Sähkön hinta laskee Suomessa 5 -6,6 senttiin

Anonyymi-ap

Ruotsin kantaverkkoyhtiön Svenska Kraftnätin (SvK) mukaan sähkön vuosikeskihinta painuu Suomessa 2024–2026 noin 5–5,4 senttiin kilowattitunnilta, mutta nousee uudelleen 6,6 senttiin ennustejakson lopussa 2027.

49

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paskat..unohdit Fortumin.. Sähkön hintaa pidetään yllä jotta Fortum ja sijoittajat saavat rahansa. Mari In hallitus on kykenemätön ajamaan kansalaisten ahdinkoa,maanviljelijöiden ym ..nyt ku ne voi nyhtää rahaa niin luulen et niin käy idiootti

      • Anonyymi

        Kansalaiset ovat saaneet ja saavat ennätysmäisesti rahaa Marinin hallitukselta.

        Marin itse neuvotteli 500 miljoonaa lisää EU-rahaa maataloudelle.

        Kokkare- ja persuporvareita harmittaa, kun tavallisen kansan ja maanviljelijöiden elintaso on noussut tällä vaalikaudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansalaiset ovat saaneet ja saavat ennätysmäisesti rahaa Marinin hallitukselta.

        Marin itse neuvotteli 500 miljoonaa lisää EU-rahaa maataloudelle.

        Kokkare- ja persuporvareita harmittaa, kun tavallisen kansan ja maanviljelijöiden elintaso on noussut tällä vaalikaudella.

        Marinin saldo - 4 vuotta, 40 miljardia velkaa.

        Punigit repii siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marinin saldo - 4 vuotta, 40 miljardia velkaa.

        Punigit repii siitä.

        Harmittaako kun kansa vaurastuu?

        Olet kateellinen EKP:n kuplavaluutalle? Miksi? Asut Venäjällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansalaiset ovat saaneet ja saavat ennätysmäisesti rahaa Marinin hallitukselta.

        Marin itse neuvotteli 500 miljoonaa lisää EU-rahaa maataloudelle.

        Kokkare- ja persuporvareita harmittaa, kun tavallisen kansan ja maanviljelijöiden elintaso on noussut tällä vaalikaudella.

        Marinin hallitus on vain kaikin tavoin heikentänyt suomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia ja on kriisiyttänyt vihreillä aatetoimillaan koko Suomen.

        Toki Marinin hallitus on itselleen ja tovereilleen tukia ja etuja valtion varoin kohdentanut, viimeiseksi sähkönmaksutukea varakkaille ökytalossa asujille.

        Marinin hallitus on hoitanut pelkästään ulkomaalaisten ongelmia meillä ja muualla ja jättänyt Suomen omat asiat hoitamatta, jos ei ole pakko. Koronahoitokin sujui melkein itsestään suomalaisten erityispiirteiden ansiosta.

        Nykyhalituksen aatteinen pakkomielle on tuoda Suomeen kaiken maailman ongelmaisia oikein urakalla ja pahentaa entisestään synnyttämäänsä energiapulaa, sillä kylmässä Pohjolassa tarvitsemme lämmitykseenkin energiaa toisin kuin lämpimissä maissa, joista hallitus kuskauttaa ihmisiä Suomeen.

        Pitää nähdä tosiasiat sellaisina kuin ne ovat, eikä demaripuolueuskovaisena kaunistella asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmittaako kun kansa vaurastuu?

        Olet kateellinen EKP:n kuplavaluutalle? Miksi? Asut Venäjällä?

        Satun asuun stadissa. Kuinkas se kansa vaurastuu, kun leipäjonot kasvaa ja maatalousyrittäjät on ahdingossa?

        Töppö-demarit.


    • Anonyymi

      Lue DAGENS INDUSTRY pidetään mahdollisena jos...ja kun ..on mahdollista ehkä mahdollista... Tädilläkin on munat nin se on setä.. jos voitan lotossa ..jos laitan oikeat numerot ehkä... luuletko edes sen olevan mahdollista?? Ikinä koska nyt on ja osataan nyhtää hintaa.. se on sama kaikessa.. Soitin Tukholmaan frendilleni joka on siellä töissä ..sähkölaitoksella.. sain hyvät naurut ..jutulle.. toive ajattelua..

    • Anonyymi
    • Tämän on oltava väärin, sillä sehän tarkoittaisi että maamme ja kansamme eivät tuhoudukaan, vaikka Jeesus on päättänyt ja ilmoittanut omilleen että ilman suurta herätystä, Ukrainan tukemisen lopettamista ja Natoon liittymisen peruuttamista hän vetää meitä kaikkia lättyyn ihan Saatanan lujaa.

      • Anonyymi

        Ei kaikkia, vain teitä pahan palvelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikkia, vain teitä pahan palvelijoita.

        Minkä pahan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä pahan?

        Keijon M kaltaiset pahikset nostetaan ikään kuin käärme seipään nokkaan kaikille näkyville varoittavaksi esimerkiksi ja sittenhän kaikki näkevät ja tunnistavat hänet ja käyvät antamassa vähän palautetta hänelle.
        Sellaiset pahikset on rienanneet ihmisiä jo vuosia ja näin on päätetty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keijon M kaltaiset pahikset nostetaan ikään kuin käärme seipään nokkaan kaikille näkyville varoittavaksi esimerkiksi ja sittenhän kaikki näkevät ja tunnistavat hänet ja käyvät antamassa vähän palautetta hänelle.
        Sellaiset pahikset on rienanneet ihmisiä jo vuosia ja näin on päätetty.

        Erittäin selkeä vastaus. Kiitän lämpimästi kysyjän puolesta. 🤝


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Erittäin selkeä vastaus. Kiitän lämpimästi kysyjän puolesta. 🤝

        Katsos Keijo, kun sinut tiedetään ja joudut sinäkin vastaamaan sanoistasi.
        Jos sinä tuntisit Jeesuksen, niin ymmärtäisit, että siinä on niin kova jätkä, että riivaajatkin kumartuvat ja vapisevat hänen edessään.
        Hän sanoo ja käskee ja se tapahtuu, eikä siinä auta mikään.

        Häntä on paljon pilkattu ja mollattu ja pidetty ihan pehmoisena, mutta hän tyhjensi yksin koko temppelinkin rahanvaihtajista, hautuumaalla piileskelevä riivattukin, jota ei edes kahleet pidättänyt eikä kukaan uskaltanut mennä lähelle, tuli kumartuen hänen eteensä anomaan armoa.

        Jos hän tulee sinun eteesi, niin sinä vaivut vapisten polvillesi sen voiman edessä ja muistat kaiken mitä olet häntä pilkannut ja tajuat että hän on kuningas kaiken yläpuolella ja elämäsi on täysin hänen käsissään ja hän voi heittää sinutkin helvettiin.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Erittäin selkeä vastaus. Kiitän lämpimästi kysyjän puolesta. 🤝

        Häntä pilkataan ja mollataan jatkuvasti ja seurakuntaan on soluttautunut myös rienaajia ja julistuskin on kuin pilkkaa ja siksi uskovatkin ovaat kuin naurunalaisiksi asetettu.

        Olisiko teillä hetki aikaa puhua Jeesuksesta, olettekos koskaan kuulleet Jeesuksesta.

        Näin ei koskaan pitänyt olla, kun hän puhui ja opetti, kaikki olivat hiljaa ja kuuntelivat.
        Hänellä oli valta ja se tuntui, hän teki suuria ihmeitä pelkästään sanan voimalla.
        Hän sanoi ja se tapahtui.

        Monella ei ole ollut sellaista valtaa.

        Minä tiedän ja tunnen hänet, hän on hyvä ja oikeudenmukainen ja auta armias jos olet hänen vihollisensa, niin sinä todella olet pulassa.
        Jos sinä puhuttelet jo maan matosia kunnioittavasti teidän korkeutenne, Herra presidentti, niin hän on kaiken yläpuolella ja jos jonkun kanssa maailmassa kannattaa pitää hyvät välit ja kunnioittaa, niin hänen on se.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsos Keijo, kun sinut tiedetään ja joudut sinäkin vastaamaan sanoistasi.
        Jos sinä tuntisit Jeesuksen, niin ymmärtäisit, että siinä on niin kova jätkä, että riivaajatkin kumartuvat ja vapisevat hänen edessään.
        Hän sanoo ja käskee ja se tapahtuu, eikä siinä auta mikään.

        Häntä on paljon pilkattu ja mollattu ja pidetty ihan pehmoisena, mutta hän tyhjensi yksin koko temppelinkin rahanvaihtajista, hautuumaalla piileskelevä riivattukin, jota ei edes kahleet pidättänyt eikä kukaan uskaltanut mennä lähelle, tuli kumartuen hänen eteensä anomaan armoa.

        Jos hän tulee sinun eteesi, niin sinä vaivut vapisten polvillesi sen voiman edessä ja muistat kaiken mitä olet häntä pilkannut ja tajuat että hän on kuningas kaiken yläpuolella ja elämäsi on täysin hänen käsissään ja hän voi heittää sinutkin helvettiin.

        Jeesushan ne riivaajat on luonutkin, joten ei kai nyt kukaan ole niin hullu että itseään vahvempia menisi luomaan.

        Kuulostaa kyllä muuten vähän mulkulta tyypiltä – ainakin sinun kuvauksesi perusteella.

        Toisenlaisiakin kuvauksia olen kuullut. 🤔

        Jeesus muuten erehtyi, jos kertoi sinulle että olen joku Keijo. Sattuuhan sitä, hänelläkin kun on tuota ikää jo. 😎


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Erittäin selkeä vastaus. Kiitän lämpimästi kysyjän puolesta. 🤝

        Hän ei ole mikään pehmoinen rakkaudesta lässyttäjä ja pelkkä uhrikaritsa kuten monet luulevat ja julistavat.
        Hän on oikeudenmukainen ja totuudellinen ja hyvä.
        Hän on myös sotajoukkojen kuningas ja hän on palkan maksaja.
        Hän on tuomari ja laittaa tuomiot täytäntöön.
        Jokaisesta sanastasi teet tilin ja joudut maksamaan kaikesta pahasta mitä teet.

        Hän ilmoitti nämä kaikki ja ne on ikään kuin unohdettu.
        Hänessä on enemmän miestä kuin yhdessäkään toisessa, jokainen, kovinkin jätkä ja voimakkain riivaajajoukkokin vajoaa polvilleen hänen edessään, usko pois.

        Ongelma on väärä julistus, kuninkaiden kuningas ja hänestä julistetaan kuin roskasäkistä jonne voi heittää roskansa ja sylkeä päälle ja pilkata ja jatkaa pahantekoaan.
        Niin on kansat eksytetty ja niiden valheiden takia sinäkin pilkkaat häntä.
        Mutta totuus on toisenlainen ja sitä kannattaisi etsiä, ennemmin kuin seuraisi ja kuuntelisi eksytettyjä sokeita sokeiden taluttajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei ole mikään pehmoinen rakkaudesta lässyttäjä ja pelkkä uhrikaritsa kuten monet luulevat ja julistavat.
        Hän on oikeudenmukainen ja totuudellinen ja hyvä.
        Hän on myös sotajoukkojen kuningas ja hän on palkan maksaja.
        Hän on tuomari ja laittaa tuomiot täytäntöön.
        Jokaisesta sanastasi teet tilin ja joudut maksamaan kaikesta pahasta mitä teet.

        Hän ilmoitti nämä kaikki ja ne on ikään kuin unohdettu.
        Hänessä on enemmän miestä kuin yhdessäkään toisessa, jokainen, kovinkin jätkä ja voimakkain riivaajajoukkokin vajoaa polvilleen hänen edessään, usko pois.

        Ongelma on väärä julistus, kuninkaiden kuningas ja hänestä julistetaan kuin roskasäkistä jonne voi heittää roskansa ja sylkeä päälle ja pilkata ja jatkaa pahantekoaan.
        Niin on kansat eksytetty ja niiden valheiden takia sinäkin pilkkaat häntä.
        Mutta totuus on toisenlainen ja sitä kannattaisi etsiä, ennemmin kuin seuraisi ja kuuntelisi eksytettyjä sokeita sokeiden taluttajia.

        >Hän on myös sotajoukkojen kuningas

        Mitä Helvettiä maailmojen Luoja tekee sotajoukoilla?🤣


      • Anonyymi

        Sinulla on merkittäviä ongelmia. Varmaan nyt pyhinäkin on jonkinlaisia auttavia numeroita, joihin soittaa. Kokeile rohkeasti.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Jeesushan ne riivaajat on luonutkin, joten ei kai nyt kukaan ole niin hullu että itseään vahvempia menisi luomaan.

        Kuulostaa kyllä muuten vähän mulkulta tyypiltä – ainakin sinun kuvauksesi perusteella.

        Toisenlaisiakin kuvauksia olen kuullut. 🤔

        Jeesus muuten erehtyi, jos kertoi sinulle että olen joku Keijo. Sattuuhan sitä, hänelläkin kun on tuota ikää jo. 😎

        Voi kuules Keijo, sinähän se mulkku tyyppi olet ja tiedät sen kyllä varsin hyvin.
        Sinut kun pistetään ruotuun, niin se on sitä hyvää hedelmää josta alkaa sinun parannuksen tekosi.
        Voi kuinka sinusta tulee esimerkillisen nöyrä palvelija, joka tekee yötä päivää parannusta anteeksi pyydellen ja armoa anoen.

        Voit päästä oikein parrasvaloihin tekemään parannusta kaikkien katseltavaksi, niin nöyräksi voit muuttua yhdessä hetkessä.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Hän on myös sotajoukkojen kuningas

        Mitä Helvettiä maailmojen Luoja tekee sotajoukoilla?🤣

        Voit kysyä myös: Mitä hän tekee sitten sinulla?
        Ehkäpä jo vastasitkin kysymykseen, liittyen siihen Helvettiin.

        Oletkos kuullut siitä kun hän käskee keräämään lusteen pois maasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voit kysyä myös: Mitä hän tekee sitten sinulla?
        Ehkäpä jo vastasitkin kysymykseen, liittyen siihen Helvettiin.

        Oletkos kuullut siitä kun hän käskee keräämään lusteen pois maasta?

        Ei hän tee minulla mitään, eikä sinulla, Me olemme syntyneet, koska ihmisillä on muiden nisäkkäiden lailla tapana lisääntyä.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Ei hän tee minulla mitään, eikä sinulla, Me olemme syntyneet, koska ihmisillä on muiden nisäkkäiden lailla tapana lisääntyä.

        Ja ameebastako olet kehittynyt?
        Vaikka ihmisellä on häntäluu, niin se ei tarkoita että ihmisellä olisi ollut häntä.
        Eikä siipilihas todista siivistä eikä viisaudenhammas viisaudesta.

        Sinusta ei varmaan paljon hyötyä olekaan, mutta me viisaat ja oikeudenmukaiset ja totuutta palvelevat olemme se maan suola.
        Kun teidät annetaan tallattaviksi, niin me olemme heitä, jotka teidät tallovat.

        Meillä on siihen voima ja valta.
        Me olemme perillisiä ja teemme hyvää hedelmää, siinä kun te teette huonoa hedelmää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja ameebastako olet kehittynyt?
        Vaikka ihmisellä on häntäluu, niin se ei tarkoita että ihmisellä olisi ollut häntä.
        Eikä siipilihas todista siivistä eikä viisaudenhammas viisaudesta.

        Sinusta ei varmaan paljon hyötyä olekaan, mutta me viisaat ja oikeudenmukaiset ja totuutta palvelevat olemme se maan suola.
        Kun teidät annetaan tallattaviksi, niin me olemme heitä, jotka teidät tallovat.

        Meillä on siihen voima ja valta.
        Me olemme perillisiä ja teemme hyvää hedelmää, siinä kun te teette huonoa hedelmää.

        Mihin uskonlahkoon kuulut? Tiedän että kaltaisesi eivät koskaan vastaa, mutta omasta puolestani totean että ei tuo kirkonkaan oppia ole vaan jotain harha-.

        Toisaalta – juttusi kuulostaa fanaattisuudessaan jo enemmänkin parodialta eli vedätyksen yritykseltä.😏


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Mihin uskonlahkoon kuulut? Tiedän että kaltaisesi eivät koskaan vastaa, mutta omasta puolestani totean että ei tuo kirkonkaan oppia ole vaan jotain harha-.

        Toisaalta – juttusi kuulostaa fanaattisuudessaan jo enemmänkin parodialta eli vedätyksen yritykseltä.😏

        Ihan olen omatoimisesti etsinyt ja löytänyt ja nähnyt ja kokenut.
        Sinä et edes ole oppeihin perehtynyt ja tutkinut, joten et voi luokitella edes mitään harhaksi.
        Harhautat vain itseäsi niin uskottelemalla.

        Minun "uskoni" on tietoa ja perustuu kokemuksiin ja on totta.
        Siinä missä sinä uskot asioihin, niin minä tiedän asiat.
        Missä sinä olet kuullut asioista, minä olen ne nähnyt ja kokenut.

        Minulla on silmät auki ja olen hereillä ja minä näen mitä sinä et näe.
        Jos jompi kumpi meistä yrittää vedättää, niin se olet sinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan olen omatoimisesti etsinyt ja löytänyt ja nähnyt ja kokenut.
        Sinä et edes ole oppeihin perehtynyt ja tutkinut, joten et voi luokitella edes mitään harhaksi.
        Harhautat vain itseäsi niin uskottelemalla.

        Minun "uskoni" on tietoa ja perustuu kokemuksiin ja on totta.
        Siinä missä sinä uskot asioihin, niin minä tiedän asiat.
        Missä sinä olet kuullut asioista, minä olen ne nähnyt ja kokenut.

        Minulla on silmät auki ja olen hereillä ja minä näen mitä sinä et näe.
        Jos jompi kumpi meistä yrittää vedättää, niin se olet sinä.

        Toivotaan että jonakin päivänä palaat todellisuuteen.


    • Anonyymi

      Tuo on mahdollista, mutta edellyttää sitä ettei tule Sanna II:a.

    • Anonyymi

      Justiinsa luin ruotsista että ensi juhannuksena turussa paistaa aurinko kirkkaalta taivaalta , 6 pilvee käy taivaalla 16.34-16.40 välissä , pieni tuulenpuuska 17.34 , ja 8 tippaa kovaa sadetta puolituntia........hyvin ruottissa nää osataan.

    • Anonyymi

      2022 vuosi on nyt menossa, joten en ihan heti jaksa uskoa aloitukseen...

      • Anonyymi

        Melkein on jo 2023. Mutta jos sähkön hinta laskee liikaa, niin valtion pitää kiristää verotusta ja tehdä eräänlainen käänteinen sähkötuki kansalaisille. Halpaa herkkua ei pidä tarjota, koska se opettaa kansan pahoille tavoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Melkein on jo 2023. Mutta jos sähkön hinta laskee liikaa, niin valtion pitää kiristää verotusta ja tehdä eräänlainen käänteinen sähkötuki kansalaisille. Halpaa herkkua ei pidä tarjota, koska se opettaa kansan pahoille tavoille.

        Meillä oli monta vuotta hyvin halpaa sopimussähköä, eikä sähkön verotus siitä kiristynyt.

        Miksipä kiristyisikään, kun lisääntynyt sähkön käyttö tuo automaagisesti enemmän sähköverotuottoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkein on jo 2023. Mutta jos sähkön hinta laskee liikaa, niin valtion pitää kiristää verotusta ja tehdä eräänlainen käänteinen sähkötuki kansalaisille. Halpaa herkkua ei pidä tarjota, koska se opettaa kansan pahoille tavoille.

        Vihreä aatteinen hallitus pitää huolen siitä, että on energiapulaa, ovat kimpassa energiayhtiöiden kanssa. Kun energiasta on pulaa, hinnatkin pysyvät korkeina ja energiayhtiöt tahkoavat voittoa.


    • Anonyymi

      Ei ole mahdollista Suomessa.

      • Anonyymi

        Only in America?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Taitaa tulla jo hieman ennemmin.
      Pian tulee halukkaille energiaa eetteristä, kiinteään 10c/kwh hintaan, ilman siirtomaksuja ja ilman kuukausimaksuja.

      Tekniikka meillä on ollut jo kauan.

    • Anonyymi

      Loppuu tuo jatkuva sähkövöyhötys kun palataan ns. normaaliaikaan.

    • Anonyymi

      Sitten raaskii taas ottaa sähköauton tallista ja lähteä kylille kruisailemaan.

    • Anonyymi

      velalla rahoitettu Suomi. Velkaantuminen vaan kasvaa..
      - Jatkossa uniper maksetaan sähkön hinnoissa, samoin ne muut velat...
      nettomaksajana toimiessa rahaa menee, oma maa lahoaa alta.
      - Helpotusta ei näkyvissä...

    • Anonyymi

      24-26 tuulisempia?
      En luottaisi vieraan valtion laskelmiin.
      Haluavat vain myydä sähköä kalliilla finski pojalle.

    • Anonyymi

      Marin maksaa Fortumin Unioer tappiot verokertymästä ja velalla. Järjestely näyttää muulta, mutta tuo on koko totuus.

      Nähkää kokonaisuuksia, yrittäkää edes.

      • Anonyymi

        Olkiluoto 3 "ongelmat" ovat osa kokonaisuutta, jolla hinnat pidetään sopivan korkeella, jotta Fortum ehditään pelastaa.

        Tähän piti mennä, koska kansa ei hyväksynyt suoraa tukea Fortumille.


      • Mistä tuon siis voi nähdä?


    • Anonyymi

      Olettehan verkossa jatkossa vastaisuudessakin. Siinä tulevaisuudessa mikä teidän on.

    • Anonyymi

      Voi mennä pelikaani turbiiniin

    • Anonyymi

      Köyhyystulevaisuus on uusi eilinen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe