Ihastutko heti?

Anonyymi-ap

Luin tuossa toista ketjua missä vihjailtiin että vain psyykkisesti sairaat ihastuu/rakastuu heti. Itse olen läpi elämän rakastunut ensisilmäyksellä ja suhteet kestäneet jopa 20v. Ei siis mitään helpostikatoavaa ihastusta. Olen äärimmäisen uskollinen, tunnollinen, romanttinen ja vahvasti sitoutuva luonteeltani.

Laitan vielä linkin tutkimukseen jos sitten voisitte lopettaa meidän ensisilmäyksellä ihastuvien morkkaamisen :)

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rakastuminen-ensisilmayksella-todella-on-mahdollista-mutta-sita-sattuu-enemman-miehille/6341684#gs.kmnv7r

118

969

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulle in käynyt näin. Sitä tapahtuu todella harvoin. Miehille siis yleisempää tuo.

• Anonyymi

Israelilaiseen tutkimukseen osallistuneista, pitkään yhdessä olleista pareista 11 prosenttia kertoi, että suhde alkoi rakkaudesta ensisilmäyksellä. Deittisivusto Match.comin kyselyssä vuonna 2011 miehistä 54 prosenttia kertoi rakastuneensa heti naisen tavattuaan. Naisista samaa sanoi 44 prosenttia.

• Anonyymi

Eli yli puolet ihastuu miehistä heti noissa match-deittailijoissa.

• Anonyymi

Ai no ei miehet katsoo vaan joko seksiä tai rahaa jotain hyötyä oleskelu lupaa ilmaista asuntoa naisilta naiset maksaa ostaa auton ja ukot tyhjää tilit. No moni mies ostaa ekan auton huijausnaisen rahoilla joko kerralla lainalla tai myymällä sen tavaroita tai osamaksulla sen tililtä.On niitä normaalejakin miehiä että käy koulun tekee töitä kesätöitä ostaa omilla rahoilla. Mut usein on huijauksia.Monella miehellä on lapsia monien kanssa eri maissa kylissä kaupungeissa useimmin on siis vastuuttomia.Sitten uskontohulluja että mies panee naiset synnyttää ei ehkäisyä nainen on huora mies on sulttaani.Nykyään on ehkäisy kondomit katumus pillerit.No sitten nää on uskonto psykoja jotka syyttää naisia naimisesta.Siis mies nai mutta pitää naista siihen syyllisenä nää on tosi psykoja.Oottehan nähnyt leffan psyko.No sitten taas jos on nuorena joutunut väkivallan vapauden riiston kohteeksi tai menettänyt ensirakkaansa saanut surut surettua ei ole niin väliä onko vai ei jonkun kanssa vai yksin.Mutta aikuisena usein on omat mieltymykset niinkuin pukeutuminen kroppa vartalo liikunta ja jotain juttuja mistä tykkää tehdä yhdessä tai toinen on hyvän näköinen tai muuta niin ihastukset menee yleensä nopeasti ohi mutta jos arki sujuu hyvin yhdessä niin usein pysytään pitempään.Ei se aina rakkautta ole mutta tykkäämistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israelilaiseen tutkimukseen osallistuneista, pitkään yhdessä olleista pareista 11 prosenttia kertoi, että suhde alkoi rakkaudesta ensisilmäyksellä. Deittisivusto Match.comin kyselyssä vuonna 2011 miehistä 54 prosenttia kertoi rakastuneensa heti naisen tavattuaan. Naisista samaa sanoi 44 prosenttia.

Israel valtiota ei ollut maallisesti olemassa 2000 vuoteen ja edelleen moskeijat hallitsee kallio moskeija ja edelleen se on Sodoman aluetta lue Sodoman synnit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus opetti rakkaudesta mitä se on. Rakkaus ei tee mitään pahaa. Se on rakkaus.

• Anonyymi

Eipä siinä ketjussa kukaan puhunut eikä vihjaillut psyykkisistä sairauksista. Ikävä tosiasia on kuitenkin se, että "ensisilmäyksellä ihastuva" ei ihastu siihen ihmiseen. Sitä ihmistä hän ei tunne lainkaan. Hän ihastuu siihen omaan mielikuvaansa siitä ihmisestä, joka voi mennä aivan toaalisesti pieleen (ja yleensä meneekin).

• Anonyymi

Musta rakkaussuhteet on aina ihmeitä ja "tähtiin kirjootettuja tapahtuviksi" Siinä ihastutaan kemiaan mikä on ihan eri asia kuin ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Musta rakkaussuhteet on aina ihmeitä ja "tähtiin kirjootettuja tapahtuviksi" Siinä ihastutaan kemiaan mikä on ihan eri asia kuin ihminen.

Saahan sitä uskoa mihin tahtoo. Uskovat jotkut Jumalaankin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yök, kamala ajatus. Toivottavasti en koskaan törmää ihmiseen, joka rakastuu kemiaan eikä ihmiseen. Sellainen olisi ihan kauheaa.

• Anonyymi

Halusin tähän puuttua ettei joku ensisilmäyksellä ihastuva luule olevansa poikkeava tai sairas.

Ketjussa lukee näin:

"Luonnehäiriöiset usein ovat näitä pikarakastujia, varsinkin narsistit rakkauspommittaa kohdetta ja vannoo rakkautta jo suhteen alkumetreillä. Tarkoituksena saada toinen koukkuun ja sitoutettua pikaisesti ennen kuin narsistin todellinen luonne paljastuu. Muutkin luonnehäiriöiset ja psyykkisesti epätasapainossa olevat voivat ripustautua liian nopeasti. Tietenkään he eivät näe mitään vikaa omissa toimintatavoissaan,"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yök, kamala ajatus. Toivottavasti en koskaan törmää ihmiseen, joka rakastuu kemiaan eikä ihmiseen. Sellainen olisi ihan kauheaa.

Tiedätkö että ihmisen ulkonäkö voi muuttua vaikka sekunnin päässä kolarissa tai viimeistään iän myötä koko ihminen osittain luonteeltaankin muuttuu. Siksi on parasta rakastua sieluun, siihen osaan mikä ei muutu vuosien varrella. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Halusin tähän puuttua ettei joku ensisilmäyksellä ihastuva luule olevansa poikkeava tai sairas.

Ketjussa lukee näin:

"Luonnehäiriöiset usein ovat näitä pikarakastujia, varsinkin narsistit rakkauspommittaa kohdetta ja vannoo rakkautta jo suhteen alkumetreillä. Tarkoituksena saada toinen koukkuun ja sitoutettua pikaisesti ennen kuin narsistin todellinen luonne paljastuu. Muutkin luonnehäiriöiset ja psyykkisesti epätasapainossa olevat voivat ripustautua liian nopeasti. Tietenkään he eivät näe mitään vikaa omissa toimintatavoissaan,"

Eihän tuossa sanota että pikaihastujat ovat luonnehäiriöisiä, vaan että luonnehäiriöiset ovat usein pikaihastujia. Se on täysin eri asia. Vähän sama kuin että kaikki suorat ovat käyriä, mutta kaikki käyrät eivät ole suoria. Ja täysin tottahan tuon on. Monet edellä kuvatun tyyppiset ihmiset ovat nimenomaan pikaihastujia. Saa totuudesta tietenkin vetää palkokasvin nenäänsä, mutta ei se totuus siitä mihinkään muutu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö että ihmisen ulkonäkö voi muuttua vaikka sekunnin päässä kolarissa tai viimeistään iän myötä koko ihminen osittain luonteeltaankin muuttuu. Siksi on parasta rakastua sieluun, siihen osaan mikä ei muutu vuosien varrella. :)

No sekin kertoo paljon, että sinulle ihminen on sama kuin ulkonäkö. Minä taas en tullut edes ajatelleeksi ihmisen ulkonäköä, kun puhuin ihmisestä. Ei perusluonne muutu ikinä. Se on se sama , jonka syntymässämme saimme, jonka kanssa hautaan menemme. Ainoana poikkeuksena aivovaurio ja muistisairaus, ne voivat muuttaa ihan perusluonnetta ja siksi ne ovat läheisille usein niin kovin raskaita kestää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän tuossa sanota että pikaihastujat ovat luonnehäiriöisiä, vaan että luonnehäiriöiset ovat usein pikaihastujia. Se on täysin eri asia. Vähän sama kuin että kaikki suorat ovat käyriä, mutta kaikki käyrät eivät ole suoria. Ja täysin tottahan tuon on. Monet edellä kuvatun tyyppiset ihmiset ovat nimenomaan pikaihastujia. Saa totuudesta tietenkin vetää palkokasvin nenäänsä, mutta ei se totuus siitä mihinkään muutu.

Kuten tuossa yllä selviää YLI puolet miehistä ja naisista 48% ihastuu heti. Persoonallisuushäiriöisiä on noin 1-2% kansasta joten typerää edes vetää heitä tähän. Pikaihastuminen täysin normaalia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten tuossa yllä selviää YLI puolet miehistä ja naisista 48% ihastuu heti. Persoonallisuushäiriöisiä on noin 1-2% kansasta joten typerää edes vetää heitä tähän. Pikaihastuminen täysin normaalia.

Luepa sinä uudellen mitä kirjoitin. Jos vaikka tajuaisit, kun pari kertaa koettaisit tuon tavata lävitse. Mä en viitsi tyhjään jankuttamiseen vastata, kun ei se edes minun kirjoittamaanni liity.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki suoratkin ovat käyriä, vaikka käyrät eivät kaikki olekaan suoria. Sekin on täysin luonnollista.

• Anonyymi kirjoitti:

Sieluun juuri, sisimpään. Se on se kaunein osa ihmistä, kellä se kaunis on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin tekstissä lukee! Joskus ihmiset lukee niin nopeasti, että suodattavat asian omien ajatusten kautta ja lisäävät omiaan joukkoon. Pienellä osalla lukutaito on myös niin heikko, että luetun ymmärtäminen tekee tiukkaa. Meillä Suomessa tuo on onneksi pieni vähemmistö.

• Anonyymi

Ei joo ihastuu siihen ulkoiseen olemukseen vaan ei sen luonteeseen tai tapoihin...eikä sen entisiin eikä rikoksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketjussa lukee näin:

Joo yx jalkapallo maalivahti kiersi koko kaupungin naiset sanomalla rakastavansa heitä myös avovaimoaan sitten meni naimisiin kun jäi kiinni näistä niin samantien ukko oli jo toisen naisen ovella sitten toisen aivan sarja paneskelija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mitään luonne häiriöitä ole olemassa kuulkaa teissä itsessä on kaikki vika nähty työpaikoilla mitä ilkeitä kieroja paskoja voitte olla muita kohtaan. Ihmiset on erilaisia riippuen kokemuksista ja kohtelusta sekä olosuhteista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sekin kertoo paljon, että sinulle ihminen on sama kuin ulkonäkö. Minä taas en tullut edes ajatelleeksi ihmisen ulkonäköä, kun puhuin ihmisestä. Ei perusluonne muutu ikinä. Se on se sama , jonka syntymässämme saimme, jonka kanssa hautaan menemme. Ainoana poikkeuksena aivovaurio ja muistisairaus, ne voivat muuttaa ihan perusluonnetta ja siksi ne ovat läheisille usein niin kovin raskaita kestää.

Älkää menkää noihin kaatelu uskonto kokouksiin niissä lyövät päänsä niin lujaa että sairaalaan viety.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persoonallisesti tietyt uskonnot vihaa toisia ihmisiä yli kaiken jos ne ei ole just samaa uskontoa lahkoa tai mieltä kuin he itse ovat sitten käydään sen toisen uskonnon tai mielisen kimppuun missä tahansa Suomi24 lomamatkoilla lähiöissä työpaikoilla uskonto lahkoisten voi hyökätä ihan jossain kahvilassa ostareilla toisten kimppuun ja näitä persoonallisuus häiriöitä sitten hoidetaan sairaaloissa ja ensi aviossa sekä terapioissa uskontojen uhrit ry ja turvatalot täynnä.

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Sieluun juuri, sisimpään. Se on se kaunein osa ihmistä, kellä se kaunis on.

Joku uskontolahkoinen joka varastaa toisen omaisuutta on itseasiassa häiriöinen rikollinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Joku uskontolahkoinen joka varastaa toisen omaisuutta on itseasiassa häiriöinen rikollinen.

Miten liittyy kommenttiini? Minä en ole uskonnollinen pisaraakaan mitä tule valtauskontoihin varsinkaan, mutta sielu on sanana kuvaava sitä henkeä mikä meissä kussakin elää.

Pidän vain termistä, ei muuta.

• Anonyymi

Voin pitää ihmisestä ensisilmäyksellä. Voin hyvin nopeasti kokea sen ihmisen mukavaksi ja kiellyttäväksi ja kokea halua tutustua häneen paremmin. En kuitenkaan ihstu nopeasti. Minulle ihastuminen on tunne, joka hiipii pikkuhiljaa ja rauhassa sisään sydämeeni ja kun se on kerran sinne muuttanut, niin sitten se on siellä ja pysyy. Jos olen mennyt johonkuhun ihastumaan niin sydämeeni on hyvin vaikea, jollei jopa mahdoton, kenenkään muun päästä. Vaikka en saisi vastarakkautta ja vaikka se ihastukseni kohde ei minusta pitäisi, niin minusta hän on silti edelleen ihana. En mä itseni tykö tuo, jos en vastetta saa. Pysyn kauempana ja kaipailen sieltä.

Pikkuhiljaa se tunne tietysti haalenee, vaikka ei se välttämättä koskaan katoa. Kyllä mä edelleen muistan senkin miten äärimmäisen ihana oli se ujo ja hiljainen poika, johon peruskoulussa ihastuin ja jota sitten kaukaa katselin melkein koko sen 9 vuotta. Edelleen sydämessä läikähti hassusti, kuin luin hänen kirjoittamansa viestin erääseen ketjuun ja mietin millainenhan hän mahtaa nykyään olla. Sellainen se on, hitaasti lämpeävä ja uskollinen sydän. Se ei koskaan unohda, kun se on kerran ihastunut.

• Anonyymi

Noin minullakin tapahtuu. Hitaasti syttyvä rakkaus pysyy laimetessaankin aina hiljaisena taustalla, mutta ei se häiritse elämääni eikä estä uudestaan rakastumista. Kun minun ystävyyteni ja rakkauteni voittaa, se ei petä koskaan. Juntti mikä juntti, hyvässä mielessä.

• Anonyymi

Tietenkään aidosti ihastuneet ei petä. Se on täysin selvä asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin minullakin tapahtuu. Hitaasti syttyvä rakkaus pysyy laimetessaankin aina hiljaisena taustalla, mutta ei se häiritse elämääni eikä estä uudestaan rakastumista. Kun minun ystävyyteni ja rakkauteni voittaa, se ei petä koskaan. Juntti mikä juntti, hyvässä mielessä.

Kyllä se minulla aikansa estää. Kuten sanottu, niin pikkuhiljaa se haalenee ja siirtyy taka-alalle, mutta se vie oman aikansa. Silloin kun se on vielä siinä selkeästi olemassa, niin minä en muita näe enkä kuule. En romanttisessa mielessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

YHTEEN SYDÄMEEN MAHTUU VAIN YKSI ÄMMÄ.

Tuo on totta mutta väitätkö muuta? En ikinä voisi olla rakastunut/ihastunut kahteen SAMAAN AIKAAN siinä määrin että olisivat molemmat muuttaneet jo sydämeeni. Kohta ihastun gefilus mehuun ja aamukahviin eli tarkotan nyt aitoa rakastumista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on totta mutta väitätkö muuta? En ikinä voisi olla rakastunut/ihastunut kahteen SAMAAN AIKAAN siinä määrin että olisivat molemmat muuttaneet jo sydämeeni. Kohta ihastun gefilus mehuun ja aamukahviin eli tarkotan nyt aitoa rakastumista.

Kummallista jankutusta aiheen vierestä taas. Onko kukaan sanonut yhtän mitään mistään mitä sinä olet sanonut? Vastaus, ei ole. JA VOISITKO OLLA HUUTAMATTA?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

P.S. Todella moni ihastuu useaan yhtä aikaa. Se on monille ihmisille hyvin tavallista. Monet jopa rakastuvat moniin yhtäaikaisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

P.S. Todella moni ihastuu useaan yhtä aikaa. Se on monille ihmisille hyvin tavallista. Monet jopa rakastuvat moniin yhtäaikaisesti.

Jos ihastuu moneen yhtäaikaa niin kenelle on uskollinen? Koska joka kerta kun kumarrat yhteen suuntaan pyllistät toiseen suuntaan.

Tämä on se ydinkysymys. Ihmissuhde ei ole yhden ihmisen välinen suhde joten vastaus ei voi olla minä olen vaan itselleni uskollinen. Ilman rakkautta elävä runkkupetteri voi olla itselleen uskollinen ei muut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ihastuu moneen yhtäaikaa niin kenelle on uskollinen? Koska joka kerta kun kumarrat yhteen suuntaan pyllistät toiseen suuntaan.

Tämä on se ydinkysymys. Ihmissuhde ei ole yhden ihmisen välinen suhde joten vastaus ei voi olla minä olen vaan itselleni uskollinen. Ilman rakkautta elävä runkkupetteri voi olla itselleen uskollinen ei muut.

Jaa-a, sitä sinun lienee tarpeen kysyä noilta ihmisiltä, jotka myöntävät ihastuvansa ja jopa rakastuvansa moniin yhtä aikaa. Uskollisuus sinällään on taas asia, jonka ihmiset määrittävät eri tavoin. Moni pitää itseään uskollisena ihan vaan siksi, että ei mene toimimaan vaikka ihastuisi liiton ulkopuolella. Heille uskollisuudeksi riittää se, että ei mene ja harrasta seksi tmv. Minustakin se on erikoinen määritelmä, kun itse en edes huomaa muita, kun olen prisuhteessa tai edes ihastunut. Vaan en minä voi noita asioita toisten puolesta ja yksinomaan omista lähtökohdistani määritellä.

Sinälläänhän on toki täysin normaalia rakastaa useita ihmisiä yhtä aikaa. Valtaosa ihmisistä rakastaa monia ihmisiä ja rakkaus ei lopu eikä pienene, vaikka niitä ihmisiä on enemmän. Kyse tosin yleensä on erilaisista rakkauksista, on romanttista rakkautta, on vanhemman rakkautta, on lapsen rakkautta, on sisarukseen kohdistuvaa rakkautta, on rakkautta ystävää kohtaan tai vaikka lemmikkiä kohtaan jne. Rakkautta on monenlaista, eikä ihminen varmaankaan tunne koskaan täysin samanlaista rakkautta ketää kahta kohdetta kohtaan. Sinällään ei siis liene mitenkään mahdotonta, etteikö sinne sydämeen voisi mahtua kymmenenkin ämmää, jos se olisi jotenkin kulttuurisesti hyväksyttyä. Mene ja tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa-a, sitä sinun lienee tarpeen kysyä noilta ihmisiltä, jotka myöntävät ihastuvansa ja jopa rakastuvansa moniin yhtä aikaa. Uskollisuus sinällään on taas asia, jonka ihmiset määrittävät eri tavoin. Moni pitää itseään uskollisena ihan vaan siksi, että ei mene toimimaan vaikka ihastuisi liiton ulkopuolella. Heille uskollisuudeksi riittää se, että ei mene ja harrasta seksi tmv. Minustakin se on erikoinen määritelmä, kun itse en edes huomaa muita, kun olen prisuhteessa tai edes ihastunut. Vaan en minä voi noita asioita toisten puolesta ja yksinomaan omista lähtökohdistani määritellä.

Sinälläänhän on toki täysin normaalia rakastaa useita ihmisiä yhtä aikaa. Valtaosa ihmisistä rakastaa monia ihmisiä ja rakkaus ei lopu eikä pienene, vaikka niitä ihmisiä on enemmän. Kyse tosin yleensä on erilaisista rakkauksista, on romanttista rakkautta, on vanhemman rakkautta, on lapsen rakkautta, on sisarukseen kohdistuvaa rakkautta, on rakkautta ystävää kohtaan tai vaikka lemmikkiä kohtaan jne. Rakkautta on monenlaista, eikä ihminen varmaankaan tunne koskaan täysin samanlaista rakkautta ketää kahta kohdetta kohtaan. Sinällään ei siis liene mitenkään mahdotonta, etteikö sinne sydämeen voisi mahtua kymmenenkin ämmää, jos se olisi jotenkin kulttuurisesti hyväksyttyä. Mene ja tiedä.

Itse näen uskollisuuden henkisenä asiana, en fyysisenä seksinä. Jos on henkisesti uskollinen niin tietenkään ei petä sillon. Mutta uskollisuus liittyy sitoutumiseen. Jos sydämesi on päättänyt sitoutua johonkin henkilöön niin et voi olla uskoton. Kaikki uskottomuus, siis henkinen uskottomuus on merkki epärehellisestä ihmisestä. Itse en pystyisi katsomaan edes peilistä itseäni jos säätäisin jotain jonkun kanssa, edes keskustelun tasolla. Tuossa ei ole vaihtoehtoja. Joko on uskollinen tai ei ole. Sii vaihtoehdot.

Ps.miehille lohdutus: vieraan paneminen vahingossa ei ole tieteen näkökulmassa paha juttu koska mies (toisin kuin nainen) kykenee fysiologisesti seksiin ilman tunteita, eli se voi vastata hampaiden pesua.( Jos tähän fyysiseen pettämiseen liittyy tunteminen ja romanssi niin sillon on jo kyse petollisuudesta.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse näen uskollisuuden henkisenä asiana, en fyysisenä seksinä. Jos on henkisesti uskollinen niin tietenkään ei petä sillon. Mutta uskollisuus liittyy sitoutumiseen. Jos sydämesi on päättänyt sitoutua johonkin henkilöön niin et voi olla uskoton. Kaikki uskottomuus, siis henkinen uskottomuus on merkki epärehellisestä ihmisestä. Itse en pystyisi katsomaan edes peilistä itseäni jos säätäisin jotain jonkun kanssa, edes keskustelun tasolla. Tuossa ei ole vaihtoehtoja. Joko on uskollinen tai ei ole. Sii vaihtoehdot.

Ps.miehille lohdutus: vieraan paneminen vahingossa ei ole tieteen näkökulmassa paha juttu koska mies (toisin kuin nainen) kykenee fysiologisesti seksiin ilman tunteita, eli se voi vastata hampaiden pesua.( Jos tähän fyysiseen pettämiseen liittyy tunteminen ja romanssi niin sillon on jo kyse petollisuudesta.)

Sinä ja minä saamme nähdä uskollisuuden miten näemme. Ei kuitenkaan ole olemassa mitään oikeaa tapaa määrittää uskollisuus. Jokainen määrittää sen kuten itsestään tuntuu. Olennaista olisi, että vaikkapa parisuhteessa molemmat osapuolet määrittävät sen samoin. Ulkopuolisille tuo asia ei oikeastaan kuulu lainkaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä on näin. 👍

Moralistit moralisoi, mutta minua sellaiset evvk. Voi olla tunteita useampaan yhtäaikaa ja kyllä ne tunteet on erilaisia kutakin kohtaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä taas näen just toisinpäin. Voi tykätä muistakin, mutta yhden kanssa on suhteessa, ilman syrjään hyppimisiä. Eli kaikki fyysinen on pettämistä, mitä yleensä tehdän vain oman yhden kumppanin kanssa monogamisissa suhteissa.

Mieskin pystyy hillitsemään itseään. Aivopesu teoreetikot in sepitelleet tuota paskaa kautta aikain, että mies vaan lankee ilman tunteita. Vitut lankeaa, kun päättää ettei lankea. Valinta kysymys.

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Mä taas näen just toisinpäin. Voi tykätä muistakin, mutta yhden kanssa on suhteessa, ilman syrjään hyppimisiä. Eli kaikki fyysinen on pettämistä, mitä yleensä tehdän vain oman yhden kumppanin kanssa monogamisissa suhteissa.

Mieskin pystyy hillitsemään itseään. Aivopesu teoreetikot in sepitelleet tuota paskaa kautta aikain, että mies vaan lankee ilman tunteita. Vitut lankeaa, kun päättää ettei lankea. Valinta kysymys.

Kommentoin tuossa vaan tieteellistä näkökulmaa eli miehellä ei erity oksitosiiniä eli kiintymyshormonia seksin aikana, naisella erittyy voimakkaasti. Eli naisilla ja miehillä on täysin erilainen katsantakanta seksiin.

Miehillä erittyy orgasmin yhteydessä kiintymyshormonia -vain- jos he laukeavat sellaisen naisen toimesta jota kohtaan heillä romanttisia tunteita. Näin sanoo tiede.

• Anonyymi kirjoitti:

Kommentoin tuossa vaan tieteellistä näkökulmaa eli miehellä ei erity oksitosiiniä eli kiintymyshormonia seksin aikana, naisella erittyy voimakkaasti. Eli naisilla ja miehillä on täysin erilainen katsantakanta seksiin.

Miehillä erittyy orgasmin yhteydessä kiintymyshormonia -vain- jos he laukeavat sellaisen naisen toimesta jota kohtaan heillä romanttisia tunteita. Näin sanoo tiede.

Okei. Minä näin vain tuon, että miehelle olisi mukamas ok pettää ja panna jotakuta vaan, koska on ressukka mies joka ei muka osaa hillitä itseään. Jos nyt niin kova munan jöpötys iskee jonkun ämmän takia, niin menee mielummin runkulle kotiin, kun pettää. Niin toimii järkevä mies, kun taas heikkolahjainen menee ja pettää. Koska minä ressukka olen mies ja en osaa sanoa ei...tekosyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unohdat taas, että eron samaan sukupuoleen kuuluvien yksilöiden välillä ovat suuremmat kuin erot eri sukupuolten välillä. Keskimäärin asia voi olla noin, mutta sitä ei voi yleistää koskemaan naisia tai miehiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletus on siis, että huora rakastuu aina jokaiseen asiakkaaseensa. Juu, noin se ihan varmasti menee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pistäisitkös linkittäen sen tutkimuksen, jossa tuollaista on todettu. Seksiriippuvuuden nimittäin nimittäin oletetaan nimenomaan oksitosiinia, eli tuota rakkaushormoonia. Seksiriippuvuudesta taas kärsivät useammin miehet. Seksiriippuvaiset eivät ole mitenkään erityisen tunnettuja siitä, että he pidättäytyisivät seksissä vain rakastamiensa ihmisten kanssa. Eli kuinka hitossa miehestä muka sitten edes tulee tuollainen seksiriippuvainen, jos hänen elimistönsä muka ei tuota seksin aikana oksitosiinia. Lisäksi hyperseksuaalisten miesten verestä mitataan erityisen suuria pitoisuuksia juurikin oksitosiinia. Oksitosiinia erittyy miehen elimistöön myös masturboidessa, joten miksi se seksuaalisen aktin aikana on sitten rajoittunut vain rakastettuun naiseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unohdat taas, että eron samaan sukupuoleen kuuluvien yksilöiden välillä ovat suuremmat kuin erot eri sukupuolten välillä. Keskimäärin asia voi olla noin, mutta sitä ei voi yleistää koskemaan naisia tai miehiä.

No nimenomaan noin se on. On ihan kemiaa että jos sinulta valuu 200ml kuolaa mikä auheuttaa reaktion x, niin se todellakin tapahtuu.

En osaa valaista miten vaikkapa muunsukupuolisten kehot toimii mutta perusheterojen hormonitoiminta on jo päivän selvä juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No nimenomaan noin se on. On ihan kemiaa että jos sinulta valuu 200ml kuolaa mikä auheuttaa reaktion x, niin se todellakin tapahtuu.

En osaa valaista miten vaikkapa muunsukupuolisten kehot toimii mutta perusheterojen hormonitoiminta on jo päivän selvä juttu.

Vaan kun ei ole. Selitä miksi miehen elimistöön erittyy oksitosiinia masturboidessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pistäisitkös linkittäen sen tutkimuksen, jossa tuollaista on todettu. Seksiriippuvuuden nimittäin nimittäin oletetaan nimenomaan oksitosiinia, eli tuota rakkaushormoonia. Seksiriippuvuudesta taas kärsivät useammin miehet. Seksiriippuvaiset eivät ole mitenkään erityisen tunnettuja siitä, että he pidättäytyisivät seksissä vain rakastamiensa ihmisten kanssa. Eli kuinka hitossa miehestä muka sitten edes tulee tuollainen seksiriippuvainen, jos hänen elimistönsä muka ei tuota seksin aikana oksitosiinia. Lisäksi hyperseksuaalisten miesten verestä mitataan erityisen suuria pitoisuuksia juurikin oksitosiinia. Oksitosiinia erittyy miehen elimistöön myös masturboidessa, joten miksi se seksuaalisen aktin aikana on sitten rajoittunut vain rakastettuun naiseen?

Mistäs tietolähteistä sinun juttusi peräisin? Miehillä erittyy nimenomaan dopamiinia seksin aikana ja sen vaikutus on se, että haluaa lisää ja lisää seksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistäs tietolähteistä sinun juttusi peräisin? Miehillä erittyy nimenomaan dopamiinia seksin aikana ja sen vaikutus on se, että haluaa lisää ja lisää seksiä.

Useammasta eri tutkimuksesta. PIstähän linkki tuohon omaan lähteeseesi niin voin laittaa omiini.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Dopamiinihan on mielihyvähormoni, eli sillähän ei ole edes mitään tekemistä rakkauden tunteiden kanssa. Nimenomaan oksitosiini on tuossa kohtaa se oleellisin hormooni, siis kun puhutaan rakkaudesta.

Lisäksi ihan pelkkä pornon katselu lisää dopamiinin määrää miehen aivoissa, eli miten hitossa tuo toimii, jos seksissä kuitenkin sitten tarvitaan juuri rakastettua naista? Masturbointi tuottaa myös dopamiinia miehen elimistöön. Rehellisesti sanottuna tuo tarina kuulostaa siis varsin keksityltä, mutta odotan innolla sitä linkkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin erikoista onkin että reikä kuin reikä käy tyyppi voi olla SAIRAAN mustasukkainen jostakin naisesta tai miehestä jos nainen mutta ei siinä mitään rakkautta ole vaan joko pakkomielle tai omistushalu päällä.Esimerkiksi joku seksijuttu toisessa saattaa olla riippuvuutta aiheuttava koska muilla suhteilla ei ole sitä ominaisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ihminen ja elukka kuitenkin seksin puolesta hiukan samaa että urokset tappelee tietyssä iässä naaraista lisääntymiseen liittyen.Sitten se hellittää.Miehen kivekset määrää milloin katsotaan pornolehtiä tai käydään päälle tai bordelliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ihminen ja elukka kuitenkin seksin puolesta hiukan samaa että urokset tappelee tietyssä iässä naaraista lisääntymiseen liittyen.Sitten se hellittää.Miehen kivekset määrää milloin katsotaan pornolehtiä tai käydään päälle tai bordelliin.

Jep, miehet tietenkään eivät kykene lainkaan omaa käytöstään kontrolloimaan, Ihan täysiä elukoita kaikki. Mistä tuo tolkuton miesviha kumpuaa?

• Anonyymi

Ai, että se hormonituotanto onkin sellainen juttu, jonka ihinen oikein ajattelemalla ja päättämällä määrittää. Aina vaan mystisemmäksi menee tämä tarina. Olis kyllä tosi kiva nähdä se tutkimus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai, että se hormonituotanto onkin sellainen juttu, jonka ihinen oikein ajattelemalla ja päättämällä määrittää. Aina vaan mystisemmäksi menee tämä tarina. Olis kyllä tosi kiva nähdä se tutkimus.

Samaa mieltä,mystiseltä kuulostaa ja todellakin olisi kiva saada linkkin tähän tutkimukseen.

"No nimenomaan noin se on. On ihan kemiaa että jos sinulta valuu 200ml kuolaa mikä auheuttaa reaktion x, niin se todellakin tapahtuu.

En osaa valaista miten vaikkapa muunsukupuolisten kehot toimii mutta perusheterojen hormonitoiminta on jo päivän selvä juttu."

Varsinkin kun näyttää vieläpä siltä, että seksuaalinen suuntautuminenkin vaikuttaa tuohon ja jotenkin jopa "muunsukupuolisuus". Olis tosi kiva nähdä millaisella tutkimusasetelmalla tätä on selvitetty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

äkin jäin nyt oikein miettimään, että miten tuo menee ...

Eli siis miehissä erittyy tota dopamiinia, jos ne harrastaa seksiä rakastamansa naisen kanssa, mutta ei muiden naisten kanssa. Naisissa taas aina, paitsi jos kyse on prostituoidusta, jotka jotenkin ajattelee eri asioita ja siksi sitä ei erity. Ja sit miehissä sitä erittyy, jos ne r.nkkaa ja/tai katselee pornoa. Eli siis mies jotenkin päättää tai ajattelee rakkaudellisia ajatuksia, kun se r.nkkaa ja/tai katselee porno, mutta jonkun muuten vaan naisen kanssa seksiä harrataessaan mies ajattelee aina erilaisia ajatuksia ja sitä ei erity. Ja siis kaikki naiset aina ajattelee noita rakkaudellisia ajatuksia harrastaessaan seksiä miehen kanssa, paitsi jos kyseessä on prostituoitu, jotka on jotenkin immuuneja tolle. On muuten aina hitokseen monimutkanen kuvio.

• Anonyymi

Tämähän on sitä mielenhäiriötasoisuutta että ihastuminen alkaa taistella omaa etua vastaan, rajatila joka muodostuu hiljalleen ja äityy tuollaiseksi personoiduksi psykoosiksi.

Itse ihastun hyvin nopeasti mutta järki ei sumene missään vaiheessa ja olen valmis luopumaan tarpeesta kohdata tuota ihmistä ja aikaa myöten ihastus haalistuu pois täysin. Ikäänkuin solmisin ohuen langan johonkuhun - lanka ei katkea jos kumpikaan sitä ei katkaise jostain syystä. Mutta jos syytä tulee niin poikkihan tuo napsahtaa nopeasti; ei se muuta yleistä näkemystäni ihmisestä mihinkään mutta se ihastumisen tunne ja toisen annettu erityisasema kyllä katoaa.

Tuo mitä kuvaat on yksipuolinen syvä sitoutuminen joka on itselläni jotakuinkin jossain rakkauden kolmannen asteen takana. Etten sanoisi jopa että aivan uskomattoman ennenaikainen laukeaminen suorastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämähän on sitä mielenhäiriötasoisuutta että ihastuminen alkaa taistella omaa etua vastaan, rajatila joka muodostuu hiljalleen ja äityy tuollaiseksi personoiduksi psykoosiksi.

Itse ihastun hyvin nopeasti mutta järki ei sumene missään vaiheessa ja olen valmis luopumaan tarpeesta kohdata tuota ihmistä ja aikaa myöten ihastus haalistuu pois täysin. Ikäänkuin solmisin ohuen langan johonkuhun - lanka ei katkea jos kumpikaan sitä ei katkaise jostain syystä. Mutta jos syytä tulee niin poikkihan tuo napsahtaa nopeasti; ei se muuta yleistä näkemystäni ihmisestä mihinkään mutta se ihastumisen tunne ja toisen annettu erityisasema kyllä katoaa.

Tuo mitä kuvaat on yksipuolinen syvä sitoutuminen joka on itselläni jotakuinkin jossain rakkauden kolmannen asteen takana. Etten sanoisi jopa että aivan uskomattoman ennenaikainen laukeaminen suorastaan.

En kuvaa sitoutumista yhtään mihinkään. Sinulla on kummallinen käsitys sitoutumisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

äkin jäin nyt oikein miettimään, että miten tuo menee ...

Eli siis miehissä erittyy tota dopamiinia, jos ne harrastaa seksiä rakastamansa naisen kanssa, mutta ei muiden naisten kanssa. Naisissa taas aina, paitsi jos kyse on prostituoidusta, jotka jotenkin ajattelee eri asioita ja siksi sitä ei erity. Ja sit miehissä sitä erittyy, jos ne r.nkkaa ja/tai katselee pornoa. Eli siis mies jotenkin päättää tai ajattelee rakkaudellisia ajatuksia, kun se r.nkkaa ja/tai katselee porno, mutta jonkun muuten vaan naisen kanssa seksiä harrataessaan mies ajattelee aina erilaisia ajatuksia ja sitä ei erity. Ja siis kaikki naiset aina ajattelee noita rakkaudellisia ajatuksia harrastaessaan seksiä miehen kanssa, paitsi jos kyseessä on prostituoitu, jotka on jotenkin immuuneja tolle. On muuten aina hitokseen monimutkanen kuvio.

En viitti edes kommentoida kun teillä on niin sekasin dopamiinit ja oksitosiinit. Naisilla ei erity paljoakaan dopamiiniä. Sekotatte nyt kaiken niin vaikea keskustella faktoista. Kvg!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En viitti edes kommentoida kun teillä on niin sekasin dopamiinit ja oksitosiinit. Naisilla ei erity paljoakaan dopamiiniä. Sekotatte nyt kaiken niin vaikea keskustella faktoista. Kvg!

Tietysti, sillä ihmsestä erittyy noita ja monia muitakin hormoneja. Muun muassa serotoniinillakin on oma merkityksensä tuossa kuviossa. Ihminen on oikea hormonikoktail ja niin sen kuuluu olla.

Sekin on ihan totta, että ei erity paljoa. Ei niitä miehessäkään paljoa erity. Ei niitä mitään valtavia määriä tarvitakaan. Eivät ne mitään ylettömiä pitoisuuksia ole, kun jo tuntuu. Eikä niitä yletömiä määri kuulukaan erittyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan edelleen kun laitat sen linkin noihin sun juttuihisi, niin päästään keskustelemaan asiasta paremmin. Tällä hetkellä väitteesi kuulostaa hyvin epämääräiseltä, kun tuota dopamiinia tosiaan erittyy ihan sooloseksissäkin ja pelkkä seksin katseleminenkin riittää. Täytyyhän tuolle joku selitys olla, miksi miehellä sitten ei muka seksiaktissa eritykään dopamiinia. Herää kysymys mikä sitten ylipäässä saa miehen harrastamaan satunnaista seksiä, jos hän ei kerta saa siitä mielihyvää. Tuon teorian mukaan voisi kuvitella, että vain naiset harrastaisivat satunnaista seksiä, sillä vain hehän tuon mukaan saavat siitä mielihyvän tunteita. Ja kvg on tehty pariinkin kertaan. Sieltä ei löydy mitään tuota teoriaa tukevaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan edelleen kun laitat sen linkin noihin sun juttuihisi, niin päästään keskustelemaan asiasta paremmin. Tällä hetkellä väitteesi kuulostaa hyvin epämääräiseltä, kun tuota dopamiinia tosiaan erittyy ihan sooloseksissäkin ja pelkkä seksin katseleminenkin riittää. Täytyyhän tuolle joku selitys olla, miksi miehellä sitten ei muka seksiaktissa eritykään dopamiinia. Herää kysymys mikä sitten ylipäässä saa miehen harrastamaan satunnaista seksiä, jos hän ei kerta saa siitä mielihyvää. Tuon teorian mukaan voisi kuvitella, että vain naiset harrastaisivat satunnaista seksiä, sillä vain hehän tuon mukaan saavat siitä mielihyvän tunteita. Ja kvg on tehty pariinkin kertaan. Sieltä ei löydy mitään tuota teoriaa tukevaa.

Sen sijaan se kvg kertoo mm. tuon, että masturboidessa erittyy dopamiinia ja pornoa katsellessa erittyy dopamiinia.

• Yksi huomio, linkkisi ei ole tutkimusta nähnytkään. Se on jonkin journalistin suomennos/lyhennä jonkun ilmeisesti israelilaislähteen nettikyselystä. Tällaiset kyselyt on mielipidekyselyitä ei tutkimuksia, samanlaista suuntaa antavaa hömppää kuin vaikka me-naiset visat, joita random tykkää jakaa. Siis enemmän viihdettä kuin tiedettä ja myös aika yhteiskuntariippuvaista (vaikka jenkkien mielipidettä ei voida yleistää tänne jne).

En ainakaan itse oman kokemukseni perusteella sanoisi, että nopeasti ihastuvat olisi mieleltään sairaita! He ovat vain tunneihmisiä.

Mutta sen mitä olen nähnyt (oma kokemus ei tee vielä mitään totuudeksi), että jos ihminen reagoi ihastumiseen niin, että tokalla viikolla puhutaan häistä ja eläkevakuutuksista, on ihmisellä hätä ja toinen ihmisen tarve paikkamaan tätä hätää on suuri. Suhde pitäisi saada samantien ja jos vastapuoli käy vaikka ystävän kanssa leffassa heti on hätä päällä ja tämä riippuvaisuus tukahduttaa helposti vastapuolen (läheisrippuvuus? epänormaali mustasukkaisuus tai menettämisen pelko? tapa kiinnittää ja hurmata itsetuntovaurioinen tuleva uhri? Vai mistä lie kyse?)

Tasapainossa oleva ihminen ilman persoonallisuushäiriöitä, maniaa ja narsismia haluaa ihastuessaan toki olla toisen kanssa, tutustua ja edetä seurusteluun tai jopa keskustella alussa minkälaista parisuhdetta vastapuoli ja itse toivoo, se on aivan normaalia!

Hiuksen hieno, mutta hyvin selkeä ero kuitenkin noissa käyttäytymismalleissa on omassa ja lähipiirin elämässä on kuitenkin näkynyt. Myös mitä on monta kertaa todistanut, kun tälläinen riippuvan suhteen alku loppuu, riippuva ihminen yleensä löytää uuden suuren rakkauden ja eläkevakuutuskaverin 1-2 viikossa omaa vajetta täyttääkseen.

Oma ja ystäväpiirin empiirinen kokemus on, epätoivoinen käytös ennustaa isoja ongelmia myöhemmin. Tunne sensijaan voi olla nopea ja voimakas ilman epätoivoista käytöstä.

• Anonyymi

Jep. Samaa mietin, että missä se tutkimus oikein on. Ihmiset tuppaavat vastaamaan tuollaisiin kyselyihin yliromantisoiden. Ohna se niin "ihanaa ja romattista", että oma parisuhde alkoi (muka) rakastumisesta ensisilmäyksellä.

• Anonyymi

Tuossa tuli hyvin olennainen juttu. On se ihastumisen tunne, joka voi tulla nopeastikin ja sitten on se tapa, jolla ihminen siihen ihastumiseensa reagoi ja tuo sitä ilmi. Nopeasti ihastuminen ei ole epänormaalia. Siitä voidaan kiistellä kuinka aitoa se on ja mihin sellainen pikainen ihastuminen oikeasti kohdistuu, mutta pikainen ihastuminen itsessään on ihan normaalia. Vaan sellainen käytös, että vookin päästä ollaan pyrkimässä naimisiin jne. ei ole erityisen normaalia ja kertoo yleensä jostain ongelmista tunteiden säätelyssä. Tietysti jos vastakkain osuu kaksi samanmoista, niin he voivat sitten ihan luonnollisestikin ruokkia toisissaan tuollaista tarvetta pikaiseen toimintaan, mutta se on suht harvinaista.

Siitä olen kuitenkin kanssasi eri mieltä, että pikaisesti ihastuva olisi yhtään sen enempää tunneihminen. Hitaammin lämpenevä voi olla aivan yhtä tunneihminen, eikä hän välttämättä kaytä yhtään sen enempää analyyttistä järkeä siinä ihastumisessaan. Tässä ilmoittautuu yksi tuollainen, joka kyllä muuten rakastaa kuvitella itsensä kovinkin järkeväksi ja analyyttiseksi, mutta ihastuessani en sitä ole, vaikka hitaammin lämpenenkin. Kysessä lienee pikemmin temeperametteihin liittyvä asia, kuin varsinaisesti tunne-/järki-ihmisen välinen ero.

• Anonyymi

Niitä tutkimuksia on enempi kuin yksi mutta en ala aiheesta väittelemään. Ihastuneet harrastaa seksiä kokoajan ja Jos ei tunteita herää niin todellakin kannattaa paeta meitä tunneihmisiä. :D Meille ei ole mikään ongelma kehua ja rakastaa täysillä. Elää täysillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitä tutkimuksia on enempi kuin yksi mutta en ala aiheesta väittelemään. Ihastuneet harrastaa seksiä kokoajan ja Jos ei tunteita herää niin todellakin kannattaa paeta meitä tunneihmisiä. :D Meille ei ole mikään ongelma kehua ja rakastaa täysillä. Elää täysillä.

Mielipidekysely ei ole tutkimus, se on mielipidekysely. Tutkimuksessa aina kerrotaan lähteet, jos jotain tietoa siteerataan tarkasti (puuttuu linkistä), kerrotaan mitä menetelmiä on käytetty, onko eri ryhmien välillä merkittävää eroa (vaikka tulos 5 ja 6 voi olla käytännössä samat, jos keskihajonta on 4). Tieteeseen yleisiin periaatteisiin kuuluu myös mm.vertaisarviointi, yksikään vakavasti otettava tieteentekijä ei julkaise tuloksiaan ensisijaisesti lehdissä, jotka ei kuulu arvioinnin piiriin, koska tulosta ei silloin noteerata mitenkään. Tiede-lehti, MTV3.fi ja muut vastaavat julkaisut referoivat varsinaista tiedejulkaisua maallikolle ymmärrettävällä tasolla joskus hyvin joskus ymmärtämättä ollenkaan alkuperäisjulkaisua (ne on kirjoitettu alansa ammattilaisille). Tieteen popularisointi ei ole tiedejulkaisu vaan keino kertoa yhteisölle tutkimuksesta kielellä jonka vaikka kaupan kassa tai toisen alan tieteilijä pystyy ymmärtämään.

• Anonyymi

No omalla kohdallani näitä elämän kilometrejä on jo takana jonkin verran. En ole koskaan ihastunut/rakastunut samalla lailla kuin nyt ja kyllä kohdallani tämä tapahtui ensisilmäyksellä. En halunnut sitä ensin myöntää itselleni, pyristelin vastaan, tunnehan oli minullekin ihan outo ja tuntui ettei tämä voi olla totta. Pyristellessä vastaan olo oli ihan kamalan huono. En jaksanut/halunnut enää pyristellä vastaan annoin ihastuksen/rakkauden tulla ja jos tämä tunne/olotila on jotain sairautta, niin toivottavasti pysyy elämän loppuun asti ❤🙏. Voi olla paljon mahdollista, että kun kuljeksin tuolla ihmisten ilmoilla yksikseni hymy huulilla, voi monikin ajatella että hoitoon tuo pitäsi viedä. Ulkopuoliselle voi olla kumma näky, mutta itselle olo ja tunne aivan uskomattoman ihana. ❤Kiitos sinulle elämääni tulleelle miehelle ilman sinuahan tätä ei olisi🤗😘❤

• Anonyymi

Mitä väliä silläkään lopulta on, vaikka joku pitäisikin sinua psyykkisesti sairaana? Ei toisten ihmisten kokemuksiin oikein voi vaikuttaa ja jos toinen kokee sinut vaikkapa epävakaaksi, niin sitten se on niin. Parempi olla jäämättä sen kummemmin siihen vellomaan ja varsinkaan yrittämään todistella päinvastaista. Se on täysin turhaa. Se ihminen nyt vaan ei selvästikään ole sopiva sinulle.

• Anonyymi

Tämä. Jos joku pitää sinua psyykkisesti sairaana, niin ei se sinun sanomisilla ja selittelyillä mihinkään muutu. Parempi poistua, eikä jäädä turhaan siihen kärvistelemään ja kärsimään.

• Anonyymi

En tiedä mistä te puhutte mutta minä aloittaja jaoin tämän siksi jos palstaa lukee epävarmat nuoret etteivät he saa käsitystä ettei heti ihastuminen olisi täysin normaalia koska se on täysin normaalia!

Itselläni erittäin hyvä itsetunto ja sanon itsekin olevani hullu joten minuun tämä ei liity.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä mistä te puhutte mutta minä aloittaja jaoin tämän siksi jos palstaa lukee epävarmat nuoret etteivät he saa käsitystä ettei heti ihastuminen olisi täysin normaalia koska se on täysin normaalia!

Itselläni erittäin hyvä itsetunto ja sanon itsekin olevani hullu joten minuun tämä ei liity.

Puhumme juuri siitä. Maailma on täynnä tuota ensisilmäyksellä rakastumisen tarinaa. Yksikään tuollainen ei kyllä oikeasti tunne itseään epänormaaliksi, kun se on juuri se mitä kaikkialta suolletaan 24/7/365. hitaammin lämpenevät sitä paskaa jatkuvalla syötöllä niskaansa saavat ja he itsensä epänormaaleiksi tässä pikarakkautta mainostavassa ja hehkuttavassa maailmassa tuntevat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhumme juuri siitä. Maailma on täynnä tuota ensisilmäyksellä rakastumisen tarinaa. Yksikään tuollainen ei kyllä oikeasti tunne itseään epänormaaliksi, kun se on juuri se mitä kaikkialta suolletaan 24/7/365. hitaammin lämpenevät sitä paskaa jatkuvalla syötöllä niskaansa saavat ja he itsensä epänormaaleiksi tässä pikarakkautta mainostavassa ja hehkuttavassa maailmassa tuntevat.

Anteeksi en osannut asettua kokemukseesi koska en ennen kertomaasi ole edes tiennyt että hitaasti lämpiävät voisivat tuntea olonsa muuksi kuin hyväksytyiksi. Itse olen aina tuntenut oloni hyväksytyksi kun uskon vailla järkeä ikuiseen rakkauteen. :D Täysillä ja ensikohtaamisesta alkaen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi en osannut asettua kokemukseesi koska en ennen kertomaasi ole edes tiennyt että hitaasti lämpiävät voisivat tuntea olonsa muuksi kuin hyväksytyiksi. Itse olen aina tuntenut oloni hyväksytyksi kun uskon vailla järkeä ikuiseen rakkauteen. :D Täysillä ja ensikohtaamisesta alkaen!

Sitten et ole. Noin se kuitenkin menee. Tämä on pikarakastumisen ja sen hehkuttamisen maailma. Sen näkyy aivan kaikkialla, palstan ketjuissakin.

Tietysti sinä tunnet olosi hyväksytyksi. Sinähän ajattelet juuri tasan tuon vallitsevan kulttuurisen eetoksen mukaisesti.

• Näinpä. 👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä. Jos joku pitää sinua psyykkisesti sairaana, niin ei se sinun sanomisilla ja selittelyillä mihinkään muutu. Parempi poistua, eikä jäädä turhaan siihen kärvistelemään ja kärsimään.

Aika monen naisen asunnossa kun lapsi on tullut seksi jää mies tuo asuntoon heti muita naisia kun oma nainen ja lapsi lapset lähtee maalle mökille sukulaisiin se on selvää selvästi nähty. Miehet tilaa prostituoituja asuntoon kun vaimo on poissa samoin mökille viedään.Naisilla on omat juttunsa sitten.Lomamatkoilla petetään useimmin.Yksikin kertoi että vaimo löysi huulipunan sängystä mutta ei muuten älynnyt mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuoret ihastuu koulussa usein se on tramaattista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika monen naisen asunnossa kun lapsi on tullut seksi jää mies tuo asuntoon heti muita naisia kun oma nainen ja lapsi lapset lähtee maalle mökille sukulaisiin se on selvää selvästi nähty. Miehet tilaa prostituoituja asuntoon kun vaimo on poissa samoin mökille viedään.Naisilla on omat juttunsa sitten.Lomamatkoilla petetään useimmin.Yksikin kertoi että vaimo löysi huulipunan sängystä mutta ei muuten älynnyt mitään.

No tuo tosiaan hieman kuulosta psyykkiselta sairaudelta. Mitä muita oireita sinulla on?

• Anonyymi

kannattaa aina pitää mielen perukoillakin että ihastuminen on täysin eri asia kuin rakastuminen.

Tuollainen on kyllä todellakin hauska juttu jos on oikein lämmin peitto ja johon sitten pehmoiseen sänkyyn mennä nukkumaan oikein niinkkuin houkuttaakin joko paikka :D

• En ihastu heti ensi näkemältä kehenkään. Niin ei ole käynyt ikinä koko elämäni aikana. Sen verran demiseksuaali ollut lapsesta asti, että pitää tutustua vähän ensin.

Mutta aika pian kun pääsen ihmisestä perille, ajatuksistaan ja järjenjuoksustaan, arvoistaan jne. sastan kyllä tuntea jo ihastumista. Ja mulle ihastuminen ei merkkaa mitään hätiköimisiä eteenpäin, se on vain tunne että ihana ihminen johon voisi tutustua lisääkin. Ehkä sen myötä sitten kun tuntee se tunne ihastumisesta joko kasvaa tai hiipuu pois.

Mitään äkkinäisiä virityksiä en ole ikinä suostunut ryhtymään.

Jos joku pitää mua päästäni sairaana siksi, että pidän hänestä, se on sen ongelma, ei mun.

• Anonyymi

Ihmisestä en tiedä vielä siinä vaiheessa yhtikäs mitään kun ensikohtaamisella tajuaa että tässä on sielunsisko/sielunveli jonka olen aina toivonut tapaavani ja tuntevani ja tunteet alkaa samana hetkenä. Tietysti vaimeana mutta jos toinenkin kiinnostuu niin sillon syttyy kunnon roihu. Näin minulla.

Joku järki-ihminen voi nyt tulla kertomaan mitä todellisuudessa tapahtuu. :D

• Anonyymi kirjoitti:

Ihmisestä en tiedä vielä siinä vaiheessa yhtikäs mitään kun ensikohtaamisella tajuaa että tässä on sielunsisko/sielunveli jonka olen aina toivonut tapaavani ja tuntevani ja tunteet alkaa samana hetkenä. Tietysti vaimeana mutta jos toinenkin kiinnostuu niin sillon syttyy kunnon roihu. Näin minulla.

No sellanen vetovoima voi olla mahdollinen, että kumpikin kokee tarvetta mennä toisiaan tykö ja alkaa juttelemaan, tekemään tuttavuutta. Minäkin sellaista joskus harvoin olen kokenut.

Mutta se nyt ei vielä ihastumista ole. Joku ihminen vaan on olemukseltaan sopivan tyyni tms.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä en tajua tollasta sielunsisko tai veli hommaa, ennen kun tiedän mitä hänen päässään liikkuu. Sapioseksuaalisena deminä kaipaan sitä pääkopan sisältöä enemmän kuin pintaa.

• G-LoveR kirjoitti:

Mä en tajua tollasta sielunsisko tai veli hommaa, ennen kun tiedän mitä hänen päässään liikkuu. Sapioseksuaalisena deminä kaipaan sitä pääkopan sisältöä enemmän kuin pintaa.

Itse olen elämäni aikana ihastunut ihan hullunaan vain 5 kertaa, joista suhteeseen on johtanut 3/5. Minusta se on aika vähän kun ottaa huomioon, että olen kuitenkin jo 46-vuotias.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellisuudessa ihastumisen ajoitus menee useimmin pieleen kuin onnistuu 🤣 Siihen kun lisää, että ihastuksen kohde on selkeästi jotain *liian*, niin todellisuudessa ei useinkaan tapahdu mitään 😂. Tai sitten alkaa jonkunlainen määrittelemätön suhde, joka ei ole parisuhde, muttei oikein ystävyyssuhdekaan.

Tiedän tämän satavarmasti, sillä olen järkitunneihminen.

- Sheena

• Anonyymi

Ei kannata uskoa anosekoilijoiden juttuja! Sellaiset ketjut voi jättää huomiotta.

• Anonyymi

Mitä tarkottaa ano?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkottaa ano?

Ei normaali. Ei tavallinen. Niinku anti sana on outo myös. Anti Kristus kieltää Jeesuksen vaikka voi näytellä Jeesusta tai saatana voi esiintyä Jumalan asemassa vaikka ei ole luoja.

• Anonyymi

kokeile nyplätä tavallaan jotain solmua jostain nauhasta irti joku constrictor-solumu joka kiristyy vain jos sitä yrittää purkaa :D:D

• Rakastumisen nopeus on ominaisuus, jossa ihmiset asettuvat normaalijakaumaan eli Gaußin käyrälle.

Osoittaa vain tieteen arvostusta, kun sijoitus käyrälle olisi tulkittavissa muka tieteelliseksi todisteeksi psyykkisestä sairaudesta. Näennäistiedettä, psykologismia, täyttä roskaa. 🌹👀

• Anonyymi

Niin, ihastumishormonin ja rakastumishormoneiden muodostusnopeus on yksilökohtaista, mutta ovatkohan ko. nopeudet normaalijakautuneita.

• Anonyymi

En. Pitää olla joku järki siinä olemisessa.

• Anonyymi

Todellisesti, kukaan ei koskaan "ihastu"/"rakastu" ensisilmäyksellä, mutta moni kokee tietoiset tapahtumat siten, että kyseessä olisi ollut ensisilmäys. Todellisesti, valtavan paljon ehtii aina tapahtumaan tiedostamatta (vanh. alitajuisesti) ennen tietoista ensisilmäystä, kuten seksuaalisten ja taloudellisen arvojen/vaatimusten puntarointia.

Esim. kun ihminen liikkuu ihmisjoukossa niin usein refleksi kääntää (jopa yli ±90°) hänen päänsä (silmänsä) kohti kumppanikriteerinsä täyttävää vastakkaisen sukupuolen edustajaa, täysin tiedostamatta. Ja sitten ihminen kokee kokevansa "tunteita", eli hänen elimistönsä muodostaa ryöpyn kemiallisia yhdisteitä.

• Anonyymi

Sivusta lisään tuohon, että plus ihminen on luotu luomaan mielessään kaikenlaisia kytköksiä ja merkityksi täysin epäoleellisiin asioihin. Mieli tekee tepposia ja ihminen alkaa uskoa siihen ihan romanttiseen ajatukseen, että me rkastuimme ensisilmäyksellä. Ihminen on ihan valtavan taitava huijaamaan itseään, muistamaan asioita hieman toisin ja unohtamaan tarinaan sopimattomia asioita.

• Anonyymi

En ihastu.

• Anonyymi

Minä olen tuon aloituksen tekijä, jossa käytiin paljon keskustelua etenemistahdista. Haluan korostaa, että aloitukseni ei ollut tarkoitettu arvostelemaan tai tuomitsemaan nopeasti eteneviä ihmisiä. Jokaisella on oma sopiva tahtinsa, mihin vaikuttaa henkilön persoona, kokemukset, elämäntilanne yms., joten yhtä ainoaa tapaa ei ole. Halusin vain omia ajatuksiani selventääkseni keskustella aiheesta, kuulla ajatuksia ja mielipiteitä. Ja niitähän riitti 😊

Tämä kuulostaa ristiriitaiselta aloitukseni aihe huomioiden, mutta perusluonteeltani olen nopeasti etenevää tyyppiä. Nuoruuden suhteeni etenivät kaikki nopeasti. En koskaan edes tapaillut, vaan parisuhde alkoi samantien ja se oli silloin minulle ihan ok. Viimeisin parisuhteeni kesti pitkään. Sitten elämässäni tapahtui jotain, mikä rikkoi minut täysin. Noiden tapahtumien jälkeen, sieluni ja sydämeni paikattuna ja rohkeudenrippeeni koottuna, olen nyt yrittänyt aloitella uusiin ihmisiin tutustumista. Koen nykyään tarvetta antaa tutustumiselle enemmän aikaa kuin aikaisemmin. Perusluonteeni on edelleen sama, mutta koska katson asioita nyt erilaisen kokemusmaailman läpi niin maltillisempi eteneminen tuntuu parhaalta tavalta edetä.

• Elämä on opettanut sinua, kuten meitä monia muitakin vähemmän kepeästi. Juoksun sijaan onkin välillä parempi vaan rauhassa kävellä. 😛

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Elämä on opettanut sinua, kuten meitä monia muitakin vähemmän kepeästi. Juoksun sijaan onkin välillä parempi vaan rauhassa kävellä. 😛

Jep. Mun mummollani oli aina tapana sanoa, että kyllä elämä opettaan kävelemään hiljaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jep. Mun mummollani oli aina tapana sanoa, että kyllä elämä opettaan kävelemään hiljaa.

Heh, samaa mun mummoni sanoi. Tai hän sanoi, että jos ei elämässä muuta opi niin oppii ainakin hiljaa kävelemään. Ja ilman omia hampaita syömään. 😉

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Elämä on opettanut sinua, kuten meitä monia muitakin vähemmän kepeästi. Juoksun sijaan onkin välillä parempi vaan rauhassa kävellä. 😛

Todellakin, aina ei ole ollut yhtä kepeää kuin nykyään 😁

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Heh, samaa mun mummoni sanoi. Tai hän sanoi, että jos ei elämässä muuta opi niin oppii ainakin hiljaa kävelemään. Ja ilman omia hampaita syömään. 😉

Jotenkin silleen, että "pienillä jaloilla on aina kiire, mutta kyllä elämä opettaa kävelemään hiljaa". Ei sitä sillon tajunnut mitä moinen viisaus tarkottaa, mutta on sen oppinut.

• Anonyymi kirjoitti:

Todellakin, aina ei ole ollut yhtä kepeää kuin nykyään 😁

Ne kipeät kokemukset on kaikesta kurjuudestaan riippumatta niitä elämän tärkeitä oppeja. Kaikella on ehkä oman henkisen kasvun kannalta kuitenkin tarkoitus?

Oppii elämässä laittamaan asioita mittasuhteisiin ja arvostamaankin tiettyjä asioita, mitkä saattoi joskus olla mukamas ittestäänselvyyksiä, vaikkei ne koskaan ole.

Ainakin näköala yleensä kasvaa, kun joutuu miettimään.

☺️

• Anonyymi kirjoitti:

Jotenkin silleen, että "pienillä jaloilla on aina kiire, mutta kyllä elämä opettaa kävelemään hiljaa". Ei sitä sillon tajunnut mitä moinen viisaus tarkottaa, mutta on sen oppinut.

Sanontoihin usein liittyy joku viisaus. Olen aina rakastanut sanontoja juuri siitä syystä. Pienessä tiiviissä rimpsussa on valtavasti järkeä. 😊

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Ne kipeät kokemukset on kaikesta kurjuudestaan riippumatta niitä elämän tärkeitä oppeja. Kaikella on ehkä oman henkisen kasvun kannalta kuitenkin tarkoitus?

Oppii elämässä laittamaan asioita mittasuhteisiin ja arvostamaankin tiettyjä asioita, mitkä saattoi joskus olla mukamas ittestäänselvyyksiä, vaikkei ne koskaan ole.

Ainakin näköala yleensä kasvaa, kun joutuu miettimään.

☺️

Paljonhan ne opettaa ja takuulla asettaa asioita oikeisiin mittasuhteisiin. mutta sanotaanko, että olisin kyennyt kasvamaan henkisesti hieman kepeämmilläkin opeilla 😄 Elämä ei kuitenkaan anna meille mahdollisuutta valita, mitä tiellemme osuu ja silloin on vain luovittava vaikeiden aikojen läpi. Ja noiden oppien lisäksi olen myös oppinut luottamaan itseeni ja kykyyni selviytyä vaikeistakin asioista.

• Anonyymi kirjoitti:

Paljonhan ne opettaa ja takuulla asettaa asioita oikeisiin mittasuhteisiin. mutta sanotaanko, että olisin kyennyt kasvamaan henkisesti hieman kepeämmilläkin opeilla 😄 Elämä ei kuitenkaan anna meille mahdollisuutta valita, mitä tiellemme osuu ja silloin on vain luovittava vaikeiden aikojen läpi. Ja noiden oppien lisäksi olen myös oppinut luottamaan itseeni ja kykyyni selviytyä vaikeistakin asioista.

"Ja noiden oppien lisäksi olen myös oppinut luottamaan itseeni ja kykyyni selviytyä vaikeistakin asioista."

Ja tämä on kullan arvoinen kyky. Silloin sinulla on perspektiiviä ja työkaluja millä työskentelet vaikeuksien tullessa. ☺️👍

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

"Ja noiden oppien lisäksi olen myös oppinut luottamaan itseeni ja kykyyni selviytyä vaikeistakin asioista."

Ja tämä on kullan arvoinen kyky. Silloin sinulla on perspektiiviä ja työkaluja millä työskentelet vaikeuksien tullessa. ☺️👍

Kyllä, tuossa mielessä luotan itseeni täysin 😊 Vielä, kun pääsisin kartalle miten mystisten miesten kanssa toimitaan 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, tuossa mielessä luotan itseeni täysin 😊 Vielä, kun pääsisin kartalle miten mystisten miesten kanssa toimitaan 😁

Siihen ei riitä ihmisikä. 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Mainiota. 👍

No toimit kuten olet ja kyllä se siitä lähtee luontevasti rullaamaan, kun oikea heppu osuu kohdalle. Mikä vaivalloista on jo alkuun, tuppaa olemaan loppuun asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siihen ei riitä ihmisikä. 😁

Kiitos palauttamisesta maan pinnalle 😂

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Mainiota. 👍

No toimit kuten olet ja kyllä se siitä lähtee luontevasti rullaamaan, kun oikea heppu osuu kohdalle. Mikä vaivalloista on jo alkuun, tuppaa olemaan loppuun asti.

Noinhan se on. Kun jokin osuu kohdilleen, niin se lähtee rullaamaan itsestään ilman ahdistusta. Toivotaan, että sieltä vielä sellainen mies eteen putkahtaa 😊

• Anonyymi kirjoitti:

Noinhan se on. Kun jokin osuu kohdilleen, niin se lähtee rullaamaan itsestään ilman ahdistusta. Toivotaan, että sieltä vielä sellainen mies eteen putkahtaa 😊

Toivotaan. Minäkin toivon, sillä vaikutat ajatuksiltasi lämpöiseltä ihmiseltä, jolla on sydäntä. ❤️

• Anonyymi

Oon itsekin kokenut äärimmäisen traumaattisia ihmissuhteita mutta oon yhä sitä mieltä että jos tarvii miettiä rakastaako toista vai ei, niin vastaus on aina EI. Kun löytää oikean kumppanin sitä ei tarvitse miettiä haluaako olla toisen vierellä vai eikö halua !!!

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Toivotaan. Minäkin toivon, sillä vaikutat ajatuksiltasi lämpöiseltä ihmiseltä, jolla on sydäntä. ❤️

Kiitos ihanista sanoista ❤️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oon itsekin kokenut äärimmäisen traumaattisia ihmissuhteita mutta oon yhä sitä mieltä että jos tarvii miettiä rakastaako toista vai ei, niin vastaus on aina EI. Kun löytää oikean kumppanin sitä ei tarvitse miettiä haluaako olla toisen vierellä vai eikö halua !!!

Olet oikeassa siinä, että kun löytää sen oikean kumppanin, niin haluaa olla toisen vierellä eikä sitä tarvitse kyseenalaistaa. Omassani tapauksessani olen ollut miesten kanssa vasta tutustumisvaiheessa eli en vielä voi puhua rakkaudesta. Toivotaan, että jossain vaiheessa voin.

• Anonyymi

En allekirjoita psyykkistä sairautta heti paikalla ihastuville/rakastuville. Meitä ihmisiä kun on erilaisia, aika vastakohtiakin joskus. Esimerkiksi on olemassa hyvin impulsiivisia ihmisiä (eikä kyse ole ADHDstä tms) ja erittäin harkitsevia ihmisiä (eikä kyse ole autismista tms).

Tärkeää on kuitenkin huomata, että esimerkiksi nopeat ihastujat saattavat vain ihastua, tuntea tunnetta ihan kaikessa rauhassa itsekseen. Eli nopean ihastumisen ei tarvitse välttämättä läheskään aina johtaa nopeisiin tekoihin, josko nyt ollenkaan johtaa mihinkään missään vaiheessa.

- Sheena

• Anonyymi

Mua hipastiin 13v sitten ja ihastuin ensi silmäyksellä. Nyt asutaan yhessä. Oon aika uskollista ja pitkämielistä sorttia siis huolimatta siitä että hullaannun aina heti!!!!

• Anonyymi

Mulle käviniin kauan sitten. On kyllä todettu minut psyykkisesti sairaaksi. Lisäksi olen varmaan aseksuaali. Löysin kerran netistä juttua niistä.

• Anonyymi

Tämäkin meni täksi järkeisopiksi. Onko nyt hyvä että ollaan niin valtavan älykkäitä. Ei aitoja tunteita tieteen avulla selitetään kaikki. Reijo taipaleen maailmanlopun tie
      On hyvä kappale.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      100
      4492
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2385
    3. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      108
      2184
    4. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2179
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      406
      1903
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      169
      1493
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1269
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1075
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      976
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      79
      850
    Aihe