Paavaliko Valheiden viljelijä? Ei. Vaan kuka?

Anonyymi-ap

(Suomi24 kristinusko: evlut- hell- advent-lest)


Raamatun Sanan RomutusKomppaniat ottavat kavalasti joitakin tiettyjä Raamatun jakeita, ja koettavat tehdä niistä "oppirakennelmiá" .
- - Joiden tarkoituksena on synnyttää epäilystä ja hämmennystä, myös uskoville
( joilla hatara Sanan tuntemus?) . Onneksi Herra on hereillä ja myös Hänen SiivousKomppaniansa ja kurin-palautus-yksikkö. . . Totuuden Henki. . .


Valehteliko Paavali? Missä, miten, milloin?
____________________________________

Tuollainen otsikko: Mistä kaikista asioista Paavali valehteli
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17643998/mista-kaikista-asioista-paavali-valehteli

- on juurikin tyypillinen eksyttäjän konnankoukku! Otsikko antaa ymmärtää, että Paavali oli suurikin valheiden viljelijä?
Toinen tyypillinen tuttu juttu on yhden jakeen irrottaminen konteksista. Tarkoituksena, että ASIAkokonaisuus murenisi? Että kärpäsestä tehtäisiin härkänen... Yhdestä jakeesta jokin kompakysymys!


Asiakokonaisuus = Roomalaiskirjeen 3. luvussa
_____________________________________

Paavali, joka oli syntyperältään juutalainen, ja sisällä isiensä uskon (juutalaisuuden) oppikysymyksistä ja praktisista seikoista, kirjoitti Roomassa oleville Jeesuksen uskoville. Pakanataustaisille. (Room 1:1)

Hän vertasi juutalaista uskoa ja kristinuskon asioita pakanataustaisille kristityille.

Roomalaiskirjeen 3. luvussa Paavalin pääsanoma on se, että
- kaikki ihmiset ovat syntisiä, valehtelijoita, vääryyden tekijöitä. Kaikki. Ei ole yhden yhtäkään putipuhtoista ja täydellistä. Juman pyhyyden mittareilla tutkittuna! Ei ainuttakaan 100% täydellistä!
• "Kaikki ovat syntiä tehneet, ja ovat Jumalan kirkkautta vailla!" ( Room 3:23)


Tämä asiakokonaisuus, konteksti on relevantti seikka siinä, mitä Paavali lausuu valheesta. Kysymys on KAIKKIEN ihmisten kollektiivisesta tasosta.

• "Mutta jos meidän vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhurskauden, mitä me siihen sanomme? Ei kaiketi Jumala ole väärä, kun hän rankaisee vihassansa? Minä puhun ihmisten tavalla.
• Pois se! Sillä kuinka Jumala silloin voisi tuomita maailman? Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
• Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan."

Room 3:5-7, 9-18


• Ei ole ketään ymmärtäväistä,
• ei ketään, joka etsii Jumalaa;
• kaikki ovat poikenneet pois,
• kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
• ei ole ketään,
• joka tekee sitä, mikä hyvä on,
• ei yhden yhtäkään.
• Heidän kurkkunsa on avoin hauta,
• kielellänsä he pettävät,
• kyykäärmeen myrkkyä
• on heidän huultensa alla;
heidän suunsa on täynnä
• kirousta ja katkeruutta.
• Heidän jalkansa ovat nopeat
• vuodattamaan verta,
• hävitys ja kurjuus
• on heidän teillänsä,
• ja rauhan tietä he eivät tunne.
• Ei ole Jumalan pelko
• heidän silmäinsä edessä."

(aloitus jatkuu...)

73

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: valiko Valheiden viljelijä? Ei. Vaan kuka?


      Paavali pysyi totuudessa ja realiteeteissa!
      -------------------------------------------------

      Jokainen, joka on huolellisesti tutustunut kaikkeen UT:n sisältöön (koskien Paavalia) voi kirkkaasti todeta, että Paavalissa ei ole todistetta epärehellisyydestä!

      Päin vastoin! Hän on jopa paikoin "inhorehellinen"! Mitä se tarkoittaa? Hän on NIIN rehellinen, että julkisesti kertoo omat kauheutensa ja syntinsä! (Moniko täällä olisi - on yhtä rehellinen?)

      • "Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta." ( Galat 1:13-14)

      • "Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän."

      • "Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin."

      • " Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi."
      1 Tim 1: 12-16


      Mitä Paavali tarkoitti "valheellisuudella"?
      -----------------------------------------------

      * Yksinkertaisesti sitä mitä on Pimeys versus Valkeus!
      * Ihmisen valheellisuus vastaan Jumalan totuus!

      Jos (ja kun) ihmisen raadollinen pahuus asetetaan näyttämölle,
      - sen rinnalla ja vastakohtana on JUMALAN pyhyys, vanhurskaus ja totuus!

      Paavali asetti mm. Roomalaiskirjeen 3 luvun opetuksissa tämän totuuskomission!

      KAIKKI ovat syntisiä.
      Kaikki osaavat valhehdella.

      Mutta juuri tämä ihmisen peruspahuus nostaa ylös JUMALAN kirkkauden!

      Pimeyden keskellä loistaa Jumalan Valo ja valkeus!
      Mitä pimeämpää on, sitä paremmin valkeus korostuu!

      Paavali ei korottanut itseään "paremmaksi". Hän oli totinen ja totuudessa.

      Kun lukee esimerkiksi Paavalin puheita Apostolien Tekojen luvuissa 22-26, kun hän kertoo asiaansa erilaisten instanssien kuulustelufoorumeilla - voi todeta rehellisen miehen; veljen! Hän ei kaunistele omaa taustaansa.
      - Vaan kertoo rumasta historiikistaan. Kristuksen seurakunnan vainoamista, murhanhimosta, uskonnollisesta pahuudestaan. Josta Jeesus Kristus sitten vapautti, armahti!

      Tätä Paavali tarkoitti. Ihmisten pahuus, pimeys ja valhellisuus on se kulissi, jossa JUmalan KIRKKAUS voi näkyä! Paavalikin sai armon siirtyä Pimeydestä Valkeuteen.


      Ne, jotka koettavat mustata Paavalia joksikin erityisvalehtelijaksi - UT:n- teksteissä? - hävetkööt ja sulkekoot suunsa. Ja jos tahtovat rehellisyydessä seurata Paavalia, tunnustakoot itse syntinsä (täällä) julkisesti, niin että voidaan todentaa kuka kukin on? Että....

      • Anonyymi

        Kiitos tästä selvästä ja asiallisesta selityksestä tuohon valheeseen
        perustuvaan valehteluoppiin.

        Olen itse pohtinut tätä ja käsittänyt tämän jotenkin mutta en ole osannut
        panna ajatuksiani kirjoitettuun muotoon. Siksi olen odottanut, että
        joku tähän aiheeseen valon saanut uskova selittää asian. Sinä teit sen, Kiitos!!!

        Sinä olet saanut tämän ymmärryksen Pyhän Hengen opettamana.
        Tämän käsittää jokainen, joka on Totuudesta, Jumalasta. Mutta ...

        Nyt jos ja kun Pyhä Henki ei opeta uskosta osatonta pilkkaajaa
        (todennäköisesti ei opeta ja on vaiti), hän ei voi käsittä sinun hyvää
        Jumalalta saatua sanomaasi. Sen voi vain Pyhä Henki selittää ihmiselle.

        Toivomukseni ja rukoukseni on, että Pyhä Henki kuitenkin armahtaisi
        ja ottaisi jonkun Paavalista valehdelleen ihmisen kiinni ja panisi hänet
        seinää vasten niin, että tämä tulisi suureen synnintuskaan.
        Ja sitten synnintuskan kautta hän voisi tulla sisälle Pelastukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tästä selvästä ja asiallisesta selityksestä tuohon valheeseen
        perustuvaan valehteluoppiin.

        Olen itse pohtinut tätä ja käsittänyt tämän jotenkin mutta en ole osannut
        panna ajatuksiani kirjoitettuun muotoon. Siksi olen odottanut, että
        joku tähän aiheeseen valon saanut uskova selittää asian. Sinä teit sen, Kiitos!!!

        Sinä olet saanut tämän ymmärryksen Pyhän Hengen opettamana.
        Tämän käsittää jokainen, joka on Totuudesta, Jumalasta. Mutta ...

        Nyt jos ja kun Pyhä Henki ei opeta uskosta osatonta pilkkaajaa
        (todennäköisesti ei opeta ja on vaiti), hän ei voi käsittä sinun hyvää
        Jumalalta saatua sanomaasi. Sen voi vain Pyhä Henki selittää ihmiselle.

        Toivomukseni ja rukoukseni on, että Pyhä Henki kuitenkin armahtaisi
        ja ottaisi jonkun Paavalista valehdelleen ihmisen kiinni ja panisi hänet
        seinää vasten niin, että tämä tulisi suureen synnintuskaan.
        Ja sitten synnintuskan kautta hän voisi tulla sisälle Pelastukseen.

        Kiitos palautteesta! (Sinä teit sen, Kiitos!!!)

        Lähetän tuon kiitoksen HERRALLE, sillä Häneltä tulee kaikki!

        Aika usein kokee, että mitä se hyödyttää? Täälläkin?
        Tulee "lunta tupaan" ja "son-taa" päin näköä?

        Sitten Herra näyttää: On joitakin Hänen lampaitaan! Kirjoita, heille! Heitä varten!
        Älä välitä vainosta, solvauksista, pahuuden tulevasta..
        Ja sitten?

        Eli? Kiitetty olkoon Herra! Kunnia ja kiitos YKSIN Hänelle! Aina ja ikuisesti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos palautteesta! (Sinä teit sen, Kiitos!!!)

        Lähetän tuon kiitoksen HERRALLE, sillä Häneltä tulee kaikki!

        Aika usein kokee, että mitä se hyödyttää? Täälläkin?
        Tulee "lunta tupaan" ja "son-taa" päin näköä?

        Sitten Herra näyttää: On joitakin Hänen lampaitaan! Kirjoita, heille! Heitä varten!
        Älä välitä vainosta, solvauksista, pahuuden tulevasta..
        Ja sitten?

        Eli? Kiitetty olkoon Herra! Kunnia ja kiitos YKSIN Hänelle! Aina ja ikuisesti!

        Minäkin kirjoitan ensisijaisesti vilpittömille totuutta etsiville ihmisille.
        Todennäköisesti heitä on joitakin tälläkin palstalla. He etisivät täältäkin
        jotakin, josta ottaa kiinni näinä vaikeina aikoina. Ja Pyhä Henki vahvistaa
        heille ja meille sen mikä on Hänestä. Näin uskon.

        Ja kyllä varmaan siellä sikakaukaloillakin on joku tuhlaajapoika
        tai tuhlaajatyttö. Näitä ihmisiä Herra kutsuu kotiin ja heille me
        kirjoitamme Herran tahdon mukaisesti.


      • Nyt paukahti asiaa kehiin aloittajalta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin kirjoitan ensisijaisesti vilpittömille totuutta etsiville ihmisille.
        Todennäköisesti heitä on joitakin tälläkin palstalla. He etisivät täältäkin
        jotakin, josta ottaa kiinni näinä vaikeina aikoina. Ja Pyhä Henki vahvistaa
        heille ja meille sen mikä on Hänestä. Näin uskon.

        Ja kyllä varmaan siellä sikakaukaloillakin on joku tuhlaajapoika
        tai tuhlaajatyttö. Näitä ihmisiä Herra kutsuu kotiin ja heille me
        kirjoitamme Herran tahdon mukaisesti.

        Niin me tahdomme tehdä. Koskaan kun ei ihminen tiedä, mutta Jumala näkee kaikki etsivät ja hapuilevat. Ja siellä on (kirjoitettava) missä Herra osoittaa. Siis täälläkin, vaikka monet muut palvelustehtävät ja paikat tuntuisivat mukavammilta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tästä selvästä ja asiallisesta selityksestä tuohon valheeseen
        perustuvaan valehteluoppiin.

        Olen itse pohtinut tätä ja käsittänyt tämän jotenkin mutta en ole osannut
        panna ajatuksiani kirjoitettuun muotoon. Siksi olen odottanut, että
        joku tähän aiheeseen valon saanut uskova selittää asian. Sinä teit sen, Kiitos!!!

        Sinä olet saanut tämän ymmärryksen Pyhän Hengen opettamana.
        Tämän käsittää jokainen, joka on Totuudesta, Jumalasta. Mutta ...

        Nyt jos ja kun Pyhä Henki ei opeta uskosta osatonta pilkkaajaa
        (todennäköisesti ei opeta ja on vaiti), hän ei voi käsittä sinun hyvää
        Jumalalta saatua sanomaasi. Sen voi vain Pyhä Henki selittää ihmiselle.

        Toivomukseni ja rukoukseni on, että Pyhä Henki kuitenkin armahtaisi
        ja ottaisi jonkun Paavalista valehdelleen ihmisen kiinni ja panisi hänet
        seinää vasten niin, että tämä tulisi suureen synnintuskaan.
        Ja sitten synnintuskan kautta hän voisi tulla sisälle Pelastukseen.

        Jälleen omakehua! Etkö todellakaan tajua, että itsensä kommentointisi on niin läpinäkyvää, että sen huomaa lapsikin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tästä selvästä ja asiallisesta selityksestä tuohon valheeseen
        perustuvaan valehteluoppiin.

        Olen itse pohtinut tätä ja käsittänyt tämän jotenkin mutta en ole osannut
        panna ajatuksiani kirjoitettuun muotoon. Siksi olen odottanut, että
        joku tähän aiheeseen valon saanut uskova selittää asian. Sinä teit sen, Kiitos!!!

        Sinä olet saanut tämän ymmärryksen Pyhän Hengen opettamana.
        Tämän käsittää jokainen, joka on Totuudesta, Jumalasta. Mutta ...

        Nyt jos ja kun Pyhä Henki ei opeta uskosta osatonta pilkkaajaa
        (todennäköisesti ei opeta ja on vaiti), hän ei voi käsittä sinun hyvää
        Jumalalta saatua sanomaasi. Sen voi vain Pyhä Henki selittää ihmiselle.

        Toivomukseni ja rukoukseni on, että Pyhä Henki kuitenkin armahtaisi
        ja ottaisi jonkun Paavalista valehdelleen ihmisen kiinni ja panisi hänet
        seinää vasten niin, että tämä tulisi suureen synnintuskaan.
        Ja sitten synnintuskan kautta hän voisi tulla sisälle Pelastukseen.

        Miksi ihmeessä kehtaat vastailla omiin aloituksiisi ikään kuin esiintyen muina komentoijina? Eikö kukaan muu enää kommentoi sinun hölmöjä aloituksiasi?


    • Anonyymi

      "Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi."

      Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!


      Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?

      Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?

      Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen."

      Roomalaiskirje 11:32-36

    • Anonyymi

      Ps.14:1-4 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: Ei ole Jumalaa. Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on. Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa. Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomaksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään. Eivätkö he mitään käsitä, nuo väärintekijät, jotka saavat leipänsä syömällä minun kanssani eivätkä avuksensa huuda Herraa? Ps.53:1-5 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: Sairaus Daavidin mietevirsi. Hullu sanoo sydämessänsä: Ei ole Jumalaa. Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on. Jumala katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa. Mutta kaikki he ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään. Eivätkö he mitään käsitä, nuo väärintekijät, jotka saavat leipänsä syömällä minun kanssani, eivätkä avuksensa huuda Jumalaa?

    • Anonyymi

      Jos jollakin on (Raamatusta) tietoa, että Paavali valehteli, ja mistä`?

      Niin astukaa areenalle!

    • Anonyymi

      Raamatun mukaan Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen, se näkyy monessa kohtaa. (falsehood)
      Ei Rooman armeijan tappokomppanian päälliköksi täysin rehellinen mies pääse.

      Jumala käytti Paavali väkevän eksytyksen toteuttajana ja valitsi Paavalin siihen tehtävään, koska Paavalilta se onnistui.

      2. Tess. 2:11 

      Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

      7 Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      7 Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

      • Anonyymi

        Ahaa? Sinä kuulut niihin Kärpäsen-Kakka-Kerääjin?

        Ei onnistu! KAIKKI näkevät kaukaa, ja paha lemu nousee!Kärpäsestä härkänen!
        ______________________


        No, Mitä ajatella sellaisesta, kun korotetaan itseä "Raamatun Käännösten Spesialisteina!
        (Nyt on vuorossa Paavalia koskevat valhebuumi!)


        Vertaus:

        Sellainen tyyppi on kuin ikkunan pesijä, jolla on Iso Ikkuna edessään!

        Hän ei huomaa sitä Isoa Ikkunaa ?

        Hän huomaa vain kärpäsen kakkoja ikkunassa?
        Hän sihtaa niitä kärpäsen kakkoja, mustia pisteitä lasissa, ja - ja- kadottaa suhteellisuustajun?

        Lopuksi hän lausuu: Ei ole Mitään Isoa Ikkunaa!
        On vain mustia kärpäsen kakkoja... löysin niitä tosi paljon?

        - Se, joka tilasi Ikkunan Pesun - lausui:
        - Kuules nyt viisastelija? Tässä on edelleen ISO ikkuna, eikä vain näkemiäsi kärpäsen kakkoja.
        - Mene matkoisi. Jos et osaa erottaa Isoa Lasi-ikkunaa ja kärpäsen kakkoja toisistaan, et ole sopiva hommaan!
        - Kun hankit oikeat silmälasit, taikka peset nämä nykyiset, kykenet erottamaan Isot Asiat, ja pienet asiat.

        - Kärpäsen kakat eivät ole uhka Isolle Ikkunalle!
        - Kaikissa ikkunoissa voi olla kärpäsen kakkoja, mutta eivät ne silti ole Pelkkiä kärpäsen kakkoja!
        --------------------------------------------------------------

        Siis? Raamattu ei ole mikään pelkkä kärpäsen kakkoja vilisevä kirja.
        Se ei ole pelkkiä käännösvirheitä.
        Kukaan normitason ihminen ei rupea tekemään "kärpäsestä härkästä"!
        Vuosisatojen ajan ovat suomalaiset löytäneet uskon Jumalaan ja Jeesukseen suomalaisten käännösten puitteissa.

        Amen.


      • Anonyymi

        Kerropas nyt kuka oikein olet? Niin otetaan sinusta selkoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropas nyt kuka oikein olet? Niin otetaan sinusta selkoa?

        Ei sillä ole merkitystä kuka hän on. Ihan niin kuin ei silläkään ole merkitystä kuka sinä olet. Jos sillä olisi edes vähänkään jotakin merkitystä kuka joku täällä on, niin silloin hän tai sinä kirjoittaisitte täällä omalla nimellänne. Aina siihen asti kyse on vain suun pieksännästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole merkitystä kuka hän on. Ihan niin kuin ei silläkään ole merkitystä kuka sinä olet. Jos sillä olisi edes vähänkään jotakin merkitystä kuka joku täällä on, niin silloin hän tai sinä kirjoittaisitte täällä omalla nimellänne. Aina siihen asti kyse on vain suun pieksännästä.

        Ei nyt sentään ole niin.


    • Anonyymi

      Niin?

      KUN kaikkien syntisten ihmisten vääryys todistaam, että vain JUMALA yksin on pyhä ja vanhurskas...

      Niin siinä se on.

      Piste.

      "Mutta jos meidän vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhurskauden, mitä me siihen sanomme? Ei kaiketi Jumala ole väärä, kun hän rankaisee vihassansa? Minä puhun ihmisten tavalla.
      • Pois se! Sillä kuinka Jumala silloin voisi tuomita maailman? Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
      • Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan."

      • Anonyymi

        Kysymysmerkki piste piste piste


    • Anonyymi

      Nämä Raamatun Sanojen Romutusmiehet ovat surkea ja säälittävä porukka!

      Onneksi Jumalan Pyhä Henki - Totuuden Henki - paljastaa jo kaukaa heidän pimeät postillansa!

      Eikä kukaan Herramme Jeesuksen totinen lammas haksahda noihin yököttäviin selityksiin. Herra varjelee omansa.

    • Anonyymi

      Joku kirjoitti:

      "Ei Rooman armeijan tappokomppanian päälliköksi täysin rehellinen mies pääse.
      Jumala käytti Paavali väkevän eksytyksen toteuttajana ja valitsi Paavalin siihen tehtävään, koska Paavalilta se onnistui."
      ----------------------------------------------------

      Tuollaisten satujen kirjoittajan kannattaisi ilmoittaa itsensä Finlandia-palkinnon ehdokkaaksi!

      SARJASSA : Fiktioita ja dekkarisarjaa...

      Aiheena: historiallisten faktojen uudelleen-muokkausta... omien korvien välistä...

    • Anonyymi

      On liiankin läpinäkyvää, kun koetetaan romuttaa Raamatun Sanaa, mustata apostoli Paavalia!

      Mutta, pimeys on sellaista. Pimeyden ruhtinaan koukutukset ovat naurettavia.

      Onneksi ne ovat niin ala-arvoista tasoa, ettei KUKAAN fiksu ihminen (uskova) voi ottaa niitä todesta...

      JUmalan Valo valaisee pimeyden lonkerot

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joku nosti "lööpin" tänne:

      "Mistä kaikista Paavali valehteli" ...

      Mutta, niistä "kaikista" (?) valheista ei ole annettu MITÄÄN ESIMERKKIÄ!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Raamattu on rehellinen kirja, siellä sanotaan ihan suoraan, että Paavali valhehteli tarvittaessa eikä pitänyt sitä edes kovin pahana syntinä.

      • Anonyymi

        Jumala veti henkensä pois Paavalista ja lähetti tilalle Saatanan demonihengen.

        King James: The messenger of Sathan" nimisen "mesettäjä"- hengen.


      • Anonyymi

        No, annapas tulla se Raamatun kohta - tarkasti - jossa
        "sanotaan suoraan".

        Ei ole eikä tule! Sellaista sanaa tai todistusta ei ole UT:ssa.

        Se on VAIN sinun korviesi välissä, mielikuvitys, harha, valheen saaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala veti henkensä pois Paavalista ja lähetti tilalle Saatanan demonihengen.

        King James: The messenger of Sathan" nimisen "mesettäjä"- hengen.

        Jumala ei ottanut Paavalilta Pyhää Henkeä.

        "Saatanan enkeli rusikoi häntä". Siis kiusaaja, demoninen ahdistelija.

        Ei sillä demonilla ollut valtaa Pyhän Hengen ylitse.

        Se rusikoi vain Paavalin kehoa.

        Mutta henkeen ei ollut otetta.

        Jeesustakin saatana kiusasi, mutta jäi häviölle.

        Ei kannata joka lajin infantiileja satuja söpöttää,
        kun ei ole ymmärrystä asioissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ottanut Paavalilta Pyhää Henkeä.

        "Saatanan enkeli rusikoi häntä". Siis kiusaaja, demoninen ahdistelija.

        Ei sillä demonilla ollut valtaa Pyhän Hengen ylitse.

        Se rusikoi vain Paavalin kehoa.

        Mutta henkeen ei ollut otetta.

        Jeesustakin saatana kiusasi, mutta jäi häviölle.

        Ei kannata joka lajin infantiileja satuja söpöttää,
        kun ei ole ymmärrystä asioissa!

        Demoni on henkiolento, joka tulee ihmisen sisälle mieleen asumaan. Pyhä Henki poistuu kun ihmiseen tulee Saatanan demonhenki.

        Ei henkiolento ole mikään fyysinen puinen piikki Paavalin pakaralihaksessa, kuten asia keveästi ohitetaan.

        Paavalin eräs vakava synti ennen demonin saamista oli ylpeydensynti, mikä on kuolemansynti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, annapas tulla se Raamatun kohta - tarkasti - jossa
        "sanotaan suoraan".

        Ei ole eikä tule! Sellaista sanaa tai todistusta ei ole UT:ssa.

        Se on VAIN sinun korviesi välissä, mielikuvitys, harha, valheen saaste.

        Room. 3:7 

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Paavali yritti perustella valehtelemistaan sillä, että se muka kirkastaisi Jumalan totuutta.

        Kieroja perusteluja valehtelulle.

        Totuuden Henki ei valehtele ei isoissa eikä pienissä asioissa.

        Ylivainiokin pisti liikkeelle 1403 väitettä ihmeparnemisista, joita oikea lääkäri ei löytänyt yhtään kun teki asiasta lääk.tri:in väitöskirjan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala veti henkensä pois Paavalista ja lähetti tilalle Saatanan demonihengen.

        King James: The messenger of Sathan" nimisen "mesettäjä"- hengen.

        Täyttä valhetta kirjoitat.


    • Anonyymi

      Väärää opetusta sellainen, ett paha henki ja Pyhä Henki olisi ihmisessä yhtä aikaa ja taistelisivat siellä ja jompi kumpi olisi voitolla.

      Pyhä Henki ei koske saastaisiin henkiin, vaan poistuu niiden alta pois. Näin kävi Paavalillekin kun Jumala lähetti mieheen Saatanan enkelin, mikä on henkiolento.

      1. Sam. 16:14 

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

      • Kaksi ihan eri asiaa.
        Paavalia sallittiin saatanan enkelin rusikoida ,että mies pysyisi heikkona ja nöyränä ja hyvänä Jumalan miehenä.
        Tästä hän kirjoittaakin ja ohjaa toisiakin mieltymään nöyryyteen.
        Saul vt oli sitten kokonaan tuomittu vääryyksistä ja häneltä otettiin valta pois omien tottelemattomuuksien takia.
        Jumala siirsi miehen sivuun.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Kaksi ihan eri asiaa.
        Paavalia sallittiin saatanan enkelin rusikoida ,että mies pysyisi heikkona ja nöyränä ja hyvänä Jumalan miehenä.
        Tästä hän kirjoittaakin ja ohjaa toisiakin mieltymään nöyryyteen.
        Saul vt oli sitten kokonaan tuomittu vääryyksistä ja häneltä otettiin valta pois omien tottelemattomuuksien takia.
        Jumala siirsi miehen sivuun.

        Jumala ei ole kiusattavissa eikä kiusaa ketään! Näin sanoo Raamattu. Näin on ihan selvää, ettei Jumala salli kenenkään kiusaamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole kiusattavissa eikä kiusaa ketään! Näin sanoo Raamattu. Näin on ihan selvää, ettei Jumala salli kenenkään kiusaamista.

        Sallii tapahtua asioita lukee aivan selvästi raamatussa.
        Myös sallii tuhon kuten sodomassa


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sallii tapahtua asioita lukee aivan selvästi raamatussa.
        Myös sallii tuhon kuten sodomassa

        niin se menee...


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sallii tapahtua asioita lukee aivan selvästi raamatussa.
        Myös sallii tuhon kuten sodomassa

        Ei salli. Ihmiset tekevät mitä lystää, mutta Jumala ei puutu. Hän ei siis erityisesti salli vaan on vain ihan reilusti välinpitämätön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei salli. Ihmiset tekevät mitä lystää, mutta Jumala ei puutu. Hän ei siis erityisesti salli vaan on vain ihan reilusti välinpitämätön.

        Jumala sallii asioita tapahtuvan.Se on ihan raamatun selvä asia.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jumala sallii asioita tapahtuvan.Se on ihan raamatun selvä asia.

        Se ei selvä, vaan tulkinta kysymys.


    • Anonyymi

      Demoniset rusikoimiset ovat nimenomaan ulkoiselta taholta tulevaa häiriötä.

      Ei Paavalista Pyhä Henki poistunut, eikä Raamattu sano sellaista.

      Jumala lähetti tämän kiusaajan siksi, ettei "Paavali ylpeilisi". Koska hän sai nähdä suuria asioita. Ettekö ole lukeneet UT:sta?

      Kaikki - UT:n kokonaisuus Paavalin asiassa TODISTAA että hänellä oli JUmalan hengen voima ja apu.

      • Tottakai oli .
        Täällä vaan tuo sekopää kirjoittaa nitä sylki suuhun tuo.
        Ottaa raamatun lauseita ja kääntää kaikki valheeksi.
        Sitä saatanan hallussa olevat tekevät.
        Tuollaisia riittää.Se kuuluu aikaan ,että saatana lähettää porukkaa sotkemaan asioita ja nuo marionetit sitten sätkii ja toimii perkeleen naruissa omaksi tuhokseen.


    • Anonyymi

      "Onneksi Herra on hereillä ja myös Hänen SiivousKomppaniansa ja kurin-palautus-yksikkö. . . Totuuden Henki. . ."

      Viimeksi olet väittänyt olevasi Pyhä Henki ja leikkinyt Jumalaa. Nyt siis vain siivouskomppanja. Mistä moinen alemmuudenpuuska?

      Mitään kuria sinä et tälle palstalle saa aikaiseksi. Käännösaloitukset ja Paavalin valehtelusta kertovat aloitukset senkin vain jatkuvat, ja jopa lisääntyvät! Johtuukin todennäköisesti juuri sinusta.

      Jos Jumala tarvitsisi jotakin siivouskomppanioita tai kurinpitolautakuntia, hän hoitaisi asian aivan itse. Mutta ei tarvitse. Suomi24-palsta sentään on vapaan maan vapaa kaikille avoin keskustelupalsta (luojan kiitos), etkä sinä määrää täällä (luojan ylistys ja kiitos!)

      Raamen!

      • Anonyymi

        No mikäs nyt mättää?

        Jumala tarvii aina uskollisia työkavereita. Joka sortin haasteisiin.

        Eihän täällä kukaan näytä määräilevän?

        Kuka mitäkin kirjoittaa?


        Olisko syytä relata?


    • Anonyymi

      Luterilainen kirkko on ottanut itselleen Jumalan aseman ja korottanut itsensä yli kaiken mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan. Luterilaisten opin mukaan vain kirkko voi pelastaa kolmen vesitipan pakanallisen rituaalin kautta. Herra Jeesus ei voi ketään pelastaa, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Herran Jeesuksen nimeä, näin kirkko opettaa.
      Luterilaisen opin mukaan myöskään Jeesus ei sovittanut eikä kantanut kenenkään syntejä ristille, vaan yhä edelleen synnit, jopa Aadamista asti, laitetaan jokaisen maailman syntyvän ihmisen kannettavaksi. Luterilaisilla on ratkaisu synteihin: kolme vesitippaa taikojen ja merkkien ja loitsujen kera otsaan ja kas synnit pyyhitään pois.

    • Anonyymi

      Paavali opettaa eri evankeliumia kuin Jeesus.

      Jeesuksen mukaan syntien anteeksi saamiseen riittää, että hän kuolee. Ei Jeesus vaatinut pelastuksen eteen edes uskoa hänen kuolemaansa.

      Paavalin mukaan taas ihminen ei voi pelastua, jos ei ensin usko Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.

      Jeesus ei mainitse kertaakaan sanaa armo. Paavali mainitsee sen lähes 90 kertaa. Paavali mainitsee helvetin 20 kertaa mutta Jeesus ei kertaakaan.

      Aivan eri lähtökohdat pelastukselle.

      • Anonyymi

        Oot ihan pihalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot ihan pihalla.

        Nuo ovat vain faktoja Raamatusta. Jos et lue ajatuksella Raamattua, et tiedä mitä olet lukenut. Vain ITSE tutkimalla voi todella ymmärtää mitä Raamattu sanoo. Kommenttisi osoittaa, ettet ole itse tutkinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo ovat vain faktoja Raamatusta. Jos et lue ajatuksella Raamattua, et tiedä mitä olet lukenut. Vain ITSE tutkimalla voi todella ymmärtää mitä Raamattu sanoo. Kommenttisi osoittaa, ettet ole itse tutkinut.

        Ei kannata väittää sellaista, josta ei ole varma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata väittää sellaista, josta ei ole varma?

        Minä olen varma.


      • Jos et olisi ääliö niin sinä voisit ymmärtää asian ,että kun Jeesus puhui ja eli niin uusiliitto ei ollut voimassa ,mutta heti kuoltuaan liitto oli voimassa ja se hetki on kun esirippu repesi.
        Se oli maailmankaikkeuden tärkein repeämä.
        Siitä Paavali puhui testamentti asiassa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jos et olisi ääliö niin sinä voisit ymmärtää asian ,että kun Jeesus puhui ja eli niin uusiliitto ei ollut voimassa ,mutta heti kuoltuaan liitto oli voimassa ja se hetki on kun esirippu repesi.
        Se oli maailmankaikkeuden tärkein repeämä.
        Siitä Paavali puhui testamentti asiassa.

        "mutta heti kuoltuaan liitto oli voimassa"

        No et se sinäkään Raamattua tunne. Jeesus itse sanoi, että uusi liitto, jonka hän teki ihmiskunnan kanssa, alkoi kun hän nosti maljansa viimeisellä ehtoollisella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "mutta heti kuoltuaan liitto oli voimassa"

        No et se sinäkään Raamattua tunne. Jeesus itse sanoi, että uusi liitto, jonka hän teki ihmiskunnan kanssa, alkoi kun hän nosti maljansa viimeisellä ehtoollisella.

        No ei tuo pidä paikkaansa.Jeesus vaan ehtoollisella opetti tulevan.
        Kaikki alkoi siitä kun Jeesus kuoli ja esrippu repesi.
        Se oli kuoleman lisäksi merkki ,että vanhaliitto on ohi.
        Kuin sopimus paperi joka revittiin ja uusiliitto alkoi Jeesuksen veressä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        No ei tuo pidä paikkaansa.Jeesus vaan ehtoollisella opetti tulevan.
        Kaikki alkoi siitä kun Jeesus kuoli ja esrippu repesi.
        Se oli kuoleman lisäksi merkki ,että vanhaliitto on ohi.
        Kuin sopimus paperi joka revittiin ja uusiliitto alkoi Jeesuksen veressä.

        “Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: ”Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni.”” (1. Korinttolaiskirje 11:25, FinRK)

        Asia ei voi sen selvemmin enää sanoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        “Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: ”Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni.”” (1. Korinttolaiskirje 11:25, FinRK)

        Asia ei voi sen selvemmin enää sanoa.

        Niin sanoi selvästi totta.
        Kun asia tehdään muistoksi niin Jeesus tarkoitti kun Hän on kuollut ja seurakunta toiminnassa yms.
        Niin on asia todella selvää.Muistoksi.
        Muistoksi.


    • Anonyymi

      Kannattais kirjoittajien harkita etukäteen, MITÄ tällaisille palstoille postailevat.
      Ettei piankin näkyisi, että silkkaa valhetta ja mielikuvituksen tuotetta oli!

      • Anonyymi

        Olen saamaa mieltä kuin sinä aloituksesta.


    • Anonyymi

      Niin luulisi??

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuskin kukaan normi-ihminen uskoo sellasiai satuja, joita erää sepittävät Paavalista. Valheita.

        Sentään Raamatun kaanon on syntynyt pitkän ottelun perästä.

        Joku suomi24 hell.plastan anonyymi sananselittäjä, joka sepittää yhden jakeen postauksia?

        Uskottavuus tasan 0 %.

        Onneksi kukaan ei tuollaisiin haksahda!


    • Anonyymi

      Jokainen Raamatun totuuksia tunteva tietää, että Jumala veti oman henkensä Paavalista pois ennen kuin lähetti mieheen saatanan hengen.

      1. Sam. 16:14 

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

      Jumala ei katso henkilöön.

      • Anonyymi

        Jumal ei vetänyt Paavalista omaa henkeään. Sellaista ei missään ut:ssa lue.

        Saatanan demoninen rusikoiminen - ulkoisesti - on toinen asia.

        Älä sotke apostoli Paavalia ja

        VT:n kuningas Saulia, josta Pyhä Henki poistui.

        Ne ovat kaksi AIVAN eri asiaa, ja persoonaa.

        Koeta saada pääsi järjestykseen.....


    • Anonyymi

      Kyllä meitä valheiden viljelijöitä piisaa nykysinkiin!

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vaikuttaa sitä, että tämä Paavaliin suunnattu mustaus- ja häväistyshomma nousee hyvin valheellisesta ja pimeästä mielestä. Joka ITSE On jo tullut paholaisen valheiden manipuloimaksi, eikä NÄE enää valoa.

      Ei osaa erottaa mustaa valkoisesta.

      Eli on eksytetty. Surkeus on siinä että tämä eksynyt LUULEE olevansa ainoa joka nyt yli 2000 vuoden perästä tietää jonkin erityisen oivalluksen Paavalista! Ja koettaa tätä harhaa syöttää eteenpäin.

      Tähän tulokseen voi tulla sellainen, joka lukee tämän Paavalin solvaajan tekstejä.
      Joka niputtaa ne, analysoi, vertaa UT:n teksteihin. Siitä se synteesi syntyy.

      Säälittävää sellainen eksyminen on.
      Ja aika absurdia.

      Että muka vasta yli 2000 vuoden perästä?
      Jossakin Suomi24 palstalla olisi se Ihme-IHminen - joka löysi jotakin,
      ..... jota tuhannet muut tutkijat eivät (muka) olleet havainneet!

      Näitä Itsensä Korottajia on ollut, mutta he ITSE paljastavat oman tilansa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä se on nyt julkisesti nähty KUKA postailee sikamaisia valheita apostoli Paavalista!
      Taitaa olla ukko itse pahasti saataan siteissä?

      ( Niin ova kaverit kertoneet....)

    • Anonyymi

      Hyvä ottaa taas kissa pöydälle ja kattooo!

    • Anonyymi

      No, ei ne pitkälle etene, Paavalin solvauskomppaniat!

    • Anonyymi

      Valheilla on lyhyet. jäljet.
      Valheet Paavalista ja hän sanomisistaan kun voidaan hyvin helposti UT:n kirjoitukista selvittää!

    • Anonyymi

      Turhaan ahkeroivat Paavalia mollaavat kiusanhenget,

    • Anonyymi

      Paavalin pommittajat tekevät turhaa työtä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe