Takahampaat loppuvat.

Anonyymi-ap

Jos pitää poistaa niitä paljon eikä laiteta kultahampaita niiden tilalle,
ei pysty syömään kokolihaa joka ainoa riittävän tehokas proteiinin lähdee olemassa.

Tai sitten kiinteä proteesi joka ei ikinä irtoa eikä hajoa.

Erikoisruokavalio tulee eli on pakko alkaa syömään synteettistä proteiinijauhetta joka sekoitetaan veteen, bodarit syövät tuollaista ämpäreittäinkin ryhmänä.

Proteiinipuuroa siis. Olen maistanut sekä eläin- että synteettistä proteiinia ei paljon maistu millekään.

9

215

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulta on vuosien mittaan poistettu takahampaat molemmista leuoista yksi kerrallaan niiden rikkouduttua peruuttamattomasti. Olen siis ollut jo vuosikymmeniä ilman takahampaita, enkä ole tarvinnut erikoisruokavaliota. Lihaakin syön säännöllisesti, mutta en pidä raa'asta lihasta johon tarvittaisiin noita takahampaita. Kypsän lihan syöntiin riittää etuosan hampaatkin.

• Anonyymi

🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

🔞 ­­­N­­y­­m­­­f­o­m­­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#176601853

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Toisella puolella on kaksoisimplantti sillä kohtaa jossa hampaat puuttuvat ja näin on vastaparit. Toisella puolella on tyhjää sekä ylä että ala. Syön lihaa lähes joka päivä, sama kuin aloittajalla, mikään ei pidä nälkää niin hyvin paljon liikkuvalle. Kypsytän lihan uunissa tai pannussa kunnolla, en ole huomannut ongelmia. Jos joskus on vähän sitkeyttää, kun olen yrittänyt nälissäni laittaa ruoan liian pikaisesti, pilkon saksilla tai puukolla pieniksi.

• Anonyymi

Olen opetellut nielaisemaan veriset lihakimpaleet kokonaisina. Siihen tottuu. Aina ei ole aikaa kypsentää lihaa. Huomasin asian, kun katsoin kuinka koirani hotki lihapalat.

• Anonyymi

käärmekin nielee ei pureskele

• Anonyymi

Pitäisi laittaa sellaisia pysyviä kokonaiia koko hammaskaluston kokoisia titaanisia pulteilla kiinni leukaluuhun, samalla tekniikalla mihin pääkalloonkin laitetaan titaanisia lätkiä jos pääkallosta puuttuu pala.

• Anonyymi

Onhan noita tavallaan ehdottamasi tapaisia proteeseja olemassa. Pysyvästi niitä ei pultata leukaluuhun vaan proteesi napsautetaan kiinni leukaluussa oleviin implanttinastoihin. Näin proteesi voidaan irrottaa pesua varten.

• Anonyymi

Menetin kolme vierekkäistä takahammasta alhaalta. Teetettiin sinne rankaproteesi. On kyllä oikein hyvä, pysyy paikallaan eikä keiku. Vaati alkuun vähän totuttelua ja ikeniltä toipumista, mutta nyt on varsin huomaamaton. Ei ollut edes tolkuttoman kallis, 600 € (Julkiselta puolelta. Edullisuutta osin selittää se, että minulla oli ko. vuoden osalta hoitomaksujen katto täynnä. Ei tarvinut siis maksaa itse hammaslääkärikäynneistä mitään).

Proteesia odotellessa pystyin kyllä ihan hyvin syömään kaikkea pureskellen vain toisella puolella. Mutta on tämä proteesin kanssa parempi, ja kuormitus hampaillekin jakautuu tasaisemmin.

• Anonyymi

Jaa tuollainen proteesi, joudun luultavasti ottamaan jonkinlaisen tuollaisen, kuulosta tuollainen takahampaiden juttu.

Mutta ei ole minun syytäni että on huonot hampaat se on vanhempieni syytä, kun huonot hammasgeenit, heitä syytän, ja muutenkin heitä aina syytän kaikesta elämän kärsimyksestä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      164
      6638
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1985
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      44
      1842
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1162
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      348
      1144
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      51
      1095
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      14
      1031
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      940
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      928
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      917
    Aihe