Takahampaat loppuvat.

Anonyymi-ap

Jos pitää poistaa niitä paljon eikä laiteta kultahampaita niiden tilalle,
ei pysty syömään kokolihaa joka ainoa riittävän tehokas proteiinin lähdee olemassa.

Tai sitten kiinteä proteesi joka ei ikinä irtoa eikä hajoa.

Erikoisruokavalio tulee eli on pakko alkaa syömään synteettistä proteiinijauhetta joka sekoitetaan veteen, bodarit syövät tuollaista ämpäreittäinkin ryhmänä.

Proteiinipuuroa siis. Olen maistanut sekä eläin- että synteettistä proteiinia ei paljon maistu millekään.

9

316

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulta on vuosien mittaan poistettu takahampaat molemmista leuoista yksi kerrallaan niiden rikkouduttua peruuttamattomasti. Olen siis ollut jo vuosikymmeniä ilman takahampaita, enkä ole tarvinnut erikoisruokavaliota. Lihaakin syön säännöllisesti, mutta en pidä raa'asta lihasta johon tarvittaisiin noita takahampaita. Kypsän lihan syöntiin riittää etuosan hampaatkin.

• Anonyymi

🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

🔞 ­­­N­­y­­m­­­f­o­m­­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#176601853

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Toisella puolella on kaksoisimplantti sillä kohtaa jossa hampaat puuttuvat ja näin on vastaparit. Toisella puolella on tyhjää sekä ylä että ala. Syön lihaa lähes joka päivä, sama kuin aloittajalla, mikään ei pidä nälkää niin hyvin paljon liikkuvalle. Kypsytän lihan uunissa tai pannussa kunnolla, en ole huomannut ongelmia. Jos joskus on vähän sitkeyttää, kun olen yrittänyt nälissäni laittaa ruoan liian pikaisesti, pilkon saksilla tai puukolla pieniksi.

• Anonyymi

Olen opetellut nielaisemaan veriset lihakimpaleet kokonaisina. Siihen tottuu. Aina ei ole aikaa kypsentää lihaa. Huomasin asian, kun katsoin kuinka koirani hotki lihapalat.

• Anonyymi

käärmekin nielee ei pureskele

• Anonyymi

Pitäisi laittaa sellaisia pysyviä kokonaiia koko hammaskaluston kokoisia titaanisia pulteilla kiinni leukaluuhun, samalla tekniikalla mihin pääkalloonkin laitetaan titaanisia lätkiä jos pääkallosta puuttuu pala.

• Anonyymi

Onhan noita tavallaan ehdottamasi tapaisia proteeseja olemassa. Pysyvästi niitä ei pultata leukaluuhun vaan proteesi napsautetaan kiinni leukaluussa oleviin implanttinastoihin. Näin proteesi voidaan irrottaa pesua varten.

• Anonyymi

Menetin kolme vierekkäistä takahammasta alhaalta. Teetettiin sinne rankaproteesi. On kyllä oikein hyvä, pysyy paikallaan eikä keiku. Vaati alkuun vähän totuttelua ja ikeniltä toipumista, mutta nyt on varsin huomaamaton. Ei ollut edes tolkuttoman kallis, 600 € (Julkiselta puolelta. Edullisuutta osin selittää se, että minulla oli ko. vuoden osalta hoitomaksujen katto täynnä. Ei tarvinut siis maksaa itse hammaslääkärikäynneistä mitään).

Proteesia odotellessa pystyin kyllä ihan hyvin syömään kaikkea pureskellen vain toisella puolella. Mutta on tämä proteesin kanssa parempi, ja kuormitus hampaillekin jakautuu tasaisemmin.

• Anonyymi

Jaa tuollainen proteesi, joudun luultavasti ottamaan jonkinlaisen tuollaisen, kuulosta tuollainen takahampaiden juttu.

Mutta ei ole minun syytäni että on huonot hampaat se on vanhempieni syytä, kun huonot hammasgeenit, heitä syytän, ja muutenkin heitä aina syytän kaikesta elämän kärsimyksestä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      267
      2461
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2401
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1578
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      47
      1478
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1367
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1349
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1240
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1039
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1019
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe