pyhä Nikolaos.Kuka? Häntä Ukrainan kansa rukoilee?

Anonyymi-ap

Eihän Nikolaos voi olla Jeesus?

Mitä hyötyttää rukoilla Nikolaosta?

Olen juuri kuunnellut Jesajan kirjaa, jossa ajoittain kuulin viittauksia tulevaan Messiaan ilmestymispäivään kansa Israelin keskuuteen.Nikolaosta ei mainijju ainoana syntien sovittajana ja auttajana ihmisellä niissä tilanteissa, joissa kukaan toinen kuin Jeesus yksin voi ihmiselle olla Apu muuten mahjottomassa tilanteessa, joissa kukaan ei voi ihtejään auttahaa.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1715d71b-21a7-47a4-99dc-cfac6b49c5f7

Nöyrä kaurakeksien innokas syöjä vain maijon kanssa,

Selef Urge

23

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taisit ymmärtää väärin lukemasi. Ei Ukrainassa rukoilla Pyhää Nikolausta, vaan Pyhä Nikolaus on modernin joulupukin esikuva. Pyhää Nikolausta pidetään mm. kaikkein lasten suojelijana. Tämän vuoksi Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi julkaisi päivityksensä ilmeisen tarkoituksellisesti Pyhän Nikolauksen päivänä.

• Anonyymi

Kyllä Zelsinskin mukaan rukoilevat:pyytävät!!!!!

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Zelsinskin mukaan rukoilevat:pyytävät!!!!!

Suomessakin lapset pyytävät joulupukilta lahjoja. Mitä sitten?

• Anonyymi

Pyhä Nikolaus on katolilainen pyhimys, muinainen Myran piispa, joka jouluisin salaa toimitti lahjoja köyhien ovien taa.

Eräällä miehellä oli kolme tytärtä, mutta mehellä ei vaadittavaa myötäjäisomaisuutta. Tuon näkymättömän auttajan lahjoilla hän sai naitettua ensin vanhimman tyttärensä, seuraavana vuonna toisen ja sitten vielä kolmannenkin.

Jotenkn Nikolauksella kävi käry, mutta tästä alkoi pyhän Nikolauksen jouluperinne, josta pakanakauppiaat (jenkit ja suomalaiset) vasta päälle 100 vuotta sitten kehittivät satuolento "joulupukin".

Alkuperäinen Nikolaus eli muist. joskus 200-300- luvulla, eli tosi kauan sitten.

• Anonyymi

Joulupukki: Valehtelija.

• Anonyymi

Joulupukki todellakin on huijausta. Se ei perustu mihinkään esim. muinaiskulttuuriin.

Punanuttuisen, amerikkalaisen "Santa Clausin" kehitti 1900-luvun alulla Coca-cola-firma ja sen kautta ovat kauppiaat luoneet omaisuuksia.

Suomi otti tuosta liikeidean. Joulupukin ulkomuoto otettiin kulttuuriimme kuuluneilta nk. kekri- ja nuuttipukeilta, mutta kesymmin versioin. Joulupukkia ei suomalaisilla aiemmin ollut.

Ne ei olleet mitään mukavia pukkeja, vaan kiristäjiä. Vaativat ruokaa ja viinaa, tai muuten... Tuon kekripukin kavereina oli muutamia kylän miehiä, häjyjä = sittemmin lasten joulusaduissa "tontuiksi" vaihtuneina.

Tätä joulupukki-tarinaa on sitten kehitelty lisää: Korvatunturi, lahjapaja, joulumuori...

Telkkarista on joulun aikoihin tullut mukava ohjelma, "Tyttö, joka näki joulupukin". 1900-luvun aluilla syntyneet Paunun sisarukset (Liisa Tuomi-Nikula ja kirjailija Toini Karivalo) kertovat siinä muistojaan noista 1910-20-lukujen kotijouluistaan. Hauska ohjelma, katsoin sen juuri pari päivää sitten tallenteistani. Olen lukenut nuo Toini Karivalon nuortenkirjat lapsuutensa Hollolan Parinpellon pappilasta.

• Anonyymi

Aamen!

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joulupukki todellakin on huijausta. Se ei perustu mihinkään esim. muinaiskulttuuriin.

Punanuttuisen, amerikkalaisen "Santa Clausin" kehitti 1900-luvun alulla Coca-cola-firma ja sen kautta ovat kauppiaat luoneet omaisuuksia.

Suomi otti tuosta liikeidean. Joulupukin ulkomuoto otettiin kulttuuriimme kuuluneilta nk. kekri- ja nuuttipukeilta, mutta kesymmin versioin. Joulupukkia ei suomalaisilla aiemmin ollut.

Ne ei olleet mitään mukavia pukkeja, vaan kiristäjiä. Vaativat ruokaa ja viinaa, tai muuten... Tuon kekripukin kavereina oli muutamia kylän miehiä, häjyjä = sittemmin lasten joulusaduissa "tontuiksi" vaihtuneina.

Tätä joulupukki-tarinaa on sitten kehitelty lisää: Korvatunturi, lahjapaja, joulumuori...

Telkkarista on joulun aikoihin tullut mukava ohjelma, "Tyttö, joka näki joulupukin". 1900-luvun aluilla syntyneet Paunun sisarukset (Liisa Tuomi-Nikula ja kirjailija Toini Karivalo) kertovat siinä muistojaan noista 1910-20-lukujen kotijouluistaan. Hauska ohjelma, katsoin sen juuri pari päivää sitten tallenteistani. Olen lukenut nuo Toini Karivalon nuortenkirjat lapsuutensa Hollolan Parinpellon pappilasta.

Ketä kiinnostaa, mihin pikkulapsille tarkoitettu hauska naamiaisasuperinne perustuu...????
        🎅 Aikuiset eivät usko joulupukkiin, lapsille se on pelkkä lahjojen tuoja.

• Anonyymi

Lahkolaisilla ei ole kehittynyt sivistystä toisia ihmisiä kohtaan. Alkavat heti syyttää synneistä hartaita kristittyjä, kun he eivät mene heidän mukanaan niihin riettaiden henkien kaadettavaksi selälleen heidän kanssaan.

• Anonyymi

Joh.5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. Joh.11:25-26 Jeesus sanoi hänelle: Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen? Joh.12:44-45 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.

• Anonyymi

Kyllä uskon.

Selef Urge

• Anonyymi

Rukoilevathan jotkut Neitsyt Mariaakin!

• Anonyymi

>> pyhä Nikolaos.Kuka? Häntä Ukrainan kansa rukoilee? <<

Puhut valhetta lähimmäisistäsi, niputtaen kaikki ukrainalaiset joiksikin Nikolaoksen rukoilijoiksi!!!!

Ukrainassa on myös muita, juutalaisiakin, myös kristittyjä! Omassa seurakunnassa on pakolaisia, jotka ovat ukrainalaisia helluntailaisia, jotka eivät mitään NIkolaoksia kumartele.

• Anonyymi

Helluntailaisilla on tapana niputtaa vauvakastetut ei-kristityiksi.
        Siksi heillä on käännytyskaste käytössä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisilla on tapana niputtaa vauvakastetut ei-kristityiksi.
        Siksi heillä on käännytyskaste käytössä.

Koska vauvakasteesta pitää käännyttää totuuteen.

• Anonyymi

Itse asiassa arkkienkeli Michael voisi olla parempi rukouksen kohde. Hän hän taistelee paholaisen tekoja vastaan ja suojelee sielumme joutumassa paholaisen tekojen ja houkutusten kohteeksi.
      Siten myös suojelee esimerkiksi ukrainan kansaa. Toisaalta myös kaikkien poliitikkojen tulisi olla varovaisia naapurimme isännän kieroiluja vastaan.

• Anonyymi

Mikael on vain juutalaisen kansan suojelusenkeli.
        Mutta enkeleitä ei saa rukoilla, palvoa eikä kumartaa.
        Ne palvelevat Jumalaa ja ihmisiä.

• Anonyymi

2Sam.22:32-35 Sillä kuka muu on Jumala paitsi Herra, ja kuka muu on pelastuksen kallio paitsi meidän Jumalamme? se Jumala, joka on minun vahva turvani ja johdattaa nuhteetonta hänen tiellänsä, tekee hänen jalkansa nopeiksi niinkuin peurat ja asettaa minut kukkuloilleni, joka opettaa minun käteni sotimaan ja kasivarteni vaskijousta jännittämään. Ps.18:32-35 Sillä kuka muu on Jumala kuin Herra ja kuka pelastuksen kallio, paitsi meidän Jumalamme - se Jumala, joka minut voimalla vyöttää ja tekee minun tieni nuhteettomaksi, tekee minun jalkani nopeiksi niinkuin peurat ja asettaa minut kukkukoilleni, ja opettaa minun käteni sotimaan ja kasivarteni vaskijousta jännittämään. Ps.144:1-15

• Anonyymi

Ps.144:1 Biblia (1776) Davidin Psalmi. Kiitetty olkoon Herra minun turvani, joka käteni opettaa sotimaan, ja sormeni tappelemaan.

• Anonyymi

Hes.21:1-5 Ja minulle tuli tämä Herran sana: Ihmislapsi, käännä kasvosi Jerusalemia kohti, vuodata sanani pyhäköitä vastaan ja ennusta Israelin maata vastaan ja sano Israelin maalle: Näin sanoo Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, vedän miekkani tupestaan ja hävitän sinusta vanhurskaan ja jumalattoman. Koska minä tahdon hävittää sinusta vankurskaan ja jumalattoman, sentähden lähtee tupestaan minun miekkani kaiken lihan kimppuun, etelästä pohjoiseen asti. Ja kaikki liha tulee tietämään, että minä, Herra, olen vetänyt miekkani tupestaan; eikä se siihen pajaja......

• Anonyymi

2Moos.21:28-29 Jos härkä puskee miehen tai naisen kuoliaaksi, niin härkä kivitettäköön, älköökä sen lihaa syökö; mutta härän omistaja olkoon vapaa rangaistuksesta. Mutta jos härkä on ennenkin puskenut ja sen isäntää on varoitettu eikä hän ole sitä vartioinut, ja jos se tappaa miehen tai naisen, niin härkä kivitettäköön, ja myös sen isäntä rangaistakoon kuolemalla.

• Anonyymi

Donald Trump president 2024! Donald Trump!Donald Trump!

Triumph Trump!

Trump Triumph!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3141
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      2132
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81