Ateistit takamus ylös penkistä

Anonyymi-ap

Ylipainosta huolimatta nyt ylös sieltä kuulemaan Luukkaan evankeliumia. Kyreniys oli Syyrian käskynhaltija, siinä sanotaan. Joosef meni Betlehemiin Marian kanssa.

Paimenet näkivät Herran enkelin, jotka pelästyivät. Mutta enkeli ilmoittikin suuren ilon.

Kerron tämän ateisteille, jotka eivät tietenkään kuuntele mitään järkevää, odottavat vain raskautettua joulua konserttiaan.

NYT JUMALALLE KUNNIA! lauloivat enkelit. Niin pitäisi ateistienkin sanoa!

41

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt ortodoksit laulavat Herra Armahda ja rukoilevat rauhallisia aikoja ja merellä kulkevien ja vankilaan joutuneiden puolesta, että Herra päästäisi heidät hädästä.

Kyllä tuota kannattaisi ateistienkin kuunnella ja ottaa opikseen!

• Anonyymi
      • Anonyymi

Tuollaiset pienet historialliset virheet eivät merkitse uskovalle mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eihän toki tietenkään. Se loppu, mikä ei ole historiallisesti väärin, on muilta kulttuureilta peräisin olevaa mytologiaa. Esimerkiksi enkelit on pöllitty muinaisten sumeerien kansantaruista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät tietenkään merkitse, mutta normaalille ihmiselle ne kertovat kaiken oleellisen Raamatun luotettavuudesta. Kun n. 100 jaa kerrtaan vain 100 vuotta vanhoista aikoinaan varsin hyvin dokumentoiduista hallitsijoista ja silti menee reisille, niin mikä sitten on luotettavuus, kun joskus 600 - 400 eaa on kirjoitettu 1000-1500 vuotta aiemmin eläneestä Aabrahamista ja Mooseksesta, joista ei ollut mitään muuta kuin mahdollisia urbaanilegendoja?

• ”Paimenet näkivät Herran enkelin, jotka pelästyivät.”

Tämä on kyllä ihan uutta tietoa minulle. Herran enkelit pelästyivät. Paimeniako? Vai pimeyttä?

• Anonyymi

NYT ateistienkin KUNNIA!. Niin pitäisi teistienkin sanoa!

• Anonyymi

Ateismi on monimuotoinen ilmiö, joka on ilmennyt historian aikana eri tavoin erilaisissa yhteiskunnissa. Samoin on myös jokaisella ateismia harjoittavalla ateistilla oma henkilökohtainen ateisminsa, joka koostuu erilaisista asioista, joilla ateismia harjoitetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ateismi on monimuotoinen ilmiö, joka on ilmennyt historian aikana eri tavoin erilaisissa yhteiskunnissa. Samoin on myös jokaisella ateismia harjoittavalla ateistilla oma henkilökohtainen ateisminsa, joka koostuu erilaisista asioista, joilla ateismia harjoitetaan.

Mikä siinä ateismissa monimuotoista on kun ei usko jumalia olevan olemassa niin on ateisti, häntä vaivaa jumaluskon puute aivan kuin tervettä vaivaa sairauden puute, köyhää rahan puute jne... siis tiivistettynä ateismi on puutetta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä siinä ateismissa monimuotoista on kun ei usko jumalia olevan olemassa niin on ateisti, häntä vaivaa jumaluskon puute aivan kuin tervettä vaivaa sairauden puute, köyhää rahan puute jne... siis tiivistettynä ateismi on puutetta,

Uskominen on myös puutetta. Älyn puutetta pääasiassa ja sen myötä uskovalta puuttuu kaikki. Ja puutetta täytyy täydentää saduilla ja sepitteillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskominen on myös puutetta. Älyn puutetta pääasiassa ja sen myötä uskovalta puuttuu kaikki. Ja puutetta täytyy täydentää saduilla ja sepitteillä.

Olet kasvanut sairaassa uskonnollisessa lahkossa. Terveet uskovaiset ovat menestyviä älykkäitä ystävällistä kunnon väkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet kasvanut sairaassa uskonnollisessa lahkossa. Terveet uskovaiset ovat menestyviä älykkäitä ystävällistä kunnon väkeä.

Olen ollut ateisti koko ikäni. Ihmettelin jo 8-vuotiaana, miten ihmeessä uskotaan olemattomaan jumalaan. Jumalahan on oman mielen luomus. Mutta uskominen ei tee jumalaa todelliseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ollut ateisti koko ikäni. Ihmettelin jo 8-vuotiaana, miten ihmeessä uskotaan olemattomaan jumalaan. Jumalahan on oman mielen luomus. Mutta uskominen ei tee jumalaa todelliseksi.

Jumalaa ei tieteen keinoin voida todistaa olevaksi eikä olemattomaksi. Jumalaan voi vain uskoa tai olla uskomatta
        Voit jatkaa ihmettelyä asia ei siitä muutu
        Jumalaan edelleen uskotaan tai ollaan uskomatta
        Sinun ihmettelyllä ei ole mitään merkitystä
        Voit jatkaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumalaa ei tieteen keinoin voida todistaa olevaksi eikä olemattomaksi. Jumalaan voi vain uskoa tai olla uskomatta
        Voit jatkaa.

"Jumalaa ei tieteen keinoin voida todistaa olevaksi..."

Totta kai voidaan todistaa. VT on täynnä kertomuksia antropomorfisesta Jumalasta, joka likinäköisenä etsii Aatamia Eedenin puutarhan kätköistä, katuu sydämessään sitä, että loi , painii Jaakobin kanssa ja niin edelleen. VT:n Jumalalta voisi ottaa jopa tieteellisen sydänsähkökäyrän. Ei muuta kuin tuokaa Jumala laboratorioon niin todistetaan asia.

9 Herra Jumala huusi miestä ja kysyi: »Missä sinä olet?»

6 hän katui, että oli tehnyt ihmisen, ja murehti sitä sydämessään.

7 Ja Herra sanoi: »Minä pyyhin maan päältä ihmisen, jonka olen luonut, ja ihmisen mukana karjaeläimet, pikkueläimet ja taivaan linnut, sillä minä kadun, että olen ne tehnyt.»

25 Vain Jaakob itse jäi toiselle rannalle. Siellä muuan mies paini hänen kanssaan aamunsarastukseen saakka.

• Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

"Jumalaa ei tieteen keinoin voida todistaa olevaksi..."

Totta kai voidaan todistaa. VT on täynnä kertomuksia antropomorfisesta Jumalasta, joka likinäköisenä etsii Aatamia Eedenin puutarhan kätköistä, katuu sydämessään sitä, että loi , painii Jaakobin kanssa ja niin edelleen. VT:n Jumalalta voisi ottaa jopa tieteellisen sydänsähkökäyrän. Ei muuta kuin tuokaa Jumala laboratorioon niin todistetaan asia.

9 Herra Jumala huusi miestä ja kysyi: »Missä sinä olet?»

6 hän katui, että oli tehnyt ihmisen, ja murehti sitä sydämessään.

7 Ja Herra sanoi: »Minä pyyhin maan päältä ihmisen, jonka olen luonut, ja ihmisen mukana karjaeläimet, pikkueläimet ja taivaan linnut, sillä minä kadun, että olen ne tehnyt.»

25 Vain Jaakob itse jäi toiselle rannalle. Siellä muuan mies paini hänen kanssaan aamunsarastukseen saakka.

Eipä tiedettä noissa ole yhtään mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

Eipä tiedettä noissa ole yhtään mitään.

Et taida ymmärtää mitä tiede on? Nuo ovat väittämiä. Ne voidaan osoittaa tieteellisesti todeksi tai epätodeksi kun tuodaan Jahve -niminen kaveri laboratorioon tutkittavaksi. Toki uskovaisten pitää taipua siihen, että näillä säännöillä pelataan eikä niitä sitten muuteta. Sitä on falsifioitavuus. Toki uskovaiset eivät tähän taivu vaan maalitolpat on siirtynyt 2000 vuotta kun ilmiöille on löydetty jokin muu selitys ja Jumala on työnnetty aina uuteen ja ahtaampaan tiedon aukkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vammastaan ja puutteellisuudestaan huolimatta.

• Anonyymi

Et taida ymmärtää mitä tiede on? Nuo ovat väittämiä. Ne voidaan osoittaa tieteellisesti todeksi tai epätodeksi kun tuodaan Jahve -niminen kaveri laboratorioon tutkittavaksi. Toki uskovaisten pitää taipua siihen, että näillä säännöillä pelataan eikä niitä sitten muuteta. Sitä on falsifioitavuus. Toki uskovaiset eivät tähän taivu vaan maalitolpat on siirtynyt 2000 vuotta kun ilmiöille on löydetty jokin muu selitys ja Jumala on työnnetty aina uuteen ja ahtaampaan tiedon aukkoon.

Tiede ei ole kiinnostunut jumalista, tiede on tavallista arkijärkeä ei mitään yliluonnollista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vammastaan ja puutteellisuudestaan huolimatta.

Juu eivät ne vaikuta kun uskoo itseensä ja Jumalan apuun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiede ei ole kiinnostunut jumalista, tiede on tavallista arkijärkeä ei mitään yliluonnollista

Tieteessä voidaan tutkia vain fyysisiä asioita, ei jumalia.

Tieteellinen materialismi pitää mahdottomana ei-fyysisen olevaisuuden: sen, josta ateistit uskovat universumin syntyneen. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Tieteessä voidaan tutkia vain fyysisiä asioita, ei jumalia.

Tieteellinen materialismi pitää mahdottomana ei-fyysisen olevaisuuden: sen, josta ateistit uskovat universumin syntyneen. :)

” Tieteessä voidaan tutkia vain fyysisiä asioita, ei jumalia.”

Kyllä VT väittää Jumalaa fyysiseksi ja jopa sydämen omaavaksi. Eikös tällaiselta Jumalalta voi ottaa ihan sydänsähkökäyrän?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voit jatkaa.

Suunta näyttää olevan vain se, että hývin monet muutkin ihmiset ihmettelevät uskomista. Vuosi vuodelta heitä on yhä enemmän. Tottakai minä jatkan ja oikeaan suuntaan. eihän minun tarvitse kuin odottaa.

• Anonyymi

” Tieteessä voidaan tutkia vain fyysisiä asioita, ei jumalia.”

Kyllä VT väittää Jumalaa fyysiseksi ja jopa sydämen omaavaksi. Eikös tällaiselta Jumalalta voi ottaa ihan sydänsähkökäyrän?

Tiede ei ole kiinnostunut VT stä eikä mistään uskonnollisesta kirjallisuudesta. Sydänfilmiä lääketiede käyttää ei vanhaa eikä uutta testamenttia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suunta näyttää olevan vain se, että hývin monet muutkin ihmiset ihmettelevät uskomista. Vuosi vuodelta heitä on yhä enemmän. Tottakai minä jatkan ja oikeaan suuntaan. eihän minun tarvitse kuin odottaa.

Ihmettely on täysin sallittua ei sitä kukaan kiellä

• Anonyymi kirjoitti:

Tiede ei ole kiinnostunut VT stä eikä mistään uskonnollisesta kirjallisuudesta. Sydänfilmiä lääketiede käyttää ei vanhaa eikä uutta testamenttia

"Tiede ei ole kiinnostunut VT stä eikä mistään uskonnollisesta kirjallisuudesta. "

No mitä vittua venkoilet. Äsken väitit, että tieteessä voidaan tutkia fyysisiä asioita. VT väittää Jahvea fyysiseksi. Tiede voi siis tutkia Jahvea. Riittää vaan, että hihhulit tuovat Jahven tutkittavaksi. Jahvea on yritetty tutkia noin 1500 vuotta siinä onnistumatta. On selvää, ettei moderni tiede enää yritä todistella häntä olemassaolevaksi, mutta ei se pois sulje sitä, etteikö voitaisi tutkia. Olet ihan saatanan tyhmä venkoilija etkä tiedä tieteestä hölkäsen pöläystä, vitun lobotomian läpi käynyt Varma_Tieto 😂😂😂

• Anonyymi

"Tiede ei ole kiinnostunut VT stä eikä mistään uskonnollisesta kirjallisuudesta. "

No mitä vittua venkoilet. Äsken väitit, että tieteessä voidaan tutkia fyysisiä asioita. VT väittää Jahvea fyysiseksi. Tiede voi siis tutkia Jahvea. Riittää vaan, että hihhulit tuovat Jahven tutkittavaksi. Jahvea on yritetty tutkia noin 1500 vuotta siinä onnistumatta. On selvää, ettei moderni tiede enää yritä todistella häntä olemassaolevaksi, mutta ei se pois sulje sitä, etteikö voitaisi tutkia. Olet ihan saatanan tyhmä venkoilija etkä tiedä tieteestä hölkäsen pöläystä, vitun lobotomian läpi käynyt Varma_Tieto 😂😂😂

Kaikkin aikani menee kaltaistesi uskonlahkoihin kuuluvan narsistin opastukseen.
        Lue nyt ajatuksella tieteen ja uskonnon suhteesta.

Tieteen ja uskontojen tekemät todellisuutta koskevat väittämät perustuvat erilaisiin menetelmiin. Uskonnot nojaavat usein erilaisiin uskonnollisiin auktoriteetteihin, kuten ilmestyksiin tai pyhiin kirjoituksiin, kun taas tiede nojaa havaintoihin ja toistettavissa oleviin kokeisiin.

Jahve ja muut uskomasi auktoriteetit eivät kuulu tieteen todellisuuteen, pyörittele niitä samalla kun etsit jeesuksia kamelin perseestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkin aikani menee kaltaistesi uskonlahkoihin kuuluvan narsistin opastukseen.
        Lue nyt ajatuksella tieteen ja uskonnon suhteesta.

Tieteen ja uskontojen tekemät todellisuutta koskevat väittämät perustuvat erilaisiin menetelmiin. Uskonnot nojaavat usein erilaisiin uskonnollisiin auktoriteetteihin, kuten ilmestyksiin tai pyhiin kirjoituksiin, kun taas tiede nojaa havaintoihin ja toistettavissa oleviin kokeisiin.

Jahve ja muut uskomasi auktoriteetit eivät kuulu tieteen todellisuuteen, pyörittele niitä samalla kun etsit jeesuksia kamelin perseestä.

Jahven suhteen yritä vuorovaikutusta joka kuuluu tieteen metodeihin

Tieteelliseen tutkimukseen kuuluu erottamattomasti vuorovaikutus tutkijan ja tutkimuksen kohteen välillä. Kohteesta saatava tieto on sitä objektiivisempaa mitä vähemmän tutkijan omat asenteet, uskomukset ja toiveet vaikuttavat tutkimuksen tulokseen. Tieteellisen menetelmän objektiivisuusvaatimus ei tarkoita, että tutkijan tulisi — tai että hän voisi — täydellisesti luopua ennakkokäsityksistään tai arvoistaan. Se tarkoittaa, että tutkijan tulee pyrkiä poistamaan subjektiivisten tekijöiden vaikutusta tutkimustuloksiinsa. Näin tiedosta saadaan mahdollisimman yleispätevää.

• Anonyymi

Lue nyt tämäkin en toista kertaa tätä enää postaa

Tiede ei ole siis sama asia kuin tieto. Se käy ilmi jo arkipuheesta: me sanomme, että tiedettä tehdään. Tiedemiehet tekevät tiedettä, eivät tietoa. Tiede on tekemisen väline, eikä sellaisena ole teistinen tai deistinen sen paremmin kuin ateistinenkaan.

Mutta tiede on uskonnotonta. Se on metodi, joka ei piittaa Jumalan olemassaolosta. Tämä ei johdu siitä, että tiede jotenkin pyrkisi väistämään uskonnollisia kysymyksiä. Tieteen objekteilla ei ole mitään rajoituksia. Sen kohteena on kaikki mitä on olemassa, kaikki julkinen tieto, minkä hiottu arkijärki voi saavuttaa. Mikään ei ole sille vierasta eikä mikään ole sille pyhää.

• Anonyymi kirjoitti:

Lue nyt tämäkin en toista kertaa tätä enää postaa

Tiede ei ole siis sama asia kuin tieto. Se käy ilmi jo arkipuheesta: me sanomme, että tiedettä tehdään. Tiedemiehet tekevät tiedettä, eivät tietoa. Tiede on tekemisen väline, eikä sellaisena ole teistinen tai deistinen sen paremmin kuin ateistinenkaan.

Mutta tiede on uskonnotonta. Se on metodi, joka ei piittaa Jumalan olemassaolosta. Tämä ei johdu siitä, että tiede jotenkin pyrkisi väistämään uskonnollisia kysymyksiä. Tieteen objekteilla ei ole mitään rajoituksia. Sen kohteena on kaikki mitä on olemassa, kaikki julkinen tieto, minkä hiottu arkijärki voi saavuttaa. Mikään ei ole sille vierasta eikä mikään ole sille pyhää.

”Tämä ei johdu siitä, että tiede jotenkin pyrkisi väistämään uskonnollisia kysymyksiä. Tieteen objekteilla ei ole mitään rajoituksia.”

No löytäähän se sokea kanakin jyvän kun riittävästi kopioi. Tätähän minä olen yrittänyt rautalangasta vääntää. Tiede voi tutkia jumalia kun joku ne tuo tutkittavaksi. VT väittää Jumalan olevan fyysinen olento, joten sitä voidaan tutkia. Ei ole olemassa erillistä tieteellistä ja uskonnollista piiriä. Uskonnollinen piiri on mielisairautta. Et voi päivällä tutkia evoluutiobiologiaa ja illalla työajan ulkopuolella väittää, että keijukainen tekee eläinlajit. Käytin tarkoituksella keijukaista, jotta sinä vajaaälyinen hihhuli tajuaisi pointin. Ei Jumala eroa mitenkään keijukaisesta, kummastakaan ei ole yhtään todistetta, molemmat ovat samanlaisia deluusioita.

• Anonyymi

”Tämä ei johdu siitä, että tiede jotenkin pyrkisi väistämään uskonnollisia kysymyksiä. Tieteen objekteilla ei ole mitään rajoituksia.”

No löytäähän se sokea kanakin jyvän kun riittävästi kopioi. Tätähän minä olen yrittänyt rautalangasta vääntää. Tiede voi tutkia jumalia kun joku ne tuo tutkittavaksi. VT väittää Jumalan olevan fyysinen olento, joten sitä voidaan tutkia. Ei ole olemassa erillistä tieteellistä ja uskonnollista piiriä. Uskonnollinen piiri on mielisairautta. Et voi päivällä tutkia evoluutiobiologiaa ja illalla työajan ulkopuolella väittää, että keijukainen tekee eläinlajit. Käytin tarkoituksella keijukaista, jotta sinä vajaaälyinen hihhuli tajuaisi pointin. Ei Jumala eroa mitenkään keijukaisesta, kummastakaan ei ole yhtään todistetta, molemmat ovat samanlaisia deluusioita.

Myös kansantansseja voi iltaisin harrastaa Paavo Väyrysen kanssa ilman että se vaikuttaa ateismiin.

• Anonyymi

NYT ateistienkin KUNNIA!. Niin pitäisi teistienkin sanoa!

• Anonyymi

Persuuday ateisti ei nosta takapuolta taikaolennoille vaan päästää pierun ja seurakunta kaikkoaa nenät kiinni

Tunteeko kukaan

• Anonyymi

Minulla ei seiso, kun kuuntelen Luukkaan evankeliumia. Siinä ei ole mitään seksuaalista.

• Anonyymi

Avaaja, olitkos Rautjärven kirkon luona?

Tein kumminkin ilmoituksen avauksestasi, on sen verran sekava
      "...eivät tietenkään kuuntele mitään järkevää, odottavat vain raskautettua joulua konserttiaan."

07:25:53 ehditkö sinne?

• Anonyymi

minulla ei ole läskipersettä eikä läskimahaa ja olen ATEISTI ikää on yli 60v voit minun puolesta kuunella luukasta niin paljon kun korvat kestää

• Anonyymi

Oliko Kyrenius samanlainen despotti kuin tämä nykyinen, tämä Ass Add?

• Anonyymi

"Luukkaan evankeliumin kertomus väestönlaskennasta on historiallisen paikkansapitävyyden kannalta ongelmallinen. Väestönlaskenta tapahtui tosiasiassa vuonna 6 jaa., kymmenen vuotta Herodeksen kuoleman jälkeen (4 eaa.). Evankeliumien mukaan Jeesus syntyi Herodeksen valtakaudella. Keisari Augustuksen aikaan Rooman valtakunnassa ei toteutettu koko valtakuntaa koskevaa verollepanoa. Roomalainen väestölaskenta ei myöskään edellyttänyt ihmisten matkustavan kodeistaan kaukana oleviin esi-isiensä maihin. Joosef ja hänen perheensä asuivat Galileassa, eikä Juudean väestölaskenta olisi näin koskenut heitä."

• Anonyymi

" jotka eivät tietenkään kuuntele mitään järkevää, odottavat vain raskautettua joulua konserttiaan."

yhäkään avaaja, ei ole täsmentänyt miämätystään. Olitkos siellä paikalla, vai et. Sattumaa tuo katkeruus toisten konserteille ei ollut.

Riehuhihu oletkos koneella vai karussa?

• Anonyymi

ateistina hävitän valehtelijat , oliko jeesus jumalan poika ? 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Ateistit takamus ylös penkistä

No,eihän he voi nousta kun kakkajälki jää housuista:)

• Anonyymi

Ei mun housuista jää, se on joku muu...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4413
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      59
      3182
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2531
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      118
      2368
    5. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      86
      2127
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      40
      2043
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1987
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      224
      1743
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1637
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1618
    Aihe