Ostin lasol 2 litran purkin, haluan saada noin - 20 astetta kestävää sekoitusta, niin paljonko vettä tarvitaan?
Lasol sekoitussuhde
16
2173
Vastaukset
- Anonyymi
Pullon kyljessä on sekoitusohje selkeällä kotimaisella kielellä.
- Anonyymi
Pikkaisen perusasiaa etanolin jäätymis tai siis sulamispisteestä. Etanoli sulaa - 114 asteessa Celssiusta, niin sen blandaaminen ei ole ihan suoraviivaista. Lasolissa tuo pakkaskestävyys on merkitty -60, niin siinä täytyy olla vettä tai muuta kamaa joukossa.
Siksi kannattaa lukea valmistajan ohjeet, että saat oikean tarpeisiisi sopivan seossuhteen. Pirtu ja Fairy toimii yllättävän kylmällä.- Anonyymi
Jep, kerran piti tehdä itse lasinpesuneste ja etanolia, Fairya ja vettä lorautin säiliöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, kerran piti tehdä itse lasinpesuneste ja etanolia, Fairya ja vettä lorautin säiliöön.
Fairya ei pidä laittaa kuin korkeintaan tippa tai pari. Se riittää poistamaan nesteen pintajännityksen.
- Anonyymi
Kolaa puolet , tai vaan jäiden kera .
- Anonyymi
Eteläsuomessa ajaessa riittää -10 pakkaskestävyys, jos se jäätyy, se ei riko säiliötä, kehäteillä ajaessa suolataan koko ajan -6 asti ja ikkuna on jatkuvasti ravassa, nestettä kuluu. Yli -10 harvoin tarvitaan tuulilasinpesunestettä.
- Anonyymi
Eipä auta se purkin kyljessä oleva ohje kun ei ymmärrä. Se aivan ihme ohje. Eikö nyt kukaan osaa sanoa paljon tarvii vettä että kestää sen - 20
- Anonyymi
Laimennussuhde:
4 osaa vettä, 1 osa Lasol-tiivistettä, pakkaskesto -7 °C
3 osaa vettä, 1 osa Lasol-tiivistettä, pakkaskesto -9 °C
2 osaa vettä, 1 osa Lasol-tiivistettä, pakkaskesto -15 °C
1 osaa vettä, 1 osa Lasol-tiivistettä, pakkaskesto -29 °C
1,5 osaa vettä ja 1 osa Lasol-tiivistettä menee sit varmaan aika lähelle -20 °C. - Anonyymi
Lasol - Laimentamaton lasinpesuneste
https://res.cloudinary.com/tokmanni/image/upload/6414501406478_et1.pdf - Anonyymi
Ei yhtään vettä
- Anonyymi
Yksi pullo Lasolia ja yksi ja puoli samankokoista pulloa vettä.
- Anonyymi
Merkkiä mainitsematta kokeilin kerran valmiina myydyn - 20 C sekoituksen pakkaskestävyyttä purkissa ulkona terassilla. Yöllä oli ollut pakkasta max -18 C. Neste oli aamulla aika tahmeaa sohjoa.
- Anonyymi
Tuollaiseen valmiiseen tuotteeseen kun lorauttaa ihan pikkaisen lasolia sekaan, niin on toimiva aine.
- Anonyymi
Purkeissa on aina vähän liian optimistiset lukemat, mistä voi ottaa pois 5 astetta.
Tosin nää halvat eli valmiiksi laimennetut -15.....-20 aineet riittävät hyvin
ainakin Etelä-Suomessa. Ei ole 40 vuoden aikana hajonnut yhtään säiliötä
eikä myöskään pumppua tai letkua. Suuttimet kyllä joskus tukkeutuu .
Kesällä käytän vain vettä ja halpaa astianpesuainetta siis ei Fairya .
- Anonyymi
Biltemasta saa 6 litraa valmista -18C ja maksaa 5€. Ja vielä kätevissä pusseissa ettei ne muovikanisterit täytä roskiksia.
- Anonyymi
Kyllä sitä pystyy raakanakin juomaan vaatii vähän harjoittelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232