Mirtazapin säpsähdys kouristus

Anonyymi-ap

Mulla on uutena lääkkeenä unettomuuteen mirtazapin 15mg 1/4 pilleriä tarvittaessa. On myös epilepsia johon trileptal.

On nyt pari kertaa tullut utoja nopeuta säpsähdyksiä/kouristuksia illalla sängyssä maatessa kun lääkettä käyttänyt useamman päivän putkeen.
Makaan silmät kiinno ja osotan unta, yhtäkkiä päässä tuntuu oudolta, hassua kihelmöintiä käsissä, jaloissa ja rinaassa, sitten säpsähdän pois makuuasennosta. Kestää noin 2 sekuntia. Tapahtuu useita kertoja peräkkäin. En siis puhu normaaleista just nukahtaessa herään säpsähtämisistä jotka varmaan kaikille tuttuja. Nää erilaisia ja tulee kun selkeesti vielä hereillä. Ollut noin 20min sängyssä unta odottelemassa.

Muilla samoja kokemuksia tämän lääkkeen tai muiden mielialalääkkeiden kanssa? Pitääkö huolestua? Vaikuttaako epilepsia, lääkitys siihen ollut jo vuosia ja täysin oireeton jo vuosia?

4

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noista oireista kannattaa puhua lääkkeen määränneen lääkärin kanssa.

      Säpsähdykset yms. sellaiset tuntemukset nukahtamisen yhteydessä ovat yleensä normaaleja ilmiöitä, joita esiintyy jokaisella joskus. Mutta jos sinulla on muita ongelmia nukahtamiseen liittyen, ota yhteys lääkäriisi.

    • Anonyymi

      Onko täysin varma, että nuo lääkkeet sopivat yhteen ?
      Minulla oli vuosia sitten Mirtazapin nimellä Remeron, sekä samaan aikaan käytössä Efexor, joka on nykyään nimellä Venlafaxin.
      Ne kaksi eivät sopineet yhteen, vaan puolen vuoden käytön jälkeen tuli joku vakava tilanne ( agranulosytoosi taisi olla nimeltään ). Lääkitys ilman muuta lopetettiin.

    • Anonyymi

      Alottaja taas: Olin lähes 100% varma että johtuu siitä lääkkeestä koska ei ennen tämmöstä ja nyt jo pari kertaa just kun lääkettä syöny viitisen päivää putkeen.
      Tänäyönä lääkettä en ottanut mutta silti tulee myös nyt. Samanlaisia. ”Kuhelmöintiä” rinnassa käsissä ja jaloissa, outo humahdus tunne ja lopuksi säpsähdys joka lopettaa kaiken tuon. Hmmm. Pakko kysyä lääkäriltä… hämmentävää ja pelottavaa.
      Kaikki tapahtuu kyllä tosi nopeasti parissa sekassa mutta on selkeästi huomattavissa nuo eri vaiheet, wttä ei pelkkä säpsähdys..

      Farmaseutti sanoi silloin joskus kun lääkkeen hain, että se saattaa vähän heikentää trileptalin toimivuutta mutta muuten sopivat kyllä yhteen. Että pitäis sopia :/ hmm

      • Anonyymi

        Jos nyt oli eka yö, että säpsähtely vielä jatkui kun et kuitenkaan ottanut lääkettä, niin voi olla, kun pari kolme yötä menee ilman lääkettä, että ongelma menee ohi.
        Saattaahan lääkkeen ainetta olla ollut vielä elimistössä, ei välttämättä lähde ihan pian, vuorokaudessa tai parissa, pois elimistöstä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      53
      828
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      741
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      671
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe