Monen sukulaiseni lapset jo muuttaneet pois suomesta..

Anonyymi-ap

Moni Hollantiin ja Norjaan...eivät näe minkäänlaista perusteltua syytä koskaan muuttaa takaisin suomeen...itse perässä menossa kunhan saan uuden passin.

18

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suosittelen, kannattaa käydä ulkomailla ja asua siellä vähän pidempäänkin. Siellä monet oppi näkemään Suomen hyviä puolia.

      Toivottavasti saat passin ja menolipun.

      • Anonyymi

        ..sekä sukkahousut.


    • Anonyymi

      Hyvä se on käydä sieltä Impivaaralta joskus pyörähtämässä maailman turuilla. Mutta ylivoimaisesti suurin osa palaa Suomeen ja Suomi ei sen jälkeen niin pahalta näytäkään.
      Ihmiset etsivät sitä henkilökohtaista paratiisia, mutta aika nopeasti huomaavat ettei sitä ulkomaita löytynytkään.

      Suomessa on kyllä omat ongelmansa, mutta niin ne on muuallakin. Jos et satu olemaan erityisen varakas, niin eipä ole helppoa välttämättä muuallakaan.

      Suomi on kyllä nyt poikkeuksellisen retuperällä Marinin hallituksen aikaan. Syöksyy rotkoon. Mutta aina on tuhkasta noustu kansana.

      • Anonyymi

        Suomi pärjännyt koronapandemiassa ja energiakriisissä poikkeuksellisen hyvin, kiitos Marinin hallituksen, ja työllisyys noussut kohisten kokoaikaiseksi muutettu työllisyysaste jo Pohjoismaiden korkein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi pärjännyt koronapandemiassa ja energiakriisissä poikkeuksellisen hyvin, kiitos Marinin hallituksen, ja työllisyys noussut kohisten kokoaikaiseksi muutettu työllisyysaste jo Pohjoismaiden korkein.

        Propagandakoneisto kuin Pohjois-Koreassa.


      • Anonyymi

        Suuri osa palaajista tulee nostamaan maataloustukea Suomen veronmaksajilta , tai loisimaan julkishallinnon palkkavirassa.
        Harva palaa takaisin tuottamaan lisäarvoa Suomelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi pärjännyt koronapandemiassa ja energiakriisissä poikkeuksellisen hyvin, kiitos Marinin hallituksen, ja työllisyys noussut kohisten kokoaikaiseksi muutettu työllisyysaste jo Pohjoismaiden korkein.

        Suuressa koronapuhalluksessa 35 000 000 000 euroa Sanna Marin jakoi valtion rahaa 1000000 etuoikeutetulle kuten maataloustuen nostajille , yli 4000 000 jäi vain maksajan osa ja valtiolle 35 miljardia lisää velkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Propagandakoneisto kuin Pohjois-Koreassa.

        Pahempaa valhetta


    • Anonyymi

      Voihan sitä käydä muuallakin katselemassa maailmaa. Palaa sitten Suomeen, kun siltä tuntuu. Länsi-Eurooppa ei ole kaksinen alue asumiselle tai työssäkäynnille.

    • Anonyymi

      Minun lapseni asuvat Suomessa, eikä heillä ole ollut mitään halua muuttaa pois. Kaikki ovat menestyneet elämässään kohtalaisesti, joku jopa erittäin hyvin.
      Lapsenlapset ovat menestyneet opinnoissaan.
      En oikein ymmärrä tätä valitusta Suomen oloista. Kyllä ihmisillä menee aivan hyvin.

    • Anonyymi

      Oma maa mansikka, muu maa mustikka. Jokainen valitsee elämäntapansa, turha sitten valitella ettei ollutkaan niin hyvä valinta.

    • Anonyymi

      Kummasti jaksat edelleen kirjoitella Suomesta, kuten tuo Ruotsiin kunniavelanmaksua veroja paennut Björn Wahlroos. Voit lähteä Suomesta mutta Suomi ei lähde susta.

    • Anonyymi

      Tervemenoa. Ei teitä putinisteja kukaan täällä kaipaakaan. Osta menolippu.

    • Anonyymi

      No hei hei siten vain! Älä tule takaisin!

    • Anonyymi

      Asiallisesti sanottuna.
      Ei se Suomi täältä Norjasta katsottuna huonolta kehitysmaalta näytä. Toistaiseksi pohjoismaa siinä, kuin missä muutkin. Itse olen täällä nykyään käytännön syistä. En siksi, että haluaisin olla ulkomailla. Kovin suuria eroja ei pohjoismaiden välille voi tullakaan, koska siihen tarvittaisiin maiden väliset rajat. Nyt koronamääräysten jälkeen niitä taas ei ole. Eikä tämä mitään "ulkomaata" siten olekaan. Vain eri kieli. Kysymysmerkki tietysti on, miten Suomemme käy tulevaisuudessa kasvavan velkataakkansa alla. löytyykö nykyisestä työsukupolvesta maksajia, kuten parista edellisestä sukupolvesta boomereineen. Hehän maksoivat aikanaan mahtavat sotakorvaukset neuvostoliitolle ja kutistivat vielä suhteelisen valtionvelan noin 12%:iin siitä, mitä se on nyt suhteessa bruttokansantuotteeseen. Siinä, missä maailman korkojen nousu tulee kurittamaan Suomea, tulee se vastaavasti lihottamaan Norjan jo ennestään mahtavia rahastoja. Eli tulevaisuudessa varmaan tulee Norjan raja olemaan myös jonkinlainen hyvinvointiraja. Mutta jokatapauksessa uskon Suomemmekin vyötä kiristellen pakon edessä toipuvan taas ongelmistaan.

      Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille. Ja kirjoitellaampa asiallisesti.

      • Anonyymi

        Tuossa se oleellinen ero tulikin esille: norjalaiset ovat älykkäitä, he äänestävät sosiaalidemokraatteja. Suomlaiset ovat tyhmiä, äänestävät kokoomusta.

        Hyvinvoinnin raja tulee tosiaan kulkemaan Suomen ja Norjan rajaa pitkin.

        Sitä saa, mitä tilaa.


    • Anonyymi

      Olet siis Afrikan Sarvesta saapuneiden moniosaajien jälkeläinen?

    • Anonyymi

      Itse muutin Itävaltaan ja olen viihtynyt...huomattavasti vähemmän liikkuu kadulla "koneinsinöörejä" kuin suomessa, en kadu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3451
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1508
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1277
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1151
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      815
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      779
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      47
      772
    Aihe