Ensimmäinen helluntaiseurakunta Amerikassa.

Anonyymi-ap

Sehän oli yksi Vapaamuurareiden ritarikunnan uskonnollinen Loossi.

Loossin johtaja ja suurmestari oli nimeltän Charles Fox Parham -niminen mies.

Sieltä ne pelastuksen tarkat vaiheet ja järjestykset, askelmat ja portaan ovat tulleen helluntailaisuuden oppeihin. Siinä opissa ihminen itse rakentaa sitä hengellistä rakennusta, joka ylettyy aina taivaanporteille asti.

8

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      – Vapaamuurarin toiminnan pohjana on usko Jumalaan.

      ”Vapaamuurarius on tiennäyttäjä täyteen ihmisarvoon ja yleiseen veljesrakkauteen. Sen ylin perusta on uskon- ja ajatuksenvapaus, sen tärkein tehtävä on luonteen ja mielenlaadun muokkaaminen ja sen ensimmäinen vaatimus hellittämätön tahto hyvyyteen.”

      • Anonyymi

        = Ihmisen omien valintojen ja tekojen korottaminen etusijalle = luciferismi kätkeytyneenä näennäiseen "hyvyyteen".

        Tuo ei ole kristinoppia, vaan satanismia. Satanismi korottaa ihmistä ja on antikristillistä.

        Kristinoppi perustuu yksin Jumalan omille lahjateoille, Jeesuksen ja Pyhän Hengen vaikuttamina ja kautta ja Hänen kunniakseen.


      • Anonyymi

        "Vapaamuurarin toiminnan pohjana on usko Jumalaan."
        Mutta: mihin / kehen Jumalaan?

        AA:n toipumisohjelman perusta on vapaamuurarien askel-oppi, "12 askelta ja 12 perinnettä". AA: perustivat kaksi alkoholisoitunutta vapaamuurarikaverusta ja AA:n "hyvät opetukset" perustuivat näiden filosofiaan. Nuo 12 askelta perustuvat muinaisegyptiläiseen okkultismiin, ajatukseen "12 askelta tiellä täydellisyyteen".

        Mikä sitten on 13. askel? Egyptissä sillä tarkoitettiin astumista kuolemaan.

        Helluntailaisuuden opit ovat samaan perustuvia, mutta "herätyskristillisyydeksi" puettuina.

        AA:ssa, vaikka jotkut ehkä puhuvatkin "Jumalasta", tällä itseasiassa tarkoitetaan nk. Korkeinta Voimaa, joka on kullakin aa:laisella omansa ja johon hän nk. turvautuu, taistellessaan alkoholismiaan vastaan.

        Merkittävää on, että jokaisessa nk. suljetussa AA-istunnossa / -palaverissa tulee jokaisen ääneen tunnustautua "alkoholistiksi". Suljettu ryhmä on tarkoitettu VAIN alkoholisteille. Kiertävä puheenvuoro alkaa aina sanoin: "Olen X ja alkoholisti."

        Puhutaan myös "Kuningas Alkoholista". Kun tajusin kyseessä olevan "uskontunnustuksen", tajusin myös, etten voi ikinä täysin "toipua", jos "joka aamu" herättyäni tai palaverissa tunnustaudun "alkoholistiksi" ja näin myös herrakseni Kuningas Alkoholin.

        Monilla AA:ssa on Korkeimpana Voimanaan "Jeesus", mutta ketään jumaluutta ei saa tarjota muille. Jos joku tunnustaa Korkeimmaksi Voimakseen Saatanan, seinäverhot tai vaikka lämpöpatterin, tämä on täysin hyväksyttyä. Näin joku voi siis puhua esim. Saatanasta, vaikka käyttää hänestä nimitystä "Jumala". Kyseessä on siis hänen kunnioittamansa "jumaluus", hänen Korkein Voimansa.

        Koskaan ei voi varmuudella tietää mitä joku toinen todella tarkoittaa, mistä hän todellisuudessa puhuu.

        Eräässä isossa palaverissa muuan vanha mies sanoi: "Täällä huoneessa on paljon henkiä". Eli: ryhmän jäsenten eri korkeimmat voimat.

        Vapaamuurarius on luciferismia, saatananpalvontaa, mutta kaikinmokomin he voivat kutsua tätä omaa Korkeinta Voimaansa omaksi "jumalakseen".

        Kaikkea, mitä meille kerrotaan, mitä sanoja käytetäänkin, tulee pitää mielensä valppaana eikä uskoa mitään esitettyä asiaa sellaisenaan, vaan ajatella. Ihmiset monesti ihan tahallaankin tarjoavat monimielisyyksiään. Eli: ovat huijareita.

        AA:ssa on mahd. seinillään tietynlaisia, rohkaisevia mietelauseita. Itseeni kolahti aikoinaan seinätaulu:

        "Ajattele. Ajattele. Ajattele."

        (Ajattele. Mieti. Tutki. Ota asioista selvää. Tätä varten on netti hyvä.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vapaamuurarin toiminnan pohjana on usko Jumalaan."
        Mutta: mihin / kehen Jumalaan?

        AA:n toipumisohjelman perusta on vapaamuurarien askel-oppi, "12 askelta ja 12 perinnettä". AA: perustivat kaksi alkoholisoitunutta vapaamuurarikaverusta ja AA:n "hyvät opetukset" perustuivat näiden filosofiaan. Nuo 12 askelta perustuvat muinaisegyptiläiseen okkultismiin, ajatukseen "12 askelta tiellä täydellisyyteen".

        Mikä sitten on 13. askel? Egyptissä sillä tarkoitettiin astumista kuolemaan.

        Helluntailaisuuden opit ovat samaan perustuvia, mutta "herätyskristillisyydeksi" puettuina.

        AA:ssa, vaikka jotkut ehkä puhuvatkin "Jumalasta", tällä itseasiassa tarkoitetaan nk. Korkeinta Voimaa, joka on kullakin aa:laisella omansa ja johon hän nk. turvautuu, taistellessaan alkoholismiaan vastaan.

        Merkittävää on, että jokaisessa nk. suljetussa AA-istunnossa / -palaverissa tulee jokaisen ääneen tunnustautua "alkoholistiksi". Suljettu ryhmä on tarkoitettu VAIN alkoholisteille. Kiertävä puheenvuoro alkaa aina sanoin: "Olen X ja alkoholisti."

        Puhutaan myös "Kuningas Alkoholista". Kun tajusin kyseessä olevan "uskontunnustuksen", tajusin myös, etten voi ikinä täysin "toipua", jos "joka aamu" herättyäni tai palaverissa tunnustaudun "alkoholistiksi" ja näin myös herrakseni Kuningas Alkoholin.

        Monilla AA:ssa on Korkeimpana Voimanaan "Jeesus", mutta ketään jumaluutta ei saa tarjota muille. Jos joku tunnustaa Korkeimmaksi Voimakseen Saatanan, seinäverhot tai vaikka lämpöpatterin, tämä on täysin hyväksyttyä. Näin joku voi siis puhua esim. Saatanasta, vaikka käyttää hänestä nimitystä "Jumala". Kyseessä on siis hänen kunnioittamansa "jumaluus", hänen Korkein Voimansa.

        Koskaan ei voi varmuudella tietää mitä joku toinen todella tarkoittaa, mistä hän todellisuudessa puhuu.

        Eräässä isossa palaverissa muuan vanha mies sanoi: "Täällä huoneessa on paljon henkiä". Eli: ryhmän jäsenten eri korkeimmat voimat.

        Vapaamuurarius on luciferismia, saatananpalvontaa, mutta kaikinmokomin he voivat kutsua tätä omaa Korkeinta Voimaansa omaksi "jumalakseen".

        Kaikkea, mitä meille kerrotaan, mitä sanoja käytetäänkin, tulee pitää mielensä valppaana eikä uskoa mitään esitettyä asiaa sellaisenaan, vaan ajatella. Ihmiset monesti ihan tahallaankin tarjoavat monimielisyyksiään. Eli: ovat huijareita.

        AA:ssa on mahd. seinillään tietynlaisia, rohkaisevia mietelauseita. Itseeni kolahti aikoinaan seinätaulu:

        "Ajattele. Ajattele. Ajattele."

        (Ajattele. Mieti. Tutki. Ota asioista selvää. Tätä varten on netti hyvä.)

        helluntailaisethan puhuukin aina alkoholista, ja paljastavat itsensä, että ovat entisiä alkoholisteja tai ainakin yrittävät olla alkoholia paossa.

        kristinuskon sanoma ei ole ALKOHOLI . . .

        helluntailaisuus on uskontoon sekoitettu raittiusjärjestö.


    • Anonyymi

      Ensimmäinen Lutherin seurakunta tapatti anabaptisteja tuhansittain.
      Uusi testamentti ei käske kristittyjä tappamaan ketään!

      • Anonyymi

        Parhamin seurakunta tuntuu puhuvan vain tappamisesta
        Ne haluaa uskovien lapsia


      • Anonyymi00008
        UUSI

        seurakunta ei oel sama asia kuin Raamattu.

        Hulluja ryhmiä voi olla vaikka millaisia. esim suomen seurakunnat?... mutta ei se Raamatun SANAA muuta


    • Anonyymi

      3Moos.11:44 Biblia (1776) Sillä minä olen Herra teidän Jumalanne, sentähden teidän putää pyhittämän teitänne, että te tulisitte pyhäksi; aillä minäkin olen pyhä. Ei teidän pidä saastuttaman teidän sielujanne jollakin matelevaisella eläimellä, joka matelee maalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1596
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe