Syy no tarvitseeko edes selittää kevyesti pintaraapaisulla...
Ylitehoinen sähköauto on syyllinen.
Älä ala itkemään että minulla ei ole ylitehoista sähköautoa ,et tiedä mitään.
Yli painavat sähköautot ikivanhalla akkutekniikalla painaa ja hiertää kumipienpäästöä keuhkot täyteen.
Ylipainava sähköauto on varustettu piittaamaattomuudessaan heikkoitsetuntoiselle maailman tuhoajalle ylitehokkaalla sähkömoottorilla. Pienhiukkasia on keuhkot taas täynnä ja kuolleisuus on suurta sähköautoilijan tähden.
Ylitehokas sähköauto on suuren tehonkäsittelyn tähden pitänyt joka osaltaan rakentaa arvokkailla mineraali kaivamisella yli suurilla komponeneteilla että saadaasn se vessa kiihtymään ja pysymään kasassa ylisuuren tehon ja ylisuuren akun tähden ja kaikki saastuttaa ja painaa 100% turhuuden tähden.
Miksi kukaan vihreä ei mellakoi näiden todellisten asioiden tähden?
Sähköautoon riittää jotain 40kw teho koska on olemassa v-a-i-h-t-e-i-s-t-o.
Autojen paino pitää rajat lainsäädännöllä myös. Jokaisen autossa ei tarvita 70kwh akustoa. 30kwh riittää suurelle osalle enemmän kuin riittävästi. Diesel ja bensa on hienoja polttoaineita ja vety. Autoja pitää voida omistaa ja käyttää yhdellä ihmisellä monta edullisesti eri käyttötarpeita varten. Kun on pientä ajoa voi käyttää pientä sähköautoa ja kun pitkä matka voi ajaaisolla autolla millä rangea riittää.
Tehot alas pienhiukkastenkin tähden. Jo terve järki sen sanoo jos omaat sen. Siksi lainsäädäntö nyt uusintaan ja heti! Muistakaa VAIHTEISTO!
Sähköauto saastuttaa pienhiukkasia enemmän kuin järki auto bensa ja diesel.
13
91
Vastaukset
- Anonyymi
https://yle.fi/a/74-20005332
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/21b-2022/jarrut-ja-renkaat-eun-paastosyyniin/
Jotain luettavaa jos ei oma järki osaa mitään.- Anonyymi
Suo siellä vetelä täällä. Jos joku luuli, että sähköauto on ratkaisu ympäristön kannalta, on erehtynyt aika pahasti. Todellisuudessa sähköauto on ratkaisu korkeintaan verotuksen kannalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suo siellä vetelä täällä. Jos joku luuli, että sähköauto on ratkaisu ympäristön kannalta, on erehtynyt aika pahasti. Todellisuudessa sähköauto on ratkaisu korkeintaan verotuksen kannalta.
Aika hyvin noita polttomoottoriautojakin on osattu verottaa että ei siksi olisi tarvinnut sähköautoja rakennella. Jos mistä niin verotuksesta meillä on kokemusta satojen vuosien ajalta ja sitä kokemusta osataan myös hyödyntää...
Mutta sähköntuottajille sähköautot ovat kuin taivaan lahja, vaikkakin viimeisen vuoden sattumukset ovatkin johtaneet sähkönhinnan rajuun nousuun ilman sähköautojakin. Tätä tilannetta vaan eivät edes suurimmat toimijat osanneet ennakoida vielä esim. vuosi-puolitoista sitten ja siksi he masinoivat ja lobbasivat täysillä sähkäautojen puolesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suo siellä vetelä täällä. Jos joku luuli, että sähköauto on ratkaisu ympäristön kannalta, on erehtynyt aika pahasti. Todellisuudessa sähköauto on ratkaisu korkeintaan verotuksen kannalta.
Teslat akkulaatikot latauskieltoon talveksi
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17646515N
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Sähköstä on pulaa muutenkin ja nyt kuin herran rangaistus sähköautot! heinäsirkkalauma perhana! sähköautot nostaa joka tuvan sähkölaskua!
- Anonyymi
Vaihteistoa ei pidä lisätä painoa lisäämään ja hyötysuhdetta heikentämään! Muutoin tarvitaan suurempi akku.
Heikompitehoinen moottori ei pysty ottamaan jarrutusenergiaa riittävästi talteen, joten pienempi moottori tarkoittaa suuremman akun tarvetta.
Aloitus on täyttä p*skanjauhantaa vailla pienintäkään ymmärrystä. - Anonyymi
Aloittajan ymmärrys ei riitä muinaisjäänteisen polttomoottorin toimintaa pidemmälle.
Aloittaja olettaa, että suuritehoinen sähkömoottori tarkoittaa suurta kulutusta kuten polttomoottorissakin. Tesla m3.ssa on parhaimmillaan liki 500hv mutta silti markkinoiden pienempiin ja tehottomiin sähköautoihin vertautuva kulutus.
On tutkimuksin todettu, että sähköautot eivät syö renkaita yhtään enempää kuin polttomoottorinen auto tehoistaan huolimatta, koska sähköautossa on tuhat kertaa nopeampi sutimisen esto kuin mihin polttomoottoriauto parhaimmillaan pystyy.
Polttomoottorinen tavallinen Tesla m3.n kokoinenauto painaa n.1700kg. Tesla m3 painaa suurimmillaan 1900kg. Jokainen ymmärtää, että tuolla 200kg.lla ei ole suurtakaan merkitystä.
Mitä tulee bensan ja dieselin hienouteen polttoaineena kannustan kuuntelemaan oheisen videon ihan ajatuksella.
https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U- Anonyymi
Höh.. Taas tulit pilaamaan hyvän mutu-ketjun tylsillä totuuksilla.
- Anonyymi
"On tutkimuksin todettu, että sähköautot eivät syö renkaita yhtään enempää kuin polttomoottorinen auto tehoistaan huolimatta, koska sähköautossa on tuhat kertaa nopeampi sutimisen esto kuin mihin polttomoottoriauto parhaimmillaan pystyy."
Vai että oiken sutimisen esto, voi poikasia.
Patteriauto painaa radikaalisti enempi vastaavaan polttariin nähden ja sen vuoksi myös kuluttaa reippaasti enempi sekä renkaita että bitumia, eli tuottaa tuolta osin enempi pienhiukkasia.
Tämä siis pelkän käytön osalta, valmistuksen ympäristöllisestä mega-saastuttavuudesta puhumattakaan. Myös se saaste-akkumateriaalien kierrätys on todellinen ongelma vastaamatta markkinapuheita, jonka Greenpeacekin on todennut.
Niin, ja globaalilla tasolla, montakohan prosenttia patteriautoista voidaan ladata puhtaaksi luokitellusta energista ... saaste-energialla ladattuna patteriauto on elinkaareltaan radikaalisti saastuttavampi kuin polttari.
Valitettavasti patteriauto on osa ongelmaa, ei ratkaisu ongelmaan.
Tulevilla Euro 7-normeilla puututaan myös patteruatojen renkaista ja jarruista tuleviin paikallisiin päästöihin. Oheisen kuvan prototyypin mukainen rengashiukkasten imuri tuskin kuitenkaan tulee olemaan se lopullinen ratkaisu ... saattaisi olla myös hieman haasteita lumisten maiden talvikeleillä.
- https://www.7sur7.be/monde/lunion-europeenne-veut-aussi-des-normes-d-emissions-pour-les-voitures-electriques~af8f3136/ - Anonyymi
Akut saastutaa vesitöt kaivostoiminta tapaa lapset ja kulutaa mailalla äätoyatqn itselatvaa on oikea ekoteko ei saastu valmistus eikö käyttö
Asiantietäjä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On tutkimuksin todettu, että sähköautot eivät syö renkaita yhtään enempää kuin polttomoottorinen auto tehoistaan huolimatta, koska sähköautossa on tuhat kertaa nopeampi sutimisen esto kuin mihin polttomoottoriauto parhaimmillaan pystyy."
Vai että oiken sutimisen esto, voi poikasia.
Patteriauto painaa radikaalisti enempi vastaavaan polttariin nähden ja sen vuoksi myös kuluttaa reippaasti enempi sekä renkaita että bitumia, eli tuottaa tuolta osin enempi pienhiukkasia.
Tämä siis pelkän käytön osalta, valmistuksen ympäristöllisestä mega-saastuttavuudesta puhumattakaan. Myös se saaste-akkumateriaalien kierrätys on todellinen ongelma vastaamatta markkinapuheita, jonka Greenpeacekin on todennut.
Niin, ja globaalilla tasolla, montakohan prosenttia patteriautoista voidaan ladata puhtaaksi luokitellusta energista ... saaste-energialla ladattuna patteriauto on elinkaareltaan radikaalisti saastuttavampi kuin polttari.
Valitettavasti patteriauto on osa ongelmaa, ei ratkaisu ongelmaan.
Tulevilla Euro 7-normeilla puututaan myös patteruatojen renkaista ja jarruista tuleviin paikallisiin päästöihin. Oheisen kuvan prototyypin mukainen rengashiukkasten imuri tuskin kuitenkaan tulee olemaan se lopullinen ratkaisu ... saattaisi olla myös hieman haasteita lumisten maiden talvikeleillä.
- https://www.7sur7.be/monde/lunion-europeenne-veut-aussi-des-normes-d-emissions-pour-les-voitures-electriques~af8f3136/"Vai että oiken sutimisen esto, voi poikasia."
Mikä tuossa on epäselvää? Sähkömoottoria voi todellakin ohjata tuhannesosasekunnissa, polttista sekunnissa. Siinä on vissi ero. Polttiksen tehopiikit kohdistuu vetäviin pyöriin kuluttavasti.
"Patteriauto painaa radikaalisti enempi vastaavaan polttariin nähden"
Jos noin 200kg, eli 10% on mielestäsi radikaali ero niin ok. Omilla aivoillaan ajattelemaan pystyvä käsittää, että tuolla on jokseenkin merkityksetön vaikutus.
"valmistuksen ympäristöllisestä mega-saastuttavuudesta puhumattakaan."
Kaikki valmistaminen aiheuttaa päästöjä, kysymyshän on, kuinka paljon. Polttoaineen valmistus on mielettömästi saastuttavampaa. Mitä sähköä luulet polttoainetuotannon pumpuissa ym. jalostamisessa käytettävän, ei ainakaan tuulisähköä. Akkujen materiaaleista 90% voi kierrättää, polttoaineista ei yhtään. Et siis katsonut videota? Laitan sen tähän uudelleen...
https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U
"Tulevilla Euro 7-normeilla puututaan myös patteruatojen renkaista ja jarruista tuleviin paikallisiin päästöihin."
Hyvä että puututaan, miksei niin tehtäisi? Muuten sähköautoista poistuu jarrupölyä huomattavasti vähemmän kuin polttiksesta koska niissä on voimakas moottorijarrutus joka myös pysäyttää auton jarruun koskematta. Samalla "tankki" täyttyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akut saastutaa vesitöt kaivostoiminta tapaa lapset ja kulutaa mailalla äätoyatqn itselatvaa on oikea ekoteko ei saastu valmistus eikö käyttö
AsiantietäjäSiansaksaa en osaa, joten jää vastaamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841