Kyllä se pohja on heti alustuksen valmis uuniin :)
0Äänestä
Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
On toki heti 48 tunnin odottelun jälkeen. Mikrobiologia on sen verran hidasta.
0Äänestä
Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mistä oikein puhut? Taikina on valmis kun sen on vaivannut ja kaulinnut - päällysteet vaan ja uuniin. Äsken tein yhden ja liikaakin nousi leivinjauheella.
Sellaiset 48h-tekeytymiset ovat hifistelyä.
0Äänestä
Anonyymi00021
Anonyymi00016 kirjoitti:
Mistä oikein puhut? Taikina on valmis kun sen on vaivannut ja kaulinnut - päällysteet vaan ja uuniin. Äsken tein yhden ja liikaakin nousi leivinjauheella.
Vaimo tekee 20 pizzan pohjat kerralla, käyttää kuivahiivaa. Olisiko about tunnin kohotus ja sitten palleroiksi, pari pizzaa heti ja loput pakastimeen. Soossina me käytetään mietoa chilikastiketta sellaisenaan, hyvää tulee. Itsellä on täytteenä mozarella, paprika, tomaatti ja kalkkuna. Vaimolla oliivi, mozarella, paprika, tomaatti.
0Äänestä
Anonyymi00028
Pizzataikina on vähiten sotkuinen taikina tehdä. Ei tarvita mitään vatkaimia eikä jää sotkuisia taikinakulhoja tiskattaksi jne. Leivinpaperille vain kasa jauhoja ja sitten vähän öljyä ja vettä ja käsin vaivaamaan.
Itse laitoin leivinjauhetta ja ohut taikina turposi sentin paksuiseksi paistaessa.,,,!
0Äänestä
Anonyymi00024
Anonyymi00017 kirjoitti:
Itse laitoin leivinjauhetta ja ohut taikina turposi sentin paksuiseksi paistaessa.,,,!
Voisiko leivinjauheen koravata ruokasoodalla? Sitä löytyisi.
0Äänestä
Anonyymi00004
Kuivahiivalla ja loraus rypsiöljyä taikinan joukkoon.
0Äänestä
Anonyymi00027
Kuinka suuri loraus? Pari hyppysellistä?
0Äänestä
Anonyymi00037
Anonyymi00027 kirjoitti:
Pari ruokalusikallista.
0Äänestä
Anonyymi00007
Ja koko alalle valitsemasi tomaattisen levitteen jälk. juustoraastetta niin on hyvää ja ei pala niin herkästi kun rasvainen juusto. Lopuksi täytteiden päälle vielä juustoraastetta. Mutti-tomaattipyre oli ainakin ennen hyvä.
0Äänestä
Anonyymi00010
En koskaan käytä mitään tomaattisoseita tai -pyreitä; ketsupissa on makua ja aromia runsaasti.
0Äänestä
Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
En koskaan käytä mitään tomaattisoseita tai -pyreitä; ketsupissa on makua ja aromia runsaasti.
Ja jos on ketsupista kapelo sen voi korvata hyräilemällä ketsuppilaulua.
0Äänestä
Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
Onnistuu ketsupillakin, useammankin kerran joskus vuosia sitten niinkin tehnyt. Heinz paras eli mahdollisimman tomaattinen pitää ketsupin silloin olla.
0Äänestä
Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Onnistuu ketsupillakin, useammankin kerran joskus vuosia sitten niinkin tehnyt. Heinz paras eli mahdollisimman tomaattinen pitää ketsupin silloin olla.
Poppamiehen ketsuppi on parempaa.
0Äänestä
Anonyymi00019
Anonyymi00015 kirjoitti:
Itse käytän sinappia, ketsuppi on neitimäisille miehille.
0Äänestä
Anonyymi00025
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tosimiehekäs miesten mies lorauttaa Tapascoa.
0Äänestä
Anonyymi00022
Mozzarellaa en kyllä ymmärrä, on sitten niin mauton pizzajuusto. Emmental sopii paljon paremmin, esim. mustaleima.
0Äänestä
Anonyymi00031
Lidlin mozzarella on hyvä pizzassa, emmentaleista en tykkää, se venyy kuin purukumi. Tässä ketjussa ei ole keskusteltu juustosta, täytteen alle vai päälle. Itse tykkään alle, täytteet päälle, uppoavat sitten kivasti juustoon ja tulee "nätti".
0Äänestä
Anonyymi00023
taa näitä pitsa hiiva,juusto, kalkkuna - juttuja..
0Äänestä
Anonyymi00026
Wiiburis laitettiin hotapulveria rieskan kuin rieskaan!🌋
0Äänestä
Anonyymi00029
Leikkaan pohjaksi viipaleita juureen leivotusta sekaleivästä. Päälle levitän kana- tai muuta vihannespitoista kastiketta. Lämmitys mikrossa.
0Äänestä
Anonyymi00030
Mikäli haluaa tehdä pohjasta kurantin aateloi sen lopuksi lorauttamalla sekaan tilkan Curaçaoa.
0Äänestä
Anonyymi00032
Me täältä Kotipizzalta haluamme toivottaa teille oikein hyvää ja rauhallista itsenäisyyspäivää. 🇫🇮✨
Kotimaisuus on meille Kotipizzalla tärkeä arvo, olemme ylpeitä suomalaisista juuristamme. Asiakkaamme arvostavat kotimaista ruokaa ja haluamme omalta osaltamme myös tukea suomalaista tuotantoa. 🇫🇮 Viime vuonna lähes 80% käyttämistämme raaka-aineista oli kotimaisia, ja kaikki lihatuotteemme ovat 100 % suomalaisia. 🧑🏼🍳 Tuotot hankinnoista jäävät suomalaisille toimijoille, mikä luo myös työpaikkoja täällä 105-vuotiaassa Suomessa.
Jos tänään siis poikkeat itsenäisyyspäivän pizzalle tai tilaat herkkuja Linnan juhlien kotikatsomoon, on se samalla myös oodi kotimaiselle käsityölle - siitä me olemme erityisen ylpeitä.
0Äänestä
Anonyymi00033
Osta hyvä rieska pohjalle sinappia ja täytteet päälle
0Äänestä
Anonyymi00035
Tortilla saattais käydä kanssa. Sehän on vehnälätty.
0Äänestä
Anonyymi00039
Anonyymi00035 kirjoitti:
tortilloissa on epäterveellistä palmuöljyä.
0Äänestä
Anonyymi00034
Pitsapohjan olisi hyvä tekeytyä pari vuorokautta, joten pitäisi hyvissä ajoin tietää milloin haluaa pitsaa. Helpompi on tilata valmis pitsa kotiin.
0Äänestä
Anonyymi00036
Pitsan ostan aina valmiina. Kebabia tulee joskus värkkäiltyä, jos on naudan jauheliha tarjouksessa.
0Äänestä
Anonyymi00038
Pitsataikinan sutaisee sen verran nopeasti, että on ihan turha ostaa jotain valmispohjia:
Pari desiä lämmintä vettä kulhoon, siihen hiivat, loraus öljyä ja suolaa, sitten vaan vehnäjauhoja kunnes seos on sopivan oloista leivitettäväksi leivinpaperille.
Itse olen käyttänyt yleensä kuivahiivaa, jonka kanssa täytyy olla tarkkana, että vesi, mihin hiivan sekoittaa, on sopivan lämmintä. Tuorehiivalla onnistuu helpommin, mutta sitä varten pitäisi jaksaa usein tehdä ylimääräinen reissu kauppaan.
Minä olen käyttänyt tavallisia vehnäjauhoja, mutta ilmeisesti durumvehnäjauhoilla saa paremman, italiaisemman taikinan.
0Äänestä
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Vastaukset 35
Vanhimmat
En tee. Työlästä ja sotkuista puuhaa. Kaikki taikinahommat on ulkoistettu.
Ostanet valmispohjia kaupasta...?
Nuo boltsit on ihan käteviä. Pohjanhan pitää muutenkin tekeytyä pari päivää, jota harva jaksaa itse tehdessä varrota,
https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/13498/fazer-pizzataikina-4kpl-600g/
Vaimo tekee 20 pizzan pohjat kerralla, käyttää kuivahiivaa. Olisiko about tunnin kohotus ja sitten palleroiksi, pari pizzaa heti ja loput pakastimeen.
Soossina me käytetään mietoa chilikastiketta sellaisenaan, hyvää tulee. Itsellä on täytteenä mozarella, paprika, tomaatti ja kalkkuna. Vaimolla oliivi, mozarella, paprika, tomaatti.
Pizzataikina on vähiten sotkuinen taikina tehdä. Ei tarvita mitään vatkaimia eikä jää sotkuisia taikinakulhoja tiskattaksi jne. Leivinpaperille vain kasa jauhoja ja sitten vähän öljyä ja vettä ja käsin vaivaamaan.
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#176576471
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Kuivahiivalla tulee hyvä.
Voisiko leivinjauheen koravata ruokasoodalla? Sitä löytyisi.
Kuivahiivalla ja loraus rypsiöljyä taikinan joukkoon.
Pari ruokalusikallista.
Ja koko alalle valitsemasi tomaattisen levitteen jälk. juustoraastetta niin on hyvää ja ei pala niin herkästi kun rasvainen juusto. Lopuksi täytteiden päälle vielä juustoraastetta. Mutti-tomaattipyre oli ainakin ennen hyvä.
Ja jos on ketsupista kapelo sen voi korvata hyräilemällä ketsuppilaulua.
Tosimiehekäs miesten mies lorauttaa Tapascoa.
Mozzarellaa en kyllä ymmärrä, on sitten niin mauton pizzajuusto. Emmental sopii paljon paremmin, esim. mustaleima.
Lidlin mozzarella on hyvä pizzassa, emmentaleista en tykkää, se venyy kuin purukumi.
Tässä ketjussa ei ole keskusteltu juustosta, täytteen alle vai päälle. Itse tykkään alle, täytteet päälle, uppoavat sitten kivasti juustoon ja tulee "nätti".
taa näitä pitsa hiiva,juusto, kalkkuna - juttuja..
Wiiburis laitettiin hotapulveria rieskan kuin rieskaan!🌋
Leikkaan pohjaksi viipaleita juureen leivotusta sekaleivästä. Päälle levitän kana- tai muuta vihannespitoista kastiketta. Lämmitys mikrossa.
Mikäli haluaa tehdä pohjasta kurantin aateloi sen lopuksi lorauttamalla sekaan tilkan Curaçaoa.
Me täältä Kotipizzalta haluamme toivottaa teille oikein hyvää ja rauhallista itsenäisyyspäivää. 🇫🇮✨
Kotimaisuus on meille Kotipizzalla tärkeä arvo, olemme ylpeitä suomalaisista juuristamme. Asiakkaamme arvostavat kotimaista ruokaa ja haluamme omalta osaltamme myös tukea suomalaista tuotantoa. 🇫🇮 Viime vuonna lähes 80% käyttämistämme raaka-aineista oli kotimaisia, ja kaikki lihatuotteemme ovat 100 % suomalaisia. 🧑🏼🍳 Tuotot hankinnoista jäävät suomalaisille toimijoille, mikä luo myös työpaikkoja täällä 105-vuotiaassa Suomessa.
Jos tänään siis poikkeat itsenäisyyspäivän pizzalle tai tilaat herkkuja Linnan juhlien kotikatsomoon, on se samalla myös oodi kotimaiselle käsityölle - siitä me olemme erityisen ylpeitä.
Osta hyvä rieska pohjalle sinappia ja täytteet päälle
tortilloissa on epäterveellistä palmuöljyä.
Pitsapohjan olisi hyvä tekeytyä pari vuorokautta, joten pitäisi hyvissä ajoin tietää milloin haluaa pitsaa. Helpompi on tilata valmis pitsa kotiin.
Pitsan ostan aina valmiina. Kebabia tulee joskus värkkäiltyä, jos on naudan jauheliha tarjouksessa.
Pitsataikinan sutaisee sen verran nopeasti, että on ihan turha ostaa jotain valmispohjia:
Pari desiä lämmintä vettä kulhoon, siihen hiivat, loraus öljyä ja suolaa, sitten vaan vehnäjauhoja kunnes seos on sopivan oloista leivitettäväksi leivinpaperille.
Itse olen käyttänyt yleensä kuivahiivaa, jonka kanssa täytyy olla tarkkana, että vesi, mihin hiivan sekoittaa, on sopivan lämmintä. Tuorehiivalla onnistuu helpommin, mutta sitä varten pitäisi jaksaa usein tehdä ylimääräinen reissu kauppaan.
Minä olen käyttänyt tavallisia vehnäjauhoja, mutta ilmeisesti durumvehnäjauhoilla saa paremman, italiaisemman taikinan.