Paikalla, mutta poissaoleva

Anonyymi-ap

Olen neljättä vuotta yliopistossa opiskeleva humanistisen tiedekunnan opiskelija. Pääsin lukion jälkeen suoraan yliopistoon, mutta joskus mietin, oliko se sittenkään hyvä juttu.

Lukiota käydessäni minulla ei juurikaan ollut sosiaalista elämää, sillä käytin suuren osan ajastani opiskeluun. Valmistuinkin hyvin arvosanoin, mutta en saanut lukiosta oikeastaan mitään mukavia muistoja, saati kavereita. Menin kaikki ne vuodet ikään kuin laput silmillä, keskittyen vain opintoihin.

Sama on jatkunut yliopistossa, mutta täällä olen nyt hiljattain huomannut itsessäni uuden, häiritsevän piirteen: en usein ole henkisesti läsnä luentotilanteissa tai harjoituksissa. Vaivun syvälle ajatuksiini ja kuvittelen olevani jossain muualla tai toisinaan en missään. "Palaan muiden keskuuteen" jos minulle esitetään esimerkiksi kysymyksiä ja pystyn vastaamaan niihin järkevästi, mutta hetkeä myöhemmin en välttämättä enää muista, mitä sanoin. Huomaan poissaolevuuden korostuvan esitelmä- ja ryhmätyötilanteissa. Etenkin toisten opiskelijoiden kommentit töihini menevät usein yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Esitelmää pitäessäni saatan kadottaa punaisen lankani, kun pyrin jotenkin poistumaan tilanteesta henkisesti.

Voiko tällainen "oireilu" johtua yksinäisyydestä? Asun yksin eikä minulla ole opiskelupaikkakunnallani juurikaan tuttuja. Opiskelun ulkopuolinen seuraelämäni rajoittuu lähinnä kaupassakäyntiin. Toisaalta viihdyn hyvin yksin, mutta joskus vaivun synkkyyteen ja koen olevani näkymätön. En enää ole myöskään kovin innostunut opiskelemistani aineista, vaikka saankin hyviä arvosanoja. Ikään kuin opiskelustani puuttuisi merkitys. Valmistumiseni lähestyy, mutta en odota tulevaisuutta innolla. Pelkään poissaolevuuteni jatkuvan työelämässä, mikäli satun työpaikan saamaan.

Olisin kiinnostunut kuulemaan, jos joku toinen on kokenut samaa. Pelkään mielenterveyteni puolesta.

3

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

tarkista ainakin se että syöt riittävästi ja monipuolisesti. Etenkin näin "kaamoksen" aikana syömisen laatuun on panostettava. Jos ravinto on vääränlaista alkaa mieli hoipertelemaan pahasti ja uppoat zombie tilaan. Liikunta ravinto riittävä uni. Niitä tarvitaan joka päivä että pysyy kone vireessä. Carpe diem.

• Anonyymi

😍😋😍😋😍😋😍😋😍

🔞 ­­­N­­y­­m­­­f­­o­m­­­a­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17665125p

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Kuulostaa dissosiaatiolta. Oletko joskus kokenut jotain stressaavaa/rankkaa/traumaattista, joka olisi katkaissut yhteytesi omaan kehoosi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5199
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3420
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2802
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2608
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1871
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1381
    Aihe