Elämästä kiitos

Kerdi Lääne oli 9-vuotias koululainen, kun hänen vointinsa yllättäen romahti. Virolaislääkärit antoivat tytölle jo kuolemantuomion, mutta tytön vanhemmat eivät halunnneet luovuttaa ja veivät hänet Tallinnasta Helsinkiin hoitoon.

https://www.is.fi/terveys/art-2000009233085.html

Joillakin uskovilla on tapana sanoa, että Jumala on antanut lääkäreille viisautta, johdatusta jne. Tuntuu kuitenkin aika kaukaa haetulta ja teenäiseltä, kun samaan aikaan maailmassa kuolee miljoonia lapsia nälkään, hoidon puutteeseen tms.

Tässä avauksessa voidaankin pohtia siitä, kuka oikeasti pelasti tytön hengen: neurokirurgi Juha Hernesniemi ja pätevä henkilökunta vai Jumala.

13

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raha ratkaisee. Tuokin tyttö olisi kuollut,jos vanhemmillaan ei olisi ollut varaa tuoda häntä suomeen hoitoon.

      • Ps.luin jutun vasta nyt.suomalaisten anteliaisuus pelasti tytön.onko SE Jumalasta sopii miettiä.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Ps.luin jutun vasta nyt.suomalaisten anteliaisuus pelasti tytön.onko SE Jumalasta sopii miettiä.

        Mainitsin ensimmäisessä lauseessa tytön vanhempien sitkeyden, jolla on todennäköisesti ollut suuri rooli koko prosessissa.


      • Anonyymi

        Minä olen maksanut tämän ei Jumala


    • Anonyymi

      Tuntuu aika teennäiseltä pohtia aloittajan esittämää kysymystä koska elämä päättyy joka tapauksessa kuolemaan.

    • Anonyymi

      Ei miellä kuule edes olisi aivoja ilman Jumalaa, joten kyllä se viisaus Jumalalta tulee. Raamatussa sanotaan asia myös suoraan, että viisaus tulee häneltä.

      Jumalalla on jokaiselle ihmiselle suunnitelma, joten turha arvostella ulkopuolelta, kun et tiedä kenenkään tilanteita niin kuin Jumala ne tietää.

      Jumala varmasti tietää ennalta senkin, kuka tulee ottamaan pelastuksen vastaan, joten jos joku kuolee meistä liian nuorena, niin en usko virheisiin siinäkään.

      • >>> Ei miellä kuule edes olisi aivoja ilman Jumala...
        Täytyy myöntää, että aivot löytyy kaikilta ihmisiltä. Aivojen kapasiteetti ja kyky käsitellä älyllisiä haasteita on sitten eri juttu.

        >>> joten turha arvostella ulkopuolelta, kun et tiedä kenenkään...
        Joidenkin uskovien näkökenttä on hyvin kapea. Johtunee aivokapasiteetin pienuudesta, mutta se on jo kysymys, joka uskovan itse täytyy osoittaa Jumalalle: olenko katkera, koska olen tyhmä vai onko luonteeni puhdasta katkeruutta?

        >>> Jumala varmasti tietää ennalta senkin...
        Kukaan ei tiedä ennalta mitään, ei myöskään Jumala.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Ei miellä kuule edes olisi aivoja ilman Jumala...
        Täytyy myöntää, että aivot löytyy kaikilta ihmisiltä. Aivojen kapasiteetti ja kyky käsitellä älyllisiä haasteita on sitten eri juttu.

        >>> joten turha arvostella ulkopuolelta, kun et tiedä kenenkään...
        Joidenkin uskovien näkökenttä on hyvin kapea. Johtunee aivokapasiteetin pienuudesta, mutta se on jo kysymys, joka uskovan itse täytyy osoittaa Jumalalle: olenko katkera, koska olen tyhmä vai onko luonteeni puhdasta katkeruutta?

        >>> Jumala varmasti tietää ennalta senkin...
        Kukaan ei tiedä ennalta mitään, ei myöskään Jumala.

        Itse et tiedä edes sitä, että se ei ole elämälle kiitos, vaan elämälle siitos. Vailla sitä ei ole elämääkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse et tiedä edes sitä, että se ei ole elämälle kiitos, vaan elämälle siitos. Vailla sitä ei ole elämääkään.

        Älä mumise, vaan kerro selvästi, mitä haluat sanoa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Älä mumise, vaan kerro selvästi, mitä haluat sanoa.

        Kukas sinusta muka selvän ottaa? Tuskin ymmärrät itsekään mitä yrität selittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukas sinusta muka selvän ottaa? Tuskin ymmärrät itsekään mitä yrität selittää.

        Kannattaa ensin opetella lukemaan ja ymmärtämään lukemansa. Pitkän tehtävälistan häntäpäässä on pienellä printillä näsäviisastelu.


    • Anonyymi

      Viron terveydenhoidon osaaminen ja kapasiteetti ei riittänyt auttamaan ja kun parantava Jeesus, kaikkivoipa Jumala tai suojelusenkelitkään eivät olleet kuulolla.

      Päätti vanhemmat ottaa yhteyttä suomen terveydenhoitoon ja sen hoidon rahoillaan mahdollistaneisiin lahjoittajiin.

      Tietysti olisivat voineet vielä uskoa rukouksen parantavaan voimaan ja jättää lapsensa korkeamman haltuun, mutta näin nyt tällä kertaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1935
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      102
      965
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      574
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe