Jouluruuat maksoi 4,5 euroa

Anonyymi-ap

Ostin 3 pakettia lihapiirakoita, kussakin paketissa neljä lihapiirakkaa. Syön yhden paketin päivässä joten vasta tapaninpäivänä tarttee käydä seuraavan kerran kaupassa.
Silloin lienee joulukonvehdit jo -50% niin voisi ehkä yhden rasian ostaa.
Näin se menee joulu ihan niinkuin mikä tahansa muukin päivä.

23

79

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän sitä paljoa jouluksi tarvita.

    • Anonyymi

      Olet ilmeisesti niitä uus'avuttomia, jotka ei osaa tehdä mitään ruokaa itse. Jouluruoka on todella edullista itse tehden, eikä ole edes kovin vaikea tehdä. Meillä on tänään juuri tehty erilaisia laatikoita, tarveaineet maksoi muutaman euron ja on itselle, sekä naapurin mummolle jouluruokaa, bataatti-, lanttu-, peruna-, porkkana- ja punajuurilaatikot. Riisipuuroa keitetään tarjouksesta ostettuun maitoon. Kalkkunaa ostettiin tarjouksesta aikaa sitten pakastimeen. Kalaa pyydystin itse katiskalla.

      Vaan voihan sitä lihapiirakoillakin elellä, jos ei muuta osaa. Toimeentulotuessa on ravintoon määritelty 9€ päivässä, niin kyllä sillä ruokkii koko perheen hyvin!

      • Anonyymi

        Joo, ei joulurokiin nyt niin hirveitä mene loppujen lopuksi.
        Itse ostin kirjolohen sekä kalkkunan rintafileen ja savustin ne itse. Lisäksi oli hieman muuta itse kalastettua kalaa savustuksessa kanssa.
        Emäntä tekee vielä itse laatikoita ym ja tekee kalkkunasta todella hyvää pataa uunissa kermaisessa soossissa. Ja hän leipoi vielä pari kuivakakkua joulukahvin lisukkeiksi.
        Ei noihin nyt loppuviimeksi niin hirveitä mennyt rahaa ja noista syömme kahdestaan useamman päivän.
        Vaikka mä nyt en ole mikään pyhäihminen sinänsä, mutta emännälle joulukin merkkaa, niin sillä tulee hösötettyä joulua.
        Hänellä lapsena ei ollut ongelmakodista johtuen oikein kunnollisia jouluja, niin nyt aikuisena hän haluaa sellaisia.


    • Anonyymi

      Ostin jouluruuaksi leipäjuuston puolikkaan. Maksoin herkusta alle viisi euroa.

    • Anonyymi

      Lihapiirakoistakin voi löytää ihan hyvälaatuisia tuotteita. Aina ei kuitenkaan lisukkeisiin ole varaa. Lisukkeiksi lihiksiin käyvät valkosipulit, sipulit, chilit, kermaviilikastikkeet, tuore sekä suolakurkut ja hapankaali paistamisella tai ilman.
      Juomiksi lihikselle sopivat jäätävän kylmät maidot, colat ja vaikkapa jääkylmä jääpalavesi.
      Onnellista joulunaikaa, toivottavasti lihapiirakat ovat makoisat.

    • Anonyymi

      Kovin hölmöä.

    • Anonyymi

      Tuohan on ällistyttävän edullinen valinta jouluruoaksi .
      Ketsuppia ja nakkeja vielä halkaistuun piirakkaan, niin on tosi ruokaisaa.

      • Anonyymi

        Niinpä. Ei terveellinen vaihtoehto, mutta ruokaisa kylläkin.
        Itse ostin jokin aika sitten lihapiirakoita ja nakkeja, maksoivat yhteensä reilu 2,5 euroa ja kyllä tuosta satsista syö vähintään 2pvä hyvinkin.


    • Anonyymi

      Jokaisen oma asia syö ja voi olla ettei tykkää jostain lanttulaatikosta yms.

      • Anonyymi

        Jos ei halua syödä raskaasti, niin voi valita kasvisvaihtoehdon kuten rosolli.
        Päälle vielä väsymystä torjuvaa makoisa luumukeittoa tai kiisseliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei halua syödä raskaasti, niin voi valita kasvisvaihtoehdon kuten rosolli.
        Päälle vielä väsymystä torjuvaa makoisa luumukeittoa tai kiisseliä.

        Rosolli ei pidä kovin kauaa nälkää loitolla ja kiisselit vielä lisäävät nälän tunnetta. Kyllä ihminen tarvitsee proteiinia, ei pelkillä hiilihydraateilla pysy terveenä.


      • Anonyymi

        Niinpä.
        Ei kaikkien ole pakko tykätä samasta ruuasta ja jos joku tosiaan syö mieluummin lihapiirakoita jouluna kuin laatikoita ja kinkkua, niin mielestäni ihan turhaa motkottaa sellaisesta.
        Itse en ole esimerkiksi kinkkua syönyt jouluna vuosiin.
        Kalkkunafile ja jotain kalaa joulupöytään ja se on siinä. Aika usein joulupöydässäni on myös makkaraa, joko grilli- tai uunimakkaraa. Omasta mielestäni sopii jouluruuaksikin.


    • Anonyymi

      Jouluun kului 0 euroa. Halvaksi tuli.

    • Anonyymi

      Vaikka kiisselissä on paljon hiilihydraattia, niin se on kuitenkin makoisaa.

    • Anonyymi

      Minulla meni varmaan 250 euroa. En laskenut edes mutta ostin kaikenlaista kuten savulohta, sillii monta purkkia, lohen josta tein graavia, salaatteja ja kinkku makso 65 euroa. Kyllä sitä ruokaa menee yllättävän paljon mutta syömme vielä jouluruokaa 2-3 päivää.
      No ei haittaa mitä maksoi vaikka olen työtön niin jouluna pitää olla hyvät ruuat ja nais ystävä oli syömässä kuitenkin.
      Keväällä alkaa taas kalastuskausi ja kalaa tulee merestä niin tienaan rahaa.

      • Anonyymi

        Jouluruoka riittää hyvin aivan uuden vuoden porteille asti ja sitten voi taas ostaa
        ne perinteiset nakit ja perunasalaatit. Kyllä pyhinä pitää olla herkkuruokaa.
        Saa sitten myöhemmin pihistellä jos haluaa ja natustella keittoruokaa.


    • Anonyymi

      Makkaratkin kuuluu jouluun. Ainakin ennenaikaan niitä oli joulupöydässä, joten mikäs on ostaessa lihiksiä ja makkaroita.
      Köyhällä ja duunarillakin on siis joulu joka päivä.

      • Anonyymi

        Lihis ja Takaladon napalminakit onkin varsinainen makuelämys.
        Kitukoot viherpiipertäjät rehujensa kanssa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihis ja Takaladon napalminakit onkin varsinainen makuelämys.
        Kitukoot viherpiipertäjät rehujensa kanssa .

        Köyhyys on korvien välissä, jos ei kunnon kasviksia voi syödä ja jotain makkaroita ja lihiksiä vaan ihannoi.
        Ihan kunnon ruoka ei paljoa maksa ja on terveellistäkin! Meilläkin oli kalaa ja kalkkunaa, sekä erilaisia kasviksia, ruusukaalia ja salaatteja laatikoiden lisäksi. Ei maksanut mahdottomia, kun tarjouksesta ostettiin. Ruusukaalit oli -50% lapulla, tosi hyviä olivat keitettyinä. Pienellä rahalla koko perheelle ja vielä oli vieraitakin tapanina syömässä.


    • Anonyymi

      Niin ei tavallinen ruoka paljon maksa mutta tosi köhä ostaa kioskilta elintarvikkeet,niimpä tyhmyys. Toisaalla mangutaan ettei ole varaa kuin makarooniin huh kun ei käytetä järkeä.

    • Anonyymi

      Edelleen jäljellä jouluruokaa, kumma että maistuu paremmalta kuin jouluna. Teen tänään punakaalista, lihasta, porkkanoista laatikon.

    • Anonyymi

      Saakelin joulu, hirtti ryyppy kii. Juoma loppu. Vielä 1,5h niin saa lisää kaupasta. Piiiiitkä aika odottaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe