Mistä kaikista asioista Paavali valehteli?

Anonyymi-ap

Room. 3:7 

"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Tarkemmissa käännöksissä puhutaan valheellisuudesta eli epärehellisyydestä.

Room. 3:7 

"Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
(Svenska Bibeln1917)

70

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittajan julkaisusta nähdään millainen raamatunkäsitys voi olla lukutaitoisellakin suomalaisella !

      ei siis mitään, plusmiinusnolla !

      • Anonyymi

        Aloittaja syöttää konnankoukkua, että oikein kauas lemuaa!!!


      • Anonyymi

        Vammaiset lukee ehkä kirjaimia mutta ei ymmärrä mitä lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja syöttää konnankoukkua, että oikein kauas lemuaa!!!

        UHRAAVAT VUOHIA. VIEKÄÄ EGYOTIIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UHRAAVAT VUOHIA. VIEKÄÄ EGYOTIIN.

        Tässähän Paavali kommentoi saamiaan valehtelu syytöksiä. Kieltämättä tulinen Paavali esittää asiansa huonosti , ymmärtämättömälle lukijalle, mutta täydellisen loistavasti huolelliselle lukijalle. Yleensäkin Paavalia ymmärtävät ne, jotka ovat saaneet jo "vahvaa ruokaa,"uskon asioista. Tuttipullon kanssa leikkivät, takertuvat yksittäisiin sanoihin, ja riemuitsevat, saadessaan Paavalin kiinni milloin mistäkin sanasta. Heiltä puuttuu vielä kokonaisvaltainen näkemys pyhistä asioista.


    • Anonyymi

      Tutkikaa kaikki, ja pitäkää vain se mikä on totta ja oikein.

      Kaikkia UT:n kirjeitä ja kirjoituksia pitää aina verrata Jeesuksen omiin puheisiin.

      Jos niissä on eroavaisuuksia, niin Jeesuksen sana on sitä Jumalan sanaa.

      Raamatussa edes "sanan vastaanottaminen" ei tarkoita sitä hellarien hokemaa uskoontuloa. Mitä he lisäilevät melkein jokaisen jakeen perään.

      Ap. t. 17:11 

      Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

    • Anonyymi

      Vain harhaoppinen asettaa Paavalin ja Jeesuksen vastakkain. Ja yleensä siksi, että voi siten sovittaa Raamatun sanan omaan harhaoppinsa kun jättää Paavalin kirjoitukset pois ja koko uuden liiton.

      Eivät Paavali ja Jeesus ole missään ristiriidassa. Juuri Jeesuksen uskoa Paavali julisti. Ei minään sanantutkskeluna, vaan Pyhä Hengen voimana. Ettei teidän uskonne perustuisi sanaan, vaan Jumalan voimaan. Usko oli nimenomaan sitä mitä Jumala tekee ihmisessä eikä siinä mitä ihminen itse selittelee.

      Toisekseen ei Paavali sanonut valehtelevansa. Hän kirjoitti JOS. Ei että kun minä valehtelen, niin miksi minut syntisenä tuomitaan. Harhaoppinen vain löytää tuosta hyvän syyn hyljätä Jumalan sana.

      Juutalaisille ristinusko muutoinkin oli kova pala, kun uusi liitto perustui Jeesuksen sovintotyöhän ja he olivat ristiinnaulinneet Jeesuksen sapattirikkomuksista. Se vaatii erityisen paljon nöyrtymistä ja eihän tänäkään päivän juutalaiset ole kääntyneet uskoon, vaan elävät vanhan liiton mukaan. He ovat jääneet sen lakeihin ja tapoihin ottamatta Kristusta pelastajakseen.

      • Anonyymi

        Paavali tunnusti Roomalaisille valehtelevansa, mutta salasi sen Korintissa ja muissa seurakunnissa.

        Room. 3:7 

        "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


      • Anonyymi

        JUDET ON ULKONA OUT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali tunnusti Roomalaisille valehtelevansa, mutta salasi sen Korintissa ja muissa seurakunnissa.

        Room. 3:7 

        "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Ei pidä paikkaansa, tuo kontekstista revitty lause. Paavalihan selitti tuota aiemmin, miten heidän väitetään valehtelevan ja Paavali ikään kuin tulkitsi ja selitti väitteen tuon mukaan. Että hänen "valhe", joka oli tosiasiassa totuus, tulisi siten Hänen kirkkaudekseen.


    • Anonyymi

      Paavali sanoo: "minun VALHEENI kautta", Room: 3: 7
      miksi Paavali käyttää sanaa "valheeni" ``

      • Anonyymi

        siksi että sinunkin ymmärtämättömyytesi tulisi monien tietoon!!

        ja jopa itsekkin saattaisit herätä sen hoksaamaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.

    • Anonyymi

      putosin kärryltä

      • Anonyymi

        hellarit on pudonneet kärryiltä heti kun ne Niilon kaatojonot alkoi, eikä alussa otettu kiinni sieltä takaapäin ollenkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hellarit on pudonneet kärryiltä heti kun ne Niilon kaatojonot alkoi, eikä alussa otettu kiinni sieltä takaapäin ollenkaan

        Judet on hinduja viekää jo 🇮🇱🇮🇱🇮🇱🤡 voivat Juudean vuorilla joikaa.


    • Anonyymi

      Jeesus valmisti uuden liiton kasteen merkityksen ja sovituksen kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan. Uudesta liitosta tullaan Kristittyjen yhdessä kasteessa vedestä ja Hengestä osalliseksi Jeesuksen kuolemallaan hankkimasta sovituksesta.

      Raamatun mukaan Johanneksen aloittama kastetoiminta syntien anteeksisaamiseksi kasteessa oli koko evankeliumin liikkeellelähtö ja ALKU syntinsä tunnustavien ihmisten pelastukseksi.

      Hellareiden kannattaisi välillä lukea sitä Markuksen evankeliumin alkua, eikä vain sitä tuntemattoman henkilön tekemää lisäystä Markuksen evankeliumin loppuun.

      Mark.1:1 "Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku." (33/38)

      Johannes Kastaja
      1 Ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan Pojasta, lähti liikkeelle näin.
      2 Profeetta Jesajan kirjassa sanotaan: -- Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi, hän raivaa sinulle tien.
      3 Ääni huutaa autiomaassa: "Raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!"
      4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.

      Kääntyminen (Metanoia/Repent) Jumalan puoleen syntisenä ennen kastetta, jotta Jumala pesisi ne synnit pois kasteessa mukaanlukien kollektiivisen perisynnin kytkökset.

      Nikodemus tuli kyselemään Jeesukselta kasteen merkitystä. (Joh.3:5)

      Ei Paavali siihen mitään uutta tuonut uuden liiton syntymiseen.

      • Anonyymi

        Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.


    • Anonyymi

      Mark.1:4 "Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi."

    • Anonyymi

      Paavali oli ensin oikealla asialla oppimassa hengellisiä asioita, mutta sitten Jumala heitti miehen saatanalle ja antoi uuden toimenkuvan tekemällä Paavalista sen pahan aseen väkevän eksytyksen keulahmon.
      Jonkunhan se väkevä eksytys tuli sinne UT:n sivuolle kirjoittaa, eihän se eksytys muuten väkevä olisi. Paavali sen tehtävän sai hoitaakseen uuden henkioppaansa avulla.

      Kuningas Jaakon käännöksen mukaan Paavali sai sisälleen "The messenger of Sathan nimisen" demonin. Eik sitä vedetty miehestä pois ollenkaan.
      "Mesettäjän"

      • Anonyymi

        Paavalilla ja Kuningas Saulilla oli ihan sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön.

        1. Sam. 16:14 

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalilla ja Kuningas Saulilla oli ihan sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön.

        1. Sam. 16:14 

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Paavalin sisälleen saama Saatanan enkeli on henkilento, jolta puuttuu fyysinen ruumis, siksi se tulee asumaan ihmisen sisälle.

        Matt. 12:44 

        Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna."

        Ylpeyden synti on kuoleman synti.

        2. Kor. 12:7 

        Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni Saatanan enkelin kurittamaan itseäni etten ylpistyisi.

        And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. (King James)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalilla ja Kuningas Saulilla oli ihan sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön.

        1. Sam. 16:14 

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        🦄🦄🦄😈😈😈🇮🇱🇮🇱sitten muutto puuhiin Israelissa saa olla rasisti .


    • Anonyymi

      Sairaat vauvakastetut lahkolaiset kirjoittavat taas satuja.
      Se on heidän seurakuntansa lähetystyötä.

    • Anonyymi

      Jer. 7:8 

      Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä.

      Valhe ja eksytys on siellä Paavalin puheissa ja kirjoituksissa. Tarkkana pitää olla ja tutkia pitää ja verrata kirjoituksia keskenään. Tutkikaa kaikki. Älkää jokaista henkeä uskoko.

      Ap. t. 17:11 

      Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

      Paavali toi esim. kreikkalaisesta filosofiasta käsitteen ihmisestä eroavasta erillisestä sielusta, jota Jumalan sana VT:ssä ei tunne ollenkaan.

      • Anonyymi

        Ihmisen kuollessa.

        Saarn. 12:7 

        Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

        Vasta Kristittyjen kasteessa ihminen liitetään ikuisesti elävän Kristuksen ruumiin jäseneksi.
        Ikuisen elämän lahja saadaan uuden liiton yhdessä kasteessa. Ef.4:5 Yksi kaste.

        1. Kor. 12:13 

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]


    • Anonyymi

      7 For if the truth of God hath more abounded through my LIE unto his glory; why yet am I also judged as a sinner?

      Thayer's Greek Lexicon

      Sana
      Sanan falsehood käännös englanti-suomi

      - epätotuus
      - epärehellisyys

      Translitteroitu


      Strongin koodi

      ψευσμα


      Thayer's Greek Lexicon

      Sana Thayer's Greek Lexicon

      Sana


      Translitteroitu


      Strongin koodi

      ψευσμα


      pseusma psyoos'-mah

    • Anonyymi

      Svenska Bibeln kääntää rehellisesti.

      7 Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

      Paavalin kohdalla ei todellakaan ollut kyse mistää yksittäisestä lipsahduksesta tai retorisesta valheesta kysymys, kuten yleensä asioita kaunistellaan. Vaan valheellisuudesta eli epärehellisyydestä.

      Sanan lögnaktig käännös ruotsi-suomi

      - valheellinen, epärehellinen (luonnevika)
      Tässä on tekeillä valheellinen oppi, joka on suoralla törmäyskurssilla Euroopan kansalaisten toiveiden kanssa.
      Det vi ser här är en lögnaktig dogmatism som helt och hållet strider mot EU-medborgarnas önskemål.

    • Anonyymi

      Olihan se Juudaskin uskossa, mutta Raamattu sanoo, että mies oli "varas"

      Apostoleissa oli aina yksi sellainen mukana kahtatoista apostolia kohden.

      • Anonyymi

        Paavali aavisti, että hänessä asuu jotakin todella pahaa, mikä ei lähtenyt pois, vaikka sitä rukoili useita kertoja.

        Room. 7:17 

        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali aavisti, että hänessä asuu jotakin todella pahaa, mikä ei lähtenyt pois, vaikka sitä rukoili useita kertoja.

        Room. 7:17 

        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        Menette uhraamaamaan vuohia Siionin vuorella.


    • Anonyymi

      400 väärää profeettaa kohti oli vain yksi oikea profeetta.

      Sama suhdeluku pätee nytkin.

    • Anonyymi

      Synti lihassa on syntiä lihassa.

      • Anonyymi

        Ei liha mitään erikseen ajattele.

        Raamatun mukaan ihminen on kokonaisuus "elävä sielu", body, mind, spirit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liha mitään erikseen ajattele.

        Raamatun mukaan ihminen on kokonaisuus "elävä sielu", body, mind, spirit.

        Paavalin aikaan ajateltiin, että maapallo on pannukakun muotoinen ja pilven päällä on otolliset olosuhteet ja hyvät maisemat viettää niitä hääjuhlia.
        Raamatussa on paljon Paavalin esittämiä uskomuksia ja mielikuvia, jotka hän on itse keksinyt.


      • Anonyymi

        Synti on hengellinen käsite, hengen yhteys puuttuu Jumalan kanssa, niin silloin kaikki ihmisen tekemiset on sitä syntiä. Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun. Kollektiivinen synti synnin sumu, eli maailman syti on hengellinen synti, josta kaikki tulivat osalliseksi, kun ihminen kuoli hengellisesti perisynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synti on hengellinen käsite, hengen yhteys puuttuu Jumalan kanssa, niin silloin kaikki ihmisen tekemiset on sitä syntiä. Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun. Kollektiivinen synti synnin sumu, eli maailman syti on hengellinen synti, josta kaikki tulivat osalliseksi, kun ihminen kuoli hengellisesti perisynnissä.

        Synti pestään pois Kristittyjen yhdessä kasteessa ja tilalle tulee Hengen yhteys Jumalan kanssa. Oikea usko on Hengen yhteyttä Luojan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin aikaan ajateltiin, että maapallo on pannukakun muotoinen ja pilven päällä on otolliset olosuhteet ja hyvät maisemat viettää niitä hääjuhlia.
        Raamatussa on paljon Paavalin esittämiä uskomuksia ja mielikuvia, jotka hän on itse keksinyt.

        Esitä edes ensimmäinen esimerkki!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin aikaan ajateltiin, että maapallo on pannukakun muotoinen ja pilven päällä on otolliset olosuhteet ja hyvät maisemat viettää niitä hääjuhlia.
        Raamatussa on paljon Paavalin esittämiä uskomuksia ja mielikuvia, jotka hän on itse keksinyt.

        Eikö bollasi säteile, että kunakin aikakautena sen käsityksen mukaan kuvataan asioita.
        SE on vain tiedon esittämistapa. Hokaatko?=
        Meilläkin on ihmiskuntana tämän ajan esitystapoja, jota tulevat sukupolvet irvistelevät ja ilkkuvat sinulle, kun heillä ei bolla säteile, että tänään asiat esitetään näin.


    • Anonyymi

      Paavali tunnusti valehtelevansa Roomalaisille, mutta salasi sen Korinttolaisilta ja muilta seurakunnilta. Ilmeisesti halusi saadaa hyvää omaatuntoa sieltä päin.

      Room. 3:7 

      "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

      • Anonyymi

        Yksi hellari yritti tuotakin vääntää vääräksi ja kieroon muuttamalla lauseen sanajärjestystä:
        "Jos minä valehtelisin, niin....


      • Anonyymi

        Paavali ja jokainen muukin normi-ihminen ymmärtää tuon asiasisällön!

        Jos valkoinen väri korostuu siksi, että siinä on musta tausta, niin hyvä!

        Jos Jumalan totuus ja kirkkaus näkyy PAREMMIN siksi, että kaikki ihmiset ovat valehteljoita ja vääryyden tekijöitä - niin hyvä!

        Jos ja kun JUmalan pyhyys tulee sen kautta selvemmin esille, etteä ihmiset ovat epäpyhiä ja pahoja, niin hyvä!

        Sitä Paavali tarkoitti.

        Ja sanoi: Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja ovat JUmalan kirkkautta vailla.

        Sinäkin. Syntinen ja valheellinen aloittaja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi hellari yritti tuotakin vääntää vääräksi ja kieroon muuttamalla lauseen sanajärjestystä:
        "Jos minä valehtelisin, niin....

        Kysäse juutalaisilta, miten asia luetaan, äläkä savolaisena yritä olla nero.
        Esim. ristillä. Pilkulla on väliä.
        Minä sanon sinulle tänäpäivänä. Se on juutalainen yleinen tapa ilmaista asiaa.
        Eli minä kirjoitan sinulle tänäpäivänä. jne. Eli ilmaisen sen tänään.

