auttamisen ilo

Anonyymi-ap

eräs laitapuolen kulkija, joka on alkoholisti. pistää kaikki rahansa kaljaan ja tupakkaan. hän kertoi miehelleni ja minulle, ettei ole talvitakkia. niinpä päätimme antaa hänelle sopivan miesten toppatakin, vaikka ei itellekään osteta paljoa vaatteita. kirpparilta enimmäkseen.. laitettiin se hänelle postissa. hän ei sitä hakenut kuin viimeisenä noutopäivänä. kysyin oliko takki sopiva, niin se sanoi, että oli, mutta väri ei ollut kun oli ruskea. olisi pitänyt olla harmaa. ei kelpuuttanut sitä värin takia. sanoin että laita se sitten takaisin, niin sanoi, ettei ole rahaa postimaksuun. päätettiin mieheni kanssa, ettei enää auteta häntä, kun ei kelvannut. on joskus viety ruokaakin, mutta sanoo ettei tykännyt ruuista.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, mitä sitä hankkimaan toiselle mitään vaatteita ja ruokia, jos ei ensin kysele toiselta minkälainen kelpaisi.
      Itse en osaa niin hyvää ruokaa tehdä, että toiselle omaa tekemä edes veisin.
      Kyllä ihminen saa mieleisensä valita vaikka kuinka olisi millainen tahansa.

    • Anonyymi

      harmaata ei sattunut kirpparilla olemaan. takki oli uudenveroinen. en ole vienyt omia tekemiä ruokia, vaan tavallisia ruoka-aineita, mistä hän vois ite valmistaa mieleistään ruokaa.

    • Anonyymi

      Älä yritä tehdä itsestäsi sankaria!! Säälittävää. Onko joku ihminen niin huono mielestäsi, että hänelle pitää kelvata mitä tahansa retkuja ja sitä mitä ennetaan? Rojut ja retkut pois... köyhille.. kumma ettei kelpaa .Kysyitkö edes haluaako? Tuo on vaan sinulta omai itsesi nostamsieta peremmaksi, vaikket sitä ole. Sinulla on niin huono itsetuno että kaikki konstit käyttöön jotta vositi tuntea itsesi paremmkasi. Säälin sinua.

      Luulen että tarinasi on keksitty, nitähän juttuja riittää, kun itse voi pahoin niin keroo jotain kuvitelmaa jos joku saisi siitä pontta alkaa huykkumaan köyhiä!!!! Siihenhän tähtäät. Aika naurettava tarina... oletko itse se köyhä?

      • Anonyymi

        ei ollut mikään resupekan takki. samanlaisia merkkitakkeja näyttää olevan paremmillakin ihmisillä. itselläkään ei ole niin hienoa takkia. aikoi panna sen myyntiin, että saa lisää kaljaa.


    • Anonyymi

      se mies saisi ostettua itelleen vaatteita ja ruokaa, jos jättäis muutaman kaljasalkun ostamatta. ja tupakkakin on kallista

    • Anonyymi

      lahjojen antaminen on joidenkin mielestä väärin.

      • Anonyymi

        Niinku sossu rahat


    • Anonyymi

      luulisi että olis tärkeintä se, että on lämmintä päällä eikä värillä väliä.

      • Anonyymi

        Mutta jos juopollakin on ammattiylpeytensä eli hän pärjää omillaan.
        Eläkeläiselläkin on 16 vuotta vanha talvipomppa, mutt sillä pärjää ihan hyvin ja
        sitäpitsi se on vielä ihan ehkä. Eipä ole tarvis hankkia ihan vielä uutta.
        Katsotaan sitten kun joku vetoketju ratkeaa lopullisesti. Ei mene enää kauaa.
        Varatakkikin jo roikkuu valmiina vaatehuoneessa. Kyllä niillä vielä.


    • Anonyymi

      Ei kaikille apu kelpaa kiitos onkin vittuilu.

    • Anonyymi

      Jos tarina olisi tosi, laitapuolen kulkija olisi myynyt takin eteenpäin?

      • Anonyymi

        se aikoikin sen myydä


    • Anonyymi

      Ei tällaiset ihmiset mitään apua tarvitse.

    • Anonyymi

      mulle jos joku tois vaatteita, niin ottaisin kiitollisuudella vastaan. vaikka ei sattuis lempiväriä olemaankaan, pääasia on lämmin ajatus. kukaan ei mulle tuo vaatteita.

    • Anonyymi

      se takki oli tarkotettu joululahjaksi hänelle, ei miksikään avuksi. mutta ei ilmeisestikään ymmärtänyt. ostaisipa joku minullekin joululahjoja. itelläkin ollut joskus alkoholiongelma. en halveksu niitä joilla se on. mutta jos on tahdonvoimaa, niin juomisestakin pääsee eroon ja aloitta paremman elämän.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      annettiin se takki ennakkoon sen takia kun on pakkasia, olis pitänyt odottaa jouluun, ettei olis tullu vääriä käsityksiä.

    • Anonyymi

      Olen sillä ajatuskannalla, että jokainen aikuinen pärjätköön omin avuin ja varoin.
      Koetan keskittyä siihen että tuen lapsia ja lastenlapsia kohtuullisesti ja sitten
      SPR ja muut veronmaksajien isoja tukia nauttivat organisaatiot saavat kernaasti huolehtia muista heikko-osaisista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe