Vapaa seksi ja alhainen syntyvyys

Anonyymi-ap

Vuonna 2020 puolustusvoimien kirkollisten asioiden johtaja, kenttäpiispa Pekka Särkiö on julkaissut Kotimaa24 -verkkolehden blogipalstallaan asenteiltaan hämmentävän kirjoituksen. Särkiön mukaan ”marxilaisen vallankumouksen tilalle on Suomessa tullut kulttuurieliitti, joka harrastaa vapaata seksiä ja ajaa yhteiskunnan turmioon".


1. Nykyvauhtia laskeva syntyvyys vaarantaa eläkejärjestelmämme.

2. Jo keskipitkällä aikavälillä nykyistä hyvinvointivaltiota ei pystytä ylläpitämään. Päiväkoteja, peruskouluja ja lopulta yliopistoja ajetaan alas samalla tavalla kuin nyt kansanopistoja.

3. Hoivamitoituksista voi säätää lakiin mitä vain, mutta mitoitukset eivät tule nykysyntyvyydeĺlä toteutumaan. Hoitajia kyllä saa ulkomailta, mutta haluatko asukkaaksi laitokseen, jossa kukaan henkilökunnasta ei puhu suomea tai ruotsia.

4. Huostaanotot ovat lisääntyneet hälyttävästi. Jos joku puhuu avioliiton ja pysyvän parisuhteen puolesta, ei se aivan kohtuutonta ole. Lasten kiistaton etu on saada kasvaa perheessä, jossa on vakaat ja pysyvät ihmissuhteet.

5. Tasainen väestökehitys on toki myös maanpuolustuksen edun mukaista.

17

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Särkiö puhuu omiaan liikakansoitetulla maapallolla. Ei ole kirkon kanta. 🌹👀

    • Anonyymi

      Länsimaissa valtio on olemassa yksilöä varten ja takaa yksilölle vapauden sekä altistaa yksilön joillekin velvollisuuksille, joiden tarkoituksena on muiden yksilöiden vapauden takaaminen. Lisääntyminen ei kuulu näihin velvollisuuksiin eikä sitä voida niihin lisätä, sillä se rikkoisi länsimaisen valtion idean.

      Monissa itäisemmissä kulttuureissa vallitsee kollektiivinen mentaliteetti eli yhteisö on aina tärkeämpi kuin yksilö.

      Näkisin että valinta täytyy tehdä sen välillä, noudatetaanko länsimaista ideologiaa vai itäisempää, kollektiivista ideologiaa. Jos kollektiivisuus viehättää enemmän kuin länsimainen vapaus, suosittelen siirtymään kollektiivisempaan kulttuuriin.

      🦄

    • Anonyymi

      Näihän se on. Maalaisjärjellä. . Mitä tässä mutiseen.

      • Anonyymi

        Mutta mikä vapaaseen seksiin ajoi? Porno. Oletko siihen syytön? Jos niin miten korjaat tilanteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mikä vapaaseen seksiin ajoi? Porno. Oletko siihen syytön? Jos niin miten korjaat tilanteen?

        Mitä tarkoittaa vapaa seksi?

        🦄


    • Anonyymi

      Lista ei juuri muutu abortioiden määrällä ja vapailla kertaleikeilläkään.

    • Anonyymi

      Vapaa seksi on pornostelua ilman rakkautta,ilman vastuuta. Omaa itsekästä munaminähimoa.

      • Anonyymi

        1. Onko vapaan seksin määrä jotenkin lisääntynyt viime aikoina? Faktaa kehiin, ei mutua. (Se, että sekä miehet että naiset kenties uskaltavat nykyään mainita harrastavansa vapaata seksiä, ei käy todisteeksi ilmiön tosiasiallisesta kasvusta.)

        2. Onko vapaata seksiä harjoittavien osuus väestöstä niin suuri, että sillä olisi todellista merkitystä väestötasolla? Tähänkin mielellään numeroita mukaan, ei mitään fundamentalistien mutuiluja.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Onko vapaan seksin määrä jotenkin lisääntynyt viime aikoina? Faktaa kehiin, ei mutua. (Se, että sekä miehet että naiset kenties uskaltavat nykyään mainita harrastavansa vapaata seksiä, ei käy todisteeksi ilmiön tosiasiallisesta kasvusta.)

        2. Onko vapaata seksiä harjoittavien osuus väestöstä niin suuri, että sillä olisi todellista merkitystä väestötasolla? Tähänkin mielellään numeroita mukaan, ei mitään fundamentalistien mutuiluja.

        🦄

        Vitut mitään numeroita tarvita kun katsetta ulos ikkunasta. Siinä sinulle numeroita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitut mitään numeroita tarvita kun katsetta ulos ikkunasta. Siinä sinulle numeroita.

        Arviosi on vinoutunut sekä puolueellinen ja siten yhdentekevä.

        Kiroilusi vähentää väitteesi uskottavuutta lisää.

        Tuollaisia tunne-eläjiä on viisitoista tusinassa. Minua kiinnostavat faktat, eivät tuollaisten tunteilijoiden mutuilut.

        🦄


    • Anonyymi

      Minuataas ei kiinnosta mitkään luvut ja luokittelut. Se on mututuntuma. Jos ei pure niin ei .

      • Anonyymi

        Ole hyvä.


    • Anonyymi

      Mikä on aloituksen pointti?
      Vanha blogi mikä on poistettu lehdestä saman tien, kun on julkaistukin, kun on todettu epäonnistuneeksi. Myös kirjoittaja itsekin, ehkä sosiaalisesta painostuksesta.
      Nykypäivää taitaa olla, kun ei ole esitetty jatkoaikaa kun 5v virassa tulee täyteen, olikohan tammikuussa.

      • Anonyymi

        Aloituksessa ja siinä viitatussa tekstissä mielenkiintoisinta on se, mitä siinä yritetään puolustaa.

        Siinähän yritetään todellisuudessa puolustaa totalitarismia, mutta se verhotaan länsimaiseen nationalismiin.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa ja siinä viitatussa tekstissä mielenkiintoisinta on se, mitä siinä yritetään puolustaa.

        Siinähän yritetään todellisuudessa puolustaa totalitarismia, mutta se verhotaan länsimaiseen nationalismiin.

        🦄

        Tuossa linkissä jotakin,
        jos ketä kiinnostaa
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006549101.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa linkissä jotakin,
        jos ketä kiinnostaa
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006549101.html

        Juu, kyllä tuo aika lailla sotii länsimaisia arvoja vastaan.

        Mutta "ei hätää", maapallolla on kyllä monia paikkoja, joissa länsimaista vapautta ei kunnioiteta.

        🦄


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe