Elämästä kiitos

Kerdi Lääne oli 9-vuotias koululainen, kun hänen vointinsa yllättäen romahti. Virolaislääkärit antoivat tytölle jo kuolemantuomion, mutta tytön vanhemmat eivät halunnneet luovuttaa ja veivät hänet Tallinnasta Helsinkiin hoitoon.

https://www.is.fi/terveys/art-2000009233085.html

Joillakin uskovilla on tapana sanoa, että Jumala on antanut lääkäreille viisautta, johdatusta jne. Tuntuu kuitenkin aika kaukaa haetulta ja teenäiseltä, kun samaan aikaan maailmassa kuolee miljoonia lapsia nälkään, hoidon puutteeseen tms.

Tässä avauksessa voidaankin pohtia siitä, kuka oikeasti pelasti tytön hengen: neurokirurgi Juha Hernesniemi ja pätevä henkilökunta vai Jumala.

12

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raha ratkaisee. Tuokin tyttö olisi kuollut,jos vanhemmillaan ei olisi ollut varaa tuoda häntä suomeen hoitoon.

      • Ps.luin jutun vasta nyt.suomalaisten anteliaisuus pelasti tytön.onko SE Jumalasta sopii miettiä.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Ps.luin jutun vasta nyt.suomalaisten anteliaisuus pelasti tytön.onko SE Jumalasta sopii miettiä.

        Mainitsin ensimmäisessä lauseessa tytön vanhempien sitkeyden, jolla on todennäköisesti ollut suuri rooli koko prosessissa.


      • Anonyymi

        Minä olen maksanut tämän ei Jumala


    • Anonyymi

      Tuntuu aika teennäiseltä pohtia aloittajan esittämää kysymystä koska elämä päättyy joka tapauksessa kuolemaan.

    • Anonyymi

      Ei miellä kuule edes olisi aivoja ilman Jumalaa, joten kyllä se viisaus Jumalalta tulee. Raamatussa sanotaan asia myös suoraan, että viisaus tulee häneltä.

      Jumalalla on jokaiselle ihmiselle suunnitelma, joten turha arvostella ulkopuolelta, kun et tiedä kenenkään tilanteita niin kuin Jumala ne tietää.

      Jumala varmasti tietää ennalta senkin, kuka tulee ottamaan pelastuksen vastaan, joten jos joku kuolee meistä liian nuorena, niin en usko virheisiin siinäkään.

      • >>> Ei miellä kuule edes olisi aivoja ilman Jumala...
        Täytyy myöntää, että aivot löytyy kaikilta ihmisiltä. Aivojen kapasiteetti ja kyky käsitellä älyllisiä haasteita on sitten eri juttu.

        >>> joten turha arvostella ulkopuolelta, kun et tiedä kenenkään...
        Joidenkin uskovien näkökenttä on hyvin kapea. Johtunee aivokapasiteetin pienuudesta, mutta se on jo kysymys, joka uskovan itse täytyy osoittaa Jumalalle: olenko katkera, koska olen tyhmä vai onko luonteeni puhdasta katkeruutta?

        >>> Jumala varmasti tietää ennalta senkin...
        Kukaan ei tiedä ennalta mitään, ei myöskään Jumala.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Ei miellä kuule edes olisi aivoja ilman Jumala...
        Täytyy myöntää, että aivot löytyy kaikilta ihmisiltä. Aivojen kapasiteetti ja kyky käsitellä älyllisiä haasteita on sitten eri juttu.

        >>> joten turha arvostella ulkopuolelta, kun et tiedä kenenkään...
        Joidenkin uskovien näkökenttä on hyvin kapea. Johtunee aivokapasiteetin pienuudesta, mutta se on jo kysymys, joka uskovan itse täytyy osoittaa Jumalalle: olenko katkera, koska olen tyhmä vai onko luonteeni puhdasta katkeruutta?

        >>> Jumala varmasti tietää ennalta senkin...
        Kukaan ei tiedä ennalta mitään, ei myöskään Jumala.

        Itse et tiedä edes sitä, että se ei ole elämälle kiitos, vaan elämälle siitos. Vailla sitä ei ole elämääkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse et tiedä edes sitä, että se ei ole elämälle kiitos, vaan elämälle siitos. Vailla sitä ei ole elämääkään.

        Älä mumise, vaan kerro selvästi, mitä haluat sanoa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Älä mumise, vaan kerro selvästi, mitä haluat sanoa.

        Kukas sinusta muka selvän ottaa? Tuskin ymmärrät itsekään mitä yrität selittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukas sinusta muka selvän ottaa? Tuskin ymmärrät itsekään mitä yrität selittää.

        Kannattaa ensin opetella lukemaan ja ymmärtämään lukemansa. Pitkän tehtävälistan häntäpäässä on pienellä printillä näsäviisastelu.


    • Anonyymi

      Viron terveydenhoidon osaaminen ja kapasiteetti ei riittänyt auttamaan ja kun parantava Jeesus, kaikkivoipa Jumala tai suojelusenkelitkään eivät olleet kuulolla.

      Päätti vanhemmat ottaa yhteyttä suomen terveydenhoitoon ja sen hoidon rahoillaan mahdollistaneisiin lahjoittajiin.

      Tietysti olisivat voineet vielä uskoa rukouksen parantavaan voimaan ja jättää lapsensa korkeamman haltuun, mutta näin nyt tällä kertaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe