Valmiiksi paistettu joulukinkku ei kuluta sähköä

Anonyymi-ap

Ja valmiiksi siivutettuna ei saastu edes leikkuuveitsi. Siitä vaan paketista leivän päälle, päälle makeaa konjakkisinappia ja sitten naamariin.

Sähkölaskua lisää vain säilytykseen käytetty jääkaappi, mutta sehän jauhaa muutenkin.

25

206

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Melko kallista. Snellmannin kinkku 400 grammaa jotain 8 euroa.

• Anonyymi

Leivinuunissa kinkku paistuu ilmaiseksi.

• Anonyymi

Ei paistu. Klapit maksaa 120 euroa / motti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei paistu. Klapit maksaa 120 euroa / motti.

30 €

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

30 €

Tuolla hinnalla saa märkää höttömotti tavaraa.

Uunikuivatun polttopuun hinta on 120 euroa / 1 irtokuutio.

• Anonyymi

Totta turiset! Samaa sarjaa ovat mittaustulokset sähköautojen täydellisestä päästöttömyydestä. Sähkömoottori kun ei tupruttele savuja taivaalle!!

• Anonyymi

Ainakin itse tehdyt sähkökytkennät ovat kovia savuamaan. Ei sähkökään täysin ilmastoneutraalia ole.

• Anonyymi

Myös ulkolainen ruoka on saasteetonta, vain rahdin osuus saastuttaa.

• Anonyymi

Valmiiksi pureksittu olisi vielä parempi, tai valmiiksi syöty. Ultimate kinkku on valmiiksipskottu. Hajuhan pysyy samana, mausta en tiijä.

• Anonyymi

Jos sähkön hinta veroineen olisi 0,25 euroa kilowattitunnilta, tulisi kinkun paistamiseen tarvittavan energian hinnaksi 0,75 euroa. Jos hinta tuplataan 0,50 euroon kilowattitunnilta, mikä on lähempänä nykyhintoja, tulee paistoenergian hinnaksi jo 1,50 euroa.

• Anonyymi

Milläs sitten kuvittelisit sen valmiiksi paistetun kinkun olevan paistettu? Ettei nyt vaan olisi sähkökäyttöisellä uunilla. vai kuvitteletko toxsissasi, että ne jossain notskilla on pasitettu?

• Anonyymi

Teollisuudessa käytetään maakaasua.

• Anonyymi

Joo ja sähkö tulee pistorasiasta, ei siis voimalaitoksilta.

• Anonyymi

Lehmiäkään ei tarvita, koska maitoa saa kaupasta.

• Anonyymi

Millä se on paistettu? Salamalla?

• Anonyymi

Eihän kinkku mitään sähköä kuluta, oli paistettu tai ei.

• Anonyymi

En ole sipuli, köyhyysosioon mars!

• Anonyymi

"Kinkku kypsäksi ilman sähköä" sanoo Atrian pomo.

Hän keittää kinkun pihallaan saunan padassa, jossa on 20 litraa vettä ja puoli kiloa suolaa.

"Jos kinkkujen keittelyn aloittaa aamulla, iltapäivällä on valmista."

Kehotetaan laittamaan kinkku vielä hetkeksi kuumaan uuniin, jotta pinta rapeutuu ja saa väriä.

• Anonyymi

Paistettu kinkku on kuluttanut sähkön jo siellä missä se on paistettu. Se on kokonaiskustannuksiltaan suurempi kuin kotona paistettu.

• Anonyymi

Säästetään kaikki sähköä ja ostetaan valmiiksi käytetty kinkku 🤣 Hyvä idea!

• Anonyymi

Käytetty=kärytetty

Oikokirjoitus paholainen kääntää kaiken väärinpäin

• Anonyymi

Tuo klapien hinta on vähän suhteellista.
      Itse paistoin yöllä kinkun leivinuunissa.
      Puu jolla uuni lämpeni on tuosta 30m päästä pystyyn kuollut mänty.
      Erittäin kuivaa tavaraa ja kivasti rätisee uunissa.
      Puun kaatamiseen ja pätkimiseen tosin käytin sähkösahaa mutta halkomiseen lihasvoimaa.
      Jos ajatellaan sitten sitä markkinahintaa niin eihän mänty kelpaa kellekkään klapiksi joten markkinahinta olematon.

Joku voisi nyt laskea klapien hinnan ottaen huomioon kuljetuskustannukset (käsipelillä siirretty).

• Anonyymi

Se on kuusta, jos rätisee palaessaan. Lehtipuista haapa pitää myös pauketta palaessaan.

Mänty on ihan hyvä polttopuu. Enimmäkseen sitä tulee poltettua, kun eniten sitä omassa metsässä on tarjolla.

• Anonyymi

Ei vai, jossainhan se pitää paistaa..

• Anonyymi

Melko törkeesti pudottivat sähkön hinnan heti alas kun kinkut oli saatu paistettua.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan Emma gaala.

Luuleeko Martina olevansa koko Emmagaalan pääjehu vai mikä on? Monta päivää jo laittanut itseään gaalaa varten,ja tottakai, pois kotoa hotelliin pakko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      2938
    2. Erika Vikman Emmagaalassa

Luulin nähneeni tuolta harakalta kaiken, mutta erehdyin. Mikä hiton riepu sillä on päällä? Hirveä ilmestys!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      2165
    3. Ilman heijastinta ?

Kauhavalla lenkkeilijä menehtyi auton törmättyä päin. Kyllä se heijastin on halpa henkivakuutus pimeällä, toki ei ole tietoa että onko heijastinta käy
      Kauhava
      14
      2019
    4. Olen tajunnut että tein virheen

Kun meidän yhteys katkesi. Olisit ollut se oikea nainen mulle, miten enää voisin asian korjata? Olen pahoillani.
      Ikävä
      120
      1785
    5. Pilaa sun tunteista

Sitähän minä vaan teen täällä. Ootko tajunnut?
      Ikävä
      354
      1654
    6. Sofia lähti taas matkalle

sinä ja minä emme....
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      1388
    7. Kerro itsestäsi jotain, joka tulisi todennäköisesti yllätyksenä kaivatullesi

Hyvässä tai pahassa. (Mutta mieluummin tietysti olisi kiva kuulla niitä hyviä asioita!)
      Ikävä
      120
      1326
    8. Martina, uusi hirviö Jocelyn Wildenstein

Emma gaalan matolla Martinan esiintyi tänään, naama muuttuneena hirviön kaltaiseksi, kuten överi kauneusleikkauksia itselleen tehnyt Jocelyn Wildenste
      Kotimaiset julkkisjuorut
      274
      1273
    9. Miehen malli ja rooli tässä yhteiskunnassa

Eli olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että miehen rooli on ollut murroksessa jo vuosikymmenien ajan ja yhä edelleen se on vähän hakusessaan. En ole
      Sinkut
      236
      1045
    10. 82 prosenttia kannattaa Natoa!!!

SUOMALAISTEN Nato-jäsenyyden kannatus on koko ajan vahvistunut ja vankistunut. IS:n Taloustutkimuksella teettämän kyselyn mukaan 82 prosenttia on sit
      NATO
      252
      953
    Aihe