Taas näitä uutisia joita lukiessa todella tyytyväinen että ajaa bensalla. Kyllä sähköautoilun toimintamatka- ja latausstressi sitä luokkaa että menisi täysin hermot. Toimintamatkat lyhyehköt polttiksiin verrattuna ja sitten vielä stressi löytyykö/toimiiko/onko vapaana kun pitäisi ladata.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sahkoautoilija-kitkutti-lidlin-laturille-lahes-tyhjalla-akulla-sitten-kiehahti-kaikki-epakunnossa-nain-vastaa-ketju/8578796#gs.jvto7c
Sähköautoilija kitkutti Lidlin laturille lähes tyhjällä akulla, sitten kiehahti:"Kaikki epäkunnossa"
36
975
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä on aloituksen pointti ?
- Anonyymi
Opettele lukemaan tai kysy äidiltä jos kotona selvin päin
Tämään - Anonyymi
Kaikki epäkunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki epäkunnossa.
Jos olisi kassalla kysynyt ostokärry täynnä tavaraa että miksi kaikki latauspisteet olivat epäkunnossa. Ehkäpä "yllättäen" yksi latauspiste olisikin ollut kunnossa asiakasta varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele lukemaan tai kysy äidiltä jos kotona selvin päin
TämäänOpettele lukemaan tai kysy äidiltä jos kotona selvin päin
Tämään
Sinä et ole selvinpäin, etkä osaa kirjoittaa.
Mars, kouluun siitä! - Anonyymi
Lidlin laturit oli rikki . Oliko muuta kysyttävää ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisi kassalla kysynyt ostokärry täynnä tavaraa että miksi kaikki latauspisteet olivat epäkunnossa. Ehkäpä "yllättäen" yksi latauspiste olisikin ollut kunnossa asiakasta varten.
On sulla outoja kuvitelmia .
- Anonyymi
Veikkaan, että ihan yhtälailla vituttaa jos kitkuttaa bensa-autolla mittarille joka on rikki tai tyhjä?
- Anonyymi
Ei vituta pätkääkään, koska bensa-autoilla ei tarvi kitkutella. Toisin kuin patterikotteroilla.
- Anonyymi
Harvemmin tapahtuu.
- Anonyymi
Ei 40 vuoden aikana ole tarvinnut kitkutella pumpulle, vapaita ja ehjiä on löytynyt 24/7 ilman appeja ja navigaattoreita. Kun polttoaineen varoitusvalo syttyy, niin nykyisessä autossa on bensaa yli 100 km matkalle.
- Anonyymi
Sitten kanisteri takakontista ja bensaa hakemaan tai imaistaan toisesta autosta. Saako sähköä imaistua sen verran akkuun että pääsee ajamaan toiselle latauspisteelle?
- Anonyymi
Epäilen, etteivät ne sähkönlatauspisteet itsekseen rikkoudu, vaan syy lienee niiden käyttäjissä.
Lidlin päätoimiala on elitarvikkeiden myynti.
Pysäköintialueella olevia maksuttomia ?? latauspaikkoja tuskin ensimmäisenä ainakaan viikonloppuina lähdetä juosten korjaamaan. - Anonyymi
Tuo artikkelin ongelma ei ole sähköautoissa vaan Lidlin osaamisessa. Siellä on vaihdettu ilmaislatau maksulliseksi ja hommaa ei ole osattu tehdä oikein.
Onneksi ei tarvitse turvautua tuollaisiin amatöörifirmoihin latauksessa.- Anonyymi
Onneksi ei tarvitse turvautua minkään firman latauspisteisiin.😁
- Anonyymi
Meillä päin taksit aina kiilaa tavis autoilijoita jotta pääsee ilmaiseksi lataaman
Eivät edes käy ostoksilla vaikka kauppa niin vaatii että vain asikaille .
Mutta eihän taksi kuninkaat sitä ymmärrä
Yrittäjä on niin ahne mulle kaikki ilmaiseksi heti - Anonyymi
Tässä taas oikea klikkiuutinen. Kukaan järjissään oleva sähköautoilija ei jätä latausta yhden kortin varaan... Varsinkaan Lidlin. Tuo valittaja voi etsiä syyllistä vain peilistään nuukaillessaan ja luottaessaan laturin toimintaan, vapaana oloon. Ei kukaan polttistakaan aja viimeiseen tippaan..
- Anonyymi
Kela-nekrut siellä lataavat ja aidot valkoihoiset maksavat heille ilmaiset kilometrit. Se on väärin.
- Anonyymi
Sähkökatiska on laskutaidottoman mt-potilaan valinta.
- Anonyymi
Kun täyssähköautoissa on range vähintäänkin jo pienimmissäkin kipoissa luokka 250 - 300 km on täysin omaa kädettömyyttä jos ei löydä vapaana olevaa laturia.
- Anonyymi
Joo , noi sähkiset pitää viedä lataukseen , kun rangea on jäljellä n. 150 km , muuten on kädetön .
- Anonyymi
Miettikääs sitä sähköautoilijoiden riemua vaikka joulu- tai juhannusruuhkassa, kun lataukseen on pitkiä jonoja ja osa latureista vielä rikki tai lataustehot minimissä. .
- Anonyymi
Vetyauto on järkevin. Sen tankkaa 3-4 minuutissa aivan kuten bensa- tai dieselauton.
Akkusähköauto on vain ikävä ja vaivalloinen välivaihe.
- Anonyymi
Tyhmyys ja sentinvenytys on huono yhdistelmä.
- Anonyymi
Olisi kokeillut maksamista.
"Lidl suosittelee maksamaan latauksen Lidl Plus -mobiilisovelluksella, jonka kautta hinta tulee olemaan edullisin. Vaihtoehtoisesti maksun voi hoitaa kertaluonteisesti myös verkkosivuston kautta tai sähköautojen lataussovelluksilla" .- Anonyymi
"Lidl suosittelee maksamaan latauksen Lidl Plus -mobiilisovelluksella, jonka kautta hinta tulee olemaan edullisin. Vaihtoehtoisesti maksun voi hoitaa kertaluonteisesti myös verkkosivuston kautta tai sähköautojen lataussovelluksilla"
Duraceleillä tarvitsee tuhannen-kirjavia lataussovelluksia tai nettisivuja, travitsee seikkailla tuhannenkirjavassa tariffiviidakossa ja latausnopeuksien kanssa, tuskailla piiiiitkissä latausajoissa.
Polttareilla sen kuin vain ajaa lähimmälle pumpulle ja maksaa pankkikortillaan. Simppeliä, tehokasta ja nopeaa, eikä range floppaa pakkasillakaan patteriautojen tapaan, joissa "patteritankkillinen" hiipuu jo ihan itsestäänkin ja talvella vieläkin enempi.
Patteriauto on täysin kelvoton konsepti ilman omaa latauspistettä ja senkin omaavilla pitkillä matkoilla on tuskaa ja kompleksisuutta tiedossa, jossa kaiken joutuu suunnittelemaan latauksen ympärille.
- Anonyymi
Ainakin Tampereella taksit olivat jatkuvasti vallanneet Lidlin ilmaislatauspisteet. Asiakkaat hyvin harvoin pääsivät lataamaan. Jos joku oli piste oli vapaana niin se oli sitten rikki.
- Anonyymi
Lidlin latauspiste oli nykyajan muoviämpäri. Kohderyhmä vaan oli eri, persaukiset autoilijat.
- Anonyymi
Bensakuskit pakotettiin maksamaan huijareille ilmaiset kilometrit. Väärin, suorastaan perseestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensakuskit pakotettiin maksamaan huijareille ilmaiset kilometrit. Väärin, suorastaan perseestä.
Kyllä se niin ,että köyhät kyykkyyn. Todellinen sähköauton omistaja ajaa menopelin mukavaan valoisaan omaan autotalliin joka sijaitsee laadukkaalla ja rauhallisella asuinalueella. Kytkee supernopean latauksen päälle ja hetken kuluttua taas mennään täydellä akulla. Jos yhdellä latauksella ajaa yli 300 km niin tämä tarkoittaa sitä,että normaalissa arkikäytössä auto tarvitsee latausta korkeintaan kerran viikossa. Onhan tutkimuksissa todettu ,että suurin osa autoilijoista ajaa päivässä alle 30 km ..... niin jos nyt ymmärsitte niin ei sähköautoa tarvitse kokoajan ladata. Ihan tällainen omakotitalon perusratkaisu eli hidas lataus täyttää akun 11-13 tunnissa eli sopii käytännössä kaikille. Vain köyhät etsii näitä ilmaisia Lidl latauspaikkoja tai pyrkivät laittomasti lataamaan työpaikan lohkolämmitys sähkötolpista( vaikka se on kielletty) . Itse pysyn bensa-autossa . Riittävän tekokas bensa-autoni vie 4.5 l / 100 km joten päästöt on niin pienet etten taatusti pilaa maailman tulevaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se niin ,että köyhät kyykkyyn. Todellinen sähköauton omistaja ajaa menopelin mukavaan valoisaan omaan autotalliin joka sijaitsee laadukkaalla ja rauhallisella asuinalueella. Kytkee supernopean latauksen päälle ja hetken kuluttua taas mennään täydellä akulla. Jos yhdellä latauksella ajaa yli 300 km niin tämä tarkoittaa sitä,että normaalissa arkikäytössä auto tarvitsee latausta korkeintaan kerran viikossa. Onhan tutkimuksissa todettu ,että suurin osa autoilijoista ajaa päivässä alle 30 km ..... niin jos nyt ymmärsitte niin ei sähköautoa tarvitse kokoajan ladata. Ihan tällainen omakotitalon perusratkaisu eli hidas lataus täyttää akun 11-13 tunnissa eli sopii käytännössä kaikille. Vain köyhät etsii näitä ilmaisia Lidl latauspaikkoja tai pyrkivät laittomasti lataamaan työpaikan lohkolämmitys sähkötolpista( vaikka se on kielletty) . Itse pysyn bensa-autossa . Riittävän tekokas bensa-autoni vie 4.5 l / 100 km joten päästöt on niin pienet etten taatusti pilaa maailman tulevaisuutta.
" Todellinen sähköauton omistaja ajaa menopelin mukavaan valoisaan omaan autotalliin joka sijaitsee laadukkaalla ja rauhallisella asuinalueella. "
Tuossa runossa, joka ei ilmeisemmin edes koske sen kirjoittajaa, unohdetaan kaikki realiteetit.
Patteriautoja markkinoidaan valheellisesti autoilun ympäristöongelmat pelastavina eko-messiaina ja ne _pakokotetaan_ tulevaisuudessa _kaikille_ autoilijoille.
"Jos yhdellä latauksella ajaa yli 300 km niin tämä tarkoittaa sitä,että normaalissa arkikäytössä auto tarvitsee latausta korkeintaan kerran viikossa. "
Talvella tuo range floppaa radikaalisti, jolloin jo pelkkä Helsingistä Tampereelle matka vaatii latauspaikan löytämistä ja sama paluumatkalla. Polttarilla ei ole moisisa ongelmia.
Sitten pidemmillä viikonlopun reissuilla ja lomamatkoilla joutuukin kaiken suunnittelemaan latauksien ehdoilla. Kaikki muutkin tunkeilevat samoille latauspaikoille.
Sitten, mitä enempi pikalatauksia, sitä pikaisempaa on myös akun kestoiän lyheneminen.
Pitkän rangen polttarin tankkaa nopeasti kaikkialla eri huoltoasemilla ja siihen riittää maksuvälineeksi pelkkä pankkikortti, ei tarvitse tuskailla sen tuhnasien appien ymv. kanssa tai selvitellä sekamelska-hinnoittelua tai latauksien nopeuksia.
Unohtamatta, että varsin usein julkisista lataaminen maksaa yhtä paljon ja pikalataus joskus jopa enempi per 100km kuin polttarilla ajo.
Patteriauto on kovin kelvoton konsepti. Käytännön tasolla se sopii vain henkilöille joilla on oma latauspaikka ja ajot lyhyitä talvirangen puitteissa olevia.
Vieläkin suurempi ongelma on se, että patteriauto on osatotuuksina ja valhein lobattu pseudo-ekologinen laite. Todellisuudessa se on osa ongelmaa, ei ratkaisu.
- Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/93f915b9-08c8-4570-994d-b131ee48a0c1
ei siis käytettynä ole mitään arvoa jos akkua ei ole vaihdettu - Anonyymi
Onko Suomessa tehty mittauksia latausasemien radiotaajuussäteilyistä?
https://t.me/c/1549627942/336
"Radiation with an electric vehicle while charging. I can't imagine the people standing nearby. The radiation they experience. The silent and invisible enemy.
Ovatko vihreät unohtaneet määritellä sallitut tasot, vai onko tarkoitus vahingoittaa ihmisiä? - Anonyymi
Siinä jää helposti lomareissut ajamatta kun akun tyhjetessä ei laturi toimikaan
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3472784Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151026Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27944En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82923Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839