Rauhallista joulua ja hyvää uutta vuotta kaikille tasapuolisesti

Rauhallista joulua ja hyvää uutta vuotta kaikille tasapuolisesti. On ollut antoisaa jakaa ajatuksia ja väitellä kanssanne. Erityiskiitoksen ansaitsee Moses_Zuckerkandl Pielaveden lestojen joukossa, vaikka en sitten Hessu ollutkaan. Yliopistomies kuitenkin toisin kuin hän, koulupudokas ja mielenterveyskuntoutuja.

Siinolle rakkaita terkkuja New Yorkista!

Olen täällä joulun ajan vävypojan vanhempien luona. Pikkaisen ärsyttää, kun ne touhuaa hanukan vuoksi, jutkuja kun ovat. No, me olemme kaikki ateisteja syntymästä asti, joten otetaan maljat sille! Jookos? :)

40

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja kyllä. Kello on täällä nyt 3:43, mutta en ole vieläkään nukahtanut. Sitä se jet lag teettää.

      • Nukuin illalla ja heräsin puolilta öin, mutta en päässyt uudelleen uneen.


    • Anonyymi

      Varma _ Tieto toivottaa hyvää Joulua

      • Anonyymi

        Oletko sinäkin New Yorkissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinäkin New Yorkissa?

        Tampereella olen
        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella olen
        Varma Tieto

        Oletko aivan varma, että olet juuri Tampereella?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella olen
        Varma Tieto

        Kävitkö Jouluyön messussa? Siinohan prässäsi sinua niin, että jouduit luopumaan toisen polven ateismistasi ja kääntymään katolilaiseksi. Ajattelin, että joko ole katolilainen ja kävit messussa?


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Kävitkö Jouluyön messussa? Siinohan prässäsi sinua niin, että jouduit luopumaan toisen polven ateismistasi ja kääntymään katolilaiseksi. Ajattelin, että joko ole katolilainen ja kävit messussa?

        Hyvä kuulla, että ateismi lyö leiviltä hihhulismin.


    • Erityiskiitoksen ansaitsee Moses_Zuckerkandl Pielaveden lestojen joukossa...rakkaita terkkuja New Yorkista! Olen täällä joulun ajan vävypojan vanhempien luona."

      Harmi, että olet New Yorkissa appivanhempien luona. Olisin kutsunut joulukahveille sukutilallemme Pielaveden Kirkkosaareen.

      • Anonyymi

        Katsotaan sitten syksyllä marjan ja sienen poiminnan aikana uudestaan tämä tarjous. Olisihan se mukava naureskella palstan päättömimpiä juttuja keksivän miehen körilään kanssa.

        Jaatko muuten vaimosi? Omani alkaa olla jo niin vanha, että ei siitä saa iloa irti. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsotaan sitten syksyllä marjan ja sienen poiminnan aikana uudestaan tämä tarjous. Olisihan se mukava naureskella palstan päättömimpiä juttuja keksivän miehen körilään kanssa.

        Jaatko muuten vaimosi? Omani alkaa olla jo niin vanha, että ei siitä saa iloa irti. :)

        ”Olisihan se mukava naureskella palstan päättömimpiä juttuja keksivän miehen körilään kanssa.”

        Mukava, että käsityksesi on muuttunut hintelästä marjanpoimijasta miehen körilääksi. Ilmeisesti vakuuttava argumentointini on vaikuttanut tähän mielenmuutoksen?

        ”Jaatko muuten vaimosi?”

        Meillä ateisteilla naiset päättävät itse, kenelle jakavat. Se on siis sinun ja vaimoni välinen asia. Toki kotipuolessa on sellainen köriläs, että tuskin ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen…mutta eihän sitä koskaan tiedä.


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ”Olisihan se mukava naureskella palstan päättömimpiä juttuja keksivän miehen körilään kanssa.”

        Mukava, että käsityksesi on muuttunut hintelästä marjanpoimijasta miehen körilääksi. Ilmeisesti vakuuttava argumentointini on vaikuttanut tähän mielenmuutoksen?

        ”Jaatko muuten vaimosi?”

        Meillä ateisteilla naiset päättävät itse, kenelle jakavat. Se on siis sinun ja vaimoni välinen asia. Toki kotipuolessa on sellainen köriläs, että tuskin ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen…mutta eihän sitä koskaan tiedä.

        Vaimosi tykkäisi ympärileikatusta. Minulla on sellainen, mutta sinullapa ei olekaan. Ähäkutti! :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaimosi tykkäisi ympärileikatusta. Minulla on sellainen, mutta sinullapa ei olekaan. Ähäkutti! :)

        ”Vaimosi tykkäisi ympärileikatusta.”

        Mitä eroa sillä on naturaaliin verrattuna?

