Sana ja ylistys?

Kertokaapas palstan hellarit hyväksyykö helluntailiike virallisesti Veli Saarikallen opit ja tukeeko liike hänen toimintaansa?

Ainakin hän näyttää kuvista päätellen harjoittavan toimintaansa helluntaiseurakunnan tiloissa enkä enempää siitä tyypistä sitten tiedäkään. Joten mielipiteitä kaipaisin ja ihan tietoa mitä mieltä helluntailiike on kys henkilöstä ja hänen opeistaan ja toiminnastaan yleisesti ottaen.

Tämä siksi koska törmäsin eräässä toisessa yhteydessä pariin linkkiin joista löysin saarikallen saarnojen pätkiä ja mm. seuraava pätkä vähän... hmmmm... kummastutti...

http://koti.mbnet.fi/alistus/yks/119_elimellinen_yhteys.mp3

Mitä on siis "elimellinen yhteys Jumalaan"?

Löysin myös Sana ja ylistys- keskustelufoorumin ja esitin tämän kysymyksen siellä, mutta kysymyksen johdosta sain porttikiellon koko foorumille. Se tais olla lyhyin visiitti millään foorumilla koskaan. =D Perusteluja sensuurille en saanut puhumattakaan vastauksesta mielestäni täysin aiheelliseen ja perusteltuun kysymykseeni.

24

3139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulle

kannata vastata, et ymmärrä, kun et ole uskossa. Alistus sivut rienaavat uskovia. Siinä se lyhyesti. Tule uskoon, mieli alkaa ymmärtää totuutta!

• hanna

suokaa anteeksi,kun "sekaannun",mutta miksi ei hänelle voi vastata?rukoilla hänen puolesta voi aina.en tunne aluetta tai henkilöä josta hän kysyi.tuntui kylmälle läimäyttää ovi nenän edestä kiinni.jeesus kristukselle kAIKKI MAHDOLLISTA!ARMO JA SIUNATA MYÖS EI USKOVIA!HE EIVÄT VOI JEESUKSEN KRISTUKSEN SOVITUSTYÖTÄ KUMOTA:SANALLISESTI TAI KYSYMÄLLÄ.meitähän uskovia jeesus kehoitti rakastamaan "vihamiehiä" ja rukoilemaan heidän puolestaan.totuus ei tulessa pala!armo,sovitus,pelastus varmuus kristuksessa.mutta,jos rukouksessa asian viette herran eteen ja kysytte vastataanko vai ajetaanko pakana pois?mitä hän vastaa teille?

• Nii... eiks ooki nii helppoo taas mennä minun "tietämättömyyteni" taakse piiloon. Ku mä en YMMÄRRÄ kuitenkaan niin ei tarvitse vastata -> liian kiusallisiin kysymyksiin? ;-)

Mistä sinä tiedät mitä minä ymmärrän? Ihanko nimimerkistäni moiset johtopäätökset vedit? Että koska nickini on "pakana" en voi ymmärtää asioista mitään? ;-)

Eikö tokaisu "Ei sulle kannata vastata, et ymmärrä, kun et ole uskossa" ole täysin epäraamatullinen?

Eikö usko tule kuulemisesta?

Jos joku pakana, ateisti, tai muu ei-uskovainen tulee sinulta uskova kysymään jotakin asiaa jota ei ymmärrä, niin eikö sinun tehtäväsi ole selvittää asia hänelle jotta hänkin ymmärtäisi?

Kun Jeesukselta eräs mies joskus kysyi, mitä tarkoittaa uudestisyntyminen, sanoiko Jeesus hänelle että "ei sulle kannata vastata koska et ymmärrä, koska et ole uskossa!". Että "ei SUN takia kannata vaivautua!"

Eeeei, ei se niin tainnut mennä. ;-) Kyl Jeesus ainakin selvitti asiallisesti ja perusteellisesti tietämättömälle mitä Hän tarkoitti sanomallaan asialla.

Joten miksi et sinä nyt toimi samoin ja kerro tietämättömälle pakanalle mitä tarkoittaa "elimellinen yhteys Jumalaan"?

---

Alistussivut varmasti onkin tarkoitettu ihan juuri uskovaisten pilkkaa varten, mutta minulla ei ole niiden sivujen kanssa mitään tekemistä.
        Ainoastaan noi saarnanpätkät löysin sieltä ja käsittääkseni ne ovat ihan oikeista ja aidoista Saarikallen saarnoista poimittuja.

Joten myös tämä "elimellinen yhteys Jumalaan" on saarikallen OMASTA suusta tullut ulos, eikä se näin olen suinkaan ole minkään alistusfoorumin ylläpitäjän tekosia.

Joten jos herralla on puhtaat jauhot pussissa, hän kaiketi kykenee seisomaan itse sanomiensa sanojen takana, vai mitä?

• hanna kirjoitti:

suokaa anteeksi,kun "sekaannun",mutta miksi ei hänelle voi vastata?rukoilla hänen puolesta voi aina.en tunne aluetta tai henkilöä josta hän kysyi.tuntui kylmälle läimäyttää ovi nenän edestä kiinni.jeesus kristukselle kAIKKI MAHDOLLISTA!ARMO JA SIUNATA MYÖS EI USKOVIA!HE EIVÄT VOI JEESUKSEN KRISTUKSEN SOVITUSTYÖTÄ KUMOTA:SANALLISESTI TAI KYSYMÄLLÄ.meitähän uskovia jeesus kehoitti rakastamaan "vihamiehiä" ja rukoilemaan heidän puolestaan.totuus ei tulessa pala!armo,sovitus,pelastus varmuus kristuksessa.mutta,jos rukouksessa asian viette herran eteen ja kysytte vastataanko vai ajetaanko pakana pois?mitä hän vastaa teille?

...puolustusyrityksestä. :-)

Mutta en ymmärrä miksi koet minut vihamieheksi?

"meitähän uskovia jeesus kehoitti rakastamaan "vihamiehiä" ja rukoilemaan heidän puolestaan."

En minä ole sinun vihamiehesi.

• hanna
        PakanaF kirjoitti:

...puolustusyrityksestä. :-)

Mutta en ymmärrä miksi koet minut vihamieheksi?

"meitähän uskovia jeesus kehoitti rakastamaan "vihamiehiä" ja rukoilemaan heidän puolestaan."

En minä ole sinun vihamiehesi.

en pidä sinua vihamiehenäni,jos käytin tätä voimakasta sanaa,kirjoituksessani.

• lumpsis

Veli Saarikallen opeissa ja toiminnassa on varmasti jotain hyvääkin.

En kuitenkaan usko, että helluntailiike hyväksyy ja tukee virallisesti (näinhän asian esitit) hänen toimintaansa.

Täytyy muistaa, että helluntaiseurakunnat ovat itsenäisiä, ja myös jäsenillä on oikeus omiin mielipiteisiin.
      Yleisesti ottaen (sinun sanavalintasi) uskon helluntailaisten suhtautuvan Veli Saarikalleen ihmisenä myönteisesti, mutta hänen oppeihinsa ja tomintaansa suhtaudutaan varsin kriittisesti.

Minä ainakin suhtaudun kriittisesti, vaikka en kovin hyvin tunnekaan kyseistä toimintaa.

Elimellinen yhteys Jumalaan on erikoinen ilmaus, jota en ole aikaisemmin kuullut enkä siis osaa sanoa, mitä sillä tarkoitetaan.
      Tunnen itse yhteyden Jumalaan (Isään)tarkoittaen koko ihmisen yhteyttä Häneen Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen kautta.

Vahinko, että et saanut vastausta niiltä, jotka ovat asiantuntijoita omassa asiassaan.
      Me muut olemme vähän jäävejä vastaamaan. :=)

• ReaStr

Sana ja ylistys seurakunta eli Veli Saarikallen järjestö Lappajärvellä
      edustaa harhaoppia - amerikasta levinnyttä menestysteologiaa
      pahimmillaan.
      Pääpaino riivaajien ja demonien ulosajamisella ja syyllistämisopilla.
      tyyliin:
      Jos et parannu vika on sinussa.Ihmeparantamisoppi on etusijalla riivaajien
      ulosajamisen rinnalla.

Heidän oppi-isiään ovat mm

Kenneth Hagin ( JDS oppi )
      Benny Hinn
      Rodney Howard Browne (Toronton herätyksen johtomies)
      Cenneth Copeland
      Reinhard Bonkke
      Jne

Näitä samoja harhaoppeja olen nähnyt käytännössä helluntaiseurakunnassa
      harjoitettavan ja samojen harhaoppisten opetuksia levitetään jatkuvasti.
      Samaa hurmosta ja epäraamatullista opetusta löytyy.

• Kiitos vastauksesta. Sain saman käsityksen että helluntaiherätys liikkeenä hyväksyy hänen toimintansa jos silläkin perusteella että Saarikalle toimiii helluntaiseurakunnan tiloissa.

Hellarit eivät anna tilojaan sellaisten ryhmittymien tai liikkeiden käyttöön joiden oppeja he eivät tunnusta.

Muslimien tai jehovantodistajien olisi turha yrittää päästä harjoittamaan toimintaansa helluntaiseurakunnan tiloihin.

Joten ehkä siitä voidaan päätellä jotakin.

• ReaStr
        PakanaF kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Sain saman käsityksen että helluntaiherätys liikkeenä hyväksyy hänen toimintansa jos silläkin perusteella että Saarikalle toimiii helluntaiseurakunnan tiloissa.

Hellarit eivät anna tilojaan sellaisten ryhmittymien tai liikkeiden käyttöön joiden oppeja he eivät tunnusta.

Muslimien tai jehovantodistajien olisi turha yrittää päästä harjoittamaan toimintaansa helluntaiseurakunnan tiloihin.

Joten ehkä siitä voidaan päätellä jotakin.

En usko että helluntaiherätys sellaisenaan hyväksyy hänen toimintaansa.Mutta he itse kuitenkin ovat harhassa.
        Minulle oli suuri järkytys kun muutamia vuosia sitten palattuani takaisin helluntaihin ja aloin tutkia näitä kaatumisilmiöiden lähteitä jne
        ja oli pakko todeta:
        -Olen kuulunut hurmoshenkiseen, harhaoppiseen lahkoon!

Olen lukenut pari vuotta sitten , että Veli Saarikallen järjestö on omassa kiinteistössään ja talon toisella puolella on helluntaiseurakunta.
        Saarikalle otti vastaan tämän uuden äärikarismaattisen linjan ja perusti oman järjestön.
        Mutta nykyäänhän helluntaissa on mukana kaikkea tätä samaa harhaoppia, äärikarismaattista tuohua.
        Olen nähnyt vuosien varrella yhtä sun toista.

• ReaStr kirjoitti:

En usko että helluntaiherätys sellaisenaan hyväksyy hänen toimintaansa.Mutta he itse kuitenkin ovat harhassa.
        Minulle oli suuri järkytys kun muutamia vuosia sitten palattuani takaisin helluntaihin ja aloin tutkia näitä kaatumisilmiöiden lähteitä jne
        ja oli pakko todeta:

Olen lukenut pari vuotta sitten , että Veli Saarikallen järjestö on omassa kiinteistössään ja talon toisella puolella on helluntaiseurakunta.
        Saarikalle otti vastaan tämän uuden äärikarismaattisen linjan ja perusti oman järjestön.
        Mutta nykyäänhän helluntaissa on mukana kaikkea tätä samaa harhaoppia, äärikarismaattista tuohua.

"Olen lukenut pari vuotta sitten , että Veli Saarikallen järjestö on omassa kiinteistössään ja talon toisella puolella on helluntaiseurakunta."

....

Jjjaaa... tuol niiden sivuilla on linkki josta saa katsella "kuvia Sana ja ylistys- kirkosta" ja siinä on kuva helluntaiseurakuntarakennuksesta.

http://www.sanajaylistys.org/index_login.php

Ainakin seinässä lukee helluntaiseurakunta, joten tuossa kyllä selvästi annetaan ymmärtää että he toimivat helluntaiseurkunnan (kirkon) tiloissa. Joten mikäli asia on kuten sanoit, niin aika harhaanjohtavaa...

...

"Mutta nykyäänhän helluntaissa on mukana kaikkea tätä samaa harhaoppia, äärikarismaattista tuohua."

...

Äärikarismaatisuus on AINA ollut helluntaissa mukana. Äärikarismaattiset ilmiöt, kielillä puhuminen, kaatuminen ja muut aivan samanlaiset ilmiöt kuin mitä Saarikallen toiminnassa näkyy, on ollut aina helluntailaisuudessa mukana, eikä se ole mitenkään vain lähiaikojen juttu. Eroja on tietty eri seurakuntien välillä.

• oi niitä aikoja
        PakanaF kirjoitti:

"Olen lukenut pari vuotta sitten , että Veli Saarikallen järjestö on omassa kiinteistössään ja talon toisella puolella on helluntaiseurakunta."

....

Jjjaaa... tuol niiden sivuilla on linkki josta saa katsella "kuvia Sana ja ylistys- kirkosta" ja siinä on kuva helluntaiseurakuntarakennuksesta.

Ainakin seinässä lukee helluntaiseurakunta, joten tuossa kyllä selvästi annetaan ymmärtää että he toimivat helluntaiseurkunnan (kirkon) tiloissa. Joten mikäli asia on kuten sanoit, niin aika harhaanjohtavaa...

...

"Mutta nykyäänhän helluntaissa on mukana kaikkea tätä samaa harhaoppia, äärikarismaattista tuohua."

...

Äärikarismaatisuus on AINA ollut helluntaissa mukana. Äärikarismaattiset ilmiöt, kielillä puhuminen, kaatuminen ja muut aivan samanlaiset ilmiöt kuin mitä Saarikallen toiminnassa näkyy, on ollut aina helluntailaisuudessa mukana, eikä se ole mitenkään vain lähiaikojen juttu. Eroja on tietty eri seurakuntien välillä.

olethan täällä pedofiili juttunesi viihtynyt kuukausittain.
        Oliko hauska loma Jeesuksen rakkaus kyllä vetää kotiin ,niinkuin pienenä mukana kuljit.

• oi niitä aikoja kirjoitti:

olethan täällä pedofiili juttunesi viihtynyt kuukausittain.
        Oliko hauska loma Jeesuksen rakkaus kyllä vetää kotiin ,niinkuin pienenä mukana kuljit.

...olikos niitä vastauksia kysymyksiin?

öööö... ei?

Palaapa astialle sitten kun osaat puhua aiheesta, jooko? ;-)

• j.bike
        ReaStr kirjoitti:

ja oli pakko todeta:

"He itse kuitenkin ovat harhassa." On aika korkealta sanottu. Jos mitä Jumala vihaa, niin ylpeyttä, ja tuo kyllä kuulostaa, anteeksi vain, aika hengelliseltä ylpeydeltä. Oletko siis kaikissa helluntaisrk:ssa Suomessa ja maailmalla käynyt, jotta voit näin sanoa? Entäs kaikki muut vapaat suunnat? Niissä tapahtuu monenlaista myös! En yleensä helposti kimmastu, mutta nyt käyrä alkoi hiukan nousta, kuten aina, jos leimataan ja syyllistetään ihmisiä. Olen pahoillani, jos sinulla on katkeria kokemuksia helluntaisrk:sta, on niitä minullakin, mutta en silti ala yleistää ja arvostella koko liikettä Suomessa!

Paljon olen minäkin vuosien varrella nähnyt. Myös sen, että helluntaisrk:ssa on juu monenlaista kuohuntaa. Mutta kyllä sitä on tänä päivänä luterilaisessa kirkossakin! Siellä uskovat puhuvat kielillä ja profetoivat, KAATUILEVATKIN, nauravat ja itkevät aika kovaäänisestikin, kun Pyhä Henki koskettaa, vapisevat ja tärisevät, eli näitä samoja ilmiöitä, joita on ollut jo vuosisatojen ajan.
        Muunlaista "kuohuntaa" en ole myöskään niissä helluntaissrk:ssa nähnyt, joissa olen käynyt. Joka tapauksessa helluntaisrk:t ovat itsenäisiä seurakuntia, eikä voi yleistää, että jos jossain tapahtuu jotain ylilyöntejä, niin kaikissa tapahtuu! Aika paljon riippuu tuon paikallissrk:n vanhimmistosta ja saarnaajista, jotka ovat paimenia, miten ja missä lauma kulkee.
        Suuria eroja on luterilaisissakin seurakunnissa, sama tuntuu pätevän sielläkin. Jos paimenet eivät siellä tunnusta esim. Hengen lahjoja, niistä ei sitten opeteta tai puhuta, eikä sellaisia tilaisuuksia järjestetä, joissa voisi vähänkin jotain tällaista ilmetä. Kun halutaan etsiä Jumalan valtakuntaa, ja käyttää niitä saatuja leivisköitä, on totta, että voidaan välillä mennä harhaan. Onneksi Herra voi ohjata oikealle tielle, kun sitä pyydämme. Toinen vaihtoehto voisi olla, ettei tehdä sitten mitään. Silloin ei ainakaan tule ylilyöntejä. Vai tuleeko?

Mitä tulee tähän Veli Saarikalleen, en ole hänestä kuullut mitään. Ehkä se kertoo sitten jotakin.

• sama meininki
        j.bike kirjoitti:

"He itse kuitenkin ovat harhassa." On aika korkealta sanottu. Jos mitä Jumala vihaa, niin ylpeyttä, ja tuo kyllä kuulostaa, anteeksi vain, aika hengelliseltä ylpeydeltä. Oletko siis kaikissa helluntaisrk:ssa Suomessa ja maailmalla käynyt, jotta voit näin sanoa? Entäs kaikki muut vapaat suunnat? Niissä tapahtuu monenlaista myös! En yleensä helposti kimmastu, mutta nyt käyrä alkoi hiukan nousta, kuten aina, jos leimataan ja syyllistetään ihmisiä. Olen pahoillani, jos sinulla on katkeria kokemuksia helluntaisrk:sta, on niitä minullakin, mutta en silti ala yleistää ja arvostella koko liikettä Suomessa!

Paljon olen minäkin vuosien varrella nähnyt. Myös sen, että helluntaisrk:ssa on juu monenlaista kuohuntaa. Mutta kyllä sitä on tänä päivänä luterilaisessa kirkossakin! Siellä uskovat puhuvat kielillä ja profetoivat, KAATUILEVATKIN, nauravat ja itkevät aika kovaäänisestikin, kun Pyhä Henki koskettaa, vapisevat ja tärisevät, eli näitä samoja ilmiöitä, joita on ollut jo vuosisatojen ajan.
        Muunlaista "kuohuntaa" en ole myöskään niissä helluntaissrk:ssa nähnyt, joissa olen käynyt. Joka tapauksessa helluntaisrk:t ovat itsenäisiä seurakuntia, eikä voi yleistää, että jos jossain tapahtuu jotain ylilyöntejä, niin kaikissa tapahtuu! Aika paljon riippuu tuon paikallissrk:n vanhimmistosta ja saarnaajista, jotka ovat paimenia, miten ja missä lauma kulkee.
        Suuria eroja on luterilaisissakin seurakunnissa, sama tuntuu pätevän sielläkin. Jos paimenet eivät siellä tunnusta esim. Hengen lahjoja, niistä ei sitten opeteta tai puhuta, eikä sellaisia tilaisuuksia järjestetä, joissa voisi vähänkin jotain tällaista ilmetä. Kun halutaan etsiä Jumalan valtakuntaa, ja käyttää niitä saatuja leivisköitä, on totta, että voidaan välillä mennä harhaan. Onneksi Herra voi ohjata oikealle tielle, kun sitä pyydämme. Toinen vaihtoehto voisi olla, ettei tehdä sitten mitään. Silloin ei ainakaan tule ylilyöntejä. Vai tuleeko?

Mitä tulee tähän Veli Saarikalleen, en ole hänestä kuullut mitään. Ehkä se kertoo sitten jotakin.

on kirkonpuolella ryhmä toronto-oppisia,jos niitä on meidän hellareidenkin joukossa.Ei kirkollisetkaan pääse pälkähästä `puhdasoppisuudellaan`.

• ReaStr

Olin Saarikallen foorumilla vähän aikaa kirjoittamassa joskus viime vuonna.
      Mutta en saanut montaa sanaa sanottua, kun kirjoitus poistettiin.
      Linkkini perustamalleni foorumille poistettiin.
      Syy:
      Antikristillinen linkki:)

http://groups.msn.com/vapaasana

Tervetuloa keskustelemaan!

• kuultua

Olen samaa mieltä että Veli Saarikalle levittää harhaoppia.
        Olen käynnyt Lappajärvellä ihan muissa asioissa,en ole käynnytkoskaan Saarikallen tilaisuuksissa,ei kiinnosta mennä kuuntelemaan harhaoppia.Mutta se sanajaylistys talo on vastapäätä helluntaiseurakuntaa,joten en tiedä sen tarkemmin onko Veli Saarikalle sitten pitänyt omia tilaisuuksiaan helluntaiseurakunnan tiloissa.
        Itse asun Lappajärven naapurikunnassa,kyllä ainakin tällä paikkakunnalla suhtaudutaan varauksella Saarikalleen ja pidetään harhaoppisena helluntaiseurakunnan keskuudessa.

Eikös se Saarikalle ole irrottautunut siitä helluntaiseurakunnasta ja perusti oman seurakunnan,joka on niin harhaoppinen ja menestysteologiaa?

Raamattu varoittaa:Älkää jokaista henkeä uskoko,vaan koetelkaa henget,ovatko ne Jumalasta.

• ReaStr
        kuultua kirjoitti:

Olen käynnyt Lappajärvellä ihan muissa asioissa,en ole käynnytkoskaan Saarikallen tilaisuuksissa,ei kiinnosta mennä kuuntelemaan harhaoppia.Mutta se sanajaylistys talo on vastapäätä helluntaiseurakuntaa,joten en tiedä sen tarkemmin onko Veli Saarikalle sitten pitänyt omia tilaisuuksiaan helluntaiseurakunnan tiloissa.
        Itse asun Lappajärven naapurikunnassa,kyllä ainakin tällä paikkakunnalla suhtaudutaan varauksella Saarikalleen ja pidetään harhaoppisena helluntaiseurakunnan keskuudessa.

Eikös se Saarikalle ole irrottautunut siitä helluntaiseurakunnasta ja perusti oman seurakunnan,joka on niin harhaoppinen ja menestysteologiaa?

Raamattu varoittaa:Älkää jokaista henkeä uskoko,vaan koetelkaa henget,ovatko ne Jumalasta.

Kiitos infosta!
        Noin se varmaan sitten on noiden rakennusten
        kanssa!
        Eri taloissako ne sitten olikin?
        Ok.

• kuultua kirjoitti:

"Mutta se sanajaylistys talo on vastapäätä helluntaiseurakuntaa,joten en tiedä sen tarkemmin onko Veli Saarikalle sitten pitänyt omia tilaisuuksiaan helluntaiseurakunnan tiloissa."

...

No jaa tää on varmaan vähän epäoleellista mutta kyl tuol niiden sivuilla ihan selvästi annetaan ymmärtää että tämä helluntaiseurakuntarakennus on se heidän kirkkonsa. Käykääpäs katsomassa tuolta linkistä. Menkää "Yhteystiedot" osioon ja kelatkaa sivua hiukan alaspäin niin siellä on kuva helluntaiseurakunnasta jota esitellään Sana ja ylistys- kirkkona.

Toisaalta on tuo sikäli oleellista että olisi mielenkiintoista tietää onko todella niin että he toimivat heltsujen tiloissa, jolloin voidaan pätellä ettei heltsut pidä hänen oppejaan mitenkään väärinä.

• tod e

porttikiellon saarikallen firmasta? :-)))

on aivan totta, että saarikalle on eronnut helluntailikkeen työyhteydestä ja perustanut oman yrityksensä samaan kiinteistöön, kuin entinen seurakuntansa.
      se oppi, jota saarikalle julistaa, ei ole helluntaikirkon "virallista" oppia. ja sen opin takia hän joutui kirkosta lähtemäänkin, eikö se ole sinullekin päivänselvää, jos olet saarnojaan vähääkään kuunnellut.

helluntaikirkossa on alettu yhä enemmän ottaa hajurakoa kyseisenlaisiin julistuksiin ja eikä syyttä.

• Juu. Mononkuva tuli perssiisseen. :-O Muutaman minuutin jälkeen ensimmäisten viestieni postaamisesta. Ne o nopeita.... =)

Toisin sanoen siis toimii vain samassa rakennuksessa mutta ei kirkon tiloissa?

Ja kuitenkin mainostaa selvästi kys. rakennusta Sana ja ylistys- kirkkona, esitellen kuvia siitä kuvakulmasta jossa komeilee helluntaiseurakunnan kyltti. Mielenkiintoista.

Ja Saarikalle siis EI kuulu kummppaneineen itse helluntaiseurakuntaan ts. siis EI ole hellarijäsen?

...

"se oppi, jota saarikalle julistaa, ei ole helluntaikirkon "virallista" oppia. ja sen opin takia hän joutui kirkosta lähtemäänkin, eikö se ole sinullekin päivänselvää, jos olet saarnojaan vähääkään kuunnellut."

...

Ei se ole minulle päivänselvää. Juuri siksi näitä kyselin. =)

• tod e
        PakanaF kirjoitti:

Juu. Mononkuva tuli perssiisseen. :-O Muutaman minuutin jälkeen ensimmäisten viestieni postaamisesta. Ne o nopeita.... =)

Toisin sanoen siis toimii vain samassa rakennuksessa mutta ei kirkon tiloissa?

Ja kuitenkin mainostaa selvästi kys. rakennusta Sana ja ylistys- kirkkona, esitellen kuvia siitä kuvakulmasta jossa komeilee helluntaiseurakunnan kyltti. Mielenkiintoista.

Ja Saarikalle siis EI kuulu kummppaneineen itse helluntaiseurakuntaan ts. siis EI ole hellarijäsen?

...

"se oppi, jota saarikalle julistaa, ei ole helluntaikirkon "virallista" oppia. ja sen opin takia hän joutui kirkosta lähtemäänkin, eikö se ole sinullekin päivänselvää, jos olet saarnojaan vähääkään kuunnellut."

...

Ei se ole minulle päivänselvää. Juuri siksi näitä kyselin. =)

(huom! luulisin) että saarikalle on eronnut helarikirkosta.
        on ainakin lähtenyt eri teilleen suksien mentyä ristiin oman porukan kanssa, enkä usko, että mikään helari-srk on työyhteydessä hänen kanssaan.
        eiköhän sana- ja ylistyskirkko liene city-srk tyyppiä eli yhteisö, jonka perus-jäsenistö koostuu kaikista kristillisista kirkoista.

tuskinpa saarikalle, joka varmasti pitää porukkansa jokaisen langan pätkänkin käsissään, on lipskauttanut vahingossa helluntai-kirkon mainoskyltin kirkkoansa esittelevään kuvaan.

kaikenkaikkiaan surullinen juttu, ei voi muuta sanoa.

• hellllari

Olen helluntailainen enkä hyväksy Saarikallen opetusta. Tuskin moni muukaan hellari tekee niin.

Henk.koht. mielipide: hirveä mies. En luota.

• tuttan

En tunne veljeä Saarikalle joten sivuutan sen.

Mitä on siis "elimellinen yhteys Jumalaan"?

Minä ymmärtäisin tämän lauseen elimellinen yhteys Jumalaan:
      Me olemme Kristusruumis ja meidän päämme on Kristus. (joskus vaikuttaa, että jotkut haluaisivat viedä pään päävarastolle ja olla itse vaihtopäitä, sorry tämä sivuhuomautus)
      Pää antaa käskyjä terveessä ruumiissa eri jäsenille jotka elimellisesti kuuluvat ruumiiseen. Niin siinähän se nyt jo tulikin.

Me ollaan vaan niin kovin erilaisia ja uskon että on esim nenän vaikea mieltää vaikkapa työtä tehneen kristusruumiin kainaloita omaksi ruumiikseen. Työtehtävämme Kristuspään alasuudessa määrittelevät meidät kuulumaan tähän suureen ruumiiseen. Joskus tuntuu että pieni itseihailu ja itserakkaus ei Kristusruumiissa tekesi olleenskaan pahaa :-)

• USKONNOLLISTEN

mielestään oikeaoppisten ja pyhien, jotka ei kuitenkaan halua tuntea vilpittömästi Pyhää Henkeä vainoamiksi. Näitä itseoppineita "piispoja" löytyy joka puljusta lutista heleen vähemmän uusista tuoreista leileistä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6484
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2251
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1837
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1214
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1012
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      960
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      74
      886
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      823
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      30
      814
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      145
      747
    Aihe