Sillä Kristuksees Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus,.

Anonyymi-ap

KirkkoRaamattu 1933/38, Gal. 5:6
Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus,
vaan
rakkauden
kautta
vaikuttava
usko.

26

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mutta helpottaa se suihinottoa taivaassa.

• Anonyymi

Rakkauden kautta vaikuttava usko on liian vaikea asia ajatella. Helpompi on vain saada oikea kaste lapsena ja haukkua lahkolaisia. Silloin ei tarvitse turhaan Raamatusta lukea mistään hengen hedelmistä eikä siitä että suurin niistä on rakkaus, vaan pelkkä omahyväisyys riittää.

• Anonyymi

KR 1933/-38, Mark. 16:16
        Joka uskoo ja kastetaan,
        se pelastuu;
        mutta joka ei usko,
        se tuomitaan kadotukseen.

Jeesus sanan mukaan;
        Joka uskoo
        ja kastetaan,
        se pelastuu;
        mutta joka ei usko,
        se tuomitaan kadotukseen.

Näin muodoin te olette jo nyt valitettavasti kadotuksen lapsia.

• Anonyymi

Papit syövät kaikki leikatut esinahat.
      Ovat jo pari tuhatta vuotta syöneet.

• Anonyymi

KR 1933/-38. Tiit. 3:10-11
        Harhaoppista ihmistä karta,
        varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti
        sillä sinä tiedät,
        että semmoinen ihminen on joutunut harhaan
        ja tekee syntiä,
        ja hän on itse itsensä tuominnut.

• Anonyymi

>>>>"rakkauden kautta vaikuttava usko"<<<<
      > Jumalan rakkauden kautta,
      "Se on JUMALAN TEKO, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"
      Joh: 6: 29

"Sen uskonmäärän mukaa, minkä JUMALA on kullekin suonut"
      Room: 12_ 3

• Anonyymi

2:1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
        2:2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
        2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
        2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
        2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
        2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
        2:8 Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä;
        2:9 niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla,
        2:10 vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi.
        2:11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
        2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
        2:13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
        2:14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2:1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
        2:2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
        2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
        2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
        2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
        2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
        2:8 Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä;
        2:9 niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla,
        2:10 vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi.
        2:11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
        2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
        2:13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
        2:14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.

KR 1933/-38, 1Tim. 2:11-15
        Oppikoon nainen hiljaisuudessa,
        kaikin puolin alistuvaisena;
        mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
        Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
        eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
        Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta,
        jos hän pysyy uskossa
        ja rakkaudessa
        ja pyhityksessä ynnä siveydessä.

• Anonyymi

jeesus ympärileikattuna ei voinut runkata !

• Anonyymi

Onnistuu kyllä, mutta naiselle silpomisen jälkeen aika turhaa touhua. Joskin se asian tarkoitus onkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnistuu kyllä, mutta naiselle silpomisen jälkeen aika turhaa touhua. Joskin se asian tarkoitus onkin.

KR 1933/-38, 1Moos. 17:10-14
        Ja tämä on minun liittoni sinun
        ja sinun jälkeläistesi kanssa;
        pitäkää se:
        ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
        Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.
        Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
        Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
        Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

[Tyttöjä ei saa silpoa. ]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KR 1933/-38, 1Moos. 17:10-14
        Ja tämä on minun liittoni sinun
        ja sinun jälkeläistesi kanssa;
        pitäkää se:
        ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
        Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.
        Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
        Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
        Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

[Tyttöjä ei saa silpoa. ]

Kova käsky. Miehet pitää ympärileikata ja ne joita ei ole ympärileikattu, pitää tappaa.

Niihän oli sapattirikkomustenkin kanssa. Siitä piti tappaa. Mikä koitui Jeesuksen kohtaloksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kova käsky. Miehet pitää ympärileikata ja ne joita ei ole ympärileikattu, pitää tappaa.

Niihän oli sapattirikkomustenkin kanssa. Siitä piti tappaa. Mikä koitui Jeesuksen kohtaloksi.

KR 1933/-38, Kol. 2:11
        ja hänessä te myös olette ympärileikatut,
        ette käsintehdyllä ympärileikkauksella,
        vaan lihan ruumiin poisriisumisella,
        Kristuksen ympärileikkauksella:

Mehän elämme Jeesuksen ylösnousemisen jäkkeistä aikaa. Ja Jeesus itse sanoi:
        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Joka ei usko se tuomitaan kadotukseen.
        Mitä sitten viivyttelet, anna kastaa itsesi pestä pois syntisi.

Jokaisen on siis nöyryytettävä itsensä ja pyydettävä päästä uskovien UPOTUS kasteelle ja näin tunnustaa olevansa tosissaan kasteasiassakin, Katsos kun Raamatullisessa Kasteessa ei ole myöskään noita kahta tai useampia valehtelevaa kummitätejä eikä kummisetiä.
        Mitä nyt vielä viivyttelet, Huuda avuksesi Jeesusta ja anna kastaa itsesi.
        Sillä vain näin me pääsemme taivastielle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisen on siis nöyryytettävä itsensä ja pyydettävä päästä uskovien UPOTUS kasteelle ja näin tunnustaa olevansa tosissaan kasteasiassakin, Katsos kun Raamatullisessa Kasteessa ei ole myöskään noita kahta tai useampia valehtelevaa kummitätejä eikä kummisetiä.

Niin ei uudessa liitossa ole vanhan liiton rituaaleja eikä säädöksiä, vaan uusi liitto on kokonaan uudestaan rakennettu kuten Jeesus sanoi. Ei uutta viiniä lasketa vanhoihin leilehin eikä uutta hapatusta panna vanhan sijaan.

Näin vanhan liiton sekoittaminen sääntöineen ja lakeineen uuteen liittoon on harhaoppia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kerrotko vielä raamatun paikan, missä sanotaan, - kaste UPOTTAMALLA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sillä edes väliä uppoaako vai kastuuko. Mitä se mihinkään vaikuttaa?

Kunhan vain kastetulla olisi tahto tulla kastetuksi eikä niin sivuttaisi ihmisoikeusrikkomuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KR 1933/-38,Room. 6:3
        Vai ettekö tiedä,
        että me kaikki,
        jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen,
        olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Mutta lapsikaste kirkon lapset eivät ole Jeesuksen Kristuksen kuolemaan kastettuja UPOTUSKASTEELLA!
        Näin ollen heillä ei myöskään ole Häävaatteita, Karitsan Häävaatteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KR 1933/-38,Room. 6:3
        Vai ettekö tiedä,
        että me kaikki,

Mutta lapsikaste kirkon lapset eivät ole Jeesuksen Kristuksen kuolemaan kastettuja UPOTUSKASTEELLA!
        Näin ollen heillä ei myöskään ole Häävaatteita, Karitsan Häävaatteita.

raamatussa ei yhtään jaetta, jossa sanotaan , kaste UPOTTAMALLA.

"Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä" 4 Moos: 8: 7

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

raamatussa ei yhtään jaetta, jossa sanotaan , kaste UPOTTAMALLA.

"Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä" 4 Moos: 8: 7

On Raamatussa kastettu ketään ilman omaa tahtoa, ihmisoikeusrikkomusta sivuten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On Raamatussa kastettu ketään ilman omaa tahtoa, ihmisoikeusrikkomusta sivuten?

Hurrien kuningas Eerikinpojat tulivat nimenomaan tappamaan jokaisen joka mennyt juuri pirskoittamalla tai oikeastaan heidän päällensä viskattiin vain vettä ja sanoivat nyt te sitten enään ole pakanoita.
        Sen jälkeen on kasteet olleet pelkästään uskontoon pakottamista, Kunnes vapaat suunnat toivat uuden ajan Suomeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hurrien kuningas Eerikinpojat tulivat nimenomaan tappamaan jokaisen joka mennyt juuri pirskoittamalla tai oikeastaan heidän päällensä viskattiin vain vettä ja sanoivat nyt te sitten enään ole pakanoita.
        Sen jälkeen on kasteet olleet pelkästään uskontoon pakottamista, Kunnes vapaat suunnat toivat uuden ajan Suomeen.

Se ei vielä riittänyt että toivat vapaaehtoisen kasteen. Kaiken lisäksi toimivat hurmahenget ja villitsevät henget. Niitä joutuu sitten kieli solmussa poisselittämään Raamatusta. Ettei mitään henkeä voi olla tai jos onkin, niin se joku pakanallinen keksintö. Paavalikin vain hairahti niihin ja siksi kirjoitteli puutaheinää hengellisydestä, eikä ymmärtänyt että se vain lätkäistään kasteessa ihmiseen ja siinä se on. Ei siitä sen enempää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei vielä riittänyt että toivat vapaaehtoisen kasteen. Kaiken lisäksi toimivat hurmahenget ja villitsevät henget. Niitä joutuu sitten kieli solmussa poisselittämään Raamatusta. Ettei mitään henkeä voi olla tai jos onkin, niin se joku pakanallinen keksintö. Paavalikin vain hairahti niihin ja siksi kirjoitteli puutaheinää hengellisydestä, eikä ymmärtänyt että se vain lätkäistään kasteessa ihmiseen ja siinä se on. Ei siitä sen enempää.

Kaste ei alussa ollut ollenkaan vapaehtoinen, sillä Jeesus Sanoi; Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia, joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, joka ei usko se tuomitaan kadotukseen,
        KR 1933/38 Roomalaiskirje,
        Mitä siis sanomme?
        Onko meidän pysyttävä synnissä että armo suureksi tulisi?
        Pois se!
        Me,
        jotka olemme kuolleet pois synnistä,
        kuinka me vielä eläisimme siinä?
        Vai ettekö tiedä, että me kaikki,
        Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan,
        että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta,
        samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa,
        niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,

6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; > Jakeen lisätiedot
        6:7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä. > Jakeen lisätiedot
        6:8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
        6:9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
        6:10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina,
        mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne,
        niin että olette kuuliaiset sen himoille,
        älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille,
        vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle,
        ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.

6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi
        6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi

• Anonyymi

Äitis runkkasi kun sinut sai. Pettymyksestä.

• Anonyymi

kyllä kunnon silpominen ja uhraus, se antaa uskonnolle uskottavuutta ja pelote vaikutusta.
      Lapset saavat elinikäisen trauman....

• Anonyymi

KR 1933/38, Rom 4:10-17
        Kuinka se sitten siksi luettiin?
        Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna?
        Ei ympärileikattuna,
        vaan ympärileikkaamatonna.
        Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskonvanhurskauden sinetiksi,
        joka hänellä oli ympärileikkaamatonna,
        että hänestä tulisi kaikkien isä,
        jotka ympärileikkaamattomina uskovat,
        niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;
        ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä,
        niiden,
        jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja,
        vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä,
        mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli jo ympärileikkaamatonna.
        Sillä se lupaus,
        että Aabraham oli perivä maailman,
        ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta,
        vaan uskonvanhurskauden kautta.
        Sillä jos ne,
        jotka pitäytyvät lakiin,
        ovat perillisiä,
        niin usko on tyhjäksi tehty
        ja lupaus käynyt mitättömäksi.
        Sillä
        laki
        saa
        aikaan
        vihaa;
        mutta missä lakia ei ole,
        siellä ei ole rikkomustakaan.
        iellä ei ole rikkomustakaan. > Jakeen lisätiedot
        4:16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä > Jakeen lisätiedot
        4:17 - niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" - sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KR 1933/38, Rom 4:10-17
        Kuinka se sitten siksi luettiin?
        Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna?
        Ei ympärileikattuna,
        vaan ympärileikkaamatonna.
        Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskonvanhurskauden sinetiksi,
        joka hänellä oli ympärileikkaamatonna,
        että hänestä tulisi kaikkien isä,
        jotka ympärileikkaamattomina uskovat,
        niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;
        ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä,
        niiden,
        jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja,
        vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä,
        mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli jo ympärileikkaamatonna.
        Sillä se lupaus,
        että Aabraham oli perivä maailman,
        ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta,
        vaan uskonvanhurskauden kautta.
        Sillä jos ne,
        jotka pitäytyvät lakiin,
        ovat perillisiä,
        niin usko on tyhjäksi tehty
        ja lupaus käynyt mitättömäksi.
        Sillä
        laki
        saa
        aikaan
        vihaa;
        mutta missä lakia ei ole,
        siellä ei ole rikkomustakaan.
        iellä ei ole rikkomustakaan. > Jakeen lisätiedot
        4:16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä > Jakeen lisätiedot
        4:17 - niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" - sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat.

Kuuntele Rauno Helpon tulkkaama raamattutunti, Muuten Rauno Helppi oli kuolemassa huumeisiin. Ja noin viidenkymmenen kilometrin päässä olevaan rukouspiiriin tuli Pyhän-Hengen sanoma jossa käskettiin rukoilemaan Raunon puolesta, koska hän on juuri kuolemassa. Ja Jeesus ilmestyi Raunon vuoteen vieressä. ja riivaajat ja huumeriippuvuus
        loppuivat siihen, Ja hän saarnaa nyt Jeesuksen voimassa. Tosin Tässä hän vain on tulkkina.
        https://www.youtube.com/watch?v=hdCBnEUYVFc

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Linnanjuhlat: Tiina Kaukasen asu aivan kauhea lankaviritelmä

Ja loukkaus arvokkaita juhlia, maata, veteraaneja, Salea ja muita juhlijoita kohtaan. Siis miten joku kehtaa alittaa riman niin pahasti, koska voisi t
      Maailman menoa
      277
      2826
    2. Oho! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki poseeraa sensuellissa pitsiasussa! Some kuumana: "Merenneito"

Onko tämä sitten Suomineito vai merenneito? Helmi Loukasmäki tuli julkisuuteen Dannyn assistenttina. Nuori nainen on totuttu näkemään somessa varsin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      2466
    3. Pitäisikö metsänomistajien siirtyä tuottamaan polttopuuta?

Metsänomistajat saavat tätä nykyä kuitupuusta niin vähäisen hinnan että verrattuna polttopuuhun he tiensivat paremmin. Onhan polttopuulla talvella jo
      Maailman menoa
      107
      1236
    4. Emännän rauhootus aika,

Pörrö itse huuvellut tubessa hellustansa, nyt tämä resupekka vaatii että asiasta oltaisiin hiljaa, ensikerran sai tuheroa syntymänsä jälkeen ja kertoi
      Tuusniemi
      84
      827
    5. Olen rakastunut sinuun mies

Niin vieläkin, eikö ole hassua. Ikävä on kova!
      Ikävä
      52
      812
    6. 1,7 % kannatuksen lasku

https://yle.fi/a/3-12683819 Keskustalla menee nyt entistä kehnommin. Keskusta kannatus nyt 9 % ja viimeisimmät Saarikon temput ei ehtineet vielä vaik
      Maailman menoa
      241
      736
    7. Nainen, kysymys

Oletko valmis?
      Ikävä
      45
      717
    8. Sua jännittää.

Aikas lailla. Anna mennä vain. Sä osaat kyllä ja kelpaat sellaisena kuin olet. Mä toivon, että onnistut ja saat haluamasi.
      Ikävä
      35
      698
    Aihe