        ”…mutta sinullapa ei olekaan.”

        Mistä tiedät? Muistaakseni emme ole harrastaneet seksiä.


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ”Vaimosi tykkäisi ympärileikatusta.”

        Mitä eroa sillä on naturaaliin verrattuna?

        ”…mutta sinullapa ei olekaan.”

        Mistä tiedät? Muistaakseni emme ole harrastaneet seksiä.

        Kritisoit voimakkaasti ympärileikkausta ja taistelet sitä tapaa vastaan, joten et selvästikään ole ympärileikattu, kun et tiedä mitään sen eduista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kritisoit voimakkaasti ympärileikkausta ja taistelet sitä tapaa vastaan, joten et selvästikään ole ympärileikattu, kun et tiedä mitään sen eduista.

        Ja mitä nämä edut ovat?


    • Hyvää uutta vuotta ja rauhallista joulun aikaa myös täältä rapakon takaa sinne päin.

      • Anonyymi

        Ei saatana 😂😂😂

        Onko teillä helluntaiseurakunnan yhteismatka rapakon taakse kun sinäkin olet siellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saatana 😂😂😂

        Onko teillä helluntaiseurakunnan yhteismatka rapakon taakse kun sinäkin olet siellä?

        Suomi on rapakon takana sekin, jos katsotaan New Yorkista tänne päin.

        Mutta tämä taitaa olla niin vaikea asia että et voi sitä koulupudokkaan aivoillasi käsittää?


    • Anonyymi

      Synnytään ateisteiksi? Olen eri mieltä.

      "Mutta kysypä eläimiltä, niin ne opettavat sinua, ja taivaan linnuilta, niin ne ilmoittavat sinulle; tai tutkistele maata, niin se opettaa sinua, ja meren kalat kertovat sinulle. Kuka kaikista näistä ei tietäisi, että Herran käsi on tämän tehnyt, hänen, jonka kädessä on kaiken elävän sielu ja kaikkien ihmisolentojen henki?" (Raamattu, Job)

      Kaikki eläimet tasangoilla kuulivat Hänestä ja tiesivät Hänet.
      Ja kaikki linnut ilmassa kuulivat ja tiesivät Hänestä.
      Kaikki asiat tiesivät, jotka Hän on tehnyt ymmärtämään, kun Hän puhuu heille -
      linnut, eläimet ja ihmiset. (mustajalkaintiaanien tradition sanoista)

      Ennenkun äiti maa syntyi, oli kaikki veden peitossa. (cheyennien uskomus maan synnystä ennen raamattua)

      Jumalan valtakunta on ihmisissä ja ympärillämme. Ei puusta ja kivestä tehdyissä rakennuksissa. Jos halkaiset puun niin minä olen siellä. jos nostat kiven, niin minä olen siinä, joka ymmärtää näiden sanojen merkityksen, ei kuole koskaan.
      (ote Tuomaan evankeliumista; sanojen kerrotaan olevan ainoat oikeat vääristelemättömät Jeesuksen sanat. Vatikaani ei ole hyväksynyt tätä vaan pitää sanoja harhaoppina)

      "Hänen, shamaanin sallittiin päästä Jumalan läheisyyteen. Hän ei nähnyt Jumalaa tässä maailmassa vaan toisessa, joka on kaukana meidän maailmastamme. Jumala oli pukeutunut päivään, kirkkaimpaan mitä milloinkaan on nähty. Päivään, joka oli vuosien mittainen ja jatkui loputtomiin. Koko tämä maailma oli laskettu Hänen päälleen niin, että Hänessä saattoi nähdä maan ja kaiken mitä maa päällään kantaa... kaiken hyvän ja kauniin saattoi Hänessä nähdä, aivan kuin olisi katsellut maata."

      Anna meidän johtajallemme viisautta ja ymmärrystä.
      Suojele sotureitani, ja tuo heidät terveinä takaisin.
      Anna nuorille iloa ja rakkautta.
      Anna vanhuksille terveyttä ja pitkä elämä niin, että he pysyvät kauan meidän luonamme.
      Tee viholliseni voimakkaiksi ja rohkeiksi, jotta minun ei tarvitsisi hävetä jäätyäni tappiolle.
      Anna minun elää, jokainen päivä niin, että rukoukseni illalla ei ole turha. (Mustajalkaintiaanisoturin rukous)

      Luojan ohjeet on kirjoitettu meidän omatuntoomme ja ajatuksiimme. Ne on kirjoitettu luonnon pyhiin kirjoituksiin, jotka jokainen osaa lukea. Ne on kirjoitettu päivittäisiin luonnonilmiöihin - ruohoon, puihin, kaikkeen kasvavaan, tuuleen, ukkoseen, sateeseen, tähtien salaisuuksiin... kaikki nämä henkiset olennot ovat meidän oppaitamme. (Akwesasne)

      Rakastan näitä ihmisiä, jotka ovat rehellisiä ilman lakeja, ja joilla ei ole köyhälistö kortteleita.
      He pitävät käskyt ilman, että olisivat lukeneet ne, tai kuulleet niistä saarnattavan kirkossa.
      He eivät vanno, eivätkä lausu turhaan Jumalan nimeä.
      He rakastavat lähimmäistään niinkuin itseään.
      He palvelevat Jumalaa ilman raamattua, ja uskovat, että Jumala rakastaa heitä.
      Heillä on uskonto kaikkialla sama, eikä heillä ole uskonnollisia vihamielisyyksiä.
      He eivät nostaneet kättään minua vastaan, eivätkä varastaneet omaisuuttani...
      He pitävät itsellään sen mikä on heidän - ilman avaimia ja lukkoja.
      He tekevät aina parhaansa, ja kuinka paljon rakastankaan näitä ihmisiä, jotka eivät rakasta rahaa! ( taidemaalari George Catlin mandanista)

      Sinä olet pyhittänyt maan ja myös minun ruumiini.
      Siksi tahdon Sinun nimessäsi pitää maata pyhänä,
      kunnioittaa, jokaista ruohon kortta, kukkia ja puita.
      Minun sieluni kasvaa kaiken elollisen, kunnioittamisesta
      ja ruumiini voimistuu Sinun aurinkosi ja kuun kierrosta. ( shamaanin rukous)

      Kun ihmisen tulee aika lähteä tästä maailmasta niin hänen pitäisi mennä Jumalan luokse. Siellä hänen on hyvä olla. Meidän tulee suunnata ajatuksemme tähän tapaamiseen. Älkää ajatelko mitään pahaa. Pyrkikää ajattelemaan sitä hyvää mitä Jumala on meille antanut, kun saavumme tuon puoleiseen tapaamme siellä isämme, äitimme, lapsemme ja sisaruksemme, jos olemme valmistautuneet lähtemään sinne missä esi-isämme ovat niin silloin olemme onnellisia. Kaikki näyttää, sillä kauniimmalta kuin täällä. Kaikki näyttää uudelta. Siellä ei loista aurinko vaan valo, joka on aurinkoa kirkkaampi. Luoja laittaa sen loistamaan omalla voimallaan. (lenape soturi)

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Voimia koettelemukseen 😂😂😂


      • Ei nämä Hessu nyt oikein vakuuta. Sinä katselet Alkon hinnastoista viinejä, keittokirjasta ruokalajeja ja linkkaat jotain New Yorkin tapahtumalippujen ostosivuja ja fantasioit viettäväsi jotain luksuselämää, vaikka todellisuudessa trollailet kotoa käsin 😂😂😂


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Ei nämä Hessu nyt oikein vakuuta. Sinä katselet Alkon hinnastoista viinejä, keittokirjasta ruokalajeja ja linkkaat jotain New Yorkin tapahtumalippujen ostosivuja ja fantasioit viettäväsi jotain luksuselämää, vaikka todellisuudessa trollailet kotoa käsin 😂😂😂

        Unohdit sen, että olen kuntoutumassa ja minulla ei ole kotia. Jossakin päin Suomea suunnittelen seuraavaa iskua ateismin ytimeen eli sinun sieluusi. Heh !


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Ei nämä Hessu nyt oikein vakuuta. Sinä katselet Alkon hinnastoista viinejä, keittokirjasta ruokalajeja ja linkkaat jotain New Yorkin tapahtumalippujen ostosivuja ja fantasioit viettäväsi jotain luksuselämää, vaikka todellisuudessa trollailet kotoa käsin 😂😂😂

        Olen juhlapuhuja seuraavassa hellareiden suuressa kokouksessa. Tule kuuntelemaan. Voi olla, että sanon Laiska-Jaakon ihan nimeltä. No, raha se on joka ratkaisee. Saan ihan vitusti rahaa satuilemalla ja kertomalla korkeakoulutaustastani. Kirjoja menee kaupan... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen juhlapuhuja seuraavassa hellareiden suuressa kokouksessa. Tule kuuntelemaan. Voi olla, että sanon Laiska-Jaakon ihan nimeltä. No, raha se on joka ratkaisee. Saan ihan vitusti rahaa satuilemalla ja kertomalla korkeakoulutaustastani. Kirjoja menee kaupan... :)

        Jostain syystä ihmiset tykkäävät, kun heille puhutaan paskaa.
        En käsitä, mistä se johtuu.


    • "Siinolle rakkaita terkkuja New Yorkista!"

      Kiitos kiitos! Terkkuja täältäkin ja hyvää joulua!
      Onko siellä kovasti lumitöitä riittänyt? New Yorkiin taitaa sataa amerikkalaiseen tyyliin valtavasti suuremmin lunta kuin muualle maailmaan. Kaiken pitää olla niin isoa ja komeaa. Jopa lumihanget.

      • Limousine juuttui hankeen joo, mutta kuski sitä lapioi irti monta tuntia, niin että pääsimme kiertoajelulle Manhattanin saarelle. Asumme täällä Brooklynissä Woody Allenin naapurissa.

        Paikallisista juutalaisista suurin osa on ateisteja, ihan kuten Israelissakin. :)


      • Heh kirjoitti:

        Limousine juuttui hankeen joo, mutta kuski sitä lapioi irti monta tuntia, niin että pääsimme kiertoajelulle Manhattanin saarelle. Asumme täällä Brooklynissä Woody Allenin naapurissa.

        Paikallisista juutalaisista suurin osa on ateisteja, ihan kuten Israelissakin. :)

        Eli sinä olet kuitenkin G-4-G:n kanssa New Yorkissa. Onko teillä samat appivanhemmat? Oletteko G-4-G:n kanssa moderni miespari, jonka tytär on naimisissa amerikanjuutalaisen kanssa? 😂😂😂


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Eli sinä olet kuitenkin G-4-G:n kanssa New Yorkissa. Onko teillä samat appivanhemmat? Oletteko G-4-G:n kanssa moderni miespari, jonka tytär on naimisissa amerikanjuutalaisen kanssa? 😂😂😂

        Just joo. :)


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Eli sinä olet kuitenkin G-4-G:n kanssa New Yorkissa. Onko teillä samat appivanhemmat? Oletteko G-4-G:n kanssa moderni miespari, jonka tytär on naimisissa amerikanjuutalaisen kanssa? 😂😂😂

        Huomaa se, että G-4-G on kertakäyttönikki. Omistaja unohti salasanan ja kun ei linkittänyt mail-osoitetta, niin ei saa sitä enää auki.

        Miten voin tietää tämän ellen ole G-4-G?

        Kas siinäpä kysymys johon ripulivajakki ei osaa vastata. Tai osaa tietenkin ja kun on niin tyhmä, niin vastaa ja solvaa koulupudokasta karkein sanoin. :)


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Eli sinä olet kuitenkin G-4-G:n kanssa New Yorkissa. Onko teillä samat appivanhemmat? Oletteko G-4-G:n kanssa moderni miespari, jonka tytär on naimisissa amerikanjuutalaisen kanssa? 😂😂😂

        Mulju ja bentsot teki tepposen. En muistanutkaan, että G-4-G oli avaaja sen sijaan, että se olisin ollut minä, palstan trolli ja ikivajakki, biologian opiskelija evp.


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Eli sinä olet kuitenkin G-4-G:n kanssa New Yorkissa. Onko teillä samat appivanhemmat? Oletteko G-4-G:n kanssa moderni miespari, jonka tytär on naimisissa amerikanjuutalaisen kanssa? 😂😂😂

        Ne m'oublie pas


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne m'oublie pas

        No ei saatana, onko teitä kolmaskin? Ennen sulla oli tosiaan nikki yksi-kolmesta 😂😂😂


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        No ei saatana, onko teitä kolmaskin? Ennen sulla oli tosiaan nikki yksi-kolmesta 😂😂😂

        Anteeksi luin Raamattuani ja luulin kuulevani Jumalan äänen
        nyt kakkasin housuuni
        Neom'oulaba lie paska housus
        Krisuksen nimessä haju on mielestäni valtava


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        No ei saatana, onko teitä kolmaskin? Ennen sulla oli tosiaan nikki yksi-kolmesta 😂😂😂

        Siitä minulla ei ole muistikuvaa. Lienenkö ollut muljuissa, kun en sitä muista? :)


    • Anonyymi

      Kannot hajoaa metsäänsä.

      • Anonyymi

        Ei niitä sinne kannata kantaa.


    • Anonyymi

      Hullui allihuuppa!

      • Anonyymi

        Suomalainen kansanperinne ei katoa milloinkaan.


    • Anonyymi

      Sinä olet hullu! Suuri oppi on pistänyt pääsi sekaisin. Luulet Jessen heränneen kuolleista, vaikka häntä ei ole edes olemassa. On vain Lähi-Idän satuolento samoin kuin Krishnat ja muut sen semmoiset satuolentoja ovat Mohammedista lähtien. Ei voi ketään pelastaa, kun reppana on mielikuvituksen tuotetta, ja vaikka olisi ollut joskus elävä ihminen, niin nyt ei enää elä vaan on kuollut ja maan mullaksi muuttunut. Voi käyttää perunapellossa tai kukkapenkissä multana, mutta ei kasva hyvää hedelmää. Hah !

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe