kertokaas nyt ihanko oikeasti pitää kitkarenkaat hyvin?
etelä suomessa jääkelit ja kitkat pitää?
33
<50
Vastaukset
Tämäkin on provo, mutta vastaan silti.
Jos tiet etelässä silloin tällöin ovat liukkaita, ajoneuvojen nopeudet on vain
sovitettava siihen nopeuteen, jolla pysyy kaistallaan ja jota turvallisesti voi ylläpitää.
Missään ei sanota, että huonoissa ajo-olosuhteissa on ajettava sitä suurinta sallittua.
Avainsana tässäkin on oikea tilannenopeus.- Anonyymi
miten sopeutat kun ajat satasta liukkaan jään päälle ja pitää tehdä äkkijarrutus?
jää on toisinaan myös lumen allah? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miten sopeutat kun ajat satasta liukkaan jään päälle ja pitää tehdä äkkijarrutus?
jää on toisinaan myös lumen allah?Kun ennakoi, niin ei tarvitse paniikkijarrutuksia.
Jos tulee yllättävä tilanne, niin ei siinä renkaalla ole väliä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miten sopeutat kun ajat satasta liukkaan jään päälle ja pitää tehdä äkkijarrutus?
jää on toisinaan myös lumen allah?Eikö juuri mainittu ennakoiva ajolla selviää. Onko sinulla lainvastaisetnastat, lumenallajäätä mitkä nastat sinne yltävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miten sopeutat kun ajat satasta liukkaan jään päälle ja pitää tehdä äkkijarrutus?
jää on toisinaan myös lumen allah?Rukoilen silloin allahia, että varjelisi minua tuollaiselta typeryydeltä, mitä sinä täällä esität!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö juuri mainittu ennakoiva ajolla selviää. Onko sinulla lainvastaisetnastat, lumenallajäätä mitkä nastat sinne yltävät.
En osaa tuota ennakoivaa ajoa. Miten se tehdään? Itse ajan aina kaasu pohjassa, tai kokonaan pois päältä. Sama jarrutuksissa. Aina täysjarrutus, tai jarrutusta ei ollenkaan. Eikös ne siellä formuloissakin aja juuri näin? 😆
- Anonyymi
Ns. eurokitkoilla on pärjätty kaikkina päivinä erittäin hyvin, vaikka moni on selvästi jättänyt autonsa kotiin ja siirtynyt etätöihin. Eikä kyseiset renkaat ole edes mitään premiumia, vaan niitä täkäläisissä testeissä hengenvaaralliseksi tuomittuja.
Sitä olen ihmetellyt, miten se nasta pystyy toimimaan tämmöisessä irtolumisessa olosuhteissa. Ehkä sen pystyy joku rengasasioissa viisaampi kertomaan.- Anonyymi
oikeinko hoitajat ja teollisuustyöntekijät on etätöissä?
millä autolla sulaton massat kotiin ja taas metalli eteenpäin pölvästi... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oikeinko hoitajat ja teollisuustyöntekijät on etätöissä?
millä autolla sulaton massat kotiin ja taas metalli eteenpäin pölvästi...hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oikeinko hoitajat ja teollisuustyöntekijät on etätöissä?
millä autolla sulaton massat kotiin ja taas metalli eteenpäin pölvästi...Onko raskaalla ajoneuvolla nastat, silti ajavat päivässä yli 500 km.
Ellet pärjää 1000 kg kikkareen kassa ilman nastoja. Kannattaisiko käyttää julkisia.
- Anonyymi
20cm lunta tiellä ja kitkoilla pääse ihan hyvin.
Mitenkä sinulla?Paremminhan lumipöpperössä kitkoilla etenee kuin nastoilla. Mitä lumisempaa ja kylmempää on, sitä parempia kitkat ovat. Niinä muutamina aamuina, jolloin Etelä-Suomessa on ns. "pääkallokeli", eli suunnilleen nollakelissä on ohut kerros vettä tiehen pakkautuneen jään päällä, ovat nastat selvästi paremmat.
- Anonyymi
nastakiellolle ei ole oikeita perusteita?
- Anonyymi
Sinäkö maksaisit uuden asfaltin ja hoitaisit pölykuolemat?
Kitkoilla kaikki hyödyt! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö maksaisit uuden asfaltin ja hoitaisit pölykuolemat?
Kitkoilla kaikki hyödyt!Tuo hokema pölykuolemista on naurettava.
- Anonyymi
Kyllä ON, mihin tarvitaan nastoja.
Emäntäkin pärjännyt ylikymmenevuotta kitkoilla, työmatka yhteensuuntaan 52 km nopeudet 40 - 100 km/h. Tullessaan kotiin kiroo hidestelioita.
Olen sata varma nämä körötteliät ja holtittomastiajavat ovat nastarenkeskuskeja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo hokema pölykuolemista on naurettava.
Ellei pärjää ilmannastoja, siirtyy kesäautoiluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo hokema pölykuolemista on naurettava.
Onko ,jos omalle kohdallesi?
- Anonyymi
Laittakaa vain sinne kaupunkeihin nastakiellot ym. kiellot autoilijoille.
Jos tällainen ilmiö vielä tästä kiihtyy mikä on todennäköistä, kaupungeista katoaa ne vähäisetkin vielä jäljellä olevat palvelut. Itselle sekin sopii hyvin.
En ole naapurikaupungissa Tampereella enää käynyt kuin pakottavan tarpeen sanelemana. Ympärillä olevista kauppakeskuksista ja keskittymistä löydän kaiken tarvittavan paljon sujuvammin ja autolla pääsee kauppojen viereen, eikä parkkeeraus maksa mitään. Monessa kaupparakennuksessa on myös parkkihalli.- Anonyymi
Sama juttu. Treen keskustaan mennään vain elokuviin ja vaateostoksille.
Pikkuhiljaa erikoisliikkeetkin siirtyy pois keskustasta. Tämä on se ns. vihreä siirtymä.
- Anonyymi
30 vuotta kitkoilla, ja niin myös tänä vuonna. Ei kolareita koskaan. Ajan nopeusrajoituksien mukaan, ja pidän myös ne turvavälit, tai oikeastaan auton vakkarihan ne pitää tänä päivänä minun puolestani. Mitenkäs teillä muilla tuo ajotaito on tänään?
- Anonyymi
Itse vedän aina kuin kesäkelillä, sillä nastathan tekevät talvesta kesän kelillä, kuin kelillä.
Siksi myös tollolootat jäävät aina jalkoihini kelillä, kuin kelillä, koska upeassa Audi Quattrossani on AINA neliveto päällä. Tollolootat vetelevät vain jonoa taaksensa noilla kitkoillansa!
Audi king
-Teiden King- 💪
- Anonyymi
Nastarengasautoihin pitäisi vaatia perälautaan iso varoitusmerkki (kuten ennen vanhaan), että takana tuleva tietää varoa äkkinäistä pysähtymistä, etenkin juuri kirkarenkailla ajavat.
Vastaavasti kitkakuskeille isot varoitusmerkit kylkiin ja keulaan, että osattaisiin varautua siihen, että ko. menopeli ei ihan niin äkäsesti pysähdykään tulipa se sitten perässä tai saavuttaessa risteykseen. - Anonyymi
Kyllä, ei niistä nastoista sellaistapitoa löydy, mitä sinun ajotyyli edustaa. Vasemmaltakaistalta raskaanajoneuvon edestä rampille.
- Anonyymi
kiva sutia kitkoilla risteyksissä kun juna tai rekka lähenee?
- Anonyymi
Kyllä kitkoilla pärjää mutta tietyissä olosuhteissa ne on hengenvaaralliset. Toisaalta tosi automies pärjää kelissä kuin kelissä myös kesäkummeilla. Niillähän moni ajeli ennen vanhaan läpi vuoden ja Esson parissa purnattiin näillä samoilla "rattimies" jutuilla talvirengas pakon tarpeettomuutta.
- Anonyymi
Uudet kitkat pitävät ihan hyvin mutta jo pari talvea ajetut ovat liukkaat ja joutavat romikseen.
- Anonyymi
Pitää, tai vaihtoehtoisesti nastarenkailijat on tumpeloita Väyläviraston uusimman tutkimuksen mukaan. Kitkarenkaita käyttävien onnettomuudet ovat vähentyneet selvästi verrattuna nastarenkaita käyttävien onnettomuuksiin.
- Anonyymi
vaikea uskoa että kitkat toimii vaikeissa oloissa
onko poliisilla,lansseissa ja pelastuslaitoksella kitkat?
entäs puolustusvoimien autoissa? takseissa? - Anonyymi
Tumpelo ei pärjää misää nysvää vaan mennessään, vaikka ohjukset viheltää!💥💥
- Anonyymi
viikatemies liikkuu
- Anonyymi
Tuliko antti kylään?
- Anonyymi
Totuus vai mainos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat
Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi1791468Mietin sinua nainen
Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten551012Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta
Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa63761Kyllä suoraan
Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.35745Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin
Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi51697Voisitko nainen kertoa mulle
Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun111690- 81669
- 36654
- 70628
Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan
Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e303597