Ylpeät helluntailaiset päättävät

Anonyymi-ap

Eikö lapsena kastetut pelastu jos eivät ole käyneet uusinkasteella helluntailaisten altaalla jos uskovat Jeesukseen?

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistä johtuu että helluntailaispastorit vaativat uusintakastetta?

    • Putin on kastettu ja oikeassa uskossa.
      😄😄😄😄😄

      • Anonyymi

        Piensoho on kastettu ja oikeassa uskossa.
        😄😄


    • Anonyymi

      Vauvakaste ei ole kristittyjen kaste!
      Se on jumalattomien rienaajien kaste.

      • Anonyymi

        Harhaoppisilla helluntailaisilla on päätösvalta ketkä ovat uskossa ja ketkä eivät.
        Helluntailaisuus sekoittaa pään.


    • Anonyymi

      Jeesus lähetti Paavalin, ei kastamaan vaan ..

      17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
      18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1Kor 1)

      .. evankeliumia julistamaan, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

      Tuosta käy ilmi, että evankeliumin, sanan rististä, julistamisen kautta Jumalan vaikutuksesta tapahtuva uskoon tuleminen on pelastukseksi.

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

    • Anonyymi

      Raamatun mukaan uudessa liitossa on vain yksi kaste.
      Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma. Yksi kaste, syntisten kaste syntien pesemiseksi ja armon saamiseksi. Kaste on osallisuus Jeesuksen kuolemaan ja veren sovitukseen.
      Room.6:3

      Uudestikasteet lahkoon on harhaoppeja ja pahasta hengestä. Ensimmäiset anabaptistiset uudestikasteet teki Hutteriitit ja Menoniitat 1700-luvun loppupuolella. Ne meni kapinaan Jumalaa vastaan ja kieltäytyivät asepalveluksesta ja kieltäytyivät kastamasta lapsiaan kristityiksi ja pakenivat omiin kommuuneihinsa.

      Uudestikaste lahkoon on lapsena saadun kristillisen yhden kasteen pilkaaminen ja herjaaminen.

      Jaak. 2:7 Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

      Uudestikasteen edellä lahkolaissa ihminen sanoutuu kokonaan irti lapsena saamastaan kasteesta ja vaihtaa esikoisoikeutensa villitsevien henkien tarjoamiin hienoihin hurmoskokemuksiin eli höyryäviin hernekeittoihin.

      • Anonyymi

        Ilman uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen ei kukaan ole Jumalan lapsi, perintöosa on vain uskon kautta Jeesukseen Kristukseen syntien sovittajana.

        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Kuten sinäkin voit tuosta lukea.

        Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

        Näet oppisi vaikutuksen katsomalla tätä Suomen kansan nykytilaa.

        Kastettuja on valtaosa, mutta usko Jeesukseen Kristukseen puuttuu valtaosalta kastettuja.

        "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

        http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

        Miksi muuten jätät uskon Jeesukseen Kristukseen taka-alalle julistuksestasi.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen ei kukaan ole Jumalan lapsi, perintöosa on vain uskon kautta Jeesukseen Kristukseen syntien sovittajana.

        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Kuten sinäkin voit tuosta lukea.

        Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

        Näet oppisi vaikutuksen katsomalla tätä Suomen kansan nykytilaa.

        Kastettuja on valtaosa, mutta usko Jeesukseen Kristukseen puuttuu valtaosalta kastettuja.

        "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

        http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

        Miksi muuten jätät uskon Jeesukseen Kristukseen taka-alalle julistuksestasi.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Tässä puhutaan uskosta ja kasteesta,

        >>> Eikö lapsena kastetut pelastu jos eivät ole käyneet uusinkasteella helluntailaisten altaalla jos uskovat Jeesukseen? <<<

        Rukoile ymmärrystä että ymmärtäisit edes kysymyksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen ei kukaan ole Jumalan lapsi, perintöosa on vain uskon kautta Jeesukseen Kristukseen syntien sovittajana.

        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Kuten sinäkin voit tuosta lukea.

        Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

        Näet oppisi vaikutuksen katsomalla tätä Suomen kansan nykytilaa.

        Kastettuja on valtaosa, mutta usko Jeesukseen Kristukseen puuttuu valtaosalta kastettuja.

        "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

        http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

        Miksi muuten jätät uskon Jeesukseen Kristukseen taka-alalle julistuksestasi.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        helluntailaisillahan ei ole sitä uskoa JEESUKSEEN, vaan helluntailaiset
        uskoo OMAAN uskoonsa . . .


      • Anonyymi

        Uudestikaste vinkumiset on lihan tuotosta- epäuskosta ja väärän välimiehen pitämisestä esissä. Ei se muuta ole.
        Lapsikaste, miten sen itse tuot esiin, esität jumalasi helvettijumalaksi, että sinun pitää hänet lepyttää omilla töilläsi, tormuutat vettä ja alat pesekelemään niin perisyntejä, luulon opissa.
        Siitähän on kyse. On hyväntiedonpuulta tuotu käärmekielinen opetus ja sinä sen heldelmää mussutat jatkuvasti ja sanot ,hyvveee on. Syökäähän muutkin
        Pelastetaan teoillamme kidutuksesta tuokin vauva - ettei iankaiken kärsi.

        Pestäänpä urakalla. Eikö Bolla säteile, eikö ymmärrys avaa käsityksiä, vai pimmeeetäkö on*=??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä puhutaan uskosta ja kasteesta,

        >>> Eikö lapsena kastetut pelastu jos eivät ole käyneet uusinkasteella helluntailaisten altaalla jos uskovat Jeesukseen? <<<

        Rukoile ymmärrystä että ymmärtäisit edes kysymyksen.

        Eikö lapsena kastetut pelastu...... on siinäkin kysymys.
        Kysy ennemmin, että pitääkö minun kastaa siksi, kun luulen pelastavani vauvan helvetin tulelta ja siksi jatkan pakanallisuskonnollista tekoa. En muuta mielipiteitäni, vaan olen kiinni ihmisopissa.

        Sitähän sinä yrität todistaa. Lapsi on Herran edessä PYHÄ!
        Eikä se kaste pelasta, ilman Kristuksen sovitustyöhön uskomista.
        Ei se ympärileikkauskaan pelasta- ilman juutalaisen uskoa sijaiseen.
        Sen he sijaisuhrissa itse uskovat. Miksi sinä et usko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö lapsena kastetut pelastu...... on siinäkin kysymys.
        Kysy ennemmin, että pitääkö minun kastaa siksi, kun luulen pelastavani vauvan helvetin tulelta ja siksi jatkan pakanallisuskonnollista tekoa. En muuta mielipiteitäni, vaan olen kiinni ihmisopissa.

        Sitähän sinä yrität todistaa. Lapsi on Herran edessä PYHÄ!
        Eikä se kaste pelasta, ilman Kristuksen sovitustyöhön uskomista.
        Ei se ympärileikkauskaan pelasta- ilman juutalaisen uskoa sijaiseen.
        Sen he sijaisuhrissa itse uskovat. Miksi sinä et usko?

        Ei van siksi joskan Jeesus käski

        Lapsi on pyhä vain KRistuksessa ei ilman häntä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö lapsena kastetut pelastu...... on siinäkin kysymys.
        Kysy ennemmin, että pitääkö minun kastaa siksi, kun luulen pelastavani vauvan helvetin tulelta ja siksi jatkan pakanallisuskonnollista tekoa. En muuta mielipiteitäni, vaan olen kiinni ihmisopissa.

        Sitähän sinä yrität todistaa. Lapsi on Herran edessä PYHÄ!
        Eikä se kaste pelasta, ilman Kristuksen sovitustyöhön uskomista.
        Ei se ympärileikkauskaan pelasta- ilman juutalaisen uskoa sijaiseen.
        Sen he sijaisuhrissa itse uskovat. Miksi sinä et usko?

        Lapset opetetaan - lapset ovat tietämättömyyden tilassa - syyttömiä. Eihän meidänkään oikeuslaitos tuomitse älyttömiä. Vasta sitten, kun he ovat ymmärryksen vastuullisessa iässä, silloin ropisee teoista vastuun aika, minkä valtakunnan- vallan ja lain määreet määräävät.
        Kun on valtakunta, valtakunnassa on perustuslaki. Sitä valvoo vallan istuimella istuvat ja istuva. jne.

        Sitä se on Taivaankin Valtakunta. On Valtaistuin, on laki, lain tehtävä on osoittaa tie, mitä käydään, eli se on valkeus tielle. Kun lakia rikotaan, on lain alla. Lain alta pääsee ajassa sopimuksen kautta, Mutta jos ei ole sopimusta, maksaa aivan itse vahinkonsa.
        Valtakunnassa on sopimus, että miten iankaikkisen elämän armolahja on saatavissa,
        Eli vain halulliset ovat sen Valtakunnan lain suojissa, kun Valtistuin mittaa paikkaa.
        Silloin katsotaan elämänkirjaa, onko mitattava Jumalalle tuttu, tunteeko Hän nimeltä, Onko sijaisuhrina Jeesus antanut anteeksiannon, joka tieten on rikkonut elämänlakia, rakkaudenlakia vastaan. Jumala on antanut Elämän Pojalle, ja Poika antaa sen kelle tahtoo.
        Siksi Hän on elämänleipä. Viini kuvastaa sovintoverta. Eli yhtälö on sitä, että sijaisuhrin merkitys on selvä. Minä olen rikkonut Häntä vastaan, olen rakentanut sen ristin, lyönyt piikkikruunun hänen päähänsä, heittänyt vaatteista arpaa, eikä Ihmisen Pojalla ollut paikkaa mihin päänsä kallistaisi, koska ketuilla on luolansa jne.
        Minä olette tehneet yhdelle minun vähimmistä se on tehty Luojan, eli Vapahtajaa vastaan.
        Hän loi kaiken ja haluaa antaa sen tarpeen lähimmäiselle, olenko riistänyt sen.

        Eli valtakuntaan synnytään Jumalan Sanan siemenen kautta, se siintyy mielessä ja ymmärryksessä uskoksi. Uskotaan samanmielisesti Jumalan kanssa, että Elämänpuu on se elämänantava lähde. El Jumala. Hänellä ainoalla on elämä hallussa.
        Hän synnyttää, puhaltaa sieraimiin elämänhengen. Näin ihmisestä tulee elävä sielu, joka armolahja on elämä. Ja valtakunnassa eletään sen Hengen mukaan, sekä Hengen voimasta.
        Se on halullisten henki sieraimissa ja se kansa on kasteen -hyvän- omantunnon - liitossa.
        Joka -uskoo ja kastetaan- Hän pelastuu. Eli uskoo raamatun Jumalan pelastavan sanoman kautta.
        Se on tämän veren evankeliumi. Siinä on tämä avain Jumalan kansan, eli Herran kansan olemassaoloon - sydän ympärileikattuna, Jumalan Sanan mukaan sanoitettuna.

        Onko SINUN sydämesi ympärileikattu? Se on sinun liiton merkki. Jumala tahtoo sydänten ympärileikkaus kansan Herrana johtaa omiaan, eli opetuslapsia.
        Tietoiset on vastuunalaiset ja siksi Valtakunnan lain mukaan, joka rikkoo tieten - varoittaa Uusiliitto, että ei ole enää sovitusta olemassa. Tavallaan tahalteen synnissä elävä, pilkkaa Pyhää Henkeä, koska Henki juuri opettaa Golgatan kautta - mitä synti on maksanut sijaiselle, Hänen henkensä. Onko se halpahintainen, eli poljemmeko armon Hengen jalkoihmme, pidämme sen halpahintaisena muuttamaan meitä.
        Siitä se raamattu varoittaa lopun aikaa eläviä - uskovia.
        Uskova kastetaan, vauva on syyntakeeton ja opetustielle syntynyt oman isänsä vastuunalaisuuden alle. Äiti antaa lapsensa isänsä oppiin.
        He ovat uskovaisuudessa Pyhyydessä saaneet lapsen, siittäneet sen Jumalan elämänsuunnitelman mukaan täyttämään maa. Tämä PYHÄ on kasvatettava taivaan Isän tuntemiseen, silloin kun hän astuu vastuuikään.
        Nyt puhun ei helluntalaisuuden, mutta Jumalan uskovaisuuskansasta.
        He opettavat tieten lapsensa, rakkaudessa ja kuka heistä on halullinen jatkamaan uskollisena Jumalan tietä eteenpäin, ja haluaa tulla siten kastetuksi, niin vasta silloin tämä kastetaan uskonkautta. Eikä he pidä kirjaa - jäsenrekisteriä. Se on taivaissa se rekisteri.
        Jumala tuntee - kukin on uskollisia omassa elämässä siitä, mitä he teoillaan uskoaan tuo esiin, sydämessä, kotona, työpaikalla, ja missä liikkuvatkin. He tekevät sen Herralle, kukin.
        Että se siitä


      • Anonyymi

        tämä yksikaste jutustelija vaan hakee kidutusjumalansa tunnustamista.
        Ja kuinkahan tuo yksikaste nyt onkaan sanassa? Ei ollenkaan noin, mitä mantraaja puhuu, vaan sana puhuu muuta, kuin kidutuskastaja puhuu, kun hän lepyttää jumalaansa, ettei vain lapsi joudu muotuskonnollisen jumalansa helvettiin, tuleen. Varmasti ne äidit on tietämättömänä paljon kärsineet aikaa taakse, kun nämä tulivat saarnaamaan kiduttavasta jumalasta ja tähän sairaaseen juttujen kaikuja vielä tänään ääneen puhutaan.

        Ei kiitos tuota pakanallista pimeyttä tarvita. Terve - Jumalan sanan oppi, ja rakkauden käskyjen kautta opettavan Jumalan hoitoon, halulliset kastetaan Jeesuksen nimeen, suunsa tunnustuksen kautta. Eli eri Jumala, ja eri taivas, ts. Luojan- iankaikkisen elämän lahjaa, sijaisuhrin puhdistavan veren kautta ja heidät kastettiin - "upottamalla"!

        Noustaa vedestä. Jeesus antoi esimerkin kasteesta - ympärileikattuna. Meni tietoisena kärsimyksen kasteen lähteelle. Juuri se kuulaisuus kasteeseen toi meillekin pelastuksen.
        Häntä ei pakkokastettu, vilunkiveljien tapaan kun kummit olisi puhuneet pötyä ja muotomeno pappi olisi kuunnellut kummipuhetodistusta - pakkoliitospuheitten kirkon jäsenrekisteri- uskonnosta. Eli minä kasta vauvoa ja se on muka se --ö--- oikea -- kaste. Olen juamlananne tuomaroimassa teitä uskovien kastetta suorittavia.
        Valhettelen vielä, että se olisi aikuiskaste ja meidän vauvakaste on pätevämpi.

        Höpö- löpö- Raamatussa on vain uskovain kaste-- yrittäkää edes tajuta näitä asioita, ei lihalla, vaan Hengellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä puhutaan uskosta ja kasteesta,

        >>> Eikö lapsena kastetut pelastu jos eivät ole käyneet uusinkasteella helluntailaisten altaalla jos uskovat Jeesukseen? <<<

        Rukoile ymmärrystä että ymmärtäisit edes kysymyksen.

        >>> Eikö lapsena kastetut pelastu jos eivät ole käyneet uusinkasteella helluntailaisten altaalla jos uskovat Jeesukseen? <<<

        Tästä uudestikastamisesta te jaksatte jauhaa - ikäänkuin teitin kaste olisi ainutkertainen ja uudesti EI TEIDÄN mielestä täten saa kastaa, se olisi mielestänne pätemätön.

        No kyllä raamatussa kastettiin "uudelleen" kun tarve oli ja näin on tavallaan tämä "johanneksen kaste" verrokkina - luterilainen päänkastelu, jossa ei edes upotuskaste tule esiin, Niin kastetaan KOKONAAN - uskova- uskonkasteella.

        Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. Ja hän sanoi heille:

        "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".

        Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".

        Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen". >>>>> !!!! Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. (Apt 19:1-6) !!!!


        Hokaatteko te nyt. Te jatkuvasti jankkaatte armolahjojakin vastaan. Eli olette tavallaan johannekselaisia. Siksi PITÄÄ antaa uskovain kaste - ja kun se kaste - on tosi.
        Pyhä Henki tulee ja tämä Pyhän Hengen armolahjat ----toimivat. Hokaatteko?

        Kun vauvavalelu on ilman sitä Pyhää Henkeä, kun usko on vain kummi- kummituspuheita, tuskin se vauvan kohdalla olette nähneet armolahjojen toimintaa ja siksi te olette aina H-Moilasena, suu pyöreänä ja hokisette Hengellisen puutostaudin johdosta, ymmärtämättä armolahjoista mitään. SE on juuri Hengellisen puutoksen vaivojen kertomaa ja siksi te sairastatte tälläkin palstalla - puhuen vaivattujen puheita.


    • Anonyymi

      Uskolle uskon kysymys.

      Montako on tullut uskoon tänä vuonna helluntaiseurakunnassasi?

      • Anonyymi

        Sana ja Jumala saa uskon aikaiseksi, mitä suu tunnustaa ja Elämänkirja kirjaa sen tuonpuoleisuudessa. Jäsenrekisterin lukeminen on synti, se on sanan mukaan ollut ja on edelleen, ikäänkuin haetaan sitä, että kirkko pelastaisi.
        Ei se lapsikaste pelasta, eikä aikuiskaste.
        Jeesus pelastaa - ja joka uskoo- ja kastetaan Hän pelastuu ja katso ylös, älä taulukoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sana ja Jumala saa uskon aikaiseksi, mitä suu tunnustaa ja Elämänkirja kirjaa sen tuonpuoleisuudessa. Jäsenrekisterin lukeminen on synti, se on sanan mukaan ollut ja on edelleen, ikäänkuin haetaan sitä, että kirkko pelastaisi.
        Ei se lapsikaste pelasta, eikä aikuiskaste.
        Jeesus pelastaa - ja joka uskoo- ja kastetaan Hän pelastuu ja katso ylös, älä taulukoita.

        Eli vauvakaste- kansan väestörekisterin ynnääminen, se ei ole Jumalan mieleen.
        Ei Herra pitänyt siitä, että esim. juutalaisuudessa tehtiin väkiluvun mitta ihmisen toimesta.
        Herra itse tietää, kuka on Jumalan kansaa - ja kuka ei.


      • Anonyymi

        Jonkin verran on uskoon tulleita, en tiedä sen tarkemmin. mutta joitakin on.

        En niinkään ajattele suppeasti, vaan että pelastuksen evankeliumia pidetään tarjolla,
        sehän on uskovien tehtävä, julistaa sanaa rististä.

        Jumala kutsuu ihmisiä evankeliumin kautta kääntymykseen, ja ne jotka kääntyvät Herran puoleen, ovat Herran omia, Herra kyllä tuntee ihmisten sydämet.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli vauvakaste- kansan väestörekisterin ynnääminen, se ei ole Jumalan mieleen.
        Ei Herra pitänyt siitä, että esim. juutalaisuudessa tehtiin väkiluvun mitta ihmisen toimesta.
        Herra itse tietää, kuka on Jumalan kansaa - ja kuka ei.

        Tuo uudestikastettu peo puhuu taas vauvakasteuista
        Se ei voi olla lajattelmatta pikkulapsia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo uudestikastettu peo puhuu taas vauvakasteuista
        Se ei voi olla lajattelmatta pikkulapsia

        Vauvakastettu on taas humalassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo uudestikastettu peo puhuu taas vauvakasteuista
        Se ei voi olla lajattelmatta pikkulapsia

        Eli viestihän "lajittelussa" itse luterilaisten opista.
        Kun lapsenpäästäjä ei ole ollut synnytyksessä ja lapsi on kuollut, niin äitini kertoi lestodialaisperheessä - kuinka kirkon lajitteluoppi mursi lapsena menettäneen äidin sydäntä.
        Ymmärrätkö sinä, vai mussutatko vain tapasi mukaan. Minä huudan opin perustuksella, että MIKSI? MIKSI te aina mussutatte helvettijuamalanne hurmassa. Onko se niin pyhä, että vauva kastamatta on helvetin tulessa. Mieti sitä lapsensa menettäneen äidin helvetin tulta, kun kohetnaa siinä aikakautena 1930- luvulla tuvan tulisijan tulta.
        Olen katsonut tuota tuvan suuren uunin edessä olevaa tulisijaa, josta tuo totuuden kertomus, edesmenneen äitini huulilta nousi. Olet itse se PEO- ja siksi korvennan mieltäsi, sekä korviasi, puheitasi aina, kun tulet esittämämään helvetin tulista kastemaljasi ääreen.
        Se malja - se pesuvati- missä puheittenne mukaan aina pesette ja pesemätön palaa iankaiken- älyttömän kohdalla, joka ei edes ymmärtäisi helvetissään, miksi hän tänne joutui..... Eikö teillä ole järkeä, eikö. teillä ole ymmärrystä? Hömöjäkkö te näyttelette?

        Ei kiitos, ei teidän kirkoissanne ole koskaan jäsenhapaterekisterissä nimeäni, koska teidän opetuslapseus on julman jumalanne kuvausta- ja pelottelua. En jaa sitä hapatetta, en jaa harhaa, ja aina julistan, Taivaan Herra - Hän ei ole teidän muotouskonnollisen jumalan
        kuva. TE olette tieten pettänyt kumppanuutenne Herran kanssa. Sovinnon syntymiseksi on teitin tunnetava se, Kuka Herra on"! Jumala taivaissa, on Poikansa sovintoveren kautta jossa on sovitus, että merkitsette Hänelle enemmän, kuin mitä teettekin, vääntäessä Jumalasta kiduttavan jumalanne kuvapatsaan, kultaisen vasikkanne, jota palvotte. Kultaisen pesuvativasikkanne, mitä kastetta kutsutte on häpeätahra Siionissa.
        Se on siinä virheessänne hyvä, että se on ymmärrettävissä, kun taivaallien Valkeus valaisee epäpyhän ja siitä saa tehtyä parannusta.

        Ilman parannusta, voisi sanoa, että tahaltisesti vääntäjät pilkkaa Pyhää Henkeä.
        Pyhä Henki vie raamatun opin mukaan ihmisen Golgatan ristille oppimaan, kuka pesuvadilla rakentaa ja naulaa Mestaria ristille ja väittää pelastavansa pesemällä vedessä syntejä anteeksi. On tajuttava, että Jumalan aivoitus on uhrikaritsa - sijaisuhri- se maahanvuotanut veri - siinä on sovito. Se oppi läksi jo Edenistä Jumalantyönä.
        Sieltä ei lähtenyt pesuvativesiä pesemisohjeineen, vaan Aabel- ymmärsi ja uhrasi, mutta Kainit omatyönä toivat pesuvatilyhteensä ja tapansa pestä - ... .ja kun se Kainien mielestä sovi - murhataan Martin tapaan "uudestikastajat" tajuamatta, mistä puhuvat.
        Uudeistikastaja nimittäjä pumppaa hauistaan ja julistaa Pyhän yläpuolelta kirkkonsa jäsenrekisterin väitteellä sitä, että se on elämänkirja ja joka ei ole kastettu on helvetissä.
        Siitähän on kyse, jos ette halua tajuta ja tuo väittämän pitäminen tieten, on Pyhän Hengen pilkkaamista. PH- on Golgatalla sijaisuhrin sovinto-opin äärellä. Ja kuka uskoo siihen, on Herran kansaa - ja hänet kastetaan.


    • Anonyymi

      "Ylpeät helluntailaiset päättävät"?

      Niillä nyt ei ole syytä olla mistään asiasta ylpeitä saatikka päättäisivät jostakin.

    • Anonyymi

      Aloittaja pilkkaa itse Raamatun opetusta. Hän on aina helluntaimetsässä Jumalaansa paossa, eikä lähde Sanasta etsimään ratkaisua.
      Ei helluntailaisuutta ollut Martin aikana, mutta kyllä Martilla oli murhahenki raamatulliseen kasteeseen.
      Ei Jeesus, vaikka ympärileikattiin, jättänyt kastetta pois. Etkö ymmärrä,. vai ainako lymyilet Jumalasi edessä ja mussuttamalla mussutat.
      Aliupseerikoulussa kantahenkilökuntaan kuuluva komppanian äiti, - vääpeli sanoi rivissä mussuttaville, että turpa kiinni.
      Eli rivimussuttajat vain lihallisesti mussuttivat ja mussuttivat.

      Mene Vapaakirkon kasteelle, siinä on luterilaisuudesta irronnut raamatullisuuteen seurakunta ja he kastavat upottamalla.
      Mene vahtaamaan rippiksille, kun sielläkin on upotuskaste - halullisile.

      Eli älä vänkää siellä helluntaimetsän siimeksessä ja mussuta. mussuttamalla.
      Jokainen täälläpuolen helluntaistakin ulkopuolella olevat näkevät SINUN ongelmasi, että se on sinulla oman tupasi puolella, ei kirjoituksissa.

      • Anonyymi

        Sinä pilkkaat raamatullissta kasteta opettavia. Sinulla on murhanhenki niitä kohtan jotka pitäytyvät yhdessä kasteessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä pilkkaat raamatullissta kasteta opettavia. Sinulla on murhanhenki niitä kohtan jotka pitäytyvät yhdessä kasteessa

        luterilaisuudesta on vaikeaa löytää mitään raamatullista jota edes voisi pilkata.

        oma väkikään ei usko siihen vaan ottavat lopputilin yhä useammat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luterilaisuudesta on vaikeaa löytää mitään raamatullista jota edes voisi pilkata.

        oma väkikään ei usko siihen vaan ottavat lopputilin yhä useammat.

        Luterilaisuus itsessään on raamatullista. Ongel,a on se että sitä nimeä kantava kirkko i pysy siinä

        Tokihan raamatullisuudesta ei voida puhua helluntailaisuuden kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus itsessään on raamatullista. Ongel,a on se että sitä nimeä kantava kirkko i pysy siinä

        Tokihan raamatullisuudesta ei voida puhua helluntailaisuuden kohdalla.

        mm helluntai on lähimpänä Apostolien oppia ja käytäntöä, siitä ei tarvitse sen enempää keskustella, luterilaisuus on kirkkoisien hömppää suurilta osin.

        vauvan kastamisilla ei ole pienintäkään merkitystä eikä raamatun sisällys tiedä sellaisesta mitään.

        jokainen terveesti uudestisyntynyt lakkaa samana päivänä puhumasta edes luterilaisuudesta, koska sillä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen seuraamisen kanssa.

        lutteri oli paavin munkki ja opinkiivailija, uskovien suuri vainooja ja oluen kittaaja, siinä tärkeimmät elementit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mm helluntai on lähimpänä Apostolien oppia ja käytäntöä, siitä ei tarvitse sen enempää keskustella, luterilaisuus on kirkkoisien hömppää suurilta osin.

        vauvan kastamisilla ei ole pienintäkään merkitystä eikä raamatun sisällys tiedä sellaisesta mitään.

        jokainen terveesti uudestisyntynyt lakkaa samana päivänä puhumasta edes luterilaisuudesta, koska sillä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen seuraamisen kanssa.

        lutteri oli paavin munkki ja opinkiivailija, uskovien suuri vainooja ja oluen kittaaja, siinä tärkeimmät elementit.

        Hahahah, helluntai on hyvin kaukana Raamatun opeuksesta, ei Raamattu tunne sen kastetta tai ehtoollista tai mitään synnittömiä ihmisiäkään

        Raamatum mukaan kasteella on selvvä merkitys minkä hellarit kumoaa

        Sinä et siis ole terveesti uudestisyntynyt kun puhut koko akan luterilaisuuedsta ja lutterista etkä koskaan Jeesuksesta.

        Parhami oli pelkkä lapsityöntekijä ja uskovien vainoaja, eikä mikä'än uskonpuhdistaja kuten Luther


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä pilkkaat raamatullissta kasteta opettavia. Sinulla on murhanhenki niitä kohtan jotka pitäytyvät yhdessä kasteessa

        Ei kasteesi ole raamatullinen kaste, vaan antisemitismillisen kirkon rakentama sakramenttaalinen opetus, jolla pönkätään sitä kivijalkaa - joka hajoitti Apostolisen seurakunnan - astui korvausopin kautta Apostolosisen kirkon sijaan, loi oppinsa - toi eri kirkkokunnat, nosti kristityt taistelemaan toisiaan vastaan ja historian ruumiskasat kertovat puun hedelmistä totuuden.
        Siinä on sinun lapsikasteesi perusta.
        Ja perustan loi Lucifer- joka taivaan kapinan jälkeen lensi pihalle, tänne alas.
        Ja voi maata, kun tämä astui Apostolisen seurakunnan sisään, hajotti yhteyden, perusti valtaistuimensa ja häpäisee Siionin - opettamalla Raamatun opetuksen yläpuolelta Golgatan sovitusopin, jonka kautta Isä opettaa Poikansa kautta sitä, missä on pelastus ja veren sovitus. Ja missä on Elämänkirja, kuka rakentaa seurakunnan, eli Herra - Pyhän Henkensä ja voiman kautta. Tätä vastaan on yleisuskonnon sakramentit.

        Ne voi olla hyväntiedonpuulta niin hienojakoisesti rakennettu, että vanhurskaskin lankeaa rakentamaa epäpyhää temppeliä, eli tätä korvausoppia.

        Eli älä sokeuta itseäsi - että vahtaat pakanallista kastetta ja sanot Herrasi edessä sitä hapatetta kidustusjumalan oppia - yhdeksi ------oikaksi----- kasteeksi.
        Siinä olet tietämättömyyden ajan kultaisen vasikan ääressä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus itsessään on raamatullista. Ongel,a on se että sitä nimeä kantava kirkko i pysy siinä

        Tokihan raamatullisuudesta ei voida puhua helluntailaisuuden kohdalla.

        Luterilaisuus itsessään on raamatullista. Ongel,a on se että sitä nimeä kantava kirkko i pysy siinä
        Tokihan raamatullisuudesta ei voida puhua helluntailaisuuden kohdalla.

        /////// Eli????

        Kun näin on, niin miksi sitten pakoilee toistensa "metsässä" - Jumalaansa paossa.
        Tekee parannuksen ja lähtee Abrahamin mukaan kirkkoisiensä kodista kohti luvattua.
        Siinähän se avain on.

        Lähtee niistä ulos. Itsellänikään ei ole noissa jäsenrekisterissä nimeä. Mutta, en allekirjoita vauvakasteen pesuvadin järkyttävää jumalan kidutuskuvaa. Se on HÄPEÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus itsessään on raamatullista. Ongel,a on se että sitä nimeä kantava kirkko i pysy siinä
        Tokihan raamatullisuudesta ei voida puhua helluntailaisuuden kohdalla.

        /////// Eli????

        Kun näin on, niin miksi sitten pakoilee toistensa "metsässä" - Jumalaansa paossa.
        Tekee parannuksen ja lähtee Abrahamin mukaan kirkkoisiensä kodista kohti luvattua.
        Siinähän se avain on.

        Lähtee niistä ulos. Itsellänikään ei ole noissa jäsenrekisterissä nimeä. Mutta, en allekirjoita vauvakasteen pesuvadin järkyttävää jumalan kidutuskuvaa. Se on HÄPEÄ.

        Älä kitise, typerä pesuvatiuudetikastaja! Et osaa puhua mistään asiaan liittyvästä


    • Anonyymi

      Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihapuhetta; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.

      • Anonyymi

        Kyllä se suurin yksittäinen itsensä kanssa keskustelija ja peukuttaja on palstalla asuva aito_lainen.


    • Anonyymi

      Eihän siinä ole edes mitään keskusteltavaa kun syntinsä tunnustanut lapsi kastetaan raamatullisesti Jumalan seurakuntaan ja saa Pyhän Hengen lahjan. Mitä keskusteltavaa siinä edes voisi olla. Lapsen täytyy toki muistaa tunnustaa myös perisyntinsä tai ainakin tiedostaa se, että syntisäkki tässä olen. Muutoin menee metsään koko kaste ja joutuu herjaamisen alaiseksi. Silloin menee lahkolaisuuden puolelle kaste vaikka onkin oikeaan aikaan tehty, mutta muodollisesti väärin.

    • Anonyymi

      He jotka ovat ylpeitä,alennetaan !
      Mutta,amerikkalainen 1900 lahko?
      Aivan vain höppänöille,..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1703
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1330
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1118
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      905
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      891
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe