Kukaan ei toisi rahaa kassaan.
Vain kassaa tyhjentäisivät.
Ent sitten kun kassa tyhjä?
Vasurit sanoneet ettei velkaa
tarvitse maksaa takaisin.
Jos vasemmistolaiset päineen
16
114
Vastaukset
Nyt olet ymmärtänyt maailman menon aivan väärin. Ei rahaa tarvita kassakoneeseen, sitä on siinä heti ostettaessa. Kukapa hullu ostaisi kassakoneen mikä on tyhjä ? Työnjako on seuraava: Työntekijä vaatii rahaa kassasta. Jos ei saa tarpeeksi, hän lakkoilee ja saa lakkoavustusta joka maksatetaan kapitalistilla. Kapitalisti ottaa lainaa paikatakseen törkyivevän AY-väen välistävetoja. Onko hommassa mitään rotia ? No ei ole. Sitten kapitalisti tekee konkurssin ja koko perhe joutuu mieron tielle anelemaan almuja työläiseltä jolle sitä onkin kertynyt. Ja ettäkö takaisinkin pitäisi velat maksaa... se on kapitalistin huoli, mitä se työläiselle kuuluu...
Sitten on tämä luomisteoria, jonka mukaan raha luodaan ja sillä on oma elinkaarensa. Pienistä kolikkopuroista syntyy suuri rahameri ja siinä on mistä ammentaa. Sitten kun rahameri on käytetty, luodaan lisää, yltäkylläisesti. Jos sitten joku haluaa vielä töitäkin tehdä tai teettää, se on ihan oma häpeä se. Kyllä itse pidän enämpi tästä luomisteoriasta.- Anonyymi
Martti on varmaankin miljonääri. Noin viisas. Kuin Kapi kenraalina. He osaa.
Martti on kommunisti aatelia. Mr Von Sir Martti. Noin viisas, tietää kommunismin paluun.
Työtäkään ei tarvitse tehdä kun kaikki työläiset on miljonäärejä, kuten kommunistit sanoi Neuvostoliitosta. Martti pääsee suoraan Putinin armeijaan kenraaliksi, kun Putin aikoi palauttaa Neuvostoliiton. Anonyymi kirjoitti:
Martti on varmaankin miljonääri. Noin viisas. Kuin Kapi kenraalina. He osaa.
Martti on kommunisti aatelia. Mr Von Sir Martti. Noin viisas, tietää kommunismin paluun.
Työtäkään ei tarvitse tehdä kun kaikki työläiset on miljonäärejä, kuten kommunistit sanoi Neuvostoliitosta. Martti pääsee suoraan Putinin armeijaan kenraaliksi, kun Putin aikoi palauttaa Neuvostoliiton.Putin on äärioikeistoketku ja kansanmurhaaja. Pidetään se suosiolla siellä rajan takana. Pannaan vielä aitakin väliin. Jos Suomen kansallisvarallisuus kaikkinensa on pauttiarallaa viistuhatta miljardia ja kaikki on yhteistä, niin silloin minäkin olen viistuhatmiljardisti tai joku nisti kuitenkin. Eläköön Sosialistinen Internationaali, eläköön kapitalismi, eläköön behaviorismi ja hattivatit. 6 kapia sille joka kertoo minulle etukäteen ensi viikon lottorivin. Ei sillä kiinnostaisi, ihan vaan muuten.
- Anonyymi
Aragoni kirjoitti:
Putin on äärioikeistoketku ja kansanmurhaaja. Pidetään se suosiolla siellä rajan takana. Pannaan vielä aitakin väliin. Jos Suomen kansallisvarallisuus kaikkinensa on pauttiarallaa viistuhatta miljardia ja kaikki on yhteistä, niin silloin minäkin olen viistuhatmiljardisti tai joku nisti kuitenkin. Eläköön Sosialistinen Internationaali, eläköön kapitalismi, eläköön behaviorismi ja hattivatit. 6 kapia sille joka kertoo minulle etukäteen ensi viikon lottorivin. Ei sillä kiinnostaisi, ihan vaan muuten.
Iltaa Martti! Tuossa olisi juttu Seura-lehdestä STTK:n ekonomisti Patrizio Lainasta ja taloudesta.
"Patrizio Lainà muistuttaa, että raha syntyy velasta: "Kansalaisten velka täytyy maksaa elämän aikana pois. Valtio puolestaan on pysyvä asia. Velka on rahapolitiikan väline, jolle on tässä turvallisuus-, terveys- ja energiapoliittisessa ympäristössä selkeästi lisätarve.”
https://seura.fi/asiat/talous/valtion-velka-ei-huoletta-sttkn-paaekonomisti-patrizio-lainaa/ - Anonyymi
Aragoni kirjoitti:
Putin on äärioikeistoketku ja kansanmurhaaja. Pidetään se suosiolla siellä rajan takana. Pannaan vielä aitakin väliin. Jos Suomen kansallisvarallisuus kaikkinensa on pauttiarallaa viistuhatta miljardia ja kaikki on yhteistä, niin silloin minäkin olen viistuhatmiljardisti tai joku nisti kuitenkin. Eläköön Sosialistinen Internationaali, eläköön kapitalismi, eläköön behaviorismi ja hattivatit. 6 kapia sille joka kertoo minulle etukäteen ensi viikon lottorivin. Ei sillä kiinnostaisi, ihan vaan muuten.
Saat Martti tuosta yhden kapin.
Vastaa kun osaa ajaa polkupyörällä.
Suuri ja mahtava Neuvostoliitto, sitä
me Martin kanssa kommunisteina odotetaan.
Ystävämme Toveri Putin sitä laajentaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävämme Toveri Putin sitä laajentaa.Takuueläkeläinen on noin laiska, ettei jaksa edes tarkistaa faktoja ennenkuin suoltaa oksennuksensa palstalle. Tuossa kuule sinulle faktaa siitä, mikä on nyky-Venäjän poliittinen valta-aate.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yhtenäinen_Venäjä
Ei ole kommunistinen saati sosialistinenkaan. Anonyymi kirjoitti:
Iltaa Martti! Tuossa olisi juttu Seura-lehdestä STTK:n ekonomisti Patrizio Lainasta ja taloudesta.
"Patrizio Lainà muistuttaa, että raha syntyy velasta: "Kansalaisten velka täytyy maksaa elämän aikana pois. Valtio puolestaan on pysyvä asia. Velka on rahapolitiikan väline, jolle on tässä turvallisuus-, terveys- ja energiapoliittisessa ympäristössä selkeästi lisätarve.”
https://seura.fi/asiat/talous/valtion-velka-ei-huoletta-sttkn-paaekonomisti-patrizio-lainaa/Viisaita puhuu, viisaita puhuu. Ainut että ei kansalaisenkaan tarvitse maksaa velkojaan elinaikanaan pois, kyllä ne menevät maan lepoon velallisen mukana, nettovelka ei periydy... Kuka maksaa, kuka ei :-))))
Anonyymi kirjoitti:
Ystävämme Toveri Putin sitä laajentaa.Putinilla on huvila täällä Taalintehtaalla, vaan ei ole miestä näkynyt. Veisin hänet kernaasti uppobusterillani kalaan jos kala vaan suinkin suostuisi nielemään sen ähhyn.
- Anonyymi
Eikös talonpoijaat oo kokoqjan kpsi pitkänö baltion kassasta haluumassa soqilietuttaa tqqs nyt viimevikkkolq ny mqrin ei qntanut ja kyllä hukqutaqn kiåun ei qnna soiqali etutta kuin sipilä
- Anonyymi
Toveri Stalin tapatti kansalaisiaan 20 mijoonaa, se ei meitä vasemmistolaisia haittaa.
"toveri..toveri"- Anonyymi
Pitäisiköhän sinun käydä päälääkärin juttusilla? Tuollaiset horinat yli noin sadan vuoden takaa tuotuna nykypäivään ja niiden jatkuva puliveivaaminen eivät ole ihan tervettä meininkiä, jos kommunistit yhä sinua riivaavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisiköhän sinun käydä päälääkärin juttusilla? Tuollaiset horinat yli noin sadan vuoden takaa tuotuna nykypäivään ja niiden jatkuva puliveivaaminen eivät ole ihan tervettä meininkiä, jos kommunistit yhä sinua riivaavat.
Hups! Poistetaan edellisestä kommentista tuo sana yli.
Tapatti tapatti. Kärpänen sanoi kaverilleen: " Tuu kattoo kattoon, mun kaveri tapettiin tapettiin."
- Anonyymi
Tyypillistä "keskustelua" Suomen Keskustan palstalla, ei sanaakaan Suomen Keskustasta, vaan pelkästään paskanheittoa.
- Anonyymi
Aloittajalle tiedoksi, että työntekijät ovat monta kassaa täyttänyt rahalla mutta tyhjentäjät löytyy herraporokusta.
Jopa siten, että on viety nekin rahat jolla toimintaa voisi pyörittää.
Joku pankkirosvo menneisyydessä sai mukaansa hiluja verrattuna siihen mitä herrat on vieneet takaoven kautta pankista omaisuutta itselleen.
Kyökkiovestakin onnistuu kunhan rosmo ei ole kyökkiläinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161