Jeesuksen nimen hokeminen ei tarkoita että ihminen olisi Kristitty

Anonyymi-ap

Pelkkä Jeesuksen-nimen julistaminen ei tarkoita oikeata uskoa ollenkaan.

Riivaajatkin uskoo Jeesukseen ja julistaa Jeesuksen nimeä, mutta ei ne mitään Kristittyjä ole.

Kristityksi alettiin kutsua vasta Kristukseen kastettuja, kreikaksi "pistis" eli uskovainen, vasta kasteessa Kristuksen omaksi ihmisestä tuli Kristitty eli "pistis" uskovainen.

84

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lyydiakin kyseli vasta perhekasteen jälkeen, pidetäänkö häntä nyt "uskovaisena", koska hän totteli kastekäksyä ja hoiti asian kuntoon koko perhekunnan osalta.

      " Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
      Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä."

    • Anonyymi

      Uskomiseen ei myöskään tarvita kirkkoa. Uskoa voi täysin ilman kirkkoa tai kirkollisia menoja.

      • Anonyymi

        Pelkkä uskominen on vasta sitä Jumalan puoleen kääntymistä "metanoia" eli mielenmuutos.

        Pelkkä uskominen ei pese syntejä eikä katkaise perisynnin kirousta eli uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengestä. Ne asiat tapahtuu Jumalan armotekona Kristillisessä kasteessa vedestä ja Hengestä, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä uskominen on vasta sitä Jumalan puoleen kääntymistä "metanoia" eli mielenmuutos.

        Pelkkä uskominen ei pese syntejä eikä katkaise perisynnin kirousta eli uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengestä. Ne asiat tapahtuu Jumalan armotekona Kristillisessä kasteessa vedestä ja Hengestä, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta ollenkaan.

        Ja jos olet lapsena kastettu Kristityksi niin älä missään tapauksessa mene Jenkkilahkojen tarjoamille uudestikasteille pilkkaamaan alkuperäistä lapsena saamaasi kastetta Jumalan lapseksi.
        Lapsena kasteessa lapsesta tulee Jumalan lapsi.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä uskominen on vasta sitä Jumalan puoleen kääntymistä "metanoia" eli mielenmuutos.

        Pelkkä uskominen ei pese syntejä eikä katkaise perisynnin kirousta eli uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengestä. Ne asiat tapahtuu Jumalan armotekona Kristillisessä kasteessa vedestä ja Hengestä, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta ollenkaan.

        Kaste ei pese syntejä pois, van se on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.
        Hyvää omatuntoa voi pyytä vain sellainen ihminen, joka tuntee omassatunssaan pahat tekonsa ja katuu niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos olet lapsena kastettu Kristityksi niin älä missään tapauksessa mene Jenkkilahkojen tarjoamille uudestikasteille pilkkaamaan alkuperäistä lapsena saamaasi kastetta Jumalan lapseksi.
        Lapsena kasteessa lapsesta tulee Jumalan lapsi.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

        Entäs saksalai romalaienlahko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs saksalai romalaienlahko.

        Luther oli Room. Katolisen kirkon entinen munkki. Hän toi katolisen lahkon ominaisuudet nimellensä perustetulle kirkolle.

        Katolisuus on mahdollisesti se jota antikristus tulee harutuksesaan. Mahdollisesti luterilaisuus seuraa katolisten ulkoisten perinäissäänöjensä takia heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste ei pese syntejä pois, van se on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.
        Hyvää omatuntoa voi pyytä vain sellainen ihminen, joka tuntee omassatunssaan pahat tekonsa ja katuu niitä.

        Kasteessa Jumala pesee synnit pois ja siitä seuraa hyvä omatunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste ei pese syntejä pois, van se on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.
        Hyvää omatuntoa voi pyytä vain sellainen ihminen, joka tuntee omassatunssaan pahat tekonsa ja katuu niitä.

        Lopeta valehtely ettei Kristittyjen kasteessa pestä syntejä pois. Helluntailaiset eivät ole Kristittyjä.

        Kasteessa Jumala pesee katuvan syntisen synnit pois ja siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto.

        Ap. t. 22:16 

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'


    • Anonyymi

      Suomen kielen sana Kirkko tulee kreikan kielen sanasta "Kyriake", mikä tarkoittaa Kristuksen ruumista.

      Raamatun mukaan Jumala ensin pesee kasteessa syntisen ihmisen puhtaaksi ja liittää ihmisen kadotuksen alaisen sielun Kristuken ikuisesti elävään ylösnousemusruumiiseen ikuista elämää varten.

      Kyriakee, Herran omat tarkoittaa kasteessa Kristuksen ruumiiseen liitettyä suurta joukkoa ihmisiä. Kasteessa ihminen oksastetaan Jaloon Viinipuuhun.

      Kasteessa tapahtuvaa prosessia Raamatttu kutsuu uudestisyntymisen pesoksi.

      • Anonyymi

        "Pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen PESON ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,"

        Peso on Juutalaisille aivan tuttu sana, se tarkoittaa kastetta, jossa aina käytetään vettä.


      • Anonyymi

        Jos kaste tehdään katolisen perinnäis sääntöihin tukeutuen, eikä Jumalan antaman Raamatun ehtoja noudataen, se ei ole jumalan hyväksymä kaste. Sellaisen joka poikkeaa Jumalan sanasta ja väärentää sitä, sitä ei Jumala hyväksy.
        Kaikki kapina Jumalaa vastaan on syntiä.

        Kaste on vapaehtoisesti ymmärettävä haluta. Sitä ei voi toiset ihmiset päätää, ilman kastettavan itsensä pyyntöä.


      • Anonyymi

        Ei Raamattu syntien pesuksi, vaan ihmisen hyvän omantunnon pyytämiseksi itselleen.


    • Anonyymi

      Korkea kirkollinen luterilainen ei puhu Jeesuksesta vaan Taivaan Isästä.
      Hän häpeää Jeesus-sanaa.

      • Anonyymi

        Jumalan Pojalle valittu nimi Yeshua oli ihan tavallinen pojan nimi, joita oli saman nimisiä vaikka kuinka paljon siellä, koska haluttiin, että Yeshua-poika on yksi tavallinen ihminen ihmisten joukossa.

        Taivaassa Jeesuksella on eri nimi, eikä häntä siellä enää kutsuta Jeesukseksi.

        Jeesus tiesi, että heti hänen kuolemansa jälkeen Antikristus tulee ja ottaa itselleen tuon Jeesus-nimen ja menee temppeliin.

        Jeesus varoitti juuri hänen nimeään käyttävistä eksyttäjistä, joita on monta ja he eksyttävät monta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan Pojalle valittu nimi Yeshua oli ihan tavallinen pojan nimi, joita oli saman nimisiä vaikka kuinka paljon siellä, koska haluttiin, että Yeshua-poika on yksi tavallinen ihminen ihmisten joukossa.

        Taivaassa Jeesuksella on eri nimi, eikä häntä siellä enää kutsuta Jeesukseksi.

        Jeesus tiesi, että heti hänen kuolemansa jälkeen Antikristus tulee ja ottaa itselleen tuon Jeesus-nimen ja menee temppeliin.

        Jeesus varoitti juuri hänen nimeään käyttävistä eksyttäjistä, joita on monta ja he eksyttävät monta.

        Mitäs muitakaan nämä Jeesuksen-nimen hokijat on kuin helluntailaisia?

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs muitakaan nämä Jeesuksen-nimen hokijat on kuin helluntailaisia?

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'

        Ilm. 3:12

        Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen JUMALANI NIMEN ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, JA OMAN UUDEN NIMENI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan Pojalle valittu nimi Yeshua oli ihan tavallinen pojan nimi, joita oli saman nimisiä vaikka kuinka paljon siellä, koska haluttiin, että Yeshua-poika on yksi tavallinen ihminen ihmisten joukossa.

        Taivaassa Jeesuksella on eri nimi, eikä häntä siellä enää kutsuta Jeesukseksi.

        Jeesus tiesi, että heti hänen kuolemansa jälkeen Antikristus tulee ja ottaa itselleen tuon Jeesus-nimen ja menee temppeliin.

        Jeesus varoitti juuri hänen nimeään käyttävistä eksyttäjistä, joita on monta ja he eksyttävät monta.

        Jeshua ei ole isä, van poika.


      • Anonyymi

        Eiköhän se usko ole jokaisen ihmisen henkilökohtainen vakaamus joten kukin tavallaan tamppaa näiden asioiden kanssa , eikä siinä pitäisi ihmisten laittamia sääntöjä olla . Minulla oli täti joka jolla oli usko sydämessään, vaan ei koskaan tututtanut sitä muille ,


    • Anonyymi

      Kuljekselevia Jeesus-nimen loitsijoita piisaa nykyisin vielä enemmän kuin silloin


      Ap. t. 19:13

      Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".

      • Anonyymi

        Paavalia ne lukee vieläkin. Muu Raamatun ilmoitus kelpaa heille heikosti. Vanha Testamentti kertomuksineen syntiinlankeemuksesta eli perisynnistä on heitetty roskiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalia ne lukee vieläkin. Muu Raamatun ilmoitus kelpaa heille heikosti. Vanha Testamentti kertomuksineen syntiinlankeemuksesta eli perisynnistä on heitetty roskiin.

        Ap. t. 16:17

        Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"


    • Kaste ei ketään pelasta, vaan parannuksen teko uskossa. Syvällä sisimässään ihminen hyväksyy Kristuksen amon ja alkaa elämään käytännössä Kristuksen yhteydessä. Tämä on itse todellisuudessa elävää uskoa.

      Ef. 1:
      13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
      14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.

      Novum alkuteksteihin perustuva kommentaari.:
      13. Paavali oli perustanut Efeson seurakunnan, ja luonnollisesti hän ajatteli nyt sitä, mitä he olivat kokeneet pelastuessaan uskon kautta ja saadessaan Pyhän Hengen sinetin. Pakanat eivät olleet luonnostaan lupausten perillisiä, mutta heidän tullessaan uskoon Jumala sinetöi heidät Pyhällä Hengellä.Henkeä nimitetään syystäkin »luvatuksi Pyhäksi Hengeksi» eli lupauksen Hengeksi. Vrt. Jes 44:3; Hes 39:29; Gal 3:14.

      Välttämätöntä on elää Kristuksen yhteydessä koko elämänsä lopuun asti.
      Gal. 3:
      14. Näin tapahtui, jotta kaikki muutkin kansat Kristuksen Jeesuksen yhteydessä saisivat Abrahamille luvatun siunauksen ja me häneen uskovina saisimme luvatun Hengen.

    • Hepr. 4:
      1. Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
      2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
      3. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
      Ps. 95:11; Hebr. 3:11

      • Varokaa, ettette jää matkalle. Jos Hänen Sanansa ei sulaudu meihin, niin se ei hyödytä meitä. Meidän sisimpämme ja ulkoisen olemuksemme on pyhityttävä koko loppu elämämme Jumalan yhteydessä. Siihen ei riitä pelkästään muodollsuudet.

        Hepr. 3:
        7. Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        Ps. 95:11; Hebr. 3:11


      • Välva kirjoitti:

        Varokaa, ettette jää matkalle. Jos Hänen Sanansa ei sulaudu meihin, niin se ei hyödytä meitä. Meidän sisimpämme ja ulkoisen olemuksemme on pyhityttävä koko loppu elämämme Jumalan yhteydessä. Siihen ei riitä pelkästään muodollsuudet.

        Hepr. 3:
        7. Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        Ps. 95:11; Hebr. 3:11

        Edellinen liite toistui vahingosa. Toinen liite tässä.

        Hepr. 3:
        7. Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
        8. älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa, 2Moos. 17:1-2; 4Moos. 20:2-3; 4Moos. 20:13; 5Moos. 33:8
        9. jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
        10. sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
        11. ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'." Ps. 95:11
        12. Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta, Hebr. 12:15
        13. vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi; Jes. 55:6; 1Tess. 5:11; 1Tess. 5:14
        14. sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti. Hebr. 6:11
        15. Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa", Hebr. 4:7
        16. ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
        17. Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?


    • Anonyymi

      Ihmisen omat vanhurskauden teot ja uskonratkaisut on kuin saastainen vaate Jumalan edessä.

      "Pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta."

      "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

      • Anonyymi

        Omien parannuksen tekojen, oman uskonratkaisun ja oman vaelluksen varaan autuuden rakentaminen on juuri sitä hiekalle rakentamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omien parannuksen tekojen, oman uskonratkaisun ja oman vaelluksen varaan autuuden rakentaminen on juuri sitä hiekalle rakentamista.

        Raamattu varoittaa juuri ns. vapaiden suuntien opeista ja niihin yhtymisestä.

        2. Piet. 2:19

        He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu varoittaa juuri ns. vapaiden suuntien opeista ja niihin yhtymisestä.

        2. Piet. 2:19

        He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

        Niin varoittele ja siihenkin löytyy syy, niin että kukin valitkoon oman tiensä minkä tuntee oikeaksi, ei siis mitää vanhan kirjan tulkkauksia jotka ovat tulkittuneri tavalla riippuen mikä pohakasvatus ihmisillä on ollut. Annetaan lasten oll vailla näitä juttuja ja he saavat sitten aikuisena päätyä minkä suunnan valitsevat elämässään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu varoittaa juuri ns. vapaiden suuntien opeista ja niihin yhtymisestä.

        2. Piet. 2:19

        He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

        Tuo Anonyymi 2022-11-18 10:58:15 sopii paremminkin katolisen kirkon ja sen tytärkirkon opeista varottamiseksi.
        Niissä on tuota turmelusta ja kuvain palvonta ja ihmisten märittelemiä ulkoisia rituaaleja.

        Vapaissa suunnissa on uskoon tulleita ja parannuksen tehneitä. Vapaissa suunnissa ei pidetä sellaisia, jotka ovat luopuneet noudattamasta Jumalan tahdon mukaisesta elämästä.

        Katolisessa ja sen tytärkirkossa luterilaisessa kirkossa ei edes kysytä uskosta. Siellä pääasia on liturkiset ulkoiset muodollisuudet, veron maksu ja hautaus. Mutta missä on heidän puhityksensä ja uskon elämä.

        Toki noissakin luterilaisissa ja katolisissa on poikkeuksena uskoviakin.


    • Anonyymi

      Hellarit eivät juuri siteeraa Jeesuksen puheita eikä Vt:n kohtia "Herra sanoi"...

      Paavali sai Korintissa sisälleen Saatanan enkelin. Alkoi puhumaan hurmoskielillä ja valehtelemaan aina tarvittaessa eikä pitänyt sitä edes kovin pahana syntinä.

      Room. 3:7

      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

      • Anonyymi

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen (glossolalia) sanoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen (glossolalia) sanoja.

        Et taida ymmärtää hengellisiä asioita, vai tahallaanko vääristelet Pyhän Hengen armolahjoja,

        KIELILLÄ PUHUMINEN

        1.Kor.14
        2. Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle. Häntä ei ymmärrä kukaan, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
        3. Profetoiva sen sijaan puhuu ihmisille rakentumiseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi.
        4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        5. Tahtoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin tahtoisin teidän profetoivan. Profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

        18. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä, jopa enemmän kuin kukaan teistä.


    • Anonyymi

      Kristillinen kaste on se Jumalan pelastusteko, jossa Jumala synnyttää perisynnissä hengellisesti kuolleen ihmisen uudeksi pesemällä synnit pois ja antamalla sisälle sen Pyhän Hengen lahjan, kuten Raamattu sanoo.

      • Anonyymi

        Kaikki pelastusteot on yksin Jumalan tekoja, ei ihmisen omat teot mitään hyödytä. Jumala ei jaa kunniataan.

        "Pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta."

        "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki pelastusteot on yksin Jumalan tekoja, ei ihmisen omat teot mitään hyödytä. Jumala ei jaa kunniataan.

        "Pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta."

        "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

        Helluntailaiset eivät tunnusta alkuperäisen Jumalan sanan auktoriteettia, vaan alkavat mulkata ja selittää sitä omien Parhamiensa oppien mukaiseksi.

        "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
        ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
        Korintosakin Delfoin oraakkelin perillisillä oli omat selittäjänsä, mitä salaperäinen hurmoskielinen sekava molotus mahtoi tarkoittaa.

        Helluntailaiset ovat Korinton Oraakkelin hengen perillisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset eivät tunnusta alkuperäisen Jumalan sanan auktoriteettia, vaan alkavat mulkata ja selittää sitä omien Parhamiensa oppien mukaiseksi.

        "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
        ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
        Korintosakin Delfoin oraakkelin perillisillä oli omat selittäjänsä, mitä salaperäinen hurmoskielinen sekava molotus mahtoi tarkoittaa.

        Helluntailaiset ovat Korinton Oraakkelin hengen perillisiä.

        Hellarit etsivät omiin harhaoppeihinsa sopivia kohtia Paavalin puheista, mutta eivät koskaan siteeraa Jeesuksen sanoja sellaisenaan, kuin Jeesus ne sanoi:

        Jeesus varoittaa lahkolaisten hurmoskielisistä rukouksista.

        Matt. 6:7 

        "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja."


      • Ei kaste poista syntejä. Eikä Perisyntiä ole olemassakaan. Jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaisesti. Hesekien luku 18.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki pelastusteot on yksin Jumalan tekoja, ei ihmisen omat teot mitään hyödytä. Jumala ei jaa kunniataan.

        "Pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta."

        "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

        Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle.
        Parannuksenteko on välttämätön edellytys kasteelle ja pelastukselle :parannusta syntien anteeksiantamiseksi on saarnattava hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Luuk. 24:
        46. Ja hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä ja kolmantena päivänä nousta kuolleista,
        47. ja parannusta syntien anteeksiantamiseksi on saarnattava hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Kirkkoraamattu Kr.1992
        Apt.3:
        19. Katukaa siis syntejänne, jotta ne pyyhittäisiin pois, 20. kääntykää, jotta Herra antaisi tulla virvoituksen ajan ja lähettäisi Jeesuksen, teille ennalta valitsemansa Voidellun.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Ei kaste poista syntejä. Eikä Perisyntiä ole olemassakaan. Jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaisesti. Hesekien luku 18.

        Kasteessa synnit pestään pois
        On typerää kieltää synti.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle.
        Parannuksenteko on välttämätön edellytys kasteelle ja pelastukselle :parannusta syntien anteeksiantamiseksi on saarnattava hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Luuk. 24:
        46. Ja hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä ja kolmantena päivänä nousta kuolleista,
        47. ja parannusta syntien anteeksiantamiseksi on saarnattava hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Kirkkoraamattu Kr.1992
        Apt.3:
        19. Katukaa siis syntejänne, jotta ne pyyhittäisiin pois, 20. kääntykää, jotta Herra antaisi tulla virvoituksen ajan ja lähettäisi Jeesuksen, teille ennalta valitsemansa Voidellun.

        Miksi hellarit sitten opettaa että ihminen on otollinen Jumalalle ilman parannusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa synnit pestään pois
        On typerää kieltää synti.

        Ef.1:
        13. Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,
        14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi hellarit sitten opettaa että ihminen on otollinen Jumalalle ilman parannusta?

        Eivät hellarin opeta niin kuin sinä "Anonyymi 2022-11-18 23:23:07" väitit.
        Käy hellareiden seurakunnassa kysymässä joltakin vanhimmistoon kuuluvalta ja tarkista asia.


    • Anonyymi

      Henki vesi ja veri yhdessä

      1. Joh. 5:8  Yksi kaste, Ef.4:5 maan päällä

      "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. "

      Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen (Matt.28:18-20 Kastekäksy)

      1.Joh.5:7 "Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat."

      Hellarit uskovat, että villitsevien irtohenkien kosketukset ova niitä henkikasteita.

      • Hellarit toimivat Jumalan antamien ohjeiden mukaisesti.
        Mihinkä sinä "Anonyymi 2022-11-18 12:00:55" hukannut kasteen saamisen edellytykset.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Hellarit toimivat Jumalan antamien ohjeiden mukaisesti.
        Mihinkä sinä "Anonyymi 2022-11-18 12:00:55" hukannut kasteen saamisen edellytykset.

        Hellarit eivät usko Jeesukysen kaste- ja lähetyskäskyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellarit eivät usko Jeesukysen kaste- ja lähetyskäskyä

        Vauvakastettu on taas humalassa.
        Se on yleistä vauvakastetuilla lahkolaisilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hellarit eivät usko Jeesukysen kaste- ja lähetyskäskyä

        Kyllä vapaissa kristillisissä suunnissa uskotaan lähetyskäskyä ja sitä kenet Jeesus käski kastaa. Niin Hellaritkin noudattavat Jumalan antamia ohjeita.

        Ei Raamatun mukaan saa kaikkia kastaa, vaan ne jotka täyttävät kasteen saamisen ehdot.

        Matt. 13:
        4. Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö. Hänen ruokanaan olivat heinäsirkat ja luonnonhunaja.
        5. Hänen luokseen tuli paljon ihmisiä Jerusalemista ja kaikkialta Juudeasta sekä Jordanin ympäristöstä.
        6. Hän kastoi heidät Jordanissa, kun he tunnustivat syntinsä.
        7. Mutta nähdessään monien fariseusten ja saddukeusten tulevan kasteelle Johannes sanoi heille: "Te kyykäärmeiden sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaa vihaa?
        8. Tehkää hedelmää, jossa kääntymyksenne näkyy.
        9. Älkää luulko, että voitte sanoa: 'Onhan Abraham meidän isämme.' Minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Abrahamille.


    • Anonyymi

      Niuvanniemessäkin moni hoidokki hokee jeesuksen nimeä, vaikka on ollut koko ikänsä ateisti.

    • Anonyymi

      Lapsen oikeuksien päivä su 20.11.2022

      Anonyymi-ap
      2022-11-13 20:59:06

      • Anonyymi

        Lapsella on etuoikeus tulla kastetuksi Kristityksi Jeesuksen omaksi sisälle sinne Jumalan valtakuntaan. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa kuten sen tekee lapsi ei sinne pääse sisälle ollenkaan. Teille ja teidän lapsille kasteen lupaukset ovat voimassa ja varmoja.


    • Lasten kaltaisten on taivasten valtakunta. Jotenka lapset ovat taivaskelpoisia.

      • Anonyymi

        He ovat sitä uskon kautta, eivät ilman. Jeesus ei sano että lasten on taivasten valtakunta vaan lasten kaltaisten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He ovat sitä uskon kautta, eivät ilman. Jeesus ei sano että lasten on taivasten valtakunta vaan lasten kaltaisten

        Ovatko Niuvanniemen hoidokit taivaskelpoisia?


      • Anonyymi

        Lue nyt se seuraavakin jae. Lapsen on saatava sovitus kasteessa henkilökohtaiseksi sovitukseksi ja kastee lahja, Pyhä uskon Henki.
        Ei kukaan synny suoraan Jumalan valtakuntaan, kastaa pitää. Kristittyjen yksi Kaste on maailman ja taivaan välissä se portti, josta kaikkien on mentävä sisälle.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

        Joh. 10:1 

        "Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue nyt se seuraavakin jae. Lapsen on saatava sovitus kasteessa henkilökohtaiseksi sovitukseksi ja kastee lahja, Pyhä uskon Henki.
        Ei kukaan synny suoraan Jumalan valtakuntaan, kastaa pitää. Kristittyjen yksi Kaste on maailman ja taivaan välissä se portti, josta kaikkien on mentävä sisälle.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

        Joh. 10:1 

        "Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo."

        Pyhä Henki tulee vain niiden sydämeen, jotka rakastavat Jeesusta. Kaste ei tätä todista.
        Maailma ei voi ottaa vastaan Totuuden Henkeä. Vain Jeesusta Rakastavat voivat saada Hänet.

        Lupaus Pyhästä Hengestä
        Joh. 14:
        15. "Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni.
        16. Ja minä rukoilen Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17. Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on teissä.
        18. En minä jätä teitä orvoiksi vaan tulen luoksenne.
        19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää näe minua, mutta te saatte nähdä minut, sillä minä elän ja tekin saatte elää.
        20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä.
        21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."
        22. Juudas - ei se Iskariot - sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmaista itsesi meille etkä maailmalle?"
        23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
        24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue nyt se seuraavakin jae. Lapsen on saatava sovitus kasteessa henkilökohtaiseksi sovitukseksi ja kastee lahja, Pyhä uskon Henki.
        Ei kukaan synny suoraan Jumalan valtakuntaan, kastaa pitää. Kristittyjen yksi Kaste on maailman ja taivaan välissä se portti, josta kaikkien on mentävä sisälle.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

        Joh. 10:1 

        "Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo."

        Sekoitat asiat keskenään.
        Lammastarhaan mennään vain Jeesuksen kautta, tarkoittaa että on otettava Jeesus vastaan sisimpäänsä "sydämeensä" ja kuljettava Hänen kanssaan Häntä totellen. Sillä Jeesus on ainut tie , ainut portti.

        Jonkun rituaalin tai minkä tahansa muun kuin Jeesukseen uskomalla ja tottelemalla , tarkoittaa kiipeämistä muualta.

        Joh. 14:
        6. Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        7. Jos te tunnette minut, tulette tuntemaan myös minun Isäni. Tästä lähtien te tunnette hänet ja olette nähneet hänet."


    • Anonyymi

      Raamattu käskee kastamaan tähän maailmaan syntyvät lapset heti, jotta he pääsevät sisälle Jumalan valtakuntaan Jeesuksen omiksi.

      Room. 9:8 

      "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset,
      vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset."

      • Anonyymi

        8 Detta vill säga: Icke de äro Guds barn, som äro barn efter köttet, men de som äro barn efter löftet, de räknas för säd.

        8 That is, They which are the children of the flesh, these are not the children of God: but the children of the promise are counted for the seed.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        8 Detta vill säga: Icke de äro Guds barn, som äro barn efter köttet, men de som äro barn efter löftet, de räknas för säd.

        8 That is, They which are the children of the flesh, these are not the children of God: but the children of the promise are counted for the seed.

        KASTE: SILLÄ TEILLE TEIDÄN LAPSILLE TÄMÄ LUPAUS ON ANNETTU.


      • Anonyymi

        Vahvasti ymmärtämättömän tulkinta.


      • Väärennät Raamatun ilmoitusta, jättämällä asiayhteyden huomioimnatta. Irroitat asiasta vain yhden lauseen ja liität sen omaasi mielipiteeseesi, joka ei mitenkään liity siihen mistä Raamattu tuossa kohtaa ilmoittaa

        Ei Raamattu käske kastamaan vasta syntyneitä lapsia.
        Kasteessa kastettava pyyttä hyvää omaatuntoa itselleen, ei vastasyntynyt voi sitä pyytää, koska hänellä ei ole huonoa omaatuntoa.

        Room 9 luku jae 8. kuuluu otsakkeen "Jumala valitsi Israelin " alle ja siinä puhutaan israelin kansasta, Aabrahamin lapsista. He ovat lupauksen

        Room 9:
        6. Ei Jumalan sana kuitenkaan ole rauennut tyhjiin. Eiväthän kaikki israelilaiset kuulu tosi Israeliin,
        7. eivätkä kaikki ole lupauksen lapsia sen tähden, että ovat Abrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset(10)."
        8. Tämä tarkoittaa, etteivät luonnolliset jälkeläiset ole Jumalan lapsia vaan että lupauksen lapset luetaan jälkeläisiksi.
        9. Lupauksen sanahan oli tämä: "Minä palaan ensi vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on poika."
        10. Näin ei käynyt ainoastaan hänelle vaan myös Rebekalle, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista.
        11. Sillä jo ennen kaksosten syntymää, ennen kuin he olivat tehneet hyvää tai pahaa - jotta valintaan perustuva Jumalan suunnitelma pysyisi, ei tekojen tähden vaan kutsujan -
        12. Rebekalle sanottiin: "Vanhempi on palveleva nuorempaa."
        13. Onhan kirjoitettu: "Jaakobia minä rakastin mutta Eesauta vihasin."
        14. Mitä siis sanomme? Ei kai Jumala ole epäoikeudenmukainen? Ei tietenkään!
        15. Hän sanoo Moosekselle: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        16. Kysymys ei siis ole siitä, mitä ihminen tahtoo tai mihin hän pyrkii, vaan Jumalasta, joka armahtaa.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Väärennät Raamatun ilmoitusta, jättämällä asiayhteyden huomioimnatta. Irroitat asiasta vain yhden lauseen ja liität sen omaasi mielipiteeseesi, joka ei mitenkään liity siihen mistä Raamattu tuossa kohtaa ilmoittaa

        Ei Raamattu käske kastamaan vasta syntyneitä lapsia.
        Kasteessa kastettava pyyttä hyvää omaatuntoa itselleen, ei vastasyntynyt voi sitä pyytää, koska hänellä ei ole huonoa omaatuntoa.

        Room 9 luku jae 8. kuuluu otsakkeen "Jumala valitsi Israelin " alle ja siinä puhutaan israelin kansasta, Aabrahamin lapsista. He ovat lupauksen

        Room 9:
        6. Ei Jumalan sana kuitenkaan ole rauennut tyhjiin. Eiväthän kaikki israelilaiset kuulu tosi Israeliin,
        7. eivätkä kaikki ole lupauksen lapsia sen tähden, että ovat Abrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset(10)."
        8. Tämä tarkoittaa, etteivät luonnolliset jälkeläiset ole Jumalan lapsia vaan että lupauksen lapset luetaan jälkeläisiksi.
        9. Lupauksen sanahan oli tämä: "Minä palaan ensi vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on poika."
        10. Näin ei käynyt ainoastaan hänelle vaan myös Rebekalle, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista.
        11. Sillä jo ennen kaksosten syntymää, ennen kuin he olivat tehneet hyvää tai pahaa - jotta valintaan perustuva Jumalan suunnitelma pysyisi, ei tekojen tähden vaan kutsujan -
        12. Rebekalle sanottiin: "Vanhempi on palveleva nuorempaa."
        13. Onhan kirjoitettu: "Jaakobia minä rakastin mutta Eesauta vihasin."
        14. Mitä siis sanomme? Ei kai Jumala ole epäoikeudenmukainen? Ei tietenkään!
        15. Hän sanoo Moosekselle: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        16. Kysymys ei siis ole siitä, mitä ihminen tahtoo tai mihin hän pyrkii, vaan Jumalasta, joka armahtaa.

        Raamattu ei käske kastamaan aikuisia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei käske kastamaan aikuisia

        Raamattu käskee kastamaan ne jotka ovat kääntyneet ja uskoon tulleet. Johannes kieltäytyi kastamasta fariseuksia ja käski heidän tehdä parannuksen hedelmiä, jossa heidä kääntymisensä näkyisi.

        Noita Simon uskoi ja kastettiin, mutta se ei riittänyt, koska hän ei ollut kääntynyt...

        Apt.8:
        13. Simon itsekin uskoi, ja kun hänet oli kastettu, hän pysytteli Filippoksen seurassa. Nähdessään ihmeitä ja suuria voimatekoja hän hämmästyi.....
        ...
        20. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet, että Jumalan lahja on rahalla saatavissa!
        21. Sinulla ei ole osaa eikä arpaa tähän asiaan, sillä sinun sydämesi ei ole vilpitön Jumalan edessä.
        22. Käänny siis pahuudestasi ja rukoile Herraa. Ehkä sinun sydämesi ajatus annetaan sinulle anteeksi.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Raamattu käskee kastamaan ne jotka ovat kääntyneet ja uskoon tulleet. Johannes kieltäytyi kastamasta fariseuksia ja käski heidän tehdä parannuksen hedelmiä, jossa heidä kääntymisensä näkyisi.

        Noita Simon uskoi ja kastettiin, mutta se ei riittänyt, koska hän ei ollut kääntynyt...

        Apt.8:
        13. Simon itsekin uskoi, ja kun hänet oli kastettu, hän pysytteli Filippoksen seurassa. Nähdessään ihmeitä ja suuria voimatekoja hän hämmästyi.....
        ...
        20. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet, että Jumalan lahja on rahalla saatavissa!
        21. Sinulla ei ole osaa eikä arpaa tähän asiaan, sillä sinun sydämesi ei ole vilpitön Jumalan edessä.
        22. Käänny siis pahuudestasi ja rukoile Herraa. Ehkä sinun sydämesi ajatus annetaan sinulle anteeksi.

        "Raamattu käskee kastamaan ne jotka ovat kääntyneet ja uskoon tulleet"

        Ei käske!! Mitään tuollaista käsykä ei ole Raamatussa


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Raamattu käskee kastamaan ne jotka ovat kääntyneet ja uskoon tulleet. Johannes kieltäytyi kastamasta fariseuksia ja käski heidän tehdä parannuksen hedelmiä, jossa heidä kääntymisensä näkyisi.

        Noita Simon uskoi ja kastettiin, mutta se ei riittänyt, koska hän ei ollut kääntynyt...

        Apt.8:
        13. Simon itsekin uskoi, ja kun hänet oli kastettu, hän pysytteli Filippoksen seurassa. Nähdessään ihmeitä ja suuria voimatekoja hän hämmästyi.....
        ...
        20. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet, että Jumalan lahja on rahalla saatavissa!
        21. Sinulla ei ole osaa eikä arpaa tähän asiaan, sillä sinun sydämesi ei ole vilpitön Jumalan edessä.
        22. Käänny siis pahuudestasi ja rukoile Herraa. Ehkä sinun sydämesi ajatus annetaan sinulle anteeksi.

        Noita simon oli kääntynyt. Sitten hän luopui uskosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noita simon oli kääntynyt. Sitten hän luopui uskosta.

        Ei Raamatussa noin lue. Kommenttisi "Anonyymi 2022-11-19 19:49:40" ei ole tosi.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Ei Raamatussa noin lue. Kommenttisi "Anonyymi 2022-11-19 19:49:40" ei ole tosi.

        Raamatussa luki että Simon uskoi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa luki että Simon uskoi

        Uskominen ei ole sama asia, kuin kääntyminen.

        Kääntyminen on kokonaisvaltainen sisäisen ihmisen ja ulkoisen ihmisen tekojen käätyminen maallisista tavoitteista, itsekeskeisyydestä ja kaikesta Jumalan tahdon vastaisesta elämästä, kokonaan Jumalan tahtoa etsiväksi kaikissa elämän tilanteissa. Sekä käytännössä toimimaan Jumalan tahdon mukaisesti.

        Jeesus sanoi
        Joh. 14:
        20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21. Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."


    • Anonyymi

      Helluntaina Pietarin puhetta kuulemassa oli vain miehiä.

      Vain miehiä saa kastaa?

      Hellarit jättävät Pietarin kastekäskystä pois sen kohdan, että kastaa piti miehet ja heidän kotona olevat lapset. Ja tietenkin kaikki muut perhekuntalaiset siellä kotona.

      Helluntaina kasteet alkoi perhekasteina miesten kotona, kun koko perhekunta kastettiin heti samaan uskoon perheenpään määräyksestä.

      Yhtään sekauskoista perhettä ei ollut. Kaikki kastettiin perheenpään määräyksestä samaan uskoon hänen kanssaan.

