Kulutus V8 kone pyörittää sähkömoottoria?

Anonyymi-ap

Millainen olisi kulutus jos jokin vanha jenkki olkoon nyt vaikka takavuosien jenkkifarkku 5L v8 4 vaihteinen automaatti ja kulutus on jotain 10.5-17 sataselle useista jutuista luettua ja normi kulutus on usein 14-16 väliin.
Nyt poistetaan automaattivihteisto ja v8 pyörittää suoraan sähkömoottoria ja suora veto taka akselille niin mikä on kulutus?
Tuommoinen rakenne ilmeisesti on mahdollista rakentaa. Sähkömoottorin teho jotain 100kw noin ehkä pieni akku puskurina kondensaatorityyppinen vain kun kaasu painetaan pohjaan niin jonkun sekunnin antaa tehoa että moottori reagoi jo vahvasti. Iso 5l v8 antaa tehoa riittävästi ja ne äänet , v8 ääniä ei mikään voita ja elämä hymyilee.

11

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      V8 pyörittää sähkömoottoria ??? Miksi ?

      • Anonyymi

        Silloin jää tehoa hukkaava monimutkinen vaihteisto pois välistä. V8 äänet ja portaaton hieno veto suoraan perään ilman teha hukkaavaa öljy ohjattua vaihteistoa joka on kallis korjattava ja muutettava säädöiltään. Osaajiakin on harvassa todellisia osaajia. Vain V8 hienoa ääntä ja pehmeän sujuvaa toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin jää tehoa hukkaava monimutkinen vaihteisto pois välistä. V8 äänet ja portaaton hieno veto suoraan perään ilman teha hukkaavaa öljy ohjattua vaihteistoa joka on kallis korjattava ja muutettava säädöiltään. Osaajiakin on harvassa todellisia osaajia. Vain V8 hienoa ääntä ja pehmeän sujuvaa toimintaa.

        Tarvitaanhan siihen generaattori väliin. Ei se sähkömoottori muuten pyöri.


      • Anonyymi

        Voit ihmetellä sitä, jos googlaat jotain vaikka diesel sähköisistä junista. Tai vaikka laivoista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitaanhan siihen generaattori väliin. Ei se sähkömoottori muuten pyöri.

        Pyöriiiiii...iiii, jos kerran V8 pyöritää. Mitä hyötyä moisesta keksinnöstä on, sen päättää tulevaisuuden tiedeyhteisö.


    • Anonyymi

      Olet oikeassa. V8 ääni on paras. Kuuntele miten Scanian 14.6 litranen 500 heppanen yhdellä turbolla kuulostaa. Et pääse lähemmäs taivasta muuta kun tuolla äänellä.

      • Anonyymi

        Tekeillä on sähkövoimala juuri tälläisestä.
        Generaattorin koko vs moottorinkierrokset vaan sovittaa niin että kulutus on pienin ja sähköntuotanto suurin.
        Dcboxin vaan hommaa pihaan jonne varastoidaan hiljaisen käytön aikainen tuotto niin koneita ei tarvi käyttää kokoajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekeillä on sähkövoimala juuri tälläisestä.
        Generaattorin koko vs moottorinkierrokset vaan sovittaa niin että kulutus on pienin ja sähköntuotanto suurin.
        Dcboxin vaan hommaa pihaan jonne varastoidaan hiljaisen käytön aikainen tuotto niin koneita ei tarvi käyttää kokoajan.

        Kaikkien mielestä meluisa V8 ns. soundi ei ehkä kesäiltaan ole se kaunein ääni. Mikäli haluaa viihdyttää itseään äänitä vaikka betonimyllyn ääntä ja soita KUULOKKEISTA niin että vaikut korvista lentää. Tuolle ääliömäiselke keksinnölle on antanut Toyotauskovaiset nimenkin. Se on itselataava hybridi.


    • Anonyymi

      Sähköautoon sais jalankulkija kaiuttimella betomyllyn äänen!?

      • Anonyymi

        Kyllävaan. On joskus ollut sellainen ammattikunta, joka sävelsi mm kännykkä soittoääniä. Pelikoneiden koukuttavia ääntä. Peugeot 208e:ssä jalakulkijoiden varoitusääni oli valittavissa. Nykyisestä Volvosta en tiedä. Tämä ym keksintö. Polttomoottori, generaattori, akku ja sähkömoottori on hybridi. Ai niin muinaisessa Nokiassa oli ominaisuus , sai itse säveltää millaisen halusi.


      • Anonyymi

        Tässä kai kaivattiin kunnon ääniä auton sisälle?

        No, BMW yms. on kait jo vuosikymmenen ajan soitelleet moottorinääniä kaiuttimista! Kun ei turbotetuista nelikoisa kummoisisa ääniä irtoa.... Joissain vehkeissä on myös pakoputkistoon liitetty kaiutin antamassa katu-uskottavuutta pakoäänille.

        Voi kuulostaa vitsiltä, muttei valitettavasti ole.

        Jossain halvemman päädyn autossa (en muista mikä) on tuotu kojelaudan uumeniin putki/resonaattori, joka on yhteydessä imusarjaan. Tällä saadaan imuäänet paremmin kuuluville. Ja on sentään aidot äänet nämä, vain ao. rakenteella vahvistettuina. Nuo BMW yms. kaiuttimethat kun voisi periaatteessa soittaa vaikka säkkijärven polkkaa moottorin kierrosluvun mukaan muuttuvalla tempolla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      81
      1588
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

      Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      267
      1516
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      266
      1242
    4. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1242
    5. Avustikset peruttu.

      Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      857
    6. 65
      834
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      64
      817
    8. Miksi mies tuntee näin?

      Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      811
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

      parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      771
    10. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      37
      767
    Aihe