Turhaa opiskelua

Anonyymi-ap

Kun kiinnostuin JT uskonnosta, tutkin silloisen tutkisteluaapisen läpi yksin, ja luin jokaisen mainitun Raamatunkohdan. Asia oli sillä selvä. Muuta tutkimista en ole tarvinnut, enkä tarvitse. Minua ei kiinnosta, miksi Israelilaiset ja Ammonilaiset taistelivat, kuinka Baalia palvottiin, mitä esineitä oli ilmesrysmajassa, mitä tehtiin aserakarsikoilla jne. Eivät kiinnosta myöskään mitkään sodat eikä muukaan. Minä en tarvitse omassa elämässäni sellaista tietoa mihinkään. Vain JT kulloinkin tutkittava perusteos kiinnostuneille on kiinnostava. Kaikki muu on turhaa.

59

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatusta otetaan valikoituja kohtia, joilla järjestö käskee todistajia ja teettää heillä kaikenlaista. Toisinaan tulee myös uutta valoa.

      • Anonyymi

        Uusi valo tarkoittaa sitä, ettei Raamatun näkemys ollutkaan se mitä hallintoelin luuli. Vika ei kuitenkaan ole hallintoelimessä, vaan heissä, jotka opetusta uskoivat. Eihän hallintoelin ole väittänytkään olevansa erehtymätön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi valo tarkoittaa sitä, ettei Raamatun näkemys ollutkaan se mitä hallintoelin luuli. Vika ei kuitenkaan ole hallintoelimessä, vaan heissä, jotka opetusta uskoivat. Eihän hallintoelin ole väittänytkään olevansa erehtymätön.

        Sen uuden valon osaa lukea itsekin Vartiotornista. Siinä ei mitään kokouksia tarvita. Ainakaan minä en tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen uuden valon osaa lukea itsekin Vartiotornista. Siinä ei mitään kokouksia tarvita. Ainakaan minä en tarvitse.

        Mihin tätä häilyväistä uutta valoa tarvitaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tätä häilyväistä uutta valoa tarvitaan?

        Kun tietää perusasiat Raamatusta, se riittää minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen uuden valon osaa lukea itsekin Vartiotornista. Siinä ei mitään kokouksia tarvita. Ainakaan minä en tarvitse.

        Lahkopa tarvitseekin kokouksia.
        Niillä kontrolloidaan ja valvotaan värvättyjä.
        Mutta toki myös muistutetaan lahjalootasta, ja jopa että mikä tarkka juuri nyt tarvittava summa olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkopa tarvitseekin kokouksia.
        Niillä kontrolloidaan ja valvotaan värvättyjä.
        Mutta toki myös muistutetaan lahjalootasta, ja jopa että mikä tarkka juuri nyt tarvittava summa olisi.

        Voihan sitä soittaa ja kysyä, miten menee. Siinä on jo paljon valvontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tietää perusasiat Raamatusta, se riittää minulle.

        Se lahkosi painama kirja Puhu perustellen on verrattu Raamattuun Hannah Jurvansuun kirjassa.

        Kirja on netissä

        Googleen hakusanoiksi: Hannah Jurvansuu puhu perustellen

        Ja pääset itse toteamaan että lahko johtaa harhaan.

        Onhan vartiotorni kieltänyt pelkän Raamatun lukemisen.
        Turusen kirjasta näet suoran sitaatin. Ja vartiotornin numero- ja sivutiedot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se lahkosi painama kirja Puhu perustellen on verrattu Raamattuun Hannah Jurvansuun kirjassa.

        Kirja on netissä

        Googleen hakusanoiksi: Hannah Jurvansuu puhu perustellen

        Ja pääset itse toteamaan että lahko johtaa harhaan.

        Onhan vartiotorni kieltänyt pelkän Raamatun lukemisen.
        Turusen kirjasta näet suoran sitaatin. Ja vartiotornin numero- ja sivutiedot

        Kiitos tiedosta, kirja löytyy.
        Laitan sattumanvaraisen näytteen:

        Tuomas vastasi ja sanoi hänelle:"Minun Herrani ja minun Jumalani!" Tämä oli Tuomaan
        henkilökohtainen uskontunnustus, eikä Jumala olisi hyväksynyt tässä merkityksessä
        toista Jumalaa rinnalleen. Siksi tähän ei voida rinnastaa sivulla 91 mainittuja Raamatun
        kohtia, joissa sanottiin mahtavia miehiä ja tuomareita "jumaliksi" (Ps 82:1-6 ja Joh
        10:34).
        Tässä yhteydessä viitataan myös jakeeseen Jes 9:5, jossa Jeesuksen sanotaan olevan "Väkevä Jumala" mutta todetaan, että Jeesuksen ei sanota koskaan olevan Kaikkivaltias
        Jumala, El Shaddai. Jes 10:21 antaa Jehovalle saman nimen, "väkevä Jumala", kuin Jes 9:5
        Jeesukselle. Mielenkiintoista onkin tutkia, kerrotaanko Raamatussa todella kahdesta eri
        "Väkevästä Jumalasta"? Ja voiko jonkun nimi olla "Jumala", jos hän ei ole Jumala? Ks. myös kommentit nimestä "El Shaddai" osassa "Kolminaisuus". Jos Jeesuksella on kaikki valta (Matt 28:18), eikö hän silloin ole kaikkivaltias? Se, että valta on hänelle annettu, ei tee tyhjäksi sitä, että hän on kaikkivaltias.
        - (viittaus sivuun 91 ja seur. lause alkaen "Tässä yhteydessä" tarkoittavat juuri lahkokirjaa "Puhu perustellen")
        http://raamattu.cante.net/jt/doc/book/kirja-jurvansuu-hannh-vastine-kirjalle--puhu-perustellen-käyttämalla-raamattua.pdf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, kirja löytyy.
        Laitan sattumanvaraisen näytteen:

        Tuomas vastasi ja sanoi hänelle:"Minun Herrani ja minun Jumalani!" Tämä oli Tuomaan
        henkilökohtainen uskontunnustus, eikä Jumala olisi hyväksynyt tässä merkityksessä
        toista Jumalaa rinnalleen. Siksi tähän ei voida rinnastaa sivulla 91 mainittuja Raamatun
        kohtia, joissa sanottiin mahtavia miehiä ja tuomareita "jumaliksi" (Ps 82:1-6 ja Joh
        10:34).
        Tässä yhteydessä viitataan myös jakeeseen Jes 9:5, jossa Jeesuksen sanotaan olevan "Väkevä Jumala" mutta todetaan, että Jeesuksen ei sanota koskaan olevan Kaikkivaltias
        Jumala, El Shaddai. Jes 10:21 antaa Jehovalle saman nimen, "väkevä Jumala", kuin Jes 9:5
        Jeesukselle. Mielenkiintoista onkin tutkia, kerrotaanko Raamatussa todella kahdesta eri
        "Väkevästä Jumalasta"? Ja voiko jonkun nimi olla "Jumala", jos hän ei ole Jumala? Ks. myös kommentit nimestä "El Shaddai" osassa "Kolminaisuus". Jos Jeesuksella on kaikki valta (Matt 28:18), eikö hän silloin ole kaikkivaltias? Se, että valta on hänelle annettu, ei tee tyhjäksi sitä, että hän on kaikkivaltias.
        - (viittaus sivuun 91 ja seur. lause alkaen "Tässä yhteydessä" tarkoittavat juuri lahkokirjaa "Puhu perustellen")
        http://raamattu.cante.net/jt/doc/book/kirja-jurvansuu-hannh-vastine-kirjalle--puhu-perustellen-käyttämalla-raamattua.pdf

        "Valta annettu", siihen asti kunnes hän antaa vallan takaisin. . .kenelle? Itselleenkö?
        Selitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valta annettu", siihen asti kunnes hän antaa vallan takaisin. . .kenelle? Itselleenkö?
        Selitä.

        Minä autan anti-mainosvaltuutettua.
        1 Kor.15 luku. 24-28.
        Siis: kenelle Kristus antaa vallan ja koska?

        24."Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän (kuka? Kristus Jeesus, meidän Herramme ) luovuttaa kuninkuuden ( kenelle? )JUMALALLE, ISÄLLE, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman".

        Ei siis sanota että Herramme ja ISÄJumalamme luovuttaa vallan, heitellen asioita itsensä kanssa.

        27. "Sillä Jumala (Isä Jumala ) on alistanut hänen ( Jumalan Pojan, joka itsekin on Jumala, mutta ei Isä Jumala.) jalkojensa alle kaiken.Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ULKOPUOLELLE jää tietysti Jumala ( Isä Jumala ), joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan."
        28. " Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, POIKA, alistuu sen valtaan joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin JUMALA ( ISÄ JUMALA ) hallitsee täydellisesti kaikkea.

        Nämä Raamatunkohdat löytyvät sinun Raamatustasi. Usko siihen mitä Raamattu sanoo äläkä katolilais- luterilais- helluntailais- vapaakirkollis y.m. harhaoppiin.

        Jeesus on Jumala, mutta ei Isä Jumala.
        On vain YKSI Isä Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä autan anti-mainosvaltuutettua.
        1 Kor.15 luku. 24-28.
        Siis: kenelle Kristus antaa vallan ja koska?

        24."Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän (kuka? Kristus Jeesus, meidän Herramme ) luovuttaa kuninkuuden ( kenelle? )JUMALALLE, ISÄLLE, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman".

        Ei siis sanota että Herramme ja ISÄJumalamme luovuttaa vallan, heitellen asioita itsensä kanssa.

        27. "Sillä Jumala (Isä Jumala ) on alistanut hänen ( Jumalan Pojan, joka itsekin on Jumala, mutta ei Isä Jumala.) jalkojensa alle kaiken.Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ULKOPUOLELLE jää tietysti Jumala ( Isä Jumala ), joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan."
        28. " Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, POIKA, alistuu sen valtaan joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin JUMALA ( ISÄ JUMALA ) hallitsee täydellisesti kaikkea.

        Nämä Raamatunkohdat löytyvät sinun Raamatustasi. Usko siihen mitä Raamattu sanoo äläkä katolilais- luterilais- helluntailais- vapaakirkollis y.m. harhaoppiin.

        Jeesus on Jumala, mutta ei Isä Jumala.
        On vain YKSI Isä Jumala.

        15:24 kuvaa, kuinka Jeesus on tehtävänsä tehnyt.
        Se ei tarkoita kumota Raamatun ilmoitusta Jeesuksen jumaluudesta. Puhumattakaan, että se ilmoittaisi Jeesuksen enkeliksi, kuten vartiotorni tekee.

        Jumala on Henki
        Jeesus on Henki (ihmisruumiissa)
        Henki on kuitenkin sama

        Nuo jakeet löydät Raamatusta (UM:stä en puhu kun en tiedä)

        Vartiotorni kieltää Jumalan opettamalla sanomaan Henkeä elottomaksi fysiikan ilmiöksi voima.

        Kun lahkon jehoovalla ei ole aineellista olemustakaan, mikä se siis on, paitsi vartiotornin tuotantoa uutena ja vanhojen määräämistä revittäviksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        15:24 kuvaa, kuinka Jeesus on tehtävänsä tehnyt.
        Se ei tarkoita kumota Raamatun ilmoitusta Jeesuksen jumaluudesta. Puhumattakaan, että se ilmoittaisi Jeesuksen enkeliksi, kuten vartiotorni tekee.

        Jumala on Henki
        Jeesus on Henki (ihmisruumiissa)
        Henki on kuitenkin sama

        Nuo jakeet löydät Raamatusta (UM:stä en puhu kun en tiedä)

        Vartiotorni kieltää Jumalan opettamalla sanomaan Henkeä elottomaksi fysiikan ilmiöksi voima.

        Kun lahkon jehoovalla ei ole aineellista olemustakaan, mikä se siis on, paitsi vartiotornin tuotantoa uutena ja vanhojen määräämistä revittäviksi

        Miten Henki on ihmisruumiissa? Vai tarkoititko henkiolento?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten Henki on ihmisruumiissa? Vai tarkoititko henkiolento?

        Mitä lie tarkoittanut, mutta Raamattu puhuu Hengestä.
        Voineeko sillä sitten olla eroa "henkiolentoon" ? Kerro


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä lie tarkoittanut, mutta Raamattu puhuu Hengestä.
        Voineeko sillä sitten olla eroa "henkiolentoon" ? Kerro

        Henkiolennolla on myös jonkinlainen "ruumis" tai se on hahmo,Jumala,enkeli ym. Pelkkä Henki taas on vain henki esim. uskovilla on Pyhä Henki meissä, niin ethän sinä sitä näe eikä sillä ole hahmoa.


      • Anonyymi

        Ainoastaan JT lukee Raamattua kokonaisuutena, ei sieltä täältä.
        Lahkot lukee valikoiden ja sillä he perustelevat raamatuvastaisen oppinsa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, kirja löytyy.
        Laitan sattumanvaraisen näytteen:

        Tuomas vastasi ja sanoi hänelle:"Minun Herrani ja minun Jumalani!" Tämä oli Tuomaan
        henkilökohtainen uskontunnustus, eikä Jumala olisi hyväksynyt tässä merkityksessä
        toista Jumalaa rinnalleen. Siksi tähän ei voida rinnastaa sivulla 91 mainittuja Raamatun
        kohtia, joissa sanottiin mahtavia miehiä ja tuomareita "jumaliksi" (Ps 82:1-6 ja Joh
        10:34).
        Tässä yhteydessä viitataan myös jakeeseen Jes 9:5, jossa Jeesuksen sanotaan olevan "Väkevä Jumala" mutta todetaan, että Jeesuksen ei sanota koskaan olevan Kaikkivaltias
        Jumala, El Shaddai. Jes 10:21 antaa Jehovalle saman nimen, "väkevä Jumala", kuin Jes 9:5
        Jeesukselle. Mielenkiintoista onkin tutkia, kerrotaanko Raamatussa todella kahdesta eri
        "Väkevästä Jumalasta"? Ja voiko jonkun nimi olla "Jumala", jos hän ei ole Jumala? Ks. myös kommentit nimestä "El Shaddai" osassa "Kolminaisuus". Jos Jeesuksella on kaikki valta (Matt 28:18), eikö hän silloin ole kaikkivaltias? Se, että valta on hänelle annettu, ei tee tyhjäksi sitä, että hän on kaikkivaltias.
        - (viittaus sivuun 91 ja seur. lause alkaen "Tässä yhteydessä" tarkoittavat juuri lahkokirjaa "Puhu perustellen")
        http://raamattu.cante.net/jt/doc/book/kirja-jurvansuu-hannh-vastine-kirjalle--puhu-perustellen-käyttämalla-raamattua.pdf

        TEET JEESUKSESTA SUUREN VALEHTELIJAN!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä autan anti-mainosvaltuutettua.
        1 Kor.15 luku. 24-28.
        Siis: kenelle Kristus antaa vallan ja koska?

        24."Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän (kuka? Kristus Jeesus, meidän Herramme ) luovuttaa kuninkuuden ( kenelle? )JUMALALLE, ISÄLLE, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman".

        Ei siis sanota että Herramme ja ISÄJumalamme luovuttaa vallan, heitellen asioita itsensä kanssa.

        27. "Sillä Jumala (Isä Jumala ) on alistanut hänen ( Jumalan Pojan, joka itsekin on Jumala, mutta ei Isä Jumala.) jalkojensa alle kaiken.Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ULKOPUOLELLE jää tietysti Jumala ( Isä Jumala ), joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan."
        28. " Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, POIKA, alistuu sen valtaan joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin JUMALA ( ISÄ JUMALA ) hallitsee täydellisesti kaikkea.

        Nämä Raamatunkohdat löytyvät sinun Raamatustasi. Usko siihen mitä Raamattu sanoo äläkä katolilais- luterilais- helluntailais- vapaakirkollis y.m. harhaoppiin.

        Jeesus on Jumala, mutta ei Isä Jumala.
        On vain YKSI Isä Jumala.

        Juuri näin!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tätä häilyväistä uutta valoa tarvitaan?

        Entisten väärien opetusten sutkimiseksi piiloon, eikä se heidän uusi valo ole sen parempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä autan anti-mainosvaltuutettua.
        1 Kor.15 luku. 24-28.
        Siis: kenelle Kristus antaa vallan ja koska?

        24."Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän (kuka? Kristus Jeesus, meidän Herramme ) luovuttaa kuninkuuden ( kenelle? )JUMALALLE, ISÄLLE, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman".

        Ei siis sanota että Herramme ja ISÄJumalamme luovuttaa vallan, heitellen asioita itsensä kanssa.

        27. "Sillä Jumala (Isä Jumala ) on alistanut hänen ( Jumalan Pojan, joka itsekin on Jumala, mutta ei Isä Jumala.) jalkojensa alle kaiken.Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ULKOPUOLELLE jää tietysti Jumala ( Isä Jumala ), joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan."
        28. " Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, POIKA, alistuu sen valtaan joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin JUMALA ( ISÄ JUMALA ) hallitsee täydellisesti kaikkea.

        Nämä Raamatunkohdat löytyvät sinun Raamatustasi. Usko siihen mitä Raamattu sanoo äläkä katolilais- luterilais- helluntailais- vapaakirkollis y.m. harhaoppiin.

        Jeesus on Jumala, mutta ei Isä Jumala.
        On vain YKSI Isä Jumala.

        Noin siinä käy, kun ilman Pyhää Henkeä yritätte kehitellä ja selitellä oppejanne.
        Ettekä tajua, että Isä, Poika ja Pyhä Henki on YKSI.
        Jeesushan sanoi apostolien kysyessä, "näytä meille Isä", että " Kun te olette nähneet Minut, olette nähneet Isän".
        Vänkäätte Raamatun sanat oman mielenne mukaisiksi, ettekä pysy terveessä opissa.

        Kuten Jeesus lupasi armolahjat seurakunnan käyttöön, niin te änkkäätte niiden loppuneen apostolien jälkeen, joka on pöyristyttävä valhe.
        Jeesushan sanoi, että "Ihmeet ja merkit seuraavat niitä, jotka uskovat".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoastaan JT lukee Raamattua kokonaisuutena, ei sieltä täältä.
        Lahkot lukee valikoiden ja sillä he perustelevat raamatuvastaisen oppinsa!!!

        Voi kertakaikkiaan, miten tyhmä pökkeröväite. Aivan samanlainen, kuin harhaopettajanne maailmanlopun ennustukset.
        Miten meni noin niinkuin omasta mielestänne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkiolennolla on myös jonkinlainen "ruumis" tai se on hahmo,Jumala,enkeli ym. Pelkkä Henki taas on vain henki esim. uskovilla on Pyhä Henki meissä, niin ethän sinä sitä näe eikä sillä ole hahmoa.

        " Henkiolennolla on myös jonkinlainen "ruumis" "
        -Henkiolento tarkoittaa juuri ruumiin puuttumista.

        " Pelkkä Henki taas on vain henki "
        -Informaatioarvo ?

        " uskovilla on Pyhä Henki meissä "
        -Tuo on sikäli eri asia, että Raamattu ilmoittaa yhdeksi Jumalan nimeksi "Pyhä Henki", tietenkään ei ihminen muutu Jumalaksi.

        Esim APT 5:3 koetit pettää Pyhää Henkeä
        5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle


    • Anonyymi

      Tuollainen uppoaa lapselle, mutta jos aikuisellakaan ei "hälytyskello soi" kun huomaa ristiriitaisuuksia, voidaan sanoa jo tyhmyydeksi.

    • jt lahkon tutkiskelujen henkistyyttynein sisältö on Peräilman ja Raappahousujen siunaksellisuus ja niiden avulla pelastuminen anusaukon umpeenkureutumisesta.

    • Anonyymi

      Ei ole turhuutta!!!
      Et ole ymmärtänyt lukemasi kokonaisuutta!

    • Anonyymi

      Jeh.tod. väittävät Jeesuksen muuttuneen ylösnoustessaan KAASUKSI, kun eivät ymmärrä mikä henki on.

      • Anonyymi

        vartiotorni ilmoittaa Jeesuksen enkeliksi.

        Jumala on Henki
        Jeesus on Henki (ihmisruumiissa)
        Henki on kuitenkin sama

        Nuo jakeet löydät Raamatusta (UM:stä en puhu kun en tiedä)

        Vartiotorni kieltää Jumalan opettamalla sanomaan Henkeä elottomaksi fysiikan ilmiöksi voima.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      kyllä on urpoa porukkaa vastaamassa!

      • Anonyymi

        Juuri näin, väittävät kiven kovaa, että Jeeus oli itse isäjumala!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, väittävät kiven kovaa, että Jeeus oli itse isäjumala!

        "Isä on minussa ja minä olen Isässä" (Joh. 10:31-42)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Isä on minussa ja minä olen Isässä" (Joh. 10:31-42)

        Ai sanotaanko tuossa, että: "Isä on minä ja minä ole Isä"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sanotaanko tuossa, että: "Isä on minä ja minä ole Isä"?

        Kyseisessä raamatunkohdassa, varsinkin kodassa 31 käytetään sanoja:" olemme yhtä".

        Jakeessa 34 sanotaan:" Eikö teidän laissa sanota; te olette jumalia?"
        Jae 35,36 :" Niitä jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi. . . . .

        36.Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika".
        Ei Jeesus sanonut olevansa Isä Jumala.

        Athanasioksen uskontunnustus on häpeäksi Isä Jumalalle ja Jeesukselle. Ja sinä olet tuon harhaopin sisäistänyt.
        Kadu syntiäsi ja tee parannus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Isä on minussa ja minä olen Isässä" (Joh. 10:31-42)

        Jumalan oleminen Jeesuksessa ei tietenkään tarkoita, että Jeesus olisi Jumala. Tällöinhän myös jokainen rakkaudessa pysyvä (mitä se sitten tarkoittaakin) olisi Jumala.

        1. Joh. 4:16 Me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden kaikkia meitä kohtaan ja uskomme siihen. Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Isä on minussa ja minä olen Isässä" (Joh. 10:31-42)

        Vaikka sanoisitte että uskotte Isään ja Poikaan erillisinä niin uskotte silti että ne ovat yksi Jumala. Silloin Isä ja Poika ovat teille vain jumalan rooleja tai nimiä, ja silti rukoilette yhtä jumalaa eli heitä samana Jumalana. Joten miksi edes vaivaudutte puhumaan isästä ja pojasta jos ne kerran eivät ole persoonia vaan sama jumala? Eihän tuossa ole järjen hiventä eikä alkuperäinen kolminaisuusoppi tuota edes tarkoittanut. On vain yksi Jumala ja se on Isä. Ja yksi Jumalan Poika ja se on Jeesus. Älkää edes viitsikö leikkiä kolminaisuudella kun kerran palvotte yhtä isäpoika-jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sanoisitte että uskotte Isään ja Poikaan erillisinä niin uskotte silti että ne ovat yksi Jumala. Silloin Isä ja Poika ovat teille vain jumalan rooleja tai nimiä, ja silti rukoilette yhtä jumalaa eli heitä samana Jumalana. Joten miksi edes vaivaudutte puhumaan isästä ja pojasta jos ne kerran eivät ole persoonia vaan sama jumala? Eihän tuossa ole järjen hiventä eikä alkuperäinen kolminaisuusoppi tuota edes tarkoittanut. On vain yksi Jumala ja se on Isä. Ja yksi Jumalan Poika ja se on Jeesus. Älkää edes viitsikö leikkiä kolminaisuudella kun kerran palvotte yhtä isäpoika-jumalaa.

        "järjen hiventä" -pilkkaat Raamattua, ymmärtämättömyyttäsi.

        Sinun tarvitsee vain uskoa Raamatun ilmoitus.
        Siellähän ne on mitä luettelit, Isä, Poika, Jumalakin. Toki myös Pyhä Henki.
        Etsihän vain.
        Ja kun ne ovat ikäänkuin Jumalan eri kasvot.

        Tuossa Joh. 10:38:ssa Jeesus ilmoittaa käyttämillään sanoilla kirjaimellisesti oman luontonsa. Mainosvaltuutettu on tuon 10 luvun juutalainen, kieltäytyy uskomasta, mutta syynä on nyt usko vartiotorniin. Jeesus olisi saatava puhutuksi enkeliksi, kunhan ensin hulluttelisi lahkon pyhän teokraattisen sodankäynnin, valehtelun keinoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "järjen hiventä" -pilkkaat Raamattua, ymmärtämättömyyttäsi.

        Sinun tarvitsee vain uskoa Raamatun ilmoitus.
        Siellähän ne on mitä luettelit, Isä, Poika, Jumalakin. Toki myös Pyhä Henki.
        Etsihän vain.
        Ja kun ne ovat ikäänkuin Jumalan eri kasvot.

        Tuossa Joh. 10:38:ssa Jeesus ilmoittaa käyttämillään sanoilla kirjaimellisesti oman luontonsa. Mainosvaltuutettu on tuon 10 luvun juutalainen, kieltäytyy uskomasta, mutta syynä on nyt usko vartiotorniin. Jeesus olisi saatava puhutuksi enkeliksi, kunhan ensin hulluttelisi lahkon pyhän teokraattisen sodankäynnin, valehtelun keinoin.

        Saanko kysyä sinulta yhden kysymyksen? Kun kuoltuasi menet taivaaseen, niin minkälaisen jumalan sinä siellä näet? Miten Isä ja Poika eroavat toisistaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseisessä raamatunkohdassa, varsinkin kodassa 31 käytetään sanoja:" olemme yhtä".

        Jakeessa 34 sanotaan:" Eikö teidän laissa sanota; te olette jumalia?"
        Jae 35,36 :" Niitä jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi. . . . .

        36.Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika".
        Ei Jeesus sanonut olevansa Isä Jumala.

        Athanasioksen uskontunnustus on häpeäksi Isä Jumalalle ja Jeesukselle. Ja sinä olet tuon harhaopin sisäistänyt.
        Kadu syntiäsi ja tee parannus.

        Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "järjen hiventä" -pilkkaat Raamattua, ymmärtämättömyyttäsi.

        Sinun tarvitsee vain uskoa Raamatun ilmoitus.
        Siellähän ne on mitä luettelit, Isä, Poika, Jumalakin. Toki myös Pyhä Henki.
        Etsihän vain.
        Ja kun ne ovat ikäänkuin Jumalan eri kasvot.

        Tuossa Joh. 10:38:ssa Jeesus ilmoittaa käyttämillään sanoilla kirjaimellisesti oman luontonsa. Mainosvaltuutettu on tuon 10 luvun juutalainen, kieltäytyy uskomasta, mutta syynä on nyt usko vartiotorniin. Jeesus olisi saatava puhutuksi enkeliksi, kunhan ensin hulluttelisi lahkon pyhän teokraattisen sodankäynnin, valehtelun keinoin.

        Sinä kelvoton lukutaidoton.
        Raamatussa kerrotaan, että taivaassa on vain Jumala ja enkelit, Jeesus yhtenä, ylienkelinä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saanko kysyä sinulta yhden kysymyksen? Kun kuoltuasi menet taivaaseen, niin minkälaisen jumalan sinä siellä näet? Miten Isä ja Poika eroavat toisistaan?

        Kukaan maan päällä olevista ei mene enää taivaaseen.
        Se täytyi taivaaseen menijöistä jo aikoja sitten, ennen väärän uskonnon tuloa ihmisten toimesta, ei raamatunkirjoittajien johdosta.
        Oikea usko säilyi raamatumukaisena lähes 400 vuoden ajan....300 - luvun lopulle asti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan maan päällä olevista ei mene enää taivaaseen.
        Se täytyi taivaaseen menijöistä jo aikoja sitten, ennen väärän uskonnon tuloa ihmisten toimesta, ei raamatunkirjoittajien johdosta.
        Oikea usko säilyi raamatumukaisena lähes 400 vuoden ajan....300 - luvun lopulle asti!

        No minne nyt sitten menetkin, niin sama kysymys edelleen, minkälaisen Jumalan näet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minne nyt sitten menetkin, niin sama kysymys edelleen, minkälaisen Jumalan näet?

        Sellaisen jolla on iso hallintoelin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minne nyt sitten menetkin, niin sama kysymys edelleen, minkälaisen Jumalan näet?

        Se millainen Jumala on, kerrotaan Raamatussa, kaikissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se millainen Jumala on, kerrotaan Raamatussa, kaikissa!

        Niin koraanissakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se millainen Jumala on, kerrotaan Raamatussa, kaikissa!

        Huoh...tämä on taas niin tätä! Jankkaatte sitä Jeesusta koko ajan, mutta kun pitää miettiä syvällisemmin Jumalaa niin häviätte kuin tuhka tuuleen tai selitätte samaa "se on Raamatussa"..Luuletko sinä etten ole Raamattua lukenut? Kai tajuat että uskosi on vain tulkinta Raamatusta, ei mikään kaikkien totuus!


    • Anonyymi

      Aloittaja katsoi läpi viimeisimmän kurssikirjan, jota Jehovan todistajat käyttävät Raamatun perusperiaatteiden esiin tuomisessa.
      Silloin kirjan kätön tarkoitus on täytetty.
      Tarkoitus oli saada tutustumaan omaan suosikki raamatunkäännökseen ja katsoa meille ajankohtaista.
      Tarkoitus ei ole velvoittaa ketään tulemaan todistajaksi tai ottamaan osaa julistustyöhön todistajien kanssa. Sekin tehdään selväksi jw.org sivuilla kurssiesityksen yhteydessä.
      Valtakunnan salit ovat tarkoitettu kokouksiin niille, jotka haluavat seurustella samoin ajattelevien kanssa. Yhteistyöhön.
      Opetukseen julistustyössä, johon Jeesus kehoitti seuraajiaan.
      Se on täysin vapaaehtoista. Ketään ei pakoteta, vaan voi vapaasti valita mieleisensä uskonnollisen ryhmän.
      Useimmat viettävät jouluakin tähän aikaan, joten sekin on tapa seurustella samoin ajattelevien kanssa.
      Minulle kokoukset ovat vastaavia juhlahetkiä arkielämän kohottamiseksi.

      • Anonyymi

        "Tarkoitus ei ole velvoittaa ketään tulemaan todistajaksi tai ottamaan osaa julistustyöhön todistajien kanssa. "

        Ei velvoiteta, koska ei voida, mutta pyritään kyllä pelottelemaan, ettei ulkopuolella pelastu.

        Nooa ja hänen Jumalaa pelkäävä perheensä säilyivät arkissa, ja vastaavasti ihmisten elossa säilyminen riippuu nykyään siitä, että heillä on uskoa ja että he ovat uskollisesti Jehovan koko kaikkeuden käsittävän järjestön maallisen osan yhteydessä. (Vartiotorni 15. toukokuuta 2006 sivu 23)

        Jehovan todistajilla on kahtalaista viestintää pelastusasiassa. Ulkopuolisille esitetään usein lievempi, vesitetty versio verrattuna siihen, miten asiat seurakunnassa ja "raamattukurssilla" esitetään.

        https://johanneksenpoika.fi/uutiset/arkisto/arkisto_u0595.html


      • Anonyymi

        "Se on täysin vapaaehtoista. Ketään ei pakoteta, vaan voi vapaasti valita mieleisensä uskonnollisen ryhmän."

        Paitsi että Jehovan todistaja, joka vaihtaa itselleen mieleisempään ryhmään, joutuu aiemman uskonyhteisönsä karttamaksi.

        "Useimmat viettävät jouluakin tähän aikaan, joten sekin on tapa seurustella samoin ajattelevien kanssa.
        Minulle kokoukset ovat vastaavia juhlahetkiä arkielämän kohottamiseksi."

        Jehovan todistajissa tätäkään asiaa ei saa valita itse. Joulun vietto on rangaistavaa, vaikka raja on hieman venyvä ja jotkut todistajat voivat esim. laittaa jouluruokia tai hankkia joitakin koristeita. Joulukuusi ei kuitenkaan käy.


      • Anonyymi

        Kiitos hyvästä yhteenvedostasi!
        Itsekin yritän korostaa kurssin tarkoitusta:
        auttaa käyttämään omaa mieli Raamattuaan ja
        löytämään Jehova Jumalan ohjeita meidän haasteisiimme.
        Saamaan käytännöllistä hyötyä Jumalan periaatteista.
        Siten solmimaan henkilökohtaisen suhteen Jumalaan.
        Hienoa, että kurssia voi käydä nyt myös zoomin kautta.

        Nyt saa lisää energiaa auringon ja valoisan ajan lisääntyessä
        ja voi keskittyä yhteiseen ponnisteluun muistuttaen Jeesuksen
        suuresta uhrista välimiehenä Jumalan ja meidän kesken.
        Saamme olla hyvässä seurassa rakentavin ajatuksin ja
        vahvistaa omaa uskoamme, kuten myös täällä kohdatassamme
        eri näkökulmia ja ongelmia, haasteita, joita moni kohtaa.
        Moni on väsynyt pandemioiden aikana ja arkihaasteissaan,
        jättänyt todistamisen, mutta sydämestään kaipaavat
        hengellistä ravintoa ja huolenpitoa.
        Tulevat takaisin Hyvän Paimenen luo, paranevat ja vahvistuvat.
        Vaikka emme ole täydellisiä ennen 1000 vuoden uudistusta, niin
        saamme kuitenkin toimia Jehova Jumalan työtovereina ja
        Jeesuksen Kristuksen kaksoisikeen alla enkelien keskitaivaalla
        ohjatessa lähimmäistemme luo, jotka ovat halukkaita,
        valmiita ottamaan vastaan Raamatun opastusta.
        Hyvää kenttäpalvelusta sinulle!


    • Anonyymi

      Anonyymi 2022-11-25 19:28:43

      " Vaikka sanoisitte että uskotte Isään ja Poikaan erillisinä niin uskotte silti että ne ovat yksi Jumala"
      -Jumala on vailla ainneellista olemusta. Samoin Jeesus, Raamattu:
      filipp. 2:7 " tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi" -vain ruumis oli ihmisen

      -Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14);
      -Herran Henki (Ap 5:9);
      -Pojan Henki (Gal 4:6);
      -Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)...
      -Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4).

      Pyhä Henki ilmoitetaan Jumalaksi seuraavissa jakeissa:
      APT 5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä
      5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

      "Silloin Isä ja Poika ovat teille vain jumalan rooleja tai nimiä"
      -Tuon nimen, jehovan, hokemisen olen tiennyt, roolileikit ovat uutta. kiitos lahkovalistuksesta.

      "miksi edes vaivaudutte puhumaan isästä ja pojasta jos ne kerran eivät ole persoonia vaan sama jumala?"
      -Vartiotorni kieltää sinulta Raamatun lukemisen.
      ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.” Joh.14:6.

      " On vain yksi Jumala ja se on Isä. Ja yksi Jumalan Poika ja se on Jeesus. "
      -Raamattu ilmoittaa:
      Jeesuksen veri oli Herran veri (Ap 20:28)
      Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
      Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)
      Isä Jumala sanoi Poikaa Jumalaksi (Heb 1:8)

      • Anonyymi

        "Tuon nimen, jehovan, hokemisen olen tiennyt, roolileikit ovat uutta. kiitos lahkovalistuksesta."

        Kuka sinulle on Jehova?


    • Anonyymi

      Minusta opiskelu ja varsinkin hengellisten asioiden ei koskaan ole turhaa kuten aloittajan otsikossa lukee. Päinvastoin. Eikö Johannes todennut että tiedon hankkiminen merkitsee elämää. Tieto ei pelkädtää irrallisena pelasta ketään. Oppimansa infomaatio on saatettava käytännön sovellusten asteelle omassa elämässä.
      Minusta ainakin erilsisten Raamattuun liittyvien aiheiden tutkidteleminen on kiinnostavaa. Saa yleiskuvan Raamatun ajan elämästä.

      • Anonyymi

        Vartiotorniuskonto puolestaan on poiminut yksittäisiä jakeita Raamatusta, joiden ympärille on rakennettu lahko-oppi.

        Esim. "uskollinen orja" Matteuksesta, jossa se on Jeesuksen vertauksen toinen puoli.
        Opetuslasten kysyttyä ajankohtaa ei Jeesus sitä antanut, vaan neuvoi ajankäytön, kuten tuon vertauksen uskollinen palvelija (joka tuohon aikaan tapasi olla orja)
        Toinen puoli oli paha palvelija, jolla oli huono kohtalo.

        Vartiotorniuskonnossa uskollinen orja tarkoittaa että tulee uskoa ja noudattaa vartiotornia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorniuskonto puolestaan on poiminut yksittäisiä jakeita Raamatusta, joiden ympärille on rakennettu lahko-oppi.

        Esim. "uskollinen orja" Matteuksesta, jossa se on Jeesuksen vertauksen toinen puoli.
        Opetuslasten kysyttyä ajankohtaa ei Jeesus sitä antanut, vaan neuvoi ajankäytön, kuten tuon vertauksen uskollinen palvelija (joka tuohon aikaan tapasi olla orja)
        Toinen puoli oli paha palvelija, jolla oli huono kohtalo.

        Vartiotorniuskonnossa uskollinen orja tarkoittaa että tulee uskoa ja noudattaa vartiotornia.

        Piti olla uskollisen palvelijan, ei pahan palvelijan kaltainen. Tämä oli kehoitus jokaiselle, varsinkin vastuuasemassa oleville. Vartiotorni sen sijaan tulkitsee, että uskollinen orja tarkoittaisi tiettyä ryhmää (nykyään yksin hallintoelin, aiemmin kaikki voidellut) ja vertaus antaisi hallintoelimelle vallan komennella muita.


      • Anonyymi

        Eikö ole ihmeellistä se sisäinen rauha, jonka saa, kun lukee Raamattua?!
        Sitä voi tuntea hämmennystä, jopa ahdistusta, mutta kun rukouksessa kääntyy kuulemaan Jehova Jumalan ohjausta Raamatun kautta, niin
        mieli seestenee, ahdistus häviää sydämestä ja täyttyy ilolla ja
        turvallisuuden tunteella; tulee tietoiseksi, että ohjakset ovat
        Korkeimman kädessä, eikä ole meidän asiamme vastata muusta
        kuin oman hengellisyytemme vahvistamisesta ja osallistumisesta
        siihen työhön, jossa Jeesus Kristus lupasi olla meidän kanssamme.
        Matteus 28: 19,20 ja Jaakob 1:26,27


    • Anonyymi

      Minäkin tutkin vain siksi, että harmagedon tuli 1975.
      Pelkäsin harmagedonia. Mutta turhaan tutkin lahkon kirjoja.
      Ei tullut harmagedonia 1975 vaikka IHAN VARMASTI piti tulla.
      En luota mihinkään mitä mokoma lahko sanoo.

      • Anonyymi

        Joku voi epäillä lahkon varmuutta 1975:stä.

        Scannattuja näytteitä lahkotuotannosta tarjoaa Johanneksenpoika.
        Esim: "pitäisi olla vankasti tietoinen siitä, että tämän asiainjärjestelmän loppu on nopeasti tulossa väkivaltaiseen loppuunsa"
        https://johanneksenpoika.fi/1975_ennustelu.html

        -Silloin oli "maailmanloppu" syrjäytymässä lahkokielestä uudelle lahkoslangisanalle,
        "asiainjärjestelmä" - mikä taas nyt on antanut tietä jollekin uudemmalle lahkoslangisanalle, jota en nyt muista.


    • Anonyymi

      Näitä taivaallisia asioita tutkiessa sattui silmään Stehenson 2-18.
      Se onkin mielenkiintoinen tapaus taivaalla, on ns. punainen superjättiläinen 20 000 valovuoden päässä maasta.
      Ja sitten sen koko! Sen säde on 2150 kertaa auringon säde.
      Jättiläisen sisään mahtuu 13 kvadriljoonaa! maapalloa.
      Siinä on helvetisti nollia.
      Raamattu ei mainitse halaistua sanaa luojan luomasta.

      • Anonyymi

        Kun kuulevat tuon vartiotorniseurassa niin rupeavat toivomaan että saisivat lahjalaatikkosummista niin paljon, että siinä olisi yhtä paljon nollia perässä ennen dollarisymbolia.
        Nythän lahjalootakooste vastaa vain miljardisuuruusluokkaa, vaikka loppu olisi ihan pian jo.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe