Jumalan poika ei isäjumala!

Anonyymi-ap

Jumalan ainosyntyinen Poika, ainoa Poika, jonka Jehova tuotti yksin. Tämä Poika on koko luomakunnan esikoinen. Hänen välityksellään luotiin kaikki muu taivaassa ja maan päällä. Hän on kaikkeuden toiseksi suurin persoona. Juuri tämän Pojan Jehova lähetti maan päälle antamaan elämänsä lunnaiksi ihmiskunnan puolesta ja avaamaan siten tien ikuiseen elämään niille Aatamin jälkeläisille, jotka uskoisivat. Tämä sama Poika, joka on ennallistettu taivaalliseen kirkkauteen, hallitsee nyt Kuninkaana, ja hänellä on valta tuhota kaikki pahat ja toteuttaa Isänsä alkuperäinen tarkoitus maan suhteen. Jeesus-nimen heprealainen muoto merkitsee ’Jehova on pelastus’; Kristus vastaa heprealaista sanaa masiah (Messias), joka merkitsee ’Voideltua’.

76

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jehovat ei kuulu kristinuskoon. Niillä on keksityt selitykset. Katso vaikka jopa suomi24 otsikot ja alaotsikot. Jehovat ei todellakaan ole kristinuskovien paikka. Karttakaa heitä. Pahuus kun tulee niin monista suunnista.

• Anonyymi

JT puhuu siitä mitä Raamattu sanoo.
        Sinä puhut saatanan suulla!

• Anonyymi

Muuta en sano, mutta kolminaisuuden he ymmärtävät paremmin kuin suurin osa "kristityistä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuta en sano, mutta kolminaisuuden he ymmärtävät paremmin kuin suurin osa "kristityistä".

Kolminaisuus....eihän sellaista ole Raamatussa, se on lahkojen höpinää, mutta ei JT

• Anonyymi

Useimmat valtavirtakristityt karsastavat mormonismia, mutta luulen, ettet sinäkään sanoisi vapaakirkollisia ei-kristityiksi. Näiden lisäksi listalla on selkeästi kristinuskoonkin liittyviä otsikoita, kuten:

Jumaluus
        Kreationismi ja älykäs suunnittelu
        Lähetystyö
        Maailmanloppu
        Mitä kuoleman jälkeen?
        Profetiat
        Rukoukset
        Synti
        Uskonnolliset liikkeet ja yhteisöt
        Uskonnon opetus

Heikoissa kantimissa on ymmärryksesi kristinuskosta jos jopa Suomi24 keskustelupalstojen mielivaltainen jako kelpaa kriteeriksi. Ellei sinulla ole parempia argumenttaija, onko uskomuksesi edes puolustelun arvoisia?

• Anonyymi

Jehovat on myös varastellut toisten tavaroita ja harmageddon on sotajoukkojen Laakso Israelissa 🇮🇱 ✡️ et heippa rahankerääjät

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JT puhuu siitä mitä Raamattu sanoo.
        Sinä puhut saatanan suulla!

Muunneltua mutta ristiin naulittiin juutalaisten fariseusten ja heimon käskystä .

• Anonyymi

Jesaja 43:10 Ennen minua ei ole luotu yhtäkään Jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.

Jesaja 45:5 Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

Joh. 1:1 Sana oli Jumala.

Jeesus oli ja on siis tuo Herra.
      Ja vartiotorni on väärentänyt Raamatun.

• Anonyymi

TEET JEESUKSESTA SUUREN VALEHTELIJA, JA SIINÄ SIVUSSA MYÖ S RAAMATUNKIRJOITTAJISTA.
        Voiko olla pöllömpää hommaa!

• Anonyymi

Jes 45:5
        5 I am Jehovah, and there is none else, Except Me there is no God, I gird thee, and thou hast not known Me.

Nimi on siis Jehova! Ei Jeesus.

• Anonyymi

Raamatunkääntäjät sekoilevat Herra ja Jumalan sanan kanssa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TEET JEESUKSESTA SUUREN VALEHTELIJA, JA SIINÄ SIVUSSA MYÖ S RAAMATUNKIRJOITTAJISTA.
        Voiko olla pöllömpää hommaa!

Historia osoittaa sekä Jeesuksen että raamatunkirjoittajat valehtelijoiksi .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten se todistaa, kiinnostaisi tietää vaikken ole uskovainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hiljaa valehtelija!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten se todistaa, kiinnostaisi tietää vaikken ole uskovainen.

Kirjottajien hopinöitä voi laittaa tietämättömyyden ja uskonharhojen piikkiin. Jeesus, jos siis oli todellinen henkilö ja Raamattuun kirjattu on hänen sanomaansa, vakuutti palaavansa vielä kuulijoidensa eläessä. Ei palannut.

Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "... Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjottajien hopinöitä voi laittaa tietämättömyyden ja uskonharhojen piikkiin. Jeesus, jos siis oli todellinen henkilö ja Raamattuun kirjattu on hänen sanomaansa, vakuutti palaavansa vielä kuulijoidensa eläessä. Ei palannut.

Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "... Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

Eivätpä nämä toteutuneet, vaikka niitä on ahkerasti seliselitelty, että ne eivät tarkoittaneet sitä mitä siinä lukee. Esimerkiksi tuota ylipapille sanottua on vaikea puolustaa vakavalla naamalla, kun ylipappi tai kukaan seurueesta ei todellakaan nähnyt ihmisen pojan tulemusta pilvien päällä, eikä sitä ole nähnyt kukaan muukaan. Tai ehkä jotain harjoja joku on nähnyt, mutta ei siinä merkityksessä kuin se Raamatussa luvataan, eli piti olla kansojen tuomio, jakaminen vuohiin ja lampaisiin jne. tulemuksen yhteydessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jes 45:5
        5 I am Jehovah, and there is none else, Except Me there is no God, I gird thee, and thou hast not known Me.

Nimi on siis Jehova! Ei Jeesus.

Jeesus I am WHO I am. Kyllä hän on Jeesus ihmiseksi tullut Jumala aivan varmasti .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pojan usko pelastaa.

• Kyllähän nuo nyt tietää pikkulapsikin, Mutta visaisempaa onkin kuka luomakunnassa päästikään Peräilmaa ensin? Oliko se jeesusisä-äidinpoika, ainoasyntyinen äidinpoikaisäesikoinen, kumminkaiman tyttären ainoasyntyinen esikoistytäreno vai esikoistyttärenpojan kälyn esikoispoika?

• Anonyymi

Peräilma on tyypillisesti sitä sakeampaa, mitä kauemmin sitä on pidätetty. Jehovaa paremmaksi ei pane kukaan. Hän pidätti ikuisuuden ja päästi. Sen voi tehdä vain kerran.

• Anonyymi

• Anonyymi

"hänellä on valta tuhota kaikki pahat"

Eli kaikki, jotka eivät purematta niele Vartiotornin sanomaa.

• Anonyymi

Vartiotorni saarnaa sitä mitä Raamatut sanoo.
        JOka on eri mieltä, todistakaa se!!!
        Ennen kuin alatte valehtelemaan, sellaista todistetta ei ole JT vastaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei toisten tarvitse osoittaa Vartiotorin oppia huuhaaksi, vaikka siihenkin kyllä löytyy yllin kyllin materiaalia.

Todistustaakka on sillä, joka väitteen esittää. Jos väittää, että maailmanloppu on tulossa ja siitä pelastuu vain Jehovan todistajien uskollisena jäsenenä, niin ei muuta kuin todisteita kehiin.

"Jos haluamme säilyä elossa Harmagedonista, meidän täytyy pysyä hengellisesti valveilla ja pitää yllämme vertauskuvalliset vaatteet, joista meidät tunnistetaan Jehova Jumalan uskollisiksi todistajiksi." (Vartiotorni 1. joulukuuta 1999 sivu 18)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

RISTIIN NAULITTUA JEESUSTA KRISTUSTA

• Anonyymi

Luoja kuoli kirottuna ristillä 33 jKr ja viimeinen hänen henkäyksensä eli atma eli elämän HENKÄYS inkarnoituu meidän päivinämme islamin profeetta Isaksi. Ja se on Isa joka on luomakunnan alku ja esikoinen kaikessa. Jonka kautta kaikki mikä on saanut elämän tuli olemassaoloon. Mikä on tuo ELÄMÄN HENKÄYS ELI ATMA. Jossain mielessä siihen samaistetaan maapallon koko ilmakehä ja maailmankaikkeuden uloin kehä eli Brahman.

Vielä siihen joskus liitetään myös käsite YLISIELU. Niin tai näin Kolossalaiskirjeessä Apostoli Paavali profetoi tulevaa eikä suinkaan menneisyyttä kuvannut.

