OW vähättelee kastetta

Anonyymi-ap

OW seurakunnissa.
Kopioitu OW:n sivuilta:
"Kaste on ollut yksi kristikansaa eniten hajottavista opinkappaleista. Sekä lapsikasteesta että ns. baptistisesta kasteesta – uskovien kasteesta – on olemassa monia opillisia tulkintoja ja käytäntöjä. Ihmisiä kastetaan ripottamalla, upottamalla, valelemalla jne. Toiset kastavat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, toiset kastavat yksin Jeesuksen nimeen. Eräs seurakunta hajosi kahtia, kun ei päästy yksimielisyyteen siitä, kastetaanko ihminen kastealtaassa eteenpäin vai taaksepäin.

Vaikka kaste on tarkoitettu siunaukseksi, perkele on tehnyt siitä aseen omaan käyttöönsä ja tuonut näin valtavasti ahdistusta ihmisten elämään. Jotkut ovat lähes menettäneet mielenterveytensä tämän kysymyksen äärellä. Moni on tullut omaistensa hylkäämäksi siksi, että on käynyt baptistisella kasteella uskoon tultuaan. Toiset taas ovat kokeneet paljon halveksuntaa siksi, että ovat uskoneet lapsena saamansa kasteen riittävän.

One Way -seurakunta on paikka, missä ihmisellä on vapaus olla rehellinen itselleen ja Jumalalleen pelkäämättä tulevansa hylätyksi tai halveksituksi. Me emme usko, että kastekäytäntö itsessään on pelastuskysymys – taivaaseen pääsevät niin lapsikasteeseen uskovat luterilaiset kuin baptistiseen kasteeseen uskovat helluntailaisetkin turvaamalla Jeesuksen sovitustyöhön Golgatalla. "

Ensiksikin 1. Kaste on Herran asettama, Jeesus kastettiin Jordanilla. Aikuisena ja upotuskasteena. Hän näytti esimerkkiä menemällä kasteelle.

Toiseksi 2. "Perkele tehnyt siitä aseen...." . Ei siinä ole Perkeleelle mitään asetta, kun on Sanalle kuuliainen ja menee kasteelle. Asia on selkeästi Raamatussa ilmoitettu.
Tuon logiikan mukaan ei sitten pitäisi tehdä mitään Sanan mukaista, ettei "antaisi Perkeleelle asetta.." Absurdia.

Haiskahtaa siltä, että kasteen merkitystä vähätellään OW:ssa. Kastetaanko "eteen- vai taaksepäin" voi hyvää päivää sentään, mikä esimerkki, kunhan kastetaan, se on olennaista.

Onko niin, että lipsutaan Sanasta, jotta ei loukata ihmisiä, mm. niitä OW: n jäseniä, jotka eivät ole kasteella käyneet, esim. Luterilaisesta taustasta tulevia?
Kosiskelua Sanan kustannuksella, luuletteko että on siunauksien tie?

Osoittaisin kysymyksen suoraan Suonnolle, mutta kun ei vastaile soittopyyntöihin, en näe enää sitä vaivaa.

Kaste ei todellakaan ole aseen antamista perkeleelle, vaa merkki siitä, että kasteelle enevä tekee totta elämässään, ja seuraa Jeesusta kasteen hautaan. Hänen esimerkkiään seuraten.
Kirkas ja selvä asia, joka tuo siunauksen elämään.

0

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

        Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
        Maailman menoa
        591
        4091
      2. Muuttaisiko viesti mitään

        Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
        Ikävä
        48
        3428
      3. Valpuri Nykänen elokapina

        Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
        Maailman menoa
        66
        2979
      4. Jos sinulla kiinnostaisi

        Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
        Ikävä
        38
        2911
      5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

        Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
        Ikävä
        19
        2244
      6. Jospa me nähtäisiin

        Sinne suuntaan menossa🤣
        Ikävä
        32
        2181
      7. Se että tavattiin

        Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
        Ikävä
        12
        2107
      8. Elämä jatkuu

        Onneksi ilman sinua
        Ikävä
        29
        1945
      9. Oot pala mun sielua

        Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
        Ikävä
        17
        1940
      10. Hei T........

        Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
        Suhteet
        47
        1889
      Aihe