Sähköautot yleistyvät Suomessa vauhdilla. Marraskuussa osuus jo neljännes

Anonyymi-ap

Sitten kun vielä erittelette tähän...
- paljonko autoista meni työsuhdeautoiksi?
- kuinka moni ostajista oli yli 5 000€/kk tienaavia?
Nämä kun vähennetään myytyjen sähköautojen määrästä taitaa luku olla aika pieni. Eli "tavallinen kansa" ei sähköautoja osta.

90% Suomalaisista tienaa alle 5 000€/kk. Heistä 80% ei tule ostamaan sähköautoa. Yksinkertaisesti siksi että heillä ei ole varaa ja toiseksi sähkön hinta alkaa pian tehdä sähköauton kannattamattomaksi myös polttoaineen osalta. Muilta osinhan se on sitä muutenkin ollut koko ajan. Käytettyihinkään sähköautoihin eivät kajoa sillä riski 15 000-30 000€ akuston uusimisen tarpeesta karkottaa ostajat.

Polttomoottoreilla mennään pitkälle 2050-luvulle.

12

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Eli "tavallinen kansa" ei sähköautoja osta."

      Tavallinen kansa ei osta minkäänlaisia uusia autoja. Ei polttiksiakaan. Se on fakta.

      Se tavallinen kansa ostaa sähköautonsa käytettynä niinkuin se on aina ostanut polttiksensakin. Sitten kun sähköautoja tulee käytettynä tarpeeksi myyntiin.

      Tämä on hyvin yksinkertainen asia ymmärtää.

      • Anonyymi

        Kun halvimmat uudet polttomoottoriautot maksaa n. 15 000 € , niin kuka niitä mielestäsi ostaa jos ei tavallinen kansa ? Kukahan ei tässä yksinkertaisia ymmärrä ?


    • Anonyymi

      "Polttomoottoreilla mennään pitkälle 2050-luvulle."

      Pitää vaan olla nykyrahassa yli 10 t€ kuukaudessa tienaavia, jotta polttomoottoreihin on varaa 10-15 vuoden päästä!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sähköautojen akut ovat painavia ja ne sisältävät runsaasti ympäristölle vaarallisia kemikaaleja. Niiden valmistukseen käytetään harvinaisia metalleja, kuten kobolttia ja litiumia. Tiedetään näiden malmivarojen olevan koko maailmalla vähissä. Myös niiden louhiminen ja rikastaminen kaivoksista aiheuttaa ympäristötuhoja ja ilmaston saastumista. Ts. mitä enemmän sähköautoja tulee, sitä enemmän tulee ympäristöön saasteita. Akkujen valmistus kuluttaa paljon sähköä, mistä nykytiedon mukaan on puutetta. Samoin akkujen uudelleen kierrätys on energiaa kuluttavaa ja saasteita tuottavaa teollisuutta. Vaikka akkuteollisuus kehittyykin, ei yhdellä latauksella missään tapauksessa voi ajaa yhtä pitkälle kuin tankillisella. Kenenkään ei pitäisi ostaa sähköautoa. Se saastuttaa varmasti yhtä paljon kuin polttomoottoriauto. Olisiko järkevämpää rakennella häkäpyttyjä polttomoottoreiden käyttöön? Niillä voitaisi tehdä sähköäkin agrigaatin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen akut ovat painavia ja ne sisältävät runsaasti ympäristölle vaarallisia kemikaaleja. Niiden valmistukseen käytetään harvinaisia metalleja, kuten kobolttia ja litiumia. Tiedetään näiden malmivarojen olevan koko maailmalla vähissä. Myös niiden louhiminen ja rikastaminen kaivoksista aiheuttaa ympäristötuhoja ja ilmaston saastumista. Ts. mitä enemmän sähköautoja tulee, sitä enemmän tulee ympäristöön saasteita. Akkujen valmistus kuluttaa paljon sähköä, mistä nykytiedon mukaan on puutetta. Samoin akkujen uudelleen kierrätys on energiaa kuluttavaa ja saasteita tuottavaa teollisuutta. Vaikka akkuteollisuus kehittyykin, ei yhdellä latauksella missään tapauksessa voi ajaa yhtä pitkälle kuin tankillisella. Kenenkään ei pitäisi ostaa sähköautoa. Se saastuttaa varmasti yhtä paljon kuin polttomoottoriauto. Olisiko järkevämpää rakennella häkäpyttyjä polttomoottoreiden käyttöön? Niillä voitaisi tehdä sähköäkin agrigaatin kanssa.

        Kerrankin järkipuhatta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen akut ovat painavia ja ne sisältävät runsaasti ympäristölle vaarallisia kemikaaleja. Niiden valmistukseen käytetään harvinaisia metalleja, kuten kobolttia ja litiumia. Tiedetään näiden malmivarojen olevan koko maailmalla vähissä. Myös niiden louhiminen ja rikastaminen kaivoksista aiheuttaa ympäristötuhoja ja ilmaston saastumista. Ts. mitä enemmän sähköautoja tulee, sitä enemmän tulee ympäristöön saasteita. Akkujen valmistus kuluttaa paljon sähköä, mistä nykytiedon mukaan on puutetta. Samoin akkujen uudelleen kierrätys on energiaa kuluttavaa ja saasteita tuottavaa teollisuutta. Vaikka akkuteollisuus kehittyykin, ei yhdellä latauksella missään tapauksessa voi ajaa yhtä pitkälle kuin tankillisella. Kenenkään ei pitäisi ostaa sähköautoa. Se saastuttaa varmasti yhtä paljon kuin polttomoottoriauto. Olisiko järkevämpää rakennella häkäpyttyjä polttomoottoreiden käyttöön? Niillä voitaisi tehdä sähköäkin agrigaatin kanssa.

        En tiedä valmiin akun painoa , mutta 100 litraa litiumia painaa 53 kg .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen akut ovat painavia ja ne sisältävät runsaasti ympäristölle vaarallisia kemikaaleja. Niiden valmistukseen käytetään harvinaisia metalleja, kuten kobolttia ja litiumia. Tiedetään näiden malmivarojen olevan koko maailmalla vähissä. Myös niiden louhiminen ja rikastaminen kaivoksista aiheuttaa ympäristötuhoja ja ilmaston saastumista. Ts. mitä enemmän sähköautoja tulee, sitä enemmän tulee ympäristöön saasteita. Akkujen valmistus kuluttaa paljon sähköä, mistä nykytiedon mukaan on puutetta. Samoin akkujen uudelleen kierrätys on energiaa kuluttavaa ja saasteita tuottavaa teollisuutta. Vaikka akkuteollisuus kehittyykin, ei yhdellä latauksella missään tapauksessa voi ajaa yhtä pitkälle kuin tankillisella. Kenenkään ei pitäisi ostaa sähköautoa. Se saastuttaa varmasti yhtä paljon kuin polttomoottoriauto. Olisiko järkevämpää rakennella häkäpyttyjä polttomoottoreiden käyttöön? Niillä voitaisi tehdä sähköäkin agrigaatin kanssa.

        Se on juuri näin. Komppaan.


    • Anonyymi

      Suomen keskimääräinen kuukausipalkka on n. 3200 euroa kuussa miinus verot. Ei tuollaisella ostovoimalla kalliita autoja ostella. Kalliita autoja ostelevat espanjalaiset. Suomalaiset ovat tukeneet Espanjaa ja Italiaa miljardeilla euroilla ja itse köyhtyneet rajusti. Espanjassa on maailman parhaat tiet. Suomen tiet ovat todella paskassa kunnossa kunnossapitorahojen valuessa muiden maiden lorvailijoiden elättämiseen. Se on väärin.

      • Anonyymi

        Espanja on paha paikka sähköautolle. Ei tartte kuin jättää se auto latingissa kesähelteeseen parkkiin, niin akku menee pilalle. Mistäs löydät aina varjopaikan? Suomikin pakkasineen on parempi paikka sähköautolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Espanja on paha paikka sähköautolle. Ei tartte kuin jättää se auto latingissa kesähelteeseen parkkiin, niin akku menee pilalle. Mistäs löydät aina varjopaikan? Suomikin pakkasineen on parempi paikka sähköautolle.

        Et usko kuitenkaan, joten laitan ensimmäisen hakutuloksen, mikä löytyi ensimmäisellä Google-haulla.
        https://www.varta-automotive.com/knowledge/articles/article-details/the-temperature's-effect-on-batteries
        Jos auto ei starttaa talven jälkeen, useinkaan se ei johdu kylmästä vaan edeltävistä kuumista kesähelteistä.
        Mitä tapahtuu akulle kesällä?
        ...

        Ei sulle kelpaa VARTA kuitenkaan, vaan pitää olla helvetin iso AJOakku. Hyvä on.
        https://www.here.com/learn/blog/ev-range-in-hot-weather
        Vältä pitkiä matkoja helteellä ja pyri aina pysäköimään kulkuvaivasi varjoon.

        Joten paskaksi menee akut helteessä. Ja se on paska juttu jossain Espanjassa ja Italiassa.

        Ja turha kaivaa Tesla-faniklubin keskustelufoorumilta Teslan "ostajien" disinformaatiota aiheeseen, koska se "tieto" ei kelpaa enää kenellekään. Onnea vaan sähköautoilijoille Espanjaan!


    • Anonyymi

      Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !

      Muuten electric car on järjetön riski !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      30
      2846
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1837
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1810
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1424
    5. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      73
      1340
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      24
      1255
    7. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1248
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      77
      1169
    9. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1028
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      97
      1007
    Aihe