Jumalan poika ei isäjumala!

Anonyymi-ap

Jumalan ainosyntyinen Poika, ainoa Poika, jonka Jehova tuotti yksin. Tämä Poika on koko luomakunnan esikoinen. Hänen välityksellään luotiin kaikki muu taivaassa ja maan päällä. Hän on kaikkeuden toiseksi suurin persoona. Juuri tämän Pojan Jehova lähetti maan päälle antamaan elämänsä lunnaiksi ihmiskunnan puolesta ja avaamaan siten tien ikuiseen elämään niille Aatamin jälkeläisille, jotka uskoisivat. Tämä sama Poika, joka on ennallistettu taivaalliseen kirkkauteen, hallitsee nyt Kuninkaana, ja hänellä on valta tuhota kaikki pahat ja toteuttaa Isänsä alkuperäinen tarkoitus maan suhteen. Jeesus-nimen heprealainen muoto merkitsee ’Jehova on pelastus’; Kristus vastaa heprealaista sanaa masiah (Messias), joka merkitsee ’Voideltua’.

139

1229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jehovat ei kuulu kristinuskoon. Niillä on keksityt selitykset. Katso vaikka jopa suomi24 otsikot ja alaotsikot. Jehovat ei todellakaan ole kristinuskovien paikka. Karttakaa heitä. Pahuus kun tulee niin monista suunnista.

      • Anonyymi

        JT puhuu siitä mitä Raamattu sanoo.
        Sinä puhut saatanan suulla!


      • Anonyymi

        Muuta en sano, mutta kolminaisuuden he ymmärtävät paremmin kuin suurin osa "kristityistä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta en sano, mutta kolminaisuuden he ymmärtävät paremmin kuin suurin osa "kristityistä".

        Kolminaisuus....eihän sellaista ole Raamatussa, se on lahkojen höpinää, mutta ei JT


      • Anonyymi

        Useimmat valtavirtakristityt karsastavat mormonismia, mutta luulen, ettet sinäkään sanoisi vapaakirkollisia ei-kristityiksi. Näiden lisäksi listalla on selkeästi kristinuskoonkin liittyviä otsikoita, kuten:

        Jumaluus
        Kreationismi ja älykäs suunnittelu
        Lähetystyö
        Maailmanloppu
        Mitä kuoleman jälkeen?
        Profetiat
        Rukoukset
        Synti
        Uskonnolliset liikkeet ja yhteisöt
        Uskonnon opetus

        Heikoissa kantimissa on ymmärryksesi kristinuskosta jos jopa Suomi24 keskustelupalstojen mielivaltainen jako kelpaa kriteeriksi. Ellei sinulla ole parempia argumenttaija, onko uskomuksesi edes puolustelun arvoisia?


      • Anonyymi

        Jehovat on myös varastellut toisten tavaroita ja harmageddon on sotajoukkojen Laakso Israelissa 🇮🇱 ✡️ et heippa rahankerääjät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT puhuu siitä mitä Raamattu sanoo.
        Sinä puhut saatanan suulla!

        Muunneltua mutta ristiin naulittiin juutalaisten fariseusten ja heimon käskystä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT puhuu siitä mitä Raamattu sanoo.
        Sinä puhut saatanan suulla!

        Jehovat 1900 lukulaiset puhuu ihmisen.amerikkalaisen kahden äänellä:

        Charles Taze Russell
        Joseph Franklin Rutherford

        Näillä ei ole mitään tekimistä Jumalan kanssa,1900 luvun amerikassa oli sekasorto huorien ja viinan sekä murhien takia ja nämä keksi siten jehovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolminaisuus....eihän sellaista ole Raamatussa, se on lahkojen höpinää, mutta ei JT

        Kyllä on mutta se ei ole jehovien 1900 luka lahkolaisten.He kopiovat ne kaksi jätkää kaiken ,amerikan kuten venäläset.


    • Anonyymi

      Jesaja 43:10 Ennen minua ei ole luotu yhtäkään Jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.

      Jesaja 45:5 Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

      Joh. 1:1 Sana oli Jumala.

      Jeesus oli ja on siis tuo Herra.
      Ja vartiotorni on väärentänyt Raamatun.

      • Anonyymi

        TEET JEESUKSESTA SUUREN VALEHTELIJA, JA SIINÄ SIVUSSA MYÖ S RAAMATUNKIRJOITTAJISTA.
        Voiko olla pöllömpää hommaa!


      • Anonyymi

        Jes 45:5
        5 I am Jehovah, and there is none else, Except Me there is no God, I gird thee, and thou hast not known Me.

        Nimi on siis Jehova! Ei Jeesus.


      • Anonyymi

        Raamatunkääntäjät sekoilevat Herra ja Jumalan sanan kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TEET JEESUKSESTA SUUREN VALEHTELIJA, JA SIINÄ SIVUSSA MYÖ S RAAMATUNKIRJOITTAJISTA.
        Voiko olla pöllömpää hommaa!

        Historia osoittaa sekä Jeesuksen että raamatunkirjoittajat valehtelijoiksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historia osoittaa sekä Jeesuksen että raamatunkirjoittajat valehtelijoiksi .

        Miten se todistaa, kiinnostaisi tietää vaikken ole uskovainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historia osoittaa sekä Jeesuksen että raamatunkirjoittajat valehtelijoiksi .

        Hiljaa valehtelija!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se todistaa, kiinnostaisi tietää vaikken ole uskovainen.

        Kirjottajien hopinöitä voi laittaa tietämättömyyden ja uskonharhojen piikkiin. Jeesus, jos siis oli todellinen henkilö ja Raamattuun kirjattu on hänen sanomaansa, vakuutti palaavansa vielä kuulijoidensa eläessä. Ei palannut.

        Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "... Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

        Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

        Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

        Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjottajien hopinöitä voi laittaa tietämättömyyden ja uskonharhojen piikkiin. Jeesus, jos siis oli todellinen henkilö ja Raamattuun kirjattu on hänen sanomaansa, vakuutti palaavansa vielä kuulijoidensa eläessä. Ei palannut.

        Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "... Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

        Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

        Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

        Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

        Eivätpä nämä toteutuneet, vaikka niitä on ahkerasti seliselitelty, että ne eivät tarkoittaneet sitä mitä siinä lukee. Esimerkiksi tuota ylipapille sanottua on vaikea puolustaa vakavalla naamalla, kun ylipappi tai kukaan seurueesta ei todellakaan nähnyt ihmisen pojan tulemusta pilvien päällä, eikä sitä ole nähnyt kukaan muukaan. Tai ehkä jotain harjoja joku on nähnyt, mutta ei siinä merkityksessä kuin se Raamatussa luvataan, eli piti olla kansojen tuomio, jakaminen vuohiin ja lampaisiin jne. tulemuksen yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jes 45:5
        5 I am Jehovah, and there is none else, Except Me there is no God, I gird thee, and thou hast not known Me.

        Nimi on siis Jehova! Ei Jeesus.

        Jeesus I am WHO I am. Kyllä hän on Jeesus ihmiseksi tullut Jumala aivan varmasti .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjottajien hopinöitä voi laittaa tietämättömyyden ja uskonharhojen piikkiin. Jeesus, jos siis oli todellinen henkilö ja Raamattuun kirjattu on hänen sanomaansa, vakuutti palaavansa vielä kuulijoidensa eläessä. Ei palannut.

        Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "... Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

        Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

        Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

        Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

        Pojan usko pelastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pojan usko pelastaa.

        Keksitään uhka. Siitä selviämiseksi tarjotaan uskomista tarinaan, joka ei toteutunut. Selitäpä, mikä idea tässä on!


    • Anonyymi

      "hänellä on valta tuhota kaikki pahat"

      Eli kaikki, jotka eivät purematta niele Vartiotornin sanomaa.

      • Anonyymi

        Vartiotorni saarnaa sitä mitä Raamatut sanoo.
        JOka on eri mieltä, todistakaa se!!!
        Ennen kuin alatte valehtelemaan, sellaista todistetta ei ole JT vastaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorni saarnaa sitä mitä Raamatut sanoo.
        JOka on eri mieltä, todistakaa se!!!
        Ennen kuin alatte valehtelemaan, sellaista todistetta ei ole JT vastaan!

        Ei toisten tarvitse osoittaa Vartiotorin oppia huuhaaksi, vaikka siihenkin kyllä löytyy yllin kyllin materiaalia.

        Todistustaakka on sillä, joka väitteen esittää. Jos väittää, että maailmanloppu on tulossa ja siitä pelastuu vain Jehovan todistajien uskollisena jäsenenä, niin ei muuta kuin todisteita kehiin.

        "Jos haluamme säilyä elossa Harmagedonista, meidän täytyy pysyä hengellisesti valveilla ja pitää yllämme vertauskuvalliset vaatteet, joista meidät tunnistetaan Jehova Jumalan uskollisiksi todistajiksi." (Vartiotorni 1. joulukuuta 1999 sivu 18)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorni saarnaa sitä mitä Raamatut sanoo.
        JOka on eri mieltä, todistakaa se!!!
        Ennen kuin alatte valehtelemaan, sellaista todistetta ei ole JT vastaan!

        RISTIIN NAULITTUA JEESUSTA KRISTUSTA


    • Anonyymi

      Luoja kuoli kirottuna ristillä 33 jKr ja viimeinen hänen henkäyksensä eli atma eli elämän HENKÄYS inkarnoituu meidän päivinämme islamin profeetta Isaksi. Ja se on Isa joka on luomakunnan alku ja esikoinen kaikessa. Jonka kautta kaikki mikä on saanut elämän tuli olemassaoloon. Mikä on tuo ELÄMÄN HENKÄYS ELI ATMA. Jossain mielessä siihen samaistetaan maapallon koko ilmakehä ja maailmankaikkeuden uloin kehä eli Brahman.

      Vielä siihen joskus liitetään myös käsite YLISIELU. Niin tai näin Kolossalaiskirjeessä Apostoli Paavali profetoi tulevaa eikä suinkaan menneisyyttä kuvannut.

      • Anonyymi

        Paavali , sekä muut opetuslapset eivät koskaan pitäneet Jeesusta isäjumalana.
        Se mutos tapahtui vasta 300-luvun lopulla, joka on jatkunut tähän pv asti.
        Ainosataan JT ei ole mennyt tuohon pakkosyöttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali , sekä muut opetuslapset eivät koskaan pitäneet Jeesusta isäjumalana.
        Se mutos tapahtui vasta 300-luvun lopulla, joka on jatkunut tähän pv asti.
        Ainosataan JT ei ole mennyt tuohon pakkosyöttöön.

        Vaikka vartiotornille on joskus tärkeää puhua isäjumalasta, joskus sanoa muut nimet kuin Jehova vääriksi, niin, kun Raamatussa sanotaan että on vain yksi Jumala, nimet tarkoittavat kristitylle aina samaa Jumalaa.

        Olen saanut käsityksen että lahkossa nimi voi tarkoittaa harhaanjohtamista.

        Vartiotorni näköjään käyttää perusteena saamiaan huhupuheita opetuslasten Jeesuskäsityksestä, jos oikein ymmärrän, eikä Raamattua.

        Nuo Jesaja 43:10 ja 45:5 vahvistavat yhden Jumalan, Hebr. 1:8 vahvistaa että Poika on sama Jumala

        Olen käsittänyt että vartiotorni sanoo tätä kolminaisuudeksi, mutta väittää että sitä ei ole olemassa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka vartiotornille on joskus tärkeää puhua isäjumalasta, joskus sanoa muut nimet kuin Jehova vääriksi, niin, kun Raamatussa sanotaan että on vain yksi Jumala, nimet tarkoittavat kristitylle aina samaa Jumalaa.

        Olen saanut käsityksen että lahkossa nimi voi tarkoittaa harhaanjohtamista.

        Vartiotorni näköjään käyttää perusteena saamiaan huhupuheita opetuslasten Jeesuskäsityksestä, jos oikein ymmärrän, eikä Raamattua.

        Nuo Jesaja 43:10 ja 45:5 vahvistavat yhden Jumalan, Hebr. 1:8 vahvistaa että Poika on sama Jumala

        Olen käsittänyt että vartiotorni sanoo tätä kolminaisuudeksi, mutta väittää että sitä ei ole olemassa ?

        Sinä käsität Raamatunvastaisesti!


      • Anonyymi

        Otti päälleen meidän syntivelat niiden kiroukset rangaistukset ! ✝️✝️✝️✝️tää on evankeliumi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali , sekä muut opetuslapset eivät koskaan pitäneet Jeesusta isäjumalana.
        Se mutos tapahtui vasta 300-luvun lopulla, joka on jatkunut tähän pv asti.
        Ainosataan JT ei ole mennyt tuohon pakkosyöttöön.

        Kyllä ISÄ MEIDÄN ON JEESUS JA AMEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka vartiotornille on joskus tärkeää puhua isäjumalasta, joskus sanoa muut nimet kuin Jehova vääriksi, niin, kun Raamatussa sanotaan että on vain yksi Jumala, nimet tarkoittavat kristitylle aina samaa Jumalaa.

        Olen saanut käsityksen että lahkossa nimi voi tarkoittaa harhaanjohtamista.

        Vartiotorni näköjään käyttää perusteena saamiaan huhupuheita opetuslasten Jeesuskäsityksestä, jos oikein ymmärrän, eikä Raamattua.

        Nuo Jesaja 43:10 ja 45:5 vahvistavat yhden Jumalan, Hebr. 1:8 vahvistaa että Poika on sama Jumala

        Olen käsittänyt että vartiotorni sanoo tätä kolminaisuudeksi, mutta väittää että sitä ei ole olemassa ?

        Harmageddon on Israelissa ja aika muuttaa sinne. ✡️


    • Anonyymi

      Minulla poika porisee aina nurkassa,olenkohan tietämättäni jehova,eli jehvetti?

      • Anonyymi

        KOKEILE JEESUSTA JUMALAN POIKAA ✝️


    • Anonyymi

      Eikö teillä lahkolaisilla ole muuta tekemistä kuin uskoa johonkin hölynpölyyn,kaikki samanlaisia pöljiä,aikuiset immeiset.

      • Anonyymi

        Mistä sie olet tullut, mistä vanhempasi jne...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sie olet tullut, mistä vanhempasi jne...?

        Aikuinen ihminen, ja kyselee vielä tuollaisia!


    • Anonyymi

      Juuri näin....painakaa jo kaaliinne, että Jeesus ei ole isä jumala...vaan Jumalan poika!
      mm. Apostoli Johannes osoittaa sen useaan kertaan !!!!

      • Anonyymi

        L ahkofoorumilla ollaan, ja monestakin vartiotornista ole lukenut että oikea Jumalan nimi on Jehova, jota meitin totistajain on käytettävä ja pidettävä itseämme sen vuoksi hienompana ihmisisinä kuin maailmalliset.

        Pois taivaan Isä.
        Jeesus, joka sitä käytti on vain enkeli vartiotornissa.

        Meitin tulee osoittaa päättäväisyytemme ja vartiotorniuskollisuutemme vain tuhahtamalla, jos joku viittaa hepr. 1:6:een, jossa kaikki enkelit kumartavat Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        L ahkofoorumilla ollaan, ja monestakin vartiotornista ole lukenut että oikea Jumalan nimi on Jehova, jota meitin totistajain on käytettävä ja pidettävä itseämme sen vuoksi hienompana ihmisisinä kuin maailmalliset.

        Pois taivaan Isä.
        Jeesus, joka sitä käytti on vain enkeli vartiotornissa.

        Meitin tulee osoittaa päättäväisyytemme ja vartiotorniuskollisuutemme vain tuhahtamalla, jos joku viittaa hepr. 1:6:een, jossa kaikki enkelit kumartavat Jeesusta.

        Miten niin "pois taivaan Isä" ? Jos Pojalla on nimi, Jeesus, niin miksi ihmeessä koko maailmankaikkeuden luojalla, Isä Jumalalla ei saisi olla nimeä, vaan Häntä pitäisi kutsua pelkästään termillä Isä. Siinä tapauksessa kun sinä rukoilet Jeesusta seuraavan kerran niin kutsu häntä Pojaksi. Sehän on Hänen nimensä tuolla sinun logiikallasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        L ahkofoorumilla ollaan, ja monestakin vartiotornista ole lukenut että oikea Jumalan nimi on Jehova, jota meitin totistajain on käytettävä ja pidettävä itseämme sen vuoksi hienompana ihmisisinä kuin maailmalliset.

        Pois taivaan Isä.
        Jeesus, joka sitä käytti on vain enkeli vartiotornissa.

        Meitin tulee osoittaa päättäväisyytemme ja vartiotorniuskollisuutemme vain tuhahtamalla, jos joku viittaa hepr. 1:6:een, jossa kaikki enkelit kumartavat Jeesusta.

        Mitä oikein sössötät....taivaassa ei ole miuta kuin Jumala ja enkelit, Jeesus heistä on ylienkeli, koska oli luomisessa mukana!


      • Anonyymi

        Jumalan Poika ilman muuta ja Jumala. Tietysti.


    • Anonyymi

      Harvinaisen hyvä ja yksinkertainen selitys kristinuskosta. Kiitos tästä ap:lle! Ilman alkuvuosisatojen kirkon kiistoja, olisi oikea usko ehkä suuremmankin joukon tiedossa, mutta nykyään vain harvat uskaltavat sanoa ääneen Isä Jumalan nimen, Jehovan. Jehova siunaa heitä jotka Hänen nimeään kunnioittavat.

      • Anonyymi

        On se muutenkin, sehän löytää jokainen joka ikisestä Raamatusta.


    • Anonyymi

      Teitä kummastelen.
      Mulla on Piplia, ja siinä Jumala on yksi.
      5 Moos. 6:4 esimerkkinä.

      Mutta Jeesus on myös Jumala, esim. Joh. 1:1

      Nämä ymmärrän, kun fil. 2:6 ilmoittaa että Jeesuksella oli ihmisruumis ja
      esim. 1 kor. 2:14 ilmoittaa että Henki on Jumalan Henki,
      Fil. 1:19 että Henki on Jeesuksen Henki
      Sekä 1 kor. 12:4, että Henki on kuitenkin sama

      Ihmettelen kun naapurini, jehovantodistaja, sanoo Jeesusta enkeliksi, ja jos sanon että esim. Hebr. 1:6 sanoo enkelien kumartavan Jeesusta, hänelle tulee kiire milloin bussille, milloin puurokattilan liedeltä ottamiseen.

      • Anonyymi

        Opettele ymmärtämään sanat oikein!


      • Anonyymi

        Joh 1.1 sanoo että jumala oli Jumalan luona/vieressä. Tai jotenkin sinne päin. Niin tietysti Isä Jumala eli Jehova, on tässä se Jumala, ja Jeesus eli Jumalan ainoa Poika(jumala,Messias) oli Jehovan luona. Jeesuksella on jumalallinen luonne, mutta Hän ei ole Jumala itse. Raamatun aikaan kuninkaitakin sanottiin jumaliksi. Ja Jeesuksestahan tuli juutalaisten ja koko maailman kuningas. Ei maallinen kuningas, vaan hengellinen! Siksi Häntäkin sanottiin jumalaksi. Alkukielissä jumala-sana on sama, puhuttiin sitten itse Jumalasta tai vaikkapa Mooseksesta, josta Jehova myöskin teki jumalan kansalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh 1.1 sanoo että jumala oli Jumalan luona/vieressä. Tai jotenkin sinne päin. Niin tietysti Isä Jumala eli Jehova, on tässä se Jumala, ja Jeesus eli Jumalan ainoa Poika(jumala,Messias) oli Jehovan luona. Jeesuksella on jumalallinen luonne, mutta Hän ei ole Jumala itse. Raamatun aikaan kuninkaitakin sanottiin jumaliksi. Ja Jeesuksestahan tuli juutalaisten ja koko maailman kuningas. Ei maallinen kuningas, vaan hengellinen! Siksi Häntäkin sanottiin jumalaksi. Alkukielissä jumala-sana on sama, puhuttiin sitten itse Jumalasta tai vaikkapa Mooseksesta, josta Jehova myöskin teki jumalan kansalleen.

        Vartiotorni on väärentänyt Joh. 1:1 Jumalan pienelle alkukirjaimelle, tästä ovat oppineet yhtä mieltä. Siten anonyymi 19:28:47 edellä ei ymmärrä asiaa taikka on tietoisesti väärentäjän asialla.

        Että Jeesus oli Jumala on tuon jakeen ainoa ilmoitus. Ilmaisumuoto on tuollainen nouseva ja Jumalaan huipentuvat.

        Toisaalta Raamattu ilmoittaa että epäjumalia ei oikeasti ole.

        Tuo selitys, miksi Jeesusta "sanottiin Jumalaksi" ei ole Raamattuun perustuva, vaan vartiotornin sepitys.

        Vartiotorni sanoo toisaalla Jeesusta enkeliksikin. Mutta se on mainosvaltuutetuille eri puheenaihe, ja nykyään sitä ei tällä foorumilla ole näkynyt ollenkaan, kuten ei verensiirtokiellon perustelusepityksiäkään.

        Niin, Hebr. 1:6:ssa kaikki enkelit kumartavat Jeesusta

        Ja 2 Korintt. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa.
        Vartiotorniuskonnossa lahkojehoova murhaa ristillä viattoman enkelin.
        Vaikka 5 Moos 5:17 "älä tapa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh 1.1 sanoo että jumala oli Jumalan luona/vieressä. Tai jotenkin sinne päin. Niin tietysti Isä Jumala eli Jehova, on tässä se Jumala, ja Jeesus eli Jumalan ainoa Poika(jumala,Messias) oli Jehovan luona. Jeesuksella on jumalallinen luonne, mutta Hän ei ole Jumala itse. Raamatun aikaan kuninkaitakin sanottiin jumaliksi. Ja Jeesuksestahan tuli juutalaisten ja koko maailman kuningas. Ei maallinen kuningas, vaan hengellinen! Siksi Häntäkin sanottiin jumalaksi. Alkukielissä jumala-sana on sama, puhuttiin sitten itse Jumalasta tai vaikkapa Mooseksesta, josta Jehova myöskin teki jumalan kansalleen.

        Juuri näin!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorni on väärentänyt Joh. 1:1 Jumalan pienelle alkukirjaimelle, tästä ovat oppineet yhtä mieltä. Siten anonyymi 19:28:47 edellä ei ymmärrä asiaa taikka on tietoisesti väärentäjän asialla.

        Että Jeesus oli Jumala on tuon jakeen ainoa ilmoitus. Ilmaisumuoto on tuollainen nouseva ja Jumalaan huipentuvat.

        Toisaalta Raamattu ilmoittaa että epäjumalia ei oikeasti ole.

        Tuo selitys, miksi Jeesusta "sanottiin Jumalaksi" ei ole Raamattuun perustuva, vaan vartiotornin sepitys.

        Vartiotorni sanoo toisaalla Jeesusta enkeliksikin. Mutta se on mainosvaltuutetuille eri puheenaihe, ja nykyään sitä ei tällä foorumilla ole näkynyt ollenkaan, kuten ei verensiirtokiellon perustelusepityksiäkään.

        Niin, Hebr. 1:6:ssa kaikki enkelit kumartavat Jeesusta

        Ja 2 Korintt. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa.
        Vartiotorniuskonnossa lahkojehoova murhaa ristillä viattoman enkelin.
        Vaikka 5 Moos 5:17 "älä tapa"

        Teet Jeesusksesta suuren valehtelija!
        Lopeta sekoilu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorni on väärentänyt Joh. 1:1 Jumalan pienelle alkukirjaimelle, tästä ovat oppineet yhtä mieltä. Siten anonyymi 19:28:47 edellä ei ymmärrä asiaa taikka on tietoisesti väärentäjän asialla.

        Että Jeesus oli Jumala on tuon jakeen ainoa ilmoitus. Ilmaisumuoto on tuollainen nouseva ja Jumalaan huipentuvat.

        Toisaalta Raamattu ilmoittaa että epäjumalia ei oikeasti ole.

        Tuo selitys, miksi Jeesusta "sanottiin Jumalaksi" ei ole Raamattuun perustuva, vaan vartiotornin sepitys.

        Vartiotorni sanoo toisaalla Jeesusta enkeliksikin. Mutta se on mainosvaltuutetuille eri puheenaihe, ja nykyään sitä ei tällä foorumilla ole näkynyt ollenkaan, kuten ei verensiirtokiellon perustelusepityksiäkään.

        Niin, Hebr. 1:6:ssa kaikki enkelit kumartavat Jeesusta

        Ja 2 Korintt. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa.
        Vartiotorniuskonnossa lahkojehoova murhaa ristillä viattoman enkelin.
        Vaikka 5 Moos 5:17 "älä tapa"

        "Ja 2 Korintt. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa."

        Tämähän se on teidän Jehovan kieltäjien lempilause. Ja miten tämä selittää kolminaisuuden? Isä oli Pojassa vai kuka oli ja missä oli ja miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja 2 Korintt. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa."

        Tämähän se on teidän Jehovan kieltäjien lempilause. Ja miten tämä selittää kolminaisuuden? Isä oli Pojassa vai kuka oli ja missä oli ja miten?

        Jeesus itse kertoi olevansa Jumalan (isänsä) Poika!
        Sitä samaa kertoo opetuslapset, sekä Paavali, että lopeta sekoilut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja 2 Korintt. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa."

        Tämähän se on teidän Jehovan kieltäjien lempilause. Ja miten tämä selittää kolminaisuuden? Isä oli Pojassa vai kuka oli ja missä oli ja miten?

        Raamattu ilmoittaa että Jumala, Henki, oli Kristuksessa, joka myös oli Henki.
        Ja Jeesus myös ilmoitetaan Jumalaksi.

        Vartiotorni näyttää tuottavan kannattajalleen kysymyksiä, jättäen vaille vastausta.

        Enkeliksi ei Jeesusta Raamatussa ilmoiteta missään vaiheessa, se on pelkkää vartiotorniuskontoa.
        Ja vartiotorni näemmä vaikeuttaa Raamatun sanoman vastaanottamista parhaansa mukaan. Enkelit tosiaan kumartavat Jeesusta, Hebr 1:6.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ilmoittaa että Jumala, Henki, oli Kristuksessa, joka myös oli Henki.
        Ja Jeesus myös ilmoitetaan Jumalaksi.

        Vartiotorni näyttää tuottavan kannattajalleen kysymyksiä, jättäen vaille vastausta.

        Enkeliksi ei Jeesusta Raamatussa ilmoiteta missään vaiheessa, se on pelkkää vartiotorniuskontoa.
        Ja vartiotorni näemmä vaikeuttaa Raamatun sanoman vastaanottamista parhaansa mukaan. Enkelit tosiaan kumartavat Jeesusta, Hebr 1:6.

        Pyhä Henki ilmoitetaan vartiotornissa voimaksi, siis elottomaksi fysiikan ilmiöksi.

        Sen on täysin Raamatun ilmoitukseen sopimaton.

        Ja mikä sitten on vartiotornijehoova, vailla aineellista olemusta, kun ei ole henkikään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ilmoitetaan vartiotornissa voimaksi, siis elottomaksi fysiikan ilmiöksi.

        Sen on täysin Raamatun ilmoitukseen sopimaton.

        Ja mikä sitten on vartiotornijehoova, vailla aineellista olemusta, kun ei ole henkikään

        Jumala on Henki!
        PH on Jumalasta lähtevä vopima, joka viimeistelee Jumalan tahdon, joka ilmenee selvästi esim luomistyössä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on Henki!
        PH on Jumalasta lähtevä vopima, joka viimeistelee Jumalan tahdon, joka ilmenee selvästi esim luomistyössä!!!

        Vartiotorniuskonnon mukaan.
        Mutta mistä se on saanut alkunsa ?

        Raamattu puolestaan, esim:

        APT 5:3 " koetit pettää Pyhää Henkeä "
        ja 5:4 " Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

        Joh. 14:26 Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta

        Sekä Efesol. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ilmoittaa että Jumala, Henki, oli Kristuksessa, joka myös oli Henki.
        Ja Jeesus myös ilmoitetaan Jumalaksi.

        Vartiotorni näyttää tuottavan kannattajalleen kysymyksiä, jättäen vaille vastausta.

        Enkeliksi ei Jeesusta Raamatussa ilmoiteta missään vaiheessa, se on pelkkää vartiotorniuskontoa.
        Ja vartiotorni näemmä vaikeuttaa Raamatun sanoman vastaanottamista parhaansa mukaan. Enkelit tosiaan kumartavat Jeesusta, Hebr 1:6.

        "Raamattu ilmoittaa että Jumala, Henki, oli Kristuksessa, joka myös oli Henki.
        Ja Jeesus myös ilmoitetaan Jumalaksi."

        On totta että Jumala oli Jeesuksessa Messiaassa(kreikaksi Kristus), kun Jeesus oli maan päällä. Miten Jumala oli Jeesuksessa ? No Pyhän Hengen kautta tietysti! Ihan samalla tavalla kuin Jumala on myös uskovissa tänä päivänä. Ihmeteot jotka Jeesus teki, Hän ei siis tehnyt omasta voimastaan, vaan Isä Jumala eli Jehova, joka Hänessä asui /vaikutti teki teot. Näin Raamatun mukaan.

        Kristus taas ei ole mikään Henki, vaan Jeesus oli ihan ihminen maan päällä ollessaan. Taivaassa Hänellä on jumalallinen muoto, koska Hän on Jumalan ainoa Poika! Jeesusta ei ilmoiteta missään Jumalaksi, vaan Jumalan Pojaksi, jumalaksi(pienellä).! Jumalolennoksi, jos jotenkin pitää määritellä tarkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu ilmoittaa että Jumala, Henki, oli Kristuksessa, joka myös oli Henki.
        Ja Jeesus myös ilmoitetaan Jumalaksi."

        On totta että Jumala oli Jeesuksessa Messiaassa(kreikaksi Kristus), kun Jeesus oli maan päällä. Miten Jumala oli Jeesuksessa ? No Pyhän Hengen kautta tietysti! Ihan samalla tavalla kuin Jumala on myös uskovissa tänä päivänä. Ihmeteot jotka Jeesus teki, Hän ei siis tehnyt omasta voimastaan, vaan Isä Jumala eli Jehova, joka Hänessä asui /vaikutti teki teot. Näin Raamatun mukaan.

        Kristus taas ei ole mikään Henki, vaan Jeesus oli ihan ihminen maan päällä ollessaan. Taivaassa Hänellä on jumalallinen muoto, koska Hän on Jumalan ainoa Poika! Jeesusta ei ilmoiteta missään Jumalaksi, vaan Jumalan Pojaksi, jumalaksi(pienellä).! Jumalolennoksi, jos jotenkin pitää määritellä tarkemmin.

        Paitsi että sulta puuttuu jaenumerot, joissa tuota sanamuotoa käytettäisi.
        Tietysti teki, koska Jumala on yksi, eli kun Jeesus oli Jumala...
        Mutta tuossa vartiotornisi pyrkii erottamaan Jeesuksen Jumalasta, jotta seuraavassa vaiheessa tekaisisi hänestä enkelin.

        En vertaisi esim. murheelliseksi saatettua Pyhää Henkeä siihen että mitä uskovissa on. Puhumattakaan nyt sitten käskystä mököttämisen alkavat vartiotornia kaupittelevat mielenhallinnassa olevat lahkorobotit.

        Vartiotornisi käyttää joskus Raamatun jakeitakin, taitaa sua pelottaa että joku foorumilla tarkistaisi ne ja niiden yhteyden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että sulta puuttuu jaenumerot, joissa tuota sanamuotoa käytettäisi.
        Tietysti teki, koska Jumala on yksi, eli kun Jeesus oli Jumala...
        Mutta tuossa vartiotornisi pyrkii erottamaan Jeesuksen Jumalasta, jotta seuraavassa vaiheessa tekaisisi hänestä enkelin.

        En vertaisi esim. murheelliseksi saatettua Pyhää Henkeä siihen että mitä uskovissa on. Puhumattakaan nyt sitten käskystä mököttämisen alkavat vartiotornia kaupittelevat mielenhallinnassa olevat lahkorobotit.

        Vartiotornisi käyttää joskus Raamatun jakeitakin, taitaa sua pelottaa että joku foorumilla tarkistaisi ne ja niiden yhteyden

        Suosittelen kaikkia uskosta riippumatta lukemaan Raamattua vaikkapa Hepreaksi. Sieltä kyllä selviää että on yksi Jumala, sama VT:ssä ja UT;ssä, Jehovah nimeltään. Tuossa vaikka yksi linkki suomi-heprea Raamattu.

        https://newchristianbiblestudy.org/bible/compare/finnish-1776/hebrew-modern/exodus/3/


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen kaikkia uskosta riippumatta lukemaan Raamattua vaikkapa Hepreaksi. Sieltä kyllä selviää että on yksi Jumala, sama VT:ssä ja UT;ssä, Jehovah nimeltään. Tuossa vaikka yksi linkki suomi-heprea Raamattu.

        https://newchristianbiblestudy.org/bible/compare/finnish-1776/hebrew-modern/exodus/3/

        Jahve on vartiotornissa oikeampi nimimuoto kuin Jehova, mutta se jatkaa, että koska vartiotorni on vakiinnuttanut jehovan, niin se käyttää sitä.

        Alkujaan tuo ei ollut mikään nimi, vaan yhden sanan konsonanteista ja toisen sanan vokaaleista koostettu mitään merkitsemätön tekele.
        - miksi ?
        Koska Jumalan nimen turhan käytön kielto otettiin erittäin vakavasti, käytettiin sen sijaan tuota uudissanaa.

        Tässä on vartiotorniuskonto vastakkaisella linjalla, korostetaan nimen hokemista.
        5 Moos. 5:11 Älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi nimeä sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä joka hänen nimensä turhaan lausuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorni on väärentänyt Joh. 1:1 Jumalan pienelle alkukirjaimelle, tästä ovat oppineet yhtä mieltä. Siten anonyymi 19:28:47 edellä ei ymmärrä asiaa taikka on tietoisesti väärentäjän asialla.

        Että Jeesus oli Jumala on tuon jakeen ainoa ilmoitus. Ilmaisumuoto on tuollainen nouseva ja Jumalaan huipentuvat.

        Toisaalta Raamattu ilmoittaa että epäjumalia ei oikeasti ole.

        Tuo selitys, miksi Jeesusta "sanottiin Jumalaksi" ei ole Raamattuun perustuva, vaan vartiotornin sepitys.

        Vartiotorni sanoo toisaalla Jeesusta enkeliksikin. Mutta se on mainosvaltuutetuille eri puheenaihe, ja nykyään sitä ei tällä foorumilla ole näkynyt ollenkaan, kuten ei verensiirtokiellon perustelusepityksiäkään.

        Niin, Hebr. 1:6:ssa kaikki enkelit kumartavat Jeesusta

        Ja 2 Korintt. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa.
        Vartiotorniuskonnossa lahkojehoova murhaa ristillä viattoman enkelin.
        Vaikka 5 Moos 5:17 "älä tapa"

        Kyllä Jeesus olikin synnitön tietysti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorni on väärentänyt Joh. 1:1 Jumalan pienelle alkukirjaimelle, tästä ovat oppineet yhtä mieltä. Siten anonyymi 19:28:47 edellä ei ymmärrä asiaa taikka on tietoisesti väärentäjän asialla.

        Että Jeesus oli Jumala on tuon jakeen ainoa ilmoitus. Ilmaisumuoto on tuollainen nouseva ja Jumalaan huipentuvat.

        Toisaalta Raamattu ilmoittaa että epäjumalia ei oikeasti ole.

        Tuo selitys, miksi Jeesusta "sanottiin Jumalaksi" ei ole Raamattuun perustuva, vaan vartiotornin sepitys.

        Vartiotorni sanoo toisaalla Jeesusta enkeliksikin. Mutta se on mainosvaltuutetuille eri puheenaihe, ja nykyään sitä ei tällä foorumilla ole näkynyt ollenkaan, kuten ei verensiirtokiellon perustelusepityksiäkään.

        Niin, Hebr. 1:6:ssa kaikki enkelit kumartavat Jeesusta

        Ja 2 Korintt. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa.
        Vartiotorniuskonnossa lahkojehoova murhaa ristillä viattoman enkelin.
        Vaikka 5 Moos 5:17 "älä tapa"

        Juutalaiset tappoi Jeesuksen syyttömänä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tässä vielä sanakirja englanti-heprea, jotta jokainen voi itse tutkia hepreankielisiä sanoja.

        https://context.reverso.net/translation/hebrew-english/יהוה

        RISTIIN NAULITSE RISTIIN NAULITSE ! HUUSI JUUTALAISET JUUDA OLI VARAS MYÖS JOKA MYI JEESUKSEN RABBEILLE !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahve on vartiotornissa oikeampi nimimuoto kuin Jehova, mutta se jatkaa, että koska vartiotorni on vakiinnuttanut jehovan, niin se käyttää sitä.

        Alkujaan tuo ei ollut mikään nimi, vaan yhden sanan konsonanteista ja toisen sanan vokaaleista koostettu mitään merkitsemätön tekele.
        - miksi ?
        Koska Jumalan nimen turhan käytön kielto otettiin erittäin vakavasti, käytettiin sen sijaan tuota uudissanaa.

        Tässä on vartiotorniuskonto vastakkaisella linjalla, korostetaan nimen hokemista.
        5 Moos. 5:11 Älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi nimeä sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä joka hänen nimensä turhaan lausuu

        Älä turhaan lausu YHWH Jahve Jehova sebsot ja mitä nää täälläkin tekee ? Höpöttää pelkkää jehovaa miljoonia kertoja taas rikoit käskyt taas. Varastitko taas rikoit käskyt .....sanoitko väärää todistusta jostain...taas rikoit.....et kai taas maininnut Jumalan nimeä turhaan taas rikoit Mooseksen lait.....taas taas ....taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahve on vartiotornissa oikeampi nimimuoto kuin Jehova, mutta se jatkaa, että koska vartiotorni on vakiinnuttanut jehovan, niin se käyttää sitä.

        Alkujaan tuo ei ollut mikään nimi, vaan yhden sanan konsonanteista ja toisen sanan vokaaleista koostettu mitään merkitsemätön tekele.
        - miksi ?
        Koska Jumalan nimen turhan käytön kielto otettiin erittäin vakavasti, käytettiin sen sijaan tuota uudissanaa.

        Tässä on vartiotorniuskonto vastakkaisella linjalla, korostetaan nimen hokemista.
        5 Moos. 5:11 Älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi nimeä sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä joka hänen nimensä turhaan lausuu

        "Alkujaan tuo ei ollut mikään nimi, vaan yhden sanan konsonanteista ja toisen sanan vokaaleista koostettu mitään merkitsemätön tekele."

        Jos viittaat siihen adonai-elohim -keskusteluun, niin se ei ole totta. Ei Jumalan nimeen ole lisätty eikä siitä ole poistettu mitään vokaaleja tai konsonantteja. Täysin perätön joidenkin uskovien piireissä kulkeva juttu, joka taas vain todistaa sen, että he pelkäävät Jumalan nimeä, Jehovaa.

        elohim on hepreaa ja tarkoittaa jumalaa
        adonai on hepreaa ja tarkoittaa herraa
        Muistaakseni VT:ssä jossain kohtaa ennustuksessa Jeesuksesta puhutaan termillä adoni/adonai, mutta Jumalasta Jehovah-nimellä. Tuo on se ero, Jehova on nimi, herra on termi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahve on vartiotornissa oikeampi nimimuoto kuin Jehova, mutta se jatkaa, että koska vartiotorni on vakiinnuttanut jehovan, niin se käyttää sitä.

        Alkujaan tuo ei ollut mikään nimi, vaan yhden sanan konsonanteista ja toisen sanan vokaaleista koostettu mitään merkitsemätön tekele.
        - miksi ?
        Koska Jumalan nimen turhan käytön kielto otettiin erittäin vakavasti, käytettiin sen sijaan tuota uudissanaa.

        Tässä on vartiotorniuskonto vastakkaisella linjalla, korostetaan nimen hokemista.
        5 Moos. 5:11 Älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi nimeä sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä joka hänen nimensä turhaan lausuu

        Katsoppa miten joissakin käännöksissä on Jumalan nimi pidetty, eikä käännetty esim. the LORD. Tai HERRA, niin kuin suomenkielisissä Raamatuissa.

        5.Moos.5:11
        Young's Literal Translation:
        11 `Thou dost not take up the Name of Jehovah thy God for a vain thing, for Jehovah doth not acquit him who taketh up His Name for a vain thing.

        American Standard Bible:
        11 Thou shalt not take the name of Jehovah thy God [1] in vain: for Jehovah will not hold him guiltless that taketh his name in vain.

        Nämä käänäkset löytyvät mm.sivulta
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahve on vartiotornissa oikeampi nimimuoto kuin Jehova, mutta se jatkaa, että koska vartiotorni on vakiinnuttanut jehovan, niin se käyttää sitä.

        Alkujaan tuo ei ollut mikään nimi, vaan yhden sanan konsonanteista ja toisen sanan vokaaleista koostettu mitään merkitsemätön tekele.
        - miksi ?
        Koska Jumalan nimen turhan käytön kielto otettiin erittäin vakavasti, käytettiin sen sijaan tuota uudissanaa.

        Tässä on vartiotorniuskonto vastakkaisella linjalla, korostetaan nimen hokemista.
        5 Moos. 5:11 Älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi nimeä sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä joka hänen nimensä turhaan lausuu

        Jehova tai Jahve, molemmat on yhtä oikeita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Alkujaan tuo ei ollut mikään nimi, vaan yhden sanan konsonanteista ja toisen sanan vokaaleista koostettu mitään merkitsemätön tekele."

        Jos viittaat siihen adonai-elohim -keskusteluun, niin se ei ole totta. Ei Jumalan nimeen ole lisätty eikä siitä ole poistettu mitään vokaaleja tai konsonantteja. Täysin perätön joidenkin uskovien piireissä kulkeva juttu, joka taas vain todistaa sen, että he pelkäävät Jumalan nimeä, Jehovaa.

        elohim on hepreaa ja tarkoittaa jumalaa
        adonai on hepreaa ja tarkoittaa herraa
        Muistaakseni VT:ssä jossain kohtaa ennustuksessa Jeesuksesta puhutaan termillä adoni/adonai, mutta Jumalasta Jehovah-nimellä. Tuo on se ero, Jehova on nimi, herra on termi.

        Juuri näin!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Alkujaan tuo ei ollut mikään nimi, vaan yhden sanan konsonanteista ja toisen sanan vokaaleista koostettu mitään merkitsemätön tekele."

        Jos viittaat siihen adonai-elohim -keskusteluun, niin se ei ole totta. Ei Jumalan nimeen ole lisätty eikä siitä ole poistettu mitään vokaaleja tai konsonantteja. Täysin perätön joidenkin uskovien piireissä kulkeva juttu, joka taas vain todistaa sen, että he pelkäävät Jumalan nimeä, Jehovaa.

        elohim on hepreaa ja tarkoittaa jumalaa
        adonai on hepreaa ja tarkoittaa herraa
        Muistaakseni VT:ssä jossain kohtaa ennustuksessa Jeesuksesta puhutaan termillä adoni/adonai, mutta Jumalasta Jehovah-nimellä. Tuo on se ero, Jehova on nimi, herra on termi.

        "VT:ssä jossain kohtaa ennustuksessa Jeesuksesta puhutaan termillä adoni/adonai, mutta Jumalasta Jehovah-nimellä"


        -Pelastuksen kannalta ilmoittaa Raamattu Jeesuksen Jumalaksi esim. näin:

        "Jokainen, joka huutaa avuksi Herran (Jahven) nimeä, pelastuu" Jooel 2:32.
        "Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi...niin sinä pelastut...sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran (Jahven)
        nimeä, pelastuu" Room 10:9-13


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "VT:ssä jossain kohtaa ennustuksessa Jeesuksesta puhutaan termillä adoni/adonai, mutta Jumalasta Jehovah-nimellä"


        -Pelastuksen kannalta ilmoittaa Raamattu Jeesuksen Jumalaksi esim. näin:

        "Jokainen, joka huutaa avuksi Herran (Jahven) nimeä, pelastuu" Jooel 2:32.
        "Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi...niin sinä pelastut...sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran (Jahven)
        nimeä, pelastuu" Room 10:9-13

        ... ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.

        Pitää siis tunnustaa ei pelkästään Jeesuksta Herraksi,vaan myös se että Jumala(Jehova) on herättänyt hänet kuolleista.
        Muuten uskosi on turha.


    • Anonyymi

      On teillä jutut...

      • Anonyymi

        Ja suoraan Raamatusta, jos kiinnostaa, hakeudu JT keskuuteen!


    • Anonyymi

      Jumalan nimen muoto Jehova on ehdottomasti virheellinen.
      Eikä sitä ole tarkoitettu lausuttavaksi niin. Juuri siksi siinä on yhden sanan konsonantit ja toisen vokaalit. Jumalan nimen turhan lausumisen välttämiseksi jopa Raamattua luettaessa.
      Seura perustelee Jehova-nimeä enemmistöperiaatteella, mikä on vastoin sen omia periaatteita. Seuran mukaan kaikki täytyy perustella Raamatulla.
      (katso lahkokirjaa tieto joka johtaa ikuiseen elämään)

      • Anonyymi

        Opettele heprean kieli ja tule siten selittämään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele heprean kieli ja tule siten selittämään!

        Eihän tässä maailmassa mikään salassa säily edes kaikilta todistajilta.
        Hepreata opiskellaan esim. teologisessa tiedekunnassa.

        Jehovantodistaja James Penton opiskeli Raamatun alkukieliä ja todettuaan lahkoraamatun UM väärennökseksi joutui jättämään lahkon.

        Vartiotorni kirjoitti varoittaen kielten opiskelusta sanoen sen haittaavan opettavuutta.
        Asia on tietysti päinvastoin.
        Kun opiskelee, on mitä antaa toisillekin.

        Tuo Jehova -nimen asia on julkaistu hyvin laajaltikin kirjallisuudessa
        Ja kiitos hänelle joka siitä muistutti

        Jk. Hakusanoilla James Penton
        antaa Google tietoa


    • Anonyymi

      jehovat intiaani..amerikkalainen 1900 luvun todella adistava ja sairas lahko..
      Teitä en kuuntele koskaan!

    • Anonyymi

      Totta haastat veli!

    • Anonyymi

      Jeesus itse sanoi maan päällä ollessaan: minun isäni ja minun Jumalani....mikä tässä on epäselvää!!??

    • Anonyymi

      Ei mitään järkeä olla uskossa, jos pitää Jeesusta isä jumalana!

    • Anonyymi

      Tämähän täysin selvä asia

    • Anonyymi

      Lahkolaisten mukaan voi olla itsensä isä, sitähän heidän kolminaisuusoppi tarkoittaa!

      • Anonyymi

        "Lahkolaisten mukaan voi olla itsensä isä, sitähän heidän kolminaisuusoppi tarkoittaa"

        -Tarkoitatko että vartiotorni on lopettanut puhumisen jumalakolmikoista ?

        -On kiinnitetty huomiota siihen, että Jumalan nimiä, kuten Pyhä Henki ja Jeesus, käytetään kutakin omantyypppisensä asian yhteydessä.

        Vartiotornihan vannottaa Jeesuksen enkeliksi, mutta:

        Hepr.1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".

        ja hepr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

        Näissä on UM:ssä väärennysainesta. Kannattaa käyttää Raamattua kun tarkistaa


    • Anonyymi

      Aihealueet

      Jehovan todistajat
      Raamatun faktaa!

      Anonyymi-ap
      2023-04-07 20:59:24
      Ilmoita
      Pääsiäisen vietto ei perustu Raamattuun.
      Historia paljastaa, että pääsiäinen on todellisuudessa muinaisiin hedelmällisyysriitteihin perustuva perinne.

      12

      <50


      Äänestä

      Kommentoi

      Jaa

      Vastaukset
      Uusimmat

      Anonyymi (
      Kirjaudu
      /
      Rekisteröidy
      )
      5000
      Kirjoita kommentti...
      Lähetä

      Anonyymi
      2023-04-07 21:13:11

      Niinkö? Minun Raamattuni sanoo juhlapäivistä lähinnä seuraavaa:

      Room. 14:5 Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia. Kukin olkoon omassa vakaumuksessaan varma.

      Voit siis ihan vapaasti viettää tai olla viettämättä. Se on kristityn vapautta. Vai eikö Vartiotornissa ole vapautta?


      Äänestä

      Kommentoi

      Anonyymi
      2023-04-07 21:50:24

      Kristillisyydellä ei ole vapautta yhtenäkään pv maalliseen homppää!


      Äänestä

      Kommentoi

      Anonyymi
      2023-04-07 21:54:12

      Anonyymi kirjoitti:
      Kristillisyydellä ei ole vapautta yhtenäkään pv maalliseen homppää!

      Jehovan todistajissa ei ole vapautta, se jo tiedettiinkin.


      Äänestä

      Kommentoi

      Anonyymi
      2023-04-07 21:54:33

      Raamatussa EI OLE SANAAKAAN MAININTAA:
      Pääsiäispuput
      Pääsiäismunat
      Pääsiäisvaatteet
      Auringonnousun jumalanpalvelukset


      Äänestä

      Kommentoi

      Anonyymi
      2023-04-07 22:21:14

      Anonyymi kirjoitti:
      Raamatussa EI OLE SANAAKAAN MAININTAA:
      Pääsiäispuput
      Pääsiäismunat
      Pääsiäisvaatteet
      Auringonnousun jumalanpalvelukset

      Raamatussa ei ole myöskään mainintaa:
      Hallintoelin
      Kenttäpalvelusraportti
      Oikeuskomitea
      Ehtoollinen kerran vuodessa
      Äänestyskielto vaaleissa

      Mutta sehän ei Vartiotornia hidasta, kun se haluaa laatia sääntöjä.


      Äänestä

      Kommentoi


      Anonyymi
      16.08.2023 11:08

      Anonyymi kirjoitti:
      Raamatussa EI OLE SANAAKAAN MAININTAA:
      Pääsiäispuput
      Pääsiäismunat
      Pääsiäisvaatteet
      Auringonnousun jumalanpalvelukset

      Ei raamatussa ole jehovantodistajiakaan mainittu!


      Äänestä

      Kommentoi

      Anonyymi
      2023-04-07 23:40:39

      > Pääsiäisen vietto ei perustu Raamattuun.

      Ei ehkä sinulla. Pääsiäinen on kuitenkin vanha juutalainen juhla, eikä pakanajuhla.

      .


      Äänestä

      Kommentoi

      Anonyymi
      2023-04-07 23:47:14

      Kristityillä Jeesuksen taivaaseen nousemisen kunniaksi


      Äänestä

      Kommentoi

      Anonyymi
      2023-08-14 04:38:27

      Aivan oikein!


      Äänestä

      Kommentoi

      Anonyymi
      2023-08-16 04:39:12
      UUSI

      Faktaa


      Äänestä

      Kommentoi


      Anonyymi
      2023-08-16 10:54:24
      UUSI

      Tiede sitä todistaa viikoittain!


      Äänestä

      Kommentoi

      Anonyymi
      2023-08-16 11:00:22
      UUSI

      Anonyymi-ap 2023-04-07 20:59:24

      "pääsiäinen on todellisuudessa muinaisiin hedelmällisyysriitteihin perustuva perinne"

      -Tuossa on taas sellaista lahkotietoutta, tietoa pakanauskonnoista, joka on lahkossa tärkeää. Ja josta lahkolaisille kerrottu ei suinkaan ole täyttä totta.

      Kristityt eivät eivät tiedä pakanauskonnoista, enkä minäkään voi kommentoida riittejä.
      Pääsiäisenä on kuten muulloinkin, kristillisyys tärkeää, välttää syntiä, siten tuota valehtelemista, ja noudattaa kristillisiä hyveitä


      Äänestä

      Kommentoi

      Anonyymi
      2023-08-16 11:03:56
      UUSI

      Koloss. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta


      Äänestä

      Kommentoi

      Anonyymi
      16.08.2023 11:17

      Jehovan uskontoa ei pidetä kristinuskontona. Yleisesti se luokitellaan samaan kategoriaan kuin mormonit, moonilaiset, hindut tai mikä muu uskonta tahansa.
      Jehovalaisuus ei ole pelastava uskonto. Ei myöskään mikään muukaan uskonto pelasta eikä kirkkokunta.
      Ainoastaan ja vain usko Jeesukseen pelastaa. Kaikki muut uskomukset ovat kadotukseen johtavia.
      Jos uskosta puuttuu Jeesuksen sovitustyö niin sellainen usko on turhaa.
      Jeesus sanoi:" Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei tule Isän tykö muutakin minun kauttani".

      Jeesuksen lause on kaiken muun poissulkeva. Ei ole muuta tietä. Vain yksi tie. Tämä tie riittää.

      Jos tämän uskot niin pelastut. Sinä valitset..

      • Anonyymi

        JT kristillisyyttä pidetään maailmassa ainoana oikeana kristillisyytenä.
        SEN TODISTAA RAAMATUN SANA, ei JT todistajat


    • Anonyymi

      Näin sanoo raamattu

    • Anonyymi

      Tämä on päivänselvää, näin se myös kerrotaan raamatussa!

    • Anonyymi

      Juutalaiset eivät usko kolminaisuuteen, miksi sadat eri lahkot uskoo toisin?
      JT pitää kolminaisuutta täysin ihmistekoisena huuhaata!

    • Anonyymi

      Se ilmoitetaan Raamatussa täysin selvästi.
      Ei voi olla poikaa jos ei ole isää!

    • Anonyymi

      Anonyymi 2023-08-18 09:28:18

      "Juutalaiset eivät usko kolminaisuuteen, miksi sadat eri lahkot uskoo toisin?"
      -Juutalaisuus kieltää Jeesuksen. Odottaa siis ensimmäistä ilmestymistä maailmaan (kun taas vartiotorniuskonnossa Jeesus on jo palannutkin kahdesti, 1874 ja 1914)

      "JT pitää kolminaisuutta täysin ihmistekoisena huuhaata!"
      -Ja on tunnustanut v:n 1914 todisteensa, pyramidin, saatanan raamatuksi, ja on siis käyttänyt saatanan raamattua oppiensa todisteena.

    • Anonyymi

      Nimenomaan, jumalan poika, ei isä jumala!

    • Anonyymi

      Fil. 2:6 ilmoittaa että Jeesuksella oli ihmisruumis ja
      esim. 1 kor. 2:14 ilmoittaa että Henki on Jumalan Henki,
      Fil. 1:19 että Henki on Jeesuksen Henki
      Sekä 1 kor. 12:4, että Henki on kuitenkin sama

      Jehovantodistaja sanoo Jeesusta enkeliksi.
      Hebr. 1:6 sanoo enkelien kumartavan Jeesusta

      Jesaja 43:10 Ennen minua ei ole luotu yhtäkään Jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.

      Jesaja 45:5 Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

      Joh. 1:1 Sana oli Jumala.

      Jeesus oli ja on siis tuo Herra.
      Ja vartiotorni on väärentänyt Raamatun.

      • Anonyymi

        Ajattelitko todistaa jotain poimimalla yksittäisistä jakeista osia ja yhdistelemällä niitä?


      • Anonyymi

        Joh. 1:2, 18
        Ja sano on jumalan luona!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelitko todistaa jotain poimimalla yksittäisistä jakeista osia ja yhdistelemällä niitä?

        Pitäisikö minun laittaa noin 5000 raamatun jaetta, että uskoisit, että Jeesus on Jumalan poika!
        Myös jeesus itse sanoo, jumalasta....minun Isäni, minun jumalani ja opetuslapsille....teidän isänne ja Jumalanne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Älkää tehkö Jeesuksesta suurta valehtelijaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö minun laittaa noin 5000 raamatun jaetta, että uskoisit, että Jeesus on Jumalan poika!
        Myös jeesus itse sanoo, jumalasta....minun Isäni, minun jumalani ja opetuslapsille....teidän isänne ja Jumalanne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Älkää tehkö Jeesuksesta suurta valehtelijaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        " uskoisit, että Jeesus on Jumalan poika! "

        Tarkemmin ottaen Raamattu sanoo että pitää sanoa Jumalan Pojaksi:

        1 Luuk 1:31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi

        Jeesus itse käytti nimeä Ihmisen poika:

        Matt. 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella

        (vartiotornin mukaan Jeesus on palannut 1874 ja 1914, riippuen mistä vartiotonrista katsot. Mutta varkain, salaa. Kumpikin paluu. )

        Ilmoitus Raamatussa on, että Jumala. Joh. 1:1. Se on jakeen ainoa asia.


    • Anonyymi

      Se on täysi mahdottomuus!

    • Anonyymi

      MITÄ SEKOILUA, ETTÄ POIKA VOISI OLLA ITSENSÄ ISÄ!

      • Anonyymi

        " MITÄ SEKOILUA " - vartiotornin pakanallisuutta.

        Raamattu on se ilmoitus joka on kristillisyyttä, Jumalan Sana.
        ---------------------

        Tarkemmin ottaen Raamattu sanoo että pitää sanoa Jumalan Pojaksi:

        1 Luuk 1:31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi

        Jeesus itse käytti nimeä Ihmisen poika:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " MITÄ SEKOILUA " - vartiotornin pakanallisuutta.

        Raamattu on se ilmoitus joka on kristillisyyttä, Jumalan Sana.
        ---------------------

        Tarkemmin ottaen Raamattu sanoo että pitää sanoa Jumalan Pojaksi:

        1 Luuk 1:31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi

        Jeesus itse käytti nimeä Ihmisen poika:

        Korkein on Jumala,joten Jeesus on Korkeimman Poika. Ihmisen poika tarkoittaa Messiasta eli Kristusta. Ei siis Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " MITÄ SEKOILUA " - vartiotornin pakanallisuutta.

        Raamattu on se ilmoitus joka on kristillisyyttä, Jumalan Sana.
        ---------------------

        Tarkemmin ottaen Raamattu sanoo että pitää sanoa Jumalan Pojaksi:

        1 Luuk 1:31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi

        Jeesus itse käytti nimeä Ihmisen poika:

        Mikä mättää?


    • Anonyymi

      Lainaus:
      ”Jehovat ei kuulu kristinuskoon. Niillä on keksityt selitykset. Katso vaikka jopa suomi24 otsikot ja alaotsikot. Jehovat ei todellakaan ole kristinuskovien paikka. Karttakaa heitä. Pahuus kun tulee niin monista suunnista.”

      Eiköhän asia todellisuudessa ole täysin päinvastainen. Kirkkoja on syytä karttaa ja ihan todellisista syistä mm. vakavista Raamatun sanan vastaisista opeista ja teoista.
      Kirkot opettavat helvettiä, sielun kuolemattomuutta, pyhää kolminaisuutta ja tälläkin hetkellä ovat mukana sodassa ihan Suomen rajojen takana. Kaksi samaan uskontoon kuuluvaa kansaa tapaa julmasti toinen toisiaan. Kysyn onko se Jeesuksen opettaman rakkauden mukaista, jossa jopa vihamiestä täytyy auttaa ja rakastaa?

      Sitten kirkoissa vihitään samaa sukupuolta olevat avioliittoon. Ei ole kauaa kun erään kaupungin naispappi vihki kirkon tiloissa oman poikansa toisen miehen kanssa avioliittoon. Taas rikottiin törkeästi Jumalan moraalinormeja. Entäpä naispappeus? Mikään jae Raamatussa EI tue naispappeutta. Joten minä ainakin pysyn poissa kirkoista ja kartan koko maallustunutta laitosta. Joten kumpaa kannattaa karttaa, Jehovan todidtajia jotka kunnioittavat Raamattua ja sen moraalinormeja vai kirkkoa, joka lähestulkoon kaikessa toimii täysin vastoin sitä, mitä Raamatussa sanotaan? Valinta on sinun. Muista että jokainen kantaa vastuun valinnoistansa tuomion päivän kohdatessa takuu varmasti tätä moraalitonta ja väkivaltaista ihmiskuntaa ja sen hyväksyviä uskontoja kannattajineen. Silloin ei selitykset auta vaan tekosi.

      • Anonyymi

        Naispappeus pilasi kirkoista sen viimeisenkin uskonrippeet mitä siellä oli jäljellä...Taas yksi Raamatun ennuste täytyi


      • Anonyymi

        Varhaiskristityillä ei ollut meidän tuntemaamme Raamattua, joten selvästikään Raamattu ei ole välttämätön kristinuskon harjoittamiseksi. Kirkko on koonnut Raamatun ja valinnut siihen joitakin monista kristillisistä teksteistä, jotka se on halunnut erityisesti säilyttää. Tarkoitus ei kuitenkaan ollut, että Raamattu olisi yksin riittävä, vaan sitä tulee käyttää kirkon tradition osana. Nekin suuntaukset, jotka nimellisesti nojautuvat "yksin Raamattuun", käytännössä tulkitsevat ja selittävät sitä, eivätkä pidä kaikkea siellä opetettua nykyaikaan ja joka tilanteeseen soveltuvana.


    • Anonyymi

      Mennä nyt sanomaan Raamatun ilmoitusta sekoiluksi.

      Mutta tuo vartiotorniuskonto vannottaa Jeesusta enkeliksi.
      Vastoin Raamatun ilmoitusta.

      Hepr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit"
      -Näin. Kaikki enkelit kumartavat Jeesusta, siten ei yksikään enkeli voi olla Jeesus.

      Mikä Jeesus, jota piti kutsuttaman Jumalan pojaksi siis on ?

      Hepr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti"

      -Näin siis Jumala ilmoittaa että Poika on Jumala. Omalla puhuttelullaan.

      Sitä taas, että Jumala on yksi, jotkut sanovat kolminaisuudeksi. Mikäs siinä.
      Kun vaan tietää mistä on kysymys.

      Martti Luther, jonka vartiotorniuskonto on esitellyt jehovantodistajana, on korostanut kuitenkin kolminaisuuden merkitystä Jumaluuden ymmärtämisen kannalta kuten myös Raamatun opettamisen helpottamisessa.

      Pyhän Hengen ilmoittaa Jumalaksi esim. APT 5 luku:
      APT 5:3 Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä
      APT 5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

      APT 5:5 varoittaa jo valehtelemasta: "Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä" -Ja näin Jumala rankaisee Ananias-parkaa

      Laitoin sen siksi, koska jehovantodistajat kuulemma opetetaan ja vaaditaan valehtelemaan, että vartiotorni menisi kaupaksi, neuvotaan sanomaan valehtelemistaan teokraattiseksi sodankäynniksi. lahkolais-parat

      (vartiotorniuskonto on sanonut Lutherin jehovantodistajaksi todistaessaan sitä väitettään, että aina on ollut jehovantodistajia. Samalla on nimetty muitakin historian nimimiehiä jehovantodistajiksi)

      • Anonyymi

        Näin siis Jumala ilmoittaa että Poika on Jumala. Omalla puhuttelullaan.###

        Jaa, että mies on itsensä isä???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin siis Jumala ilmoittaa että Poika on Jumala. Omalla puhuttelullaan.###

        Jaa, että mies on itsensä isä???

        Itsensä isä voi olla siten, että on setänsä veli. Jos et tätä ymmärrä, vika on sinussa, ei opissa - kuten uskonasioissa aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsensä isä voi olla siten, että on setänsä veli. Jos et tätä ymmärrä, vika on sinussa, ei opissa - kuten uskonasioissa aina.

        Jumalanhan sanotaan olevan Henki, Pyhä Henki. Kun on Jumala.

        Mutta että jos ihmisestä on henki pois, ja kuitenkin herätetään henkiin, mitenkäs sitten ?


    • Anonyymi

      Jos Jumalan Poika on Jumala itse, niin silloinhan se tarkoittaa että Jumalalla ei ole Poikaa! Eli kolminaisuusoppineet ovat samalla tasolla muslimien kanssa, kun eivät usko Kristusta Jumalan Pojaksi!

      • Anonyymi

        Ei, vaan se tarkoittaa, että Jumalaa ei olekkaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan se tarkoittaa, että Jumalaa ei olekkaan!

        Niin näillä ei ole Isää eikä Poikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin näillä ei ole Isää eikä Poikaa.

        Juuri näin,koska jumala ja poika eivät tunne heitä!


    • Anonyymi

      Rauhaa!

      "Tämä sama Poika, joka on ennallistettu taivaalliseen kirkkauteen, hallitsee nyt Kuninkaana, ja hänellä on valta tuhota kaikki pahat ja toteuttaa Isänsä alkuperäinen tarkoitus maan suhteen. ..."

      Mun käsitys on että nyt 2000 tulee vasta Jeesuksen suun HENKÄYS eli Profeetta Isa tuhoamaan koko maailman eksyttäneen Antikristuksen. Mutta pahoja ei tuhota vaan Islam väittää siat, maailman johtajat ja kristityt ovat seuraavan 2000 vuoden kuluessa vaarassa tuhoutua.

      Jeesuksen ennallistaminen taivaalliseen kirkkauteen tapahtui Viimeisen tuomion yhteydessä vuoden 4000 jKr tienoilla. Silloin hän tulee voiman oikealla puolella kirkkaudessa tuhotakseen vihollisensa antikristuksen. Pahat ovat jälleen turvassa sillä vaara uhkaa epävanhurskaita vain. Niitä jotka ei antanut syötävää, vaatetta......

      Olette vähän kuin Stefanas elätte ikiajassa ja katselette taivaan ajattomia näkyjä ennen aikojaan. Kerroitte jo 1914 sen mitä tapahtuu vuodessa 4000 ikään kuin se jo olisi nyt totta vaikka vasta 2000 vuoden kuluttua on totta.

      Sitä en tiedä koska siat ja kristityt tuhoutuu, mutta maailman johtajia uhkaa 3000-4000 Herran päivä joka on kaikkea korkeaa ja ylevää vastaan.

      Kristityt 2000-3000???
      Johtajat 3000-4000
      Siat 4000-5000 ????

      Jeesus tuli maailmaa pelastamaan pahat mukaan lukien. Pakanakansojen ajat ovat täyttymässä.
      Kuitenkin Jehova sanoi että Suomessa VALITTU LUKU Jehovan todistajia on 40000. Sinä päivänä vasta kun on 40000 kokouksissa kävijää pakanain ajat voi tulla täyteen???

      Mistä tuo oppi on peräisin että pahat tuhoutuu?
      Jeesus tuli koko maailmaa auttamaan.
      Ilmestyksen kolme enkeliä kertoo että ne jotka ei anna Jehovalle kunniaa ovat vaarassa. Babylonin portto on vaarassa. Pedon merkin ottaneet ovat vaarassa.

      Eli edelleen johtajat, kristityt ja siat.

      Koko raamattuun uskomalla voi toki tulla käsitykseen että paha tuhoutuu, mutta se koskee AINOASTAAN PYHIÄ JUUTALAISIA eli kultaa sekä seitsemää puhdistettua kultaista erilliskansaa. Jehova ei siedä oman kansansa Israelin keskellä pahuutta. Vaan on heille alusta asti julistanut ainoastaan hyvyyden kelpaavan pyhälle pappiskansalle.

      Jeesus tuli puolestaan pahoja pelastamaan ja myös islamissa saa kaikki synnit anteeksi lausumalla tekstipätkän yms. Keinoilla.

    • Anonyymi

      yksinkertaista, sen kertoo Raamattu!

    • Anonyymi

      " kertoo Raamattu! "

      -Niin. Kaksi sanaa tuossa.

      Raamattu kertoo että, hebr. 1:6 "Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit" "

      Mutta vartiotorni: Esikoinen on enkeli

      Raamatun taas vartiotonriseura on väärentänyt.

      Antamalleen tunnukselle UM. Turusen kirjassa on kymmenisen asiantuntijalausuntoa. myös oppinut Barclayn lausunto törkeästä väärennöksestä. Tuon Barclayn lausunnon on vartiotorni edelleen väärentänyt muotoon että Barclay muka kehuisi Raamatun väärennöstä. Turusesta näet myös vartiotornin numero- ja sivutiedot varmistautuaksesi

      • Anonyymi

        Kuka tuo esikoisensa maailmaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tuo esikoisensa maailmaan?

        Erikseen Raamattu ja vartiotorni

        Raamatussa
        1 kor. 2:14 ilmoittaa että Henki on Jumalan Henki,
        Fil. 1:19 että Henki on Jeesuksen Henki
        Sekä 1 kor. 12:4, että Henki on kuitenkin sama

        Vartiotornissa taas henki on sähkönkaltainen voima, toisin sanoton eloton ilmiö fysiikasta.

        Jeesuksella oli ihmisruumis
        Muutoin Esikoinen on ollut vailla esim. vaipanvaihtotarvetta, Henki kun on. Sama Henki kuin Jumala. Joka Jeesuksen opettamassa rukouksessa on nimeltään taivaan Isä.

        Todistajat on opetettu sanomaan, että se on mallirukous.
        Vastaa sinä, että malliksi siis annettu ettei käytetä Jehovaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikseen Raamattu ja vartiotorni

        Raamatussa
        1 kor. 2:14 ilmoittaa että Henki on Jumalan Henki,
        Fil. 1:19 että Henki on Jeesuksen Henki
        Sekä 1 kor. 12:4, että Henki on kuitenkin sama

        Vartiotornissa taas henki on sähkönkaltainen voima, toisin sanoton eloton ilmiö fysiikasta.

        Jeesuksella oli ihmisruumis
        Muutoin Esikoinen on ollut vailla esim. vaipanvaihtotarvetta, Henki kun on. Sama Henki kuin Jumala. Joka Jeesuksen opettamassa rukouksessa on nimeltään taivaan Isä.

        Todistajat on opetettu sanomaan, että se on mallirukous.
        Vastaa sinä, että malliksi siis annettu ettei käytetä Jehovaa

        Pyhä Henkikö sitten herätti Jeesuksen kuolleistakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henkikö sitten herätti Jeesuksen kuolleistakin?

        Niin, vartiotorniuskonto herättää kysymyksiä ja jättää vaille vastausta.

        Mutta on se muutakin:


        " Tämä juttu sisältää valtavan määrän esimerkkejä todellisesta elämästä ja kuolemasta, kun KARTTAMINEN ON JOHTANUT ITSEMURHAAN "
        https://www.veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9674

        -Kirjoittaja lisää:
        "Huomautus lukijoille! Tämä juttu sisältää vahvaa materiaalia, joka voi järkyttää tunteellisia ja herkkiä ihmisiä. Lukeminen omalla vastuulla!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, vartiotorniuskonto herättää kysymyksiä ja jättää vaille vastausta.

        Mutta on se muutakin:


        " Tämä juttu sisältää valtavan määrän esimerkkejä todellisesta elämästä ja kuolemasta, kun KARTTAMINEN ON JOHTANUT ITSEMURHAAN "
        https://www.veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9674

        -Kirjoittaja lisää:
        "Huomautus lukijoille! Tämä juttu sisältää vahvaa materiaalia, joka voi järkyttää tunteellisia ja herkkiä ihmisiä. Lukeminen omalla vastuulla!"

        Myös sinä jätät vaille vastausta. Et vastannut kysymykseen siitä, kuka Jeesuksen herätti.


    • Anonyymi

      Jeesus, kaikkien aikojen turhin julkkis.

    • Anonyymi

      "Myös sinä jätät vaille vastausta"

      -Valitse kaverisi paremmin. Kyllä kristillisissä yhteisöissä tavataan keskustella.

      Mutta
      " Tämä juttu sisältää valtavan määrän esimerkkejä todellisesta elämästä ja kuolemasta, kun KARTTAMINEN ON JOHTANUT ITSEMURHAAN "
      https://www.veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9674

      tämä on jotain vastakkaista kristillisyydelle.

      • Anonyymi

        Et edelleenkään vastannut kysymykseen, kuka Jeesuksen herätti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et edelleenkään vastannut kysymykseen, kuka Jeesuksen herätti.

        Niin, hänhän on kuin vastauskiellossa oleva todistaja-parka.

        Ja sinä ahdistunut raukka kun vartiotornisysteemisi junnaa paikallaan.

        Mitäs sinä nyt itsemurhista. Nehän todistavat väärässä olosta ja lahkon oikeassa olosta, sanoo vanhimmat. Mikäli olisivat tottakaan.
        ------------------------

        Mutta tuo vartiotorniuskonto vannottaa Jeesusta enkeliksi.
        Vastoin Raamatun ilmoitusta.

        Hepr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit"
        -Näin. Kaikki enkelit kumartavat Jeesusta, siten ei yksikään enkeli voi olla Jeesus.

        Mikä Jeesus, jota piti kutsuttaman Jumalan pojaksi siis on ?

        Hepr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti"

        -Näin siis Jumala ilmoittaa että Poika on Jumala. Omalla puhuttelullaan.

        Sitä taas, että Jumala on yksi, jotkut sanovat kolminaisuudeksi. Mikäs siinä.
        Kun vaan tietää mistä on kysymys.

        Martti Luther, jonka vartiotorniuskonto on esitellyt jehovantodistajana, on korostanut kuitenkin kolminaisuuden merkitystä Jumaluuden ymmärtämisen kannalta kuten myös Raamatun opettamisen helpottamisessa.

        Pyhän Hengen ilmoittaa Jumalaksi esim. APT 5 luku:
        APT 5:3 Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä
        APT 5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

        APT 5:5 varoittaa jo valehtelemasta: "Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä" -Ja näin Jumala rankaisee Ananias-parkaa

        Laitoin sen siksi, koska jehovantodistajat kuulemma opetetaan ja vaaditaan valehtelemaan, että vartiotorni menisi kaupaksi, neuvotaan sanomaan valehtelemistaan teokraattiseksi sodankäynniksi. lahkolais-parat

        (vartiotorniuskonto on sanonut Lutherin jehovantodistajaksi todistaessaan sitä väitettään, että aina on ollut jehovantodistajia. Samalla on nimetty muitakin historian nimimiehiä jehovantodistajiksi)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, hänhän on kuin vastauskiellossa oleva todistaja-parka.

        Ja sinä ahdistunut raukka kun vartiotornisysteemisi junnaa paikallaan.

        Mitäs sinä nyt itsemurhista. Nehän todistavat väärässä olosta ja lahkon oikeassa olosta, sanoo vanhimmat. Mikäli olisivat tottakaan.
        ------------------------

        Mutta tuo vartiotorniuskonto vannottaa Jeesusta enkeliksi.
        Vastoin Raamatun ilmoitusta.

        Hepr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit"
        -Näin. Kaikki enkelit kumartavat Jeesusta, siten ei yksikään enkeli voi olla Jeesus.

        Mikä Jeesus, jota piti kutsuttaman Jumalan pojaksi siis on ?

        Hepr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti"

        -Näin siis Jumala ilmoittaa että Poika on Jumala. Omalla puhuttelullaan.

        Sitä taas, että Jumala on yksi, jotkut sanovat kolminaisuudeksi. Mikäs siinä.
        Kun vaan tietää mistä on kysymys.

        Martti Luther, jonka vartiotorniuskonto on esitellyt jehovantodistajana, on korostanut kuitenkin kolminaisuuden merkitystä Jumaluuden ymmärtämisen kannalta kuten myös Raamatun opettamisen helpottamisessa.

        Pyhän Hengen ilmoittaa Jumalaksi esim. APT 5 luku:
        APT 5:3 Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä
        APT 5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

        APT 5:5 varoittaa jo valehtelemasta: "Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä" -Ja näin Jumala rankaisee Ananias-parkaa

        Laitoin sen siksi, koska jehovantodistajat kuulemma opetetaan ja vaaditaan valehtelemaan, että vartiotorni menisi kaupaksi, neuvotaan sanomaan valehtelemistaan teokraattiseksi sodankäynniksi. lahkolais-parat

        (vartiotorniuskonto on sanonut Lutherin jehovantodistajaksi todistaessaan sitä väitettään, että aina on ollut jehovantodistajia. Samalla on nimetty muitakin historian nimimiehiä jehovantodistajiksi)

        Ei edelleenkään vastausta kysymykseen, sen sijaan pitkät höpinät aiheen vierestä. Haluatko jatkaa tätä pitkäänkin? Minä en, joten vastaan itse omaan kysymykseeni Raamatun perusteella.

        Jeesuksen herätti Isä Jumala tai Jeesus itse herätti itsensä, riippuen mitä raamatunkohtaa katsoo. Esim.

        Gal. 1:1 Isä Jumala, joka herätti hänet kuolleista

        Joh. 10:17 "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni -- saadakseni sen jälleen takaisin. 18 Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei edelleenkään vastausta kysymykseen, sen sijaan pitkät höpinät aiheen vierestä. Haluatko jatkaa tätä pitkäänkin? Minä en, joten vastaan itse omaan kysymykseeni Raamatun perusteella.

        Jeesuksen herätti Isä Jumala tai Jeesus itse herätti itsensä, riippuen mitä raamatunkohtaa katsoo. Esim.

        Gal. 1:1 Isä Jumala, joka herätti hänet kuolleista

        Joh. 10:17 "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni -- saadakseni sen jälleen takaisin. 18 Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä.

        " Ei edelleenkään vastausta kysymykseen "

        Kristilliset yhteisöt ovat niitä, joissa saat vastauksia.
        Valtakunnansalit tapaavat kieltää tälle foorumille tulonkin, mutta mainosvaltuutetut ovat erikseen, joille on omat tehtävänsä.

        Minusta tuntuukin että tuo vastaamattomuus ja lasten seksuaalinen hyväksikäyttö, väärennetty Raamattu, verensiirtokiellolla murhaaminen ym. tulee edelleen supistamaan lahkon vartiotornikaupustelijoiden määrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ei edelleenkään vastausta kysymykseen "

        Kristilliset yhteisöt ovat niitä, joissa saat vastauksia.
        Valtakunnansalit tapaavat kieltää tälle foorumille tulonkin, mutta mainosvaltuutetut ovat erikseen, joille on omat tehtävänsä.

        Minusta tuntuukin että tuo vastaamattomuus ja lasten seksuaalinen hyväksikäyttö, väärennetty Raamattu, verensiirtokiellolla murhaaminen ym. tulee edelleen supistamaan lahkon vartiotornikaupustelijoiden määrää.

        soopaa!


    • Anonyymi

      Aloittaja on täysin oikeassa, joka kerrotaan myös Raamatussa samoin!

    • Anonyymi

      Ei todellakaan!

    • Anonyymi

      Piplia, ja siinä Jumala on yksi.
      5 Moos. 6:4 esimerkkinä.

      Mutta Jeesus on myös Jumala, esim. Joh. 1:1

      Nämä ymmärrän, kun fil. 2:6 ilmoittaa että Jeesuksella oli ihmisruumis ja
      esim. 1 kor. 2:14 ilmoittaa että Henki on Jumalan Henki,
      Fil. 1:19 että Henki on Jeesuksen Henki
      Sekä 1 kor. 12:4, että Henki on kuitenkin sama

      • Anonyymi

        Ei ole isä jumala!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole isä jumala!

        Ainakin Jeesus opetti käyttämään nimeä taivaan Isä. Isä Jumalahan ...
        Rukouksessa sanotaan Jumalan nimi pyhitetyksi.

        Todistajat on opetettu sanomaan, että se on mallirukous.

        Vastaa, että malliksi siis annettu että on käytettävä nimeä taivaan Isä, eikä Jehova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin Jeesus opetti käyttämään nimeä taivaan Isä. Isä Jumalahan ...
        Rukouksessa sanotaan Jumalan nimi pyhitetyksi.

        Todistajat on opetettu sanomaan, että se on mallirukous.

        Vastaa, että malliksi siis annettu että on käytettävä nimeä taivaan Isä, eikä Jehova.

        Tervetuloa oppimaan JT kristillisyyttä, jos pelastus kiinnostaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervetuloa oppimaan JT kristillisyyttä, jos pelastus kiinnostaa

        En tiennytkään, että vartiotorniseuran kukkaro kaipaa vielä pelastusta.

        Ajatellen että se kirjoittaa lopun olevan pikainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiennytkään, että vartiotorniseuran kukkaro kaipaa vielä pelastusta.

        Ajatellen että se kirjoittaa lopun olevan pikainen.

        Jumala lähetti Jeesuksen maan päälle, siksi ei voi olla itse isä jumala.


    • Anonyymi

      Ollaanko täällä niin tyhmiä, että ei ymmärretä, ei kukaan voi olla itsensä isä!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2052
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1115
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      131
      1027
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      847
    Aihe