https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/kaksi-kaupunkikuvasta-tuttua-rakennusta-puretaan-sein%C3%A4joella-keskustan-kortteli-lakean-kehitett%C3%A4v%C3%A4ksi
Tämä on maksumuurin takana eikä Ilkka-Pohjalaista tule, joten mitkä kaksi rakennusta puretaan?
Mitkä rakennukset puretaan?
10
205
Vastaukset
- Anonyymi
Epäkäytännölliset, homeiset ja ne minkä tilalle saa jotain sellaista mitä tulevina vuosikymmeninä tarvitaan. Normaalia kehitystä. Ei rakennuksista mitään ikuisia ole tarkoitettu tehdä. Rakennuksillakin on elinkaari (googleta jos sana ei ole tuttu), valmistumisesta purkuun.
- Anonyymi
miksi elinkaaren pitää olla s:joella n.50v.
monissa paikoissa on huomattavasti pidempi
muualla esim. euroopassa on elinkaari jopa 1000-2000v
britanniassa kävin rakennuksessa jossa asuttiin oli ikää vähän alle 1000v. siellä kylläkin pitää olla tarka luvat kaikkeen mitä aikoo tehdä rakennukselle/tontille, purkamislupaa on tosi vaikea saada.
eli rakentakaa vaan lisää sekundaa.
- Anonyymi
Koulukatu 34 ja Takala-Joupin maatilan päärakennus.
- Anonyymi
Ja tilalle tulee tietysti rumia persoonattomia taloja.
- Anonyymi
Jutun kuvituksena näkyy olevan kaupungintalo. Vähän hätkähdin, kun luin otsikon ja kuvan perusteella ajattelin, että pistävät kaupungintalon matalaksi. No, ei ollut sentään se.
- Anonyymi
Onhan se hyvä että Seinäjoella rakennetaan keskustaa hieman korkeammaksi. Ei ole montaakaan vuotta, kun Seinäjoen keskusta muistutti lähinnä jotain Kirkkonummen tai Loimaan keskustaa.
- Anonyymi
Kyllä. Vielä ku sinne saatais ihmisiä ja palveluita. Ihan autio koko keskusta. Ne vähät asioille tulleet ihmiset sitten jättävät autot parkkiin ni heti siellä kiertelee pysäköinninvalvojat kyttäämässä. Koko keskusta saisi olla täysin maksuton kaikilta osin ni johan alkais ihmisiä virtaamaan sinnekkin. Nyt kolme isoa vie kaikki ostoksiin varatut rahat. Ideapark, Päivölä ja Prisma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Vielä ku sinne saatais ihmisiä ja palveluita. Ihan autio koko keskusta. Ne vähät asioille tulleet ihmiset sitten jättävät autot parkkiin ni heti siellä kiertelee pysäköinninvalvojat kyttäämässä. Koko keskusta saisi olla täysin maksuton kaikilta osin ni johan alkais ihmisiä virtaamaan sinnekkin. Nyt kolme isoa vie kaikki ostoksiin varatut rahat. Ideapark, Päivölä ja Prisma.
Oikeestaan seinäjoen voisikin kiteyttää näin...maakunnan kauppakeskus. ei se oikeestaan ole kaupunki jossa on niinsanottua pienen kaupungin asumisen tuntua kuten monissa muissa on? no ne voi kommentoida jotka on käyneet sellaisissa. täällä on rysä kauppoja ja läjä taloja nyt sitten piirretty ohitustiet ...tietenkin joka kulmalta .mailta pääsee sisään ja ulos. ei mitään tyyliä ja kaunista,persoonaa...sopii toki juuri siihen muuttovoitto kansaan..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeestaan seinäjoen voisikin kiteyttää näin...maakunnan kauppakeskus. ei se oikeestaan ole kaupunki jossa on niinsanottua pienen kaupungin asumisen tuntua kuten monissa muissa on? no ne voi kommentoida jotka on käyneet sellaisissa. täällä on rysä kauppoja ja läjä taloja nyt sitten piirretty ohitustiet ...tietenkin joka kulmalta .mailta pääsee sisään ja ulos. ei mitään tyyliä ja kaunista,persoonaa...sopii toki juuri siihen muuttovoitto kansaan..
Onhan Lapuallakin Tokmanni ja Halpahalli. Ja Novaparkki suunnitelmis. Jotenka älä kitaja!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391