Mielipide mies ja nainen ystävinä. Voiko toimia vai haluaako toinen tai molemmat aina enemmän?
Mikä on palstalaisten
45
53
Vastaukset
- Anonyymi
Yleensä ystävyydestä lähtee kaikki.
- Anonyymi
Lähteehän se. Voiko silti jäädä vain ystäväksi kaksi eri sukupuolta?
Miksei voisi toimia? Itelläni on useampikin naisystävä ja vain ystävinä, ei ole ollut muuta agendaa ikinä kummallakaan osapuolella.
- Anonyymi
Sitten ne ei ole sellaisia, joita haluaisit!
Usko pois Anonyymi kirjoitti:
Sitten ne ei ole sellaisia, joita haluaisit!
Usko poisTäh? Ystäviähän ne on, niin piti ollakin, eikä mitään halujen kohteita. Tai no yhtä halusin ja voisin haluta edelleenkin, mutta tämä ystävyys on arvokkaampaa kuin säätäminen.
Puhdas ystävyys voi toimia ja toimii hyvin. Toki vaatii ettei kummallakaan ole taka-ajatuksia, koska silloin tilanne eskaloituu yleensä aloitteeseen jossain kohtaa.
Itse voin olla miehen kanssa ystävä, mutta usein siinä on käynyt niin, että mies on odottanut enemmän.
- Anonyymi
Eli mahdollista on mutta voi olla että toinen ajattelee enemmän.
Se on ehkä vain ongelmia kommunikaatiossa, kuten...
Onko molemmille ollut selvää että kyseessä on vain ystävyys... Vai onko mies ehkä salannut tuntemuksiaan siinä toivossa, että saisi myöhemmin mahdollisuuden... Vai olisiko miehelle alkanut äkkiä kehittymään tunteita...randombypasser kirjoitti:
Se on ehkä vain ongelmia kommunikaatiossa, kuten...
Onko molemmille ollut selvää että kyseessä on vain ystävyys... Vai onko mies ehkä salannut tuntemuksiaan siinä toivossa, että saisi myöhemmin mahdollisuuden... Vai olisiko miehelle alkanut äkkiä kehittymään tunteita...Tai sit vaan oon niin valloittava😉 no ei vaan. Luulen, että se on just noin ku sanot.
EmpressOfTheLight kirjoitti:
Tai sit vaan oon niin valloittava😉 no ei vaan. Luulen, että se on just noin ku sanot.
No mä luotan että se on tuo edellinen 😉
Miehet on aika hyviä lähteen avin ystävyyteen vaikka sisällä olisi palo paljon enempäänkin, sitä kun ei halua luovuttaa, vaan uskoo että ajan kanssa kyllä asiat järjestyy parhain päin...
- Anonyymi
Voi toimia.
Ensinnäkään kaikilla ei ole mitään sen suurempia seksuaalisia haluja ja vaikka olisikin, niin ei kaikilla ole niitä toisiansa kohtaan. Itse ne edes koe sitä mitenkään maailmaa kaatavaksi asiaksi, jos jollakulla nyt muitakin haluja on. Ihminen itse päättää, että kykeneekö ne himonsa kestämään ja silti ystävä olemaan. Itsestäni tiedän, että minä kyllä kestäisin. En vaarantaisi ystävyyttä seksin tai epävarman parisuhteen vuoksi.- Anonyymi
Voi toimia siis mutta pitää olla tarkka toisen lähtökohdista mitä hakee ystävyydestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi toimia siis mutta pitää olla tarkka toisen lähtökohdista mitä hakee ystävyydestä.
Ei tarvitse. Miksi tarvitsisi? En mä käsittääkseni sanonut mitään tuonne päinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään, että minä en koe olevani vastuussa muiden ihmisten lähtökohdista. Ne eivät ole minun ongelmani. Minulle riittää se, että pidän huolen ihan vaan itsestäni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro ihmeessä lisää ajatuksistasi🤔 Sivusta
- Anonyymi
Voi olla ystäviä, mulla on enemmän miehiä kavereina kuin naisia. Se ei varmaan onnistuisi, jos olisin itse ihastunut mieheen, en ole kokeillut. Myös iholle pyrkivät miehet jää matkasta, koska ei ne mitään ystävyyttä ole hakemassa ja se on ikävä tilanne molemmille, jos toista ei kiinnosta ja toista kiinnostaa.
- Anonyymi
Ja on muuten yhtä kiusallista, jos naispuolinen ystävä ihastuu, jos itseä ei kiinnosta. Eli ystävyys pitää olla molemminpuolista ja rehellistä, ei se muuten toimi.
- Anonyymi
En halua olla kenenkään kaveri. Uuden parisuhteen haluan vanhemman charmikkaan miehen kanssa.
- Anonyymi
Toimii tietysti kun ei kukaan ihastu kaikkiin. Kukaan ei halua kaikkia kuten aloituksessa oletetaan.
- Anonyymi
Mulla on paljon vain kavereita, joita en missään tapauksessa ajattelisi romanttisessa mielessä. Ne on ihan samassa kategoriassa kuin samansukupuoliset kaverit.
- Anonyymi
Kummallinen oletus, että kaikki haluaisivat kaikkia. Kyllä niitä sellasia tyyppejä on olemassa, joille kelpaa mikä vaan. mutta haluaako joku sellaisia oikeasti kavereikseen? Valtaosalle ihmisistä ei kelpaa kuka vaan.
Tosin itse ainakin myönnän, että kyllä minä lähes jokaisen tuttavapiirini miehen (heteronainen mun olen) kohdalla olen käynyt mielessäni ainakin alitajuisen rajanvedon, että voisinko vai enkö haluta jotin muutakin. Oletan, että valtaosa ihmisistä tekee tuon ja on vähintää alitajuisesti kaikki myös silleen ajatellut. Sinällään se miten ne muut asian ajattelevat ei ole mulle sen kummempi pohdinnan aihe. Mulle riittää ihan se miten minä sen ihmisen ja suhteen häneen määritän. Voi toimia.
- Anonyymi
No hitto miks ei.
- Anonyymi
Kyllä voi toimia. Ja olipahan ystävyyden luonne sitten millainen tahansa, niin tärkeää lienee se, että mitä on sovittu, niin siitä pitävät molemmat myös kiinni.
Tietysti ystävyyskin voi muuttaa muotoaan, ihastutaan ja jopa rakastutaan ystävään. Minusta silloin pitää asioista puhua, mitä tuntee toista kohtaan. Tällöin on helpompi välttää mahdolliset karikot. - Anonyymi
Tietysti voi. Mikään ei kuule takaa sitäkään, etteikö samaa sukupuolta oleva ystäväkin voi ottaa ja rakastua sinuun.
Niinpä, siksi välttelenkin ystävystymästä naisien kanssa, joihin tiedän voivani ihastuakin. Saati rakastua. En halua kumallekkaan vaivaantunutta oloa.
- Anonyymi
Ystävyys syntyy automaattisesti. luonnollisesti eikä sitä tarvitse yrittää ja vääntää. Muu on luonnotonta.
- Anonyymi
Jotkut voi, jotkut ei. Aika moni ei voi. Itse en osaa olla naisten kanssa ystävä, koska en osaa oikeastaan olla ystävä kenenkään muun kuin niiden kanssa, jotka tunnen lapsuudestani. Muut vastaantulevat ovat vain tuttuja.
- Anonyymi
Juu, mä oon Jouko-niminen tyttökaveri siis kaveri vaan 🤭
- Anonyymi
En ymmärrä kysymystä. Siis miksi eivät voisi olla? Voihan toki suhde muuttua joksikin muuksi, jos molemmat niin tahtovat, mutta noin lähtökohtaisesti mies ja nainen voivat olla ystäviä. Hyviä ystäviä. Eihän kukaan edes parisuhteeseen ryhtyessään tiedä, kestääkö suhde ja kuinka kauan. Väitän, että kukaan ei tiedä. Toivoa voi ja loppu on tahdosta kiinni.
- Anonyymi
Voi todellakin toimia ja eipä välttämättä halua, mutta että onko toisella osapuolella usein sellainen ns valmius siihen muuhun, niin kyllä on. Ei siinä mitään erikoista ole, naiivi ei pidä kuitenkaan olla ja vastuuta kun miettii niin
- Anonyymi
Mikä vastuu ystävyyteen voisi mahdollisesti liittyä? Outoja kommentteja täällä usein.
- Anonyymi
Minusta tuntuu, että täällä naiset vastailee, että voi. Minun tulkintani elävästä elämästä on se, että naisten mielestä voi. Esimerkiksi se surullisen kuuluisa friend-zone on merkkiesimerkki tästä käytöksestä. Naiset eivät tiedä, mitä miesten päässä liikkuu jos kuvittelevat miesten haluavan olla vain ystäviä suurimmassa osassa tapauksia. Moni esittää kaveria jonkun muun toivossa.
- Anonyymi
Jos miestä ei se friend-zone kiinnosta, niin naisten tulisi kunnioittaa sitä. Silloin pitää miettiä, mitä tarjottavaa itsellä on ystävänä, jos pelkkä ystävyys ei kelpaa. On joku vanhentunut ajattelutapa, että miesten pitäisi olla naisille mieliksi.
- Anonyymi
Ei toimi, elkää edes kokeilko, kun toinen sanoo ei, jo alkaa kostaminen!
- Anonyymi
Ei toimi. Loppupeleissä miehillä ja naisilla ei ole mitään yhteistä. Ehkä joku ex puoliso, jonka tuntee jo perin pohjin, niin voi eron jälkeen jäädä ystäväksi. Sekin vain, jos kumpikin on hyväksynyt eron, eikä ole mitään jännitteitä/mustasukkaisuutta jäljellä.
- Anonyymi
"Ei toimi. Loppupeleissä miehillä ja naisilla ei ole mitään yhteistä. Ehkä joku ex puoliso, jonka tuntee jo perin pohjin, niin voi eron jälkeen jäädä ystäväksi"
Mitä vittua sä selität?
Ei ole mitään yhteistä paitsi exänä olo?
Täh?
Lopeta tollainen idiotismi.
- Anonyymi
Voi, helposti.
Kyse on vaan siitä että tilanne on selvä molemmille osapuolille.- Anonyymi
Niin, raskaan alkuflirttailun jälkeen tuo ystävyys ei liene jatkossa mahdollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, raskaan alkuflirttailun jälkeen tuo ystävyys ei liene jatkossa mahdollista.
Kyllä se tahtoo olla niin. Tosin se vaatii sitten vähän saman kuin jos oltaisiin oltu suhteessa, eli tehdään tilanne selväksi.
Ei tuota miehenä ongelmia olla naiselle kaveri tai ystäväkin, valitettavasti moni nainen vain olettaa että mies haluaa muutakin tai on itse epäselvä haluaako edes olla edes kaveri.
Hyvä määritellä ainakin miehenä mikä naisen asema elämässä on. Kavereista ei tule panokavereita ja ystävistä ei tule kumppaneita.
Minulla on naisia ystävinä. Eksäkin on pysynyt ystävänä. Eikä heidän kanssa ole mitään sen kummempaa. Voidaan jutella ihan mistä vaan asioista.
- Anonyymi
Kyllä siitä pientä hässäkkää tulee.
- Anonyymi
Kyllä mulla on miehiä huumorikavereina kun oma sukupuoli ei osaa nauraa :”D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 964799
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1684343Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?854179Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162668Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372658- 442197
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282087Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261870- 881749
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91737