Miten keho johon syntyy voi olla väärä?

Anonyymi-ap

Miten se syntyminen väärään kehoon käytännössä tapahtuu?
Mihin se ihmisen oikea keho johtuu js mistä väärä keho tukee?

331

1005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Syntyminen kehoon on okkulttinen käsite. Okkultismissa ja idän uskonnoissa uskotaan, että henki laskutuisi taivaasta ihmiskehoon ja syntyisi maailmaan.

      • Anonyymi

        Seta on siis okkultistinen seura ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seta on siis okkultistinen seura ?

        Kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seta on siis okkultistinen seura ?

        Kuka niin sanoi?


    • Anonyymi

      Nämä Setan väitteet ovat kaikkea biologiaa ja tiedettä sekä tervettä järkeä vastaan.

      • Kerro toki missä yliopistossa olet asiaa tutkinut ja siitä ilmeisesti myös väitöskirjan tehnyt?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kerro toki missä yliopistossa olet asiaa tutkinut ja siitä ilmeisesti myös väitöskirjan tehnyt?

        Ei tarvitse itse tutkia kun lukee bioigian kirjoja.
        Mutta jos olet eri mieltä niin vastaa toki aloituksen kysymyksiin, IR.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse itse tutkia kun lukee bioigian kirjoja.
        Mutta jos olet eri mieltä niin vastaa toki aloituksen kysymyksiin, IR.

        Ai sinä siis luet biologian kirjoja, joissa puhutaan myös evoluutiosta? Siksi toiseksi kyseinen aihe ei ole kyllä koskaan tullut vastaan koulun biologian kirjoissa vaan se liittyy enemmänkin lääketieteen ja psykiatrian alaan...


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ai sinä siis luet biologian kirjoja, joissa puhutaan myös evoluutiosta? Siksi toiseksi kyseinen aihe ei ole kyllä koskaan tullut vastaan koulun biologian kirjoissa vaan se liittyy enemmänkin lääketieteen ja psykiatrian alaan...

        Et osaa vastata aloituksen kysymyksin, IR?
        Arvaas yllätitkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et osaa vastata aloituksen kysymyksin, IR?
        Arvaas yllätitkö?

        Ai siihen aloituksen huonoa suomea "Mihin se ihmisen oikea keho johtuu js mistä väärä keho tukee?" -kysymykseen?


      • Anonyymi

        Aloitukseen et osaa vitutukseltasi kuitenkaan vastata, IR. 😜


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai siihen aloituksen huonoa suomea "Mihin se ihmisen oikea keho johtuu js mistä väärä keho tukee?" -kysymykseen?

        Niin, ymmärsit kyllä kysymyksen.


      • Anonyymi

        Onko vanhingonilo hyve ihmisessä?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ai sinä siis luet biologian kirjoja, joissa puhutaan myös evoluutiosta? Siksi toiseksi kyseinen aihe ei ole kyllä koskaan tullut vastaan koulun biologian kirjoissa vaan se liittyy enemmänkin lääketieteen ja psykiatrian alaan...

        Sinä olit jossain ketjussa sitä mieltä, ettei biologia - toiselta nimeltä luonnontieteet - edes ole tiedettä.


      • Anonyymi

        Kerrottiinko aloituksessa, että väite on Setan väite?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olit jossain ketjussa sitä mieltä, ettei biologia - toiselta nimeltä luonnontieteet - edes ole tiedettä.

        Älä puhu paksaa. Näytä toki se ketju, jossa minä muka väitän näin.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ai sinä siis luet biologian kirjoja, joissa puhutaan myös evoluutiosta? Siksi toiseksi kyseinen aihe ei ole kyllä koskaan tullut vastaan koulun biologian kirjoissa vaan se liittyy enemmänkin lääketieteen ja psykiatrian alaan...

        Biologian opit tarkentuvat housuihin vilkaisemalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko vanhingonilo hyve ihmisessä?

        Totuuden sanominen ja siitä etukäteen varoittaminen ei todellakaan ole mitään vahingoniloa. Jos rahaa ALFAan sijoittaneet olisivat kuunnelleet järkipuhutta niin he eivät olisi menettäneet rahaa.

        Mitä ihmeen "vahingoniloa" siinä muka on? Miksi et kysy U:ltä miksi hän kehotti ihmisiä vielä puoli vuotta sitten sijoittamaan varojaan ALFAan? Vaikka jokainen maalaisjärjen omaava tajusi että homma karahtaa kiville.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kerro toki missä yliopistossa olet asiaa tutkinut ja siitä ilmeisesti myös väitöskirjan tehnyt?

        Esson baarissa varmaankin.


      • Anonyymi

        Ja vielä sillä kertaalleen käytetyllä.



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrottiinko aloituksessa, että väite on Setan väite?

        Lue Setan julistus!


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Totuuden sanominen ja siitä etukäteen varoittaminen ei todellakaan ole mitään vahingoniloa. Jos rahaa ALFAan sijoittaneet olisivat kuunnelleet järkipuhutta niin he eivät olisi menettäneet rahaa.

        Mitä ihmeen "vahingoniloa" siinä muka on? Miksi et kysy U:ltä miksi hän kehotti ihmisiä vielä puoli vuotta sitten sijoittamaan varojaan ALFAan? Vaikka jokainen maalaisjärjen omaava tajusi että homma karahtaa kiville.

        Olet kuin hyeena toisen kimpussa asiassa, joka on jokaisen oma päätös, kehen uskoo sijoituksissa ja mihin rahansa sijoittaa.

        Jos ko. hlö väitti, että Jumala käski sijoittamaan, asiassa olisi huomauttamista kristinuskon palstalla.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Älä puhu paksaa. Näytä toki se ketju, jossa minä muka väitän näin.

        >> Älä puhu paksaa. Näytä toki se ketju, jossa minä muka väitän näin. <<

        Kommentoit 2022-11-20 11:42:57 ketjussa Tieteen harhapolut :

        "Mitä tulee "bilsan kirjaan" niin jos sinun tiedekäsitys on peräisin jostain yläasteen tunnilta niin yläasteella eikä edes lukiossa tehdä mitään tiedettä. Tiede syntyy yliopistoissa ja riippumattomissa tutkimuslaitoksissa. Taas toisaalta "bilsan kirjasi" - kommentti paljastaa armotta sen, että sinulla hajuakaan siitä mitä tiede todella on..."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17640044/tieteen-harhapolut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue Setan julistus!

        Ei minua kiinnosta mitkään Setan julkaisut.
        Kysyin vain, mainittiinko SEtaa. Ja ei mainittu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Älä puhu paksaa. Näytä toki se ketju, jossa minä muka väitän näin. <<

        Kommentoit 2022-11-20 11:42:57 ketjussa Tieteen harhapolut :

        "Mitä tulee "bilsan kirjaan" niin jos sinun tiedekäsitys on peräisin jostain yläasteen tunnilta niin yläasteella eikä edes lukiossa tehdä mitään tiedettä. Tiede syntyy yliopistoissa ja riippumattomissa tutkimuslaitoksissa. Taas toisaalta "bilsan kirjasi" - kommentti paljastaa armotta sen, että sinulla hajuakaan siitä mitä tiede todella on..."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17640044/tieteen-harhapolut

        Siis täh? Osaatko sinä lukea ollenkaan? Missä minä sanon tuossa että biologia tai luonnontiede ei ole tiedettä? Etkö sä ollenkaan ymmärrä että se mitä sanon tuossa on se että lukiossa ei tehdä mitään tiedettä.

        Lukiossa opetellaan asioiden perusteita. Tiedettä tehdään yliopistoissa. Tuo sinun epätoivoinen yritys paljastaa armotta sen että sinulla ei todellakaan ole mitään tajua siitä mitä tiede oikein on.

        Siis ihan tosi: MISTÄ NÄITÄ OIKEIN TULEE???!!!!


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Siis täh? Osaatko sinä lukea ollenkaan? Missä minä sanon tuossa että biologia tai luonnontiede ei ole tiedettä? Etkö sä ollenkaan ymmärrä että se mitä sanon tuossa on se että lukiossa ei tehdä mitään tiedettä.

        Lukiossa opetellaan asioiden perusteita. Tiedettä tehdään yliopistoissa. Tuo sinun epätoivoinen yritys paljastaa armotta sen että sinulla ei todellakaan ole mitään tajua siitä mitä tiede oikein on.

        Siis ihan tosi: MISTÄ NÄITÄ OIKEIN TULEE???!!!!

        Miten ihminen syntyy väärään kehoon?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihminen syntyy väärään kehoon?

        No jos sinua asia noin kauheasti kiinnostaa niin silloin sinun pitää kysyä tätä joltakin asiantuntijalta - lääkäriltä, psykologiolta, psykiatrilta - niin hän kertoo kyllä. Samalla tavalla varmaan jossain lakeuksilla aikanaan eläneet ihmiset ihmettelivät että "miten maa voi olla muka pallo?" kun se heidän horisontistaan oli tasainen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihminen syntyy väärään kehoon?

        Meissä vaikuttaa kaksi voimaa. Toinen kykee meidät maahan toinen taivaaseen. Kasvit ja puut syntyy alhaalta ylös, eli maasta. Eläimet ja ihminen ylhäältä, eli hengestä.

        Nämä voimat ristelee meidän selkäytimessä, maa ja taivas. Naaras on kytketty enemmän maahan ja uros taivaaseen, josta se tähyilee kiimaisia naaraita ja hallitsee esim. reviiriään.

        Joskus nämä piuhat, jotka liittyy juuri lisääntymiseen ja miehenä ja naisena olemiseen ei mene kuten eläinmaailmassa, koska ihminen on henkisesti eläintä korkeammalla. Silloin sielu ei tunne itseään mieheksi tai naiseksi, vaan on jotain muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihminen syntyy väärään kehoon?

        Esittämääsi kysymykseen on warmasti yhtä vaikeaa löytää vastausta, kuin siihen miten elossa oleva aikuinen ihminen uudestisyntyy ja jatkaa silti synnintekoa.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Siis täh? Osaatko sinä lukea ollenkaan? Missä minä sanon tuossa että biologia tai luonnontiede ei ole tiedettä? Etkö sä ollenkaan ymmärrä että se mitä sanon tuossa on se että lukiossa ei tehdä mitään tiedettä.

        Lukiossa opetellaan asioiden perusteita. Tiedettä tehdään yliopistoissa. Tuo sinun epätoivoinen yritys paljastaa armotta sen että sinulla ei todellakaan ole mitään tajua siitä mitä tiede oikein on.

        Siis ihan tosi: MISTÄ NÄITÄ OIKEIN TULEE???!!!!

        Biologia on luonnontiedettä ja sitä opiskellaan jo peruskoulussa. Sinä kuitenkin väität, että tiedettä tehdään vain jossain yliopistoissa ym., mikä ei ole totta. Tieteeseen kuuluu myös kokeet ja tutkiminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Biologia on luonnontiedettä ja sitä opiskellaan jo peruskoulussa. Sinä kuitenkin väität, että tiedettä tehdään vain jossain yliopistoissa ym., mikä ei ole totta. Tieteeseen kuuluu myös kokeet ja tutkiminen.

        Kerro toki sen lukiolaisen tai jopa peruskoululaisen nimi joka on saanut Nobellin palkinnon?

        PS. Siis yhä edelleen täytyy kysyä että MISTÄ NÄITÄ OIKEIN TULEE?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kerro toki sen lukiolaisen tai jopa peruskoululaisen nimi joka on saanut Nobellin palkinnon?

        PS. Siis yhä edelleen täytyy kysyä että MISTÄ NÄITÄ OIKEIN TULEE?

        Jos vaikka Einstein olisi kertonut tehneensä jo alakouluaikana tiedekokeiluja siellä alakoulussa, niin se olisi sinun mielestäsi tiedettä. Olet vain asennevikainen, kun kristitty jotain sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihminen syntyy väärään kehoon?

        >> Miten ihminen syntyy väärään kehoon? <<

        Jos hän taivaasta laskeutuessaan sihtasi huonosti ja laskeutui vahingossa naapurintädin vauvaan.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kerro toki sen lukiolaisen tai jopa peruskoululaisen nimi joka on saanut Nobellin palkinnon?

        PS. Siis yhä edelleen täytyy kysyä että MISTÄ NÄITÄ OIKEIN TULEE?

        Nobelin palkinnon miltä alalta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaikka Einstein olisi kertonut tehneensä jo alakouluaikana tiedekokeiluja siellä alakoulussa, niin se olisi sinun mielestäsi tiedettä. Olet vain asennevikainen, kun kristitty jotain sanoo.

        Ei, ei se olisi. Itse asiassa Einsteinin alaluokkien opettaja sanoi hänelle, että "sinusta ei koskaan tule mitään merkittävää". Ja kun Einstein aikoinaan julkaisi suppea suhteellisteorian, niin sitä ymmärsi korkeintaan viisi ihmistä maailmassa. Yksi heistä oli tietääksi suomalainen, jonka nimeä en tähän hätään muista.

        PS. Mielenkiitoista se että otat tässä yhteydessä esille Einsteinin, joka oli pesukestävä ateisti, joka piti uskontoa hölmöinä ja lapsellisina tarinoina. Kas näin suora sitaatti:

        ”Sana ’Jumala’ ei ole minulle mitään muuta kuin ilmaisu ja ihmisen heikkouden tuotos. Raamattu on kokoelma kunnioitettavia, mutta silti primitiivisiä taruja, jotka ovat kaikesta huolimatta melko lapsellisia. Mikään tulkinta, kuinka hienostunut tahansa, ei voi tätä muuttaa.”


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ei, ei se olisi. Itse asiassa Einsteinin alaluokkien opettaja sanoi hänelle, että "sinusta ei koskaan tule mitään merkittävää". Ja kun Einstein aikoinaan julkaisi suppea suhteellisteorian, niin sitä ymmärsi korkeintaan viisi ihmistä maailmassa. Yksi heistä oli tietääksi suomalainen, jonka nimeä en tähän hätään muista.

        PS. Mielenkiitoista se että otat tässä yhteydessä esille Einsteinin, joka oli pesukestävä ateisti, joka piti uskontoa hölmöinä ja lapsellisina tarinoina. Kas näin suora sitaatti:

        ”Sana ’Jumala’ ei ole minulle mitään muuta kuin ilmaisu ja ihmisen heikkouden tuotos. Raamattu on kokoelma kunnioitettavia, mutta silti primitiivisiä taruja, jotka ovat kaikesta huolimatta melko lapsellisia. Mikään tulkinta, kuinka hienostunut tahansa, ei voi tätä muuttaa.”

        Einsteinista on muitakin väitteitä:

        "Albert Einsteinin uskonnollisia näkemyksiä on tutkittu laajasti ja usein väärinymmärretty. Albert Einstein sanoi "Uskon Spinozan Jumalaan ". Hän ei uskonut persoonalliseen Jumalaan , joka huolehtii ihmisten kohtaloista ja teoista, näkemystä, jota hän kuvaili naiiviksi. Hän kuitenkin selvensi, että "en ole ateisti", kutsuen itseään mieluummin agnostikkoksi tai "uskonnolliseksi epäuskoiseksi". "

        https://en.wikipedia.org/wiki/Religious_and_philosophical_views_of_Albert_Einstein

        Henkilökohtaisesti minulle on yhdentekevää, mitä joku edesmennyt Einstein tai muukaan edesmennyt ihminen on uskonut, koska heidän kohtalonsa on jo sinetöity sen mukaan, mitä uskoivat.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ei, ei se olisi. Itse asiassa Einsteinin alaluokkien opettaja sanoi hänelle, että "sinusta ei koskaan tule mitään merkittävää". Ja kun Einstein aikoinaan julkaisi suppea suhteellisteorian, niin sitä ymmärsi korkeintaan viisi ihmistä maailmassa. Yksi heistä oli tietääksi suomalainen, jonka nimeä en tähän hätään muista.

        PS. Mielenkiitoista se että otat tässä yhteydessä esille Einsteinin, joka oli pesukestävä ateisti, joka piti uskontoa hölmöinä ja lapsellisina tarinoina. Kas näin suora sitaatti:

        ”Sana ’Jumala’ ei ole minulle mitään muuta kuin ilmaisu ja ihmisen heikkouden tuotos. Raamattu on kokoelma kunnioitettavia, mutta silti primitiivisiä taruja, jotka ovat kaikesta huolimatta melko lapsellisia. Mikään tulkinta, kuinka hienostunut tahansa, ei voi tätä muuttaa.”

        Mitä sinulle kuuluu se mihin kukin uskoo?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinulle kuuluu se mihin kukin uskoo?

        Ei se kuulukkaan silloin kuin sen asian pitää omana tietonaan. Mutta silloin se kuuluu kun tuo "joku" ja hänen kavenrinsa ryhtyy vaatimaan muutoksia esim lakiin oman uskonsa perusteella. Koska silloin tuo laki koskee myös ei-uskovia. Silloin kyseessä ei ole enää yksityisasia. Onko tätä tosiaan näin vaikea ymmärtää?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ei se kuulukkaan silloin kuin sen asian pitää omana tietonaan. Mutta silloin se kuuluu kun tuo "joku" ja hänen kavenrinsa ryhtyy vaatimaan muutoksia esim lakiin oman uskonsa perusteella. Koska silloin tuo laki koskee myös ei-uskovia. Silloin kyseessä ei ole enää yksityisasia. Onko tätä tosiaan näin vaikea ymmärtää?

        Nassutat kuitenkin kaiket päivät täällä muiden uskosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nassutat kuitenkin kaiket päivät täällä muiden uskosta.

        Niinhän sinäkin teet. Miksi tämän "nassutuksen" pitäisi olla vain sinun yksityisoikeus? Miksi sananvapaus ei saisisi koskea myös minua? Miksi en saisi valistaa teitä aitolaisia siitä, että se mihin ja miten te uskotte ei kestä kriittistä tarkastelua alkuukaan?

        Miksi kun minä sanon että "en usko teidän jumalaanne", niin miksi se on muka jumalan pilkkaa? Miksi te taas saatte ja voitte aivan vapaasti hakkua minua - ilman pienintäkään todistetta - homoksi, pedofiiliksi, idioottiksi, aivovammaiseksi, sekopääksi yms yms yms?

        Mutta jos teitä sanoo "hihhuliksi" niin te pidätte sitä vainona? Tämä siitä huolimatta että kyseinen sana on ihan yleistä suomen kieltä ja on yleisesti hyväksytty, että sitä voi käyttää uskonnolliseen ääriryhmään kuuluvasta henkilöstä. Näin jo tosiaan 1800-luvulta lähtien.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hihhuli


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niinhän sinäkin teet. Miksi tämän "nassutuksen" pitäisi olla vain sinun yksityisoikeus? Miksi sananvapaus ei saisisi koskea myös minua? Miksi en saisi valistaa teitä aitolaisia siitä, että se mihin ja miten te uskotte ei kestä kriittistä tarkastelua alkuukaan?

        Miksi kun minä sanon että "en usko teidän jumalaanne", niin miksi se on muka jumalan pilkkaa? Miksi te taas saatte ja voitte aivan vapaasti hakkua minua - ilman pienintäkään todistetta - homoksi, pedofiiliksi, idioottiksi, aivovammaiseksi, sekopääksi yms yms yms?

        Mutta jos teitä sanoo "hihhuliksi" niin te pidätte sitä vainona? Tämä siitä huolimatta että kyseinen sana on ihan yleistä suomen kieltä ja on yleisesti hyväksytty, että sitä voi käyttää uskonnolliseen ääriryhmään kuuluvasta henkilöstä. Näin jo tosiaan 1800-luvulta lähtien.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hihhuli

        Oletko hei ihan oikeasti koulussa lasten opettajana?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko hei ihan oikeasti koulussa lasten opettajana?

        Kuule kun koulussa oppilaat ymmärtävät vastata siihen mitä kysytään. Sinulle asia on näemmä sula mahdottomuus


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kuule kun koulussa oppilaat ymmärtävät vastata siihen mitä kysytään. Sinulle asia on näemmä sula mahdottomuus

        Voitko nyt vain vastata siihen mitä kysyin.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kuule kun koulussa oppilaat ymmärtävät vastata siihen mitä kysytään. Sinulle asia on näemmä sula mahdottomuus

        Oletko hei ihan oikeasti koulussa lasten opettajana, IR?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kuule kun koulussa oppilaat ymmärtävät vastata siihen mitä kysytään. Sinulle asia on näemmä sula mahdottomuus

        Kuulemma joo, kun iso osa 9-luokkalaisista lopettaa koulunsa osaamatta edes lukea. 😂 Että sellaisa kansankynttilöitä meillä nykyään on.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niinhän sinäkin teet. Miksi tämän "nassutuksen" pitäisi olla vain sinun yksityisoikeus? Miksi sananvapaus ei saisisi koskea myös minua? Miksi en saisi valistaa teitä aitolaisia siitä, että se mihin ja miten te uskotte ei kestä kriittistä tarkastelua alkuukaan?

        Miksi kun minä sanon että "en usko teidän jumalaanne", niin miksi se on muka jumalan pilkkaa? Miksi te taas saatte ja voitte aivan vapaasti hakkua minua - ilman pienintäkään todistetta - homoksi, pedofiiliksi, idioottiksi, aivovammaiseksi, sekopääksi yms yms yms?

        Mutta jos teitä sanoo "hihhuliksi" niin te pidätte sitä vainona? Tämä siitä huolimatta että kyseinen sana on ihan yleistä suomen kieltä ja on yleisesti hyväksytty, että sitä voi käyttää uskonnolliseen ääriryhmään kuuluvasta henkilöstä. Näin jo tosiaan 1800-luvulta lähtien.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hihhuli

        >> sana on ihan yleistä suomen kieltä ja on yleisesti hyväksytty <<

        Missä kohtaa Suomen laissa lukee, että hihhuli on hyväksyttävä haukkumasana johonkin uskonryhmään kuuluvasta?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niinhän sinäkin teet. Miksi tämän "nassutuksen" pitäisi olla vain sinun yksityisoikeus? Miksi sananvapaus ei saisisi koskea myös minua? Miksi en saisi valistaa teitä aitolaisia siitä, että se mihin ja miten te uskotte ei kestä kriittistä tarkastelua alkuukaan?

        Miksi kun minä sanon että "en usko teidän jumalaanne", niin miksi se on muka jumalan pilkkaa? Miksi te taas saatte ja voitte aivan vapaasti hakkua minua - ilman pienintäkään todistetta - homoksi, pedofiiliksi, idioottiksi, aivovammaiseksi, sekopääksi yms yms yms?

        Mutta jos teitä sanoo "hihhuliksi" niin te pidätte sitä vainona? Tämä siitä huolimatta että kyseinen sana on ihan yleistä suomen kieltä ja on yleisesti hyväksytty, että sitä voi käyttää uskonnolliseen ääriryhmään kuuluvasta henkilöstä. Näin jo tosiaan 1800-luvulta lähtien.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hihhuli

        >> Miksi kun minä sanon että "en usko teidän jumalaanne", niin miksi se on muka jumalan pilkkaa? <<

        Tämän takia:

        "Kiellettyä on Jumalanpilkka ja evankelis-luterilaisen, ortodoksisen kirkon tai muun uskonnollisen yhdyskunnan pyhänä pitämän asian herjaaminen tai häpäiseminen. Herjaaminen voi tarkoittaa suullista tai kirjallista lausumaa, joka on omiaan halventamaan kohteen arvoa toisten silmissä. Kyseeseen voivat tulla esimerkiksi blogikirjoitukset. Häpäiseminen voi olla suullista, kirjallista tai elein tehtyä...." jne.

        Minilex: Rikoslaki ja jumalanpilkka
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka

        Tosin voi se muidenkin ihmisten pilkkaaminen täyttää rikoksen kristeerit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> sana on ihan yleistä suomen kieltä ja on yleisesti hyväksytty <<

        Missä kohtaa Suomen laissa lukee, että hihhuli on hyväksyttävä haukkumasana johonkin uskonryhmään kuuluvasta?

        No kerroppas sitten kuinka moni Suomessa on saanut tuomion sanan "hihhuli" käytöstä? Tai miksi et samantien mene ja tee rikosilmoitusta asiasta? Hopi hopi poliilaitokselle ja heti. Tosin poliisit kyllä nauraa sinut siinä tilanteessa ulos....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitko nyt vain vastata siihen mitä kysyin.

        Niin kerro nyt mitä sinä kysyit? Vielä täsmällisesti. Ja sen jälkeen sinä lupaat vastata siihen mitä minä kysyin. Sopiiko?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin kerro nyt mitä sinä kysyit? Vielä täsmällisesti. Ja sen jälkeen sinä lupaat vastata siihen mitä minä kysyin. Sopiiko?

        Toistan toki:
        Oletko hei ihan oikeasti koulussa lasten opettajana, IR?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No kerroppas sitten kuinka moni Suomessa on saanut tuomion sanan "hihhuli" käytöstä? Tai miksi et samantien mene ja tee rikosilmoitusta asiasta? Hopi hopi poliilaitokselle ja heti. Tosin poliisit kyllä nauraa sinut siinä tilanteessa ulos....

        Tuon sanan viljeleminen kertoo vain omasta ”sivistyksestäsi”.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toistan toki:
        Oletko hei ihan oikeasti koulussa lasten opettajana, IR?

        Totta kai olen. Onhan tämä asia täällä nyt monta kertaa tullut esille. Paitsi että en ole mikään IR.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Miksi kun minä sanon että "en usko teidän jumalaanne", niin miksi se on muka jumalan pilkkaa? <<

        Tämän takia:

        "Kiellettyä on Jumalanpilkka ja evankelis-luterilaisen, ortodoksisen kirkon tai muun uskonnollisen yhdyskunnan pyhänä pitämän asian herjaaminen tai häpäiseminen. Herjaaminen voi tarkoittaa suullista tai kirjallista lausumaa, joka on omiaan halventamaan kohteen arvoa toisten silmissä. Kyseeseen voivat tulla esimerkiksi blogikirjoitukset. Häpäiseminen voi olla suullista, kirjallista tai elein tehtyä...." jne.

        Minilex: Rikoslaki ja jumalanpilkka
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka

        Tosin voi se muidenkin ihmisten pilkkaaminen täyttää rikoksen kristeerit.

        Koska täällä on jumaalaa muuten nimitetty "hihhuliksi"? Vai katsotko sinä olevasi joku jumala?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ei se kuulukkaan silloin kuin sen asian pitää omana tietonaan. Mutta silloin se kuuluu kun tuo "joku" ja hänen kavenrinsa ryhtyy vaatimaan muutoksia esim lakiin oman uskonsa perusteella. Koska silloin tuo laki koskee myös ei-uskovia. Silloin kyseessä ei ole enää yksityisasia. Onko tätä tosiaan näin vaikea ymmärtää?

        Lain kuuluisi olla Jumalan palvelija Raamatun mukaan, sillä sitä se on ollut alun perin.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No kerroppas sitten kuinka moni Suomessa on saanut tuomion sanan "hihhuli" käytöstä? Tai miksi et samantien mene ja tee rikosilmoitusta asiasta? Hopi hopi poliilaitokselle ja heti. Tosin poliisit kyllä nauraa sinut siinä tilanteessa ulos....

        Kyllä siitä varmaankin sakkoa saisi, jos joku vaivautuisi sellaisen asian takia. Mutta kun Raamattukaan ei suosittele käymään oikeutta, vaan kääntämään toisenkin posken eli antamaan anteeksi. Koska lopulta kaikki kumminkin saavat oikeudenmukaisen tuomionsa Jumalalta, niin miksi vaivautua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lain kuuluisi olla Jumalan palvelija Raamatun mukaan, sillä sitä se on ollut alun perin.

        Höpö höpö. Edelleen teiltä hihhuleita puuttuu täydellisesti yleissivistys. Ssia on käyty täällä läpi monta kertaa. Suomen laki ei perustu raamattuun vaan länsimaiseen oikeuskäytäntöön, jonka juuret ovat roomalaisessa oikeudessa. Amen. Ja piste.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Totta kai olen. Onhan tämä asia täällä nyt monta kertaa tullut esille. Paitsi että en ole mikään IR.

        Joko vihdoin vastaat:
        Oletko hei ihan oikeasti koulussa lasten opettajana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Miksi kun minä sanon että "en usko teidän jumalaanne", niin miksi se on muka jumalan pilkkaa? <<

        Tämän takia:

        "Kiellettyä on Jumalanpilkka ja evankelis-luterilaisen, ortodoksisen kirkon tai muun uskonnollisen yhdyskunnan pyhänä pitämän asian herjaaminen tai häpäiseminen. Herjaaminen voi tarkoittaa suullista tai kirjallista lausumaa, joka on omiaan halventamaan kohteen arvoa toisten silmissä. Kyseeseen voivat tulla esimerkiksi blogikirjoitukset. Häpäiseminen voi olla suullista, kirjallista tai elein tehtyä...." jne.

        Minilex: Rikoslaki ja jumalanpilkka
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka

        Tosin voi se muidenkin ihmisten pilkkaaminen täyttää rikoksen kristeerit.

        Ei se, jos joku sanoo omana mielipiteenään, että "en usko jumalaanne" vielä täytä mitään pilkan kristeereitä - mutta kun se tullaan sanomaan palstalle, jossa "tarkoituksena on keskustella luterilaisuudesta" (S24 ilmoitus), niin silloin kysymys jo voikin olla tahallisesta pilkanteosta.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Höpö höpö. Edelleen teiltä hihhuleita puuttuu täydellisesti yleissivistys. Ssia on käyty täällä läpi monta kertaa. Suomen laki ei perustu raamattuun vaan länsimaiseen oikeuskäytäntöön, jonka juuret ovat roomalaisessa oikeudessa. Amen. Ja piste.

        Opettaja siinä esiintyy. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siitä varmaankin sakkoa saisi, jos joku vaivautuisi sellaisen asian takia. Mutta kun Raamattukaan ei suosittele käymään oikeutta, vaan kääntämään toisenkin posken eli antamaan anteeksi. Koska lopulta kaikki kumminkin saavat oikeudenmukaisen tuomionsa Jumalalta, niin miksi vaivautua.

        Heh hehe hehe hehe hee. Ei kuule tulisi. Viimeinen jumalanpilkkaoikeudenkäynti Suomessa on käyty kirjailija Hanna Salamaa vastaan. Hänen juhannustanssit opuksessa sivulla 134 on kuulemma jotain josta oman aikansa hihhulit vetivät herneen nenään.

        Asia meni oikeuteen ja Salama sai tuomion -kolme kuukautta ehdollista - josta kuitenkin presidentti Kekkonen hänet armahti. Sen jälkeen ei ole Suomen oikeudessa vastaavaa kirjallisuuteen littyvää asiaa käsitelty.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hannu_Salama

        Huvittava puoli Salaman tapauksessa oli, että kun asiasta järjestettiin debatteja Salaman ja kirkon miesten kesken, niin paljastui että Salama hallitsi raamarun paljon paremmin kuin vastapuoli. Siis nämä kirkon oppineet. Asiasta on olemassa myös TV-elokuva, johon liittyvä artikkeli löytyy YLEn Areenasta.

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08/salama-oikeuden-edessa

        Sikamessias meni aikoinaan sekin oikeuteen 1969 ja seuraus oli sakkoja. Mutta itse taideteos on nykyään Suomen Kansallisgallerian omistuksessa. Kertoo sekin omalla tavallaan mistä tuuli nykyään - jo pidemmän aikaa - on puhaltanut.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sikamessias

        Mutta siitä vaan rohkeasti näillä eväillä tekemään rikosilmotusta. Mutta muista vielä että jos ja kun haastat minut asiassa oikeuteen, niin oikeuteen pitää myös haastaa SUOMI 24. Se kun antaa minulle mahdollisuuden tähän "pilkkaamiseen".


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Heh hehe hehe hehe hee. Ei kuule tulisi. Viimeinen jumalanpilkkaoikeudenkäynti Suomessa on käyty kirjailija Hanna Salamaa vastaan. Hänen juhannustanssit opuksessa sivulla 134 on kuulemma jotain josta oman aikansa hihhulit vetivät herneen nenään.

        Asia meni oikeuteen ja Salama sai tuomion -kolme kuukautta ehdollista - josta kuitenkin presidentti Kekkonen hänet armahti. Sen jälkeen ei ole Suomen oikeudessa vastaavaa kirjallisuuteen littyvää asiaa käsitelty.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hannu_Salama

        Huvittava puoli Salaman tapauksessa oli, että kun asiasta järjestettiin debatteja Salaman ja kirkon miesten kesken, niin paljastui että Salama hallitsi raamarun paljon paremmin kuin vastapuoli. Siis nämä kirkon oppineet. Asiasta on olemassa myös TV-elokuva, johon liittyvä artikkeli löytyy YLEn Areenasta.

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08/salama-oikeuden-edessa

        Sikamessias meni aikoinaan sekin oikeuteen 1969 ja seuraus oli sakkoja. Mutta itse taideteos on nykyään Suomen Kansallisgallerian omistuksessa. Kertoo sekin omalla tavallaan mistä tuuli nykyään - jo pidemmän aikaa - on puhaltanut.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sikamessias

        Mutta siitä vaan rohkeasti näillä eväillä tekemään rikosilmotusta. Mutta muista vielä että jos ja kun haastat minut asiassa oikeuteen, niin oikeuteen pitää myös haastaa SUOMI 24. Se kun antaa minulle mahdollisuuden tähän "pilkkaamiseen".

        Joko nyt vihdoin vastaat:
        Oletko hei ihan oikeasti koulussa lasten opettajana?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joko vihdoin vastaat:
        Oletko hei ihan oikeasti koulussa lasten opettajana?

        Etkö sä osaa lukea? Johon minä vastasin. Kyllä olen opettaja. Ja opettajan tehtäviin kuuluu opettaa lapsia ajattelemaan omilla aivoillaan. Eikä minkään 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla teltassa vuohipaimenten kirjoittaman kirjan mukaan.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Etkö sä osaa lukea? Johon minä vastasin. Kyllä olen opettaja. Ja opettajan tehtäviin kuuluu opettaa lapsia ajattelemaan omilla aivoillaan. Eikä minkään 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla teltassa vuohipaimenten kirjoittaman kirjan mukaan.

        Ei ihme, että lapset voivat pahoin ja oppimistulokset laskevat. 😬


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se, jos joku sanoo omana mielipiteenään, että "en usko jumalaanne" vielä täytä mitään pilkan kristeereitä - mutta kun se tullaan sanomaan palstalle, jossa "tarkoituksena on keskustella luterilaisuudesta" (S24 ilmoitus), niin silloin kysymys jo voikin olla tahallisesta pilkanteosta.

        Kuule kun tämä ei ole mikään uskovien palsta. Tämä on palsta jossa keskustellaan luterilaisuudesta. Palstaa ylläpitää kaupallinen yritys, jonka tehtävä on tehdä voittoa. Ei siis hankkia lisää uskovia. Jos ja kun esim tämä teksti on palstan sääntöjen vastainen, niin miksi ihmeessä SUOMI24 ei poista sitä ja aseta minulle bannia?

        Miksi se on asettannut bannin teikäläisistä esim nikki Arto TTT:lle, joka itse on asian täällä paljastanut? Olisko siksi että ArtoTTT on toistuvasti loukannut ja herjannut sopimattomalla tavalla esim rukupuolisia vähemmistöjä ja maahanmuuttajia? Nämä syyt riittävät banniin. Ei se että minä sanon että en usko teidän jumalaanne. Piste.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Koska täällä on jumaalaa muuten nimitetty "hihhuliksi"? Vai katsotko sinä olevasi joku jumala?

        >> Koska täällä on jumaalaa muuten nimitetty "hihhuliksi"? Vai katsotko sinä olevasi joku jumala? <<

        Raamatun mukaan Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jos siis kutsuu ihmistä hihhuliksi - tai apinaksi - nimittelee samalla Jumalaakin.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kuule kun tämä ei ole mikään uskovien palsta. Tämä on palsta jossa keskustellaan luterilaisuudesta. Palstaa ylläpitää kaupallinen yritys, jonka tehtävä on tehdä voittoa. Ei siis hankkia lisää uskovia. Jos ja kun esim tämä teksti on palstan sääntöjen vastainen, niin miksi ihmeessä SUOMI24 ei poista sitä ja aseta minulle bannia?

        Miksi se on asettannut bannin teikäläisistä esim nikki Arto TTT:lle, joka itse on asian täällä paljastanut? Olisko siksi että ArtoTTT on toistuvasti loukannut ja herjannut sopimattomalla tavalla esim rukupuolisia vähemmistöjä ja maahanmuuttajia? Nämä syyt riittävät banniin. Ei se että minä sanon että en usko teidän jumalaanne. Piste.

        Koska olet keskustelut luterilaisuudesta???


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Höpö höpö. Edelleen teiltä hihhuleita puuttuu täydellisesti yleissivistys. Ssia on käyty täällä läpi monta kertaa. Suomen laki ei perustu raamattuun vaan länsimaiseen oikeuskäytäntöön, jonka juuret ovat roomalaisessa oikeudessa. Amen. Ja piste.

        >> Suomen laki ei perustu raamattuun vaan länsimaiseen oikeuskäytäntöön, jonka juuret ovat roomalaisessa oikeudessa. <<

        Room. 13:1
        Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.

        Jumala ja Jumalan laki olivat ensin.
        Vasta sitten tuli ihminen ja ihmisten lait.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Suomen laki ei perustu raamattuun vaan länsimaiseen oikeuskäytäntöön, jonka juuret ovat roomalaisessa oikeudessa. <<

        Room. 13:1
        Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.

        Jumala ja Jumalan laki olivat ensin.
        Vasta sitten tuli ihminen ja ihmisten lait.

        Ai siis esim kreikkalainen filosofia ja tiede, jotka syntyivät 400 eaa eivät olleet siis olemassa? Ja että kun esim Stalin ja Hitler olivat vallassa, niin sekin esvalta oli jumalan asettamia? Plis että teidän hihhuleiden rienaama Marin ja hänen hallituksensa on sekin tämän logiikan mukaan jumalan asettama...?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ai siis esim kreikkalainen filosofia ja tiede, jotka syntyivät 400 eaa eivät olleet siis olemassa? Ja että kun esim Stalin ja Hitler olivat vallassa, niin sekin esvalta oli jumalan asettamia? Plis että teidän hihhuleiden rienaama Marin ja hänen hallituksensa on sekin tämän logiikan mukaan jumalan asettama...?

        << eaa <<

        Jumala on aina ollut olemassa lakeineen. Hänellä ei ole alkua eikä loppua.

        Ihmiset ovat vääntäneet Jumalan lakiin perustuvan maallisen lain ajan saatossa kieroon niin, ettei se enää palvele Jumalan lakia eikä toimi Jumalan palvelijana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olet keskustelut luterilaisuudesta???

        >> Tämä on palsta jossa keskustellaan luterilaisuudesta. <<

        Kuten siis itsekin myönsit, niin tämä on luterilaisuuden palsta, josaa on takoitus åuhua siitä ja siihen liittyvistä asioista. Ja uskovaisuus liittyyluterilaisuuteen aika tavalla.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ai siis esim kreikkalainen filosofia ja tiede, jotka syntyivät 400 eaa eivät olleet siis olemassa? Ja että kun esim Stalin ja Hitler olivat vallassa, niin sekin esvalta oli jumalan asettamia? Plis että teidän hihhuleiden rienaama Marin ja hänen hallituksensa on sekin tämän logiikan mukaan jumalan asettama...?

        Mitä "lakia" filosofia ja tiede ovat???


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Etkö sä osaa lukea? Johon minä vastasin. Kyllä olen opettaja. Ja opettajan tehtäviin kuuluu opettaa lapsia ajattelemaan omilla aivoillaan. Eikä minkään 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla teltassa vuohipaimenten kirjoittaman kirjan mukaan.

        >> Eikä minkään 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla teltassa vuohipaimenten kirjoittaman kirjan mukaan. <<

        Lauseesi väittää, että Jeesus opetuslapsineen olisivat olleet vuohipaimenia, jotka asuivat hiekka-aavikolla teltoissa. Jos Raamatun tuntemuksesi on tuota tasoa, älä puhu Raamtusta.

        Ja jos vain ne 2000 vuotta vanhat kirjoitukset Raamtusta sinua häiritsevät, niin ihan hyvä alku sekin, jos Vanha Testamentti kumminkin saa arvostuksesi. 😂


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Etkö sä osaa lukea? Johon minä vastasin. Kyllä olen opettaja. Ja opettajan tehtäviin kuuluu opettaa lapsia ajattelemaan omilla aivoillaan. Eikä minkään 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla teltassa vuohipaimenten kirjoittaman kirjan mukaan.

        >> opettajan tehtäviin kuuluu opettaa lapsia ajattelemaan omilla aivoillaan. Eikä minkään 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla teltassa vuohipaimenten kirjoittaman kirjan mukaan. <<

        Nykyopettajat ovat lopettaneet Raamatun opetuksen. Kautta historian on Raamattua koulussa opetettu.

        Israelissa juutalaisille opetetaan koko valtiollisen koulun ajan Raamatun vanhan testamentin kirjoituksia tänä päivänäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä "lakia" filosofia ja tiede ovat???

        Niin sinä et siis ollenkaan tiedä että moraalifilosofia - mikä on oikein ja väärin - on yksi filosofian kaikken keskeisin ala? Käsittääkseni myös tämä "oikein ja väärin" ovat myös tärkeä osa oikeudenkäytäntöä.

        Tiede liittyy asiaan siten, että filosofisen pohdiskelun tuloksena alkoi syntyä tieteenlaloja. Esim pohdintaa siitä, millainen on hyvä valtio ja millaisia sääntöjä tulisi olla. Valtosääntö taas määrää sitä, että kenelle lain mukaan kuuluu esim oikeusvalta.

        Lisäksi asiaan liittyy se, että sitten valitustuksen aikaan - siis 1700 -luvulla - syntyi käsitys vallan kolmijaosta. Eli että tuomio-, lainsäändäntö- ja toimeenpanovalta kuuluivat kaikki eri toimijoille. Vallan kolmijako onkin koko länsimaisen yhteiskunnan peruskivi.

        Huomattavaa on että vallan kolmijako-oppia ei löydy raamatusta. Siitä ei siellä puhuta sanakaan. Ei vaikka eräs teikäläisistä näin väitti eduskunnan portailla pari kesää sitten. Suureen ääneen hän mikrofoniin näin julisti.

        Tosin seuraavassa lauseessa hän sitten vaati, että eduskunnan pitää estää Räsäsen joutuminen oikeuteen. Eli kusi samantien omille kengilleen ja tunnusti näin että ei tajua ollenkaan mitä vallan kolmijako oikeasti tarkoittaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> opettajan tehtäviin kuuluu opettaa lapsia ajattelemaan omilla aivoillaan. Eikä minkään 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla teltassa vuohipaimenten kirjoittaman kirjan mukaan. <<

        Nykyopettajat ovat lopettaneet Raamatun opetuksen. Kautta historian on Raamattua koulussa opetettu.

        Israelissa juutalaisille opetetaan koko valtiollisen koulun ajan Raamatun vanhan testamentin kirjoituksia tänä päivänäkin.

        Niin ja heti kun raamatun opetusta koulussa vähennettiin niin heti alkoi Suomella mennä paremmin kun ei enää tarvinnut tuhlata aikaa jonnin joutavaan raamatun lauseiden ja poikien nimien ulkoaopetteluun....


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Eikä minkään 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla teltassa vuohipaimenten kirjoittaman kirjan mukaan. <<

        Lauseesi väittää, että Jeesus opetuslapsineen olisivat olleet vuohipaimenia, jotka asuivat hiekka-aavikolla teltoissa. Jos Raamatun tuntemuksesi on tuota tasoa, älä puhu Raamtusta.

        Ja jos vain ne 2000 vuotta vanhat kirjoitukset Raamtusta sinua häiritsevät, niin ihan hyvä alku sekin, jos Vanha Testamentti kumminkin saa arvostuksesi. 😂

        Sinun olisi pitänyt olla vanhoissa kirkolliskokousissa paikalla, jossa päätettiin että mitä sinne raamattuun oikein pannaan. Niitä on ollut useita ja viimeinen Vatikaanissa 1965. Jumala ei tietättävästi ole ollut paikan päällä yhdessäkään kokouksessa. Ainakaan yhtäkään puheenvuoroa hän ei ole pöytäkirjojen mukaan käyttänyt....

        https://rll.fi/2019/12/raamatun-sisallon-lopullinen-hyvaksyminen/


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> opettajan tehtäviin kuuluu opettaa lapsia ajattelemaan omilla aivoillaan. Eikä minkään 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla teltassa vuohipaimenten kirjoittaman kirjan mukaan. <<

        Nykyopettajat ovat lopettaneet Raamatun opetuksen. Kautta historian on Raamattua koulussa opetettu.

        Israelissa juutalaisille opetetaan koko valtiollisen koulun ajan Raamatun vanhan testamentin kirjoituksia tänä päivänäkin.

        Niinkö? Sulla on varmaan esittää asiasta selvä dokumentti. Plus että Israeliassa on myös Tel Avisissa yksi maailman suurimpia PRIDE-tapahtumia joka vuosi....

        https://www.youtube.com/watch?v=I-VpQYPsF9Q&t=71s


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niinkö? Sulla on varmaan esittää asiasta selvä dokumentti. Plus että Israeliassa on myös Tel Avisissa yksi maailman suurimpia PRIDE-tapahtumia joka vuosi....

        https://www.youtube.com/watch?v=I-VpQYPsF9Q&t=71s

        Tiedän kyllä varsin hyvin, että Tel Aviv on maailman homomyönteisin kaupunki. Kuten tiedän senkin, että Israelin koulussa opetetaan raamattua ala-asteelta yläasteelle asti.

        Ja unohdin mainita, että Raamattua opetaan myös IDF:ssä.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Sinun olisi pitänyt olla vanhoissa kirkolliskokousissa paikalla, jossa päätettiin että mitä sinne raamattuun oikein pannaan. Niitä on ollut useita ja viimeinen Vatikaanissa 1965. Jumala ei tietättävästi ole ollut paikan päällä yhdessäkään kokouksessa. Ainakaan yhtäkään puheenvuoroa hän ei ole pöytäkirjojen mukaan käyttänyt....

        https://rll.fi/2019/12/raamatun-sisallon-lopullinen-hyvaksyminen/

        Jumala on kaikkialla läsnäoleva Henki. Miten se olisi mahdollista, ettei hän olisi ollut kirkolliskokouksissakin paikalla? Totta maar hän on vaikuttanut siihen, mitä siihen Raamattuun otetaan mukaan ja mitä ei, koska hän on itse halunnut asiat muistiin kirjoitettavaksi ja säilytettäväksi jälkipolvillekin.

        Jos hän ei johonkin puutu (heti), älä vedä siitä vääriä johtopäätöksiä.

        Jer. 16:17 minun silmäni tarkkaavat kaikkia heidän teitänsä, ne eivät ole minulta salassa, eikä heidän rikoksensa ole kätketty minun silmäini edestä.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin ja heti kun raamatun opetusta koulussa vähennettiin niin heti alkoi Suomella mennä paremmin kun ei enää tarvinnut tuhlata aikaa jonnin joutavaan raamatun lauseiden ja poikien nimien ulkoaopetteluun....

        Ai nytkö menee paremmin...? 😂 Onko jäänyt uutiset kuulematta viime aikoina?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin sinä et siis ollenkaan tiedä että moraalifilosofia - mikä on oikein ja väärin - on yksi filosofian kaikken keskeisin ala? Käsittääkseni myös tämä "oikein ja väärin" ovat myös tärkeä osa oikeudenkäytäntöä.

        Tiede liittyy asiaan siten, että filosofisen pohdiskelun tuloksena alkoi syntyä tieteenlaloja. Esim pohdintaa siitä, millainen on hyvä valtio ja millaisia sääntöjä tulisi olla. Valtosääntö taas määrää sitä, että kenelle lain mukaan kuuluu esim oikeusvalta.

        Lisäksi asiaan liittyy se, että sitten valitustuksen aikaan - siis 1700 -luvulla - syntyi käsitys vallan kolmijaosta. Eli että tuomio-, lainsäändäntö- ja toimeenpanovalta kuuluivat kaikki eri toimijoille. Vallan kolmijako onkin koko länsimaisen yhteiskunnan peruskivi.

        Huomattavaa on että vallan kolmijako-oppia ei löydy raamatusta. Siitä ei siellä puhuta sanakaan. Ei vaikka eräs teikäläisistä näin väitti eduskunnan portailla pari kesää sitten. Suureen ääneen hän mikrofoniin näin julisti.

        Tosin seuraavassa lauseessa hän sitten vaati, että eduskunnan pitää estää Räsäsen joutuminen oikeuteen. Eli kusi samantien omille kengilleen ja tunnusti näin että ei tajua ollenkaan mitä vallan kolmijako oikeasti tarkoittaa...

        Siis flosofalla yms. ei ole mitään tekemistä Jumalan lain kanssa, eikä sillä että maallisen lain oli alun perin tarkoitus palvella Jumalaa.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niinkö? Sulla on varmaan esittää asiasta selvä dokumentti. Plus että Israeliassa on myös Tel Avisissa yksi maailman suurimpia PRIDE-tapahtumia joka vuosi....

        https://www.youtube.com/watch?v=I-VpQYPsF9Q&t=71s

        Ha'aretz-lehti:

        "Israelin koulut opettavat kolme kertaa niin paljon Raamattua kuin Euroopan koulut

        Israel on leikannut matematiikkaa ja tieteitä uskonnon ja juutalaisen tutkimuksen hyväksi. Israel käyttää yli kolme kertaa enemmän tunteja kuin OECD-maat käyttävät uskonnollisten aineiden, ensisijaisesti Raamatun, opettamiseen peruskoulussa. Opetusministeri Rafi Peretzin mukaan tämäkään ei ehkä riitä. Hän on sanonut useita kertoja, että hän pitää Raamatun opiskelua kouluissa äärimmäisen tärkeänä. Olemme kansakunta, joka luottaa henkeensä, ja Raamattu on ratkaiseva kirja kampanjassa. Israel käyttää 14 prosenttia luokkatuneista uskonnollisiin aineisiin, pääasiassa Raamattuun ala-asteella. "

        https://www.haaretz.com/israel-news/2019-08-29/ty-article/.premium/israeli-schools-teach-three-times-as-much-bible-as-europes-schools/0000017f-da77-dea8-a77f-de778a3e0000


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ha'aretz-lehti:

        "Israelin koulut opettavat kolme kertaa niin paljon Raamattua kuin Euroopan koulut

        Israel on leikannut matematiikkaa ja tieteitä uskonnon ja juutalaisen tutkimuksen hyväksi. Israel käyttää yli kolme kertaa enemmän tunteja kuin OECD-maat käyttävät uskonnollisten aineiden, ensisijaisesti Raamatun, opettamiseen peruskoulussa. Opetusministeri Rafi Peretzin mukaan tämäkään ei ehkä riitä. Hän on sanonut useita kertoja, että hän pitää Raamatun opiskelua kouluissa äärimmäisen tärkeänä. Olemme kansakunta, joka luottaa henkeensä, ja Raamattu on ratkaiseva kirja kampanjassa. Israel käyttää 14 prosenttia luokkatuneista uskonnollisiin aineisiin, pääasiassa Raamattuun ala-asteella. "

        https://www.haaretz.com/israel-news/2019-08-29/ty-article/.premium/israeli-schools-teach-three-times-as-much-bible-as-europes-schools/0000017f-da77-dea8-a77f-de778a3e0000

        Tätäkö nyt sitten pitäisi Suomen koulussa matkia...? Eli nyt on uskontoa tunti viikossa niin pitäisi olla kolme tuntia viikossa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis flosofalla yms. ei ole mitään tekemistä Jumalan lain kanssa, eikä sillä että maallisen lain oli alun perin tarkoitus palvella Jumalaa.

        Onnittelen tyhmyydestäsi. Hyvin harvoin tällä palstalla törmää noin tyhmiin mielipiteisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai nytkö menee paremmin...? 😂 Onko jäänyt uutiset kuulematta viime aikoina?

        No kerro nyt miten Suomelle menee kokonaisuutena huonommin kuin vaikka Kekkosen aikana, jolloin jumalanpilkasta pääsi oikeuteen saakka? Mitä sellaista sait silloin tehdä mitä et saa tehdä nyt?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Onnittelen tyhmyydestäsi. Hyvin harvoin tällä palstalla törmää noin tyhmiin mielipiteisiin.

        Kiitos samoin.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Tätäkö nyt sitten pitäisi Suomen koulussa matkia...? Eli nyt on uskontoa tunti viikossa niin pitäisi olla kolme tuntia viikossa?

        Peräänkuulutit linkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Suomen laki ei perustu raamattuun vaan länsimaiseen oikeuskäytäntöön, jonka juuret ovat roomalaisessa oikeudessa. <<

        Room. 13:1
        Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.

        Jumala ja Jumalan laki olivat ensin.
        Vasta sitten tuli ihminen ja ihmisten lait.

        >> Suomen laki ei perustu raamattuun vaan länsimaiseen oikeuskäytäntöön, jonka juuret ovat roomalaisessa oikeudessa. <<

        Roomalaiskirjeestä sait vastauksenkin.


      • Anonyymi

        Hmm...On huonotapa esittää iloisempaa kuin onkaan ettei joudu turhaan...Onnellisuuden kirjoille.


      • Anonyymi

        >> tyhmiin mielipiteisiin <<

        Missäs se on määritelty mikä "mielipide" on tyhmä tai viisas?
        Mielipide on yksilön subjektiivinen näkemys jostain asiasta.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No kerro nyt miten Suomelle menee kokonaisuutena huonommin kuin vaikka Kekkosen aikana, jolloin jumalanpilkasta pääsi oikeuteen saakka? Mitä sellaista sait silloin tehdä mitä et saa tehdä nyt?

        En minä mikään uutistoimisto ole, käytä sitä älypuhelintasi.

        Kaikki normaaliksi kutsuttu on nykyään epänormaalia, kriisejä pukkaa, valtiolla velkaa enemmän kuin koskaan ennen...

        Velkaantuminen ja takaaminen ovat asioita, jotka Raamattu on jo aikoja sitten ilmaissut olevan epäviisasta, ennen kuin pankkeja oli edes keksitty.


    • Anonyymi

      Jotkut ovat oikea-, jotkut vasenkätisiä.
      Jatkapa tästä.

      • Anonyymi

        Miten oikeakätinen syntyy vasenkätinen kehoon?


    • Anonyymi

      Jumala on perseestä.

      Kalle Könkkölä

      Postuumisti.

      • Anonyymi

        Täällä taivaassa olen 33v 190cm täydellinen henkiruumis.


      • Anonyymi

        >> Jumala on perseestä.... <<

        Matt. 8:13
        Ja Jeesus sanoi: Niinkuin sinä uskot, niin sinulle tapahtukoon.


    • Anonyymi

      "Mihin se ihmisen oikea keho johtuu js mistä väärä keho tukee?"
      Ainakin suomen kielen osalta, jotain meni kehossasi pieleen.

      • Anonyymi

        Ymmärsit kuitenkin tuo älyttömän Setan väitteen väärään sukupuoleen syntymisestä, hyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsit kuitenkin tuo älyttömän Setan väitteen väärään sukupuoleen syntymisestä, hyvä!

        Ymmärsin sen, että ap:llä eli sinulla on kehossasi jotain pielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsin sen, että ap:llä eli sinulla on kehossasi jotain pielessä.

        Avuton yrityksesi siirtää maalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsin sen, että ap:llä eli sinulla on kehossasi jotain pielessä.

        Kotiin kävellessäni minä senkin huomasin,mutta minä vuonna avioliitto syntyi? Hmm.-Tätä ei Setaankaan tiedä?-No tietysti vuonna kivi ja renkaat.


    • Anonyymi

      Ehkä sinun kannattaisi mennä rohkeasti kysymään tuollaisilta ihmisiltä eikä jankata palstalla.

      • Anonyymi

        Eikö tämä palsta ole juuri sitä varten, että tääl voi kysyä ja keskustella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tämä palsta ole juuri sitä varten, että tääl voi kysyä ja keskustella?

        Eikö asiaa kannattaisi kysy sellaiselta jolla on asiasta kokemusta ?
        Vai liittykö tämäkin uskovaisten perversioiden kirjoon ? Yleensä jauhatte täällä vaan seksistä homojen kanssa ja ihmisten intiimialueista.

        Vaikka aina väitätte muiden olevan setalaisia niin teidän sinne pitäisi mennä kun olette noin sairaan kiinnostuneita noista asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö asiaa kannattaisi kysy sellaiselta jolla on asiasta kokemusta ?
        Vai liittykö tämäkin uskovaisten perversioiden kirjoon ? Yleensä jauhatte täällä vaan seksistä homojen kanssa ja ihmisten intiimialueista.

        Vaikka aina väitätte muiden olevan setalaisia niin teidän sinne pitäisi mennä kun olette noin sairaan kiinnostuneita noista asioista.

        Mistä sinä tiedät mitä kokemuksia tällä palstalla olijoilla on?

        Ja jos ymmärrät niin kysyttiin faktoja joilla moiset väitteet jotkut hyväksyvät tosiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät mitä kokemuksia tällä palstalla olijoilla on?

        Ja jos ymmärrät niin kysyttiin faktoja joilla moiset väitteet jotkut hyväksyvät tosiksi.

        Palstan aihe on luterilaisuus ja teidän keskeisimmät keskusteluaiheet homot , transut tjms. ja noiden ihmisten seksitavat.

        Mahtaa Jeesus olla tyytyväinen teihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö asiaa kannattaisi kysy sellaiselta jolla on asiasta kokemusta ?
        Vai liittykö tämäkin uskovaisten perversioiden kirjoon ? Yleensä jauhatte täällä vaan seksistä homojen kanssa ja ihmisten intiimialueista.

        Vaikka aina väitätte muiden olevan setalaisia niin teidän sinne pitäisi mennä kun olette noin sairaan kiinnostuneita noista asioista.

        Sen olen itsekin huomannut että uskovaisilla pyörii nuo seksiasiat mielessä kaiken aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen olen itsekin huomannut että uskovaisilla pyörii nuo seksiasiat mielessä kaiken aikaa.

        Ihan kuten sinullakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan aihe on luterilaisuus ja teidän keskeisimmät keskusteluaiheet homot , transut tjms. ja noiden ihmisten seksitavat.

        Mahtaa Jeesus olla tyytyväinen teihin.

        Ihan evlut kirkon tärkeimmät aiheet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan aihe on luterilaisuus ja teidän keskeisimmät keskusteluaiheet homot , transut tjms. ja noiden ihmisten seksitavat.

        Mahtaa Jeesus olla tyytyväinen teihin.

        Onkohan Jeesuskin yhtä kiinnostunut homoseksistä kuin osa palstan uskovista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan Jeesuskin yhtä kiinnostunut homoseksistä kuin osa palstan uskovista.

        Jeesus tuomitsi homouden Mooseksen sanoin.
        Uskovien ei edes tarvitsisi puhus homoista jos evlut kirkko ei olisi julistanut homoja raamatun vastaisesti synnittömiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tuomitsi homouden Mooseksen sanoin.
        Uskovien ei edes tarvitsisi puhus homoista jos evlut kirkko ei olisi julistanut homoja raamatun vastaisesti synnittömiksi.

        Onhan tuossa puolensa. Ilman tuota teidän kaappihomous ja pohjaton kiinnostus kaikenlaisiin perversioihin olisi jäänyt aivan pimentoon.
        Hyvä vaan että asiat tulee julki ja ihmiset tietävät varoa tuollaisia porukoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuossa puolensa. Ilman tuota teidän kaappihomous ja pohjaton kiinnostus kaikenlaisiin perversioihin olisi jäänyt aivan pimentoon.
        Hyvä vaan että asiat tulee julki ja ihmiset tietävät varoa tuollaisia porukoita.

        Totta turiset. Suosittelen peltihousuja jos noiden kanssa asioi ja mikäli tässä alkaa sähkökatkoja tulemaan niin rukoushuoneelle ei kannata lähteä ollenkaan.


      • Anonyymi

        Ainoastaan sinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuossa puolensa. Ilman tuota teidän kaappihomous ja pohjaton kiinnostus kaikenlaisiin perversioihin olisi jäänyt aivan pimentoon.
        Hyvä vaan että asiat tulee julki ja ihmiset tietävät varoa tuollaisia porukoita.

        Tämä on tosiaan hyvä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan evlut kirkon tärkeimmät aiheet.

        Ei, vaan änkyräuskovaisten, kuten ulla.viivin, tärkeimmät aiheet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tuomitsi homouden Mooseksen sanoin.
        Uskovien ei edes tarvitsisi puhus homoista jos evlut kirkko ei olisi julistanut homoja raamatun vastaisesti synnittömiksi.

        Jeesus ei ole puhunut itse homoudesta yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole puhunut itse homoudesta yhtään mitään.

        Tottakai puhui kun opetti Mooseksen kirjoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan änkyräuskovaisten, kuten ulla.viivin, tärkeimmät aiheet.

        Vain sinulla, Repe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tuomitsi homouden Mooseksen sanoin.
        Uskovien ei edes tarvitsisi puhus homoista jos evlut kirkko ei olisi julistanut homoja raamatun vastaisesti synnittömiksi.

        Sinun mukaasi Jeesus siis tuomitsi mainitsemasi seksuaalisen suuntautumisen, vaikka ei sanonut siitä sanaakaan?
        Kumpaako nyt uskos, sinua vai Raamattua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain sinulla, Repe.

        Vai luulet sinä minua Repeksi. Kiitos, otan sen kohteliaisuutena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai luulet sinä minua Repeksi. Kiitos, otan sen kohteliaisuutena.

        Et sitten häävi ole….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mukaasi Jeesus siis tuomitsi mainitsemasi seksuaalisen suuntautumisen, vaikka ei sanonut siitä sanaakaan?
        Kumpaako nyt uskos, sinua vai Raamattua?

        Tottakai sanoi kun opetti Mooseksen kirjoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai sanoi kun opetti Mooseksen kirjoja.

        Eksyttäjistä Jeesus varoitti myös, sellaisista jotka muuttelevat Raamatun Kirjoituksia.
        Edelleenkään Kirjoituksissa ei tuomittu ihmisten seksuaalista suuntautumista vaan tiettyjä tarkkaan selitettyjä tekoja.
        Tuntuuko kivalta laitella Jeesuksen suuhun sanoja, joita hän ei ole lausunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole puhunut itse homoudesta yhtään mitään.

        >> Jeesus ei ole puhunut itse homoudesta yhtään mitään. <<

        Voit sitten polttaa lähes koko Raamattusi, jos pelkästään suoria Jeesuksen repliikkejä Raamatussa kunnioitat. 😁

        Raamattu tekee selväksi, että esim. Paavali oli Kristuksen apostoli Jumalan tahdosta. Se tarkoittaa sitä, että Paavali puhuu Jumalan ja Kristuksen tahdon mukaisia asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai sanoi kun opetti Mooseksen kirjoja.

        Kirkossa en ole kuullut opetettavan esittämälläsi tavalla, kehtaatko kertoa mihin herätysliikkeeseen (vast) kuulut ja onko seurakuntanne tavoitteena todellakin keskittyä noin miehekkäästi Jeesuksen lähetyskäskyn sijaan ihmisten seksuaalisuuteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö asiaa kannattaisi kysy sellaiselta jolla on asiasta kokemusta ?
        Vai liittykö tämäkin uskovaisten perversioiden kirjoon ? Yleensä jauhatte täällä vaan seksistä homojen kanssa ja ihmisten intiimialueista.

        Vaikka aina väitätte muiden olevan setalaisia niin teidän sinne pitäisi mennä kun olette noin sairaan kiinnostuneita noista asioista.

        Saman huomion on moni muu tehnyt, kiinnostus ”eräisiin ” asioihin on näillä herännyt kovasti, siksi jauhavat tyytymättömänä omaan elämäänsä ja saavat käyttää mielikuvitustaan omalla laillaan .
        Tiede ei kuulu näiden olioitten maailmaan , vaikka tieteen voimalla on niin monet asiat kehitetty, myös nämä älypuhelimet joihin hihhuleilla on mahdollisuus jauhaa sanomaansa .
        2000 vuotta vanhat asiat on historiaa , ja nykyisen ajan kehittynyt maailman katsomus on hieman toista kun nämä uskomukset joihin ei ole mitään todisteita .
        Yksinkertaisuus kukkii eräissä ryhmissä , kun samanlaiset katselevat sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen olen itsekin huomannut että uskovaisilla pyörii nuo seksiasiat mielessä kaiken aikaa.

        Ihan totta, se onkin heidän mieliaineensa tämän päivän yhteiskunnassa.
        Jos esim jollain on avarampi kaula aukko puserossa niin nämä tekevät siitä heti seksistiset johtopäätöksensä , tietämättä sen enenmpää asiasta . Hurskaita ollaan samalla kun vahdataan naapuria silmät kiiluen kun naapuri pukeutuu muodin mukaisesti , joku alentuu myös ehdotuksiin jotka ovat inhottavia.
        Tekis ne ehdotuksensa sille omalle harmaa varpusille joka on jo alistettu ” naisen osaan”
        Heidän näkökantansa tuotteena .
        Joten todisteita on näistä uskon veljistä ja heidän himoissaan, ja näkeehän sen miten he valitsevat aiheet netissä , kaikki on seksiä, varmaan löytyy jotain seksististä vaikka vaan veroilmoituksen teostakin näille etsiville


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tuomitsi homouden Mooseksen sanoin.
        Uskovien ei edes tarvitsisi puhus homoista jos evlut kirkko ei olisi julistanut homoja raamatun vastaisesti synnittömiksi.

        Tuomitsi homoudet ? Niin kai uskonveljen senkin ovat tulkinneet .
        Nyt on niin että eikös se jumala luonut ihmisen , homot mukaan luettuina , joten homoksi synnytetään, kahden heteron yhteyden tuloksena . Siinä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä , me synnytään erinlaisina , ja kellään ei ole oikeutta tuomita ketään ihmistä hänen seksuaalisuutensa vuoksi, se kun on heidän oma asiansa.
        Niin että seuraavan kerran kun juntti menee navetan taakse ” toimimaan” niin ei siinäkään ole mitään tuomitsemista , vaikka näkijänä vähän naurattaakin ressukan seksi elämä ja sen köyhyys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta, se onkin heidän mieliaineensa tämän päivän yhteiskunnassa.
        Jos esim jollain on avarampi kaula aukko puserossa niin nämä tekevät siitä heti seksistiset johtopäätöksensä , tietämättä sen enenmpää asiasta . Hurskaita ollaan samalla kun vahdataan naapuria silmät kiiluen kun naapuri pukeutuu muodin mukaisesti , joku alentuu myös ehdotuksiin jotka ovat inhottavia.
        Tekis ne ehdotuksensa sille omalle harmaa varpusille joka on jo alistettu ” naisen osaan”
        Heidän näkökantansa tuotteena .
        Joten todisteita on näistä uskon veljistä ja heidän himoissaan, ja näkeehän sen miten he valitsevat aiheet netissä , kaikki on seksiä, varmaan löytyy jotain seksististä vaikka vaan veroilmoituksen teostakin näille etsiville

        >> Jos esim jollain on avarampi kaula aukko puserossa niin nämä tekevät siitä heti seksistiset johtopäätöksensä <<

        Teemme siitä johtopäätöksen, että kysymys on joko uskosta osattomasta tai nuoresta kristitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan Jeesuskin yhtä kiinnostunut homoseksistä kuin osa palstan uskovista.

        Siinä mielessä, mitä Raamattu puhuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai puhui kun opetti Mooseksen kirjoja.

        Ja näytät uskovan oikeen sydämen pohjasta . Kirjat ovat aina kirjoitettu ihmisen mielikuvista elämään nähden . Heitä jotka kirjoittavat sanotaan kirjailijoiksi , joten pane mieleesi että joku jollakin ollut rikas mielikuvitus on saanut aikaan nämäkin kirjatjoita te luette pää houreessa. Onkohan Harry Potteri seuraava ohje nuoria sillä niissäkin kirjoissa on paljon asioita mitä ei ihmisjärjellä ymmärrä mutta ihailtava kirjailija on sentään saanut niistä aikaan kirjoja .
        Hieman loogisuutta luulisi olevan nykyaikana


    • Anonyymi

      Tarkoituksellako Jumala antoi tämän?

      Ihmettelee CP-vammainen.

      • Anonyymi

        Kaikella on tarkoituksensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikella on tarkoituksensa.

        Saan kirkkaimman kruunun taivaassa tästä tuskallisesta kärsimyksestä palkinnoksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikella on tarkoituksensa.

        Joskus tarkoituskin pyhittää keinot.


    • Anonyymi

      No tuo väärään kehoon syntyminen-aate on nuorten tuhontaa millä keinoin heitä valjastetaan nykywoketuksen alttarille tuhoutumaan.

      • Anonyymi

        Olen Down syndrooma ihminen, jumalan luoma syntymän ihme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen Down syndrooma ihminen, jumalan luoma syntymän ihme.

        Elämä on aina ihme. Down-lapset ovat onnellisia lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on aina ihme. Down-lapset ovat onnellisia lapsia.

        Vanhemmat ikionnelsia odotuksen päätteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemmat ikionnelsia odotuksen päätteeksi.

        Ikionnelisia.
        Saavat hoitaa hautaansa saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikionnelisia.
        Saavat hoitaa hautaansa saakka.

        Äh

        Ovat ikionnellisia!
        Sit muut lapset hoitavat kuin omiaan jos siunautuu terveinä lisää.
        Jumala päättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemmat ikionnelsia odotuksen päätteeksi.

        Eikö se ole vanhempien velvollisuus ja samalla ilo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole vanhempien velvollisuus ja samalla ilo.

        Ja kun väsymys iskee Jumala antaa hoitopaikan kunnan piikkiin.
        Herran kädessä kaikki on hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun väsymys iskee Jumala antaa hoitopaikan kunnan piikkiin.
        Herran kädessä kaikki on hyvin.

        Koskee kaikkia lapsia ja vanhempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskee kaikkia lapsia ja vanhempia.

        Kyllä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskee kaikkia lapsia ja vanhempia.

        Myönnä!
        Herra toimii, herran armosta!

        👻


      • Anonyymi

        Kuuleppa nämä yksilöt jotka ovat syntyneet väärään kehoon huomataan jo varhain heidän lapsuudesaaan .
        Joten kun on sivusta seurannut tälläisen lapsen elämää niin ihmetyttää että jollain kouluttamattomalla on otsaa edes puhua asiasta mistä ei tiedä mitään . Ennen näitä ihmisiä yritettiin kaikin keinoin käännyttää siihen niin sanottuun ” normiin” koskaan onnistumatta sillä eräät tekivät itsemurhan kun tunsivat etteivät olleet hyväksyttyjä yhteiskunnassa sellaisina kun ovat
        Kun katselen väärään kroppaan syntyneen ihmisen aikuisuutta niin he ovat kilttejä ihmisiä eivät tuomitse ketään, eivät ole rikollisia myöskään vaan elävät siistiä elämää partnerinsa kanssa , molemmilla hyvinpalkattuja ammatit . Joten ei heissä ole mitään pelkäämistä , ja mikä parasta heitä ei kiinnosta muiden ihmisten seksuaalisuus tippaakaan .
        Joten uskon veljillä ei näytä olevan pienintäkään käsitystä asioista josta harva se päivä jauhavat netissä , juuri siksi että heidän kiinnostus asiaan on kova ja saavat nautinnon siitä jauhamisesta
        Kuten vanha sanan lasku. ” siitä puhe mistä puute ” on tässäkin asiassa paikkansa pitävä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppa nämä yksilöt jotka ovat syntyneet väärään kehoon huomataan jo varhain heidän lapsuudesaaan .
        Joten kun on sivusta seurannut tälläisen lapsen elämää niin ihmetyttää että jollain kouluttamattomalla on otsaa edes puhua asiasta mistä ei tiedä mitään . Ennen näitä ihmisiä yritettiin kaikin keinoin käännyttää siihen niin sanottuun ” normiin” koskaan onnistumatta sillä eräät tekivät itsemurhan kun tunsivat etteivät olleet hyväksyttyjä yhteiskunnassa sellaisina kun ovat
        Kun katselen väärään kroppaan syntyneen ihmisen aikuisuutta niin he ovat kilttejä ihmisiä eivät tuomitse ketään, eivät ole rikollisia myöskään vaan elävät siistiä elämää partnerinsa kanssa , molemmilla hyvinpalkattuja ammatit . Joten ei heissä ole mitään pelkäämistä , ja mikä parasta heitä ei kiinnosta muiden ihmisten seksuaalisuus tippaakaan .
        Joten uskon veljillä ei näytä olevan pienintäkään käsitystä asioista josta harva se päivä jauhavat netissä , juuri siksi että heidän kiinnostus asiaan on kova ja saavat nautinnon siitä jauhamisesta
        Kuten vanha sanan lasku. ” siitä puhe mistä puute ” on tässäkin asiassa paikkansa pitävä

        Kukaan ei synny "väärän kehoon", koska ihminen on kokonaisuus, henki, sielu ja ruumis ovat yhtä, yksi kokonaisuus.

        Henki ei leijaile jossain funtsaamassa, mihin kehoon se ehkä syntyisi - ja sitten hyppää vahingossa väärään kroppaan.


    • Täälläkö ne ahkerat Herran pikku apulaiset on näin 2. adventin kunniaksi pohtineet vaihteeksi näitä asioita.

      • Anonyymi

        Niin? Ilmeisesti heidän uskonnollisuuteensa kuuluu lähetyskäskyn sijaan aloituksen kaltaiset julistamiset, mitä arvelet onko kyseessä viidesläiset?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Ilmeisesti heidän uskonnollisuuteensa kuuluu lähetyskäskyn sijaan aloituksen kaltaiset julistamiset, mitä arvelet onko kyseessä viidesläiset?

        Joku ihan oma lahkonsa nuo ovat, kun muu kristillinen väki alkaa valmistautumaan yhteen vuoden suurimpaan juhlaan niin noilla jauhaa sama levy kesät talvet.
        Kuka saa , kenelle annetaan, kuka antaa ja minkälaisessa pakkauksessa tuo toimitetaan ja ei, kyse ei ole joulusta.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Joku ihan oma lahkonsa nuo ovat, kun muu kristillinen väki alkaa valmistautumaan yhteen vuoden suurimpaan juhlaan niin noilla jauhaa sama levy kesät talvet.
        Kuka saa , kenelle annetaan, kuka antaa ja minkälaisessa pakkauksessa tuo toimitetaan ja ei, kyse ei ole joulusta.

        Miten se syntyminen väärään kehoon käytännössä tapahtuu?
        Mihin se ihmisen oikea keho joutuu ja mistä väärä keho tulee?

        Osaatko lahkolainen kertoa ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten se syntyminen väärään kehoon käytännössä tapahtuu?
        Mihin se ihmisen oikea keho joutuu ja mistä väärä keho tulee?

        Osaatko lahkolainen kertoa ?

        Mistä minä tuon tietäisin. Tuohan on täysin subjektiivinen juttu. En minä osaa selittää tuota sinun kaappihomouttakaan koska itselläni ei vastaavia ajatuksia ole koskaan ollut.
        Miksi te, ette me jonnekin seksuaalivähemmistöjen baareihin tai tilaisuuksiin kyselemään?
        Taitaa pelko olla syy.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Mistä minä tuon tietäisin. Tuohan on täysin subjektiivinen juttu. En minä osaa selittää tuota sinun kaappihomouttakaan koska itselläni ei vastaavia ajatuksia ole koskaan ollut.
        Miksi te, ette me jonnekin seksuaalivähemmistöjen baareihin tai tilaisuuksiin kyselemään?
        Taitaa pelko olla syy.

        Mutta silti uskot niiden olevan totta.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Mistä minä tuon tietäisin. Tuohan on täysin subjektiivinen juttu. En minä osaa selittää tuota sinun kaappihomouttakaan koska itselläni ei vastaavia ajatuksia ole koskaan ollut.
        Miksi te, ette me jonnekin seksuaalivähemmistöjen baareihin tai tilaisuuksiin kyselemään?
        Taitaa pelko olla syy.

        Kyll ää sinä ihan julkihomo olet.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Mistä minä tuon tietäisin. Tuohan on täysin subjektiivinen juttu. En minä osaa selittää tuota sinun kaappihomouttakaan koska itselläni ei vastaavia ajatuksia ole koskaan ollut.
        Miksi te, ette me jonnekin seksuaalivähemmistöjen baareihin tai tilaisuuksiin kyselemään?
        Taitaa pelko olla syy.

        Miksi kieroutuneita pitäisi pelätä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta silti uskot niiden olevan totta.

        No jos aikuinen ihminen on valmis käymään vuosien prosessin läpi saadakseen vaihtaa vehkeensä niin onhan se nyt tavallaan pakko uskoa todeksi vaikka, sitä ei omalle kohdalle osaa kuvitella. Ihan niin kuin tuo sinun kaappijuttusikin kaikki sen tietää mutta harva on tuollaista elänyt.

        Kannattaisi ehdottomasti mennä kysymään joltain sellaiselta jolla asiassa omakohtaisia kokemuksia tai sitten voi vaihtoehtoisesti ajatella, että mitä se sinulta on pois jos joku Jare haluaakin olla Jane .


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No jos aikuinen ihminen on valmis käymään vuosien prosessin läpi saadakseen vaihtaa vehkeensä niin onhan se nyt tavallaan pakko uskoa todeksi vaikka, sitä ei omalle kohdalle osaa kuvitella. Ihan niin kuin tuo sinun kaappijuttusikin kaikki sen tietää mutta harva on tuollaista elänyt.

        Kannattaisi ehdottomasti mennä kysymään joltain sellaiselta jolla asiassa omakohtaisia kokemuksia tai sitten voi vaihtoehtoisesti ajatella, että mitä se sinulta on pois jos joku Jare haluaakin olla Jane .

        Vika on korvien välissä eikä väärässä kehossa.
        Ei siitä miehestä kuitenkaan tule naista vaan silvottu mies.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vika on korvien välissä eikä väärässä kehossa.
        Ei siitä miehestä kuitenkaan tule naista vaan silvottu mies.

        Taitaa olla nyky kirurgit niin taitavia, että sinä et huomaisia mitään kummallista . Tuo siis oletuksena, että olisit edes naisiinpäin.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Taitaa olla nyky kirurgit niin taitavia, että sinä et huomaisia mitään kummallista . Tuo siis oletuksena, että olisit edes naisiinpäin.

        Eivät pysy muuhun kuin silpomasn sen miehen ja täyttämään tietyt paikat muovilla.
        Naista ei miehestä saa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät pysy muuhun kuin silpomasn sen miehen ja täyttämään tietyt paikat muovilla.
        Naista ei miehestä saa.

        Onko oikein laajakin kokemus asiasta.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Onko oikein laajakin kokemus asiasta.

        Näköjään laajempi kuin sinulla kun et edes tosiasioita tunnusta. Mihin lahkoon mahdat kuulua?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään laajempi kuin sinulla kun et edes tosiasioita tunnusta. Mihin lahkoon mahdat kuulua?

        Tähän on pakko myöntyä. Vaimon kanssa ollut vuosikymmeniä ja hän on ihan aito silläkin tavalla.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tähän on pakko myöntyä. Vaimon kanssa ollut vuosikymmeniä ja hän on ihan aito silläkin tavalla.

        Hyksyt kaikki Setan kotkotukset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyksyt kaikki Setan kotkotukset.

        Vaimoni aitous ei liity setaan.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Vaimoni aitous ei liity setaan.

        Häntäkö aloitus koskeekin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Häntäkö aloitus koskeekin?

        Älä sitten kommentoi minulle jos aloitusta haluat kommentoida.


      • Anonyymi

        Juuri tulin seurakunnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se syntyminen väärään kehoon käytännössä tapahtuu?
        Mihin se ihmisen oikea keho joutuu ja mistä väärä keho tulee?

        Osaatko lahkolainen kertoa ?

        Palstan Uudestisyntyneet Jeesuksen omat varmaan osaisivat sinulle kertoa miten uudestisyntyminen tapahtuu ja miksi heille ei kelpaa syntymässä Jumalalta lahjaksi saatu ihminen vaan pitää syntyä uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan Uudestisyntyneet Jeesuksen omat varmaan osaisivat sinulle kertoa miten uudestisyntyminen tapahtuu ja miksi heille ei kelpaa syntymässä Jumalalta lahjaksi saatu ihminen vaan pitää syntyä uudelleen.

        Kyllä vain.
        Jeesus keskustelee Nikodemoksen kanssa:

        ”Fariseusten joukossa oli Nikodemos-niminen mies, juutalaisten neuvoston jäsen. Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi: ”Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan.” Jeesus vastasi hänelle: ”Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa.” Nikodemos kysyi: ”Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?” Jeesus vastasi: ”Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: ’Teidän täytyy syntyä uudesti.’ . Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita.” ”Miten tämä kaikki on mahdollista?” Nikodemos kysyi. Jeesus vastasi: ”Etkö sinä, Israelin opettaja, ymmärrä sitä? ”Totisesti, totisesti: me puhumme mitä tiedämme ja todistamme siitä mitä olemme nähneet, mutta te ette ota vastaan meidän todistustamme. Jos te ette usko, kun puhun teille tämän maailman asioista, kuinka voisitte uskoa, kun puhun taivaallisista! . Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika. . ”Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava, jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän. Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. (Joh. 3:1-16) Myös tässä kohdassa on kyse Jumalan pelastustyöstä kokonaisuutena eikä jakson ajatuksenkulkua kannata pilkkoa pieniin osiin: Nikodemos tulee kysymään tietä Jumalan valtakuntaan ja osoittautuu täysin tietämättömäksi. Jeesus osoittaa hänelle tien: Ihmisen pitää syntyä anothen, mikä tarkoittaa kahta asiaa 1) uudelleen ja 2) ylhäältä. Sanat ovat siis tarkoituksellisen arvoitukselliset ja kaksiselitteiset. Mitä ne voivat tarkoittaa? Jeesus soveltaa itseensä kertomuksen erämaan pronssikäärmeestä: Niin kuin seipään nenään nostettu pronssikäärme pelasti kivusta ja kuolemasta, niin ristille nostettu Kristus vapauttaa synnistä ja kadotuksesta ja lahjoittaa iankaikkisen elämän. Hänen yhteyteensä tuleminen merkitsee syntymistä, sekä uudelleen että ylhäältä. Se merkitsee syntymistä ”vedestä ja Hengestä” – nyt siis kaste mainitaan uudelleen uuden Jumala-suhteen välittäjänä. Myös tässä Jumalan koko maailmaa koskettava pelastusteko ja yhden ihmisen pelastuminen liittyvät toinen toisiinsa.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Älä sitten kommentoi minulle jos aloitusta haluat kommentoida.

        Mikset sinä puhu aloituksesta?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No jos aikuinen ihminen on valmis käymään vuosien prosessin läpi saadakseen vaihtaa vehkeensä niin onhan se nyt tavallaan pakko uskoa todeksi vaikka, sitä ei omalle kohdalle osaa kuvitella. Ihan niin kuin tuo sinun kaappijuttusikin kaikki sen tietää mutta harva on tuollaista elänyt.

        Kannattaisi ehdottomasti mennä kysymään joltain sellaiselta jolla asiassa omakohtaisia kokemuksia tai sitten voi vaihtoehtoisesti ajatella, että mitä se sinulta on pois jos joku Jare haluaakin olla Jane .

        >> jos aikuinen ihminen on valmis käymään vuosien prosessin läpi saadakseen vaihtaa vehkeensä niin onhan se nyt tavallaan pakko uskoa todeksi <<

        Ja osa tulee seurakuntiin itkemään tekemäänsä ratkaisua, koska katuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain.
        Jeesus keskustelee Nikodemoksen kanssa:

        ”Fariseusten joukossa oli Nikodemos-niminen mies, juutalaisten neuvoston jäsen. Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi: ”Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan.” Jeesus vastasi hänelle: ”Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa.” Nikodemos kysyi: ”Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?” Jeesus vastasi: ”Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: ’Teidän täytyy syntyä uudesti.’ . Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita.” ”Miten tämä kaikki on mahdollista?” Nikodemos kysyi. Jeesus vastasi: ”Etkö sinä, Israelin opettaja, ymmärrä sitä? ”Totisesti, totisesti: me puhumme mitä tiedämme ja todistamme siitä mitä olemme nähneet, mutta te ette ota vastaan meidän todistustamme. Jos te ette usko, kun puhun teille tämän maailman asioista, kuinka voisitte uskoa, kun puhun taivaallisista! . Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika. . ”Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava, jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän. Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. (Joh. 3:1-16) Myös tässä kohdassa on kyse Jumalan pelastustyöstä kokonaisuutena eikä jakson ajatuksenkulkua kannata pilkkoa pieniin osiin: Nikodemos tulee kysymään tietä Jumalan valtakuntaan ja osoittautuu täysin tietämättömäksi. Jeesus osoittaa hänelle tien: Ihmisen pitää syntyä anothen, mikä tarkoittaa kahta asiaa 1) uudelleen ja 2) ylhäältä. Sanat ovat siis tarkoituksellisen arvoitukselliset ja kaksiselitteiset. Mitä ne voivat tarkoittaa? Jeesus soveltaa itseensä kertomuksen erämaan pronssikäärmeestä: Niin kuin seipään nenään nostettu pronssikäärme pelasti kivusta ja kuolemasta, niin ristille nostettu Kristus vapauttaa synnistä ja kadotuksesta ja lahjoittaa iankaikkisen elämän. Hänen yhteyteensä tuleminen merkitsee syntymistä, sekä uudelleen että ylhäältä. Se merkitsee syntymistä ”vedestä ja Hengestä” – nyt siis kaste mainitaan uudelleen uuden Jumala-suhteen välittäjänä. Myös tässä Jumalan koko maailmaa koskettava pelastusteko ja yhden ihmisen pelastuminen liittyvät toinen toisiinsa.

        Edelleen jäi avoimeksi kysymys miksi heille ei kelpaa syntymässä Jumalalta lahjaksi saatu ihminen vaan pitää saada syntyä uudelleen?
        Ovatko he siis itse tyytymättömiä alkuperäiseen ihmiseen johon ovat syntyneet ja haluavat muuttua sellaisiksi millaiseen voivat itse olla tyytyväisiä vai heidän uskonnolliset opettajansa kertovat olevansa tyytyväisiä?

        Yhdenkään pienen lapsen ei pitäisi joutua kokemaan perheensä uskonnollisen opettajan lausumaa, jossa lapselle sanotaan ettei hän ole kelvollinen Jeesukselle arvokkaana omana itsenään.

        Voitko siis osoittaa postaamasi Raamatunkohdat tarkoittamaan nykypäivän uudestisyntyneitä Jeesuksen Omia, jotka eivät elä elämäänsä Raamatussa kerrotulla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan Uudestisyntyneet Jeesuksen omat varmaan osaisivat sinulle kertoa miten uudestisyntyminen tapahtuu ja miksi heille ei kelpaa syntymässä Jumalalta lahjaksi saatu ihminen vaan pitää syntyä uudelleen.

        Uudestisyntyminen on hengellinen tapahtuma, ei siinä mikään sukupuoli vaihdu.


      • Anonyymi

        Pitävät kynsin hampain kiinni uskomuksesta ainoana oikeana pieniä elämässä .
        Sääliksi käy , samalla kun tuppehtivat nettiin pauhaamaan harva se päivä samasta asiasta, niin että ovat niin pirun kiinnostuneet kuitenkin.
        Vapaa ihminen ei huolehdi toisten asioista vaan omista asioistaan ainoastaan ja hyväksyy ihmiset sellaisina kun he ovat syntyneet tähän maailmaan .
        Siksi näihin ei juttuihin ei ole tavallisella ihmisillä tarvetta kun ymmärretään hieman suuremmalla kapasiteetilla että meitä on moneksi , ja kenenkään oikeus ei ole alistaa ihmistä joka ei ole tehnyt kenellekkään mitään pahaa


      • Anonyymi

        Täällä vain kynttilöitämme sytyttelemme kansan piristykseksi. Näinä vaikeina halvan sähkönsähkön mesästysaikoina valoa pmeyteen kansalle tuottamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vika on korvien välissä eikä väärässä kehossa.
        Ei siitä miehestä kuitenkaan tule naista vaan silvottu mies.

        Aina ei mieli ja keho kohtaa,mutta kumpaa on helpompi hoitaa,sitä täällä nyt pohtikaamme.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Vaimoni aitous ei liity setaan.

        Ihan aito on.Taiwanissa tehty ja Kaalimadosta ostettu 2v.takuulla,ainakin tämän ostokuitin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestisyntyminen on hengellinen tapahtuma, ei siinä mikään sukupuoli vaihdu.

        Harjoittavatko uudestisyntyneetkin siis vaimonsa kanssa avioseksiä ilman lisääntymistarkoitusta?
        Mitä Jeesus mahtaa tehdä seuraajillaan jotka himoissaan hekumoivat vastoin Herran tahtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harjoittavatko uudestisyntyneetkin siis vaimonsa kanssa avioseksiä ilman lisääntymistarkoitusta?
        Mitä Jeesus mahtaa tehdä seuraajillaan jotka himoissaan hekumoivat vastoin Herran tahtoa.

        Mitä horiset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä horiset?

        Kiinnosti vaan, että jos ihminen uudestisyntyy Jeesuksen seuraajaksi, niin voiko hän enää himoissaan hekumoida puolisonsa kanssa? Siis seksiä ilman lisääntymistarkoitusta? Vai koittaako paluu uudestisyntymättömään ihmiseen välittömästi tuollaisen teon jälkeen?


    • Anonyymi

      Ehkä kehon pitäisikin olla lehmän tai sian, niin tuntuisi omalta.

      • Anonyymi

        Eikös ne jotkut väitä olevansa koiria ja muokkaa itseään sen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne jotkut väitä olevansa koiria ja muokkaa itseään sen mukaan.

        Onko sekin sitten normaalia, jos ihminen kokee, ettei olekaan ihminen, vaan koijuli?


    • Anonyymi

      Tanssija Laura Allonen – nainen, jolla on miehen kromosomit. Kouluterveydenhoitaja pani merkille, että Laura Allosen pituuskasvu hidastui teini-iän kynnyksellä. Pitkällisen selvittelyn jälkeen osoittautui, että Lauralla on miehen kromosomit, 46 XY.

      – Sain diagnoosin 14-vuotiaana, ja se tuntui todella hämmentävältä ja järkyttävältäkin.

      Hormonihoitojen myötä Lauran kehitys jatkui normaalina.

      – Olen hakenut tietoa intersukupuolisuudesta ja hyväksynyt itseni sellaisena kuin olen.

      https://areena.yle.fi/1-4399919

      • Anonyymi

        >> pituuskasvu hidastui teini-iän kynnyksellä. Pitkällisen selvittelyn jälkeen osoittautui, että Lauralla on miehen kromosomit <<

        Eikö sitten olisi pituuskasvu kuulunut kiihtyä, koska miehet tavallisesti kasvavat pidemmiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> pituuskasvu hidastui teini-iän kynnyksellä. Pitkällisen selvittelyn jälkeen osoittautui, että Lauralla on miehen kromosomit <<

        Eikö sitten olisi pituuskasvu kuulunut kiihtyä, koska miehet tavallisesti kasvavat pidemmiksi.

        Osa jää puutarhatontuiksi kuten hyvin tiedät.


    • Anonyymi

      Keho on aina oikea mutta joillain pää sekoaa.

      • Anonyymi

        😂 Mitä tämä tarkoittaa? Että vaihtaa pitäisikin se pää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        😂 Mitä tämä tarkoittaa? Että vaihtaa pitäisikin se pää?

        Varmaan johonkin sellaiseen kommentoija tähtää. Aitouskovaisille kun on ihan samantekevää mitä tehdään kunhan mukana ei ole genitaalit niitä he vahtivat haukkana.


      • Anonyymi

        Jumalan suunnitelmissa ei ole ollut että ihminen olisi jotenkin viallinen noin absoluuttisesti. Mutta nykywokettajat toitottavat nuorille että he ovat jotenkin vääränlaisia ja viallisia ihmisiä. Tällaisesti henkisestä väkivallasta ei kyllä kukaan toivu muuta kuin mahdottomien terapioitten kautta taikka uskoontulolla Jeesukseen, joka vakuuttaa että sinä riität.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂 Mitä tämä tarkoittaa? Että vaihtaa pitäisikin se pää?

        Päätä voidaan hoitaa, sinunkin. 🥱


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan suunnitelmissa ei ole ollut että ihminen olisi jotenkin viallinen noin absoluuttisesti. Mutta nykywokettajat toitottavat nuorille että he ovat jotenkin vääränlaisia ja viallisia ihmisiä. Tällaisesti henkisestä väkivallasta ei kyllä kukaan toivu muuta kuin mahdottomien terapioitten kautta taikka uskoontulolla Jeesukseen, joka vakuuttaa että sinä riität.

        Toisin sanoen herätysliikkeiden Raamatullinen julistus ihmisen kelvottomuudesta Jumalalle jos ei elä ja toimi kyseisen liikkeen edellyttämällä tavalla, onkin wokettajien toimintaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen herätysliikkeiden Raamatullinen julistus ihmisen kelvottomuudesta Jumalalle jos ei elä ja toimi kyseisen liikkeen edellyttämällä tavalla, onkin wokettajien toimintaa?

        Vain sinun päässäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain sinun päässäsi.

        Wokettaminen onkin siis vain omaa kuvitelmaani, vaikka siitä kirjoittavat palstalla toiset?
        Kiva pää sinulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan suunnitelmissa ei ole ollut että ihminen olisi jotenkin viallinen noin absoluuttisesti. Mutta nykywokettajat toitottavat nuorille että he ovat jotenkin vääränlaisia ja viallisia ihmisiä. Tällaisesti henkisestä väkivallasta ei kyllä kukaan toivu muuta kuin mahdottomien terapioitten kautta taikka uskoontulolla Jeesukseen, joka vakuuttaa että sinä riität.

        Kaikkivaltiaan teoillako ei sitten ollutkaan tarkoitusta, jos hänen luomuksiinsa tuli vikoja joita Hän ei ollut tarkoittanut?


    • Anonyymi

      "...kitsenmurhanvälttö olkaa

    • <<Miten se syntyminen väärään kehoon käytännössä tapahtuu?>>

      Varmaan sillä tarkoitetaan, että aivot syntyy kehoon jota aivot ei tunnista omaksi sukupuoleksi.

      • Anonyymi

        "Aivot syntyy kehoon"...?

        Tämähän menee aina vain humoristisemmaksi. 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Aivot syntyy kehoon"...?

        Tämähän menee aina vain humoristisemmaksi. 😂

        En oikein näe mitä todellisuudessa on humoristista. Todellisuushan on, että normaalisti aivot syntyy/kehittyy ihmisen kehoon.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        En oikein näe mitä todellisuudessa on humoristista. Todellisuushan on, että normaalisti aivot syntyy/kehittyy ihmisen kehoon.

        Mene anatomian ja fysiologian tunnille, t. hoitoalan ihminen.

        Aivojen kehitys alkaa jo raskausaikana. Aivojoen kehitys voi jatkua jopa 30-v:ksi saakka, useimmiten kehitys jatkuu n. 20-25-v:ksi asti. Sinun opillasi ihmiset olisivat "aivoitta" ensimmäiset 20-30 vuotta elämästään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene anatomian ja fysiologian tunnille, t. hoitoalan ihminen.

        Aivojen kehitys alkaa jo raskausaikana. Aivojoen kehitys voi jatkua jopa 30-v:ksi saakka, useimmiten kehitys jatkuu n. 20-25-v:ksi asti. Sinun opillasi ihmiset olisivat "aivoitta" ensimmäiset 20-30 vuotta elämästään.

        Mutta jo lasten pitäisi päättää sukupuolensa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jo lasten pitäisi päättää sukupuolensa!

        Ihmisen sukupuolen päättävät toiset ihmiset, valitettavan usein jopa ilman lääketieteellisiä perusteita ainoastaan virtsaamiseen käytetyn kehonosan perusteella.
        Miksi siis ihminen ei saisi itse päättää kyseistä asiaa, vaan ainoa ihminen joka asian kanssa elää oikeasti jätetään kuulematta.
        Viisautta on niin monenlaista, mutta hirmu usein sitä luullaan löytyvän itsekultakin toisten ihmisten henkilökohtaisista asioista keskusteltaessa.
        Miksi siis tehdään itselle merkityksettömästä asiasta aivan järkyttävä numero?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen sukupuolen päättävät toiset ihmiset, valitettavan usein jopa ilman lääketieteellisiä perusteita ainoastaan virtsaamiseen käytetyn kehonosan perusteella.
        Miksi siis ihminen ei saisi itse päättää kyseistä asiaa, vaan ainoa ihminen joka asian kanssa elää oikeasti jätetään kuulematta.
        Viisautta on niin monenlaista, mutta hirmu usein sitä luullaan löytyvän itsekultakin toisten ihmisten henkilökohtaisista asioista keskusteltaessa.
        Miksi siis tehdään itselle merkityksettömästä asiasta aivan järkyttävä numero?

        Ihmisen kromosomit, solut, hormonit sen päättävät js se päätös näkyy ihmisen kehosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen sukupuolen päättävät toiset ihmiset, valitettavan usein jopa ilman lääketieteellisiä perusteita ainoastaan virtsaamiseen käytetyn kehonosan perusteella.
        Miksi siis ihminen ei saisi itse päättää kyseistä asiaa, vaan ainoa ihminen joka asian kanssa elää oikeasti jätetään kuulematta.
        Viisautta on niin monenlaista, mutta hirmu usein sitä luullaan löytyvän itsekultakin toisten ihmisten henkilökohtaisista asioista keskusteltaessa.
        Miksi siis tehdään itselle merkityksettömästä asiasta aivan järkyttävä numero?

        Jos sukupuolella ei ole merkitystä niin mitä Seta ja feministit sitten meuhkaa?


      • Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

        Jos sukupuolella ei ole merkitystä niin mitä Seta ja feministit sitten meuhkaa?

        Mikä oivallus. Tätä sopii ihmetellä.
        Asia ilmeisesti pätee vain toisin päin, mutta ei toisin päin.


      • Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

        Jos sukupuolella ei ole merkitystä niin mitä Seta ja feministit sitten meuhkaa?

        Sinua ei siis haittaisi, jos toiset ihmiset käskisivät sinun olemaan nainen vaikka tiedät olevasi miesoletettu?
        Olet todella jalo ihminen, joka kääntää toisenkin poskensa pahoinpitelijälleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen kromosomit, solut, hormonit sen päättävät js se päätös näkyy ihmisen kehosta.

        Tosin aina ihmisen sukupuolta ei pystytä päättämään ihmisen kehossa olevien tuntomerkkien perusteella.
        Synnytyssalissa päätös tehdään virtsaamisen käytettävien kehonosien perusteella ja se ei vielä kerro, onko omistaja elämänsä aikana hedelmöitys tai hedelmöittymiskykyinen.
        Mihin muuhun sinä tarvitset sukupuolta, kuin lisääntymiseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinua ei siis haittaisi, jos toiset ihmiset käskisivät sinun olemaan nainen vaikka tiedät olevasi miesoletettu?
        Olet todella jalo ihminen, joka kääntää toisenkin poskensa pahoinpitelijälleen.

        Laitat omia mieltymyksiäsi taas minun kontolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin aina ihmisen sukupuolta ei pystytä päättämään ihmisen kehossa olevien tuntomerkkien perusteella.
        Synnytyssalissa päätös tehdään virtsaamisen käytettävien kehonosien perusteella ja se ei vielä kerro, onko omistaja elämänsä aikana hedelmöitys tai hedelmöittymiskykyinen.
        Mihin muuhun sinä tarvitset sukupuolta, kuin lisääntymiseen?

        Kumpia panet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mene anatomian ja fysiologian tunnille, t. hoitoalan ihminen.

        Aivojen kehitys alkaa jo raskausaikana. Aivojoen kehitys voi jatkua jopa 30-v:ksi saakka, useimmiten kehitys jatkuu n. 20-25-v:ksi asti. Sinun opillasi ihmiset olisivat "aivoitta" ensimmäiset 20-30 vuotta elämästään.

        En oikein tajua mitä sekoilet. Ihmiset on aivotta vain 2 viikkoa elämästään. Aivot syntyy sikiöön kolmannella viikolla.

        Tietysti aivot kehittyy koko elämän ja kaikenlaiset asiat voi vaikuttaa aivoihin, mutta jo ennen syntymää asiat voi vaikuttaa lapsen aivoihin, kuten kemikaalit, saasteet ja roskaruoka, ja ne voi aiheuttaa vikoja aivoihin.


      • Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

        Laitat omia mieltymyksiäsi taas minun kontolle.

        Kunhan ihailen miten lähimmäisenrakkautesi kumpuaa ylevistä sanoistasi. Olet varmasti koko lähetyshiippakunnan arvostetuin mies.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan ihailen miten lähimmäisenrakkautesi kumpuaa ylevistä sanoistasi. Olet varmasti koko lähetyshiippakunnan arvostetuin mies.

        Väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpia panet?

        Vastakkaisen sukupuolen aikuisen edustajan kanssa nautitaan toisistamme seksin avulla, nyt kun ei enempää lisäännytä.
        Jos haluat jonkun ihmisen kanssa lisääntyä, niin onko sinulle jonkun kerrottava ensin onko hän hedelmöittävä vai hedelmöittyvä?


      • Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

        Väärin.

        Ilmeisesti eivät sitten herätysliikkeessäsi ymmärrä jaloutesi ja hengellisyytesi todellista arvoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti eivät sitten herätysliikkeessäsi ymmärrä jaloutesi ja hengellisyytesi todellista arvoa?

        Puhuitko nyt herätysliikkeistä vai lähetyshiippalunnasta?


      • Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

        Puhuitko nyt herätysliikkeistä vai lähetyshiippalunnasta?

        Monet muutkaan palstalla eivät kehtaa kertoa taustallaan vaikuttavaa uskonnollista viiteryhmää, joten lienee palstauskonnollinen tapa jättää yksi merkittävimmistä taustatekijöistään piiloon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monet muutkaan palstalla eivät kehtaa kertoa taustallaan vaikuttavaa uskonnollista viiteryhmää, joten lienee palstauskonnollinen tapa jättää yksi merkittävimmistä taustatekijöistään piiloon.

        Sinä et kehtaa edes nikkisi rekata.


      • Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

        Sinä et kehtaa edes nikkisi rekata.

        Rekisteröityä jonka jälkeen voisitte tukkia sähköpostin kehtaamisellanne?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rekisteröityä jonka jälkeen voisitte tukkia sähköpostin kehtaamisellanne?

        Höpöjä!


    • Anonyymi

      Jos nuorelle ihmiselle tyrkytetään ajatusta että hänen kehonsa on jotenkin väärä, niin tällainen ihminen ei psyykkisesti toivu koskaan.

      • No lopettakaa sitten ihmeessä. Missään ei ole seksuaalisesti tai sukupuolisesti niin ahdistunutta väkeä kuin palstan perusteella aitouskovissa.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No lopettakaa sitten ihmeessä. Missään ei ole seksuaalisesti tai sukupuolisesti niin ahdistunutta väkeä kuin palstan perusteella aitouskovissa.

        "No lopettakaa sitten ihmeessä."

        En usko että wokettajat lopettavat tuota syyttelyä että joku on syntynyt vialliseen tai vääränlaiseen kehoon, koska tämä on heidän politiikkaansa mikä on määrätty USAsta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "No lopettakaa sitten ihmeessä."

        En usko että wokettajat lopettavat tuota syyttelyä että joku on syntynyt vialliseen tai vääränlaiseen kehoon, koska tämä on heidän politiikkaansa mikä on määrätty USAsta.

        Kannattaa ajatella ihan sitä omaa sakkiasi. Kammottava ajatuskin jos joutuisi nuorena olemaan lössissänne.


      • Anonyymi

        Kasvava ja kehittyvä ihminen hakee omaa itseään niin kauan kuin kehitys on kesken.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Kannattaa ajatella ihan sitä omaa sakkiasi. Kammottava ajatuskin jos joutuisi nuorena olemaan lössissänne.

        Kuka sinua estää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvava ja kehittyvä ihminen hakee omaa itseään niin kauan kuin kehitys on kesken.

        Ei hae.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hae.

        Keskenkasvuisilta ei kuulu kysyä, mikä olet. Vasta kun hän on täysin kypsynyt aikuinen, hän osaa sen kertoa.


    • Anonyymi

      Keho on noin 50-50 mies tai nainen, eli sielu saa väärän kehon noin puolessa tapauksia.

      • Anonyymi

        Eikö niitä sukupuolta olekaan tuhansia?


    • Anonyymi

      Kun Jeesus pilven reunalla luo ihmisiä niin välillä tulee virheitä kehojen ja sielujen suhteen. No tietysti se niin sanottu oikea keho on sillä toisella tyypillä jonka kanssa Jeesus sekoitti tilanteen ja väärä on hänen. Ainoastaan Jeesus tietää mikä olisi ollut se oikea keho ja missä se on menossa.

    • Anonyymi

      Kun ensimmäiset ymmärryksen säteet valtaa mielen ja tajuaa, että on ruotsalainen, mutta mieli sanoo että oikeasti on suomalainen. On joutunut ruotsalaiseen kehoon, miten?

    • Anonyymi

      Ei ihminen synny väärään kehoon. Ihmisen mieli vaan on tehnyt tepposet silloin kun ihminen ei jotenkin hyväksy kehon kuvaa itsessään miehenä tai naisena.

      • Anonyymi

        Juu, mutta aletaan leikellä kehoa eikö hoitaa mieltä. 😏


      • Anonyymi

        Älkää avatko linkkiä, siitä on varoitettu jo toisaalla. Virus.


    • Anonyymi

      "Ihmisen mieli vaan on tehnyt tepposet silloin kun ihminen ei jotenkin hyväksy kehon kuvaa itsessään miehenä tai naisena."

      Niin - ihminen ikäänkuin "pakotetaan" uskomaan että on vääränlainen ja kirurgin pitäisi korjata epämuodostunut ihminen oikeanlaiseksi. Tällaisen minä-kuvan woketus antaa uhreilleen ja samalla rikotaan tämän uhrin psyyke pelkästään poliittisen vallanhimon takia ja jopa kirkko on saatu tähän hornantyöhön osallistumaan. Uhri joutuu yksin sitten kantamaan tuskaansa lopun elämään ja lopulta vielä joutuu kadotukseen jos ei usko Jeesukseen kelpaa. Vain Jeesus voi eheyttää tällaisen runneltun ihmisen.

    • Anonyymi

      Synnyin ilman käsivarsia.
      Seuraavan kehon tulisi olla sit täydellinen.


      AamEn

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onko yhtään ketään joilla kaikki raajat Jumala jätti pois tähän elämään?


      • Anonyymi

        Entä ilman penistä syntyneissä miehissä.
        Telkkarissa oli dokkari brittiläisestä uroksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko yhtään ketään joilla kaikki raajat Jumala jätti pois tähän elämään?

        Mainittu evankelista Nick Vujicic on australialainen saarnaaja ja puhuja. Hän syntyi ilman käsiä ja jalkoja harvinaisen oireyhtymän, tetra-amelia syndrooman takia. Lapsena hän kärsi masennuksesta, mutta tuli lopulta sinuiksi sairautensa kanssa ja 17-vuotiaana hän perusti Life Without Limbs -hyväntekeväisyysjärjestön. Vujicic on suorittanut kaksi taloustieteen korkeakoulututkintoa. Nykyään hän pitää puheita ympäri maailmaa ja keskittyy vähäosaisten asioihin. Vujicic avioitui vuonna 2012 ja heillä on kaksi lasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainittu evankelista Nick Vujicic on australialainen saarnaaja ja puhuja. Hän syntyi ilman käsiä ja jalkoja harvinaisen oireyhtymän, tetra-amelia syndrooman takia. Lapsena hän kärsi masennuksesta, mutta tuli lopulta sinuiksi sairautensa kanssa ja 17-vuotiaana hän perusti Life Without Limbs -hyväntekeväisyysjärjestön. Vujicic on suorittanut kaksi taloustieteen korkeakoulututkintoa. Nykyään hän pitää puheita ympäri maailmaa ja keskittyy vähäosaisten asioihin. Vujicic avioitui vuonna 2012 ja heillä on kaksi lasta.

        Alkoholisteilla on myös todistus voimaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholisteilla on myös todistus voimaa!

        Vankiloista vapautuneet taappajat ja huumeista vapautuneet.
        Homoseksuaalisuudesta kääntyneitä valtavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vankiloista vapautuneet taappajat ja huumeista vapautuneet.
        Homoseksuaalisuudesta kääntyneitä valtavasti.

        Bi-seksuaalisuudesta.
        Homoudesta ei oikein nykypäivinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko yhtään ketään joilla kaikki raajat Jumala jätti pois tähän elämään?

        Onhan heitä useampikin. Tässä esim. Jalaton ja kädetön Nick selvisi kiusaamisesta ja puhuu nyt miljoonille – ”Kauniita asioita syntyy rikkinäisistä palasista” https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005393658.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan heitä useampikin. Tässä esim. Jalaton ja kädetön Nick selvisi kiusaamisesta ja puhuu nyt miljoonille – ”Kauniita asioita syntyy rikkinäisistä palasista” https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005393658.html

        Hänestä näköjään jo oli mainittu aikaisemmin, mikä kertoo että kädettömästä ja jalattomastakin voi tulla lahjakas ja kuuluisa.


      • Anonyymi

        Ilmeisesti on siis sittenkin olemassa hihhuli jonka julistukset eivät ole pelkkää käsien heiluttelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti on siis sittenkin olemassa hihhuli jonka julistukset eivät ole pelkkää käsien heiluttelua.

        Taidat olla.


    • Anonyymi

      >> Miten ihminen syntyy väärään kehoon? <<

      Ei mitenkään. Ihminen on yksi kokonaisuus; sielu, henki, ruumis alusta asti.

      • Anonyymi

        Miehisen näköinen ja suosittu naisten parissa ilman tietoa (Jumalan) pois jätettyä penistä hänestä!

        👻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehisen näköinen ja suosittu naisten parissa ilman tietoa (Jumalan) pois jätettyä penistä hänestä!

        👻

        Jumala antoi kehon ilman penistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala antoi kehon ilman penistä.

        Sinulle ilman aivoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle ilman aivoja.

        Projisointia 🤭


    • Anonyymi

      Synnyin ilman kohtua, mutta sain jumalalta lapsen Afrikasta.
      Näin oli tarkoitettu.

      • Anonyymi

        Minulla ei ole siittiöitä Jumalan tahdosta.
        Naapurin mies antoi sukusolujansa Jumalan auttamana.
        Olen kiitollinen Jumalalle joka ikinen päivä ja kiitosrukoilen iltaisin nukkumaan mennessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole siittiöitä Jumalan tahdosta.
        Naapurin mies antoi sukusolujansa Jumalan auttamana.
        Olen kiitollinen Jumalalle joka ikinen päivä ja kiitosrukoilen iltaisin nukkumaan mennessä.

        Hyvä, ettet lisäänny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, ettet lisäänny.

        Olen typerä persu, tytöt hylkii 😢


    • Anonyymi

      >> Miten keho johon syntyy voi olla väärä? <<

      Ei mitenkään. Emme me kaikkia elävän ravinnon syöjienkään väitteitä usko, vaikka he itse kutsuvat sitä luonnonmukaiseksi. Jne.

      • Anonyymi

        Nudistirantoja ei saa pystyttää mielin kielin minne vain, nudistien pillin mukaan, vaikka nudistit ovat sitä mieltä, että he ovat vain luonnollisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nudistirantoja ei saa pystyttää mielin kielin minne vain, nudistien pillin mukaan, vaikka nudistit ovat sitä mieltä, että he ovat vain luonnollisia.

        Yyteristäkin poistettu nudistiranta kun ne eivät pysyneet omassa aitauksessaan.


    • Anonyymi

      Hmm..Siittiön taikka munansolun Dna-KehoTiedot voivat olla hedelmöityksen hetkellä täysin väärät.

      • Anonyymi

        Sinullako noin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullako noin?

        Ikävä kyllä on.


    • Anonyymi

      Mies syntyy miehenä ja kuolee miehenä, nainen naisena, niin simppeliä.

      • Anonyymi

        Juuri näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!

        Entä heterot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!

        Onneksi teitä ei ole montaa, jotka kuvittelevat naisen pystyvän synnyttämään miehen tai naisen.


    • Anonyymi

      On suorastaan ihmistuhontaa, että nuoret pakotetaan uskomaan, että heillä on virheellinen keho, minkä pitää kirurgin korjata ja näin heille aiheutetaan elinikäinen vamma. Tällaisen minä-kuvan woketus antaa uhreilleen ja samalla rikotaan tämän uhrin psyyke pelkästään poliittisen vallanhimon takia ja jopa kirkko on saatu tähän hornantyöhön osallistumaan. Uhri joutuu yksin sitten kantamaan tuskaansa lopun elämään ja lopulta vielä joutuu kadotukseen jos ei usko Jeesukseen kelpaa. Vain Jeesus voi eheyttää tällaisen runneltun ihmisen.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä.


      • Anonyymi

        CP vammani on virheetön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        CP vammani on virheetön.

        Jumala antoi tämän kehon ja näillä mennään hautaan asti.


    • Anonyymi

      Aloitus on tahallista semanttista väärinymmärrystä ja hämmennystä.

      Ehkä väärä keho on huono ilmaisu, mutta se tosiasia ei siitä muutu, että on ihmisiä jotka kokevat vahvan ja vakavan ristiriidan sukupuolensa joka koetaan korvien välissä - kaikki kokevat sen korvien välissä sinäkin. Et sinäkään jalkojesi väliin katso tietääksesi, tarkistaaksesi oletko mies vai nainen tai jotain muuta, (kaikki eivät koe itseään yksiselittesiesti mieheksi tai naiseksi) - ja kehonsa välillä.

      Ei keho ole "väärä" eikä aivot ole "väärät", ne ei vaan ole yhteensopivat, ja se aiheuttaa suuria ongelmia. Miksi sinä et salli että tämä ristiriita, ongelma ratkaistaan niin kuin siitä kärsivä haluaa, joka helpottaa hänen elämäänsä? Aivoja ei voi vaihtaa, kehoa voi muokata. Sitä edeltää vakava harkinta, ei kukaan siihen huvikseen lähde. Ei varmaan lle helppo prosessi, mutta silti monet sen valitsevat, eli siihen on todella vahva tarve.

      • Anonyymi

        Isä kertoi että on sairasta!


    • Anonyymi

      Tää on taas näitä konservatiiviuskovaisten aloituksia tyyliin, kun minä en tykkää maksalaatikosta, niin kukaan ei saa sitä syödä.

      • Anonyymi

        Etkä sinä tykkää konservstiiviuskovaisista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä sinä tykkää konservstiiviuskovaisista?

        Aggressiivisista epeleistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aggressiivisista epeleistä.

        Antaako sinulle omaa lääkettäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaako sinulle omaa lääkettäsi?

        Höpö höpö


      • Anonyymi

        Ihmisen sukupuoli on syntymässä saatu, biologinen fakta. johon ei mitkään tykkäämiset vaikuta.
        Oma itsensä sukupuolineen, kehoineen, kaikkineen pitää oppia hyväksymään, jos siinä on ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen sukupuoli on syntymässä saatu, biologinen fakta. johon ei mitkään tykkäämiset vaikuta.
        Oma itsensä sukupuolineen, kehoineen, kaikkineen pitää oppia hyväksymään, jos siinä on ongelmaa.

        Kyllä, juuri näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, juuri näin.

        Tosin sukupuolen valtaosin määrittelee synnytyslääkäri silmämääräisesti arvioituaan vastasyntyneen pissaamiseen tarkoitettuja kehonosia. Biologinen fakta edellyttää hedelmöitys/hedelmöittymis-kyvyn todentamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin sukupuolen valtaosin määrittelee synnytyslääkäri silmämääräisesti arvioituaan vastasyntyneen pissaamiseen tarkoitettuja kehonosia. Biologinen fakta edellyttää hedelmöitys/hedelmöittymis-kyvyn todentamista.

        Biologinen sukupuoli voidaan määrittää lääketieteellisesti, uskonnollinen sukupuoli vain ja ainoastaan silmämääräisesti arvioimalla ihmisen virtsaamiseen käyttämiä kehonosia.
        Miespapin tehtävään siis ilmeisesti riittää silmämääräinen tarkastelu, jolloin kelpaa miesoletettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Biologinen sukupuoli voidaan määrittää lääketieteellisesti, uskonnollinen sukupuoli vain ja ainoastaan silmämääräisesti arvioimalla ihmisen virtsaamiseen käyttämiä kehonosia.
        Miespapin tehtävään siis ilmeisesti riittää silmämääräinen tarkastelu, jolloin kelpaa miesoletettu?

        Uskonnollinen sukupuoli on helppo päätellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnollinen sukupuoli on helppo päätellä.

        Ja siihen tosiaan riittää silmämääräinen vilkaisu lapsen syntyessä. Ihmisen hengellinen elämä ja asema koko loppuelämän aikana voidaan jonkin ihmisen toimesta päätellä silmämääräisen arvion perusteella syntymässä.


    • Anonyymi

      Tätä kannattaa kysyä varmasti heiltä jotka näin kokevat. Ja KUUNNELLA heidän vastauksensa.

      Jos asia oikeasti kiinnostaa eikä halua vain jeesustella ja omahyväisesti korostaa omaa "normaaliuttaan", niin voi lukea vaikka erinomaisen aiheesta kirjoitetun tuoreen kirjan "23 transmyyttiä – Totta ja tarua transihmisistä".

      Rakastakaa kaikkia lähimmäisiänne älkääkä vain itseänne ja kaltaisianmne.

      • Anonyymi

        Putinia?
        Hitleriä?

        👻


      • Anonyymi

        Päivi Räsästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivi Räsästä?

        Päiviä tulee rakastaa, ja arvostaa erityisesti, kun hän taistellut urheasti vuosikymmenten ajan perusihmisoikeuksien puolesta, nyt jopa vuosien oikeusprosessissa, jotta Suomi säilyisi länsimaisena oikeusvaltiona, jossa on turvattu kansalaisille yhtälainen uskonnon- ja sananvapaus.


      • Synti heitä kiusaa ja synnissä riippuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putinia?
        Hitleriä?

        👻

        Todellinen kristitty etsii aina syyn olla rakastamasta lähimmäistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellinen kristitty etsii aina syyn olla rakastamasta lähimmäistään.

        Homoteot?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Synti heitä kiusaa ja synnissä riippuminen.

        Ja sua sekä Päivi Räsästä.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Synti heitä kiusaa ja synnissä riippuminen.

        Palstalla ainakin vaikuttaa kuin toisten ihmisten syntien tekeminen olisi kaikkein raskainta teille Uudestisyntyneille Jeesuksen omille, teillehän omat synnintekonne ovat ihan luvallista touhua kun olette saaneet ne anteeksi jo tuhansia vuosia sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homoteot?

        Miten homoteot estäisivät rakastamasta?
        Homotekoihin sortunutta tulee rakkaudellisesti ohjata oikealle tielle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten homoteot estäisivät rakastamasta?
        Homotekoihin sortunutta tulee rakkaudellisesti ohjata oikealle tielle.

        Jos levität sen eteen, voin kyllä nuuhkaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla ainakin vaikuttaa kuin toisten ihmisten syntien tekeminen olisi kaikkein raskainta teille Uudestisyntyneille Jeesuksen omille, teillehän omat synnintekonne ovat ihan luvallista touhua kun olette saaneet ne anteeksi jo tuhansia vuosia sitten.

        Homoilla on myös siihen oikeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homoilla on myös siihen oikeus.

        Kaikilla ihmisillä pitäisi olla oikeus Jeesuksen sovitustyöhön. Palstalla vaan on tuotu esille, miten tuo oikeus on nykyihmisten toimesta rajattu pelkästään herätysliikkeiden maksaville jäsenille.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Synti heitä kiusaa ja synnissä riippuminen.

        Eikö synti kiusaakaan aivan jokaista ihmistä?


    • Anonyymi

      Ei mitenkään! 🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Ei todella !


    • Anonyymi

      Voi hyvä tavaton !

    • No, eihän se voikaan. 😹

      • Anonyymi

        Onko alle 10cm? 🤭


    • Anonyymi

      Kaikkea älytöntä ne keksii väittää.

    • Anonyymi

      Kaikilla ihmisillä on oikea samanlainen keho. Muilta ominaisuuksiltaan ihmisiä on valtaisa erilaisuuden kirjo.

      • Anonyymi

        Miehellä on miehen ominaisuudet ja naisella naisen.


    • Anonyymi

      ja joillakin siltä väliltä.

    • Anonyymi

      No ei mitenkään. Vika on korvien välissä.

      • Anonyymi

        Pieni penis?


    • Anonyymi

      Ei lainkaan, se on sivistyneen intellektuelliston uusinormaali unelma. Saastaisin sellainen.

      • Anonyymi

        Alle 10cm???


    • Anonyymi

      >> Miten keho johon syntyy voi olla väärä? <<

      Ei mitenkään. Kehoon ei pujahda henkeä, sielua, persoonaa, joka sitten syntyisi ihmisenä.

      Ihminen on fyysinen, psyykkinen ja henkinen kokonaisuus, joka syntyy sellaisena kokonaisuutena maailmaan.

      • Anonyymi

        Kasvetaan uskovaisiksi ja heteroiksi.
        Yritys on kova ja toimiva poikkeavia lukuunottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvetaan uskovaisiksi ja heteroiksi.
        Yritys on kova ja toimiva poikkeavia lukuunottamatta.

        Ateistitkin valehtelevat tarvittaessa.


    • Anonyymi

      Kukaan ei todellakaan synny muuhun kuin omaan kehoonsa.

      • Anonyymi

        Jeesus voi kuitenkin valtaa kehon ja voidaan uudesti syntyä esim. kasteella.


      • Anonyymi

        Eivätkö Uudestisyntyneet sitten ole syntyneet oikeaan kehoonsa, jos he haluavat uudestisyntyä?


      • Anonyymi

        Kehoon ei synnytä. Ihminen syntyy kokonaisuutena, johon kuuluu henki, mieli ja ruumis.


    • Anonyymi

      Ei sitten millään? 🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      No, ei yhtään mitenkään.

    • Anonyymi

      karma on kaiken vastaus

      itse ei tahdo siis kieltää itseltään totuuden
      mutta luonnon laki, fysiikan laki pakottaa

      todellisuudessa itse on syy - teot, valinnat

    • Anonyymi

      Ei hyvää päivää, kaikkea ne keksii.

      • Anonyymi

        Uudesti syntyminen elossa. 😂


    • Anonyymi

      Setan käskystä!

      • Anonyymi

        Sinusta homo!


    • Anonyymi

      Eihän se voikaan.

      • Anonyymi

        Milloin synnyit uudestaan?


    • Anonyymi

      Hulluin väite tähän asti.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      349
      4171
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2357
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1693
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      102
      1475
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1423
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1277
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1255
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      56
      1142
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1016
    Aihe