Olen agnostinen ateisti ja käyn kiivasta väittelyä palstan kuninkaan eli positiivisen ateistin Moses_Zuckerkandlin kanssa. On toisaalta huomattava se, että minä olen hänen sivupersoonansa ja todellisuudessa meitä on vain yksi lukija ja kirjoittaja. :)
Positiivisessa ateismissa on hyvää se, että se pitäytyy luonnontieteellisen tutkimuksen tuloksen mukaisessa uskossa ja realismissa, toisin kuin teismi tai deismi, joissa uskotaan havaintojen ja näytön vastaiseen mielikuvitusmaailmaan jumalineen.
Positiivinen ateisti on hyvä ja mukava ihminen, kun perustelee kantansa ja näkemyksensä tieteellisen tutkimuksen tuloksilla sen sijaan, että uskoisi sokeasti niin kuin hihhulit ja palstan ripulivajakki G4G tekee. Sellaisen vedän alta kölin ja kyykytän... :)
Siitä huolimatta, että palstan kingi Moses_Zuckerkandl on pitänyt minua jo pitkän aikaa samana henkilönä kuin tuo ällöttävä Jumalan valtakunta blogin kirjoittaja...
Tunnustan positiivisessa ateismissa olevan hyviä puolia
5
65
Vastaukset
”…minä olen hänen sivupersoonansa ja todellisuudessa meitä on vain yksi lukija ja kirjoittaja. :)”
Sitten varmaan todistat tämän. Laita jotain ripulia minun nikilläni tähän ketjuun. Saat aikaa klo 15.00 saakka.Sitä paitsi jo pienen l-kirjaimen vaihtaa isoon i-kirjaimeen, niin siitähän jää kiinni... LOL
Näytän sinulle vielä pitkää nenää, kas näin: :=)
P.S. Uskoin sinun älykkyytesi riittävän tämän asian paljastamiseen, joten en aliarvioinut "vastustajaa", mutta toki yllätyin siitä, että sinä tosikko otit tosissasi tuon avauksen heiton, joka oli siis vitsi, mutta kun sinulla ei ripulivajakkina ole huumorintajua, niin et voinut sitäkään ymmärtää, ja lähdit taas pieksämään olkiukkoja, ikään kuin minä olisin typerä sinun sijastasi.
Miten muuten voit tietää, että olen Hessu, jos sinä et ole minä? ;)
- Anonyymi
caesar oli ensimmäinen taivaaseen noussut https://fi.wikipedia.org/wiki/Apoteoosi
- Anonyymi
Ateistit kilpailee uskovaisten kanssa. Ei vaikuta kovinkaan älykkäältä. Ovat kateellisia omnipotentille jumalhahmolle? Viittaa että ovat jääneet tietylle varhaiselle kehitystasolle, joka selventää kommenttien sävyn täydellisesti. On kuin väittelisi lapsen kanssa, nokkeluutensa löytäneen, mutta yhtäkaikki lapsen kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603435Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472951Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242809Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541877- 711116
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101111Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971050Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27879- 45869
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että104864