En etsi valtaa loistoa - tätä en voi nyt laulaa.

Anonyymi-ap

Jos laulaisin, olisin epärehellinen.
Siinä sanoituksessa on "en kultaakaan" - ja sehän ei pidä minun kohdalla paikkaansa.
Minun petini on parivuode ja viereinen tyyny on vapaa - eli etsin sitä kultaa sydämestäni. Siksi jätän laulun väliin.

Mutta hyvää joulua kaikille, eritoten jehovantodistajille. He ilmeisesti ovat palstalla eräitä kirjoittajia.

6

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En etsi toistenkaan kultaa -
      Joku on ollut kiinnostava - mutta, hänen entisensä on pilannut kiinnostuksen kohteen sydämen. Meillä on samanikäiset lapset- ja lapsenlapsiakin.
      Mutta, naisen entinen viinapää tekoineen, on nostanut niin suuret suojamuurit, ettei edes rakkaus pääse sinne sisälle.
      *En etsi lihallista silmäruokaa, vaan luomua, jonka ääntä haluaisin kuunnella.
      Keitellä kahvit, vaihtaa mielipiteitä, käydä ajelulla, jne.

      Kaikenlaista esitystä olen kuullut. Eräs lapsikastettu nainen, esitti, että hakisin irtosuhteita. Totesin, että en lennä kukasta kukkaan. Ensin varjellen itseni taudeilta. Olen mies, ja edustan miehuudessa uskollisuutta, ehkä häpäise teoillani miehen roolia elämässä, jonka tehtäväkuva on rakastaa sitä "kultaansa".

      Rakastin entistä, sen alusta loppuun asti, siunaten hänet haudanlepoon.
      Auringossa, tuulessa, sateessa, sekä tuiskussa. Rakkaus otti kopin, kun toisen elämän sisälle astui sairauden vieras, kysymättä lupaa. Kannoin häntä rakkaudella.

      Mutta, nykyään näyttää olevan niin, että vastapuoli katsoo ulkoista - mitä minä saan, ei sitä, mitä elämänvirta kuljettaa - lämmön, vedenvirtauksen - tuulen jne.
      Elämä on virta - se oletettu ulkoinen - se on katoava aika. Mikä luullaan tänään olevan IN- josta pidetään kiinni ja aika käy sen yli - sitä ei enää ole.

      Mutta, rakkautta voi rakentaa. Sen ääntä haluan antaa, ja sen kuulla omin korvin.

      Eli - siinä on se "kulta" - jota ei kuitenkaan omista, mutta sen lämmössä haluaa elää.
      Sitä ei voi pidättää, mutta sen paisteessa on lämmintä. Tavallaan rakkaus - on oikea ja terve vapaus - ei pakkoliitto. Ei lentävät särkyvät astiat, eikä kuhmuiset peltilautasetkaan. Kaulinta ei saa ulkoiluttaa. Ne eivät kuulu rakkauden Henkeen

      • Anonyymi

        Mustasukkaisuuden pakkoliitot ulkopuolelta katsottuna, on olleet hirvittävää katsottavaa.
        Joku on ruokkinut mieltään ko. sairastuttaa sitten elävän aivan rakkaudelle vierraaksi ajatukseksi.
        Olen katsonut mustasukkaisen miehen elämänlopun ruumispussissa, jossa ikäänkuin kosti vaimolleen. Olisi ollut muukin mahdollisuus olemassa.
        Olen nähnyt harmaapäämiehen vahtaavaan vaimoaan, kun hän hankkii ravintolan tiskintakana leipää kotiin. Miehen luulo, että tätä harmaapäävaimoaan miehet kuolaavat kentällä. Kaikkeen se ihminen sitoo itsensä, luuloihinsa.

        Tällainen ei ole rakkautta, vaan on elämä annettu vieraalle vallalle - vallan, sekä kahleen, joka karkoittaa rakkauden siitä huonekunnasta..

        Omani sai vuosikymmenet tulla ja mennä - harrastuksiin, matkoille jne. Me luotettiin toisiimme.
        Rakkaus yhdisti uskollisuuden. Kun ikää karttui - siis itselle, kuulin viidenkympin villityksestä. Varustauduin sitäkin varten niin, että käänsin eteisessä kengänkärjet tupaanpäin, jos se tauti iskisi. Juoksu lähteisi omaan makuuhuoneeseen, jos kiire tulisi.

        Mutta, se tieten ja tiedostava terve rakkaus esti sairauden puhkeamisen. Minun kehoni, ei ollut minun, vaan vaimoni. Samoin hän ajatteli- hänen kehonsa oli minun ja näin jaoimme se ihanan rakkauden raikkaan veden kotona. Se vei kaiken muun janon pois.

        Tavallaan rukouksen ajaksi - siinä erosimme toisistamme- eli annoimme Pyhyydelle ajan.

        Sen rakkauden tähden haluan tämä tuoda siksi esiin, että jos joku etsii itselleen tervettä tapaa elää liittosuhteessa, sen puutarhan hoito on omissa käsissä.
        Se joko kukkii, tai ei kuki. Toiselta ei voi mitään vaatia, kun ketään emme täällä elämässä omista. Saamme nauttia elämästä, mutta sitä elämää on hoidettava.

        Se, mitä kylvää, sen sitten löytää. ... Joulu tuo moneen perheeseen väkivallan. Esitän miehelle kysymyksen. Näinkö me edustamme perheenpäätä - rakastaen sitä heikompaa astiaa, niinkuin Kristus seurakuntaa. Häpäisemmekö me miesnäkökulman ja edustuksen, että maailmalla pidetään meitä väkivaltaisena maana.
        Miksi? Miksi pitää sielussaan kantaa vihaa- perheen sisälläkin?
        Olisiko muutoksen joulu? Se olisi lahja perheelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustasukkaisuuden pakkoliitot ulkopuolelta katsottuna, on olleet hirvittävää katsottavaa.
        Joku on ruokkinut mieltään ko. sairastuttaa sitten elävän aivan rakkaudelle vierraaksi ajatukseksi.
        Olen katsonut mustasukkaisen miehen elämänlopun ruumispussissa, jossa ikäänkuin kosti vaimolleen. Olisi ollut muukin mahdollisuus olemassa.
        Olen nähnyt harmaapäämiehen vahtaavaan vaimoaan, kun hän hankkii ravintolan tiskintakana leipää kotiin. Miehen luulo, että tätä harmaapäävaimoaan miehet kuolaavat kentällä. Kaikkeen se ihminen sitoo itsensä, luuloihinsa.

        Tällainen ei ole rakkautta, vaan on elämä annettu vieraalle vallalle - vallan, sekä kahleen, joka karkoittaa rakkauden siitä huonekunnasta..

        Omani sai vuosikymmenet tulla ja mennä - harrastuksiin, matkoille jne. Me luotettiin toisiimme.
        Rakkaus yhdisti uskollisuuden. Kun ikää karttui - siis itselle, kuulin viidenkympin villityksestä. Varustauduin sitäkin varten niin, että käänsin eteisessä kengänkärjet tupaanpäin, jos se tauti iskisi. Juoksu lähteisi omaan makuuhuoneeseen, jos kiire tulisi.

        Mutta, se tieten ja tiedostava terve rakkaus esti sairauden puhkeamisen. Minun kehoni, ei ollut minun, vaan vaimoni. Samoin hän ajatteli- hänen kehonsa oli minun ja näin jaoimme se ihanan rakkauden raikkaan veden kotona. Se vei kaiken muun janon pois.

        Tavallaan rukouksen ajaksi - siinä erosimme toisistamme- eli annoimme Pyhyydelle ajan.

        Sen rakkauden tähden haluan tämä tuoda siksi esiin, että jos joku etsii itselleen tervettä tapaa elää liittosuhteessa, sen puutarhan hoito on omissa käsissä.
        Se joko kukkii, tai ei kuki. Toiselta ei voi mitään vaatia, kun ketään emme täällä elämässä omista. Saamme nauttia elämästä, mutta sitä elämää on hoidettava.

        Se, mitä kylvää, sen sitten löytää. ... Joulu tuo moneen perheeseen väkivallan. Esitän miehelle kysymyksen. Näinkö me edustamme perheenpäätä - rakastaen sitä heikompaa astiaa, niinkuin Kristus seurakuntaa. Häpäisemmekö me miesnäkökulman ja edustuksen, että maailmalla pidetään meitä väkivaltaisena maana.
        Miksi? Miksi pitää sielussaan kantaa vihaa- perheen sisälläkin?
        Olisiko muutoksen joulu? Se olisi lahja perheelle.

        Oletko ajatellut tuoda päivittäin kukkasia vaimollesi?
        Rakkauden puutarhan kukat, päivittäin, että hän kuulee sydämesi halullisuuden kauneuteen, on parhaimmat kukat.
        Minä rakastan sinua! Ihana kukka. Sitä puoliso haluaa kuunnella. Kun hyvin hoitaa oman puurtarhan ja alkaa tuomaan säännöllisesti kukat - se pitää perhesuhteet kunnossa.

        Tätä meillä harjoitettiin. Sanoin armeijassa - että kun saan vaimon, kerron rakkaudesta hänelle joka päivä. Sen lupauksen pidin ja se varmaan oli meidän pitkän avioliiton salaisuus.
        Vaimo tykkää kukista, tai tykkäsi.


    • Anonyymi

      Tähän lauluun pitäisi liittää sisältövaroitus; - "Sisältää äärimmäisyyksiin menevää itsepetosta"

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7741
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      77
      3764
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1323
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1087
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1022
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1007
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      833
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      718
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      715
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      663
    Aihe