sillä henkensä uhalla he toivat sen." Eikä hän tahtonut juoda sitä. Tämän tekivät ne kolme urhoa.

• Anonyymi

Luukas 13

1 Samaan aikaan oli saapuvilla muutamia, jotka kertoivat hänelle niistä galilealaisista, joiden veren Pilatus oli sekoittanut heidän uhriensa vereen.

2 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän?

3 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.

4 Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?

5 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."

-----------

1. Pietarin kirje 4

1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-

2 ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.

3 Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa.

4 Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat.

5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

-----------

1. Korinttolaiskirje 10

1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi

2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä

3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa

4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

5 Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt, koskapa he hukkuivat erämaassa.

6 Tämä tapahtui varoittavaksi esimerkiksi meille, että me emme pahaa himoitsisi, niinkuin he himoitsivat.

7 Älkää myöskään ruvetko epäjumalanpalvelijoiksi kuten muutamat heistä, niinkuin kirjoitettu on: "Kansa istui syömään ja juomaan, ja he nousivat iloa pitämään".

8 Älkäämmekä harjoittako haureutta, niinkuin muutamat heistä haureutta harjoittivat, ja heitä kaatui yhtenä päivänä kaksikymmentä kolme tuhatta.

9 Älkäämme myöskään kiusatko Herraa, niinkuin muutamat heistä kiusasivat ja saivat käärmeiltä surmansa.

10 Älkääkä napisko, niinkuin muutamat heistä napisivat ja saivat surmansa tuhoojalta.

11 Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut.

12 Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.

13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.

14 Sentähden, rakkaani, paetkaa epäjumalanpalvelusta.

15 Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon.

• Anonyymi

https://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Paivittain_5_2008/Paivittain.html

10.9.2008

Aina kaksin, kun julistetaan – aina yksin, kun valmistaudutaan

Aina kaksin, kun julistetaan – aina yksin, kun valmistaudutaan

Mooseksella oli Aaron, Elialla oli Elisa ja Paavalilla oli Siilas. Aina kuitenkin saattoi pari myös vaihtua, mutta perusasia oli kuitenkin sama. Heitä oli kaksi ja niin tulee olemaan nytkin, kun Suomi saa herätyksensä. Herätyksen piti alkaa jo nyt elokuussa, mutta Jumalan suunnitelman aika ei ollut vielä täyttynyt. Niinpä pellon reunaan jäi taas ruostumaan monta uutta ja terävää sirppiä.
      Minulle on armossa annettu tieto kahdesta kärkijulistajasta, profeetasta Suomessa, jotka molemmat jäävät kun morsian lähtee. Heistä toista saatan seuraillakin lähes päivittäin ja se toinen nimi tulee olemaan suuri, kun hänen aikansa tulee. Tämä toinen suuri profeetta asuu Lapissa Inarin järven rannalla ja hän tietää kohtalonsa, mutta ei vielä myönnä, eikä usko sitä todeksi. Tämä tuleva profeetta jopa vihaa kaikkia kristittyjä, kuin Paavali, ollessaan vielä Saul, koska tietää mikä kivi hänen päänsä päälle on asetettu. Ja se kivi lasti kuumenee pään päällä joka päivä kuumemmaksi. Hän kuvittelee tätä hänelle asetettua tehtävää lapselliseksi ja älyvapaaksi fantasiatarinaksi, jota joku luulee todelliseksi elämäksi. Usko puuttuu kokonaan. Romahdus jää odottamaan aikaansa ja silloin tämä mies pirstaloituu pahemmin kuin kukaan muu, koska hän tiesi jo kaiken. Tuo tieto nakertaa tälläkin hetkellä hänen päässään, eikä anna rauhaa. Jokainen kristittyjen pieleen mennyt profetia muuttuu naurun hirnahduksiksi ja pilkkasanoiksi, mutta rauhaa sielu ei silti koskaan saa.

Tämä mennyt elokuu oli kuin kliimaksi, joka jäi saavuttamatta.
      Näytti täysin varmana jo siltä, että nyt se kaikki alkaa. Sitten kaikki hiljeni kuin mitään ei enää olisi. Profetoinnit lakkasivat ja tuli äänettömyys. Edellisessä jutussa menin hätäisesti hieman liian pitkälle, koska se seitsemäs sinetti avataan kylläkin vasta kun morsian on poissa, jota kestää noin puoli hetkeä, eli noin puolisen vuotta. Täytyy vaan muistaa, että tällä hetkellä Jeesus saattaa hakea koska tahansa morsiamen pois. Eli siis, ole valmis. Viides sinetti on kuolleiden ylösnousemus, kuudes ja seitsemäs sinetti ovat yhtäaikaisia ensimmäisen pasuunan kanssa, jossa on paljon asiaa samalla kertaa.

Toinen noista tulevaisuuden julistajista asuu tässä lähelläni ja näen hänestä hyvin paljon. Hän on esimerkillinen kristitty, mutta jotain kummallista siinä silti on. Hän on saanut profetioita ja tietää hyvin myös kohtalonsakin, joka on peräti kovin merkillistä.

Olen huomannut mm. viime kesänä, heti alkukesästä, että nyt häneen syttyi se profeetan palo. Hän aloitti selvästi suuren sivun kääntämisen uudelle lehdelle. Sitten se kaikki pysähtyi kuin seinään. Hän ikään kuin putosi vielä alemmas missä oli ollut ennen. Minä mietin että mikäs ihmeen kumma tämä nyt on?

Selitys löytyy juuri tästä elokuusta.

Täällä oli se toinen kliimaksin katkeaminen, joka johtaa uuteen ja vielä voimakkaampaan kasvuun noin puolen vuoden kuluttua tästä. Jumalan suunnitelma on monimutkainen ja ihminen on aina siinä jäljessä, eikä osaa kuin selitellä, niin valitettavasti minäkin. Jumalalla on silti ollut tapana valmistella tulevaa, kuin nuotiota, jossa on aluksi pieni liekki, jota viritellään. Välillä se sammuu pieneksi hiillokseksi, jossa se kerää lämpöään pienellä alueella ja voimaa suureen paloon, kunhan siihen puhalletaan jälleen uusi henki. Lopulta kun viimeinen Jumalan henkäys puhalletaan valmiiseen hiillokseen, se roihahtaa täyteen paloon.

Silloin nämä kaksi, muiden julistajakaksikkojen mukana, joita on yhteensä 12 miestä (heissä ei ole yhtään naista, koska tämä on Jumalan säätämä roolijako, eikä ihmisen), he lähtevät julistamaan ja herättävät koko Suomen maan. Kun Suomi on herännyt, se ei heille riitä, vaan he julistavat koko maailmassa. Herätys alkaa Inarin järven rannalta ja saapuu hiljalleen eteläsuomeen, herättäen koko maan. Täältä eteläsuomesta se herätys lähtee niin itään, kuin länteenkin ja jatkaa suoraan etelään. Julistuksen reitti muodostaa ristin muotoisen kuvion, jossa ristin keskus on täällä miehittämättömässä eteläsuomessa. Silloin ei ole kielimuurit esteinä, eikä hengen puuttuminen, koska Pyhä Henki on laskettu kaiken lihan päälle. Vain Jeesus julisti yksin ruumissa, mutta ei hänkään hengessä. Aamen.

• Anonyymi

11.6.2008

Kymenlaaksolaisen Sirjen uninäkyjä viime vuosikymmenien ja vuosien aikana

1980-luvun loppupuolella näin uninäyn, jossa menin ulos ja katselin taivasta peloissani. Pilvet olivat hyvin matalalla ja koko taivas oli punaruskean pilven peitossa.

Näky oli uhkaava ja ajattelin, että toivottavasti se ei tapahdu talvella. Koko ajan sitä katsellessani tiesin, että tämä koskee tulevaisuutta ja lopunaikaa.

Vuonna 2000 näin vettä läikehtivän taivaan, josta auringon valo siivilöityi läpi. Vasemmalla oli ylös vesitaivaaseen ulottuva kallio, jota myöten vesi taivaalta hiljaa virtasi alas. Näky ei ollut pelottava.

2007 marraskuussa näin ilmestyksen, jossa oli vanha kellastunut kartta. Kartasta näkyi väin mantereiden muodot, ei maiden nimiä. Kartan eteläisen osan päällä oli musta risti.

Kartta kuvasi mielestäni Eurooppaa.

2007 joulukuussa ilmestyksessä oli eri valtioiden rikkinäisiä lippuja, jotka liehuivat muodostelmassa kuin peilikuva L-kirjaimesta.

Ymmärrän sen tarkoittavan valtioiden välisiä liittoja. Tuolla lippujen muodostamalla oudolla kuviolla on varmasti jokin merkitys.

2008 tammikuussa ilmestyksessä nainen saamelaisessa kansallispuvussa tanssi/karkeloi. Ymmärsin tämän niin, että Lapissa tapahtuu hengellisesti jotain.

2008 helmikuussa uninäyssä suomalaisia sotilasajoneuvoja meni pitkä rivi tiellä ja ajattelin ne nähdessäni, että tuolla on itäraja.

Nämä ovat osa näyistä tai ilmestyksistä, jotka olen muistiin merkinnyt ja pitänyt niitä joko kansallisina tai kansainvälisinä.

Olen nähnyt ennalta mm. tsunamikatastrofin ja Estonian uppoamisen.

Olen nuorena tutustunut eri uskontoihin ja new age:iin. Jumala varjeli ihmeellisellä tavalla, etten joutunut niiden ansaan.

Se hyöty niistä tutustumisista oli, että nyt osaan varoittaa hyväuskoisia, jotka etsivät vain ruumiin terveyttä, mielentyyneyttä ja profetioita, joissa luvataan terveyttä, rahaa ja elämänkumppaneita.

Se herätys jonka odotan/koen tulevaksi, tulee katumuksen ja parannuksenteon kautta, jossa ihmiset polvistuvat pitkin kirkkoja ja huutavat ja itkevät Herran puoleen itsensä ja lähimmäistensä puolesta, joiden sieluista heillä on hätä. Ensin (mielestäni) täytyy tapahtua jotain, joka ravistelee tätä kansaa todella rajusti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

11.6.2008

Kymenlaaksolaisen Sirjen uninäkyjä viime vuosikymmenien ja vuosien aikana

1980-luvun loppupuolella näin uninäyn, jossa menin ulos ja katselin taivasta peloissani. Pilvet olivat hyvin matalalla ja koko taivas oli punaruskean pilven peitossa.

Näky oli uhkaava ja ajattelin, että toivottavasti se ei tapahdu talvella. Koko ajan sitä katsellessani tiesin, että tämä koskee tulevaisuutta ja lopunaikaa.

Vuonna 2000 näin vettä läikehtivän taivaan, josta auringon valo siivilöityi läpi. Vasemmalla oli ylös vesitaivaaseen ulottuva kallio, jota myöten vesi taivaalta hiljaa virtasi alas. Näky ei ollut pelottava.

2007 marraskuussa näin ilmestyksen, jossa oli vanha kellastunut kartta. Kartasta näkyi väin mantereiden muodot, ei maiden nimiä. Kartan eteläisen osan päällä oli musta risti.

Kartta kuvasi mielestäni Eurooppaa.

2007 joulukuussa ilmestyksessä oli eri valtioiden rikkinäisiä lippuja, jotka liehuivat muodostelmassa kuin peilikuva L-kirjaimesta.

Ymmärrän sen tarkoittavan valtioiden välisiä liittoja. Tuolla lippujen muodostamalla oudolla kuviolla on varmasti jokin merkitys.

2008 tammikuussa ilmestyksessä nainen saamelaisessa kansallispuvussa tanssi/karkeloi. Ymmärsin tämän niin, että Lapissa tapahtuu hengellisesti jotain.

2008 helmikuussa uninäyssä suomalaisia sotilasajoneuvoja meni pitkä rivi tiellä ja ajattelin ne nähdessäni, että tuolla on itäraja.

Nämä ovat osa näyistä tai ilmestyksistä, jotka olen muistiin merkinnyt ja pitänyt niitä joko kansallisina tai kansainvälisinä.

Olen nähnyt ennalta mm. tsunamikatastrofin ja Estonian uppoamisen.

Olen nuorena tutustunut eri uskontoihin ja new age:iin. Jumala varjeli ihmeellisellä tavalla, etten joutunut niiden ansaan.

Se hyöty niistä tutustumisista oli, että nyt osaan varoittaa hyväuskoisia, jotka etsivät vain ruumiin terveyttä, mielentyyneyttä ja profetioita, joissa luvataan terveyttä, rahaa ja elämänkumppaneita.

Se herätys jonka odotan/koen tulevaksi, tulee katumuksen ja parannuksenteon kautta, jossa ihmiset polvistuvat pitkin kirkkoja ja huutavat ja itkevät Herran puoleen itsensä ja lähimmäistensä puolesta, joiden sieluista heillä on hätä. Ensin (mielestäni) täytyy tapahtua jotain, joka ravistelee tätä kansaa todella rajusti.

https://yle.fi/a/3-12678151

Saamelaiskäräjälaki eteni eduskuntaan vaikka keskusta vastusti – lain kohtalo on opposition käsissä

Saamelaiskäräjälaki aiheutti miltei hallituskriisin, ja esitys lepäsi keskustan vaatimuksesta viikon pöydällä. Torstaina esitys eteni eduskuntaan.

17.11. 13:03

Päivitetty 17.11. 15:02

Kiistelty saamelaiskäräjälaki etenee riitaisena eduskuntaan. Hallituksen ministerit äänestivat asiasta valtioneuvoston istunnossa äänin 11–3.

– On korkea aika muuttaa lakia niin, että se elin jolle tämä asia kuuluu – eli saamelaiskäräjät, voi lain hyväksyä, kertoi esittelevä ministeri, oikeusministeri Anna-Maja Henriksson (r.).

-------------

https://www.ts.fi/uutiset/5741621

Päivi Räsänen: hovikäsittely venyy yli vuodella – menee samalla yli eduskuntavaalien

22.08. 21:08

Kansanedustaja Päivi Räsäsen (kd) mukaan Helsingin hovioikeus ilmoitti maanantaina, että Räsäsen kirjoituksiin liittyvä oikeudenkäynti siirtyy ensi vuoden elokuuhun.

-------------

https://yle.fi/a/3-12678632

Tähän maisemaan nousee Suomen puhutuin aita – "Maanomistajat suhtautuneet äärimmäisen positiivisesti"

Rajavartiolaitos on tänään kertonut, millainen on Suomen ja Venäjän väliselle rajalle tuleva testiaita. Yle seurasi tiedotustilaisuutta hetki hetkeltä tässä artikkelissa.

18.11. 09:12 • Päivitetty 18.11. 18:10

Tästä on kyse:

Rajavartiolaitoksen mukaan aita on tarpeellinen erityisesti laajamittaisen ja laittoman maahantulon ehkäisemiseksi.

Ennen varsinaisen raja-aidan rakentamista valmistuu Imatralle kolme kilometriä pitkä testiaita.

Aita on kolme metriä korkea, ja siihen tulee kameravalvontaa ja teknologiaa.
        Testiaidan rakentaminen alkaa maaliskuussa ja sen on tarkoitus valmistua kesällä 2023.

Kokonaisuudessaan itärajan aidasta on tarkoitus tulla 200 kilometrin mittainen. Suurin osa sijoittuu Kaakkois-Suomeen. Hinta-arvio on 380 miljoonaa euroa.

Rajavartiolaitos järjesti perjantaina testiaitaa koskevan tiedotustilaisuuden. Tallenne tilaisuudesta on nähtävillä Yle Areenassa.

• Anonyymi

Apostolien teot 8

8 Ja syntyi suuri ilo siinä kaupungissa.

9 Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa jokin suuri;

10 ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'".

11 Ja he kuuntelivat häntä sentähden, että hän kauan aikaa oli noituuksillaan heitä hämmästyttänyt.

12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.

13 Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa; ja nähdessään ihmeitä ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmäs

14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.

15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;

16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.

17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Heng

18 Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa

19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".

20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.

21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.

22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.

23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."

24 Niin Simon vastasi ja sanoi: "Rukoilkaa te minun edestäni Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä te olette sanoneet".

25 Ja kun he olivat todistaneet ja Herran sanaa puhuneet, palasivat he Jerusalemiin ja julistivat evankeliumia monessa Samarian kylässä.

• Anonyymi

Raamattu ei tunne sanaa kirkko, se on nuorempaa keksintöä. Raamattu puhuu seurakunnasta tarkoittaen sekä paikallisseurakuntia että kaikkia uskovaisia yhtenä joukkona. Kirkko-sanasta voitaisiin luterilaisuudessa, ja miksei myös muissa kirkkokunnissa, luopua ja saman tien purkaa ne instituutiot ja siirtyä pelkästään paikallisiin seurakuntiin, jotka koostuvat kukin vain niistä noin suunnilleen 20-100 uskovaisesta, jotka kussakin kunnassa ja kaupunginosassa asuvat.

• Anonyymi
        UUSI

Luethan Tiitus 1:5. Siinä kumoutuu mainitsemasi "kaupunginosa" seurakunnat.

• Anonyymi
    • Anonyymi
      UUSI

Vain sata syytäkö on erota kirkosta? Ei sitä niin voi laskea. Asian kokonaisopetus on videossa:

https://youtu.be/f00mSXt0cMw

10 minuutin video avaa asian.

• Anonyymi
        UUSI

https://areena.yle.fi/1-50846368
        Jo 1970 oli havaittavissa , miten media otti vallan vietellä herkkää ja luonnollista nuorisoamme moraalittomuuteen, mitä varsinkin Hallivuud filmeillään näytti. Olihan tv juuri ottanut ensiaskeleensa perheiden palvontakohteeksi. Huippuennustelijatkin osasivat laskea tulevaa kehitystä juuri noiden filmien luvallisuuden vuoksi. Harva kuitenkin niin tarkasti kuin profeetta David Wilkerson NÄKY- kirjassaan vuodelta 1973 on kertonut tulevaisuuden. Se on kokonaan täynnä profetiaa 2000-luvulla kiihtyneistä ilmiöstä, mikä on johtanut ihmiset synnin orjiksi. Heidät on siihen nimenomaan johdatettu nyt jo kahdessa , kolmessa sukupovessa. Ensin johdatti media ja nyt jo kirkotkin. Wilkerson profetoi, että osassa kirkkoja tullaan näkemään alastonesityksiä niin, että ihmiset varmasti uskovat olevan luvallista palvoa luotua enemmän kuin Luojaa.

Siinä on rakkaus Jumalaan, että pidämme Hänen käskyt. Näin sanoo Raamattu.

Johannes 8

31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
        34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
        36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
        37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
        38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
        39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
        40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
        41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
        42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
        43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
        44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
        45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
        46 Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
        47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
        48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"
        49 Jeesus vastasi: "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua.
        50 Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.
        51 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaikkea hyvää

Emme enää tapaa.
      Ikävä
      201
      2223
    2. Haluaisin tutustua suhun

kunnolla. :) Millaista sun elämä on ollut. Puhua kaikesta maan ja taivaan välillä. Tunnut merkitykselliseltä ihmiseltä elämänpolullani. Aika näyttää..
      Ikävä
      131
      1437
    3. Kumpa tietäisin mies

Mitä päässäsi liikkuu. Niin tietäisi miten toimia..
      Ikävä
      142
      1276
    4. Zelensky ei halua neuvottelupöytään.

Lukasenkan ehdotus ei käy. Kokeilisi edes, olisihan se sitten nähty saako keskustelu mitään aikaan. Eikö nyt kannattaisi kokeilla kaikki mahdollinen s
      Maailman menoa
      449
      1034
    5. Voi ei! Selviytyjät-luovuttaja Virpi rehellisenä vaikeasta päätöksestään: "Ei ole pelkoa, että..."

Voi ei… Olisit nyt Virpi jatkanut kisan loppuun asti! Olisit voinut vaikka voittaa! Lue Virpin perustelut luovuttamiselle: https://www.suomi24.fi/vii
      Tv-sarjat
      31
      823
    6. Paperittomille täydet Kelan edut! Suomalaiset 1500:- kk palkalla töihin.

Ohisalo ja vihreet vihaa Suomalaisia , kuinka paperittomalle joka livahtaa jostain vaan Suomeen .annetaan paremmat edut kuin Suomalaiselle?
      Helsinki
      125
      715
    7. Työpaikkaromanssit...

Onko ihan tuhoon tuomittuja juttuja?
      Ikävä
      59
      712
    8. Siihen ei voi vastata

Mutta luin sen. Erittäin ihana kirjoitus, kiitos 🥺. En omi. Olen tuntenut kauan sitten samalla tavalla. Se on pitkä tarina jota en kirjoita tähän. M
      Ikävä
      37
      671
    9. Mies, olen tullut siihen tulokseen

..Että tempperamenttini on sinulle liikaa.
      Ikävä
      87
      644
    10. Sinä olit jotain, mitä ei pitänyt olla olemassa

Hei kaunis, maailmani pysähtyi, vaikka en ollut valmis pysähtymään. Yhtäkkiä, arvaamatta, olit siinä edessäni valmiina riisumaan kaiken. Ja voi armas
      Ikävä
      70
      603
    Aihe