Paluumuuttajan asiallinen kysymys

Anonyymi-ap

Olen asunut kotona ulkomailla 37 vuotta, ja palaamassa Suomeen eläkkeellä. Itse ja sukuni ovat kotoisin Etelä-Pohjanmaalta (muuta "pohjanmaata" ei edes lasketa), ja haluaisin tietää mille paikkakunnalle/pitäjään asettuisin? En kerro mistä olin lähtöisin ettei se vääristä mahdollisia vastauksia. Tarkoituksemme on hankkia pysyvä asunto ja viettää siellä loput aikamme. Kysyn tätä Seinäjoki -palstalla, koska se on maakunnan keskus. Veroäyri- sun muut tiedot löydän netistä, eikä ne ole ratkaisevia, vaan pitäjän muut asiat. Mitkä? Kiitos jos vaivaudutte.

17

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tampere

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Ikäviä ovat täällä ihmiset maailmaa nähneitä, avarakatseisia ja sivistyneitä kohtaan.


    • Anonyymi

      Jos oot päässy pois niin älä vain menetä järkeä ja muuta takasi

    • Anonyymi

      vai maakunnan keskus ,,,assjoki se on ja sinne sovit kirjoituksesi perusteella itteäs täynnä oleva hemmo

      • Anonyymi

        Hei itse olen pieneltä paikkakunnalta etelä-pohjanmaalta kotoisin ja tarina kai se tavallinen.Amiksen jälkeen kävin pyörimässä seinäjoen ja vaasan rakennustyömailla,sitten ruotsiin tehdastyöläiseksi useiksi vuosiksi.Paluu lakeuksille ei ensin kiinostanut 2000 luvun lopulla joten jäin turkuun. Jossain vaiheessa kuitenkin koitin muuttoa seinäjoelle sekä ilmajoelle(ei ole lähtö pitäjäni)Koin kuitenkin Asumisen jotenkin ahdistavaksi en tiedä oliko se ihmisten suhtautuminen muukalaiseen,vaiko se että oli tottunut asumaan molemmissa maissa kaupungissa joihin en seinäjokea valitettavasti laske,enemmäkin nukkumalähiö johon on kerätty maakunnan assosiaalinen kanta sekä bisnes. Tykkäsin kyllä turusta mutta päätimme sijoittua kasvukeskus espooseen joka on nyt tehnytkin sitä todella hurjaa vauhtia. Mutta en todellakaan väheksy ihmisiä jotka haluavat asua kaukana kaikesta..sekin on vain valinta.


    • Anonyymi

      Isot kasvualueet,tamp hels,jyväs,turkkusen saa unohtaa heti!

    • Anonyymi

      Noh, se riippuuihmisestä itsestään.
      Jos on hyvin ronkeli tai suuri suinen ei ole hyvä missään kuin syvällä metsän uumenissa.

    • Anonyymi

      Vähän hankala vastata että mihin pitäjään,tarviiko palvelut olla lähellä,kyläyhteisö ym kriteereitä ja millainen asumismuoto.Varmaan pitäisi tehdä kierros pitäjissä itse tutustuen niin saattaapa joku paikka kolahtaa.

    • Anonyymi

      Tampere tai Turku. Seinäjokeen tulisit pettymään.

    • Anonyymi

      Jurvas on turvas kaikelta hömpötykseltä. Muu kuin Jurva on turhaa. Se mitä Jurvasta ei löyry, ei tartteta. Jurvas on monia hyviä perinteitä mistä pidetään kiinni.

      • Anonyymi

        Jurvalaiset nus....vain rusakko ja ja niitäkään ne ei saa kii🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jurvalaiset nus....vain rusakko ja ja niitäkään ne ei saa kii🤣🤣

        Jurvas kuule matonhapsutkin kammataan suorahan joka ehtoo.


    • Anonyymi

      Lapualta löytyy kaikkea mitä eläkeläinen tarvitsee, eikä tarvitse maksaa Seinäjoen hintoja.

    • Anonyymi

      Tuu Nurmoohin. Hyllykallio, Taneli ja Karhuvuori palavelut lähellä ja jos rupiaa aharistamahan niin pääsöö heleposti mettähä huutamaha.

    • Anonyymi

      Lukasin nyt aloittajana näitä vastauksia, ja ONPA TEILLÄ HIRVITTÄVÄN TYHMIÄ IHMISIÄ. TATTIS JA MORO.

      • Anonyymi

        paluumuuttajien kannattaa pitää ensin semmoinen opintokuuri 6kk ennenkun muuttaa etelä-pohjanmaalle takaisin. puhuu pahaa naapureista,ja kyttää niitä. syö epäterveellisesti,kaljaa ja viinaa pitää vetää...liikennesäännöt romukoppaan ja muotivaatteet kierrätykseen. pitää myöskin muistaa tuijottaa kaupas mitä muut ostaa..ja ravintolas sillon harvoin kun käy syödä hotkimalla äkkiä ja pitää kovaa elämää. näillä ny pääsee jo alkuun...ai niin rannikon ihmisiä pitää vihata ristuksen hurria.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1520
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1267
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1237
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1166
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1034
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      833
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      772
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      765
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      380
      738
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      123
      701
    Aihe