• Anonyymi

Paavali , sekä muut opetuslapset eivät koskaan pitäneet Jeesusta isäjumalana.
        Se mutos tapahtui vasta 300-luvun lopulla, joka on jatkunut tähän pv asti.
        Ainosataan JT ei ole mennyt tuohon pakkosyöttöön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka vartiotornille on joskus tärkeää puhua isäjumalasta, joskus sanoa muut nimet kuin Jehova vääriksi, niin, kun Raamatussa sanotaan että on vain yksi Jumala, nimet tarkoittavat kristitylle aina samaa Jumalaa.

Olen saanut käsityksen että lahkossa nimi voi tarkoittaa harhaanjohtamista.

Vartiotorni näköjään käyttää perusteena saamiaan huhupuheita opetuslasten Jeesuskäsityksestä, jos oikein ymmärrän, eikä Raamattua.

Nuo Jesaja 43:10 ja 45:5 vahvistavat yhden Jumalan, Hebr. 1:8 vahvistaa että Poika on sama Jumala

Olen käsittänyt että vartiotorni sanoo tätä kolminaisuudeksi, mutta väittää että sitä ei ole olemassa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka vartiotornille on joskus tärkeää puhua isäjumalasta, joskus sanoa muut nimet kuin Jehova vääriksi, niin, kun Raamatussa sanotaan että on vain yksi Jumala, nimet tarkoittavat kristitylle aina samaa Jumalaa.

Vartiotorni näköjään käyttää perusteena saamiaan huhupuheita opetuslasten Jeesuskäsityksestä, jos oikein ymmärrän, eikä Raamattua.

Nuo Jesaja 43:10 ja 45:5 vahvistavat yhden Jumalan, Hebr. 1:8 vahvistaa että Poika on sama Jumala

Olen käsittänyt että vartiotorni sanoo tätä kolminaisuudeksi, mutta väittää että sitä ei ole olemassa ?

Sinä käsität Raamatunvastaisesti!

• Anonyymi

Otti päälleen meidän syntivelat niiden kiroukset rangaistukset ! ✝️✝️✝️✝️tää on evankeliumi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ISÄ MEIDÄN ON JEESUS JA AMEN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harmageddon on Israelissa ja aika muuttaa sinne. ✡️

• Anonyymi

Minulla poika porisee aina nurkassa,olenkohan tietämättäni jehova,eli jehvetti?

• Anonyymi

KOKEILE JEESUSTA JUMALAN POIKAA ✝️

• Anonyymi

Eikö teillä lahkolaisilla ole muuta tekemistä kuin uskoa johonkin hölynpölyyn,kaikki samanlaisia pöljiä,aikuiset immeiset.

• Anonyymi

Mistä sie olet tullut, mistä vanhempasi jne...?

• Anonyymi

Juuri näin....painakaa jo kaaliinne, että Jeesus ei ole isä jumala...vaan Jumalan poika!
      mm. Apostoli Johannes osoittaa sen useaan kertaan !!!!

• Anonyymi

L ahkofoorumilla ollaan, ja monestakin vartiotornista ole lukenut että oikea Jumalan nimi on Jehova, jota meitin totistajain on käytettävä ja pidettävä itseämme sen vuoksi hienompana ihmisisinä kuin maailmalliset.

Pois taivaan Isä.
        Jeesus, joka sitä käytti on vain enkeli vartiotornissa.

Meitin tulee osoittaa päättäväisyytemme ja vartiotorniuskollisuutemme vain tuhahtamalla, jos joku viittaa hepr. 1:6:een, jossa kaikki enkelit kumartavat Jeesusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

L ahkofoorumilla ollaan, ja monestakin vartiotornista ole lukenut että oikea Jumalan nimi on Jehova, jota meitin totistajain on käytettävä ja pidettävä itseämme sen vuoksi hienompana ihmisisinä kuin maailmalliset.

Pois taivaan Isä.

Meitin tulee osoittaa päättäväisyytemme ja vartiotorniuskollisuutemme vain tuhahtamalla, jos joku viittaa hepr. 1:6:een, jossa kaikki enkelit kumartavat Jeesusta.

Miten niin "pois taivaan Isä" ? Jos Pojalla on nimi, Jeesus, niin miksi ihmeessä koko maailmankaikkeuden luojalla, Isä Jumalalla ei saisi olla nimeä, vaan Häntä pitäisi kutsua pelkästään termillä Isä. Siinä tapauksessa kun sinä rukoilet Jeesusta seuraavan kerran niin kutsu häntä Pojaksi. Sehän on Hänen nimensä tuolla sinun logiikallasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pois taivaan Isä.

Mitä oikein sössötät....taivaassa ei ole miuta kuin Jumala ja enkelit, Jeesus heistä on ylienkeli, koska oli luomisessa mukana!

• Anonyymi

Jumalan Poika ilman muuta ja Jumala. Tietysti.

• Anonyymi

Harvinaisen hyvä ja yksinkertainen selitys kristinuskosta. Kiitos tästä ap:lle! Ilman alkuvuosisatojen kirkon kiistoja, olisi oikea usko ehkä suuremmankin joukon tiedossa, mutta nykyään vain harvat uskaltavat sanoa ääneen Isä Jumalan nimen, Jehovan. Jehova siunaa heitä jotka Hänen nimeään kunnioittavat.

• Anonyymi

On se muutenkin, sehän löytää jokainen joka ikisestä Raamatusta.

• Anonyymi

Teitä kummastelen.
      Mulla on Piplia, ja siinä Jumala on yksi.
      5 Moos. 6:4 esimerkkinä.

Mutta Jeesus on myös Jumala, esim. Joh. 1:1

Nämä ymmärrän, kun fil. 2:6 ilmoittaa että Jeesuksella oli ihmisruumis ja
      esim. 1 kor. 2:14 ilmoittaa että Henki on Jumalan Henki,
      Fil. 1:19 että Henki on Jeesuksen Henki
      Sekä 1 kor. 12:4, että Henki on kuitenkin sama

Ihmettelen kun naapurini, jehovantodistaja, sanoo Jeesusta enkeliksi, ja jos sanon että esim. Hebr. 1:6 sanoo enkelien kumartavan Jeesusta, hänelle tulee kiire milloin bussille, milloin puurokattilan liedeltä ottamiseen.

• Anonyymi

Opettele ymmärtämään sanat oikein!

• Anonyymi

Joh 1.1 sanoo että jumala oli Jumalan luona/vieressä. Tai jotenkin sinne päin. Niin tietysti Isä Jumala eli Jehova, on tässä se Jumala, ja Jeesus eli Jumalan ainoa Poika(jumala,Messias) oli Jehovan luona. Jeesuksella on jumalallinen luonne, mutta Hän ei ole Jumala itse. Raamatun aikaan kuninkaitakin sanottiin jumaliksi. Ja Jeesuksestahan tuli juutalaisten ja koko maailman kuningas. Ei maallinen kuningas, vaan hengellinen! Siksi Häntäkin sanottiin jumalaksi. Alkukielissä jumala-sana on sama, puhuttiin sitten itse Jumalasta tai vaikkapa Mooseksesta, josta Jehova myöskin teki jumalan kansalleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh 1.1 sanoo että jumala oli Jumalan luona/vieressä. Tai jotenkin sinne päin. Niin tietysti Isä Jumala eli Jehova, on tässä se Jumala, ja Jeesus eli Jumalan ainoa Poika(jumala,Messias) oli Jehovan luona. Jeesuksella on jumalallinen luonne, mutta Hän ei ole Jumala itse. Raamatun aikaan kuninkaitakin sanottiin jumaliksi. Ja Jeesuksestahan tuli juutalaisten ja koko maailman kuningas. Ei maallinen kuningas, vaan hengellinen! Siksi Häntäkin sanottiin jumalaksi. Alkukielissä jumala-sana on sama, puhuttiin sitten itse Jumalasta tai vaikkapa Mooseksesta, josta Jehova myöskin teki jumalan kansalleen.

Vartiotorni on väärentänyt Joh. 1:1 Jumalan pienelle alkukirjaimelle, tästä ovat oppineet yhtä mieltä. Siten anonyymi 19:28:47 edellä ei ymmärrä asiaa taikka on tietoisesti väärentäjän asialla.

Että Jeesus oli Jumala on tuon jakeen ainoa ilmoitus. Ilmaisumuoto on tuollainen nouseva ja Jumalaan huipentuvat.

Toisaalta Raamattu ilmoittaa että epäjumalia ei oikeasti ole.

Tuo selitys, miksi Jeesusta "sanottiin Jumalaksi" ei ole Raamattuun perustuva, vaan vartiotornin sepitys.

Vartiotorni sanoo toisaalla Jeesusta enkeliksikin. Mutta se on mainosvaltuutetuille eri puheenaihe, ja nykyään sitä ei tällä foorumilla ole näkynyt ollenkaan, kuten ei verensiirtokiellon perustelusepityksiäkään.

Niin, Hebr. 1:6:ssa kaikki enkelit kumartavat Jeesusta

Ja 2 Korintt. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa.
        Vartiotorniuskonnossa lahkojehoova murhaa ristillä viattoman enkelin.
        Vaikka 5 Moos 5:17 "älä tapa"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vartiotorni on väärentänyt Joh. 1:1 Jumalan pienelle alkukirjaimelle, tästä ovat oppineet yhtä mieltä. Siten anonyymi 19:28:47 edellä ei ymmärrä asiaa taikka on tietoisesti väärentäjän asialla.

Että Jeesus oli Jumala on tuon jakeen ainoa ilmoitus. Ilmaisumuoto on tuollainen nouseva ja Jumalaan huipentuvat.

Tuo selitys, miksi Jeesusta "sanottiin Jumalaksi" ei ole Raamattuun perustuva, vaan vartiotornin sepitys.

Vartiotorni sanoo toisaalla Jeesusta enkeliksikin. Mutta se on mainosvaltuutetuille eri puheenaihe, ja nykyään sitä ei tällä foorumilla ole näkynyt ollenkaan, kuten ei verensiirtokiellon perustelusepityksiäkään.

Teet Jeesusksesta suuren valehtelija!
        Lopeta sekoilu!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja 2 Korintt. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa."

Tämähän se on teidän Jehovan kieltäjien lempilause. Ja miten tämä selittää kolminaisuuden? Isä oli Pojassa vai kuka oli ja missä oli ja miten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja 2 Korintt. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa."

Tämähän se on teidän Jehovan kieltäjien lempilause. Ja miten tämä selittää kolminaisuuden? Isä oli Pojassa vai kuka oli ja missä oli ja miten?

Jeesus itse kertoi olevansa Jumalan (isänsä) Poika!
        Sitä samaa kertoo opetuslapset, sekä Paavali, että lopeta sekoilut!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ilmoittaa että Jumala, Henki, oli Kristuksessa, joka myös oli Henki.
        Ja Jeesus myös ilmoitetaan Jumalaksi.

Vartiotorni näyttää tuottavan kannattajalleen kysymyksiä, jättäen vaille vastausta.

Enkeliksi ei Jeesusta Raamatussa ilmoiteta missään vaiheessa, se on pelkkää vartiotorniuskontoa.
        Ja vartiotorni näemmä vaikeuttaa Raamatun sanoman vastaanottamista parhaansa mukaan. Enkelit tosiaan kumartavat Jeesusta, Hebr 1:6.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vartiotorni näyttää tuottavan kannattajalleen kysymyksiä, jättäen vaille vastausta.

Enkeliksi ei Jeesusta Raamatussa ilmoiteta missään vaiheessa, se on pelkkää vartiotorniuskontoa.
        Ja vartiotorni näemmä vaikeuttaa Raamatun sanoman vastaanottamista parhaansa mukaan. Enkelit tosiaan kumartavat Jeesusta, Hebr 1:6.

Pyhä Henki ilmoitetaan vartiotornissa voimaksi, siis elottomaksi fysiikan ilmiöksi.

Sen on täysin Raamatun ilmoitukseen sopimaton.

Ja mikä sitten on vartiotornijehoova, vailla aineellista olemusta, kun ei ole henkikään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki ilmoitetaan vartiotornissa voimaksi, siis elottomaksi fysiikan ilmiöksi.

Sen on täysin Raamatun ilmoitukseen sopimaton.

Ja mikä sitten on vartiotornijehoova, vailla aineellista olemusta, kun ei ole henkikään

Jumala on Henki!
        PH on Jumalasta lähtevä vopima, joka viimeistelee Jumalan tahdon, joka ilmenee selvästi esim luomistyössä!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on Henki!
        PH on Jumalasta lähtevä vopima, joka viimeistelee Jumalan tahdon, joka ilmenee selvästi esim luomistyössä!!!

Vartiotorniuskonnon mukaan.
        Mutta mistä se on saanut alkunsa ?

Raamattu puolestaan, esim:

APT 5:3 " koetit pettää Pyhää Henkeä "
        ja 5:4 " Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

Joh. 14:26 Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta

Sekä Efesol. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Raamattu ilmoittaa että Jumala, Henki, oli Kristuksessa, joka myös oli Henki.
        Ja Jeesus myös ilmoitetaan Jumalaksi."

On totta että Jumala oli Jeesuksessa Messiaassa(kreikaksi Kristus), kun Jeesus oli maan päällä. Miten Jumala oli Jeesuksessa ? No Pyhän Hengen kautta tietysti! Ihan samalla tavalla kuin Jumala on myös uskovissa tänä päivänä. Ihmeteot jotka Jeesus teki, Hän ei siis tehnyt omasta voimastaan, vaan Isä Jumala eli Jehova, joka Hänessä asui /vaikutti teki teot. Näin Raamatun mukaan.

Kristus taas ei ole mikään Henki, vaan Jeesus oli ihan ihminen maan päällä ollessaan. Taivaassa Hänellä on jumalallinen muoto, koska Hän on Jumalan ainoa Poika! Jeesusta ei ilmoiteta missään Jumalaksi, vaan Jumalan Pojaksi, jumalaksi(pienellä).! Jumalolennoksi, jos jotenkin pitää määritellä tarkemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Raamattu ilmoittaa että Jumala, Henki, oli Kristuksessa, joka myös oli Henki.
        Ja Jeesus myös ilmoitetaan Jumalaksi."

On totta että Jumala oli Jeesuksessa Messiaassa(kreikaksi Kristus), kun Jeesus oli maan päällä. Miten Jumala oli Jeesuksessa ? No Pyhän Hengen kautta tietysti! Ihan samalla tavalla kuin Jumala on myös uskovissa tänä päivänä. Ihmeteot jotka Jeesus teki, Hän ei siis tehnyt omasta voimastaan, vaan Isä Jumala eli Jehova, joka Hänessä asui /vaikutti teki teot. Näin Raamatun mukaan.

Kristus taas ei ole mikään Henki, vaan Jeesus oli ihan ihminen maan päällä ollessaan. Taivaassa Hänellä on jumalallinen muoto, koska Hän on Jumalan ainoa Poika! Jeesusta ei ilmoiteta missään Jumalaksi, vaan Jumalan Pojaksi, jumalaksi(pienellä).! Jumalolennoksi, jos jotenkin pitää määritellä tarkemmin.

Paitsi että sulta puuttuu jaenumerot, joissa tuota sanamuotoa käytettäisi.
        Tietysti teki, koska Jumala on yksi, eli kun Jeesus oli Jumala...
        Mutta tuossa vartiotornisi pyrkii erottamaan Jeesuksen Jumalasta, jotta seuraavassa vaiheessa tekaisisi hänestä enkelin.

En vertaisi esim. murheelliseksi saatettua Pyhää Henkeä siihen että mitä uskovissa on. Puhumattakaan nyt sitten käskystä mököttämisen alkavat vartiotornia kaupittelevat mielenhallinnassa olevat lahkorobotit.

Vartiotornisi käyttää joskus Raamatun jakeitakin, taitaa sua pelottaa että joku foorumilla tarkistaisi ne ja niiden yhteyden

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi että sulta puuttuu jaenumerot, joissa tuota sanamuotoa käytettäisi.
        Tietysti teki, koska Jumala on yksi, eli kun Jeesus oli Jumala...
        Mutta tuossa vartiotornisi pyrkii erottamaan Jeesuksen Jumalasta, jotta seuraavassa vaiheessa tekaisisi hänestä enkelin.

En vertaisi esim. murheelliseksi saatettua Pyhää Henkeä siihen että mitä uskovissa on. Puhumattakaan nyt sitten käskystä mököttämisen alkavat vartiotornia kaupittelevat mielenhallinnassa olevat lahkorobotit.

Vartiotornisi käyttää joskus Raamatun jakeitakin, taitaa sua pelottaa että joku foorumilla tarkistaisi ne ja niiden yhteyden

Suosittelen kaikkia uskosta riippumatta lukemaan Raamattua vaikkapa Hepreaksi. Sieltä kyllä selviää että on yksi Jumala, sama VT:ssä ja UT;ssä, Jehovah nimeltään. Tuossa vaikka yksi linkki suomi-heprea Raamattu.

https://newchristianbiblestudy.org/bible/compare/finnish-1776/hebrew-modern/exodus/3/

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suosittelen kaikkia uskosta riippumatta lukemaan Raamattua vaikkapa Hepreaksi. Sieltä kyllä selviää että on yksi Jumala, sama VT:ssä ja UT;ssä, Jehovah nimeltään. Tuossa vaikka yksi linkki suomi-heprea Raamattu.

https://newchristianbiblestudy.org/bible/compare/finnish-1776/hebrew-modern/exodus/3/

Jahve on vartiotornissa oikeampi nimimuoto kuin Jehova, mutta se jatkaa, että koska vartiotorni on vakiinnuttanut jehovan, niin se käyttää sitä.

Alkujaan tuo ei ollut mikään nimi, vaan yhden sanan konsonanteista ja toisen sanan vokaaleista koostettu mitään merkitsemätön tekele.
        - miksi ?
        Koska Jumalan nimen turhan käytön kielto otettiin erittäin vakavasti, käytettiin sen sijaan tuota uudissanaa.

Tässä on vartiotorniuskonto vastakkaisella linjalla, korostetaan nimen hokemista.
        5 Moos. 5:11 Älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi nimeä sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä joka hänen nimensä turhaan lausuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Jeesus olikin synnitön tietysti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaiset tappoi Jeesuksen syyttömänä.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tässä vielä sanakirja englanti-heprea, jotta jokainen voi itse tutkia hepreankielisiä sanoja.

https://context.reverso.net/translation/hebrew-english/יהוה

RISTIIN NAULITSE RISTIIN NAULITSE ! HUUSI JUUTALAISET JUUDA OLI VARAS MYÖS JOKA MYI JEESUKSEN RABBEILLE !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jahve on vartiotornissa oikeampi nimimuoto kuin Jehova, mutta se jatkaa, että koska vartiotorni on vakiinnuttanut jehovan, niin se käyttää sitä.

Alkujaan tuo ei ollut mikään nimi, vaan yhden sanan konsonanteista ja toisen sanan vokaaleista koostettu mitään merkitsemätön tekele.
        - miksi ?
        Koska Jumalan nimen turhan käytön kielto otettiin erittäin vakavasti, käytettiin sen sijaan tuota uudissanaa.

Tässä on vartiotorniuskonto vastakkaisella linjalla, korostetaan nimen hokemista.
        5 Moos. 5:11 Älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi nimeä sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä joka hänen nimensä turhaan lausuu

Älä turhaan lausu YHWH Jahve Jehova sebsot ja mitä nää täälläkin tekee ? Höpöttää pelkkää jehovaa miljoonia kertoja taas rikoit käskyt taas. Varastitko taas rikoit käskyt .....sanoitko väärää todistusta jostain...taas rikoit.....et kai taas maininnut Jumalan nimeä turhaan taas rikoit Mooseksen lait.....taas taas ....taas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- miksi ?

"Alkujaan tuo ei ollut mikään nimi, vaan yhden sanan konsonanteista ja toisen sanan vokaaleista koostettu mitään merkitsemätön tekele."

Jos viittaat siihen adonai-elohim -keskusteluun, niin se ei ole totta. Ei Jumalan nimeen ole lisätty eikä siitä ole poistettu mitään vokaaleja tai konsonantteja. Täysin perätön joidenkin uskovien piireissä kulkeva juttu, joka taas vain todistaa sen, että he pelkäävät Jumalan nimeä, Jehovaa.

elohim on hepreaa ja tarkoittaa jumalaa
        adonai on hepreaa ja tarkoittaa herraa
        Muistaakseni VT:ssä jossain kohtaa ennustuksessa Jeesuksesta puhutaan termillä adoni/adonai, mutta Jumalasta Jehovah-nimellä. Tuo on se ero, Jehova on nimi, herra on termi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- miksi ?

Katsoppa miten joissakin käännöksissä on Jumalan nimi pidetty, eikä käännetty esim. the LORD. Tai HERRA, niin kuin suomenkielisissä Raamatuissa.

5.Moos.5:11
        Young's Literal Translation:
        11 `Thou dost not take up the Name of Jehovah thy God for a vain thing, for Jehovah doth not acquit him who taketh up His Name for a vain thing.

American Standard Bible:
        11 Thou shalt not take the name of Jehovah thy God [1] in vain: for Jehovah will not hold him guiltless that taketh his name in vain.

Nämä käänäkset löytyvät mm.sivulta
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- miksi ?

Jehova tai Jahve, molemmat on yhtä oikeita!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Alkujaan tuo ei ollut mikään nimi, vaan yhden sanan konsonanteista ja toisen sanan vokaaleista koostettu mitään merkitsemätön tekele."

Jos viittaat siihen adonai-elohim -keskusteluun, niin se ei ole totta. Ei Jumalan nimeen ole lisätty eikä siitä ole poistettu mitään vokaaleja tai konsonantteja. Täysin perätön joidenkin uskovien piireissä kulkeva juttu, joka taas vain todistaa sen, että he pelkäävät Jumalan nimeä, Jehovaa.

Muistaakseni VT:ssä jossain kohtaa ennustuksessa Jeesuksesta puhutaan termillä adoni/adonai, mutta Jumalasta Jehovah-nimellä. Tuo on se ero, Jehova on nimi, herra on termi.

Juuri näin!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"VT:ssä jossain kohtaa ennustuksessa Jeesuksesta puhutaan termillä adoni/adonai, mutta Jumalasta Jehovah-nimellä"

-Pelastuksen kannalta ilmoittaa Raamattu Jeesuksen Jumalaksi esim. näin:

"Jokainen, joka huutaa avuksi Herran (Jahven) nimeä, pelastuu" Jooel 2:32.
        "Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi...niin sinä pelastut...sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran (Jahven)
        nimeä, pelastuu" Room 10:9-13

• Anonyymi

On teillä jutut...

• Anonyymi

Ja suoraan Raamatusta, jos kiinnostaa, hakeudu JT keskuuteen!

• Anonyymi

Jumalan nimen muoto Jehova on ehdottomasti virheellinen.
      Eikä sitä ole tarkoitettu lausuttavaksi niin. Juuri siksi siinä on yhden sanan konsonantit ja toisen vokaalit. Jumalan nimen turhan lausumisen välttämiseksi jopa Raamattua luettaessa.
      Seura perustelee Jehova-nimeä enemmistöperiaatteella, mikä on vastoin sen omia periaatteita. Seuran mukaan kaikki täytyy perustella Raamatulla.
      (katso lahkokirjaa tieto joka johtaa ikuiseen elämään)

• Anonyymi

Opettele heprean kieli ja tule siten selittämään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opettele heprean kieli ja tule siten selittämään!

Eihän tässä maailmassa mikään salassa säily edes kaikilta todistajilta.
        Hepreata opiskellaan esim. teologisessa tiedekunnassa.

Jehovantodistaja James Penton opiskeli Raamatun alkukieliä ja todettuaan lahkoraamatun UM väärennökseksi joutui jättämään lahkon.

Vartiotorni kirjoitti varoittaen kielten opiskelusta sanoen sen haittaavan opettavuutta.
        Asia on tietysti päinvastoin.
        Kun opiskelee, on mitä antaa toisillekin.

Tuo Jehova -nimen asia on julkaistu hyvin laajaltikin kirjallisuudessa
        Ja kiitos hänelle joka siitä muistutti

Jk. Hakusanoilla James Penton
        antaa Google tietoa

• Peräilma pyllyjumalan ainosyntyinen Poika, ainoa Poika, Peräilma pyllyjonka Peräilma pyllyehovaPeräilma pylly pani alulle. Tämä Poika onPeräilma pylly esikoinenPeräilma pylly. Niiku silleen niiku taivaassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan Emma gaala.

Luuleeko Martina olevansa koko Emmagaalan pääjehu vai mikä on? Monta päivää jo laittanut itseään gaalaa varten,ja tottakai, pois kotoa hotelliin pakko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      320
      2700
    2. Ilman heijastinta ?

Kauhavalla lenkkeilijä menehtyi auton törmättyä päin. Kyllä se heijastin on halpa henkivakuutus pimeällä, toki ei ole tietoa että onko heijastinta käy
      Kauhava
      14
      1881
    3. Erika Vikman Emmagaalassa

Luulin nähneeni tuolta harakalta kaiken, mutta erehdyin. Mikä hiton riepu sillä on päällä? Hirveä ilmestys!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1796
    4. Olen tajunnut että tein virheen

Kun meidän yhteys katkesi. Olisit ollut se oikea nainen mulle, miten enää voisin asian korjata? Olen pahoillani.
      Ikävä
      116
      1655
    5. Pilaa sun tunteista

Sitähän minä vaan teen täällä. Ootko tajunnut?
      Ikävä
      340
      1555
    6. Sofia lähti taas matkalle

sinä ja minä emme....
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      1321
    7. Kerro itsestäsi jotain, joka tulisi todennäköisesti yllätyksenä kaivatullesi

Hyvässä tai pahassa. (Mutta mieluummin tietysti olisi kiva kuulla niitä hyviä asioita!)
      Ikävä
      116
      1253
    8. Martina, uusi hirviö Jocelyn Wildenstein

Emma gaalan matolla Martinan esiintyi tänään, naama muuttuneena hirviön kaltaiseksi, kuten överi kauneusleikkauksia itselleen tehnyt Jocelyn Wildenste
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      1172
    9. Miehen malli ja rooli tässä yhteiskunnassa

Eli olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että miehen rooli on ollut murroksessa jo vuosikymmenien ajan ja yhä edelleen se on vähän hakusessaan. En ole
      Sinkut
      236
      1008
    10. 82 prosenttia kannattaa Natoa!!!

SUOMALAISTEN Nato-jäsenyyden kannatus on koko ajan vahvistunut ja vankistunut. IS:n Taloustutkimuksella teettämän kyselyn mukaan 82 prosenttia on sit
      NATO
      224
      865
    Aihe