Onko Paavin ystävä ? Ja sanotteko te Halleluuja?

Sanotteko uskovainen >>
Uskonmies on KGB:n mies ja miljardööri – tällainen mies on armoton patriarkka Kirill
Venäjän ortodoksisen kirkon johtaja, patriarkka Kirill, modernisoi kirkkoa, mutta hänen mielipiteensä ihmisoikeuksista, sotaan yllyttäminen ja kiivas Neuvostoliiton ihailu ovat kaukana rauhaa rakentavasta yhteistyöstä.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/045b7d24-6b12-4bd3-9833-695b67b736cd

38

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Haista ? ! Itsekkin olit ensin onnessasi . No niin nyt tulee sota homoja vastaan !

Uskovaiset on kyllä kovia kääntämään takkinsa.

• Eihän me rakas ollaan mitään takkia käännetty. Me seisotään Päivi Räsäsen takana edelleen .

Ja mitä sota homouutta vastaan. Niin se käy Jumala parhaillaan eikä Hän lepää ennenkuin kaikki heterot on viety Taivaaseen jotka Tahtovat...

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Eihän me rakas ollaan mitään takkia käännetty. Me seisotään Päivi Räsäsen takana edelleen .

Ja mitä sota homouutta vastaan. Niin se käy Jumala parhaillaan eikä Hän lepää ennenkuin kaikki heterot on viety Taivaaseen jotka Tahtovat...

No sinne nyt vaan äkkiä sinäkin sotimaan, pääset tosi toimiin "homoja" vastaan.

• Anonyymi kirjoitti:

No sinne nyt vaan äkkiä sinäkin sotimaan, pääset tosi toimiin "homoja" vastaan.

Me sodimme ainoastaan hengen aseilla ja se saa aikaan että meidän riveissä seisoo sitten paljon x-homoja.

• Anonyymi

onko paavi se jolla on patalappu päässä ?

• Anonyymi

ArtoTTT

Myös Krilin edeltäjä oli KGB mies, sama juttu tietysti myös neuvostoaikana.

"Kirillin edeltäjä Aleksei II oli tiedettävästi KGB agentti"(IL)

• Anonyymi

Niin no, mitä siitä ? Sinäkin olit muuten ensin ihan innoissaan tuosta sodasta "lännen homotusta vastaan"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin no, mitä siitä ? Sinäkin olit muuten ensin ihan innoissaan tuosta sodasta "lännen homotusta vastaan"

Näinpä osalla uskovaisista on varsin valikoiva muisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinpä osalla uskovaisista on varsin valikoiva muisti.

ArtoTTT

Niinkö? laitahan linkki jossa minä olen tuollaista sanonut.

• Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Taitaa joka syyttäjä vain vetää hatuista ja toivoa että saahujjattu muita mukaan tukemaan valheita.

• No ei mitään sellaista mutta me rakastamme tietysti Putin ja kuka on Krill ? Me uskovat.

• Anonyymi

Vanhempasi ovat varmaan ylpeitä sinusta? Pojastaan tuli UusNeuvostoliiton pahiksiin myötämielisesti suhtautuva trolli.

• Anonyymi kirjoitti:

Vanhempasi ovat varmaan ylpeitä sinusta? Pojastaan tuli UusNeuvostoliiton pahiksiin myötämielisesti suhtautuva trolli.

UusNeuvostoliitto = Paluu keisarillisen Venäjän aikaan.
        😄😄😄😄😄

• PasiToivonen5 kirjoitti:

UusNeuvostoliitto = Paluu keisarillisen Venäjän aikaan.
        😄😄😄😄😄

Niinpäs rakas Pasi Jäättää ehkäToivo Jumalaan !!

Niinpäs tuohon jossain ennen 1800 luvun. Milloin päitä alkoi putoa Neuvostoliitossa. Ja Ekumeeninen kirkkon juuret alkoi hurraa... Ja rukoilla keisarin puolesta. Onko Putin tulossa Keisari ??

• Savis kirjoitti:

Niinpäs rakas Pasi Jäättää ehkäToivo Jumalaan !!

Niinpäs tuohon jossain ennen 1800 luvun. Milloin päitä alkoi putoa Neuvostoliitossa. Ja Ekumeeninen kirkkon juuret alkoi hurraa... Ja rukoilla keisarin puolesta. Onko Putin tulossa Keisari ??

Kyllä Neuvostoliitossa putosi eniten päitä kaiketi Stalin aikaan. Stalin tappoi 1- 30 miljoonaa omaa kansalaistaan, kukaan ei tietenkään tiedä koska ei sieltä selvitty hengissä kertomaan.
        Varmaa kuitenkin on, että paljon niitä oli siitä todistaa lukuisat joukkohaudat joita Venäjällä on löydetty. Hitler oli häneen verrattuna harmiton rippikoulupoika mutta Stalin papinpoikana oli saanut kohtalaisen koulutuksen ja ymmärsi, että Hitler täytyy pysäyttää, ettei oma pää joudu vadille.

• Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Kyllä Neuvostoliitossa putosi eniten päitä kaiketi Stalin aikaan. Stalin tappoi 1- 30 miljoonaa omaa kansalaistaan, kukaan ei tietenkään tiedä koska ei sieltä selvitty hengissä kertomaan.
        Varmaa kuitenkin on, että paljon niitä oli siitä todistaa lukuisat joukkohaudat joita Venäjällä on löydetty. Hitler oli häneen verrattuna harmiton rippikoulupoika mutta Stalin papinpoikana oli saanut kohtalaisen koulutuksen ja ymmärsi, että Hitler täytyy pysäyttää, ettei oma pää joudu vadille.

Niinpä rakas !! Ja tuosta sano Pyhä Raamattu , että mitä ennen oli sitä on nytkin . Siis ei mitään uutta auringon alla on tulossa !!!

Viisasti sanottu vai mitä tarkoitin Pyhä Raamattu !!

• Savis kirjoitti:

Niinpä rakas !! Ja tuosta sano Pyhä Raamattu , että mitä ennen oli sitä on nytkin . Siis ei mitään uutta auringon alla on tulossa !!!

Viisasti sanottu vai mitä tarkoitin Pyhä Raamattu !!

No tuo ainakin on todellisuutta kuten sekin, että jos sota tulee niin kaikki sinne joudutaan.
        Sotatila näet muuttaa pelisäännöt silloin ei ole vain hengensotilaita. Jos ei ole armeijaa suorittanut niin aina jotain hommaa löytyy. Kahvin ja vellikeittoa, korsunsiivoamista jne. ja lopulta jos uhrata täytyy niin kouluttamattomat uhrataan ensin. Eikä tuo ole keljuilua vaan se on tosiasia noin opetetaan jo aukissa.

Itseäni tässä asiassa huvittaa se kuinka sinäkin "aitouskovana" olet aivan takkisi kääntänyt. Ensinhän sota oli, yes. Homotusta vastaan. Sitä vaan tällainen tolkun ihminen miettii, että kuinka te kestätte edes itse sitä rehottavaa kaksinaismoralismia ja valheessa elämistä mitä tuollainen vaatii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Et ole ehkä sanonut ja minun näkemäni ja muistamani mukaan et. Mutta minä kysyin sinulta kerran mielipidettäsi Kirillin kohua herättäneeseen kommenttiin koskien seksuaalivähemmistöjä. Vastasit siirtämällä maalitolpat toisaalle ja itse kysymykseen jätit vastaamatta.

-a-teisti-

• Anonyymi kirjoitti:

Et ole ehkä sanonut ja minun näkemäni ja muistamani mukaan et. Mutta minä kysyin sinulta kerran mielipidettäsi Kirillin kohua herättäneeseen kommenttiin koskien seksuaalivähemmistöjä. Vastasit siirtämällä maalitolpat toisaalle ja itse kysymykseen jätit vastaamatta.

-a-teisti-

Näin tuo on ja itselleni ei ainakaan niin tärkeitä, että alkaisin tallentamaan.

Totta on kuitenkin aitouskovien ilo kun sota alkoi, toki hiukan muuttunut sittemmin kun siellä raiskataan kaikki vauvasta vaariin ja pöllitään mummojen pesukoneet. Ymmärrän kyllä dilemman paha tuossa kohtaa on edes seisoa hengensotilaana.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Totta on kuitenkin aitouskovien ilo kun sota alkoi, toki hiukan muuttunut sittemmin kun siellä raiskataan kaikki vauvasta vaariin ja pöllitään mummojen pesukoneet. Ymmärrän kyllä dilemman paha tuossa kohtaa on edes seisoa hengensotilaana.

Raiskauksia tapahtuu, se on selvä. Mutta kaikki ei ehkä ole totta. HS kuukausiliitteessä oli juuri artikkeli aiheesta. Lainaus siitä:

"KUN Venäjän tekemistä raiskauksista ryhdyttiin keväällä puhumaan, Ljudmyla Denisova oli yksi päälähteistä. Ukrainalainen ihmisoikeusvaltuutettu kertoi raiskaustapauksista esimerkiksi Facebook-päivityksissään.

Tiedot perustuivat Denisovan aloitteesta avatun tukilinjan puheluihin. Linja oli tarkoitettu seksuaalisen väkivallan uhreille, ja sitä johti Denisovan tytär Oleksandra Kvitko.

Tunteikkaasti puhuvasta Kvitkosta tuli mediakasvo. Hän kertoi julkisuuteen, että ensimmäisen kahden viikon aikana tukilinjalle tuli yli 400 puhelua, ja niistä valtaosa koski venäläisten tekemiä seksuaalirikoksia.

Teonkuvaukset olivat yksityiskohtaisia ja kammottavia. Denisova jakoi niitä sosiaalisessa mediassa. Hän kertoi esimerkiksi kaksivuotiaista kaksospojista, jotka oli väkivaltaisesti raiskattu Hersonin seudulla.

Raiskauksista huolestuttiin eri puolilla Eurooppaa. EU pyysi lisätietoja, samoin YK, samoin Ukrainan silloinen pääsyyttäjä Iryna Venediktova.

Viranomaiset yrittivät selvittää kertomuksia, esimerkiksi kaksospoikien väitettyä raiskausta. Tapaus haluttiin osaksi sotarikostutkintaa. Mutta vaikka kaikki sopivan ikäiset Hersonin alueen kaksoset käytiin läpi, mitään ei löytynyt.

Paljastui lisää epäselvyyksiä. Puhelutiedoista selvisi, että Kvitko oli suurennellut rajusti puheluiden määrää.

Ukrainalaiset ihmisoikeusjärjestöt alkoivat kyseenalaistaa Denisovan ammattitaitoa ja toiminnan läpinäkymättömyyttä. Kritiikissä ei ollut mitään uutta – Denisovan valintaa oli jo neljä vuotta aiemmin moitittu poliittiseksi. Hänellä ei ollut oikein kokemusta ihmisoikeusasioista.

31. toukokuuta Denisova irtisanottiin Ukrainan parlamentin enemmistön äänillä."

HS kykeni kuitenkin omassa selvityksessään vieraillessaan 11 kaupungissa ja kylässä vahvistamaan lukuisia tapahtuneita raiskauksia.

-a-teisti-

No tuo ainakin on todellisuutta kuten sekin, että jos sota tulee niin kaikki sinne joudutaan.
        Sotatila näet muuttaa pelisäännöt silloin ei ole vain hengensotilaita. Jos ei ole armeijaa suorittanut niin aina jotain hommaa löytyy. Kahvin ja vellikeittoa, korsunsiivoamista jne. ja lopulta jos uhrata täytyy niin kouluttamattomat uhrataan ensin. Eikä tuo ole keljuilua vaan se on tosiasia noin opetetaan jo aukissa.

Itseäni tässä asiassa huvittaa se kuinka sinäkin "aitouskovana" olet aivan takkisi kääntänyt. Ensinhän sota oli, yes. Homotusta vastaan. Sitä vaan tällainen tolkun ihminen miettii, että kuinka te kestätte edes itse sitä rehottavaa kaksinaismoralismia ja valheessa elämistä mitä tuollainen vaatii.

Sinä vaan rakas , haluat että se on niinkuin mietit ja haaveilet , sun fantasiamaailmassa homojen parissa.

• Savis kirjoitti:

Sinä vaan rakas , haluat että se on niinkuin mietit ja haaveilet , sun fantasiamaailmassa homojen parissa.

Miksi ihmeessä noin ajattelisin olen ollut vaimoni kanssa vuosikymmeniä naimisissa ja kyllä ensimmäinen avioliitto, eli oikea aito.

• Anonyymi

Miksi ihmeessä noin ajattelisin olen ollut vaimoni kanssa vuosikymmeniä naimisissa ja kyllä ensimmäinen avioliitto, eli oikea aito.

Mikä ei ole aito avioliitto?

• Anonyymi

ArtoTTT

#Totta on kuitenkin aitouskovien ilo kun sota alkoi#

Melko paksuja väitteitä nyt päästelet, tuollaista ei pitäisi sanoa edes trollaus mielessä. Kirill ei ole muuta kuin Putinin puudeli, kristityt ympäri maailmaa ovat tuominneet Venäjän toimet.
        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/sadat-vahemmistokirkkojen-edustajat-nousivat-sotaa-vastaan-venajalla-he-ottavat-suuren-henkilokohtaisen-riskin-sanoo-tutkija-elina-kahla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

#Totta on kuitenkin aitouskovien ilo kun sota alkoi#

Melko paksuja väitteitä nyt päästelet, tuollaista ei pitäisi sanoa edes trollaus mielessä. Kirill ei ole muuta kuin Putinin puudeli, kristityt ympäri maailmaa ovat tuominneet Venäjän toimet.
        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/sadat-vahemmistokirkkojen-edustajat-nousivat-sotaa-vastaan-venajalla-he-ottavat-suuren-henkilokohtaisen-riskin-sanoo-tutkija-elina-kahla

Ei Putinin aloittamasta sodasta varmaankaan riemuittu, mutta ennen Putinin aloittamaa sotaa täällä kyllä oli Kirilliä ja Venäjän kirkkoa ylistäviä kirjoituksi, Venäjän ortodoksikirkkoa pidettiin usein moraalisesti vahvana ja oikeamielisenä. Ehkä itsekin muistat Venäjän ortodoksikirkkoa ja Kultakello-Kirilliä käsitelleet ketjut?

Ja ainahan se syykin ihannointiin tuli esiin, suhtautuminen seksuaalivähemmistöin päällimmäisenä. On vaan seikka, joka usein yksin määrittelee onko uskontokunta hyvä vaiko paha, viis muusta.

-a-teisti-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Putinin aloittamasta sodasta varmaankaan riemuittu, mutta ennen Putinin aloittamaa sotaa täällä kyllä oli Kirilliä ja Venäjän kirkkoa ylistäviä kirjoituksi, Venäjän ortodoksikirkkoa pidettiin usein moraalisesti vahvana ja oikeamielisenä. Ehkä itsekin muistat Venäjän ortodoksikirkkoa ja Kultakello-Kirilliä käsitelleet ketjut?

Ja ainahan se syykin ihannointiin tuli esiin, suhtautuminen seksuaalivähemmistöin päällimmäisenä. On vaan seikka, joka usein yksin määrittelee onko uskontokunta hyvä vaiko paha, viis muusta.

-a-teisti-

ArtoTTT

Evankeliset seurakunnat ovat tehneet Venäjälle avustus- ja lähetystyötä useita vuosikymmeniä sikäli kun se on ollut mahdollista, ne jotka ovat tätä työtä seuranneet tuskin elättelevät kovin suuria harhaoletuksia ortodoksikirkon oikeaoppisuudesta tai hyvän tahtoisuudesta.

• Kirill ei edusta Jeesusta.
      Kuten ei edusta Luomakaan.

• Mitä siitä? Kaikki tietävät ettet sinäkään Jeesuksen joukoissa ole tai puhumattakaan edusta häntä mutta onnessanne olitte kuin sontakärpäset kun sota alkoi. Koettaisit sinäkin edes kerran pysyä totuudessa.

Mitä siitä? Kaikki tietävät ettet sinäkään Jeesuksen joukoissa ole tai puhumattakaan edusta häntä mutta onnessanne olitte kuin sontakärpäset kun sota alkoi. Koettaisit sinäkin edes kerran pysyä totuudessa.

Jeesus on minun Herrani, sinä et voi sitä estää.
        Mutta kuka sinun herrasi mahtaa olla?

• Heimo.Vesa kirjoitti:

Jeesus on minun Herrani, sinä et voi sitä estää.
        Mutta kuka sinun herrasi mahtaa olla?

Eiköhän tuo ole todistettua , että olen ns. hyvisten puolella ja sinä siellä toisella.
        Et kait muuten väkertäisi alvariinsa sontaketjuja eri kirjoittajista . Toki minähän tuo sinun "mielenkiinnon" viimeinen nyt olin mutta olet tehnyt palstalla oikeasti lukemattomia vastaavia, minustakin useampia. Muita sinun "uhrejasi" on lukemattomia , lainausmerkeissä siksi, että ei paljoa paina kuten ehkä huomaat et tuota viimeisintäkään sontaketjuasi saanut "viraaliksi" :d Se, että porukat sinulle naureskelevat on oma juttunsa mutta se, että tuollaista harrastaa kertoo vähintään sen, ettei Jeesuksen joukoissa seiso.

Eiköhän tuo ole todistettua , että olen ns. hyvisten puolella ja sinä siellä toisella.
        Et kait muuten väkertäisi alvariinsa sontaketjuja eri kirjoittajista . Toki minähän tuo sinun "mielenkiinnon" viimeinen nyt olin mutta olet tehnyt palstalla oikeasti lukemattomia vastaavia, minustakin useampia. Muita sinun "uhrejasi" on lukemattomia , lainausmerkeissä siksi, että ei paljoa paina kuten ehkä huomaat et tuota viimeisintäkään sontaketjuasi saanut "viraaliksi" :d Se, että porukat sinulle naureskelevat on oma juttunsa mutta se, että tuollaista harrastaa kertoo vähintään sen, ettei Jeesuksen joukoissa seiso.

On sinulla taas sairaat jutut. Mutta mitäpä muutakaan sinun herrasi sinut laittaisi kirjoittajaan.

• Heimo.Vesa kirjoitti:

On sinulla taas sairaat jutut. Mutta mitäpä muutakaan sinun herrasi sinut laittaisi kirjoittajaan.

Sinulle totuus on tunnetusti vierasta. Vaan eipä aikaakaan kun nostat kyseisen ketjun top 10 , niin teet aina :d

Sinulle totuus on tunnetusti vierasta. Vaan eipä aikaakaan kun nostat kyseisen ketjun top 10 , niin teet aina :d

Projisoit taas itseäsi minuun. Yrittäisit välillä olla positiivinen itsestäsi.

• Heimo.Vesa kirjoitti:

Projisoit taas itseäsi minuun. Yrittäisit välillä olla positiivinen itsestäsi.

Olet oppinut sivistyssanan mutta vielä on hakusessa missä sitä käyttäisi, sillä minähän en meistä kahdesta se joka seuraa torren uusimpia perskuvia ;)

Ja kirjoitan aina totta niin kuin nytkin, mielestäni se on jo positiivinen asia mutta ymmärrän toki , ettei sinulle.

Olet oppinut sivistyssanan mutta vielä on hakusessa missä sitä käyttäisi, sillä minähän en meistä kahdesta se joka seuraa torren uusimpia perskuvia ;)

Ja kirjoitan aina totta niin kuin nytkin, mielestäni se on jo positiivinen asia mutta ymmärrän toki , ettei sinulle.

Seuraa sinä vain. Minua ei kiinnosta.

Valehtelet, kuten aina.

• Heimo.Vesa kirjoitti:

Seuraa sinä vain. Minua ei kiinnosta.

Valehtelet, kuten aina.

Ymmärrän kyllä hyvin. Onhan tuo hieman noloa kaiken sen jälkeen mitä olet kirjoitellut.

Ymmärrän kyllä hyvin. Onhan tuo hieman noloa kaiken sen jälkeen mitä olet kirjoitellut.

Toki nolostut moisia kirjoituksiasi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      134
      4675
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3253
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      237
      2972
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      44
      2568
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1784
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      27
      1575
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1526
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1437
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      22