Parantaako Herra vai lääke?

Pari, kolme, vuotta sitten olin ystäväni kanssa Kajaanin Adventtikirkossa, Saarnaaja kertoi olevansa sairaalloinen jo olleensa tuona aamuna niin huonossa kunnossa että oli epäillyt, voisiko lähteä pitämään jumalanpalvelusta. Sitten Herra kuitenkin, tuona aamuna, ennen tilaisuuden alkamista auttoi ja vahvisti häntä niin paljon että hän jaksoi tulla suorittamaan hänelle kuuluvaa tehtävää. ---- Pois lähtiessämme saarnamies oli eteisessä, jossa vaihdoimme muutaman sanan. Tässä yhteydessä hän mainitsi taas myös sairaalloisuudestaan ja huonokuntoisuudestaan tuona aamuna, mutta nyt hän kertoi aamulla ennen kirkkoon lähtöään ottaneensa lääkkeitä, niin että jaksoi tulla toimittamaan tehtäväänsä. Jäi vähän kummastuttamaan miksi hän saarnapöntössä kertoi vain Herran avusta kun kuitenkin hän kuntonsa kohotukseksi oli kuitenkin saanut apua lääkkeistä. Jäi vähän sellainen maku että nyt tässä "vedätettiin" vähän ansiottomasti Herran suuntaan kun ei edes esim. sanottu että Herra paransi lääkkeiden avulla. Ellen olisi tavannut häntä eteisessä, tässä olisi taas ollut muuan uusi parantumis-ihmekertomus ihmeteltäväksi ja mietittäväksi uskoako vai ei.

10

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epärehellistä

Onhan se epärehellistä hehkutusta ja oman hännän nostamista. Herran nimen väärin lausumista.

• Olen samaa mieltä,sana epärehellinen on osuva sana tuon kaltaiselle hehkutukselle.Olen silloin tällöin "törmännyt"samantyyppisiin "ihmeisiin"rivi jäsenten taholta,mutta että seurakunnan paimen syyllistyy moiseen,ei hyvä! Olisikohan adventistit kuitenkaan ainoita kristittyjä,jotka syyllistyvät tälläiseen? Adventisteja ei voitane muutenkaan sanoa "ihme hakuiseksi"seurakunnaksi,pilkun viilaajiksi paremminkin.

• L.N

Syvä hiljaisuus. Miksiköhän?

• Kyseisen sanan julistajan elämässä eivät Jumalan ihmeet ja merkit toimi, vaikka pitäisi. Jeesushan on täysi parantaja. Hän parantaa jokaisen joka haluaa parantua.

Pastorin virkaan kuuluvat monelaiset armolahjat ja parantumisihmeet ja merkit. jos niitä ei ole haivaittavissa, hän ei ole Jumalan valtuuttama pastori tai sitten on synnissä niin, ettei Pyhä Henki voi toimia hänen kauttaan.

Valitettavasti monesti vanhimmisto valitsee pärstäkertoimen mukaan julistajia.

Oikea valtuutus tulee Pyhältä Hengeltä, ei yhdeltäkään ihmiseltä ja silti sillä voi toimia. Esimerkkinä minä itse, sanan julistaja Jumalan armosta ja kutsusta käsin. 80 uskoon tullutta 13 kuukaudessa ja neljä Jumalan parantumisihmettä. Tästä kaikesta olen hyvin kiitollinen Jumalalle.
      Saarnaajan virkoihin annettaan voimakas ohjaus, joten minä tiedän miten minä ohjaan ja opetan näitä uskoon tulleita. Ei ole kyse mekaanisesta pakottamisesta, vaan sydämeltään ja suun tunnustukseltaan Jeesukseen uskoviksi tulleista, joka pelastaa taivaaseen ja tämä on ollut mahdollista vain PYhän Hengen palveluvoitelussa, saarnaajan viran voitelussa. Saarnaajan virat, joita ovat apostoli, profeetta, evankelista, paimen ja opettaja ovat 24h virkoja. Voitelu on aina olemassa. PYhän Hengen ohje siitä miten tulee toimia on aina olemassa. ERityisesti kahteen esiksi mainittuun virkaan kuuluu erittäin voimakas Pyhän Hengen ohjaus.

• Juuri, se että adventistipastori yritti laittaa Jumalan ihmeeksi lääkkeillä paranemista todistaa sitä, että hän ei ole PYhän Hengen valtutttama julistaja. Hän ikään kuin paremman puuteessa, tietämättömyydessään, teki niin.

Kun joku on Pyhän Hengen valtuutama ja voitelema sanan julistaja, se on suomeksi sanottuna "oksat pois", homma pelaa armosta, ei omista ansioista. Ei väkivalla vaan PYhän Hengen lahoilla.

• Hermanni

Varmaankin ne ihmeet tapahtuvat Jesuiitan avustuksella ja Jesuiitan pyhällä hengellä. Onhan todellinen totuus paljatunut. Vasta uskon puhdistus Äiti kirkkoon on tehnyt tehtävänsä.

Nykyinen Protestantismi on mennyt Jesuiitan oppeihin. Joten minä en ainakaan pysty uskomaan yhtään mainitsemaasi ihmettä Jeesuksen ihmeeksi.

kuitenkin jokainen voi uskoa mitä haluaa

• On suurenmoista ja valtavaa Jumalan-tulenkantaja,että olet voinut olla Jumalan välikappaleena auttamassa ihmisiä paranemaan fyysisistä sairauksista. Mutta olet varmaan kanssani samaamieltä siitä,että suurin ihme on kun ihminen paranee synnin sairaudesta. Kun ihminen paranee fyysisesti hänestä ei silti tule kuolematonta,eikä immuunia mahdollisille tuleville sairauksille.

Eivätkö apostoli Paavalin elämässä toimineet ihmeet ja merkit? 2Kor.12:6-9,jakeesta 7 "minulle on annettu lihaani pistin,saatanan enkeli rusikoimaan minua,etten ylpeilisi".Jae 8,"Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa,että se erkanisi minusta". Jakeesta 9,"Ja hän sanoi minulle:Minun armossani on sinulle kyllin".

Mainitset myös,että Jumala parantaa jokaisen joka haluaa! Tarkoitit varmaa synnin sairaudesta.Vai oletko tavannut vain neljä,jotka ovat halunneet parantua???

• väite

---
        Kyseisen sanan julistajan elämässä eivät Jumalan ihmeet ja merkit toimi, vaikka pitäisi. Jeesushan on täysi parantaja. Hän parantaa jokaisen joka haluaa parantua.
        ---

Tarkoitatko ihan tosissasi, että jos olet saarnaaja, et ole koskaan ottanut esim. päänsärkylääkettä? Jos olet saanut suuremman haavan johonkin, et ole saanut jäykkäkouristuspistosta? Sinulla ei ole silmälaseja, eikä tule olemaankaan? Jeesushan parantaa sinut.
        Älä höpsi hyvä mies, äläkä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Ei Jeesus ole mikään parannutsautomaatti. Voimme kyllä rukoilla terveyttä itselle tai toisille. Voimme rukoilla parantumista sairaille, mutta parantaako Jeesus, se on kokonaan toinen asia. Ei hän toimi meidän tahtomme mukaan. Joskus sairastuminen voi olla siunaus ao. henkilölle tai hänen läheisimmilleen. Ei Jeesus toimi meidän tahtomme mukaan.

On varmasti miljoonia pastoreita jotka ovat rukoilleet sairaiden puolesta - jopa kuolinvuoteella - mutta sairas on silti kuollut. Nyt sinä väität, että Jumala ei toimi noiden pastoreiden kautta koska sairas ei parantunutkaan.

• sanoisin sinulle

Puhuit todella suurella ajatuksella, jäin vain miettimään, että taisit jäädä sanojesi vangiksi.

Toivon, että sanasi on kohdallasi totta.
        Uskossa koet parantumiset, jne.

Minä kehossani kannan iän tuomien kulumisieni kipuja ja vaivoja.
        Tarvitsee niihin joskus länsimáisen lääketiteen rohtoja ottaa. Olen ollut rukoiltavana monen monta kertaa, ja sanon tapahtukoon Sinun tahtosi.

Halu olisi, mutta taivun Hänen tahtoonsa, myös sairauden alla.

Olen nähnyt Herran omien sairastavan, ja kuolevan sairauksien mukana. Palaisin asiaan kun vanhenet, mutta taidan olla senverran vanha, että kohdaltani se ei ehkä toteudu. Mutta mietipä sanojasi sitten kun ja jos ikää annetaan ja Herran tulo viipyy. Halu ehkä on parantua, jos sairaus kohdallasi iskee, niin mitäpä sanot tekstiisi, "Hän parantaa jokaisen joka haluaa."
        Sanotko silloin vaeltavasi synnissä niin paljon, ettet parane, vaikka armon alla vaelletaan?

Sanoisin, ehkä kannattaa yön yli miettiä, ennekuin kirjoittaa. Tulee hieman lihan maku tahi tuoksu kirjoitusten sisältä.
        Että myös, ettet unohda tekstiäsi, tulosta se ja laita sänkysi yläpuolelle kehykseen, muistuttamaan puheista, koska niinhän me niistä tiliäkin teemme kerran.

• väite kirjoitti:

---
        Kyseisen sanan julistajan elämässä eivät Jumalan ihmeet ja merkit toimi, vaikka pitäisi. Jeesushan on täysi parantaja. Hän parantaa jokaisen joka haluaa parantua.
        ---

Tarkoitatko ihan tosissasi, että jos olet saarnaaja, et ole koskaan ottanut esim. päänsärkylääkettä? Jos olet saanut suuremman haavan johonkin, et ole saanut jäykkäkouristuspistosta? Sinulla ei ole silmälaseja, eikä tule olemaankaan? Jeesushan parantaa sinut.
        Älä höpsi hyvä mies, äläkä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Ei Jeesus ole mikään parannutsautomaatti. Voimme kyllä rukoilla terveyttä itselle tai toisille. Voimme rukoilla parantumista sairaille, mutta parantaako Jeesus, se on kokonaan toinen asia. Ei hän toimi meidän tahtomme mukaan. Joskus sairastuminen voi olla siunaus ao. henkilölle tai hänen läheisimmilleen. Ei Jeesus toimi meidän tahtomme mukaan.

On varmasti miljoonia pastoreita jotka ovat rukoilleet sairaiden puolesta - jopa kuolinvuoteella - mutta sairas on silti kuollut. Nyt sinä väität, että Jumala ei toimi noiden pastoreiden kautta koska sairas ei parantunutkaan.

Olen odotellut Jumalan-tulenkantaja kommenttiasi nimimerkkien "väite"ja "sanoisin si..." kannanottoihin.Oletan sinulla kuitenkin olevan niin kiireitä "työssäsi",ettet ole ehtinyt.Huomasin kuitenkin,että olet ollut jo listalla laskemassa "petojen sarvia",joten jään odottelemaan kommenttejasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3802
    2. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3027
    3. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2924
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      41
      2242
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      80
      1163
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1029
    7. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      363
      970
    8. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      47
      935
    9. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      211
      866
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      135
      833
    Aihe