Oliko Jeesus Kristus väärässä kun sanoi rakastakaa vihollinen ?
Oliko Corrie Ten Boom väärässä kun antoi anteeksi kiduttajalle ja murhajalle vanginvartijalle, joka oli tullut uskoon kun keskitysleiri oli lopetettu .
Muistatte varmasti että Jeesus sanoi rakastakaa Putin.
Tieän , tiedän , että se on aivan mahdotonta lihalle ja ihmiselle mutta Uusi ihmnen ja uskova pysty Jumalan Rakkaudella rakastaa Putin !! .
Onko väärin ???
31
76
Vastaukset
Onko Hallitus väärässä kun vihaavat Putin ja Venäjä ?
- Anonyymi
Aikaisemmat hallitukset ja osa politiikoista olivat väärässä kuin mielistelivät Putinia ja tekivä engerigiasopimuksia Venäjän kanssa. Saksa etunenässä. Jopa Trump varoitti siitä ja saksalaiset vain naureskeli että mitä ukko taasen höpertää. Mutta kuinka kävi kun pahan kanssa veljeillään.
Ei viha auta mitään. Se myrkyttää vain ihmisen oman mielen ja sielun.
Siksi ohje olla vastaamatta herjaukseen herjauksella on aivan oikea ja koskee varsinkin uskovien välisiä keskusteluja. Vaikka miten toinen haukkuu lahkolaiseksi tai keksii kaikenlaisia nimityksiä, niin turha on vihata kuin Putinia, vaan rakkauden ja sävyisyyden hengessä ojentaa, että älä veli viitsi olla paholaisen palvelija, vaan kerro parempia juttuja. Anonyymi kirjoitti:
Aikaisemmat hallitukset ja osa politiikoista olivat väärässä kuin mielistelivät Putinia ja tekivä engerigiasopimuksia Venäjän kanssa. Saksa etunenässä. Jopa Trump varoitti siitä ja saksalaiset vain naureskeli että mitä ukko taasen höpertää. Mutta kuinka kävi kun pahan kanssa veljeillään.
Ei viha auta mitään. Se myrkyttää vain ihmisen oman mielen ja sielun.
Siksi ohje olla vastaamatta herjaukseen herjauksella on aivan oikea ja koskee varsinkin uskovien välisiä keskusteluja. Vaikka miten toinen haukkuu lahkolaiseksi tai keksii kaikenlaisia nimityksiä, niin turha on vihata kuin Putinia, vaan rakkauden ja sävyisyyden hengessä ojentaa, että älä veli viitsi olla paholaisen palvelija, vaan kerro parempia juttuja.Olen sama mieltä rakas !! Tulis Rakastaa vihollinen käski Jeesus !!
- Anonyymi
Eikö ukrainalaisten puolesta saa rukoilla? Vain Putinin puolesta.
- Anonyymi
Kyllä ukranaisten puolesta voi rukoilla ja he sitä tarvitsevat, sillä siellä tulee olemaan sotasukupolvi, joka on nähnyt sodan, joiden isiä on kuollut sodassa, veljiä ja poikia on jättänyt elämän kesken. Trauma tulee olemaan syvä ja pitkä.
Putinin puolesta voisi rukoilla että saisi haimatulehduksen kun alkanut dokaamaan. Siihen aika helposti kuolee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ukranaisten puolesta voi rukoilla ja he sitä tarvitsevat, sillä siellä tulee olemaan sotasukupolvi, joka on nähnyt sodan, joiden isiä on kuollut sodassa, veljiä ja poikia on jättänyt elämän kesken. Trauma tulee olemaan syvä ja pitkä.
Putinin puolesta voisi rukoilla että saisi haimatulehduksen kun alkanut dokaamaan. Siihen aika helposti kuolee.Itse rukoilen päivittäin niin ukrainalaisten kuin venäläistenkin pelastumisen puolesta. Kun en muista Jeesuksen eritelleen, ettei saisi jollekin pelastusta rukoilla.
Älä Savis satuile ja levittele yksittäisiä sanoja, joiden avulla yrität palvella kahta herraa.
No se on sun mielipide siitä pimeydestä joka edustat. Mutta ethän sä rakkauden päälle mitään ymmärrä , joka jokinen tulis omistaa.
Savis kirjoitti:
No se on sun mielipide siitä pimeydestä joka edustat. Mutta ethän sä rakkauden päälle mitään ymmärrä , joka jokinen tulis omistaa.
Rakastan elämää, en kuolemaa, kuten kaltaisesi hengellinen kameleontti.
Henki kirjoitti:
Rakastan elämää, en kuolemaa, kuten kaltaisesi hengellinen kameleontti.
Just joo ! Taas se ateisti tyypistä, syyttämistä alkaa , perkeleestä.
Rakastat siis synti elämä .
Kun olet aina hyökkännyt kun mä moittin synti ja vääryyttä .Savis kirjoitti:
Just joo ! Taas se ateisti tyypistä, syyttämistä alkaa , perkeleestä.
Rakastat siis synti elämä .
Kun olet aina hyökkännyt kun mä moittin synti ja vääryyttä .Älä Savis esitä uhria - niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa.
Henki kirjoitti:
Älä Savis esitä uhria - niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa.
Ei täss mitään semmoista . Tulit mun kettjun hyökkämään ja minä vastasin vaan että ihmiset karttaa sua rakas vihollinen.
Savis kirjoitti:
Ei täss mitään semmoista . Tulit mun kettjun hyökkämään ja minä vastasin vaan että ihmiset karttaa sua rakas vihollinen.
>>> Tulit mun kettjun hyökkämään...
Sinun ketju 😂 Herää pahvi todellisuuteen.
- Anonyymi
Minulle ei ole yhtään vaikeaa rakastaa Putin.
Rakastan häntä todella. 💞
Mahtava, isänmaallinen valtionjohtaja.
Olispa meilläkin samanlainen.
Näen hänestä joskus jopa unia.
Ihan sellaisia kilttejä unia.
Hän asui tässä samassa rapussa ja häneltä oli blineihin tarvittava omenahillo loppunut. Hän soitti ovikelloa ja kertoi kuulleensa, että minulla on hyvää, itsetehtyä hilloa. Ojensin hänelle purkin.
Olikohan tässä jotain raamatullista symboliikkaa?- Anonyymi
Olitko myös rottajahdissa Putinin kanssa? Siinähän kävi siten, että kun hän jahtasi rottaa, niin kun se joutui nurkkaan mistä ei pääse enää pakoon, niin hyökkäsikin kimppuun ja niin Putinin piti pötkiä pakoon. Hän oppi poliittisen ideologiansa rotalta. Kun ei voi enää paeta, niin pitää hyökätä.
- Anonyymi
Hellari näkee märkiä unia Putinista !
- Anonyymi
Pahojen ihmisten kanssa ei pidä olla edes missään tekemisissä, saatikka rakastaa heitä.
Seura tekee kaltaisekseen. Joukossa tyhmyys tiivistyy.
Vastusta Perkelettä, niin se sinusta pakenee. Älä mene lahkoon edes uteliaisuuttasasi katsomaan kaatuuko ne siellä selälleen, että päät kolisee, vai ottaako avustaja joka kerta kiinni.
Miksei he kaatohenki sitten vaikuta mitään niihin pastoreihin ja avustajina toimiviin bodareihin?
Hurmahenkisten lahkolaisten kanssa ei pidä mennä edes samaan huoneeseen eikä istua missä hurmahenget istuu.- Anonyymi
1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
Rakkaus puheet ja fantasiat on kielikuvia, eikä ne mitään lakeja ja tervettä järkeä syrjäytä. Anonyymi kirjoitti:
1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
Rakkaus puheet ja fantasiat on kielikuvia, eikä ne mitään lakeja ja tervettä järkeä syrjäytä.Oliko tuo kielikuva >> Matt. 5:43
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
Matt. 5:44
Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,Savis kirjoitti:
Oliko tuo kielikuva >> Matt. 5:43
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
Matt. 5:44
Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,Rakkaus puhe Oliko Jeesuksen puhe kielikuva ?????
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Rakkaus puhe Oliko Jeesuksen puhe kielikuva ?????
Jeesuksen alkuperäiset sanat siinä yhteydessä ei välttämättä täsmää nykyajan kielen sanan rakkaus kanssa.
Aika ja olosuhteet tekee sanojen merkityksen toisiksi ja siksi alukielen tuntemus tarvitaan selvittämään.
esim. Julalan yksipuolinen sana liitto, sille ei ollut edes vastinetta kreikassa eikä suomen kielessä, siksi se on käännetty uusi liitto on muutettu Uusi Testamentti -sanaksi.
Pieleen menee sekin ajatuskuvio, sillä eihän Jumalan ole tarkoitus tehdä mitään kuoleman testamenttia.
Jumala ei ole kuollut ja Jeesuksen henkikin oli poissa vain pienen ajan kun hänellä oli valta ottaa se heti takaisin.
esim. suomen kielen vanha sanan "paha" on muuttunut ajan myötä "hyvä" ja pyhä sanaksi
pahajärvi on monta hukkunutta,, mutta nyt sitä sanotaankin pyhäjärveksi, vaikka puhutaan siitä samasta jävestä ja sen luonteesta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen alkuperäiset sanat siinä yhteydessä ei välttämättä täsmää nykyajan kielen sanan rakkaus kanssa.
Aika ja olosuhteet tekee sanojen merkityksen toisiksi ja siksi alukielen tuntemus tarvitaan selvittämään.
esim. Julalan yksipuolinen sana liitto, sille ei ollut edes vastinetta kreikassa eikä suomen kielessä, siksi se on käännetty uusi liitto on muutettu Uusi Testamentti -sanaksi.
Pieleen menee sekin ajatuskuvio, sillä eihän Jumalan ole tarkoitus tehdä mitään kuoleman testamenttia.
Jumala ei ole kuollut ja Jeesuksen henkikin oli poissa vain pienen ajan kun hänellä oli valta ottaa se heti takaisin.
esim. suomen kielen vanha sanan "paha" on muuttunut ajan myötä "hyvä" ja pyhä sanaksi
pahajärvi on monta hukkunutta,, mutta nyt sitä sanotaankin pyhäjärveksi, vaikka puhutaan siitä samasta jävestä ja sen luonteestaEi ole nimet muuttuneet.
Pyhä-etuliite viittaa siihen, että järveä on jostain syystä pidetty pyhänä, joko kristinuskon tultua Suomeen, tai jo ennen kristinuskoa, muinaisuskon aikoina.
Varmaankin kirkkojen lähellä olleissa vesissä kastettiin suomalaisia pakanoita, joten nimitys on saattanut tulla esim. tästä. Ortodoksit kastavat upotuskasteella. Ortodoksinen katolilaisuus tuli Suomeen idästä jo 500-luvulla.
Nimitys Katumajärvi taas kertoo sen historiikin, että jotkut pakanat sittemmn katuivat ottaneensa kristillisen kasteen ja kastoivat sitten Katumajärvessä sen itsestään pois.
- Anonyymi
Vihaako hallitus Putinia? Minusta reaktio on ollut ihan tavallinen ei-uskovien reaktio tapahtumiin; ollaan olevinaan niin hurskasta että. Sota, hui kauhistus! - ja samalla tuumataan, paljonko oman sotakaluston hankintaan vielä tarvitaan lisävaroja.
- Anonyymi
Päättäjämme, eli valtiojohtomme koostuu halpamaisista pelkureista.
Sanansasyöjistä.
Ei ollut sisua jatkaa rauhanlinjalla. Pre-pre-presitenttiä pe-pe-pelotti niin kovin!
Hylkäsivät kaikki allekirjoitetut sopimukset, jättivät Suomen kansan media-anarkistien armoille, kunkin oman onnensa nojaan ja itse luikkivat Stoltenbergin selän taa piiloon!
Joka myös itse on jo aivan pallonsa hukannut pelkuri.
Onkohan se jo vihdoin alkanut aavistaa Zelenskyistä, Ukrainasta ja jenkeistä koko totuuden? Mikä niitä hallitsee.
Tuollainen, jo kohta kokonaisen vuoden ryssävihoissaan mellastanut pelkurijoukko, tulee vielä tekemään monta uutta ja entistä suurempiakin virheitä.
Mutta venäläiset näyttävät pysyvän tyyninä.
Heidän veri ei vapise.
Putin on shakkimestari. Ja sotapäällikkö joka vie sotansa loppuun asti.
Tosin voi puoli maapalloa siinä tuhoutua.
Mutta se oli Zelenskyi, joka aloitti.
Asiaan luonnollisesti kuuluu, että Maailma pian ojentaa sille Nobelin rauhanpalkinnon.
Siis Zelenskyille. 🏆
- Anonyymi
Täällä sekoitetaan nyt inhimmillinen rakkaus, mikä on usein tunteilua, sileullista ja suuria sanoja, ja Jumalan rakkaus, mikä taas on pelastavaa ja totuudenmukaista rakkautta.
- Anonyymi
Jeesuksen käyttämälle sanalle "rakkaus" ei välttämättä ole mitään vastinetta nykyajan suomenkielessä.
Jeesuksen puheita pitää tutkia laajemmin kuin takertua yhteen tulkinnan varaiseen ilmaisuun.
Varmaa on, että Jeesus sanoi: Vastustakaa Perkelettä niin se sinusta pakenee.
Ei meidän pitä alkaa antaa periksi tai jopa rakastaa perkelettä ja sen lahkoapureita niin kuin itseämme.
Näitten tyyppien kanssa veljeily ja heidän rakastaminen ei pääty koskaan hyvin
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen käyttämälle sanalle "rakkaus" ei välttämättä ole mitään vastinetta nykyajan suomenkielessä.
Jeesuksen puheita pitää tutkia laajemmin kuin takertua yhteen tulkinnan varaiseen ilmaisuun.
Varmaa on, että Jeesus sanoi: Vastustakaa Perkelettä niin se sinusta pakenee.
Ei meidän pitä alkaa antaa periksi tai jopa rakastaa perkelettä ja sen lahkoapureita niin kuin itseämme.
Näitten tyyppien kanssa veljeily ja heidän rakastaminen ei pääty koskaan hyvin
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainenNiin sitä seli, seli alkaa tulla , kun jää kiinni ettei ole Jumallista Rakkauutta !!
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Niinpäs Rakas. Vihollinen ei voi rakastaa muilla kun Jumalan Rakkaudella. !!!
Mutta...
Onko rakkauteni Putinia kohtaan väärää, koska en näe häntä ja edustamaansa kansaa vihollisina?
Pitäisikö samalla logiikalla sitten vihata ystäviään?
En suostu vihaamaan heitä.
Rauha! 🌹 Мир! Anonyymi kirjoitti:
Mutta...
Onko rakkauteni Putinia kohtaan väärää, koska en näe häntä ja edustamaansa kansaa vihollisina?
Pitäisikö samalla logiikalla sitten vihata ystäviään?
En suostu vihaamaan heitä.
Rauha! 🌹 Мир!Vaikea asia lihalle , sanoisin mahdotonta ihmisille >> Luuk. 14:26
"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.667611Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652783- 1561960
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181938Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️191912Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381811Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?291612- 1021477
- 381331
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411226