Katsoin Onnibussin tämän päivän liikennetiedotteita. Suuri osa linjoista liikennöidään joko konsernin omilla tai muiden yhtiöiden kalustolla. Onko Onnibussin oma kalusto niin huonossa jamassa, että on pakko turvautua näin suuressa määrin muihin? Vai halutaanko yhtenä vuoden vilkkaimmista matkustuspäivistä vain taata liikenteen häiriötön sujuminen ja matkustajien mukavuus käyttämällä parempaa ja luotettavampaa kalustoa?
Onnibussin jatkuvat kalusto-ongelmat
85
1681
Vastaukset
- Anonyymi
Pakkohan se on turvautua toisten apuun ja sitä varmaan annetaankin helpommin, koska Triplahousu on poistettu junanlämmittäjäksi.
Merkille pantavaa on, että jopa PAUNU ajaa Tamponivuoron.- Anonyymi
Kuulin kanssa, että OB on nöyrtynyt ja pyytänyt anteeksi Paunulta perustajiensa typeryyttä ja nyt sen takia voidaan saada jo apuakin.
Aloitukseen liittyen vielä, että joko se onnibusin romu on saatu hinattua pois piihovin rampista, missä se tukkii koko rampin liikenteen. Se siis räjähtänyt juuri siihen paikkaan. - Anonyymi
Tämä on varmasti totta. Nyt kun Punapöksy on saanut nopeat potkut, ystäviä ja yhteistyökumppaneita saattaa löytyä hyvinkin yllättäviltä tahoilta. Totta varmasti on myös aloittajan epäilys oman kaluston luvattoman huonosta kunnosta ja epäluotettavuudesta. Nyt alkaa Punapöksyn ajan huonot päätökset kostautua kaluston luotettavuuden suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on varmasti totta. Nyt kun Punapöksy on saanut nopeat potkut, ystäviä ja yhteistyökumppaneita saattaa löytyä hyvinkin yllättäviltä tahoilta. Totta varmasti on myös aloittajan epäilys oman kaluston luvattoman huonosta kunnosta ja epäluotettavuudesta. Nyt alkaa Punapöksyn ajan huonot päätökset kostautua kaluston luotettavuuden suhteen.
En ehkä ihan kokonaan Punapöksyn syyksi laskisi kaluston rappiotilaa, vaan talouden realiteetit ja omistajat päättävät investoidaanko tappiotehtaaseen vai ei.
Lauri varmaan olisi halunnut uusia dubbelinsa 3 vuoden välein, mutta sugardaddyt eivät antaneet lupaa.
Itseasiassa nuo Van Hool Dafit ovat ylittäneen minun odotukseni ja päässeet ihan miehekkäisiin kilometreihin.
Toki huoltojen laiminlyönnit ovat olleet Triplan vastuulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ehkä ihan kokonaan Punapöksyn syyksi laskisi kaluston rappiotilaa, vaan talouden realiteetit ja omistajat päättävät investoidaanko tappiotehtaaseen vai ei.
Lauri varmaan olisi halunnut uusia dubbelinsa 3 vuoden välein, mutta sugardaddyt eivät antaneet lupaa.
Itseasiassa nuo Van Hool Dafit ovat ylittäneen minun odotukseni ja päässeet ihan miehekkäisiin kilometreihin.
Toki huoltojen laiminlyönnit ovat olleet Triplan vastuulla.Pekka ja Lauri pelastivat suomalaiset bussiliikenteen käyttäjät riistolta. Hyvää joulua Pekalle ja Laurille. T. Ahkera bussimatkustaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pekka ja Lauri pelastivat suomalaiset bussiliikenteen käyttäjät riistolta. Hyvää joulua Pekalle ja Laurille. T. Ahkera bussimatkustaja
Pekka ja Lauri tuhosivat Suomen joukkoliikenteen varsinkin taajamien ulkopuolella. Joukkoliikenteen käyttäjistä suuri osa tämän ymmärtää. Aina on tietysti pieni vähemmistö niitä, jotka jaksavat iloita jos bussilippu on euronkin halvempi kuin kilpailijalla. Löytyykö mistään muualta esimerkkiä vastaavasta alasajosta kuin mitä suomessa tapahtui muutamassa vuodessa? Huvittavaa on se, että palvelutaso ja tarjonta supistuivat roimasti, mutta yhteiskunnan joukkoliikenteelle suunnatut menot vastaavasti kasvoivat roimasti. Jokainen täysjärkinen varmasti ymmärtää, että jossakin on pahasti mätää. Pekan ja Laurin lisäksi vastuun asiasta kantavat maamme surkeaakin surkeammat poliitikot ja päättäjät.
Tämä ahkera bussimatkustaja sattuu muuten olemaan markkinointipäällikkö nimimerkin suojissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pekka ja Lauri tuhosivat Suomen joukkoliikenteen varsinkin taajamien ulkopuolella. Joukkoliikenteen käyttäjistä suuri osa tämän ymmärtää. Aina on tietysti pieni vähemmistö niitä, jotka jaksavat iloita jos bussilippu on euronkin halvempi kuin kilpailijalla. Löytyykö mistään muualta esimerkkiä vastaavasta alasajosta kuin mitä suomessa tapahtui muutamassa vuodessa? Huvittavaa on se, että palvelutaso ja tarjonta supistuivat roimasti, mutta yhteiskunnan joukkoliikenteelle suunnatut menot vastaavasti kasvoivat roimasti. Jokainen täysjärkinen varmasti ymmärtää, että jossakin on pahasti mätää. Pekan ja Laurin lisäksi vastuun asiasta kantavat maamme surkeaakin surkeammat poliitikot ja päättäjät.
Tämä ahkera bussimatkustaja sattuu muuten olemaan markkinointipäällikkö nimimerkin suojissa.Oli sillä koronallakin vaikutusta.
Maksan toki mitä pyydetään bussilipusta, jopa suoraan kuljettajapäätteestä.
Kunhan liikennöitsijä, joiden arvoja kunnioitan, saan rahansa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli sillä koronallakin vaikutusta.
Maksan toki mitä pyydetään bussilipusta, jopa suoraan kuljettajapäätteestä.
Kunhan liikennöitsijä, joiden arvoja kunnioitan, saan rahansaJuuri näin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli sillä koronallakin vaikutusta.
Maksan toki mitä pyydetään bussilipusta, jopa suoraan kuljettajapäätteestä.
Kunhan liikennöitsijä, joiden arvoja kunnioitan, saan rahansaKoronallakin oli tietysti vaikutus maamme joukkoliikenteen alasajoon, mutta toisaalta alamäki alkoi jo paljon ennen kuin koronasta tiedettiin mitään. Kyllä suurin syy li täydellisesti epäonnistunut joukkoliikennelain uudistus ja uudistusten käytännön toteuttaminen. Näistä huonoista päätöksistä kärsivät kaikki, erityisesti autottomat joukkoliikenteen käyttäjät, samoin veronmaksajat sekä koko toimiala. Voittajia ei tässä pelissä ollut, ehkä muutama uusi suojatyöpaikka muutamalle jäsenkirjapellelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koronallakin oli tietysti vaikutus maamme joukkoliikenteen alasajoon, mutta toisaalta alamäki alkoi jo paljon ennen kuin koronasta tiedettiin mitään. Kyllä suurin syy li täydellisesti epäonnistunut joukkoliikennelain uudistus ja uudistusten käytännön toteuttaminen. Näistä huonoista päätöksistä kärsivät kaikki, erityisesti autottomat joukkoliikenteen käyttäjät, samoin veronmaksajat sekä koko toimiala. Voittajia ei tässä pelissä ollut, ehkä muutama uusi suojatyöpaikka muutamalle jäsenkirjapellelle.
Mutta eihän neuvostoliittolaisella sukuoikeussysteemilläkään enää olisi voitu jatkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eihän neuvostoliittolaisella sukuoikeussysteemilläkään enää olisi voitu jatkaa.
En osaa sanoa, oliko systeemi peräisin Neuvostoliitosta. Vanhassa systeemissäkin oli vikansa ja puutteensa, mutta nykyiseen verrattuna se oli paljon parempi, erityisesti joukkoliikenteen käyttäjille muuallakin kuin kaupunkiseuduilla sekä tietysti veronmaksajat pääsivät vähemmillä tukieuroilla. Uskon vahvasti, että maamme taloudellisen tilanteen heikentyessä vuosi vuodelta, palataan vielä osittain vanhaan systeemiin. Nykyinen systeemi on tuhoon tuomittu kalleutensa ja tehottoman, huonosti hoidetun byrokratian vuoksi.
- Anonyymi
Halpa hinta ei ole hyvä, jos aikataulut ei pidä ja autot koko ajan jumissa jossakin.
- Anonyymi
Eiköhän eilisiin kalustomuutoksiin ollut syynä pelkästään raha. Tilausajokalustoa sai halvalla hiljaisempiin lähtöihin, ja suosituimpiin lähtöihin saatiin myydyksi hyvällä hinnalla omia autoja täyteen vaikkapa kaksittain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän eilisiin kalustomuutoksiin ollut syynä pelkästään raha. Tilausajokalustoa sai halvalla hiljaisempiin lähtöihin, ja suosituimpiin lähtöihin saatiin myydyksi hyvällä hinnalla omia autoja täyteen vaikkapa kaksittain.
🆘 Paunukin sai OB:lta almun 🆘
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🆘 Paunukin sai OB:lta almun 🆘
Ai noinko se kääntyy teidän mielessänne?
Että kun oikea liikennöitsijä auttaa pulaan joutunutta poloista, niin auttaja saa almun?
On erikoinen ajatusmaailma hihhuleilla.
Olisi kyllä ollut hauska olla kärpäsenä katossa, kun Tamponikerholla nöyrryttiin pyytämään Paunulta apua ja armahdusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän eilisiin kalustomuutoksiin ollut syynä pelkästään raha. Tilausajokalustoa sai halvalla hiljaisempiin lähtöihin, ja suosituimpiin lähtöihin saatiin myydyksi hyvällä hinnalla omia autoja täyteen vaikkapa kaksittain.
Vieras kalusto tulee kaikissa tilanteissa kalliimmaksi kuin oma, joten eiköhän todellinen syy ulkopuolisten runsaaseen määrään löydy Onnibus-autojen suuresta määrästä konsernin korjaamoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai noinko se kääntyy teidän mielessänne?
Että kun oikea liikennöitsijä auttaa pulaan joutunutta poloista, niin auttaja saa almun?
On erikoinen ajatusmaailma hihhuleilla.
Olisi kyllä ollut hauska olla kärpäsenä katossa, kun Tamponikerholla nöyrryttiin pyytämään Paunulta apua ja armahdusta.Paunulla ei liikaa tuloja nykyään ole, joten heille kelpaavat vallan hyvin Onnibussin massiiviset asiakasvirrat kuljetettaviksi.
Tyhmemmänkin pitäisi tajuta että Onnibussilla kysyntä joulun aikaan on niin suurta ettei oma kalusto riitä optimaaliseen operointiin. Siksi kysyntäpiikkeihin ostetaan palveluita toisiltakin.
Mitään järkeähän ei olisi hankkia omaa kalustoa juhannuksen ja joulun kysyntäpiikkien mitoituksella ja sitten muun ajan vuodesta osa kalustosta seisoisi tarpeettomana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paunulla ei liikaa tuloja nykyään ole, joten heille kelpaavat vallan hyvin Onnibussin massiiviset asiakasvirrat kuljetettaviksi.
Tyhmemmänkin pitäisi tajuta että Onnibussilla kysyntä joulun aikaan on niin suurta ettei oma kalusto riitä optimaaliseen operointiin. Siksi kysyntäpiikkeihin ostetaan palveluita toisiltakin.
Mitään järkeähän ei olisi hankkia omaa kalustoa juhannuksen ja joulun kysyntäpiikkien mitoituksella ja sitten muun ajan vuodesta osa kalustosta seisoisi tarpeettomana.Jos näin olisi, ei Ob varmistaisi matkustajapaikkojen riittävyyden vuokraamalla toisilta kalustoa, olisi se suuri harppaus kohti oikeaa liikennöitsijämallia.
Punapöksyjen aikaanhan matkustajista ei piitattu lainkaan, vaan ylibuukattiin surutta ilman aikomustakaan hankkia lisäautoja.
Tokihan OB:llä on nykyään ammattilaisten valvonnassa .
Vara-autohan on yleensä taloudellisesti huono ratkaisu, ellei se ole täysi tai lähes täysi.
Isommassa kuvassa tuollainen ratkaisu tuo kuitenkin luotettavuuden kautta parempaa lopputulosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos näin olisi, ei Ob varmistaisi matkustajapaikkojen riittävyyden vuokraamalla toisilta kalustoa, olisi se suuri harppaus kohti oikeaa liikennöitsijämallia.
Punapöksyjen aikaanhan matkustajista ei piitattu lainkaan, vaan ylibuukattiin surutta ilman aikomustakaan hankkia lisäautoja.
Tokihan OB:llä on nykyään ammattilaisten valvonnassa .
Vara-autohan on yleensä taloudellisesti huono ratkaisu, ellei se ole täysi tai lähes täysi.
Isommassa kuvassa tuollainen ratkaisu tuo kuitenkin luotettavuuden kautta parempaa lopputulosta.Jos näin olisi, ELI...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paunulla ei liikaa tuloja nykyään ole, joten heille kelpaavat vallan hyvin Onnibussin massiiviset asiakasvirrat kuljetettaviksi.
Tyhmemmänkin pitäisi tajuta että Onnibussilla kysyntä joulun aikaan on niin suurta ettei oma kalusto riitä optimaaliseen operointiin. Siksi kysyntäpiikkeihin ostetaan palveluita toisiltakin.
Mitään järkeähän ei olisi hankkia omaa kalustoa juhannuksen ja joulun kysyntäpiikkien mitoituksella ja sitten muun ajan vuodesta osa kalustosta seisoisi tarpeettomana.Väite suuresta kysynnästä ei oikein vakuuta. Onnibus puhuu mielellään hyvästä käyttöasteesta, mutta toisaalta on voitu huomata normaalin n. 50-paikkaisen bussin riittävän moneen lähtöön myös ns. vilkkaina päivinä, eli eivät ne sittenkään niin täyteen myytyjä olekaan. Toisaalta yhteistyö muiden kanssa on pelkästään hyvä asia, kaikille osapuolille ja koko toimialalle. Kaikkien pitäisi tajuta, että todelliset kilpailijat ovat voimakkaasti verovaroin sponsoroitu junaliikenne ja ennen kaikkea henkilöautoilu. Helken potkut saattoivat olla uusien omistajien merkki siitä, että he myönsivät aikaisemmat Onnibussin epäonnistumiset ja haluaisivat aloittaa puhtaalta pöydältä, johon kuuluu myös yhteistyö muiden toimijoiden kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väite suuresta kysynnästä ei oikein vakuuta. Onnibus puhuu mielellään hyvästä käyttöasteesta, mutta toisaalta on voitu huomata normaalin n. 50-paikkaisen bussin riittävän moneen lähtöön myös ns. vilkkaina päivinä, eli eivät ne sittenkään niin täyteen myytyjä olekaan. Toisaalta yhteistyö muiden kanssa on pelkästään hyvä asia, kaikille osapuolille ja koko toimialalle. Kaikkien pitäisi tajuta, että todelliset kilpailijat ovat voimakkaasti verovaroin sponsoroitu junaliikenne ja ennen kaikkea henkilöautoilu. Helken potkut saattoivat olla uusien omistajien merkki siitä, että he myönsivät aikaisemmat Onnibussin epäonnistumiset ja haluaisivat aloittaa puhtaalta pöydältä, johon kuuluu myös yhteistyö muiden toimijoiden kanssa.
"Kaikkien pitäisi tajuta, että todelliset kilpailijat ovat voimakkaasti verovaroin sponsoroitu junaliikenne ja ennen kaikkea henkilöautoilu."
Mutta tämähän taisi olla Pekka Mötön julistamista totuuksista se ihan ensimmäinen. Hyvä että tämä aletaan vihdoin Onnibussin ulkopuolellakin ymmärtää.
Ymmärtäisivätköhän jotkut vielä rientää Pekan ja Laurin tueksi VR:n haastamisessakin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kaikkien pitäisi tajuta, että todelliset kilpailijat ovat voimakkaasti verovaroin sponsoroitu junaliikenne ja ennen kaikkea henkilöautoilu."
Mutta tämähän taisi olla Pekka Mötön julistamista totuuksista se ihan ensimmäinen. Hyvä että tämä aletaan vihdoin Onnibussin ulkopuolellakin ymmärtää.
Ymmärtäisivätköhän jotkut vielä rientää Pekan ja Laurin tueksi VR:n haastamisessakin?Voi hyvä luoja tuota Tamponipoikien palvontaa!
Jo 60-70-luvuilla puhuttiin henkilöautoistumisen olevan "pahin vihollinen" linja-autoliikenteelle. Juna on aina ollut paha kilpailija ja aina sen veromarkoista ja -euroista on puhuttu. Samoin Postin ja Pohjolan Liikenteen vääristävästä kilpailusta.
Eli Möttö on vain toistanut pilkkaamiensa "paronien" puheita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kaikkien pitäisi tajuta, että todelliset kilpailijat ovat voimakkaasti verovaroin sponsoroitu junaliikenne ja ennen kaikkea henkilöautoilu."
Mutta tämähän taisi olla Pekka Mötön julistamista totuuksista se ihan ensimmäinen. Hyvä että tämä aletaan vihdoin Onnibussin ulkopuolellakin ymmärtää.
Ymmärtäisivätköhän jotkut vielä rientää Pekan ja Laurin tueksi VR:n haastamisessakin?VR on voitollinen yritys, verotuin pyörii vain ostovuorot hiljaisilla seuduilla kuten bussiliikenteessäkin. Ongelma on siinä, että VR:ää ei ole vielä kukaan kunnolla haastanut raiteilla. Nyt Möttö yrittää, toivotaan onnea matkaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kaikkien pitäisi tajuta, että todelliset kilpailijat ovat voimakkaasti verovaroin sponsoroitu junaliikenne ja ennen kaikkea henkilöautoilu."
Mutta tämähän taisi olla Pekka Mötön julistamista totuuksista se ihan ensimmäinen. Hyvä että tämä aletaan vihdoin Onnibussin ulkopuolellakin ymmärtää.
Ymmärtäisivätköhän jotkut vielä rientää Pekan ja Laurin tueksi VR:n haastamisessakin?Tässä olikin joulun paras vitsi. Pekka ja erityisesti Lauri tekivät hartiavoimin työtä tuhotakseen oman toimialansa yritykset keinoja kaihtamatta. Tässä onnistuttiin osittain, mutta samalla tuhottiin myös omat yritykset ja aiheutettiin koko toimialalle ja yhteiskunnalle mittavat tappiot, joista nyt kärsivät myös joukkoliikenteen käyttäjät. Tässä on myös yksi syy tämän hetken akuuttiin ongelmaan, eli alan houkuttelemattomuuteen ja siitä seuranneeseen kuljettajapulaan. Minä en ole kuullut Pekan tai Laurin sanallakaan kritisoineen VR_ää tai sen monopoliasemaa.
VR:n monopoliasemasta pitäisi pikaisesti päästä eroon, mutta se onnistu omaa toimialaa arvostelemalla. Vastassa on suuri armeija VR:n tukijoita, joille kysymys sen monopolista on enemmän periaatteellinen kuin pragmaattinen. Tähän armeijaan kuuluu koko poliittinen vasemmisto, ay-liike sekä monia merkittäviä poliitikkoja ja virkemiehiä, joilla on oikeistolainen maailmankatsomus. Syytä tähän voidaan vain arvailla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä olikin joulun paras vitsi. Pekka ja erityisesti Lauri tekivät hartiavoimin työtä tuhotakseen oman toimialansa yritykset keinoja kaihtamatta. Tässä onnistuttiin osittain, mutta samalla tuhottiin myös omat yritykset ja aiheutettiin koko toimialalle ja yhteiskunnalle mittavat tappiot, joista nyt kärsivät myös joukkoliikenteen käyttäjät. Tässä on myös yksi syy tämän hetken akuuttiin ongelmaan, eli alan houkuttelemattomuuteen ja siitä seuranneeseen kuljettajapulaan. Minä en ole kuullut Pekan tai Laurin sanallakaan kritisoineen VR_ää tai sen monopoliasemaa.
VR:n monopoliasemasta pitäisi pikaisesti päästä eroon, mutta se onnistu omaa toimialaa arvostelemalla. Vastassa on suuri armeija VR:n tukijoita, joille kysymys sen monopolista on enemmän periaatteellinen kuin pragmaattinen. Tähän armeijaan kuuluu koko poliittinen vasemmisto, ay-liike sekä monia merkittäviä poliitikkoja ja virkemiehiä, joilla on oikeistolainen maailmankatsomus. Syytä tähän voidaan vain arvailla.En edes muista, kuinka monta kertaa Pekka Möttö puhui "markkinajohtaja henkilöautosta". Todella monta ja siitä että se on kaikkien ainoa todellinen kilpailija. Ei toiset bussiyrittäjät.
Yksi keskeinen keino tuon markkinajohtajan hegemonian murtamisessa on halvat joukkoliikenneliput. Mutta nyt on nähty ettei se yksinään riitä. Tarvitaan muutakin. Parempaa palvelua, nopeampia yhteyksiä, useampia vuoroja. Ja kyllä, myös liikennöitsijöiden välistä yhteistyötä.
VR:n monopoli on yksi ongelma. Sitä Möttö ja Helke tahoillaan nyt yrittävät murtaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En edes muista, kuinka monta kertaa Pekka Möttö puhui "markkinajohtaja henkilöautosta". Todella monta ja siitä että se on kaikkien ainoa todellinen kilpailija. Ei toiset bussiyrittäjät.
Yksi keskeinen keino tuon markkinajohtajan hegemonian murtamisessa on halvat joukkoliikenneliput. Mutta nyt on nähty ettei se yksinään riitä. Tarvitaan muutakin. Parempaa palvelua, nopeampia yhteyksiä, useampia vuoroja. Ja kyllä, myös liikennöitsijöiden välistä yhteistyötä.
VR:n monopoli on yksi ongelma. Sitä Möttö ja Helke tahoillaan nyt yrittävät murtaa.No ehkä sinä olet liian nuori muistamaan tuollaisia asioita tai yksinkertainen?
Kysypäs joltakin kaveriltasi olisiko luettavaksi vanhoja Linja-auto-lehtiä eli LAL:n lehtiä.
Sieltä voit lueskella juttuja, mitä Tamponiveljet ovat omina totuuksinaan hupattaneet,
En näe suuria etuja VR:n monopoliaseman rikkomisesta. Hinnat ovat alhaiset, palvelu on ihan ok ja Suomessa on muutama ratapätkä missä riittää matkaajia.
Ja nykytilanteessa on ehkä raideliikenne syytä pitää valtio-omisteisena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ehkä sinä olet liian nuori muistamaan tuollaisia asioita tai yksinkertainen?
Kysypäs joltakin kaveriltasi olisiko luettavaksi vanhoja Linja-auto-lehtiä eli LAL:n lehtiä.
Sieltä voit lueskella juttuja, mitä Tamponiveljet ovat omina totuuksinaan hupattaneet,
En näe suuria etuja VR:n monopoliaseman rikkomisesta. Hinnat ovat alhaiset, palvelu on ihan ok ja Suomessa on muutama ratapätkä missä riittää matkaajia.
Ja nykytilanteessa on ehkä raideliikenne syytä pitää valtio-omisteisena.Muistan kyllä oikein hyvin mitä Pekka ja Lauri puhuivat. Sen verran usein heidän kanssaan puhuin, ettei minun tarvitse "objektiivisen" Lallin julkaisuista siitä lukea!
Siinä olet oikeassa että VR:n aseman muutokset eivät tilannetta bussipuolella nykyisestä juuri muuttaisi mihinkään. Yleisesti ottaen vain en pidä monopoleista - en yksityisistä enkä valtiollisista - ja siksi toivon haastajia VR:lle lisää.
VR sinänsä on ok ja toivon senkin jatkavan raidemarkkinoilla. Mutta muitakin toimijoita olisi syytä olla! Markkinahan on jo avoin joten ei muuta kuin itse yrittämään raiteilla tai tukemaan "tamponipoikien" raideyrityksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistan kyllä oikein hyvin mitä Pekka ja Lauri puhuivat. Sen verran usein heidän kanssaan puhuin, ettei minun tarvitse "objektiivisen" Lallin julkaisuista siitä lukea!
Siinä olet oikeassa että VR:n aseman muutokset eivät tilannetta bussipuolella nykyisestä juuri muuttaisi mihinkään. Yleisesti ottaen vain en pidä monopoleista - en yksityisistä enkä valtiollisista - ja siksi toivon haastajia VR:lle lisää.
VR sinänsä on ok ja toivon senkin jatkavan raidemarkkinoilla. Mutta muitakin toimijoita olisi syytä olla! Markkinahan on jo avoin joten ei muuta kuin itse yrittämään raiteilla tai tukemaan "tamponipoikien" raideyrityksiä."VR:n monopoli on yksi ongelma. Sitä Möttö ja Helke tahoillaan nyt yrittävät murtaa."
Eipä taida olla Helke Suurella suuria vaikeuksia VR:n monopolin murtamisessa, kun tavaraliikenne vapautui kilpailulle jo15 vuotta sitten. Fenniarailkin on toiminut tavaraliikenteessä Suomessa jo vuosia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistan kyllä oikein hyvin mitä Pekka ja Lauri puhuivat. Sen verran usein heidän kanssaan puhuin, ettei minun tarvitse "objektiivisen" Lallin julkaisuista siitä lukea!
Siinä olet oikeassa että VR:n aseman muutokset eivät tilannetta bussipuolella nykyisestä juuri muuttaisi mihinkään. Yleisesti ottaen vain en pidä monopoleista - en yksityisistä enkä valtiollisista - ja siksi toivon haastajia VR:lle lisää.
VR sinänsä on ok ja toivon senkin jatkavan raidemarkkinoilla. Mutta muitakin toimijoita olisi syytä olla! Markkinahan on jo avoin joten ei muuta kuin itse yrittämään raiteilla tai tukemaan "tamponipoikien" raideyrityksiä.Eli muistat kun Pekka ja Lauri toistivat ikiaikaiset totuudet Suomen joukkoliikenteen ongelmista ja haasteista. Varsinkin Pekka on varmaankin kuullut noita samoja asioita jo pikkupoikana.
Vai ovatko ne puheet VAIN Pekan ja Laurin sanomana tosia ja muiden paljon aiemmin sanomana nämä samat sanat eivät ole tosia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli muistat kun Pekka ja Lauri toistivat ikiaikaiset totuudet Suomen joukkoliikenteen ongelmista ja haasteista. Varsinkin Pekka on varmaankin kuullut noita samoja asioita jo pikkupoikana.
Vai ovatko ne puheet VAIN Pekan ja Laurin sanomana tosia ja muiden paljon aiemmin sanomana nämä samat sanat eivät ole tosia?On aivan sama mitä on puhuttu jos teot ovat päinvastaisia. LAL:n kartelli vain lisäsi henkilöauton ylivoimaa. Niinikään LAL:n yritys tuhota Onnibus kehtoonsa olisi sekin ollut nannaa henkilöautolle ja VR:lle. Tosiasiassa LAL:ia ei häirinnyt henkilöauton markkinajohtajuus eikä VR:n monopoli. LAL:n suurilla jäsenyrityksillä oli omat monopolinsa ja niiden suojelu oli ainoa asia joka LAL:lle mitään merkitsi. Kaikki muu, mitä ehkä julkisuuteen puhuttiin, oli joutavaa parranpärinää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"VR:n monopoli on yksi ongelma. Sitä Möttö ja Helke tahoillaan nyt yrittävät murtaa."
Eipä taida olla Helke Suurella suuria vaikeuksia VR:n monopolin murtamisessa, kun tavaraliikenne vapautui kilpailulle jo15 vuotta sitten. Fenniarailkin on toiminut tavaraliikenteessä Suomessa jo vuosia.No eihän VR:llä mitään monopolia enää toki ole. Määräävä markkina-asema kuitenkin on ja siitä varsinkin paronimieliset täällä yleisesti puhuvat monopolina. Oletko sitten tyytyväinen jos ilmaus monopolin murtaminen korvataan määräävän markkina-aseman murtamisella?
Epäilen kyllä että tässäkin yhä pääasia on vain mollata Onnibussin perustajia. Nuo pirut kun toivat bussialalle oikean kilpailun joka oli tietenkin sukuoikeussyöttiläille myrkkyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On aivan sama mitä on puhuttu jos teot ovat päinvastaisia. LAL:n kartelli vain lisäsi henkilöauton ylivoimaa. Niinikään LAL:n yritys tuhota Onnibus kehtoonsa olisi sekin ollut nannaa henkilöautolle ja VR:lle. Tosiasiassa LAL:ia ei häirinnyt henkilöauton markkinajohtajuus eikä VR:n monopoli. LAL:n suurilla jäsenyrityksillä oli omat monopolinsa ja niiden suojelu oli ainoa asia joka LAL:lle mitään merkitsi. Kaikki muu, mitä ehkä julkisuuteen puhuttiin, oli joutavaa parranpärinää.
No niin, suottapa näille selittää; samaa hihhuleiden jargonia tulee suusta ja perästä.
Miltäpä tuntuu, onko nyt ilmestynyt uusia merkittäviä kaukoliikennetoimijoita?
Onko se hihhulitotuus oikea? Varsinkin kun päähihhulit on ulkoistettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, suottapa näille selittää; samaa hihhuleiden jargonia tulee suusta ja perästä.
Miltäpä tuntuu, onko nyt ilmestynyt uusia merkittäviä kaukoliikennetoimijoita?
Onko se hihhulitotuus oikea? Varsinkin kun päähihhulit on ulkoistettu.Merkittävin kaukoliikennetoimija tällä hetkellä on Koiviston Auto. Ulkokuori on vanha mutta sisältä se on kuin uusi toimija. Capman Infra nyt ainakin on merkittävä ja bussialalla täysin uusi. Myös vanhat toimijat ovat päivittäneet toimintatapansa nykyaikaisiksi. Niitäkin voidaan siten pitää jollain lailla uusina toimijoina. Ja onhan tuonne markkinoille monia pieniä kokonaan uusia toimijoita tullut peliin mukaan. Positiivinen ilmiö sekin. Voivat kasvaa ajan myötä merkittäviksikin kuten Onnibus kasvoi. Mielestäni ei ole itseisarvo että vaikkapa joku Flixbus tai vastaava tulisi tänne (vaikka toki tervetuloa vaan). Uudistusten hyvyyden mittari on ihan muu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eihän VR:llä mitään monopolia enää toki ole. Määräävä markkina-asema kuitenkin on ja siitä varsinkin paronimieliset täällä yleisesti puhuvat monopolina. Oletko sitten tyytyväinen jos ilmaus monopolin murtaminen korvataan määräävän markkina-aseman murtamisella?
Epäilen kyllä että tässäkin yhä pääasia on vain mollata Onnibussin perustajia. Nuo pirut kun toivat bussialalle oikean kilpailun joka oli tietenkin sukuoikeussyöttiläille myrkkyä.Ei saisi unohtaa Keskisiä...
mäptäpaise kävi purkaan heidän vastaiskusta kuni kateelliset koitti pilata niitten lapinbisnesket
Kedkisillä on lapissa loistokkaat lukaalit jotkut on niistä nii pirun kateellisia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saisi unohtaa Keskisiä...
mäptäpaise kävi purkaan heidän vastaiskusta kuni kateelliset koitti pilata niitten lapinbisnesket
Kedkisillä on lapissa loistokkaat lukaalit jotkut on niistä nii pirun kateellisiaEipä nuo loistokkaat lukaalit ainakaan tilinpäätöksien mukaan kultaa vuole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkittävin kaukoliikennetoimija tällä hetkellä on Koiviston Auto. Ulkokuori on vanha mutta sisältä se on kuin uusi toimija. Capman Infra nyt ainakin on merkittävä ja bussialalla täysin uusi. Myös vanhat toimijat ovat päivittäneet toimintatapansa nykyaikaisiksi. Niitäkin voidaan siten pitää jollain lailla uusina toimijoina. Ja onhan tuonne markkinoille monia pieniä kokonaan uusia toimijoita tullut peliin mukaan. Positiivinen ilmiö sekin. Voivat kasvaa ajan myötä merkittäviksikin kuten Onnibus kasvoi. Mielestäni ei ole itseisarvo että vaikkapa joku Flixbus tai vastaava tulisi tänne (vaikka toki tervetuloa vaan). Uudistusten hyvyyden mittari on ihan muu.
" Mielestäni ei ole itseisarvo että vaikkapa joku Flixbus tai vastaava tulisi tänne"
Flixbus voi toki tänne tulla, mutta mistä tänne harvaan asuttuun maahan löytyy uusi liikennöitsijä, joka Flixbusin väreissä haastaisi Onnibus.com:in? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Mielestäni ei ole itseisarvo että vaikkapa joku Flixbus tai vastaava tulisi tänne"
Flixbus voi toki tänne tulla, mutta mistä tänne harvaan asuttuun maahan löytyy uusi liikennöitsijä, joka Flixbusin väreissä haastaisi Onnibus.com:in?Jostain täytyisi löytyä uusia pekkoja ja laureja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkittävin kaukoliikennetoimija tällä hetkellä on Koiviston Auto. Ulkokuori on vanha mutta sisältä se on kuin uusi toimija. Capman Infra nyt ainakin on merkittävä ja bussialalla täysin uusi. Myös vanhat toimijat ovat päivittäneet toimintatapansa nykyaikaisiksi. Niitäkin voidaan siten pitää jollain lailla uusina toimijoina. Ja onhan tuonne markkinoille monia pieniä kokonaan uusia toimijoita tullut peliin mukaan. Positiivinen ilmiö sekin. Voivat kasvaa ajan myötä merkittäviksikin kuten Onnibus kasvoi. Mielestäni ei ole itseisarvo että vaikkapa joku Flixbus tai vastaava tulisi tänne (vaikka toki tervetuloa vaan). Uudistusten hyvyyden mittari on ihan muu.
Kirjoittaja kirjoittaa kuin Onnibussin kujanjuoksu olisi ollut yhtä menestystä. Totuus on kuitenkin aivan muuta. Onnibus olisi ajautunut konkurssiin useampaan kertaan ilman pelastajia. Surkuhupaisa esitys vanhojen homeisten autojen ja täysin epäluotettavien ja epäammattimaisten kumppaneiden kanssa oli johtaa nopeaan konkurssiin. Souter tuli apuun ja pelasti. Liikemiehenä hän kuitenkin näki mitä toiminta todellisuudessa oli. Seurasi taas lyhyeksi jäänyt "itsenäinen" aika, joka päätyi varsin nopeasti Koiviston syliin. Tähän sekoiluun liittyy vielä esimerkiksi nolo seikkailu Jyväskylän paikallisliikenteessä, joka loppui ennen kuin ehti edes alkaa sekä monta muuta naureskelua aiheuttanutta, mönkään mennyttä yritystä.
Onnibus kauppa koitui Koiviston kohtaloksi. Koiviston itsenäisyyden menetystä tietysti nopeutti korona ja epävarmuus Helb-kaupoista koituvista seuraamuksista. Tätä jälkimmäistä ei voida Koiviston syyksi lukea, vaan on oppikirjaesimerkki kuinka lain vastaisesti toimineet poliitikot pääsevät kuin koira veräjästä ja muut joutuvat laskun maksajaksi. Väite siitä, että ulkokuori on vanha, mutta toimija on uusi, on täyttä palturia. Todellisuudessa Koivisto oli pakotettu yrityskauppaan, muuten tulevaisuus olisi ollut hyvin epävarma.
Tähän antimenestystarinaan voidaan vielä lisätä Helken potkut. Noloin mahdollinen päätös toiminalle alalla. Möttö itse huomasi aikaisemmin, että pieleen menee ja tajusi tehdä omat johtopäätökset. Tämä hieman yli10 vuoden jakso on siis ollut täydellinen epäonnistuminen niille voimille, joiden piti uudistaa Suomen joukkoliikenne. Omalla tavallaan he sen uudistivatkin, mutta lopputulos oli sellainen, että voittajia ei pelissä ollut. Suurimmat menetykset koko nousukkaiden oma toiminta ja heidän rahoittajiensa talous. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittaja kirjoittaa kuin Onnibussin kujanjuoksu olisi ollut yhtä menestystä. Totuus on kuitenkin aivan muuta. Onnibus olisi ajautunut konkurssiin useampaan kertaan ilman pelastajia. Surkuhupaisa esitys vanhojen homeisten autojen ja täysin epäluotettavien ja epäammattimaisten kumppaneiden kanssa oli johtaa nopeaan konkurssiin. Souter tuli apuun ja pelasti. Liikemiehenä hän kuitenkin näki mitä toiminta todellisuudessa oli. Seurasi taas lyhyeksi jäänyt "itsenäinen" aika, joka päätyi varsin nopeasti Koiviston syliin. Tähän sekoiluun liittyy vielä esimerkiksi nolo seikkailu Jyväskylän paikallisliikenteessä, joka loppui ennen kuin ehti edes alkaa sekä monta muuta naureskelua aiheuttanutta, mönkään mennyttä yritystä.
Onnibus kauppa koitui Koiviston kohtaloksi. Koiviston itsenäisyyden menetystä tietysti nopeutti korona ja epävarmuus Helb-kaupoista koituvista seuraamuksista. Tätä jälkimmäistä ei voida Koiviston syyksi lukea, vaan on oppikirjaesimerkki kuinka lain vastaisesti toimineet poliitikot pääsevät kuin koira veräjästä ja muut joutuvat laskun maksajaksi. Väite siitä, että ulkokuori on vanha, mutta toimija on uusi, on täyttä palturia. Todellisuudessa Koivisto oli pakotettu yrityskauppaan, muuten tulevaisuus olisi ollut hyvin epävarma.
Tähän antimenestystarinaan voidaan vielä lisätä Helken potkut. Noloin mahdollinen päätös toiminalle alalla. Möttö itse huomasi aikaisemmin, että pieleen menee ja tajusi tehdä omat johtopäätökset. Tämä hieman yli10 vuoden jakso on siis ollut täydellinen epäonnistuminen niille voimille, joiden piti uudistaa Suomen joukkoliikenne. Omalla tavallaan he sen uudistivatkin, mutta lopputulos oli sellainen, että voittajia ei pelissä ollut. Suurimmat menetykset koko nousukkaiden oma toiminta ja heidän rahoittajiensa talous."voittajia ei pelissä ollut"
Ainakin matkustajat ja vapaa markkinatalous voittivat. Halvat liput ja parempi palvelu.
Kiinnitin muuten tänään huomiota sellaiseenkin, kuinka OB palveli useilla reiteillä tänään joulupäivänäkin. Muut liikennöitsijät pääsääntöisesti eivät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittaja kirjoittaa kuin Onnibussin kujanjuoksu olisi ollut yhtä menestystä. Totuus on kuitenkin aivan muuta. Onnibus olisi ajautunut konkurssiin useampaan kertaan ilman pelastajia. Surkuhupaisa esitys vanhojen homeisten autojen ja täysin epäluotettavien ja epäammattimaisten kumppaneiden kanssa oli johtaa nopeaan konkurssiin. Souter tuli apuun ja pelasti. Liikemiehenä hän kuitenkin näki mitä toiminta todellisuudessa oli. Seurasi taas lyhyeksi jäänyt "itsenäinen" aika, joka päätyi varsin nopeasti Koiviston syliin. Tähän sekoiluun liittyy vielä esimerkiksi nolo seikkailu Jyväskylän paikallisliikenteessä, joka loppui ennen kuin ehti edes alkaa sekä monta muuta naureskelua aiheuttanutta, mönkään mennyttä yritystä.
Onnibus kauppa koitui Koiviston kohtaloksi. Koiviston itsenäisyyden menetystä tietysti nopeutti korona ja epävarmuus Helb-kaupoista koituvista seuraamuksista. Tätä jälkimmäistä ei voida Koiviston syyksi lukea, vaan on oppikirjaesimerkki kuinka lain vastaisesti toimineet poliitikot pääsevät kuin koira veräjästä ja muut joutuvat laskun maksajaksi. Väite siitä, että ulkokuori on vanha, mutta toimija on uusi, on täyttä palturia. Todellisuudessa Koivisto oli pakotettu yrityskauppaan, muuten tulevaisuus olisi ollut hyvin epävarma.
Tähän antimenestystarinaan voidaan vielä lisätä Helken potkut. Noloin mahdollinen päätös toiminalle alalla. Möttö itse huomasi aikaisemmin, että pieleen menee ja tajusi tehdä omat johtopäätökset. Tämä hieman yli10 vuoden jakso on siis ollut täydellinen epäonnistuminen niille voimille, joiden piti uudistaa Suomen joukkoliikenne. Omalla tavallaan he sen uudistivatkin, mutta lopputulos oli sellainen, että voittajia ei pelissä ollut. Suurimmat menetykset koko nousukkaiden oma toiminta ja heidän rahoittajiensa talous.Paronit saivat kaadettua Kesälahden Linjan sekä Oulun Onnikan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paronit saivat kaadettua Kesälahden Linjan sekä Oulun Onnikan.
Np nythän sie vitsin murjaisit, Kesälahden Linjahan oli tosiaan merkittävä kaukoliikenneyritys ! Oulun Onnikkahan sai Tamponipoikain puukkoa selkään oikein huolella.
Kesälahden Linjan omistajalla taisi olla muita intressejä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paronit saivat kaadettua Kesälahden Linjan sekä Oulun Onnikan.
Kyllä nämä "yritykset" kaatuivat ihan oman toimintansa seurauksena, kuten myös zei-zei , ml-charter ja muutama muukin onnibus-kumppani. Eipä siinä kaatajia tarvittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"voittajia ei pelissä ollut"
Ainakin matkustajat ja vapaa markkinatalous voittivat. Halvat liput ja parempi palvelu.
Kiinnitin muuten tänään huomiota sellaiseenkin, kuinka OB palveli useilla reiteillä tänään joulupäivänäkin. Muut liikennöitsijät pääsääntöisesti eivät.Matkustajat voittivat? Kirjoittaja taas kerran väärinymmärtää tarkoituksella. Mitä iloa on siitä, että muutamilla kaupunkien välisillä reiteillä lippujen hinnat ovat hieman pudonneet, jos samalla suuri osa maasta on jäänyt kokonaan ilman joukkoliikennepalveluita? Markkinatalouskaan ei ole voittaja, koska joukkoliikenteestä suuri osa on siirtynyt yhteiskunnan hoitoon ja systeemi on kuin aikoinaan Neuvostoliiton 5-vuotissuunnitemien pohjalta toteutettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nämä "yritykset" kaatuivat ihan oman toimintansa seurauksena, kuten myös zei-zei , ml-charter ja muutama muukin onnibus-kumppani. Eipä siinä kaatajia tarvittu.
Vai ei tarvittu kaatajia? No kovasti paronit kumminkin sohivat noiden ympärillä. Tokihan varsinainen kohde oli OB-markkinointiyhteenliittymä (ja lupaviranomaiset sekä potentiaaliset muut tulokkaat pelottelumielessä) mutta kun kaikkea OB:n ympärillä liikkuvaa ammuttiin haulikolla, niin juuri nuo mainitsemani firmat sattuivat saamaan kuolettavat osumat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkustajat voittivat? Kirjoittaja taas kerran väärinymmärtää tarkoituksella. Mitä iloa on siitä, että muutamilla kaupunkien välisillä reiteillä lippujen hinnat ovat hieman pudonneet, jos samalla suuri osa maasta on jäänyt kokonaan ilman joukkoliikennepalveluita? Markkinatalouskaan ei ole voittaja, koska joukkoliikenteestä suuri osa on siirtynyt yhteiskunnan hoitoon ja systeemi on kuin aikoinaan Neuvostoliiton 5-vuotissuunnitemien pohjalta toteutettu.
Bingovuorot ajettakoot pikkubusseilla kutsuliikenteenä tai sotetakseilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkustajat voittivat? Kirjoittaja taas kerran väärinymmärtää tarkoituksella. Mitä iloa on siitä, että muutamilla kaupunkien välisillä reiteillä lippujen hinnat ovat hieman pudonneet, jos samalla suuri osa maasta on jäänyt kokonaan ilman joukkoliikennepalveluita? Markkinatalouskaan ei ole voittaja, koska joukkoliikenteestä suuri osa on siirtynyt yhteiskunnan hoitoon ja systeemi on kuin aikoinaan Neuvostoliiton 5-vuotissuunnitemien pohjalta toteutettu.
Pekka sanoi että sukuoikeudet olivat kuin Neuvostoliitto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pekka sanoi että sukuoikeudet olivat kuin Neuvostoliitto.
Ehkä Pekka oli vain katkeruuden marinoima Neuvostoliiton ihailija.
No onhan tuo nähty kun euron kuvat silmissään kaiken maailman pellehermannit ovat lähteneet vuolemaan kultaa kaukoliikenteeseen ja mitä siitä heille on seurannut!
Nuo edellä mainitut ja moni muu, on ollut kultatalkoissa Keskistä, Mattilaa eikä muistakaan ketä kaikkia siellä on kokeillut.
Valkeakosken Linjalla oli paremmat lähtökohdat yrittää, mutta tulos on sama kuin noilla muillakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai ei tarvittu kaatajia? No kovasti paronit kumminkin sohivat noiden ympärillä. Tokihan varsinainen kohde oli OB-markkinointiyhteenliittymä (ja lupaviranomaiset sekä potentiaaliset muut tulokkaat pelottelumielessä) mutta kun kaikkea OB:n ympärillä liikkuvaa ammuttiin haulikolla, niin juuri nuo mainitsemani firmat sattuivat saamaan kuolettavat osumat.
Näiden kyseisten yritysten omistajien taidot ja kyvyt eivät olisi riittäneet toiminnan pyörittämiseen pidemmällä ajalla. Yhteistä on se, että lopullinen alamäki alkoi onnibus-yhteistyön myötä. Onnibus-hihhulit myös törkeästi puukottivat selkään osaa näistä sinisilmäisistä hölmöistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näiden kyseisten yritysten omistajien taidot ja kyvyt eivät olisi riittäneet toiminnan pyörittämiseen pidemmällä ajalla. Yhteistä on se, että lopullinen alamäki alkoi onnibus-yhteistyön myötä. Onnibus-hihhulit myös törkeästi puukottivat selkään osaa näistä sinisilmäisistä hölmöistä.
Tämän "puukotuksen" aiheuttivat paronit. Olivat ajaneet OB:n niin ahtaalle että operaatio Souter oli pakko tehdä tai muuten mitään OB:ta ei enää olisi ollut. Tällöinkin loppu olisi tullut OB:ssa mukana olleille pienyrityksille. Niiden kohtalon paronien ruoska oli sinetöinyt joka tapauksessa. OB saatiin onneksi pelastettua. Ja avoin markkinatalous.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän "puukotuksen" aiheuttivat paronit. Olivat ajaneet OB:n niin ahtaalle että operaatio Souter oli pakko tehdä tai muuten mitään OB:ta ei enää olisi ollut. Tällöinkin loppu olisi tullut OB:ssa mukana olleille pienyrityksille. Niiden kohtalon paronien ruoska oli sinetöinyt joka tapauksessa. OB saatiin onneksi pelastettua. Ja avoin markkinatalous.
No totta kai paronit pakottivat Tamponipojat puukottamaan kavereitaan!
Selitys se on tuokin, joskin hyvin onnibussimainen; kaikki on jonkun muun syytä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No totta kai paronit pakottivat Tamponipojat puukottamaan kavereitaan!
Selitys se on tuokin, joskin hyvin onnibussimainen; kaikki on jonkun muun syytä.Väitätkö ihan vakavissasi että jos Onnibusin olisi annettu tuhoutua 2013-14 paronien tavoitteiden mukaisesti, niin silloin, SILLOIN, Kesälahden Linjan ja Oulun Onnikan kohtalo olisi ollut jotenkin parempi kuin "tamponipoikien" suorittamassa "puukotuksessa"?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö ihan vakavissasi että jos Onnibusin olisi annettu tuhoutua 2013-14 paronien tavoitteiden mukaisesti, niin silloin, SILLOIN, Kesälahden Linjan ja Oulun Onnikan kohtalo olisi ollut jotenkin parempi kuin "tamponipoikien" suorittamassa "puukotuksessa"?
Kylläpä on pakko olla sitä mieltä. Tosin Oulun Onnikkahan ei tainnut mennä konkurssiin, vaan alkoi liikennöidä Oulun Onnikkamatkat nimellä.
Mutta sinä varmaan väität, että selkäänpuukotus oli hyvä ja hieno teko, koska kyvyt osoittautuivat vähäisiksi ja rahat loppuivat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä on pakko olla sitä mieltä. Tosin Oulun Onnikkahan ei tainnut mennä konkurssiin, vaan alkoi liikennöidä Oulun Onnikkamatkat nimellä.
Mutta sinä varmaan väität, että selkäänpuukotus oli hyvä ja hieno teko, koska kyvyt osoittautuivat vähäisiksi ja rahat loppuivat?Paronit toimivat sikamaisesti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paronit toimivat sikamaisesti
Kerrohan miten sikamaisesti? Oulun Onnikkahan ajeli Oulu-Jyväskylää ihan omien halujensa mukaan, ei sitä kukaan muu estänyt kuin Onnibussi.
Siinähän ajeli siihen aikaan muistaakseni Keski-Suomen Liikenne joka taisi olla jo Koivarin omistuksissa ja Antti Kangas joka oli Pohjolan Matkan omistuksessa, Alamäki ja Gold Line, joka sekin oli Koivarin. Siellä se Oulun Onnikka meni muiden seassa . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrohan miten sikamaisesti? Oulun Onnikkahan ajeli Oulu-Jyväskylää ihan omien halujensa mukaan, ei sitä kukaan muu estänyt kuin Onnibussi.
Siinähän ajeli siihen aikaan muistaakseni Keski-Suomen Liikenne joka taisi olla jo Koivarin omistuksissa ja Antti Kangas joka oli Pohjolan Matkan omistuksessa, Alamäki ja Gold Line, joka sekin oli Koivarin. Siellä se Oulun Onnikka meni muiden seassa .Markkinaoikeus jatkuva & vakava haittavalitukset = jatkuva ja vakava epävarmuus pienyrittäjälle joka miettii että kuinka selviää pystyssä kun juuri hankitun kalliin kaluston liikennöintiluvat lähtikin alta tai ne vesitettiin niin ettei liikennöinti enää ole kannattavaa. Ilpokin hikoili ja menetti yöunensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrohan miten sikamaisesti? Oulun Onnikkahan ajeli Oulu-Jyväskylää ihan omien halujensa mukaan, ei sitä kukaan muu estänyt kuin Onnibussi.
Siinähän ajeli siihen aikaan muistaakseni Keski-Suomen Liikenne joka taisi olla jo Koivarin omistuksissa ja Antti Kangas joka oli Pohjolan Matkan omistuksessa, Alamäki ja Gold Line, joka sekin oli Koivarin. Siellä se Oulun Onnikka meni muiden seassa .Julkinen mustamaalaus = katoaako asiakkaat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrohan miten sikamaisesti? Oulun Onnikkahan ajeli Oulu-Jyväskylää ihan omien halujensa mukaan, ei sitä kukaan muu estänyt kuin Onnibussi.
Siinähän ajeli siihen aikaan muistaakseni Keski-Suomen Liikenne joka taisi olla jo Koivarin omistuksissa ja Antti Kangas joka oli Pohjolan Matkan omistuksessa, Alamäki ja Gold Line, joka sekin oli Koivarin. Siellä se Oulun Onnikka meni muiden seassa .Murhaavat katseet tien päällä ja asemilla = saako hyvää henkilökuntaa kärsimään rattiin ja asemien kahviloihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrohan miten sikamaisesti? Oulun Onnikkahan ajeli Oulu-Jyväskylää ihan omien halujensa mukaan, ei sitä kukaan muu estänyt kuin Onnibussi.
Siinähän ajeli siihen aikaan muistaakseni Keski-Suomen Liikenne joka taisi olla jo Koivarin omistuksissa ja Antti Kangas joka oli Pohjolan Matkan omistuksessa, Alamäki ja Gold Line, joka sekin oli Koivarin. Siellä se Oulun Onnikka meni muiden seassa .Ylipäänsä pienelle yrittäjälle, joka joutuu panemaan itsensä monella tapaa peliin omaisuuttaan myöten oli valtava henkinen ja käytännöllinen kalliovuori kiivettäväksi se, että asettui LAL:n pakkovaltaa vastustamaan. Eihän 2012 ollut vielä mitenkään varmaa että poliitikot ja virkamiehet hylkäisivät vuosikymmeniä tottelemansa isäntänsä ja KKV saisi murrettua LALin kartellin. Kaikki tämä teki OB-markkinointiyhteenliittymän ja sen pienyrittäjien elämästä täyttä kärsimystä niin henkisesti kuin käytännöllisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Murhaavat katseet tien päällä ja asemilla = saako hyvää henkilökuntaa kärsimään rattiin ja asemien kahviloihin?
Nämä pienyrittäjät olisivat voineet hankkia toisenlaiset yhteistyökumppanit. Silloin ei olisi ollut vaaraa toiminnan tai lupien loppumisesta ja kuljettajiakin olisi tervehditty vastaan ajettaessa sekä kahviseuraakin olisi löytynyt linja-autoasemien kahviloissa. Tämä oli näiden yrittäjien täysin oma, huonoksi osoittautunut valinta, kukaan ei siihen pakottanut. Hieman sinisilmäisiä ehkä olivat, kun uskoivat suuret lupaukset, jotka Pekka ja Lauri heille lupasivat jos lähtevät leikkiin mukaan. Tiedän monia muita pienyrittäjiä, joita myös pyydettiin mukaan mutta heillä järjen ääni sanoi kiitos ei! Nämä yrittäjät ovat myöhemmin kädet ristissä kiittäneet, että eivät sortuneet helppoheikkien juoniin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrohan miten sikamaisesti? Oulun Onnikkahan ajeli Oulu-Jyväskylää ihan omien halujensa mukaan, ei sitä kukaan muu estänyt kuin Onnibussi.
Siinähän ajeli siihen aikaan muistaakseni Keski-Suomen Liikenne joka taisi olla jo Koivarin omistuksissa ja Antti Kangas joka oli Pohjolan Matkan omistuksessa, Alamäki ja Gold Line, joka sekin oli Koivarin. Siellä se Oulun Onnikka meni muiden seassa .Oulun Onnikan ongelmaksi koitui se, ettei se pärjännyt enää yksinään ilman OB:ta. OB ei suinkaan estänyt Oulun Onnikkaa liikennöimästä!
OB itse taas olisi jäänyt paronien murskaamaksi ellei vastapelotteeksi olisi saatu suuria Souterin kaltaisia muskeleita. Souterille ei käynyt vanhojen kumppanien mukanapitäminen vaan hän vaati että Onnibussista tulee itsenäinen liikennöitsijä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oulun Onnikan ongelmaksi koitui se, ettei se pärjännyt enää yksinään ilman OB:ta. OB ei suinkaan estänyt Oulun Onnikkaa liikennöimästä!
OB itse taas olisi jäänyt paronien murskaamaksi ellei vastapelotteeksi olisi saatu suuria Souterin kaltaisia muskeleita. Souterille ei käynyt vanhojen kumppanien mukanapitäminen vaan hän vaati että Onnibussista tulee itsenäinen liikennöitsijä.Niin, eli kaveria ei jätetä ei ollut Tamponipoikien tunnuslause.
Varsin kuvaavaa tuon "yrityksen" toiminnasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, eli kaveria ei jätetä ei ollut Tamponipoikien tunnuslause.
Varsin kuvaavaa tuon "yrityksen" toiminnasta.Ei. Paronien ristitulessa tunnuslause oli oltava "pelastautukoon ken voi". Ja Pekka ja Lauri pelastautuivat. Kuin myös Keskiset omalle taholleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei. Paronien ristitulessa tunnuslause oli oltava "pelastautukoon ken voi". Ja Pekka ja Lauri pelastautuivat. Kuin myös Keskiset omalle taholleen.
Aivan. Kaverille puukko selkään ja pakoon.
Sitten laitetaan kaverin aikataulun päälle oma vuoro.
In Onnibus we call this Reilu Meininki! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Kaverille puukko selkään ja pakoon.
Sitten laitetaan kaverin aikataulun päälle oma vuoro.
In Onnibus we call this Reilu Meininki!Ei OB:lla olisi ollut mitään keinoa pelastaa muita kuin itsensä. Hyvä että saivat pelastettua edes itsensä ja sitä kautta avoimen kaukobussimarkkinan.
Typeryyttähän sellainen on jos putoavassa lentokoneessa on kaksi matlustajaa mutta vain yksi laskuvarjo ja "reilun meiningin" nimessä molemmat syöksyvät kuolemaan vaikka toinen voisi selvitä elossa käyttäen laskuvarjoa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei OB:lla olisi ollut mitään keinoa pelastaa muita kuin itsensä. Hyvä että saivat pelastettua edes itsensä ja sitä kautta avoimen kaukobussimarkkinan.
Typeryyttähän sellainen on jos putoavassa lentokoneessa on kaksi matlustajaa mutta vain yksi laskuvarjo ja "reilun meiningin" nimessä molemmat syöksyvät kuolemaan vaikka toinen voisi selvitä elossa käyttäen laskuvarjoa!Yritähän selitellä, kukaan ei usko.
Onhan se kiva tekosyy, että yrittäjät eivät voineet jatkaa, koska toisten firmojen kuskit julmistelivat katseillaan eivätkä tervehtineet.
Kyse oli vain siitä, että yrittäjät huomasivat että ei sitä kultaa vuoleskellakaan ihan niin helposti kuin Tamponipojat lupasivat ja oli varmaan hieman ruusuisia kuvia itselläänkin.
Kulut ovat kuitenkin kohtalaisen korkeat kaukoliikenteessä ja huonot päivät kalvoivat malttamattomia yrittäjiä.
Kuten monessa muussakin bisneksessä, aikaa menee ennen kuin toiminta alkaa tuottamaan.
Myöskään toisten firmojen valitukset ym. eivät heikentäneet mahdollisuutta ajaa linjoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritähän selitellä, kukaan ei usko.
Onhan se kiva tekosyy, että yrittäjät eivät voineet jatkaa, koska toisten firmojen kuskit julmistelivat katseillaan eivätkä tervehtineet.
Kyse oli vain siitä, että yrittäjät huomasivat että ei sitä kultaa vuoleskellakaan ihan niin helposti kuin Tamponipojat lupasivat ja oli varmaan hieman ruusuisia kuvia itselläänkin.
Kulut ovat kuitenkin kohtalaisen korkeat kaukoliikenteessä ja huonot päivät kalvoivat malttamattomia yrittäjiä.
Kuten monessa muussakin bisneksessä, aikaa menee ennen kuin toiminta alkaa tuottamaan.
Myöskään toisten firmojen valitukset ym. eivät heikentäneet mahdollisuutta ajaa linjoja.Näistä ob:n aikaisemmista kumppaniyrittäjistä moni tuskin edes k_see Onnibussin suuntaan, niin huono kuva heille jäi tamponipojista ja heidän katteettomista lupauksistaan sekä loppujen lopuksi suorasta selkään puukotuksesta. Tunnen monia näistä nyt jo evp-yrittäjistä ja todella toivon, että Pekka tai Lauri kohtaa näitä henkilöitä pimeällä kujalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritähän selitellä, kukaan ei usko.
Onhan se kiva tekosyy, että yrittäjät eivät voineet jatkaa, koska toisten firmojen kuskit julmistelivat katseillaan eivätkä tervehtineet.
Kyse oli vain siitä, että yrittäjät huomasivat että ei sitä kultaa vuoleskellakaan ihan niin helposti kuin Tamponipojat lupasivat ja oli varmaan hieman ruusuisia kuvia itselläänkin.
Kulut ovat kuitenkin kohtalaisen korkeat kaukoliikenteessä ja huonot päivät kalvoivat malttamattomia yrittäjiä.
Kuten monessa muussakin bisneksessä, aikaa menee ennen kuin toiminta alkaa tuottamaan.
Myöskään toisten firmojen valitukset ym. eivät heikentäneet mahdollisuutta ajaa linjoja."Myöskään toisten firmojen valitukset ym. eivät heikentäneet mahdollisuutta ajaa linjoja."
Tämän valheellisempaa väitettä tuskin keksisi edes Neuvostoliiton politbyroo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritähän selitellä, kukaan ei usko.
Onhan se kiva tekosyy, että yrittäjät eivät voineet jatkaa, koska toisten firmojen kuskit julmistelivat katseillaan eivätkä tervehtineet.
Kyse oli vain siitä, että yrittäjät huomasivat että ei sitä kultaa vuoleskellakaan ihan niin helposti kuin Tamponipojat lupasivat ja oli varmaan hieman ruusuisia kuvia itselläänkin.
Kulut ovat kuitenkin kohtalaisen korkeat kaukoliikenteessä ja huonot päivät kalvoivat malttamattomia yrittäjiä.
Kuten monessa muussakin bisneksessä, aikaa menee ennen kuin toiminta alkaa tuottamaan.
Myöskään toisten firmojen valitukset ym. eivät heikentäneet mahdollisuutta ajaa linjoja."oli varmaan hieman ruusuisia kuvia itselläänkin."
Tämä pitää siltä osin paikkansa että paronien raivoa ja laajaa keinovalikoimaa tehdä kiusaa ei arvattu. Myös se tuli yllätyksenä, että kartelliin oli sotkeutunut kyynärpäitään myöten jokainen iso sukuoikeusfirma, koko Matkahuolto ja LAL:n kaikki johtajat. Tiedettiin kyllä, että kiusantekoa tulee esiintymään, mutta sen volyymista todellakin oli ruusuinen kuva ennen OB:n aloitusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Myöskään toisten firmojen valitukset ym. eivät heikentäneet mahdollisuutta ajaa linjoja."
Tämän valheellisempaa väitettä tuskin keksisi edes Neuvostoliiton politbyroo.Varmaan jokaisesta yhtiöstä on tehty valituksia.
Eihän hyvänen aika joku valitus haittaa linjan ajamista? Ei valituksilla ollut liiketoimintaa kieltävää vaikutusta.
- Anonyymi
Olisiko kaluston riittävyyden takaaminen aloituksen tekijälle riittävä ifo ?
- Anonyymi
Hyvin on konsernin korjaamoväki työnsä joulunpyhien aikana hoitanut, kun enää muutama auto on poissa liikenteestä. Ja hyvin on tiliäkin tullut, myös noille, jotka ovat siirtoajot ajaneet ympäri Suomen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on konsernin korjaamoväki työnsä joulunpyhien aikana hoitanut, kun enää muutama auto on poissa liikenteestä. Ja hyvin on tiliäkin tullut, myös noille, jotka ovat siirtoajot ajaneet ympäri Suomen.
Sitä en tiedä onko korjaamoväli pyhien aikaan ollut töissä; jos on, niin olisi osoitus että kaaokseen on tartuttu nyt tarmokkaasti.
Kaiken kaikkiaan ulospäin vaikuttaa, että johdon vaihduttua, on kaukoliikenteen ongelmat havaittu ja on tullut ryhtiä toimintaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä en tiedä onko korjaamoväli pyhien aikaan ollut töissä; jos on, niin olisi osoitus että kaaokseen on tartuttu nyt tarmokkaasti.
Kaiken kaikkiaan ulospäin vaikuttaa, että johdon vaihduttua, on kaukoliikenteen ongelmat havaittu ja on tullut ryhtiä toimintaan.Tämä on totta. Punapöksyn nopeat potkut saattoivat olla ratkaiseva tekijä siihen, että onnibus-autoja nähdään vielä tulevaisuudessakin teillämme. Aluksi hieman epäilin CapManin salkkuherrojen kykyä heillä uudella liiketoiminta-alalla, mutta taitavat sittenkin olla oikeita liikemiehiä ja näkivät aika nopeasti punapöksyn vedätyksen läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on totta. Punapöksyn nopeat potkut saattoivat olla ratkaiseva tekijä siihen, että onnibus-autoja nähdään vielä tulevaisuudessakin teillämme. Aluksi hieman epäilin CapManin salkkuherrojen kykyä heillä uudella liiketoiminta-alalla, mutta taitavat sittenkin olla oikeita liikemiehiä ja näkivät aika nopeasti punapöksyn vedätyksen läpi.
Helke ei saanut potkuja, vaan häntä kiitettiin lämpimästi tekemästään työstä Onnibussin hyväksi:
https://www.koivistonauto.fi/2022/09/13/lauri-helke-siirtyy-konsernin-ulkopuoliseen-tehtavaan-3-10-2022/
Nykyään aika usein ihmiset, varsinkaan visionäärit, eivät yleensä tee koko uraansa yhdelle yritykselle tai työnantajalle. Myöskään se, että itse perustettu yritys myydään melko nopeasti, ei ole nykyään mitenkään harvinaista. Maailma muuttuu ja jotkut sen mukana. Jotkut taas kapinoivat muutosta vastaan ja pysyvät juoksuhaudoissaan ikuisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helke ei saanut potkuja, vaan häntä kiitettiin lämpimästi tekemästään työstä Onnibussin hyväksi:
https://www.koivistonauto.fi/2022/09/13/lauri-helke-siirtyy-konsernin-ulkopuoliseen-tehtavaan-3-10-2022/
Nykyään aika usein ihmiset, varsinkaan visionäärit, eivät yleensä tee koko uraansa yhdelle yritykselle tai työnantajalle. Myöskään se, että itse perustettu yritys myydään melko nopeasti, ei ole nykyään mitenkään harvinaista. Maailma muuttuu ja jotkut sen mukana. Jotkut taas kapinoivat muutosta vastaan ja pysyvät juoksuhaudoissaan ikuisesti.Totuutta ei kannata yrittää muuksi muuttaa. Ei Koiviston johto niin tyhmä ole, että julkisesti ilmoittaisi antaneensa potkut yhdelle johtajistaan. Potkut on kuitenkin vahvistettu yhtiön sisältä ja yksi tärkeimmistä syistä oli pahoin epäonnistunut Pirkanmaan Tilausliikenteen yrityskauppa. Tämä on omaa arvailuani, mutta ehkä päätöksen tehnyt johto huomasi punapöksyn olevan henkilö, joka vaikeuttaisi tulevaisuudessa yhteistyötä muiden alan yritysten kanssa. Nythän jo näkyy merkkejä, että Onnibussin kanssa tekevät yhteistyötä muutamat sellaiset yritykset, jotka eivät punapöksyn aikana olisi näin toimineet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuutta ei kannata yrittää muuksi muuttaa. Ei Koiviston johto niin tyhmä ole, että julkisesti ilmoittaisi antaneensa potkut yhdelle johtajistaan. Potkut on kuitenkin vahvistettu yhtiön sisältä ja yksi tärkeimmistä syistä oli pahoin epäonnistunut Pirkanmaan Tilausliikenteen yrityskauppa. Tämä on omaa arvailuani, mutta ehkä päätöksen tehnyt johto huomasi punapöksyn olevan henkilö, joka vaikeuttaisi tulevaisuudessa yhteistyötä muiden alan yritysten kanssa. Nythän jo näkyy merkkejä, että Onnibussin kanssa tekevät yhteistyötä muutamat sellaiset yritykset, jotka eivät punapöksyn aikana olisi näin toimineet.
Tiedotteessa olisi varmasti olleet eri sanavalinnat jos Helken panokseen Koiviston Auto -konsernin hyväksi ei olisi oltu tyytyväisiä.
Totta on silti se, että eri aikoina erityyppiset johtajat ovat hyödyllisiä. Helke teki työnsä KA:ssa ja etenkin Onnibussissa hyvin omana aikanaan, toiset johtavat nyt OB:ta, SL:ää ja PirTil:iä tästä eteenpäin.
Yrityksenä Koiviston Auto on tänä päivänä mahtavampi kuin koskaan. Toivo Tommolan elämäntyö kukoistaa yhä suuremmin ja vahvemmin, myös juuri nyt käsillä olevassa bussiliikenteen sähköistymismurroksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedotteessa olisi varmasti olleet eri sanavalinnat jos Helken panokseen Koiviston Auto -konsernin hyväksi ei olisi oltu tyytyväisiä.
Totta on silti se, että eri aikoina erityyppiset johtajat ovat hyödyllisiä. Helke teki työnsä KA:ssa ja etenkin Onnibussissa hyvin omana aikanaan, toiset johtavat nyt OB:ta, SL:ää ja PirTil:iä tästä eteenpäin.
Yrityksenä Koiviston Auto on tänä päivänä mahtavampi kuin koskaan. Toivo Tommolan elämäntyö kukoistaa yhä suuremmin ja vahvemmin, myös juuri nyt käsillä olevassa bussiliikenteen sähköistymismurroksessa.Olet vahva uskossasi, mutta jos Koiviston todellinen tila olisi sellainen kuin haluat uskoa, ei CapMania olisi koskaan tarvittu. Myös jumaloimasi Lauri olisi edelleen yhtiön palveluksessa, ehkäpä jopa ylimmän johdon tehtävissä, jos häneen olisi oltu niin tyytyväisiä kuin annat ymmärtää. Yrityksen sisältä on viestitty, että PirTilin kauppa oli todella amatöörimainen ja sen jälkipuinti jatkuu edelleen. Epäselvyyksiä on asiassa jos toisessakin. Ostajan olisi ehkä kannattanut hieman tarkemmin perehtyä varsinkin siihen, millä tavoin PirTil oli siihen asti hoitanut Tampereen Joukkoliikenteen ajoja, tämä olisi jo saanut silmät avautumaan ajoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedotteessa olisi varmasti olleet eri sanavalinnat jos Helken panokseen Koiviston Auto -konsernin hyväksi ei olisi oltu tyytyväisiä.
Totta on silti se, että eri aikoina erityyppiset johtajat ovat hyödyllisiä. Helke teki työnsä KA:ssa ja etenkin Onnibussissa hyvin omana aikanaan, toiset johtavat nyt OB:ta, SL:ää ja PirTil:iä tästä eteenpäin.
Yrityksenä Koiviston Auto on tänä päivänä mahtavampi kuin koskaan. Toivo Tommolan elämäntyö kukoistaa yhä suuremmin ja vahvemmin, myös juuri nyt käsillä olevassa bussiliikenteen sähköistymismurroksessa.Toivon ja Martin eläntyöt on kustu epäpätevien pellejen toimesta. Ei voi mitään. Ei ollut päteviä jatkajia ja reisille meni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivon ja Martin eläntyöt on kustu epäpätevien pellejen toimesta. Ei voi mitään. Ei ollut päteviä jatkajia ja reisille meni.
Höpönlöpön. Mm. Paunu kapinoi bussiliikenteen sähköistymistä vastaan. Väinön elämäntyö on kustu, Toivon kukoistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet vahva uskossasi, mutta jos Koiviston todellinen tila olisi sellainen kuin haluat uskoa, ei CapMania olisi koskaan tarvittu. Myös jumaloimasi Lauri olisi edelleen yhtiön palveluksessa, ehkäpä jopa ylimmän johdon tehtävissä, jos häneen olisi oltu niin tyytyväisiä kuin annat ymmärtää. Yrityksen sisältä on viestitty, että PirTilin kauppa oli todella amatöörimainen ja sen jälkipuinti jatkuu edelleen. Epäselvyyksiä on asiassa jos toisessakin. Ostajan olisi ehkä kannattanut hieman tarkemmin perehtyä varsinkin siihen, millä tavoin PirTil oli siihen asti hoitanut Tampereen Joukkoliikenteen ajoja, tämä olisi jo saanut silmät avautumaan ajoissa.
PirTilin kaupan seurauksena KA on nyt myös Tampereen paikallisliikenteen kuningas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivon ja Martin eläntyöt on kustu epäpätevien pellejen toimesta. Ei voi mitään. Ei ollut päteviä jatkajia ja reisille meni.
Tästä kommentista paistaa läpi sukuoikeususko. Ellei bussiyritys ole yhden ja saman etuoikeutetun suvun omistuksessa maailmantappiin, firman perustajan elämäntyö on "kustu". Ei bussimarkkina perustu enää millään muotoa yksittäisiin sukuihin. Herää jo nykyaikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä kommentista paistaa läpi sukuoikeususko. Ellei bussiyritys ole yhden ja saman etuoikeutetun suvun omistuksessa maailmantappiin, firman perustajan elämäntyö on "kustu". Ei bussimarkkina perustu enää millään muotoa yksittäisiin sukuihin. Herää jo nykyaikaan.
Eihän tässä ollut kyseessä mikään sukuoikeus-usko. Realismia on se, että Koiviston tekemä Onnibus-kauppa oli lopun alkua. Helbin laittomat tuet ja korona myös vauhdittivat alamäkeä, mutta konserni olisi ollut pelastettavissa jos joku muu kuin Helke olisi hoitanut Onnibussia koskevat korona-ajan päätökset. Tämä on liike-elämän realismia eikä mitään sukuoikeushöpinää. Yrityskaupoissa ei sinänsä ole mitään negatiivista, mutta Koiviston tapauksessa ei ollut muuta vaihtoehtoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PirTilin kaupan seurauksena KA on nyt myös Tampereen paikallisliikenteen kuningas.
Markkinaosuuksista on maksettu todella kova hinta. Tappiollisia sopimuksia on hoidettavana vielä useiksi vuosiksi. Todennäköistä on myös se, että sopimuksen vastaisista menettelyistä seuraavia sanktioita aletaan vähitellen periä myös tältä epäyritykseltä, joka tähän asti on jostakin kumman syystä ollut erityisessä suojeluksessa. Helppoa ei siis ole markkinaosuuksien valtaaminenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpönlöpön. Mm. Paunu kapinoi bussiliikenteen sähköistymistä vastaan. Väinön elämäntyö on kustu, Toivon kukoistaa.
"Väinön elämäntyö on kustu, Toivon kukoistaa."
Eipä tuo Toivo Tommolan elämäntyö ollut kummoinenkaan.
Vasta Martti Tommolan aikana alkoi yhtiön voimakas kasvu kymmenen auton yrityksestä yrityskauppojen myötä, ja jatkui Martin lasten johtamana, kunnes lopulta hyytyi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1313700- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151671Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541382Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1161230VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921218- 681099
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi311087- 67985
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k101965