Sähköautot yleistyvät Suomessa vauhdilla. Marraskuussa osuus jo neljännes

Anonyymi-ap

Sitten kun vielä erittelette tähän...
- paljonko autoista meni työsuhdeautoiksi?
- kuinka moni ostajista oli yli 5 000€/kk tienaavia?
Nämä kun vähennetään myytyjen sähköautojen määrästä taitaa luku olla aika pieni. Eli "tavallinen kansa" ei sähköautoja osta.

90% Suomalaisista tienaa alle 5 000€/kk. Heistä 80% ei tule ostamaan sähköautoa. Yksinkertaisesti siksi että heillä ei ole varaa ja toiseksi sähkön hinta alkaa pian tehdä sähköauton kannattamattomaksi myös polttoaineen osalta. Muilta osinhan se on sitä muutenkin ollut koko ajan. Käytettyihinkään sähköautoihin eivät kajoa sillä riski 15 000-30 000€ akuston uusimisen tarpeesta karkottaa ostajat.

Polttomoottoreilla mennään pitkälle 2050-luvulle.

12

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Eli "tavallinen kansa" ei sähköautoja osta."

      Tavallinen kansa ei osta minkäänlaisia uusia autoja. Ei polttiksiakaan. Se on fakta.

      Se tavallinen kansa ostaa sähköautonsa käytettynä niinkuin se on aina ostanut polttiksensakin. Sitten kun sähköautoja tulee käytettynä tarpeeksi myyntiin.

      Tämä on hyvin yksinkertainen asia ymmärtää.

      • Anonyymi

        Kun halvimmat uudet polttomoottoriautot maksaa n. 15 000 € , niin kuka niitä mielestäsi ostaa jos ei tavallinen kansa ? Kukahan ei tässä yksinkertaisia ymmärrä ?


    • Anonyymi

      "Polttomoottoreilla mennään pitkälle 2050-luvulle."

      Pitää vaan olla nykyrahassa yli 10 t€ kuukaudessa tienaavia, jotta polttomoottoreihin on varaa 10-15 vuoden päästä!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sähköautojen akut ovat painavia ja ne sisältävät runsaasti ympäristölle vaarallisia kemikaaleja. Niiden valmistukseen käytetään harvinaisia metalleja, kuten kobolttia ja litiumia. Tiedetään näiden malmivarojen olevan koko maailmalla vähissä. Myös niiden louhiminen ja rikastaminen kaivoksista aiheuttaa ympäristötuhoja ja ilmaston saastumista. Ts. mitä enemmän sähköautoja tulee, sitä enemmän tulee ympäristöön saasteita. Akkujen valmistus kuluttaa paljon sähköä, mistä nykytiedon mukaan on puutetta. Samoin akkujen uudelleen kierrätys on energiaa kuluttavaa ja saasteita tuottavaa teollisuutta. Vaikka akkuteollisuus kehittyykin, ei yhdellä latauksella missään tapauksessa voi ajaa yhtä pitkälle kuin tankillisella. Kenenkään ei pitäisi ostaa sähköautoa. Se saastuttaa varmasti yhtä paljon kuin polttomoottoriauto. Olisiko järkevämpää rakennella häkäpyttyjä polttomoottoreiden käyttöön? Niillä voitaisi tehdä sähköäkin agrigaatin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen akut ovat painavia ja ne sisältävät runsaasti ympäristölle vaarallisia kemikaaleja. Niiden valmistukseen käytetään harvinaisia metalleja, kuten kobolttia ja litiumia. Tiedetään näiden malmivarojen olevan koko maailmalla vähissä. Myös niiden louhiminen ja rikastaminen kaivoksista aiheuttaa ympäristötuhoja ja ilmaston saastumista. Ts. mitä enemmän sähköautoja tulee, sitä enemmän tulee ympäristöön saasteita. Akkujen valmistus kuluttaa paljon sähköä, mistä nykytiedon mukaan on puutetta. Samoin akkujen uudelleen kierrätys on energiaa kuluttavaa ja saasteita tuottavaa teollisuutta. Vaikka akkuteollisuus kehittyykin, ei yhdellä latauksella missään tapauksessa voi ajaa yhtä pitkälle kuin tankillisella. Kenenkään ei pitäisi ostaa sähköautoa. Se saastuttaa varmasti yhtä paljon kuin polttomoottoriauto. Olisiko järkevämpää rakennella häkäpyttyjä polttomoottoreiden käyttöön? Niillä voitaisi tehdä sähköäkin agrigaatin kanssa.

        Kerrankin järkipuhatta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen akut ovat painavia ja ne sisältävät runsaasti ympäristölle vaarallisia kemikaaleja. Niiden valmistukseen käytetään harvinaisia metalleja, kuten kobolttia ja litiumia. Tiedetään näiden malmivarojen olevan koko maailmalla vähissä. Myös niiden louhiminen ja rikastaminen kaivoksista aiheuttaa ympäristötuhoja ja ilmaston saastumista. Ts. mitä enemmän sähköautoja tulee, sitä enemmän tulee ympäristöön saasteita. Akkujen valmistus kuluttaa paljon sähköä, mistä nykytiedon mukaan on puutetta. Samoin akkujen uudelleen kierrätys on energiaa kuluttavaa ja saasteita tuottavaa teollisuutta. Vaikka akkuteollisuus kehittyykin, ei yhdellä latauksella missään tapauksessa voi ajaa yhtä pitkälle kuin tankillisella. Kenenkään ei pitäisi ostaa sähköautoa. Se saastuttaa varmasti yhtä paljon kuin polttomoottoriauto. Olisiko järkevämpää rakennella häkäpyttyjä polttomoottoreiden käyttöön? Niillä voitaisi tehdä sähköäkin agrigaatin kanssa.

        En tiedä valmiin akun painoa , mutta 100 litraa litiumia painaa 53 kg .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen akut ovat painavia ja ne sisältävät runsaasti ympäristölle vaarallisia kemikaaleja. Niiden valmistukseen käytetään harvinaisia metalleja, kuten kobolttia ja litiumia. Tiedetään näiden malmivarojen olevan koko maailmalla vähissä. Myös niiden louhiminen ja rikastaminen kaivoksista aiheuttaa ympäristötuhoja ja ilmaston saastumista. Ts. mitä enemmän sähköautoja tulee, sitä enemmän tulee ympäristöön saasteita. Akkujen valmistus kuluttaa paljon sähköä, mistä nykytiedon mukaan on puutetta. Samoin akkujen uudelleen kierrätys on energiaa kuluttavaa ja saasteita tuottavaa teollisuutta. Vaikka akkuteollisuus kehittyykin, ei yhdellä latauksella missään tapauksessa voi ajaa yhtä pitkälle kuin tankillisella. Kenenkään ei pitäisi ostaa sähköautoa. Se saastuttaa varmasti yhtä paljon kuin polttomoottoriauto. Olisiko järkevämpää rakennella häkäpyttyjä polttomoottoreiden käyttöön? Niillä voitaisi tehdä sähköäkin agrigaatin kanssa.

        Se on juuri näin. Komppaan.


    • Anonyymi

      Suomen keskimääräinen kuukausipalkka on n. 3200 euroa kuussa miinus verot. Ei tuollaisella ostovoimalla kalliita autoja ostella. Kalliita autoja ostelevat espanjalaiset. Suomalaiset ovat tukeneet Espanjaa ja Italiaa miljardeilla euroilla ja itse köyhtyneet rajusti. Espanjassa on maailman parhaat tiet. Suomen tiet ovat todella paskassa kunnossa kunnossapitorahojen valuessa muiden maiden lorvailijoiden elättämiseen. Se on väärin.

      • Anonyymi

        Espanja on paha paikka sähköautolle. Ei tartte kuin jättää se auto latingissa kesähelteeseen parkkiin, niin akku menee pilalle. Mistäs löydät aina varjopaikan? Suomikin pakkasineen on parempi paikka sähköautolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Espanja on paha paikka sähköautolle. Ei tartte kuin jättää se auto latingissa kesähelteeseen parkkiin, niin akku menee pilalle. Mistäs löydät aina varjopaikan? Suomikin pakkasineen on parempi paikka sähköautolle.

        Et usko kuitenkaan, joten laitan ensimmäisen hakutuloksen, mikä löytyi ensimmäisellä Google-haulla.
        https://www.varta-automotive.com/knowledge/articles/article-details/the-temperature's-effect-on-batteries
        Jos auto ei starttaa talven jälkeen, useinkaan se ei johdu kylmästä vaan edeltävistä kuumista kesähelteistä.
        Mitä tapahtuu akulle kesällä?
        ...

        Ei sulle kelpaa VARTA kuitenkaan, vaan pitää olla helvetin iso AJOakku. Hyvä on.
        https://www.here.com/learn/blog/ev-range-in-hot-weather
        Vältä pitkiä matkoja helteellä ja pyri aina pysäköimään kulkuvaivasi varjoon.

        Joten paskaksi menee akut helteessä. Ja se on paska juttu jossain Espanjassa ja Italiassa.

        Ja turha kaivaa Tesla-faniklubin keskustelufoorumilta Teslan "ostajien" disinformaatiota aiheeseen, koska se "tieto" ei kelpaa enää kenellekään. Onnea vaan sähköautoilijoille Espanjaan!


    • Anonyymi

      Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !

      Muuten electric car on järjetön riski !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7445
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5384
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      257
      4595
    4. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4495
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3247
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      49
      2685
    7. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2348
    8. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2322
    9. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2313
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2174
    Aihe