      Perheenpää määräsi siinä yhteiskunnassa pienemmistäkin asioista, kuin siitä mihin uskoon perhe on kastettu.
      ----

      Kierot Jenkkilahkot pyrkii ensin käännyttämään ihmisen omaan harhaoppiseen lahkouskoonsa "evankeljumi ensin" hokemisella ja vaativat tekemään sen uskonratkaisun lahkon harhaoppiseen uskoon ja niin uhri saadaan sidottua lahkoon kiinni.

      • Anonyymi

        Kirjoitat omiasi.

        Ei Pietari käskenyt kastamaan kotona olevia lapsia.
        Ja ainoastaan ne, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan kastettiin.

        Kotona olevat lapset eivät olleet kuulemassa Pietarin saarnaa.

        Ei pidä mennä yli sen, mikä on kirjoitettu.


    • Anonyymi

      Aloittaja on oikeassa, kippokastetut ei Jeesus nimeä hoe. Yleisin sanonta heidän suussaan on voi v.....ttu, s.....na,pe......le. Tätähän tämä noin 75 % kansasta hokee kastettuina ja pelastettuina päivittäin, useamman kerran päivässä. Väkevää tämä ns. kipolla pelastettujen uskon tunnustus!

      • Anonyymi

        Kippokaste on sinun mielikuvitukessasi eikä siitä kukan muu puhu. Pilkkaa Jeesusta!


      • Anonyymi

        Mutta upotuskastetut ja pelastetut täälä todistaa uskostaan esim näin:

        "miksihän jonglööri ei annaminun raiskaa lapsiaan?"

        "vauvaastettu pelkää että kajoan sen lapsiin"

        "saatko konunlaisn orhasmin kun kuvittelet vvauvoja helvetin tulessa"

        Siinä allaspelastettuen uskontunnsutusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta upotuskastetut ja pelastetut täälä todistaa uskostaan esim näin:

        "miksihän jonglööri ei annaminun raiskaa lapsiaan?"

        "vauvaastettu pelkää että kajoan sen lapsiin"

        "saatko konunlaisn orhasmin kun kuvittelet vvauvoja helvetin tulessa"

        Siinä allaspelastettuen uskontunnsutusta

        Kai kirjoilu kuuluu useamman kerran kylvete


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai kirjoilu kuuluu useamman kerran kylvete

        Ne, jotka nukkuvat, nukkuvat yöllä; ne, jotka juovat, ovat juovuksissa yöllä.


    • Tämä näkyy ja kuuluu. Todellinen riemuhuuto on Jumalan tahto.

      Psalmien kirja
      PSALMI 95
      Kiittäkää ja totelkaa Herraa!

      1.Nyt iloiten laulakaa Herralle, kohottakaa hänelle riemuhuuto, hän on meidän turvakalliomme. Ps. 66:1
      2. Tulkaa hänen kasvojensa eteen ja kiittäkää, virittäkää hänelle riemuvirsi!
      3. Herra on suuri Jumala ja kaikkien jumalien ylin valtias.
      4. Hänen kädessään on maa, sen laaksot ja syvyydet, hänen ovat vuorten korkeimmatkin huiput.
      5. Hänen on meri, hän on sen luonut, hänen on maa, hänen kätensä sen teki.
      6.Tulkaa, kumartukaa maahan, polvistukaamme Herran, Luojamme, eteen.
      7. Hän on meidän Jumalamme ja me hänen laitumensa lampaat, joita hänen kätensä kaitsee.

      • Anonyymi

        Ei käsketä kaatamaan ketään selälleen, kuten helluntailaisuuden henki neuvoo ja tekee.

        Tulkaa, kumartukaa maahan, polvistukaamme Herran, Luojamme, eteen.

        Raamatussa Jumalaa kunnioitetaan kumartumalla eteenpäin. Ei koskaan seläleen menemällä. Se on Jumalan pilkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei käsketä kaatamaan ketään selälleen, kuten helluntailaisuuden henki neuvoo ja tekee.

        Tulkaa, kumartukaa maahan, polvistukaamme Herran, Luojamme, eteen.

        Raamatussa Jumalaa kunnioitetaan kumartumalla eteenpäin. Ei koskaan seläleen menemällä. Se on Jumalan pilkkaa.

        Eivät helluntailaiset niin neuvo.
        Mutta Jumalan voima ilmene ihmisissä monin eri tavoin. Monet ovat kaatuneet jo Raamatun aikoihinkin kun Jumala ilmestyi. Niin käy monesti nykyisinkin.


    • Anonyymi

      Jotain samaa sentään.......

    • Anonyymi

      > Jeesuksen nimen hokeminen ei tarkoita että ihminen olisi Kristitty

      Totta:

      "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
      Matt. 7:21

    • Anonyymi

      itse ymmärsin, että pyhiä nimiä toistamalla itsessään jo on menossa oikean suuntaan, etä muita nimiä ei kannata mainita

    • Matt. 7:
      . "Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Luuk. 11:9-13; 1. Aik. 28:9; Jer. 29:13; Matt. 18:19; Matt. 21:22; Joh. 14:13-14; Jaak. 1:5; 1. Joh. 3:22
      8. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan. Sananl. 8:17.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe