etelä suomessa jääkelit ja kitkat pitää?

Anonyymi-ap

kertokaas nyt ihanko oikeasti pitää kitkarenkaat hyvin?

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämäkin on provo, mutta vastaan silti.
      Jos tiet etelässä silloin tällöin ovat liukkaita, ajoneuvojen nopeudet on vain
      sovitettava siihen nopeuteen, jolla pysyy kaistallaan ja jota turvallisesti voi ylläpitää.
      Missään ei sanota, että huonoissa ajo-olosuhteissa on ajettava sitä suurinta sallittua.
      Avainsana tässäkin on oikea tilannenopeus.

      • Anonyymi

        miten sopeutat kun ajat satasta liukkaan jään päälle ja pitää tehdä äkkijarrutus?

        jää on toisinaan myös lumen allah?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten sopeutat kun ajat satasta liukkaan jään päälle ja pitää tehdä äkkijarrutus?

        jää on toisinaan myös lumen allah?

        Kun ennakoi, niin ei tarvitse paniikkijarrutuksia.
        Jos tulee yllättävä tilanne, niin ei siinä renkaalla ole väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten sopeutat kun ajat satasta liukkaan jään päälle ja pitää tehdä äkkijarrutus?

        jää on toisinaan myös lumen allah?

        Eikö juuri mainittu ennakoiva ajolla selviää. Onko sinulla lainvastaisetnastat, lumenallajäätä mitkä nastat sinne yltävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten sopeutat kun ajat satasta liukkaan jään päälle ja pitää tehdä äkkijarrutus?

        jää on toisinaan myös lumen allah?

        Rukoilen silloin allahia, että varjelisi minua tuollaiselta typeryydeltä, mitä sinä täällä esität!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö juuri mainittu ennakoiva ajolla selviää. Onko sinulla lainvastaisetnastat, lumenallajäätä mitkä nastat sinne yltävät.

        En osaa tuota ennakoivaa ajoa. Miten se tehdään? Itse ajan aina kaasu pohjassa, tai kokonaan pois päältä. Sama jarrutuksissa. Aina täysjarrutus, tai jarrutusta ei ollenkaan. Eikös ne siellä formuloissakin aja juuri näin? 😆


    • Anonyymi

      Ns. eurokitkoilla on pärjätty kaikkina päivinä erittäin hyvin, vaikka moni on selvästi jättänyt autonsa kotiin ja siirtynyt etätöihin. Eikä kyseiset renkaat ole edes mitään premiumia, vaan niitä täkäläisissä testeissä hengenvaaralliseksi tuomittuja.

      Sitä olen ihmetellyt, miten se nasta pystyy toimimaan tämmöisessä irtolumisessa olosuhteissa. Ehkä sen pystyy joku rengasasioissa viisaampi kertomaan.

      • Anonyymi

        oikeinko hoitajat ja teollisuustyöntekijät on etätöissä?

        millä autolla sulaton massat kotiin ja taas metalli eteenpäin pölvästi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oikeinko hoitajat ja teollisuustyöntekijät on etätöissä?

        millä autolla sulaton massat kotiin ja taas metalli eteenpäin pölvästi...

        hih


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oikeinko hoitajat ja teollisuustyöntekijät on etätöissä?

        millä autolla sulaton massat kotiin ja taas metalli eteenpäin pölvästi...

        Onko raskaalla ajoneuvolla nastat, silti ajavat päivässä yli 500 km.
        Ellet pärjää 1000 kg kikkareen kassa ilman nastoja. Kannattaisiko käyttää julkisia.


    • Anonyymi

      20cm lunta tiellä ja kitkoilla pääse ihan hyvin.
      Mitenkä sinulla?

      • Paremminhan lumipöpperössä kitkoilla etenee kuin nastoilla. Mitä lumisempaa ja kylmempää on, sitä parempia kitkat ovat. Niinä muutamina aamuina, jolloin Etelä-Suomessa on ns. "pääkallokeli", eli suunnilleen nollakelissä on ohut kerros vettä tiehen pakkautuneen jään päällä, ovat nastat selvästi paremmat.


    • Anonyymi

      nastakiellolle ei ole oikeita perusteita?

      • Anonyymi

        Sinäkö maksaisit uuden asfaltin ja hoitaisit pölykuolemat?
        Kitkoilla kaikki hyödyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö maksaisit uuden asfaltin ja hoitaisit pölykuolemat?
        Kitkoilla kaikki hyödyt!

        Tuo hokema pölykuolemista on naurettava.


      • Anonyymi

        Kyllä ON, mihin tarvitaan nastoja.
        Emäntäkin pärjännyt ylikymmenevuotta kitkoilla, työmatka yhteensuuntaan 52 km nopeudet 40 - 100 km/h. Tullessaan kotiin kiroo hidestelioita.
        Olen sata varma nämä körötteliät ja holtittomastiajavat ovat nastarenkeskuskeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo hokema pölykuolemista on naurettava.

        Ellei pärjää ilmannastoja, siirtyy kesäautoiluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo hokema pölykuolemista on naurettava.

        Onko ,jos omalle kohdallesi?


    • Anonyymi

      Laittakaa vain sinne kaupunkeihin nastakiellot ym. kiellot autoilijoille.

      Jos tällainen ilmiö vielä tästä kiihtyy mikä on todennäköistä, kaupungeista katoaa ne vähäisetkin vielä jäljellä olevat palvelut. Itselle sekin sopii hyvin.

      En ole naapurikaupungissa Tampereella enää käynyt kuin pakottavan tarpeen sanelemana. Ympärillä olevista kauppakeskuksista ja keskittymistä löydän kaiken tarvittavan paljon sujuvammin ja autolla pääsee kauppojen viereen, eikä parkkeeraus maksa mitään. Monessa kaupparakennuksessa on myös parkkihalli.

      • Anonyymi

        Sama juttu. Treen keskustaan mennään vain elokuviin ja vaateostoksille.
        Pikkuhiljaa erikoisliikkeetkin siirtyy pois keskustasta. Tämä on se ns. vihreä siirtymä.


    • Anonyymi

      30 vuotta kitkoilla, ja niin myös tänä vuonna. Ei kolareita koskaan. Ajan nopeusrajoituksien mukaan, ja pidän myös ne turvavälit, tai oikeastaan auton vakkarihan ne pitää tänä päivänä minun puolestani. Mitenkäs teillä muilla tuo ajotaito on tänään?

      • Anonyymi

        Itse vedän aina kuin kesäkelillä, sillä nastathan tekevät talvesta kesän kelillä, kuin kelillä.
        Siksi myös tollolootat jäävät aina jalkoihini kelillä, kuin kelillä, koska upeassa Audi Quattrossani on AINA neliveto päällä. Tollolootat vetelevät vain jonoa taaksensa noilla kitkoillansa!

        Audi king
        -Teiden King- 💪


    • Anonyymi

      Nastarengasautoihin pitäisi vaatia perälautaan iso varoitusmerkki (kuten ennen vanhaan), että takana tuleva tietää varoa äkkinäistä pysähtymistä, etenkin juuri kirkarenkailla ajavat.

      Vastaavasti kitkakuskeille isot varoitusmerkit kylkiin ja keulaan, että osattaisiin varautua siihen, että ko. menopeli ei ihan niin äkäsesti pysähdykään tulipa se sitten perässä tai saavuttaessa risteykseen.

    • Anonyymi

      Kyllä, ei niistä nastoista sellaistapitoa löydy, mitä sinun ajotyyli edustaa. Vasemmaltakaistalta raskaanajoneuvon edestä rampille.

      • Anonyymi

        kiva sutia kitkoilla risteyksissä kun juna tai rekka lähenee?


    • Anonyymi

      Kyllä kitkoilla pärjää mutta tietyissä olosuhteissa ne on hengenvaaralliset. Toisaalta tosi automies pärjää kelissä kuin kelissä myös kesäkummeilla. Niillähän moni ajeli ennen vanhaan läpi vuoden ja Esson parissa purnattiin näillä samoilla "rattimies" jutuilla talvirengas pakon tarpeettomuutta.

    • Anonyymi

      Uudet kitkat pitävät ihan hyvin mutta jo pari talvea ajetut ovat liukkaat ja joutavat romikseen.

    • Anonyymi

      Pitää, tai vaihtoehtoisesti nastarenkailijat on tumpeloita Väyläviraston uusimman tutkimuksen mukaan. Kitkarenkaita käyttävien onnettomuudet ovat vähentyneet selvästi verrattuna nastarenkaita käyttävien onnettomuuksiin.

    • Anonyymi

      vaikea uskoa että kitkat toimii vaikeissa oloissa

      onko poliisilla,lansseissa ja pelastuslaitoksella kitkat?

      entäs puolustusvoimien autoissa? takseissa?

    • Anonyymi

      Tumpelo ei pärjää misää nysvää vaan mennessään, vaikka ohjukset viheltää!💥💥

    • Anonyymi

      viikatemies liikkuu

    • Anonyymi

      Tuliko antti kylään?

    • Anonyymi

      Totuus vai mainos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe