Moikka, onko täällä ketään joka olisi sattunut murtamaan lannerangan nikaman/nikamia? Itsellä murtui onnettomuudessa L2,L3 ja L4, joista L3 nikaman murtuma on epästabiili, mutta sitä seurataan, sillä olen edelleen sairaalassa (ollut n. Kuukauden). Aluksi sanottiin, että leikkaus on ehdoton paranemisen kannalta ja lääkärit ovat puhuneet ihan eri juttuja niin tässä on itsekin ihan sekaisin. Kysyn siis: Miten teillä on parantuneet selän nikamien murtumat ja onko niistä ollut pitkäaikaista haittaa ja onko tarvinnut leikata? Lohduttaisi kuulla miten olet kuntoutunut, jos jollain ollut myös vastaavaa vaivaa!
Vastaukset 5
- Anonyymi
Moi mulla todettiin lanneranka nikaman siirtymä L5 2019 tammikuussa nikama siirtyny oikealle 10mm eikä sille ole tehty mitään lääkäri vain vaihtunu tapauksen jälkeen 5 kertaa. nikaman ylä ja alapuolella olevat väli levyt on hajalla. Yks lääkäri sanoo että leikataan toinen sanoo että ei leikata, nyt laitettu potilasasiamiehen kanssa toistuvasta hoitamatta jättämisestä 2019-2022 niin korvaushakemus vireille. Toden näköisesti joudun kärsimään kivuista loppu elämän näin ainakin yksi lääkäri sanoi minulle tuumasin sille että tekisi mieli tirvasta turpaan.
- Anonyymi
Joo kyllä sitä itsekin miettii, että mikä on homman nimi. Olin siis aika vakavassa onnettomuudessa ja kyseessä oli voimakasenerginen vamma enkä ihan käsitä miten epästabiili murtuma paranee noin vaan itsekseen, mutta tiedä sitten. Paljon voimia sulle, todellakin eteenpäin tollasista korvaushakemukset.
-ap
- Anonyymi
Minulla on kaksi nikamamurtumaa lannerangassa
. Sain ne siivotessani kotona marraskuun alkupuolella. Tässä olen makoillut selälläni siitä lähtien. Minulle on kerrottu, että tämä kestää kolmesta kuukaudesta kolmeen vuotta. Syön vahvoja kipulääkkeitä ja kivut ovat vähän helpottaneet. Helmikuulla selkä kuvataan uudestaan. Toivon kaikille nikamapotilaille jaksamista. - Anonyymi
Moi. Minulla on kokolanneselkä murtunut nyt , kun Erikoistuva fysiatri päätti murtaa sen. Sitä ennen oli yksi murtuma selässä kaatumisen vuoksi. Vuosi sitten todettiin vielä tapahtuman jälkeen, että minulla on paha osteoporoosi juuri lanneselässä. Elämä on nyt ollut viimeisen vuoden ajan hätä helvettiä, kävelen kippurassa, tukiliivi ei paljoa auta. Työ käy työstä..liikkuminen vaikeaa/ tuottaa paljon kipua. Leikata ei kuulemma voi, eli virheasennossa sitten koko loppuelämä ja ikää on 54v. Rukoilen melkein päivittäin, todella epätoivoinen olen tilanteestani. Liikuntaa harrastan, mitä pystyn , käyn kuntosalilla lihaskuntoa ylläpitämässä, mutta kävelylenkkejä en pysty tekemään, kun hengittäminen on vaikeaa, kun olen lytyssä.
- Anonyymi00005
Minulla L1 nikkamamurtuma.
Sairaalassa olin 5 viikkoa.
Makuutettiin ja Opioideja kipuun.
Opioidit aiheutti mmetuksen, joka 3viikon kotihoidon jälkeen muuttui Ummetukseksi. Se oli tuskallista.
Ummetus teki sulitulpan jota yritetään sulattaa Pekorion lääkkeellä. Tulppa on ollut 3 viikkoa. Ohivirtaus laskee suolen painetta, mutta vatsa on erittäin kipeä Nyt on vitsit vähissä. MITÄ TEEN?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1031279Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️89769Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35681- 47667
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja118541Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat30531Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32516Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö182498Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!
Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi23487- 59473