        Jälkijättöisesti pilkutettuna asiat saa uuden ulottuvuuden.

        Minä sanon sinulle, [pilkku tässä] tänäpäivänä sinä olet minun kanssani paratiisissa.
        saadaan kuva, että "tänään"... No eihän Jeesus mennyt "tänään" Isän luo, kun hän se itse ilmaisi, eikä se ryövärikään mennyt, mutta ryöväri pääsi lupauksessa odottamaan sitä sijojen valmistumista ja Kristuksen paluuta, ts. nukkuu kuoleman unta - tänään.

        Toistetaan tässä.
        Minä sanon sinulle tänäpäivänä, [pilkku tässä] "Sinä olet minun kanssani paratiisissa".
        Siinä mentiin raamatullisella viestillä.
        ts. tämä jälkipilkutus harhauttaa ja opit tulevat monisäikeiseksi, jossa ME luodaan kuvaa - ja oppia - joka ei pidä aina kutiaan.

        Pitäisi tietää, mitä siinä todella sanotaan. Eikä taistella tyhjänpäiväisillä jaarituksilla, kuten täällä on tapana


    • Anonyymi

      Vauvakastetut lahkolaiset eivät ole kristittyjä!
      He eivät usko Paavalin opetuksia vaikka Paavali sai opetuksen suoraan Jeesukselta!
      He eivät tarvitse uskoa, parannuksen tekoa, uudestisyntymää, kristittyjen upotuskastetta eivätkä Pyhän Hengen kastetta!
      Lisäksi he ovat pilkanneet Pyhää Henkeä, jota ei anneta anteeksi!
      Heidän on turha näytellä enää kristittyjä!

      • Anonyymi

        Jumala voi käyttää myös valheen henkeä koetellakseen pysyykö ihminen perinteisessä terveessä uskossa, vain lähteekö niihen hurmoshenkien perässä helluntailaiseksi. Paavali oli omalta osaltaan siihen valittu "ase" myös väkevän eksytyksen keulamieheksi. "Ase" viittaa aina pahan käyttöön.

        Paavalista tuli tälläinen väärä profeetta kolmen hyvän apotostolivuoden jälkeen Korintissa, jossa alkoi valehtelemaan ja puhumaan sekavilla hurmoskielillä kuten aikanaan Delfoin oraakkelit.

        2. Aik. 18:21 

        Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala voi käyttää myös valheen henkeä koetellakseen pysyykö ihminen perinteisessä terveessä uskossa, vain lähteekö niihen hurmoshenkien perässä helluntailaiseksi. Paavali oli omalta osaltaan siihen valittu "ase" myös väkevän eksytyksen keulamieheksi. "Ase" viittaa aina pahan käyttöön.

        Paavalista tuli tälläinen väärä profeetta kolmen hyvän apotostolivuoden jälkeen Korintissa, jossa alkoi valehtelemaan ja puhumaan sekavilla hurmoskielillä kuten aikanaan Delfoin oraakkelit.

        2. Aik. 18:21 

        Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.

        Paavali yritti syrjäyttää ja siinä onnistuikin aika hyvin.

        Paavali keksi muuttaa Jeesuksen vertauksen lakien rinnastamisen rakkauteen, että nyt se pelkkä rakastelu syrjäyttää lait, vaikka ei Jeesus sitä vuorisaarnassa tarkoittanut, että nyt ne VT:n säädökset ja perisynnit voi hellareiden tapaan heittää roskikseen.

        Vuorisaarnassa Jeesus tiukensi lakien tulkintaa, pelkkä himoitseva katse on syntiä, ilman mitään konkreettista tekoa. (Puhumattakaan Parhamin ja Olssenin teoista)

        Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

        Matt. 5:18 

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk. 16:17 

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali yritti syrjäyttää ja siinä onnistuikin aika hyvin.

        Paavali keksi muuttaa Jeesuksen vertauksen lakien rinnastamisen rakkauteen, että nyt se pelkkä rakastelu syrjäyttää lait, vaikka ei Jeesus sitä vuorisaarnassa tarkoittanut, että nyt ne VT:n säädökset ja perisynnit voi hellareiden tapaan heittää roskikseen.

        Vuorisaarnassa Jeesus tiukensi lakien tulkintaa, pelkkä himoitseva katse on syntiä, ilman mitään konkreettista tekoa. (Puhumattakaan Parhamin ja Olssenin teoista)

        Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

        Matt. 5:18 

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk. 16:17 

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Parhami käsitti sen rakkauden kaksoiskäskyn täysin väärin. Samoin se Olsseni, joka sen opin, uskonmallin ja hengen sieltä Amerikasta tänne Suomeen toi 1920-luvulla.


      • Anonyymi

        Vauvakastetut lahkolaiset eivät ole kristittyjä!
        He eivät usko Paavalin opetuksia vaikka Paavali sai opetuksen suoraan Jeesukselta!
        He eivät tarvitse uskoa, parannuksen tekoa, uudestisyntymää, kristittyjen upotuskastetta eivätkä Pyhän Hengen kastetta!
        Lisäksi he ovat pilkanneet Pyhää Henkeä, jota ei anneta anteeksi!
        Heidän on turha näytellä enää kristittyjä!
        --- näin kirjoitit. Mutta, moni heistä - on tullut Kristukseen uskovaksi ja veren evankeliumin julistajaksi. Eli veri pelastaa heidät ja anteeksi antaa tietämättömyyden.

        Mutta, nämä muut, - heillä on perisynti ja synnissä siittyminen - jossa luomistyön kautta Jumalan aivoitus pannaan pannaan - sekä tuodaan synti käsitteet aivan vieraaseen ympyrään. Siinä tuomitaan lapsi - helvettiin, koska heidän perisyntijumala on kiivas ihmisoppijumala- joka kiusaa kehtoon kuolleita kastamattomia lapsia helvetin tulessa.
        Siitähän lapsikasteessa on kyse. On kastettava - kun helvetin tulet ja kauhut maalataan äitein silmien eteen, eli muotojumalisuus ja ihmistyö. Pakanallisuus suomeksi.
        Siinä tuodaan korvausopissa juutalaisuudesta ympärileikkaus valheellisesti sokeuttamaan.
        Tänään viimeksi luin tapani mukaan rabbiinista opetusta, eikä siellä ympärileikkaajat opeta, miten täällä savolaiset jatkavat martin valhellista oppia.
        Siksi protestoin näitä valheenkylväjiä, koska he eivät edes tiedä, mistä puhuvat.
        Ovat vain pakanallisesti höynäytettyjä korvausopin sokeuttamia pakanoita ja pakana on epäjumalanpalvelija.


    • Anonyymi

      Daavid oli Jumalan mieleinen mies, hän tunnusti olevansa perisynnin vuoksi syntinen jo sikiämisestä alkaen Adamin sukulaiseksi ja perilliseksi.

    • Anonyymi

      No eihän Jumala lähtetä Paavaliin Saatanan enkeliä pelkkien hätävalheiden takia.

      Paavali oli osallinen pahoista asioista.

      • Anonyymi

        Paavali oli entinen murhamies ja osasi ne hommat.

        Ananiaan ja Safiiran murhakin jäi selvittämättä eikä sitä edes ilmoitettu viranomaisille, vaan ruumiit hävitettiin ja piilotettiin mahdollisimman nopeasti ja syy laitettii Jeesuksen piikkiin.

        Pietari oli myös mukana siitä tappojutussa. Pietari oli kiivas mies, joka kantoi miekkaa.

        Matt. 26:52 

        Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli entinen murhamies ja osasi ne hommat.

        Ananiaan ja Safiiran murhakin jäi selvittämättä eikä sitä edes ilmoitettu viranomaisille, vaan ruumiit hävitettiin ja piilotettiin mahdollisimman nopeasti ja syy laitettii Jeesuksen piikkiin.

        Pietari oli myös mukana siitä tappojutussa. Pietari oli kiivas mies, joka kantoi miekkaa.

        Matt. 26:52 

        Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat.

        Pyhä Henki on hienotunteinen, eikä tapa ketään valheen eikä rahanahneuden takia, kuten annetaan ymmärtää ja sivuuttaa asian selvittäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki on hienotunteinen, eikä tapa ketään valheen eikä rahanahneuden takia, kuten annetaan ymmärtää ja sivuuttaa asian selvittäminen.

        Pyhä Henki on täynnä armoa ja totuutta, ei tapa ketään talokaupan rahojen saamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki on täynnä armoa ja totuutta, ei tapa ketään talokaupan rahojen saamiseksi.

        Jumala lähetti Paavaliin pahan hengen eikä ottanut sitä pois rukouksista huolimatta.

        Room. 7:19 

        Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä.

        1. Sam. 18:10 

        "Toisena päivänä vaivasi taas Jumalan paha henki Saulia"

        1. Sam. 16:14 

        Ja Herran henki läksi Saulista, ja paha henki vaivasi häntä Herralta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala lähetti Paavaliin pahan hengen eikä ottanut sitä pois rukouksista huolimatta.

        Room. 7:19 

        Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä.

        1. Sam. 18:10 

        "Toisena päivänä vaivasi taas Jumalan paha henki Saulia"

        1. Sam. 16:14 

        Ja Herran henki läksi Saulista, ja paha henki vaivasi häntä Herralta.

        14 Ja Herran henki läksi Saulista, ja paha henki vaivasi häntä Herralta.

        14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        14 Herran henki siirtyi pois Saulista, ja Herran lähettämä paha henki alkoi ahdistaa häntä.
        [1. Sam. 18:10, 1. Sam. 19:9]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki on hienotunteinen, eikä tapa ketään valheen eikä rahanahneuden takia, kuten annetaan ymmärtää ja sivuuttaa asian selvittäminen.

        Pyhä Henki ilmaisee selkeästi, että Jumala tappaa syntiä tekevän sielun.
        Eli teidän pakanallinen pulina ei kirkasta Sanaa ja ihmisviisauden luulotautia.


    • Anonyymi

      Paavali kirjoitti Roomalaisille pistävänsä valheita sekaan.

      Room. 3:7 

      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

      • Anonyymi

        Paavali puolusti omaa valehteluaan sillä, että sen vaikutuksesta Jumalan totuus tulee selvemmin esille. Eikä pitänyt valehtelua edes kovin pahana syntinä.

        Kieroa meininkiä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali puolusti omaa valehteluaan sillä, että sen vaikutuksesta Jumalan totuus tulee selvemmin esille. Eikä pitänyt valehtelua edes kovin pahana syntinä.

        Kieroa meininkiä on.

        Korintossa eli Kreikan entisen Delfoin palvonnan alueella, missä hurmoskieliä puhuttiin koko ajan ennen Paavalin sinne matkustamista, Paavali puolusti alussa Oraakkelimaisella hurmoskielissä puhumista seurakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korintossa eli Kreikan entisen Delfoin palvonnan alueella, missä hurmoskieliä puhuttiin koko ajan ennen Paavalin sinne matkustamista, Paavali puolusti alussa Oraakkelimaisella hurmoskielissä puhumista seurakunnassa.

        Delfoin oraakkelin hurmoskieliä puhuttiin vain Kreikassa Korinton seurakunnassa. Ei muissa seurakunnissa. Glossolaliaa piti olla erikseen selittäjät kääntämässä, mitä se voisi taroittaa.

        Lopulta Paavalii alkaa toppuutella Korinton glossolalian puhumista.

        1. Kor. 14:9 

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Delfoin oraakkelin hurmoskieliä puhuttiin vain Kreikassa Korinton seurakunnassa. Ei muissa seurakunnissa. Glossolaliaa piti olla erikseen selittäjät kääntämässä, mitä se voisi taroittaa.

        Lopulta Paavalii alkaa toppuutella Korinton glossolalian puhumista.

        1. Kor. 14:9 

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Raamatussa kerrottujen asioiden ja ilmiöiden oikein ymmärtäminen vaatii sen ilmiöiden yhteiskunallisen sen ajan kontekstin ymmärtämistä. Monet Raamatun tapahtumat ovat juuri siihen tilanteeseen tarkoitettuja ja räätälöityjä ainutkertaisia tapahtumia, joiden ei ole tarkoituskaan tapahtua uudestaan.

        Ei vain riitä se, että napsimme yksittäisiä jakeita ja alamme hokea niitä ja sanoa, että tämä tarkoittaa meitä tässä ajassa tuhansien vuosien perästä alkuperäisistä tapahtumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa kerrottujen asioiden ja ilmiöiden oikein ymmärtäminen vaatii sen ilmiöiden yhteiskunallisen sen ajan kontekstin ymmärtämistä. Monet Raamatun tapahtumat ovat juuri siihen tilanteeseen tarkoitettuja ja räätälöityjä ainutkertaisia tapahtumia, joiden ei ole tarkoituskaan tapahtua uudestaan.

        Ei vain riitä se, että napsimme yksittäisiä jakeita ja alamme hokea niitä ja sanoa, että tämä tarkoittaa meitä tässä ajassa tuhansien vuosien perästä alkuperäisistä tapahtumista.

        Ei kaikkea pidä heti totuutena nielaista, mitä joku lahkosaarnaaja sinulle puhuu tai huutaa.
        Helluntailailiike on maallikkoliike. Osaaminen perustuu kirjekursseihin ja niihin Parhamin oppeihin ja teeseihin, joihin siinä uskonmuodossa takerrutaan.

        Ap. t. 17:11 

        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikkea pidä heti totuutena nielaista, mitä joku lahkosaarnaaja sinulle puhuu tai huutaa.
        Helluntailailiike on maallikkoliike. Osaaminen perustuu kirjekursseihin ja niihin Parhamin oppeihin ja teeseihin, joihin siinä uskonmuodossa takerrutaan.

        Ap. t. 17:11 

        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

        Joidenkin arvioiden mukaan Paavalin puheista 80% on oikeata puhetta
        ja 20% olisi sekaan laitettua epätotuutta ja eksytystä.

        Sellainen eksytys on Jumalan lähettämä eksytys, koska se on kirjoitettu Raamattuun.

        "Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen"
        (2.Tess.2:11)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Delfoin oraakkelin hurmoskieliä puhuttiin vain Kreikassa Korinton seurakunnassa. Ei muissa seurakunnissa. Glossolaliaa piti olla erikseen selittäjät kääntämässä, mitä se voisi taroittaa.

        Lopulta Paavalii alkaa toppuutella Korinton glossolalian puhumista.

        1. Kor. 14:9 

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Älä sie viitti aina yhtä jaetta jankata, olen sinun typeryyden kohdalla tuonu koko luvun, että pimeytesi saisi valkeuden. Mutta, sinua se ei näytä auttavan.
        PIMMEEtä ON.

        Sinä eritoten puhuit tuuleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joidenkin arvioiden mukaan Paavalin puheista 80% on oikeata puhetta
        ja 20% olisi sekaan laitettua epätotuutta ja eksytystä.

        Sellainen eksytys on Jumalan lähettämä eksytys, koska se on kirjoitettu Raamattuun.

        "Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen"
        (2.Tess.2:11)

        Ja sinulla sitä riitää, meinaan valheen luulopuheita.
        Olisiko se sitä valkeata valhetta, ettei totuutta nähtäisi


    • Anonyymi

      Taitaa olla itse sensuurin ylläpitäjä joka täällä riitelee koska kahden väittelijän tekstit ovat ainoat mitä jää siivottuun keskusteluun jäljelle.

      Onko niin että muiden kannattaa keskustella jossain muualla kristillisen-osaston otsikon alla?

    • Anonyymi

      1.Korinttolaiskirje:
      1:25
      Älä luule

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe